Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Bez starostí v novém. Jak se operativní leasing pro soukromníky mění?

39 komentářů

Nonsens
tak aspoň označenie pr alebo inzercia by si to zaslúžilo.
Avatar - Jenik3
Jenik3
To je velmi utocny az urazlivy prispevek smerem k loajalnimu vydavatelstvi AZNP.
Avatar - Joky
Joky
jestli se bude někdy znovu zřizovat Ministerstvo Propagandy , tak místní redakce tam
má více než jisté fleky !
Avatar - O5kar
O5kar
Necelý kilometr od bydliště mám velkou prodejnu koncernu. Každá značka zvlášť. Stojí tam roční i dvouleté auta této značky. Mají najeto třeba kolem 25 - 50 t.km. Auta jsou pochopitelně se značnou výbavou. Beru ty oblíbené z řady jako Octavia a Superb. Tomu také odpovídá jejich cena. Ceny pro normálního pracujícího to určitě nejsou. 600 t. až přes mega za ojetinu.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pokud se to da zpenezit dale a najde se dalsi kupec, tak proc ne. Nicmene, tech ukoncenych OL je jaksi taksi hodne az moc a navic s nepraktickymi motory na naftu.
Maxipes Fik
Viděl bych to tak, že OL, byť jen pro firmy, tu jede ve velkém min. 10 let, takže leasingovky asi celkem přesně vědí, co se dá za kolik prodat.
S naftovými motory je to prosté, drží si lépe cenu. Když jsem si nechával dělat kalkulaci, tak auto s naftou vyšlo na dva roky a 40 000 km skoro o tisícovku měsíčně laciněji, než silnější benzin v katalogu o víc, než 50 000 Kč levnější. Sám bych si naftu nikdy nekoupil, ale takhle nebylo co řešit.
MariAchi
Zajimave reseni dilematu: Sice se mi to nelibi, ale je to levnejsi, tak si to koupim. Delas to tak i s jidlem treba..? >😁 To musi bejt hnusnej zivot...
Maxipes Fik
Benzin jsem preferoval hlavně kvůli pořizovací ceně, provozním nákladům a klidnějšímu chodu. S OL se první dva argumenty obrací (nižší splátka, nižší spotřeba) a ta tisícovka měsíčně mi za fakt, že to auto o trošičku víc vrčí, fakt stojí. >😁

Auto je pro mě spotřebák, kdyby nebylo, nebudu si ho brát na OL. Za dva roky ho vrátím a vyberu si jiné, když se mi tohle už nebude líbit.
ryccardo
Víš že se ani nedivím, že při svý zabedněnosti nechápeš elementární kalkulování a uvažování zákazníka? Srovnávání výběru motorizace s jídlem je jen korunovace tvojí debility. Sorry ale když máš neustálou potřebu rejpat do lidí a nahráváš na smeče, tak se nediv, že ti pak někdo jako já odpoví. Nechceš si jít svoje mindráky a psychický poruchy léčit někam jinam? Třeba by na to pomohly nějaký prášky na uklidnění. >😒] >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Teda chápu, že někomu nafta smrdí, ale co je na ní nepraktického?
ryccardo
Třeba DPF.
Maxipes Fik
Z typického OL se auto vrací po dvou až čtyřech letech. To může být DPF každému šumák.
ryccardo
No to bych netvrdil. DPF umí otravovat s regenerací každých 500-1000 km. Kamarád loni vracel auto co měl 2 roky na OL a nadával že co chvíli musel místo domů zamířit z práce na dálnici a 20 minut regenerovat DPFko. Jasně můžeš se na to vykašlat, ale budeš to řešit další den nebo s tím musíš jet do servisu, ať ti to udělají přes PC. Prostě zdržování.
Maxipes Fik
Nemyslím. Já takhle už přes tři měsíce provozuju Grand Picasso s 1.6 blue HDi. Typicky 150 km týdně = krátké jízdy a cukání kolem komína, sem tam nějaký výlet o víkendu, jízda na Moravu za babičkou. Od začátku prosince natočeno něco přes 3 500 km. Zatím jsem o regeneraci neslyšel.

Aktuální systémy klidně pustí regeneraci u polozahřáteho motoru na volnoběh. Můžeme řešit, jestli to dlouhodobě motoru prospívá nebo ne, ale jako prvního majitele mě to fakt netrápí. Když mi nové auto napíše, že ho mám na 20 minut vytáhnout na dálnici, tak to už je něco fakt špatně.

Problém by asi opravdu mohl nastat u druhého auta v rodině, které se z města nepodívá vůbec, ale to stejně nejspíš bude nějaký prcek (Fabia, Rapid...) a tam už i na OL většinou vychází líp benzin.
ryccardo
No tak zřejmě to mají frantíci s regenerací DPF líp vymyšlený. Yeti 2,0 TDI tohle nedává a co chvíli to otravovalo s regenerací. Dokonce to řešil i s ofiko servisem a ti mu řekli, že při městským provozu je to prý normálním. Musí holt jezdit delší trasy >😁
_MT_
To auto asi bude používat aditivum, které snižuje teplotu potřebnou pro pasivní regeneraci. Audi mělo účinnou látku přímo ve filtru, ale v levnějších autech skupiny asi tyhle drahé filtry nebudou a aditivum, pokud vím, nepoužívají.
Maxipes Fik
Eolys je pravěk, už se několik let nepoužívá. Fakt je ten, že PSA v blueHDI používá AdBlue pro redukci NOx, což snižuje potřebu regenerace (a tedy i samotnou spotřebu) čistě na vypalování samotného filtru, zatímco Yeti musí regenerovat i sběrný katalyzátor pro redukci NOx (pokud už byl na Euro6). AdBlue mě jako uživatele auta nestojí nic, bo se doplňuje při prohlídce, která je už započtená do ceny OL.
mufik.martin
Nevim, ze by regenerace trvala tak dloho. Sam mam Citroena C5, jezdim denne 50km do prace a 50km z prace. Nevim jak Skodovka, ale PSA rozhodne neupozornuje, ze probiha, nebo ze je nutna regenerace. Kdybych nemel ze zvedavosti prepnuty palubni PC na aktualni spotrebu tak o regeneraci ani nevim. Poznam to jen na zvysene spotrebe a regenerace trva jen par minut. Je mi divne, ze by vasemu znamemu, co si poridil Auto na operak (tudiz predpokladam vyssi najezd) ze by ho Auto otravovalo nad ramec jeho bezne jizdy a zadalo ho o dalsich 20 minut jizdy s regeneraci.....a nebo jezdi jen a pouze vyhradne kratke trasy cely Mesic se studenym motorem - ale na to pak asi nepotreboval operak s naftakem...? A nebo posledni varianta byla chyba systemu a mel vuz nechat opravit.
Maxipes Fik
Jen pozor na jednu věc. Většina soukromých operáků má limit 20 000 km (bez možnosti to změnit), což až tak moc není. Já se do toho vejdu tak akorát a to vlastně ani moc nejezdím. I do práce jezdím MHD. I proto jsem rád, že to Škodovka teď trochu uvolňuje. Takže určitě neplatí "auto na operák = najezdí toho hafo".

Auto na operák jsem vzal, bo jsem prostě nechtěl ojetinu, nechtěl jsem do auta vázat peníze a nechtěl se o něj starat (přihlášení, pojistky, servis, gumy...). A když si to všechno člověk reálně spočítá, přeplatí na operák max. pár stovek za měsíc oproti tomu, kdyby si to auto koupil sám a pak ho zas prodával. Za to mi to stojí.
ryccardo
No to bych netvrdil. Operák vychází pro normálního civilistu strašně draze. Dát za 2 roky používání Yetiho v holině 190 tisíc mi přijde nehorázná raketa. To je lepší si to auto vzít na leasing.
Maxipes Fik
Spočítej si poctivě amortizaci, servis, pneuservis, pojistky, asistenci, známky... Já si to počítal. Za Yetiho bych to nedal, bo mi to auto přijde pro rodinu nesmyslně malé, ale obecně se setkávám s tím, že lidi si ani pořádně neuvědomují, kolik je jejich auto stojí měsíčně na provozu a amortizaci.
Za svoje auto platím podobné peníze a fakt se mi nezdá jako nesmyslná částka.
ryccardo
Tak 100 km denně je už na regeneraci dostatečná vzdálenost. Průser je když to auto jede 10-20 km za den. Na což je ovšem nesmysl si pořizovat naftový auto. Já mu to říkal taky, ale někomu holt není rady.
mufik.martin
Nevim, ze by regenerace trvala tak dloho. Sam mam Citroena C5, jezdim denne 50km do prace a 50km z prace. Nevim jak Skodovka, ale PSA rozhodne neupozornuje, ze probiha, nebo ze je nutna regenerace. Kdybych nemel ze zvedavosti prepnuty palubni PC na aktualni spotrebu tak o regeneraci ani nevim. Poznam to jen na zvysene spotrebe a regenerace trva jen par minut. Je mi divne, ze by vasemu znamemu, co si poridil Auto na operak (tudiz predpokladam vyssi najezd) ze by ho Auto otravovalo nad ramec jeho bezne jizdy a zadalo ho o dalsich 20 minut jizdy s regeneraci.....a nebo jezdi jen a pouze vyhradne kratke trasy cely Mesic se studenym motorem - ale na to pak asi nepotreboval operak s naftakem...? A nebo posledni varianta byla chyba systemu a mel vuz nechat opravit.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Viz [odkaz] Taky celkem jasná odpověď těm, kterým vadí vývoz mladých ojetin.

Na druhou stranu, ohromná nabídka zánovních Fabií a Rapidů je zajímavou cestou k (téměř) novému autu i pro "normální pracující."
Maxipes Fik
No jo, roční OL je úlet se skutečným smyslem OL nemá moc co společného. Dovozci do toho šli s vidinou jak si nahonit statistiky a leasingovky to zas pojali jako způsob jak fixovat volnou hotovost. Bohužel to oba přehvízdli a teď udělají cokoliv, aby se těch aut nějak rozumně zbavili.

Smysluplný operák začíná na dvou letech, spíše na třech.
fenixto
Dalsi clanok o Skode - checked, mozme sa venovat aj inym autam (ale iba z koncernu samozrejme)
kovv
Bohužel zde není uvedena pomalu ta nejlepší nabídka operativního leasingu od Škody ve spolupráci s Innogy. Octavii g-tec za 6.499 Kč s nájezdem 20.000 km. Když odečtete nižší náklady na provoz (cca 1500 Kč za měsíc), tak jste pomalu na ceně Rapidu.
Avatar - Ondore
Ondore
Václave je to reklama na vašu firmu - keď už, tak by som odporúčal, aby ste si aspoň nejakú informáciu dali aj na vaše firemné webstránky a nech o tom aspoň niečo vie oddelenie podpory, inak sa táto snaha míňa účinku 😄
kovv
Bohužel to není reklama na moji firmu. Ale plně s tebou souhlasím, že PR a MKT v tomto zaspal.
Náhodou mně to dneska ráno řekli v Innogy. Jen jsem to chtěl napsat, protože si myslím, že je to momentálně nejlepší nabídka operáku napříč všema značkami pro soukromé osoby.
Avatar - Ondore
Ondore
Takže pre nich nepracuješ? OK, na tom nezáleží, len mi tam chýba viac informácií, taký link by prípadným záujemcom dosť pomohol a to aj v prípade článku, kde tiež chýba akýkoľvek odkaz.
kovv
[odkaz]

Bohužel u mne v práci máme stejnou úroveň PR a MKT .......
MariAchi
A jeste porad se jim obcas zblazni nadrze a auto si zajde zaletet i s posadkou? Treba jako tech par touranu behem tankovani..?
kovv
Touran měl jinak konstrukčně řešenou nádrž a ty debilní kecy o bezpečnosti si strčte někam .....................

Čistě statisticky vzato je větší pravděpodobnost, že budu mít smrtelný střet s kamionem, než že mně bouchne nádrž. Hlavně, že polovina národa na plynu vaří a třetina jim topí. Nebo vy vaříte na benzínu?
MariAchi
Kupodivu neslo jen o Tourany, i nejspolehlivejsi Toyota asi slapla vedle😒br />
[odkaz]

Jestli je jedina argumentace ve stylu "tyhle debilni kecy si strcte nekam" tak se asi dal nemame o cem bavit.

Varim na elektrice.
Avatar - Ondore
Ondore
Nezachytil som, že by Toyota robila CNG verzie, vieš mi dať info na ktorých trhoch sa predáva?
Doplnené: Ja som nič nenašiel, je potom otázka, či sa dá hovoriť o chybe Toyoty, alebo je za tým práca fušera, ktorý robil dodatočnú montáž.
kovv
Jak jsem kdysi zjišťoval info o CNG, tak jsem taky narazil na Corollu CNG. Byla určena do Pákistánu a možná i jiných okolních zemí a byla to oficiální distribuce Toyoty, ale CNG bylo montováno dodatečně tzn. nebylo v autě origo z výroby, ale montáž CNG byla až po sjetí z linky i když přímo ve výrobní fabrice. Taky se prodávala ve verzi E85. Ve věci bezpečnostních předpisů jsem zjistil, že by u nás v EU neprošla a životnost nádrže na plyn byla stanovena na 8 let.
Camry
Video je z Brazílie a tam jsou v současnosti nabízeny jen motory 1.8 a 2.0L benzín + ethanol. Vypadá to na dodatečnou zástavbu, ale je to verze před faceliftem.
_MT_
Moc to nesleduji, ale pokud vím, základní problém je nedostatečný servis. Nestane se to náhle, bez příznaků. Pokud si servis nedokáže všimnout závažné koroze nádrží, tak je to servis na dvě věci. A byl to známý problém. V novějších autech by nádrže snad měly být kompozitové.
kovv
Co vím, tak výbuch byl u CNG z výroby zaznamenán jen u VW a bylo prý v Evropě jen 5 případů. Ihned na to byla svolávací akce.

Ten český ze Svitavska (byl pravidelně servisován) zapříčinila prý lidská chyba. Bylo těsně před svolávací akcí (echo už servisy měli) a v servisu údajně přehlédli, že se mají na auto důkladněji zaměřit

Ostatní případy se týkají dodatečných přestaveb, nebo montáže dodatečně ve fabrice.
Nevím jak jiné značky či výrobci systémů, ale VW a Seat mají kevlar a Škoda ocelové. Přičemž u škodovky jde o nádrže vyrobené jinou technologií, jiným výrobcem a jiných parametrů, než byly ty problémové.

Z důvodu náročnosti (odpovědnosti) servisu u těchto aut, se prodejcům škodovky do prodeje aut s CNG moc nechce. Tzn. vůbec klientům toto vozidlo nenabízí, případně neinformují o akcích výrobce, nebo nedávají žádné slevy, tak aby klientovi vnutili benzín či naftu. A prodat auto, které by pak jezdilo do servisu ke konkurenci v rámci značky nemá smysl, když největší zisk je na servisu.