Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia nahrazuje 1.2 TSI tříválcem 1.0 TSI. Kolik litr stojí?

David Bureš
Diskuze (107)
Už od loňského roku Škoda postupně nahrazuje čtyřválec 1.2 TSI tříválcem 1.0 TSI. Po octavii se jej letos dočkaly i rapid a fabia.

První polovina roku je ve Škodě Auto jako již obvykle vyhrazena modelové péči jednotlivých vozů pro nadcházející modelový rok. V případě fabie nejsou úpravy možná tak výrazné jako u rapidu a citigo, které dostaly upravený vzhled, i v jejím případě se ale udály důležité změny. Fabia totiž podobně jako rapid a dříve octavia nahradila čtyřválec 1.2 TSI tříválcem 1.0 TSI. V její nabídce tudíž nově již nenajdete čtyřválcové agregáty.

K dispozici jsou dvě výkonové verze tohoto přeplňovaného zážehového litru, které nabízejí 70 a 81 kW. Slabší si tudíž polepšila proti dvanáctistovce o čtyři kilowatty, zatímco výkon té silnější se neměnil. Ceny slabší verze začínají v případě hatchbacku na částce 281.900 korun za stupeň Active, což je o čtyři tisíce více, než kolik v této variantě stál čtyřválec 1.2 TSI.

Spíše než na Active, nabízející jen to nejnutnější, je však zajímavější volbou varianta Trumf. Ta stojí 284.900 korun (tedy opět o čtyři tisícovky více než dosud), zároveň ale nabízí množství výbavy navíc proti Activu. Součástí Trumfu je i klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky nebo plnohodnotná rezerva. Nechybí ani autorádio, 15palcová ocelová kola, kožený volant, palubní počítač či dálkově ovládané centrální zamykání, tedy vlastně prvky, které budou množství zákazníků stačit.

Škoda Fabia – české ceny motoru 1.0 TSI
Motor1.0 TSI1.0 TSI1.0 TSI
PřevodovkaManManDSG
Výkon [kW]708181
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,44,44,6
Cena Active [Kč]281.900--
Cena Trumf [Kč]284.900--
Cena Ambition [Kč]297.900307.900343.900
Cena Style [Kč]325.900335.900371.900
Cena Monte Carlo [Kč]373.900383.900419.900

To silnější litrový tříválec je dostupný až pro výbavový stupeň Ambition, se kterým hatchback stojí 307.900 korun. Za tuto cenu dostanete manuální převodovku, zatímco za DSG se připlácí 36.000 korun. Karoserie kombi pak stojí ve všech případech o 10.000 korun více.

Ve výbavě se sice proti Trumfu objevuje i omezovač rychlosti, schránka na deštník pod sedadlem spolujezdce nebo front assist, třeba klimatizace, rezervní kolo a kožený volant ale této variantě chybí. Lze si však připlatit za balíček Ambition Plus, který za 10.000 korun přidává klimatizaci, volant s koženým věncem i zadní parkovací senzory.

Škoda Fabia Combi – české ceny motoru 1.0 TSI
Motor1.0 TSI1.0 TSI1.0 TSI
PřevodovkaManManDSG
Výkon [kW]708181
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,44,44,6
Cena Active [Kč]291.900--
Cena Trumf [Kč]294.900--
Cena Ambition [Kč]307.900317.900353.900
Cena Style [Kč]335.900345.900381.900
Cena Monte Carlo [Kč]383.900393.900429.900
Cena Scoutline [Kč]385.900395.900431.900

David Bureš
Diskuze (107)
3. 10. 2017 17:48
Re: Kde je malá atmosféra?
Mýlíte se, poproste někoho aby vám Fábku 81 kw tříválec ( 200 Nm ) půjčil. Moc by mne zajímalo jaké auto vlastníte. Před tím jsem měl VW Tiguan 2.0 TDI čtyřkolku, ale mohu vás ubezpečit (i k mému překvapení), že v mnohém je tato motorizace Škodovky víc než rovnocenná. Motor je tak dobře odhlučněný, že bude mít problém jej výrazně slyšet.
28. 9. 2017 15:54
Škoda Fabia combi style 7 - stup.automat 1.0 TSI 81kw 200 nm
Přešel jsem na toto autíčko z VW Tiguan 2.0 TDI 103 kw 4x4. Jsem naprosto nadšený, má velmi dobrý podvozek, motůrek s autem parádně cvičí. Prvních 1000 km jsem najel vesměs po Krkonoších. Většinou šla at na 4 až 7 stupeň, pouze jednou podřadila na 2. a to stále kolem 2000 ot/min se spotřebou mezi 4,5 až 6,3 l při obsazení - dvě dospělé osoby a nacpaný kufr k prasknutí.To že tříválec jde jako traktor je silně přehnané, není totiž v kabině téměř slyšet, víc registrujete šumění pneumatik. Po prvních 1000 km jsem zkoušel jízdu v Rakousku na dálnicích, při rychlosti kolem 130 km/h průměr 5,3 l ( tři dospělé osoby, poloprázdný kufr ). Motor je velmi temperamentní, co by dup tam máte 150 při otáčkách kolem 2000 ot/min.Jednou jsem tam omylem zařadil SPORT, naprosto se změní chování auta, řadí jak tisícovka za starých časů, zvýší se spotřeba, stále automat řadí nahoru, dolů podle terénu, pokud zařadíte NORMÁL, ihned se sníží spotřeba a ustáleně jede autíčko na 6 - 7 rychlostní stupeň.Těch 200 nm je prostě znát. Nebudu polemizovat o životnosti motoru, neví to totiž NIKDO. Považuji toto autíčko jako ideální pro cestování dvou lidí + jízdy s plným na velikost auta velkým kufrem aniž by s tím měl motor potíže. Nevím, je li vhodný pro čtyřčlennou rodinu, asi to nebude to pravé, ale motor by to pohodově zvládl. Rozhodně na dálnici nebudete ostatním překážet, spíš naopak.Vrátím se k Tiguanu, je jednou tak drahý, spotřebu větší o dva litry mimo zimu mu Fabia v pohodě když to porovnávám konkuruje o ceně pojištění nemluvě. Pokud se pro toto auto rozhodnete, rozhodně jej objednejte ve výbavě Style. Byl jsem odpůrce automatu, ale změnil jsem názor, po rovině nepostřehnete řazení, pouze podřazení v kopcích.
Avatar - JiVi
16. 4. 2017 09:11
Re: Well
Citroen C3... dokonce ma ve standardu Varovámí prěd neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, Systém rozpoznávání dopravních značek, Coffe Brake Alert, Tempomat + omezovač rychlosti

[odkaz]
15. 4. 2017 14:30
Bez klímy a elektrických okien?
Doteraz som si myslel, že nové auto sa už bez klimatizácie a elektrických okien nedá kúpiť. Lenže ako pozerám, bol to omyl, ŠKODA to dokáže, a možno to tak zostane až do roku 2100
15. 4. 2017 14:22
Re: Kde je malá atmosféra?
3 valce, 51 kW, 1240 kg, Toyota Yaris, stačí. Nenadchne, ale stačí.