Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Fabia nahrazuje 1.2 TSI tříválcem 1.0 TSI. Kolik litr stojí?

107 komentářů

Speed
Nevím proč automobilky jako Mazda jsou schopny i do malých modelů jako Mazda3 schopny dát dvoulitr a koncern do všeho sere male oturbené tříhrnky.
Kde asi soudruzi z VW udělali chybu?
cape
to este len pride 😄 " ten 3valec nejede ,ma to blby zvuk a po 30tis km moze ist do srotu" 😊..
Futurista
Co je na tom fajn? 330 koliku za fabii?
Avatar - Jaros71
Jaros71
NE !
Tříválec opravdu ne.. :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Na blití jsou tyhle stupidní diskusní výkřiky.
Avatar - nathan
nathan
Bez dalšího komentáře :-!
Gvick2
Jestli ty si nepleteš třídy aut, Ma3 není malé auto ale nižší střední a tak jako má Ma3 dvoulitr, tak má dvoulitr i Golf nebo Octavie.
Avatar - Skipper
Skipper
Litr jsem zkusil v Octavii a néjak mě neurážel. Jako základní motorizace do nižśí střední celkem v pohodě. Myslím, že do Fabie bude tak akorát.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To musí být brutální masochismus, přesedat mezi 735i a Sanderem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Sandero bych asi nerozdýchal. Nevím jak po faceliftu, ale před ním ten interiér nevypadal jako něco, za co chci dát 300 tisíc.
Avatar - Skipper
Skipper
Hm, jen abych to zkusil pohopit - v čem je atmosféra jasně lepší?
petrzel1
Ano, znám. Dacii Sandero, vše v elektrice, kůže, LED denní svícení, originál motor na LPG, couvací kamera, navigace, tempomat, omezovač rychlosti - nastavitelný, stopstart systém...Škodě v cenové relaci pomalu odjíždí vlak. Cena 310000,-Kč včetně spešn Al disků mimo prodejce. Spotřeba 7 litrů LPG na 100 km v městě, 5,7 litrů na dálkové štreky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak hluboko ještě zvládneš klesnout? Na rozdíl od tebe dovedu ocenit auta různých značek.
Avatar - Joky
Joky
zapoměl si ještě napsat í na pos r á n í
petrzel1
Za 310000 mám Dacii Sandero v originál plynu z továrny v maximální výbavě. Viz. má reakce níže.
Mám v garáži povícero aut, včetně šestiválce, co žere i trávu okolo cesty, ale v poslední době jsem si Dačku fakt oblíbil.
Avatar - vabis
vabis
A proc ne, Fabce litr i slusi. :yes:
Avatar - kaa
kaa
Dobrý tříválec bohužel vyrobit nejde.

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Do Octavie bych ho nechtěl, ale v kategorii, kde se litrové tříválce vyskytují i bez turba, bych asi problém neměl.
qp
Jak můžeš říct o motoru, u kterého neznáme spolehlivost v různých jízdních režimech, že se povedl? Je snad něco podstatnějšího než spolehlivost?
Avatar - Joky
Joky
běž onanovat ke své modle Škodomile
Avatar - Skipper
Skipper
U víkendovky snad. Ale u auta do města - turbo jasně vede. Měl jsem a mám auta od turbeného tříválce po atmo dvanáctiválec a ve městě jedině malý motor s turbem. Vysoký točivý moment už od nízkých otáček je u městského auta super. Kdyź jsme u toho, který ze současných motorů má néjaký zásadní problém s turbem? Zůstávat zaseklý v devadesátých letech, kdy turba odcházely jak na běžícím pásu a hlavy motorů praskaly, uź není to pravé oŕechové. A to mám devadesátky a atmosféry moc rád, viz moje garáž.
Jako daleko větší problém bych viděl dlouhé servisní intervaly. Interval 2 roky, nebo 30000 km spolehlivé zakarbonuje jakýkoliv motor. Proti tomu je nějaké turbo zanedbatelný problém.
koblih
Protože tam jde o předsudky, stejně jako u 1.0 ve fabii...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Najdeš ve třídě něco levnějšího s odpovídající dynamikou a výbavou? Z hlavy mě napadá jen Clio 0.9. Ceny šly nahoru.
Petrko
Nedovedeš. 😉
koblih
Kolikrát tu ještě o tom Sanderu napíšeš? Už asi podesáté jsi napsal v podstatě jeden a ten samý komentář...
King of rain
Sice pravdivé postesknutí.....ale škodovce se nevyplatí, tam dávat silnejší motory, chce to tak malé % lidí a firem, že to nebudou řešit.Bussinesově o ničem...Mazda "musí" Škodovka bohužel nemusí.

Jinak tenhle 1,0TSI se VW opravdu povedl.Myšleno na trojhrnek.Pokud se to nebude kazit, lidé budou uživatelky hodně spokojeni.Zbytek musí do 1,5 TSI EVO, ta se taky povedla, ač neznám logicky spolehlivost.
Avatar - nalimer
nalimer
Suzuki Baleno
[odkaz]
Avatar - žlababa
žlababa
v Fabii s tím nemám problém
Avatar - Jaros71
Jaros71
Škoda má problém.
Atmosférický malý motor patří do malého městského auta.
Oturbené tříválce jsou na prd.
Reálně víc žerou , jsou náchylnější k poruchám a ten děsný zvuk pidimotoru 1.0 8-s
Už to pomalu řešíme se ženou..
Její Opel Corsa 1.2 16v 80k bude mít 10 let , nikdy žádná porucha , jen olej a brzdy.
Jenže je to atmosféra..proto auto bezproblémů.
Tříválec do města nechceme..výběr bude těžký...
Opel už motor nemá! VW+Škoda tyky nic.
Snad nový Yaris..Mazda 2...moc toho není. 😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
TSI Ambition Plus + metla + tempomat = 330 tisíc. To je na dnešní třídní poměry docela fajn. Hodně výhodný je Trumf, ale tam mám problém s nemožností příplatků a Active interiérem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Minimálně o 100 kg těžší auto s atmosférou 1.4 se dynamicky těžko přiblíží 1.0 T ve Fabii.
Avatar - Skipper
Skipper
To by mě zajímalo, jak moc se bude lišit spotřeba litrového turba a 1,2-1,4 litrové atmosféry v městském provozu.
traveldrive
Kam ste schovali grafy k novému motoru? Do galérie napcháte všetko možné, a to, o čom je článok a malo by to byť na prvom mieste tu ani nie je...
Avatar - wikinko
wikinko
Neplac Bari, nemozeme zato ze si nemozes dovolit ani trojvalcovu fabiu. Prajem vela stastnych kilometrov s bazarovymi pleckami.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Nové auta si kupují na pár let jen firmy.
Soukromník pokud nejde do bazaru koupí nové auto na hodně dlouho.
A atmosferický motor je v životnosti jasně lepší než tříválcové turbo motůrky.. 8-s
Avatar - Skipper
Skipper
Doporučil bych vyzkoušet. Popravdě mě čtyřválcové TSI taky ničím neoslovili - prostě konzumní spotřební motor. Tříválce mám dokonce raději, ten projev je více rošťácký. V Octavii by to už nebylo ono, ale do malé Fabie se tříválec prostě hodí.
petrzel1
No, konečně rozumný názor. Bohužel náš svět je svět konzumu a upřímně - jezdit v tuctovém autě deset let by mě asi nebavilo.
Avatar - žlababa
žlababa
a to myslíš, že je ten motor levnější, když má menší objem? >😁
Freddka
Kdyz cena Skodovky klesne, je to v nadpisu.
Kdyz stoupne, neni to tam.
O to zajimavejsi ze koruna posili, misto 1.2 ctyrvalce dostanete 1.0 trivalec a presto cena stoupne... 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak určitě. A právě proto žádnou Škodu nevlastním a konfigurátory Seatu, Fiatu nebo Korejců už znám zpaměti.
Avatar - Skipper
Skipper
Čti psaný text a zkus si z toho vybrat pointu. Nevadí mi výkon litru, jen mi do Octavie nesedí jeho zvukový projev. Naopak mi sedí do Fabie.
koblih
To nikomu nevadilo protože si pořád mohl říct že má čtyřválec a 1.6... Teď i kdyby byl ten litr stokrát lepší, tak na něj budou stejně všichni nadávat protože je to prostě litrový tříválec...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa hodne pacilo aj paci sandero stepway ... vyzera fantasticky.. stylovo.. ma aj vyssiu svetlost co je parada...a zvlast teraz po facelifte s tym novym volantom aj maskou je krasne ... lenze 0,9tce som ozaj nechcel aj ked viem ze vykonovo to staci bohate na taketo male auto 😒 .. lenze este stale je tam par detailov ktore kusok zamrzia... ( nastavovanie sedaciek napr... alebo naprikld antena je umiestnena este vpredu na streche .. dnes ma uz kazdy vzadu antenu .. som detailista a vadia mi tieto veci co uz ) ... pritom ja nie som ako takto nejaky narocny motorista.. akurat ze po dlhorocnom jazdeni s feldou som uz ozaj chcel nieco "seriozne" bez "kompromisov" zvlast ked ja som na nove auto ozaj setril nie rok ani dva... ale kus dlhsie... ale mozno za par rokov ked pride uz novy stepway ( uz bez vyraznejsich slabin ) tak si ho potom mozno kludne aj kupim ( nie je to vylucene ) 😄 .. ma moje sympatie tak uvidime ako sa bude dalej vyvijat tento model

mas fakt paradne vozy ... zavidim.. v dobrom 😉 :yes:
Papezja
A na to popojizdeni litr bez turba nestaci?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zrovna Corsa má atmosféry hned tři, ne? Jinak mi z toho vychází Korea.
Avatar - ladsla
ladsla
Aktuálně třeba o třídu větší Focus...
Stejně velký Yaris má teď taky akci.
tesnav
Auto do rodiny? Přiznám se, že do pidiautíčka, které váží 810 kg, bych rozhodně neposadil manželku, natož ještě s dětmi ...
Avatar - Skipper
Skipper
Tak po bodech. Řídké oleje a dlouhé intervaly jsou hlavní problém, tady se shodneme. Problém je, že je to dnes záležitostí všech motorů a ne jen těch oturbených.

Vysoký výkon u turba vs výdrž - co na těch motorech odchází? Jediný problém, který jsem zaznamenal je s řetězovýma rozvodama, co je spíše dáno šlendriánem konstruktérů konkrétních motorů, jinak nic významného. A to pouze koncern a jeden motor od BMW. Nebo máš lepší info?

No a HTP - tento motor byl jeden z několika průserů koncernu. A pozor, bavíme se o atmosféře.

Takźe když to shrnu - problémem je u nových motorů asi všechno, jen ne turbo. Přímý vstřik, šetření na nesprávných místech, long life oleje a dlouhé intervaly jsou daleko vétší zlo. Tenhle mýtus o zlém turbu nám tady krásně přežívá a straší lidi natolik, že jsou ochotni dobrovolně jezdit v malých atmosférách, které jsou v nízkých otáčkách chcíplé, ve vysokých źravé, takže obecně ve městé naprd.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Tahle poslední Corsa se fakt povedla.
Spolupráce s Fiatem byl dobrý tah.
Je to bratříček Grande Punta..což je také výtečné malé auto.
Nám tedy nikde nerezne , ale je garážovaná. 😄
Prodej tak během roku či dvou..to auto je super.
Somewhere je už preč
Liter hádam hej, tri valce už toľko nepotešia. Ako základ snáď, ale neviem, čo na posúvanie sa v meste, 5 km tam a 5 km nazad cez zápchy a semafory povie turbo.
petrzel1
Ano, po faceliftu je to fakt hezké auto. Jinak bych ho nebral. Ale musí být v plné palbě. Zadní svítilny jsou prostě fantastické - čtyři čtverce, vepředu LED denní svítilny ve světlometech, přední maska...zkoukni na stránky DACIA.
Podotýkám, že v garáži mám povícero aut, třeba BMW 735i, Smart Roadster, Renault Kango (najeto 400000 a motor šlape jak hodinky), Opel Corsa B, takže to není jen o tom, že na nic jiného nemám...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
lenze dnes uz malokto kupuje auto na 10 a viac rokov... napriklad nasa suseda ma za poslednych 10 rokov uz snad tretie nove auto... po punte a fabii ma teraz 208 😉 ... takze to mas tak... nie kazdy dnes uz potrebuje nesmrtelny motor ... hoci by bolo fajn ho mat v kazdom aute niekto jeho nesmrtelnost uz proste ani nevyuzije a auto uz za par rokov stejne preda ( navzdory nesmrtelnemu motoru )a kupi si uz opat nejake to nove auto ( ono nejde len o motor zase ze jo... auta starnu aj moralne.. aj bezpecnostou a vybavou ) ...

ale vratme sa naspat k motoru.... napriklad ja jazdim do 12 tisic rocne... za 10 rokov najazdim teda nejakych 120 tisic ak pocitam spravne ... no a to by mi turbo mohlo zvladnut no nie? navyse aj do tych 10 rokov uz auto iste vymenim ( pocitam ze tak 8 rokov bude dnes uz idealny cas na dalsiu vymenu ) takze aj keby som jazdil 20 tisic rocne... malo by to zvladnut ...

PS: ja by som casom chcel nieco uz hybridne a s vyssou svetlostou... nieco povedzme ako niro len teda mensie a za nizsiu cenu... snad dovtedy nieco take uz na trhu bude.. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
ve spolehlivosti, zvuku, charakteru jízdy
petrzel1
Projeď se v nové Dacii Sandero na LPG. 90 koní výkon motoru, spotřeba 7 litrů plynu v městě, 5,7 mimo město...a zvuk v pohodě. Jasně na šestiválec to nemá....😊
petrzel1
Jseš na omylu. Vlastním i E32 - tedy BMW 735i - řadový šestiválec - viz. můj příspěvek na auto.cz, ale pro podnikání jsem si koupil Dacii Sandero model 2017. V plné výbavě vše v elektrice, kožené sedačky, parkovací kamera, multifunkční displej, tempovat, startstop systém, omezovač rychlosti, LED světla pro denní svícení, kožený volant atd, z továrny v plynu - taky tříhrnek, výkon 90 koní a spotřeba okolo 7 litru plynu. Cena 310000,-Kč.
Kdo vyzkouší, o předraženou škodovku pohledem nazavadí...a i když tříhrnek, fakt to jede...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jezdí 5-6 tis km ročně , jen město z 95% 😉
Rozhodně na krátké jízdy do školy , na kroužky a do práce nechce tříválcové pidi turbo.
Atmosféra je jasně lepší a zcela bez servisu.
alesvladik
Až na to že Ignis má blíž k Citigo než k Fabii ..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Opakuji, s odpovídající dynamikou. O tom u Astry 1.4 nemůže být řeč, navíc cena
Avatar - Skipper
Skipper
Cokoliv do 1,4 v malém autě a do 1,8 v auté větším. 1,6 jsem jezdil ve Feldě a to už vůli žít mělo a pořádnou 😉 Kdyby ten motor ale byl v Octavii, tak by to bylo utrpení. Jenže i v té Feldě to žralo jako ďas.
Avatar - Skipper
Skipper
Asi obojí. Jen aby jsme si rozuměli, nestěžuji si na nedostatečný výkon 1,0 to opravdu ne. Spíše mi jde o charakter motoru, který je spíše hravý a má specifický zvuk, ostatné jako většina tříválců. No a do seriózně se tvářícího auta typu Octavia mi to už nesedí. Kdežto mále auto - Fabia - je k nasazení podobného motoru přímo stvořená.
Avatar - vabis
vabis
Pan s Jagem to vidi celkove realne. Domnivam se, ze my chlapi jsme mladi porad, jenom ted jsme mene blbi 😉
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Hruzy z Francie?? Myslis motor 1.2 ATMOSFERA nebo motor 1.2 PureTech - motor roku 2015?
Btw jel uz jsi s nejakym? Ja uz parkrat jo, tak by me zajimalo, co je na nich hroznyho?

Crossland bude mit motory PSA.
tesnav
Chápu jej naopak velmi dobře. Může být spolehlivé jak chce, ale již svou podstatou aspoň pro mne naprosto vylučuje přepravu kohokoliv a jakémkoliv počtu, na kom mi aspoň trochu záleží.
Avatar - Anonym
Anonym
Problém není v samotném turbu, pokud s tím nejezdí úplný bezmozek co to po té, co to drtil 180 na dálnici během vteřiny vypne na čerpačce, problém je v tom, že z mini objemu je díky turbu vytřískán co největší výkon, nové oleje jsou řídká voda, intervaly nesmyslné a lidi s tím jezdí jak ho*ada, takže v reálu ty motory prostě nemaj šanci vydržet to co klasické R4 někde kolem objemu 1,5-2,0.

Se podívej kolik odšelo HTP před 150 tis, já znam dva případy reklamace v záruce a 5 co odešlo po ní. A to je POUZE ze dvou autoservisů 😄 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Opel zatím má kromě turba i 1.2 a 1.4 atmosféry.
Jenže se obávám že pod PSA dostane ty hrůzy z Francie.. 8-s
UVIDÍME CO BUDE MÍT NOVÝ CROSSLAND.
Jestli Opel půjde pod PSA do kytek , bude mi to líto.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky je to pravda, zvuk rozzuřenýho vysavače říznutýho mixiérem, vydrží to sotva 150 tis, někdy ani to ne a je to zdechlej třívál nahoněnej turbem. Čirá zoufalost.

Tohle dělalo Dihatsu nebo Lada VAZ Oka jako prdítkový autíčka pro chudý lidi, veterány z válek a městský prdítka za 5,50 už před 30 lety 😄 Tady to zoufalci snaží vydávat za moderní rodinný vůz
Vlasta1111
Mýlíte se, poproste někoho aby vám Fábku 81 kw tříválec ( 200 Nm ) půjčil. Moc by mne zajímalo jaké auto vlastníte. Před tím jsem měl VW Tiguan 2.0 TDI čtyřkolku, ale mohu vás ubezpečit (i k mému překvapení), že v mnohém je tato motorizace Škodovky víc než rovnocenná. Motor je tak dobře odhlučněný, že bude mít problém jej výrazně slyšet.
Vlasta1111
Přešel jsem na toto autíčko z VW Tiguan 2.0 TDI 103 kw 4x4. Jsem naprosto nadšený, má velmi dobrý podvozek, motůrek s autem parádně cvičí. Prvních 1000 km jsem najel vesměs po Krkonoších. Většinou šla at na 4 až 7 stupeň, pouze jednou podřadila na 2. a to stále kolem 2000 ot/min se spotřebou mezi 4,5 až 6,3 l při obsazení - dvě dospělé osoby a nacpaný kufr k prasknutí.To že tříválec jde jako traktor je silně přehnané, není totiž v kabině téměř slyšet, víc registrujete šumění pneumatik. Po prvních 1000 km jsem zkoušel jízdu v Rakousku na dálnicích, při rychlosti kolem 130 km/h průměr 5,3 l ( tři dospělé osoby, poloprázdný kufr ). Motor je velmi temperamentní, co by dup tam máte 150 při otáčkách kolem 2000 ot/min.Jednou jsem tam omylem zařadil SPORT, naprosto se změní chování auta, řadí jak tisícovka za starých časů, zvýší se spotřeba, stále automat řadí nahoru, dolů podle terénu, pokud zařadíte NORMÁL, ihned se sníží spotřeba a ustáleně jede autíčko na 6 - 7 rychlostní stupeň.Těch 200 nm je prostě znát. Nebudu polemizovat o životnosti motoru, neví to totiž NIKDO. Považuji toto autíčko jako ideální pro cestování dvou lidí + jízdy s plným na velikost auta velkým kufrem aniž by s tím měl motor potíže. Nevím, je li vhodný pro čtyřčlennou rodinu, asi to nebude to pravé, ale motor by to pohodově zvládl. Rozhodně na dálnici nebudete ostatním překážet, spíš naopak.Vrátím se k Tiguanu, je jednou tak drahý, spotřebu větší o dva litry mimo zimu mu Fabia v pohodě když to porovnávám konkuruje o ceně pojištění nemluvě. Pokud se pro toto auto rozhodnete, rozhodně jej objednejte ve výbavě Style. Byl jsem odpůrce automatu, ale změnil jsem názor, po rovině nepostřehnete řazení, pouze podřazení v kopcích.
Avatar - JiVi
JiVi
Citroen C3... dokonce ma ve standardu Varovámí prěd neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, Systém rozpoznávání dopravních značek, Coffe Brake Alert, Tempomat + omezovač rychlosti

[odkaz]
megamega
Doteraz som si myslel, že nové auto sa už bez klimatizácie a elektrických okien nedá kúpiť. Lenže ako pozerám, bol to omyl, ŠKODA to dokáže, a možno to tak zostane až do roku 2100
Somewhere je už preč
3 valce, 51 kW, 1240 kg, Toyota Yaris, stačí. Nenadchne, ale stačí.
Marekx
To je každému jasné, ale za rodinný vůz nelze považovat ani o něco větší Fabii a Citigo není pro Ignis žádnou konkurencí, díky výbavě a základní motorizaci vs. cenové politice Škodovky.
Marekx
To je sice pravda, ale jelikož už mám zkušenosti s japonci při provozu na LPG, nebál bych se toho LPG ani tady. I kdyby se po 150tkm měla ventilová sedla měnit, stále se to vyplatí, na rozdíl od rizik u zplynovaného přímovstřiku, navíc s nutným až 20% přívstřikem benzínu.
Avatar - Googlit
Googlit
81kW ve fábii vs 74kW v Astře jede naprosto stejně. O nějaké dynamice u těchhle motorů nemůže být vůbec řeč. A k té ceně jen tolik že Opel je jak známo "výprodejová značka". Slevu 60 tis. získáváš už jenom tím že vkročíš do dveří (je to takový fígl ale vždy to vychází stejně v kombinaci buďto Opel 24, nebo Opel 500, nebo Vítejte zpět u značky Opel v kombinaci s fleetovou kampaní nebo tou další slevou bláblá, prostě od té akční ceny uvedené v katalogu je vždycky potřeba odečíst 60 aby si byl na reálu 😊) a to se nebavím o nějakém smlouvání.
tesnav
On ten motor byl i v Oktě. A navíc, je krásně vidět, jak se doba posunuje a jak si minulost člověk idealizuje. Měl jsem taky 1.6-ku ve Feldě a v tehdejší skladbě aut na cestě to vcelku jelo, dnes by takové auto byla líná lemra. A taky, měl jsem ´96, která jako nová stála (prvního majitele) 40 tehdejších průměrných platů. Dnes se bavíme o autech, které podobné stojí platů 10 ...tzn. i u nás autech spotřebních, kde snad nikdo nepočítá, že to auto bude mít dalších 10 nebo 15 let.
tesnav
Tak nevím, konkurence do auta třídy M3 dává dvoulitry naprosto běžně. Jen s tím, že když chci, tak si mám možnost vybrat x typů aut s výkonem přes 165PS, kde Mazda končí.
xpaja
Motory od Suzuki (stejně jako u všech Japonců) mají měkká ventilová sedla, takže rozhodně nejsou LPG friendly.
Ale auto je to jinak pěkný.
Riceeater
Teeeda ty jsi ale prachac 😄
Radek123radek
A jake prusery ma za tech 7let preplnovany trivalec 0.9Tce ze ho na Slovensku v Daciich nikdo nechce? Odpovim hned,zadne. 0.9Tce se naopak prodava velmi slusne,pac ve vsech ohledech jde o lepsi motor nez stara atmo 1.6 od Renaultu.
Avatar - kaa
kaa
Rošťácký tříválec, to jsem nasmál. >😒] >😒] >😒]
[odkaz]
Avatar - Googlit
Googlit
Není to ve třídě, je větší a má spoustu výbavy navíc to je pravda, ale což takhle novou Astru ve výbavě Smile?
_MT_
Materiálu by se mělo spotřebovat o něco méně, obrábění by mělo být rychlejší, opotřebení nástrojů menší, měl by mít méně součástek a měl by být smontován rychleji. Tohle se však do koncové ceny normálně nepromítne.
_MT_
Ale jde. Zkus někdy osedlat jednoho z bratří Triplů od Triumphu nebo třeba tříválcovou Brutálku. Ve světě motorek snad neznám tříválec, který by nebyl dobrý.
_MT_
Protože je malá a EU pro ni není tak významný trh. A máme štěstí, že se rozhodli tu nabídnout na japonskou značku nadprůměr. Jinde je dvoulitr v autě jako trojka normální základní motorizace a nabízí tam i 2,5. V EU je i dvoulitr celkem velký. Stačí se podívat deset, patnáct let zpět, co se tu kupovalo.
qp
My máme ještě o generaci před tebou. Kdyby nebyla na LPG a neměla tažné, tak bychom ji už asi neměli (ale né z důvodu nespolehlivosti, ale velikosti). Jinak je možné, že má najeto mnohem víc, jsme minimálně 2. majitelé. A byla zepředu trochu ťuklá (měněna kapota) takže možná proto kvete.
Avatar - praptak
praptak
Jste náročný člověk nebo mladší generace, když napíšete, že do Octávie by to nebylo ono, přičemž tam se jedná o základní motor.
Avatar - Anonym
Anonym
Na Slovensku spousta lidí Dácie díky motoru 0,9 nechce a kupuje 1,6 atmo Lady 😄
Avatar - žlababa
žlababa
to jsou 4 moje platy - takže naprosto fajn
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Oprava😒br /> [odkaz]
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
1,5 TSI EVO se bude dávat do Fabie?
1.0 TSI OK. Pro někdteré klienty bude super.
A nikde jsem se nedočetl jaké další benzínové motory bude FABIA mít?
Když jsem projížděl web Škodovky, tak konfigurátor je v údržbě. A jinak info jen o 1,0TSI a MPI - jen tříválce.
qp
Až budeš prodávat dej vědět, mladá má taky Corsu, 1.2, 300.000km na hrbu, tak taky začínáme koukat po novějším. Na motoru se měnil snímač volnoběžných otáček a jednou zapalování, jinak nic extra. Ale začíná dost kvést, jak botanická zahrada... tak jsem zvědavý, jestli dnešní litr vydrží taky tak dlouho.
stealth01
Koncern konci u nižší střední na 400 koních. Která Mazda3 mi takový výkon nabídne?
Avatar - Anonym
Anonym
Ja jezdil ve Fiatu Brava 1,6 automat a dynamicky naprosto v pohodě
Radek123radek
Kdyz se do Octavie daval o dost slabsi motor 1.4 ci 1.6 Mpi tak to nikomu nevadilo a. preplnovany 1.0 na 84kW nebo kolik ma s kroutakem takovym,ze si o tom atmosfery nechaji jen zdat,se spotrebou min min.o 1-2litry mensi je pro vetsinu motor slaboucky na na houby.Nechapu to mysleni...
qp
Jet to trochu pojede, pokud jedeš sám, ale jak dlouho. Aby to jelo, musíš ho točit a když ho točíš, rychleji se opotřebovává.

U dacie mi vadí velikost nádrže (32l). Ale na hrkání po městě jistě lepší, než 7ma.
Avatar - Anonym
Anonym
Definuj pojem malá atmosféra. Jezdil sem 1,6 a úplně v pohodě
Marekx
Asi nechápete význam věty "ideál dalšího spolehlivého vozu do rodiny". Nyní máme v rodině 3 vozy a většinu času jezdíme každý sám, max. ve dvou lidech. Když se jede někde ve vícero lidech jede se skoro 5m kombíkem a ne něčím jako je třeba Fabie, kterou mnoho lidí již naivně považuje za rodinný vůz, byť v kombíku 😄
Marekx
Než Fabku ve tříválci s přímovstřikem a s označením TSI, to je mnohem lepší volba nový Suzuki Ignis, viz. [odkaz]
Je to spolehlivý Japonec, super cena od 240 900kč, povedený interiér, dobrá už základní výbava a naprosto bezproblémový atmo 4válec 1,2/66kW bez přímovstřiku vs. muší hmotnost vozu 810kg a spotřeba paliva 5,5l/100km. Za zajímavou cenu je i v provedení 4x4. Hodit do toho třeba ještě LPG, tak se jezdí doslova za kybel hrušek. Tohle je ideál dalšího spolehlivého vozu do rodiny a ne něco jako je předražená Fabie v základu s 3válcem 1.0 TSI se spolehlivostí ruské rulety.
qp
Toto je rozumný názor.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
V životnosti a bezporuchovosti... 😉
Somewhere je už preč
V spotrebe...?
King of rain
[odkaz]
cape
kolko ma najezd..?
napr. 1.0 ecoboost je spolahlivy 😉 ..

prikup zene vyfuk a aj zvuk bude dobry >😁

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Zadne předsudky. Trivalec je nesmyslny motor. Hajtra se zvukem vysavače projektovana na 4 roky a dal uz to vyrobce nezajima
Avatar - Anonym
Anonym
Werk jakym je jakykoliv tříválec bych si nekoupil ani kdyb stal novy 50 000 kc. A zadnou plecku z bazaru nemam, sasulo
Avatar - Anonym
Anonym
a s tříválcem, to je terno >😁 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som jazdil feliciou vyse 15 rokov ( ver mi ze takychto vernych ludi dnes uz vela nestretnes ) ... vlastne obcas nou jazdim este aj dnes ... ale poviem ti uprimne.. neviem si predstavit v terajsom pole jazdit zase dalsich 15 rokov.. to ani nahodou dnes uz.. ratam ze tak 8 rokov posluzi a potom uz bude vhodny cas na zmenu 😉 .. ved uvidime.. mozno aj skor... casy ked sa jazdilo jednym autom cely zivot su proste uz kusok za nami .. ako nic v zlom... ale co spravis... emisne normy.. bezpecnost... konektivita.. dizajn .. to vsetko sa posuva z roka na rok milovymi krokmi dopredu ... takze kto chce drzat krok s dobou a citit sa zaroven aj kusok bezpecne a komfortne v aute... musi vzdy po par rokoch si kupit zase nieco novsie .. auta su proste dnes uz spotrebaky... ze tie nove uz nebudu milacikmi na cely zivot som uz davno pochopil... takze rad si este par novych casom doprajem... ak bude za co 😉 :yes: