Technika
Šimpanz
11
A od koho to zkopíroval? U které značky si lze benzínové turbo s proměnou geometrií lopatek koupit? U masově vyráběných benzínových motorů je to první aplikace.
Přejít do diskuze
Když "de o použitý materiály" tak jde o technologii, prostě někdo to umí vyrobit za rozumné peníze, někdo to holt ještě neumí.
Protože všichni čekají na tebe až jim to vymyslíš, akorát u VW tě nevzali a vzali si na to raději specialisty z Porsche.
Neboj, postupně to všichni zavedou hned jak tuto technologii v masovém měřítku zvládnou, někteří dříve, jiní později, tak jako všichni až na Mazdu zavedli přímovstřikové turbobenzíny.
Autor píše o patnáctistovkách z "poslední doby", atmosférická 1.5 i-VTEC je 4 roky starý motor představený tuším ve Vezelu v roce 2013. Naproti tomu 1.5 VTEC Turbo je skutečně novinka, která přišla s novým Civicem 2016/2017.
Nejspíš tvoje současné žihadlo, přeplňovaný warťas s proměnnou geometrií lopatek, variabilním časováním a zdvihem ventilů a s vypínání dvou válců když si omylem nastříkáš pod kapotu na cívky.
Asi první hromadně vyráběný zážehový motor s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek měl německý stíhací letoun Messerschmitt B109 v roce 1942.
Dobrá, u BMW vznikla patnáctistovka coby polovina třílitru.
U ostatních- fajn, nějaké info o motorech, ale proč vznikly patnáctistovky mi nějak uniká. Tak stejně se to mohlo jmonovat "proč vznikly 1,4" nebo 1,6.
U ostatních- fajn, nějaké info o motorech, ale proč vznikly patnáctistovky mi nějak uniká. Tak stejně se to mohlo jmonovat "proč vznikly 1,4" nebo 1,6.
Jestli spolu rodiny válčí nebo se mají rády vůbec nic nemění na tom, co jsem napsal, VW a Porsche je jedna firma, majoritně vlastněná rodinou Porsche/Piech a VW nemůže z podstaty kopírovat nějaké patenty Porsche, jak se zde snaží podsouvat Pepek. VW si může vzít cokoliv z Porsche nebo Porsche cokoliv z VW, záleží jen na souhlasu akcionářů, kteří když si umanou, tak klidně mohou dát motor z 911 do Škodovky nebo sedačky ze Seatu do Bentley.
Sdílení je v koncernu VW mraky a vždy bylo, první auto VW za Hitlera kompletně navrhl Porsche a pak z něj odvodil řadu modelů Porsche a podstatou celého koncernu v celé poválečné historii je sdílení techniky mezi značkami. Objevuješ Ameriku.
Jestli to je nebo není problém nevím, žádné statistiky motoru 1.5 evo nemám a napsal jsem, že to není osvědčená technologie v masové výrobě na rozdíl od Pepka, který zde tvrdí, že se jedná o „zavedení něčeho již osvědčeného“, takže to si vyřiď s ním.
Nikde jsem nic neodmítal, tak si nevymýšlej, jsi jak malé děcko, které reaguje na to, co nikdo neřekl.
Sdílení je v koncernu VW mraky a vždy bylo, první auto VW za Hitlera kompletně navrhl Porsche a pak z něj odvodil řadu modelů Porsche a podstatou celého koncernu v celé poválečné historii je sdílení techniky mezi značkami. Objevuješ Ameriku.
Jestli to je nebo není problém nevím, žádné statistiky motoru 1.5 evo nemám a napsal jsem, že to není osvědčená technologie v masové výrobě na rozdíl od Pepka, který zde tvrdí, že se jedná o „zavedení něčeho již osvědčeného“, takže to si vyřiď s ním.
Nikde jsem nic neodmítal, tak si nevymýšlej, jsi jak malé děcko, které reaguje na to, co nikdo neřekl.
Přesně, ale na Auto.cz je taková tradice... Kdykoliv je v nadpisu článku otázka, článek na ní neodpoví. 😒
Já tam ale té unifikace kromě 3-válce v BMW moc nevidím. I když to tak možná od autora titulku bylo myšleno.
Vážený pane redaktore, VW skutečně není průkopníkem v tomto směru (ačkoli vy by jste si to přáli). Opět jen zkopíroval, to co ostatní dělají dávno. Stejně jako tomu bylo u Common rail, trivalcu atd. >😁
Přesně tak. Teplota je problém i u pevné geometrie. A u masových modelů si nemůžeš dovolit ty nejlepší materiály. Jsem zvědavým, jestli je tohle nekousne do zadku. Nebo jestli to nebude na dálnici žrát jak protržené, aby to ochránilo turbínu. Až čas ukáže, jestli jsou skutečně průkopníky (správně vyhmátli čas), nebo jen šlápli do lejna. 😄
Jen v nejdražších 911 (Turbo a GT2). 718 to dostaly až nedávno. Vzhledem k tomu, jak blízko k sobě tohle proběhlo (VGT pro B4 a 1,5 TSI), tak je možné (a řekl bych pravděpodobné), že na tom spolupracovali. I u 718 jde o značný skok. BV50 pro Turbo (tedy dvě) stojí myslím nějakých 200-300 tisíc bez daně. Tedy pomalu jak celý Golf. To jsou samozřejmě ceny pro nás, ne pro automobilku. Jen pro představu.
U dieselů to používá každý. Ale nafta a benzín je v této oblasti zásadní rozdíl. Teplota výfukových plynů benzínového motoru je daleko vyšší než teplota výfukových plynů dieselu a jde o to, že u benzínu je až v oblasti kolem 1000 stupňů kdy řada materiálů při současném zatěžování stovkami tisíc otáček prostě nevydrží a ukápne nebo má takovou tepelnou roztažnost, že je problém dodržet rozumné tolerance a ty co vydrží tak se špatně obrábějí, dělají se z nich těžko ložiska, daleko více se zapéká olej, takže srovnávat turbo u dieselu a u benzínu je jako srovnávat horolezce co se připravují na výstup bez kyslíku jednou na Sněžku (diesel) a podruhé na Mt. Everest (benzín). Jo, jsou to oba dva horolezci.
Neměl proměnnou geometrii, ale dvoustupňový kompresor spínaný dle atm. tlaku ve výšce nad 2300 m.
To si děláš legraci? Porsche je součást VW, Porsche rodina vlastní VW a potažmo Porsche, to je jeden podnik, tam nemá kdo co kopírovat. A osvědčeného na tom není vůbec nic, jediný výrobce který to dosud používal bylo Porsche v drahých autech (911 a Cayman) a VW to nyní uvádí do masové výroby.
Pak možná příště použij vhodnější smajlík, aby bylo poznat, že si jen děláš srandu. I tak ne moc vtipnou.
Úlet to je, ale současně taky nejperspektivnější cesta. Jak tu byl článek o prodejích, tak tam stálo, že BMW je nejziskovější a vůbec se tomu nedivím, modularita nese svoje ovoce.
Až bude potřeba vyrábět hodně hybridů, tak bude ideální, aby se elektromotor vešel pod kapotu ke spalovacímu motoru a převodovce, které jsou napříč. Jasný, u Priusu a jiných se vejde čtyřválec, ale pokud se má toto aplikovat i do menších/městských aut, tříválci se nedá vyhnout. Plusem je také to, že se válce "nepřetlačují" výfukem, takže i účinnost jde nahoru a výrobní náklady klesají. Ideál je přesně, jak má BMW: 1,2 a 1,5 (R3); 2,0 R4, 3,0 R6 a hotovo (V8 a V12 časem skončí), Volvo a jejich jediný motor dvoulitr je však extrém a hlavně v menších autech příliš, taky asi uříznou válec a bude další 1,5. >😁
Až bude potřeba vyrábět hodně hybridů, tak bude ideální, aby se elektromotor vešel pod kapotu ke spalovacímu motoru a převodovce, které jsou napříč. Jasný, u Priusu a jiných se vejde čtyřválec, ale pokud se má toto aplikovat i do menších/městských aut, tříválci se nedá vyhnout. Plusem je také to, že se válce "nepřetlačují" výfukem, takže i účinnost jde nahoru a výrobní náklady klesají. Ideál je přesně, jak má BMW: 1,2 a 1,5 (R3); 2,0 R4, 3,0 R6 a hotovo (V8 a V12 časem skončí), Volvo a jejich jediný motor dvoulitr je však extrém a hlavně v menších autech příliš, taky asi uříznou válec a bude další 1,5. >😁
Nebojim se = vono to totiž nemá vůbec ale vůbec nic společnýho se zvládnutim technologie 😄
De o použitý materiály = zvládnout vysoký teploty který poškozujou lopatky v 911 je brnkačka = žádnej technologickej problém jen cenovej problém
Buď můžeš jít obvyklou cestou VW = majitelé prvních generací čehokoli jsou testovací jezdci 😉
Nebo spíš tou cestou Mazdy nebo obecně japonskej a co se týče motorů i italskejch nebo francouzskejch výrobců = spíš cestou spolehlivosti
Má to eště další bonus v převodovce = ale tim tě už nebudu zatěžovat 😄
Ale v tom že dřív nebo pozdějš se většina výrobců touhle blbou cestou vydá i v kategorii motůrků 1,5 = to se shodnem >😒]
De o použitý materiály = zvládnout vysoký teploty který poškozujou lopatky v 911 je brnkačka = žádnej technologickej problém jen cenovej problém
Buď můžeš jít obvyklou cestou VW = majitelé prvních generací čehokoli jsou testovací jezdci 😉
Nebo spíš tou cestou Mazdy nebo obecně japonskej a co se týče motorů i italskejch nebo francouzskejch výrobců = spíš cestou spolehlivosti
Má to eště další bonus v převodovce = ale tim tě už nebudu zatěžovat 😄
Ale v tom že dřív nebo pozdějš se většina výrobců touhle blbou cestou vydá i v kategorii motůrků 1,5 = to se shodnem >😒]
:yes: konečně někdo, kdo ví která bije. Jestli jsem to pochopil správně z materiálů, tak VGT má jenom slabší verze 1.5 evo s 96 kW zaměřená na úsporu paliva a ta také na rozdíl od silnější verze používá Millerův cyklus, což by trochu mělo teplotu spalin snižovat, ale jinak souhlas, je to velmi riskantní krok, když se povede budou za průkopníky, když se nepovede bude se říkat zbytečně riskovali.
Tak ta Mazda je treba tak pokrokova, ze jeste ted tam nemaji ani to turbo, takze kam by taky davali ty variabilni lopatky, zejo 😄
Vznikol klasický blesk.cz clickbait.
Pritom stačilo napísať vetu, lebo Čína má na objem do 1,5l výhody.
Pritom stačilo napísať vetu, lebo Čína má na objem do 1,5l výhody.
Pokud je to tříválec a máš dvoulitrový čtyřválec, jako BMW, tak se toho dá sdílet víc. Litr by pak ale byl dvouválec (BMW do toho nezapadá ta 1,2 u Mini; je to stejná konstrukce jako 1,5, ale má jiné vrtání i zdvih). Pokud je to čtyřválec, od něj odvozený tříválec by musel mít cca. 1,1.
Také bych něco doplnil. VAZ 2103 měl základní objem 1300ccm. Patnáctistovka měla označení VAZ 21053. Sám jsem ji měl.
Nejperspektivnější, to se uvidí - konkurence má 1,8...takže spíše forďácký úlet.
A kdy se bude vyrábět hodně hybridů? Hybridy už se vyrábějí docela dlouho, mají už druhé generace a přesto tvoří okrajovou záležitost.
A kdy se bude vyrábět hodně hybridů? Hybridy už se vyrábějí docela dlouho, mají už druhé generace a přesto tvoří okrajovou záležitost.
Možná sis nevšim ale tam to dorazilo z 911 = s 26 tisícema ročně taky skoro masovka = nevim kolik z toho turbo 😄
Nemám přeplňovanej motor = nikdy neměl, ani jeden 😉
Warťas taky ne = v Trabantu sem jel :yes: :yes: >😁
Ve Warťasu ne 😒
Warťas taky ne = v Trabantu sem jel :yes: :yes: >😁
Ve Warťasu ne 😒
Jak neumí? 😄
Udělat to je snadný = v tom fakt problém neni! Jen větščina ví a respektuje proč to u levnejch motorů nedělat :-!
Udělat to je snadný = v tom fakt problém neni! Jen větščina ví a respektuje proč to u levnejch motorů nedělat :-!
Hlava jo, wachtmeister ne = chápu respekt kterej ke mě cítíš ale vykat mi nemusíš 😄
Poznals ten 3válec? Víš co to je za auto? 😉
Poznals ten 3válec? Víš co to je za auto? 😉
Což může vysvětlit přechod z 1,6 na 1,5. Ale ne z 1,4 na 1,5 při zachování maxima točivého momentu. Tam to vysvětlení musí být složitější.
Jj Mazda je velmi inovativní automobilka = ani nevíš jak moc 😉
Že po tom všem co za poslední desetiletí vyzkoušeli = od Wankelu po Millerův cyklus v Xedosech = došli k atmosférám a naftám se zajímavym kompresnim poměrem je rozhodně zajímavý :yes: 😄
Turbo 1.8 16V s výkonem 210 koní měli v roce 1992 😉
Turba jim docela jdou i teď [odkaz]
Že po tom všem co za poslední desetiletí vyzkoušeli = od Wankelu po Millerův cyklus v Xedosech = došli k atmosférám a naftám se zajímavym kompresnim poměrem je rozhodně zajímavý :yes: 😄
Turbo 1.8 16V s výkonem 210 koní měli v roce 1992 😉
Turba jim docela jdou i teď [odkaz]
Pokud jsem to pochopil, tak kvůli clu v Číně a unifikaci. To je věru zvláštní důvod. Ovšem za největší úlet považuju budoucí 2-3 válec 1,5 ve Fiestě ST.
Proč se tu píše o Mazdě, že to jde i s atmosférou a nic se tu nenapíše o podobném motoru od Hondy? Zajímaly by mě rozdíly v koncepci, konstrukci apod.
Pokud bude někdo tak hodnej, když na to autor článku kašle...
Díky 😉
Pokud bude někdo tak hodnej, když na to autor článku kašle...
Díky 😉
Doufám že si poznal co to je za motor a teď složitějš: Víš proč se do proměnný geometrie lopatek u malejch levnejch motorů nikomu nechce? 😄
Ty dovedeš pobavit = MT neřek nic jinýho než co víš i ty = že teplota je problém u benzínů i u pevný geometrie + to co řikám celou dobu já: Že u levnejch modelů jako je motůrek 1,5 si nemůžeš dovolit drahý materiály jako v Porsche 😄
Tobě z toho nějak vyšlo že na VGT nebude potřeba použít dražší řešení? 😉
Klidně teď můžeš hodit něco ve smyslu první věty tvýho příspěvku 😄
Tobě z toho nějak vyšlo že na VGT nebude potřeba použít dražší řešení? 😉
Klidně teď můžeš hodit něco ve smyslu první věty tvýho příspěvku 😄
Ten místní vtípek jak příspěvek občas nejde a nejde vložit = a pak sou 2 žeru :yes: 😄
Tak rodiny spolu doteď válčej jestli to nevíš = poslední informace sou jen pár dní starý [odkaz] 😉
Ale jinak sdílení bude už jen víc a víc [odkaz]
Do masový výroby to přineslo už Porsche = ty myslíš do levný výroby = a to může bejt prostě problém. Zatim tedy vždycky byl = proto se taky 1nim generacím majitelů něčeho podobnýho řiká testovací jezdci
Je to prostě potencionální další kurvítko = že to nechápeš nebo odmítáš na tom nic nemění
Ale jinak sdílení bude už jen víc a víc [odkaz]
Do masový výroby to přineslo už Porsche = ty myslíš do levný výroby = a to může bejt prostě problém. Zatim tedy vždycky byl = proto se taky 1nim generacím majitelů něčeho podobnýho řiká testovací jezdci
Je to prostě potencionální další kurvítko = že to nechápeš nebo odmítáš na tom nic nemění
A jak to většinou dopadá víme [odkaz] a že tenhle případ neni žádná výjímka taky 😐
Třeba to tentokrát bude výjímka 😄
Třeba to tentokrát bude výjímka 😄
Aha, jaký je teda rozdíl oproti tomu v Mazdě, který se prodává od roku 2014? Honda Vezel se začala prodávat na konci roku 2013. Podle mě je to skoro to samé, měli se věnovat i jemu.
Ale já se bavím o atmosféře o výkonu 96 kW.
Taky je to docela novej motor, kterej se tady objevil nedávno v HR-V.
U Mazdy s 88 kW píšou o parádním litrovým výkonu, tady je to ještě lepší a ani ho nezmíní...
Zajímaly my mě rozdíly tohoto motoru oproti turbu (to je prej úplně novej motor, takže očekávám rozdíly) a taky třeba oproti té Mazdě.
Taky je to docela novej motor, kterej se tady objevil nedávno v HR-V.
U Mazdy s 88 kW píšou o parádním litrovým výkonu, tady je to ještě lepší a ani ho nezmíní...
Zajímaly my mě rozdíly tohoto motoru oproti turbu (to je prej úplně novej motor, takže očekávám rozdíly) a taky třeba oproti té Mazdě.
No válčí = a dlouho =mimo jiný právě proto že nechtěli sdílení který se ti tak líbí 😄
Sdílení bylo dost ale bude víc = tak masivní sdílení Porsche Audi tu eště nebylo = zlomová otázka je jestli to víc prospěje Audi nebo uškodí Porsche? 😐
Jak to s poruchovostí dalšího kurvítka bude neví nikdo = jak to zatim často bylo víme všichni
Super = už i šimpanz si uvědomuje že další potencionální kurvítko může bejt jak to často bejvá = kurvítko
U mě dobrý :yes: 😉
Sdílení bylo dost ale bude víc = tak masivní sdílení Porsche Audi tu eště nebylo = zlomová otázka je jestli to víc prospěje Audi nebo uškodí Porsche? 😐
Jak to s poruchovostí dalšího kurvítka bude neví nikdo = jak to zatim často bylo víme všichni
Super = už i šimpanz si uvědomuje že další potencionální kurvítko může bejt jak to často bejvá = kurvítko
U mě dobrý :yes: 😉
A to zmíněné Porsche ti nestačí? Mně prostě vadí, jak jsou tady vždy okopírované patenty uvedené VW do výroby uváděny jako senzace a přitom to je jen zavedení něčeho již osvědčeného :no:
P.S. proměnlivá geometrie od VW u benzínu ve mě budí dojem jen dalšího průšvihu ....
P.S. proměnlivá geometrie od VW u benzínu ve mě budí dojem jen dalšího průšvihu ....