Testy
Tuší autor na jak je principielně konstruována klika? Evidentně ne. Zalomení neni po 120 stupních, nýbrž po 240. Celý cyklus udělá 4T motor za 2 otáčky kliky, tedy 720 stupňů. Pokud mám jen tři válce, je to po vydělení prave 240 stupňů. Po sobě palicí válce jsou tedy přesazeny o 240 stupňů. E😜anze trvá maximálně 180 stupňů otočení kliky, což je méně než přesazení a je to příčina nespojitého zvuku tříválců.
Klika je zalomená o 120°, válce pálí po 240°.
Nicméně, zajímalo by mě, kde kromě Wikipedie viděli/četli o R3 s klikou zalomenou o 180°
Nicméně, zajímalo by mě, kde kromě Wikipedie viděli/četli o R3 s klikou zalomenou o 180°
Nějak mi není jasné, proč se všem značkám vytýká, že nedělají třídvéřáky, kromě Škodovky... tam jsem to nikdy neviděl.
Nedělají se proto, že je téměř nikdo nechce. Tak to buď přestaňte vytýkat, nebo to pište i u Fábií, oktávíí a nejlépe i u medvěda >😁
Nedělají se proto, že je téměř nikdo nechce. Tak to buď přestaňte vytýkat, nebo to pište i u Fábií, oktávíí a nejlépe i u medvěda >😁
asi preto ze nemaju okridleny sip na kasni 😉 .. alebo sliepku alebo co to tam je
no ja som fakt zvedavy ked buduca fabia pride nahodou o kombik ci sa jej v teste potom uz vytkne to ze ma iba 5 dverovu kasnu... 😉 ... ale neboj.. chlapci to obratia este na vyhodu... ved skoda je skoda .. no jo .. akurat tak skoda penazi uz dnes nic viac 😉 ... ved aj matersky vw ma dnes uz lepsie ceny.. ( golf voci octavke, polo voci fabii a tak dalej )
no ja som fakt zvedavy ked buduca fabia pride nahodou o kombik ci sa jej v teste potom uz vytkne to ze ma iba 5 dverovu kasnu... 😉 ... ale neboj.. chlapci to obratia este na vyhodu... ved skoda je skoda .. no jo .. akurat tak skoda penazi uz dnes nic viac 😉 ... ved aj matersky vw ma dnes uz lepsie ceny.. ( golf voci octavke, polo voci fabii a tak dalej )
To není výtka to je pouze konstatování. nejde o to zda to někdo chce. Jde o to, že si může zájemce vybrat. Ano Fabia nemá třídveř, ale má kombi. Rio nikoliv.
Dobrý den, testujete v tomto testu daný model? (Tzn. Rio 5dv s motorem 1.0TGI), nebo testujete obecně Kii Rio? Děkuji...
priznám, že mne údaj o prevode moc nehovorí, skôr by som privítal, koľko točí na 6 pri 90 a 130 a to som nenašiel. V niektorých testoch robia aj meranie hluku pri danej rýchlosti, tiež by bolo celkom zaujímavé.
Za mňa nové rio super, motory ideálny výber, za to dávam palec hore.
Za mňa nové rio super, motory ideálny výber, za to dávam palec hore.
Zaujímala by ma reálna dynamika
Pretože sa natíska otázka čo v tej Kii robia ak pri 120 k a váhe pod 1100 kg je zrýchlenie 10,2 a maximálka 190km/h.........prevažna vačšina áut pri porovnatelnej váhe a k má zrýchlenie hlbšie pod 10 sekúnd a pri 120 k mi tak isto chýba okolo 10km/h...
A nie je to problém len tohoto motora - bratova Ceed 1.6 crdi 94 kw - ide o menší chlp horšie ako 1.6 tdi 81kw....
Pretože sa natíska otázka čo v tej Kii robia ak pri 120 k a váhe pod 1100 kg je zrýchlenie 10,2 a maximálka 190km/h.........prevažna vačšina áut pri porovnatelnej váhe a k má zrýchlenie hlbšie pod 10 sekúnd a pri 120 k mi tak isto chýba okolo 10km/h...
A nie je to problém len tohoto motora - bratova Ceed 1.6 crdi 94 kw - ide o menší chlp horšie ako 1.6 tdi 81kw....
Odpoved na tuto otazku by mel dat redakcni test...
Dle papiru motor tahne na max Nm od 1500 do 4000 rpm, coz je hodne siroke rozpeti.Pravdepodobne nad 4000 rpm motor usina. Druhym faktorem ovlivnujici dynamiku je poskladani rychlosti v prevodovce. 6q znamena kratsi rychlosti nez 5q, coz se ostatne pise v textu.
Realita bude takova, ze vterinu sem ci tam nikdo resit nebude. Toto je male vozitko do mesta a okoli, takze pro 90% ridicek bude dulezite, ze to startuje, spolehlive jede a leje se do toho benzin.
Pokud si nejaky nadsenec vyladi Rio k obrazu svemu, bude prskat, ze auto nema vzadu kotouce.
Dle papiru motor tahne na max Nm od 1500 do 4000 rpm, coz je hodne siroke rozpeti.Pravdepodobne nad 4000 rpm motor usina. Druhym faktorem ovlivnujici dynamiku je poskladani rychlosti v prevodovce. 6q znamena kratsi rychlosti nez 5q, coz se ostatne pise v textu.
Realita bude takova, ze vterinu sem ci tam nikdo resit nebude. Toto je male vozitko do mesta a okoli, takze pro 90% ridicek bude dulezite, ze to startuje, spolehlive jede a leje se do toho benzin.
Pokud si nejaky nadsenec vyladi Rio k obrazu svemu, bude prskat, ze auto nema vzadu kotouce.
Není to nijak důležité, ale přesto - hodnocení 3,5hvězdy mi přijde dost přísné. Podle testu auto funguje velmi dobře a nemá žádnou vážnější chybu.
" Na výšku však novinka dle našich měření mírně zaostává za svým předchůdcem, stejně jako na zadních sedadlech. Na vině ale může být větší rozsah nastavení sedadel vpředu." - akože sorry, ale toto som nepochopil. Ak budem mať vo dvoch rovnakých autách rozdielne sedadlá, a jedno z nich bude disponovať väčšími rozsahmi nastavenia, znamená to, že auto s týmto sedadlom bude menej priestorné?
Rio vypadá jako dobrá volba v základu s 1.2, za 300 tis. s paketem. T-GDI už mi smysl moc nedává. Jinak, přijde mi, že i20 vypadá uvnitř dospěleji, v Riu člověk najde pár laciných detailů.
mne sa tak nejak s odstupom casu palubovka toho predosleho ria zacina pacit viac.. aspon teda minimalne ta stredova konzola.. volant v novom riu je uz sice krajsi ale to co vidim dole pod displejom v novom riu je doslova bida... teda aspon voci predoslemu riu ktore malo doslova az stylove tie tlacitka a peknu masivnu konzolu s perfektne vsadenym displejom ( ved si to porovnaj ) ... tu v novom riu uz to ale zavava akymsi minimalizmom a setrenim na sposob fabie III .. neviem.. aj to zakomponovanie displeja kdesi nad palubovku uz nema to caro ako ked je displej vsadeny v palubke ... suhlasim ze konzola i20 je v tomto proste masivnejsia dospelejsia a snad uz aj krajsia...
No jo, dneska je to samý lesknoucí se plastík a velký trčící tablet...ale kouzlo elegantního robustního interiéru má něco do sebe.
ono kazda palubka ma svoje caro ale niektore nove vozy ozaj akoby uz setrili alebo co... ved ked si porovnas kabinu predosleho ria tak ozaj nevyzera horsie ako ta v novom.. tu snad stacilo dat len novy volant a je to...
Však taky šetří, jen ceny úplně neodpovídají. Asi nejzajímavější interiér z posledních novinek má Micra.
suhlas... pisal som to uz tiez.. najkrajsi a snad aj "najprestiznejsie" posobiaci interier v malej triede ma nova micra... len nedavno som novu micru videl vobec prvykrat.. akysi orandzovy kusok ( predvadzacka ) ... ale prisla mi hodne divna akasi zavalita s megakukadlami ake sa nosili hadam este za cias P207... interier ma fakt pekny ale ta kasna to nie je nic pre mna ;-\ ... a ani nejaka micro uz nie je.. prisla mi docela obrovska
Ten design je zvláštní...Ještě jsem neviděl, tak nechci soudit, ale k dospělosti Ria nebo Fabie bude mít daleko. Pro někoho to může být plus.
Jinak tady má ceny: [odkaz] S přihlédnutím k tomu interiéru (Nissan si vyloženě zakládá na rozsáhlém použití měkčených a textilních materiálů, čímž se u mě trefil do černého) a poslední konkurenci to není nejhorší.
Jinak tady má ceny: [odkaz] S přihlédnutím k tomu interiéru (Nissan si vyloženě zakládá na rozsáhlém použití měkčených a textilních materiálů, čímž se u mě trefil do černého) a poslední konkurenci to není nejhorší.
Třívalcová 1.0 T-gdi je nepodarok, jak jsme se již mohli presvedcit v testech CeeDu nebo I30. Nekultivovaná, hlučná, tolik to nejede ale dost to žere. Zřejmě nejhorší z litrových tříválců na trhu. Pokud Koreu, tak vždy s jiným motorem :no:
vraj 1,2 atmo točí na 5 takisto ako 1,4 na 6. Soudruzi proč? Toto jediné mi na novom riu vadí.
Tak se dívám, že Rio ma rozchod kol větší než Škoda Rapid 😄
Řídil jsem předchozí Rio s motorem 1.25, který úplně stačí na takové auto a má nízkou spotřebu.
Mé nadšení z tohoto vozu spadlo na bod mrazu, když kamarádovi tento motor po 100tis.km začla brát olej ve větším množsví než malém. Upozornil na to KIA servis, řekli že to zatím je v toleranci. Pak už auto začlo dělat problémy, bohužel přijel na pravidlenou serv. prohlídku o měsíc později. Výsledek - motor kaput, katalyzátor kaput, záruka kvůli opoždění neuznána!!! Tak to je KIA - na první pohled fajn auto i motor, fajn záruka, na druhý pohled pořád podvod 😄
Řídil jsem předchozí Rio s motorem 1.25, který úplně stačí na takové auto a má nízkou spotřebu.
Mé nadšení z tohoto vozu spadlo na bod mrazu, když kamarádovi tento motor po 100tis.km začla brát olej ve větším množsví než malém. Upozornil na to KIA servis, řekli že to zatím je v toleranci. Pak už auto začlo dělat problémy, bohužel přijel na pravidlenou serv. prohlídku o měsíc později. Výsledek - motor kaput, katalyzátor kaput, záruka kvůli opoždění neuznána!!! Tak to je KIA - na první pohled fajn auto i motor, fajn záruka, na druhý pohled pořád podvod 😄
konkrétny príklad nepoznám, ale ak po 100 tis začal žrať viac oleja, to ešte nemusí byť vážny problém. Ale prečo prišiel na pravidelnú prehliadku o mesiac neskôr, keď vedel, že má problém a auto v záruke? Prihral argument na neuznanie reklamácie, ale je to jeho chyba, nie kia chyba, kia nie je charita. Ja som tiež xkrát zmeškal nejaký termín, ale viem, že ak prišla sankcia, môžem si za to sám. Je mi ho ľúto, ale takto by ho odpinkali všade, nielen kia.
Nejsem na takové chování zvyklý u Škody, občas se stane, že je v rodině někdo nemocný, prostě něco nálehavého a u výměny oleje nehraje role 800km.
Jak říkám 7let záruky je jen reklama, není to první případ a nemusí se člověk ani opozdit.
Jak říkám 7let záruky je jen reklama, není to první případ a nemusí se člověk ani opozdit.
Problem je, ze ludia zasadne necitaju podmienky k dolezitym veciam a potom sa cuduju. Neviem ako KIA, ale zvecsa byva nejaka tolerancia aj casova aj km, aby sa v nejakom intervale stihlo prist. Ak to clovek odignoruje, potom je prinajmensom zvlastne, ked sa cuduje ak dostane rovnaku spatnu vazbu.
Na jednej strane niekto pozaduje splnenie podmienok podla zmluvy a na druhej strane nema problem nedodrziavat podmienky. Rovnako to byva s poistenim - clovek si nieco poisti, neprecita podmienky/vyluky a dalsie veci a potom sa cuduje. Na koho strane je ta vina vacsia?
Na jednej strane niekto pozaduje splnenie podmienok podla zmluvy a na druhej strane nema problem nedodrziavat podmienky. Rovnako to byva s poistenim - clovek si nieco poisti, neprecita podmienky/vyluky a dalsie veci a potom sa cuduje. Na koho strane je ta vina vacsia?
tak banky, poisťovne a podobné chuťovky majú väčšinou zmluvy a podmienky úmyselne nastavené v neprospech zákazníka, rozsiahle, nezrozumiteľne formulované, komplikované, drobným písmom, ale v tomto konkrétnom kia prípade asi išlo o vedomé natiahnutie intervalu servisu, čo v kombinácii s avizovaným problémom a totálkou motora nemohlo dopadnúť inak u žiadnej značky.
Nezrozumitelne podmienky su jedna vec - bezny clovek riesi v prvom rade cenu a az potom kvalitu, v obchodnych podmienkach sa sprava rovnako, tak sa nie je co cudovat. Ale narazka je na to ignorovanie/ nechapanie / necitanie podmienok, lebo vsak naco. Ja rozumiem tomu, ze clovek zabudne, riesi ine veci, nieco nahle sa vyskytne, ale tak to snad nie je problem potom danej spolocnosti, ale len samotneho cloveka, aj ked to mozno neurobil naschval.
problém to nie je, kým nie je problém :-! by si videl, ako by v tom problém zbadali aj v škode, keby si v zápätí uplatnil reklamáciu na total motor.
Verim, ze na to nejsi u Skody zvykli, ta zere olej hned od pocatku provozu. Jinak zaruky Skody a koncernu VW jsou srandovni. Tam kde nabizi ostatni jeste zaruku, tak oni uz chteji spoluucast. Tam kde ostatmi jezdi bez poruchy, atk oni uz s poruchou.
Zaruka Skody oproti 7 let co nabizi KIA je smesna, minimalne byla do nedavna.
Jak rikas, tak muj kamard jezdi do KIA servisu pravidelne a neni problem, tlumice po xx letech co tekly, spojka nestesnost atd. Rika ze ta zaruka je oparvdu funkcni. Je fakt, ze narozdil od nekterych nezodpovednych majitelu jezdi vas, kdyz problem ma a neresi az po zaruce >😁
Zaruka Skody oproti 7 let co nabizi KIA je smesna, minimalne byla do nedavna.
Jak rikas, tak muj kamard jezdi do KIA servisu pravidelne a neni problem, tlumice po xx letech co tekly, spojka nestesnost atd. Rika ze ta zaruka je oparvdu funkcni. Je fakt, ze narozdil od nekterych nezodpovednych majitelu jezdi vas, kdyz problem ma a neresi az po zaruce >😁
Nečekal bych, že by to u soudu obstálo. Obzvláště, pokud šlo jen o překročení kalendářního limitu a nájezd byl v pořádku. Jenže tuhle ochranu máš jen první dva roky, pak je to otázka smluvních podmínek. Jo, když bez výměny oleje ujedeš 100+ tisíc km a pak jim to tam strčíš s poruchou motoru na reklamaci, budou na tebe po právu koukat jak na blázna.
Když jsem vybíral auto, tak jsem se jel projet i s tímhle a musím říct, že to pro někoho může být hodně zajímavá volba. Sice jsem si ho nakonec nekoupil, ale ve srovnání z konkurenty na mě udělalo asi největší dojem a poněkud pozměnilo názor na "Korejce".
Jezdil jsem s atmosférickou 1.4 a motor byl dost líný, pokud nebyl v otáčkách, jak je uvedeno i u dané motorizace. Stejně tak mi vadily laciné smradlavé plasty. Jelo ale moc pěkně. Pohodlné, tiché, všechno šlo pěkně lehce a přesně. TSI ve Fabii táhlo líp, ale když jsem se přenesl přes to, že ze semaforu nevystřelím, tak to bylo hodně pohodové auto.
Rozhodně bych mu dal víc 3,5*. Tedy pokud Fabia nedostala 3* a Citroen C3 tak 2*. Pak bych to bral jako odpovídající.
Jezdil jsem s atmosférickou 1.4 a motor byl dost líný, pokud nebyl v otáčkách, jak je uvedeno i u dané motorizace. Stejně tak mi vadily laciné smradlavé plasty. Jelo ale moc pěkně. Pohodlné, tiché, všechno šlo pěkně lehce a přesně. TSI ve Fabii táhlo líp, ale když jsem se přenesl přes to, že ze semaforu nevystřelím, tak to bylo hodně pohodové auto.
Rozhodně bych mu dal víc 3,5*. Tedy pokud Fabia nedostala 3* a Citroen C3 tak 2*. Pak bych to bral jako odpovídající.
PS: ze ma rio v ponuke len 5 dverovu kasnu brat ako minus je dnes uz nefer... lebo drviva vacsina malych aut totiz uz su a budu uz len ako 5 dveraky ... ani nova C3 nema trojdverak ani novy jazz ... napriek tomu nedostali za to minus ( a aj fabia zrejme uz pride o kombik tak uvidime potom ci dostane minus v teste ked ponukne len 5 dverovu kasnu v hatchi ) ... ale chapem .. akykolvek korejsky voz to tu nikdy nemal lahke v tychto akoze "testoch" 😉
samozrejme vsetko je aj o tom kde a kolko s autom najazdis... ja napriklad viem ze 100 tisic km najazdim na svojom aute najskor za takych 8 rokov.. takze mi turbo nevadi v tomto smere ... skor chcem aby to bolo uz zive .. nesmrtelne uz zase byt nemusi >😁 ... vzdy je to aj o potrebach .. keby som ale robil 40 tisic rocne tak by to uz bolo ine 😉 .. v tomto pripade by som siahol uz skor po yarise alebo riu prave s 1,4... navzdory nizsej dynamike by som tam uz logicky preferoval vacsiu zivotnost... to ano :yes:
nemusis vediet co chcu ini ani sa tym trapit... podstatne je aby si sam bol spokojny s tym cim jazdis... no nie? :yes:
Zrejma vyhoda 1.4 spociva v tom, ze je spojena se 6 kvaltem. Na delsi a dalnicni trasy se 6q hodi.
Ad otazka co by vyrobci vyrabeli, kdyby...povazuji ji za vtipnou repliku, ale chybi mi tam ten smajlik, ktery by to odlehcil. Kdyby se nahodou nejednalo o vtipnou repliku, tak ta odpoved je jednoducha - nikdo nema povinnost prodavat, a nikdo nema povinnost kupovat. Ekonomicka koordinace nabidky a poptavky je dana touhou mit novejsi a lepsi a ochotou za to platit, nicmene touha ani ochota neznamenaji povinnost.
Mame doma vyrobek jiste nemecke firmy, ktery pere uz 15 let a nezda se, ze by Miele krachoval kvuli tomu, ze jsme si od nich po 5 letech nekoupili novou pracku.
A je klid na 10 let... :yes:
Pěkné auto.. 😄
Tri dvere mozu mat zmysel ak je tam prislusna cenova politika. Ak 5 dveri stoji to co tri tak to nikto nekupi a teda vyrobca to moze rovno zrusit..... Inak je to vrcholne neprakticka vec.