Ekonomika
Bez dalšího komentáře :-!
zapoměl si ještě napsat í na pos r á n í
Na blití jsou tyhle stupidní diskusní výkřiky.
to este len pride 😄 " ten 3valec nejede ,ma to blby zvuk a po 30tis km moze ist do srotu" 😊..
Taky je to pravda, zvuk rozzuřenýho vysavače říznutýho mixiérem, vydrží to sotva 150 tis, někdy ani to ne a je to zdechlej třívál nahoněnej turbem. Čirá zoufalost.
Tohle dělalo Dihatsu nebo Lada VAZ Oka jako prdítkový autíčka pro chudý lidi, veterány z válek a městský prdítka za 5,50 už před 30 lety 😄 Tady to zoufalci snaží vydávat za moderní rodinný vůz
Tohle dělalo Dihatsu nebo Lada VAZ Oka jako prdítkový autíčka pro chudý lidi, veterány z válek a městský prdítka za 5,50 už před 30 lety 😄 Tady to zoufalci snaží vydávat za moderní rodinný vůz
Nevím proč automobilky jako Mazda jsou schopny i do malých modelů jako Mazda3 schopny dát dvoulitr a koncern do všeho sere male oturbené tříhrnky.
Kde asi soudruzi z VW udělali chybu?
Kde asi soudruzi z VW udělali chybu?
Sice pravdivé postesknutí.....ale škodovce se nevyplatí, tam dávat silnejší motory, chce to tak malé % lidí a firem, že to nebudou řešit.Bussinesově o ničem...Mazda "musí" Škodovka bohužel nemusí.
Jinak tenhle 1,0TSI se VW opravdu povedl.Myšleno na trojhrnek.Pokud se to nebude kazit, lidé budou uživatelky hodně spokojeni.Zbytek musí do 1,5 TSI EVO, ta se taky povedla, ač neznám logicky spolehlivost.
Jinak tenhle 1,0TSI se VW opravdu povedl.Myšleno na trojhrnek.Pokud se to nebude kazit, lidé budou uživatelky hodně spokojeni.Zbytek musí do 1,5 TSI EVO, ta se taky povedla, ač neznám logicky spolehlivost.
NE !
Tříválec opravdu ne.. :no: :no: :no:
Tříválec opravdu ne.. :no: :no: :no:
Jak můžeš říct o motoru, u kterého neznáme spolehlivost v různých jízdních režimech, že se povedl? Je snad něco podstatnějšího než spolehlivost?
Dobrý tříválec bohužel vyrobit nejde.
[odkaz]
[odkaz]
Jestli ty si nepleteš třídy aut, Ma3 není malé auto ale nižší střední a tak jako má Ma3 dvoulitr, tak má dvoulitr i Golf nebo Octavie.
Protože je malá a EU pro ni není tak významný trh. A máme štěstí, že se rozhodli tu nabídnout na japonskou značku nadprůměr. Jinde je dvoulitr v autě jako trojka normální základní motorizace a nabízí tam i 2,5. V EU je i dvoulitr celkem velký. Stačí se podívat deset, patnáct let zpět, co se tu kupovalo.
Tak nevím, konkurence do auta třídy M3 dává dvoulitry naprosto běžně. Jen s tím, že když chci, tak si mám možnost vybrat x typů aut s výkonem přes 165PS, kde Mazda končí.
Škoda má problém.
Atmosférický malý motor patří do malého městského auta.
Oturbené tříválce jsou na prd.
Reálně víc žerou , jsou náchylnější k poruchám a ten děsný zvuk pidimotoru 1.0 8-s
Už to pomalu řešíme se ženou..
Její Opel Corsa 1.2 16v 80k bude mít 10 let , nikdy žádná porucha , jen olej a brzdy.
Jenže je to atmosféra..proto auto bezproblémů.
Tříválec do města nechceme..výběr bude těžký...
Opel už motor nemá! VW+Škoda tyky nic.
Snad nový Yaris..Mazda 2...moc toho není. 😒
Atmosférický malý motor patří do malého městského auta.
Oturbené tříválce jsou na prd.
Reálně víc žerou , jsou náchylnější k poruchám a ten děsný zvuk pidimotoru 1.0 8-s
Už to pomalu řešíme se ženou..
Její Opel Corsa 1.2 16v 80k bude mít 10 let , nikdy žádná porucha , jen olej a brzdy.
Jenže je to atmosféra..proto auto bezproblémů.
Tříválec do města nechceme..výběr bude těžký...
Opel už motor nemá! VW+Škoda tyky nic.
Snad nový Yaris..Mazda 2...moc toho není. 😒
kolko ma najezd..?
napr. 1.0 ecoboost je spolahlivy 😉 ..
prikup zene vyfuk a aj zvuk bude dobry >😁
[odkaz]
[odkaz]
napr. 1.0 ecoboost je spolahlivy 😉 ..
prikup zene vyfuk a aj zvuk bude dobry >😁
[odkaz]
[odkaz]
Jezdí 5-6 tis km ročně , jen město z 95% 😉
Rozhodně na krátké jízdy do školy , na kroužky a do práce nechce tříválcové pidi turbo.
Atmosféra je jasně lepší a zcela bez servisu.
Rozhodně na krátké jízdy do školy , na kroužky a do práce nechce tříválcové pidi turbo.
Atmosféra je jasně lepší a zcela bez servisu.
Hm, jen abych to zkusil pohopit - v čem je atmosféra jasně lepší?
V spotrebe...?
ve spolehlivosti, zvuku, charakteru jízdy
U víkendovky snad. Ale u auta do města - turbo jasně vede. Měl jsem a mám auta od turbeného tříválce po atmo dvanáctiválec a ve městě jedině malý motor s turbem. Vysoký točivý moment už od nízkých otáček je u městského auta super. Kdyź jsme u toho, který ze současných motorů má néjaký zásadní problém s turbem? Zůstávat zaseklý v devadesátých letech, kdy turba odcházely jak na běžícím pásu a hlavy motorů praskaly, uź není to pravé oŕechové. A to mám devadesátky a atmosféry moc rád, viz moje garáž.
Jako daleko větší problém bych viděl dlouhé servisní intervaly. Interval 2 roky, nebo 30000 km spolehlivé zakarbonuje jakýkoliv motor. Proti tomu je nějaké turbo zanedbatelný problém.
Jako daleko větší problém bych viděl dlouhé servisní intervaly. Interval 2 roky, nebo 30000 km spolehlivé zakarbonuje jakýkoliv motor. Proti tomu je nějaké turbo zanedbatelný problém.
Problém není v samotném turbu, pokud s tím nejezdí úplný bezmozek co to po té, co to drtil 180 na dálnici během vteřiny vypne na čerpačce, problém je v tom, že z mini objemu je díky turbu vytřískán co největší výkon, nové oleje jsou řídká voda, intervaly nesmyslné a lidi s tím jezdí jak ho*ada, takže v reálu ty motory prostě nemaj šanci vydržet to co klasické R4 někde kolem objemu 1,5-2,0.
Se podívej kolik odšelo HTP před 150 tis, já znam dva případy reklamace v záruce a 5 co odešlo po ní. A to je POUZE ze dvou autoservisů 😄 😉
Se podívej kolik odšelo HTP před 150 tis, já znam dva případy reklamace v záruce a 5 co odešlo po ní. A to je POUZE ze dvou autoservisů 😄 😉
Tak po bodech. Řídké oleje a dlouhé intervaly jsou hlavní problém, tady se shodneme. Problém je, že je to dnes záležitostí všech motorů a ne jen těch oturbených.
Vysoký výkon u turba vs výdrž - co na těch motorech odchází? Jediný problém, který jsem zaznamenal je s řetězovýma rozvodama, co je spíše dáno šlendriánem konstruktérů konkrétních motorů, jinak nic významného. A to pouze koncern a jeden motor od BMW. Nebo máš lepší info?
No a HTP - tento motor byl jeden z několika průserů koncernu. A pozor, bavíme se o atmosféře.
Takźe když to shrnu - problémem je u nových motorů asi všechno, jen ne turbo. Přímý vstřik, šetření na nesprávných místech, long life oleje a dlouhé intervaly jsou daleko vétší zlo. Tenhle mýtus o zlém turbu nám tady krásně přežívá a straší lidi natolik, že jsou ochotni dobrovolně jezdit v malých atmosférách, které jsou v nízkých otáčkách chcíplé, ve vysokých źravé, takže obecně ve městé naprd.
Vysoký výkon u turba vs výdrž - co na těch motorech odchází? Jediný problém, který jsem zaznamenal je s řetězovýma rozvodama, co je spíše dáno šlendriánem konstruktérů konkrétních motorů, jinak nic významného. A to pouze koncern a jeden motor od BMW. Nebo máš lepší info?
No a HTP - tento motor byl jeden z několika průserů koncernu. A pozor, bavíme se o atmosféře.
Takźe když to shrnu - problémem je u nových motorů asi všechno, jen ne turbo. Přímý vstřik, šetření na nesprávných místech, long life oleje a dlouhé intervaly jsou daleko vétší zlo. Tenhle mýtus o zlém turbu nám tady krásně přežívá a straší lidi natolik, že jsou ochotni dobrovolně jezdit v malých atmosférách, které jsou v nízkých otáčkách chcíplé, ve vysokých źravé, takže obecně ve městé naprd.
Definuj pojem malá atmosféra. Jezdil sem 1,6 a úplně v pohodě
Cokoliv do 1,4 v malém autě a do 1,8 v auté větším. 1,6 jsem jezdil ve Feldě a to už vůli žít mělo a pořádnou 😉 Kdyby ten motor ale byl v Octavii, tak by to bylo utrpení. Jenže i v té Feldě to žralo jako ďas.
On ten motor byl i v Oktě. A navíc, je krásně vidět, jak se doba posunuje a jak si minulost člověk idealizuje. Měl jsem taky 1.6-ku ve Feldě a v tehdejší skladbě aut na cestě to vcelku jelo, dnes by takové auto byla líná lemra. A taky, měl jsem ´96, která jako nová stála (prvního majitele) 40 tehdejších průměrných platů. Dnes se bavíme o autech, které podobné stojí platů 10 ...tzn. i u nás autech spotřebních, kde snad nikdo nepočítá, že to auto bude mít dalších 10 nebo 15 let.
Až budeš prodávat dej vědět, mladá má taky Corsu, 1.2, 300.000km na hrbu, tak taky začínáme koukat po novějším. Na motoru se měnil snímač volnoběžných otáček a jednou zapalování, jinak nic extra. Ale začíná dost kvést, jak botanická zahrada... tak jsem zvědavý, jestli dnešní litr vydrží taky tak dlouho.
Tahle poslední Corsa se fakt povedla.
Spolupráce s Fiatem byl dobrý tah.
Je to bratříček Grande Punta..což je také výtečné malé auto.
Nám tedy nikde nerezne , ale je garážovaná. 😄
Prodej tak během roku či dvou..to auto je super.
Spolupráce s Fiatem byl dobrý tah.
Je to bratříček Grande Punta..což je také výtečné malé auto.
Nám tedy nikde nerezne , ale je garážovaná. 😄
Prodej tak během roku či dvou..to auto je super.
Zrovna Corsa má atmosféry hned tři, ne? Jinak mi z toho vychází Korea.
Opel zatím má kromě turba i 1.2 a 1.4 atmosféry.
Jenže se obávám že pod PSA dostane ty hrůzy z Francie.. 8-s
UVIDÍME CO BUDE MÍT NOVÝ CROSSLAND.
Jestli Opel půjde pod PSA do kytek , bude mi to líto.
Jenže se obávám že pod PSA dostane ty hrůzy z Francie.. 8-s
UVIDÍME CO BUDE MÍT NOVÝ CROSSLAND.
Jestli Opel půjde pod PSA do kytek , bude mi to líto.
Jseš na omylu. Vlastním i E32 - tedy BMW 735i - řadový šestiválec - viz. můj příspěvek na auto.cz, ale pro podnikání jsem si koupil Dacii Sandero model 2017. V plné výbavě vše v elektrice, kožené sedačky, parkovací kamera, multifunkční displej, tempovat, startstop systém, omezovač rychlosti, LED světla pro denní svícení, kožený volant atd, z továrny v plynu - taky tříhrnek, výkon 90 koní a spotřeba okolo 7 litru plynu. Cena 310000,-Kč.
Kdo vyzkouší, o předraženou škodovku pohledem nazavadí...a i když tříhrnek, fakt to jede...
Kdo vyzkouší, o předraženou škodovku pohledem nazavadí...a i když tříhrnek, fakt to jede...
lenze dnes uz malokto kupuje auto na 10 a viac rokov... napriklad nasa suseda ma za poslednych 10 rokov uz snad tretie nove auto... po punte a fabii ma teraz 208 😉 ... takze to mas tak... nie kazdy dnes uz potrebuje nesmrtelny motor ... hoci by bolo fajn ho mat v kazdom aute niekto jeho nesmrtelnost uz proste ani nevyuzije a auto uz za par rokov stejne preda ( navzdory nesmrtelnemu motoru )a kupi si uz opat nejake to nove auto ( ono nejde len o motor zase ze jo... auta starnu aj moralne.. aj bezpecnostou a vybavou ) ...
ale vratme sa naspat k motoru.... napriklad ja jazdim do 12 tisic rocne... za 10 rokov najazdim teda nejakych 120 tisic ak pocitam spravne ... no a to by mi turbo mohlo zvladnut no nie? navyse aj do tych 10 rokov uz auto iste vymenim ( pocitam ze tak 8 rokov bude dnes uz idealny cas na dalsiu vymenu ) takze aj keby som jazdil 20 tisic rocne... malo by to zvladnut ...
PS: ja by som casom chcel nieco uz hybridne a s vyssou svetlostou... nieco povedzme ako niro len teda mensie a za nizsiu cenu... snad dovtedy nieco take uz na trhu bude.. 😉
ale vratme sa naspat k motoru.... napriklad ja jazdim do 12 tisic rocne... za 10 rokov najazdim teda nejakych 120 tisic ak pocitam spravne ... no a to by mi turbo mohlo zvladnut no nie? navyse aj do tych 10 rokov uz auto iste vymenim ( pocitam ze tak 8 rokov bude dnes uz idealny cas na dalsiu vymenu ) takze aj keby som jazdil 20 tisic rocne... malo by to zvladnut ...
PS: ja by som casom chcel nieco uz hybridne a s vyssou svetlostou... nieco povedzme ako niro len teda mensie a za nizsiu cenu... snad dovtedy nieco take uz na trhu bude.. 😉
No, konečně rozumný názor. Bohužel náš svět je svět konzumu a upřímně - jezdit v tuctovém autě deset let by mě asi nebavilo.
ja som jazdil feliciou vyse 15 rokov ( ver mi ze takychto vernych ludi dnes uz vela nestretnes ) ... vlastne obcas nou jazdim este aj dnes ... ale poviem ti uprimne.. neviem si predstavit v terajsom pole jazdit zase dalsich 15 rokov.. to ani nahodou dnes uz.. ratam ze tak 8 rokov posluzi a potom uz bude vhodny cas na zmenu 😉 .. ved uvidime.. mozno aj skor... casy ked sa jazdilo jednym autom cely zivot su proste uz kusok za nami .. ako nic v zlom... ale co spravis... emisne normy.. bezpecnost... konektivita.. dizajn .. to vsetko sa posuva z roka na rok milovymi krokmi dopredu ... takze kto chce drzat krok s dobou a citit sa zaroven aj kusok bezpecne a komfortne v aute... musi vzdy po par rokoch si kupit zase nieco novsie .. auta su proste dnes uz spotrebaky... ze tie nove uz nebudu milacikmi na cely zivot som uz davno pochopil... takze rad si este par novych casom doprajem... ak bude za co 😉 :yes:
Projeď se v nové Dacii Sandero na LPG. 90 koní výkon motoru, spotřeba 7 litrů plynu v městě, 5,7 mimo město...a zvuk v pohodě. Jasně na šestiválec to nemá....😊
Kolikrát tu ještě o tom Sanderu napíšeš? Už asi podesáté jsi napsal v podstatě jeden a ten samý komentář...
Na Slovensku spousta lidí Dácie díky motoru 0,9 nechce a kupuje 1,6 atmo Lady 😄
A jake prusery ma za tech 7let preplnovany trivalec 0.9Tce ze ho na Slovensku v Daciich nikdo nechce? Odpovim hned,zadne. 0.9Tce se naopak prodava velmi slusne,pac ve vsech ohledech jde o lepsi motor nez stara atmo 1.6 od Renaultu.
Protože tam jde o předsudky, stejně jako u 1.0 ve fabii...
Zadne předsudky. Trivalec je nesmyslny motor. Hajtra se zvukem vysavače projektovana na 4 roky a dal uz to vyrobce nezajima
Mýlíte se, poproste někoho aby vám Fábku 81 kw tříválec ( 200 Nm ) půjčil. Moc by mne zajímalo jaké auto vlastníte. Před tím jsem měl VW Tiguan 2.0 TDI čtyřkolku, ale mohu vás ubezpečit (i k mému překvapení), že v mnohém je tato motorizace Škodovky víc než rovnocenná. Motor je tak dobře odhlučněný, že bude mít problém jej výrazně slyšet.
Kdyz cena Skodovky klesne, je to v nadpisu.
Kdyz stoupne, neni to tam.
O to zajimavejsi ze koruna posili, misto 1.2 ctyrvalce dostanete 1.0 trivalec a presto cena stoupne... 😄
Kdyz stoupne, neni to tam.
O to zajimavejsi ze koruna posili, misto 1.2 ctyrvalce dostanete 1.0 trivalec a presto cena stoupne... 😄
Kam ste schovali grafy k novému motoru? Do galérie napcháte všetko možné, a to, o čom je článok a malo by to byť na prvom mieste tu ani nie je...
Litr jsem zkusil v Octavii a néjak mě neurážel. Jako základní motorizace do nižśí střední celkem v pohodě. Myslím, že do Fabie bude tak akorát.
Liter hádam hej, tri valce už toľko nepotešia. Ako základ snáď, ale neviem, čo na posúvanie sa v meste, 5 km tam a 5 km nazad cez zápchy a semafory povie turbo.
Doporučil bych vyzkoušet. Popravdě mě čtyřválcové TSI taky ničím neoslovili - prostě konzumní spotřební motor. Tříválce mám dokonce raději, ten projev je více rošťácký. V Octavii by to už nebylo ono, ale do malé Fabie se tříválec prostě hodí.
Jste náročný člověk nebo mladší generace, když napíšete, že do Octávie by to nebylo ono, přičemž tam se jedná o základní motor.
Pan s Jagem to vidi celkove realne. Domnivam se, ze my chlapi jsme mladi porad, jenom ted jsme mene blbi 😉
Asi obojí. Jen aby jsme si rozuměli, nestěžuji si na nedostatečný výkon 1,0 to opravdu ne. Spíše mi jde o charakter motoru, který je spíše hravý a má specifický zvuk, ostatné jako většina tříválců. No a do seriózně se tvářícího auta typu Octavia mi to už nesedí. Kdežto mále auto - Fabia - je k nasazení podobného motoru přímo stvořená.
Kdyz se do Octavie daval o dost slabsi motor 1.4 ci 1.6 Mpi tak to nikomu nevadilo a. preplnovany 1.0 na 84kW nebo kolik ma s kroutakem takovym,ze si o tom atmosfery nechaji jen zdat,se spotrebou min min.o 1-2litry mensi je pro vetsinu motor slaboucky na na houby.Nechapu to mysleni...
To nikomu nevadilo protože si pořád mohl říct že má čtyřválec a 1.6... Teď i kdyby byl ten litr stokrát lepší, tak na něj budou stejně všichni nadávat protože je to prostě litrový tříválec...
Než Fabku ve tříválci s přímovstřikem a s označením TSI, to je mnohem lepší volba nový Suzuki Ignis, viz. [odkaz]
Je to spolehlivý Japonec, super cena od 240 900kč, povedený interiér, dobrá už základní výbava a naprosto bezproblémový atmo 4válec 1,2/66kW bez přímovstřiku vs. muší hmotnost vozu 810kg a spotřeba paliva 5,5l/100km. Za zajímavou cenu je i v provedení 4x4. Hodit do toho třeba ještě LPG, tak se jezdí doslova za kybel hrušek. Tohle je ideál dalšího spolehlivého vozu do rodiny a ne něco jako je předražená Fabie v základu s 3válcem 1.0 TSI se spolehlivostí ruské rulety.
Je to spolehlivý Japonec, super cena od 240 900kč, povedený interiér, dobrá už základní výbava a naprosto bezproblémový atmo 4válec 1,2/66kW bez přímovstřiku vs. muší hmotnost vozu 810kg a spotřeba paliva 5,5l/100km. Za zajímavou cenu je i v provedení 4x4. Hodit do toho třeba ještě LPG, tak se jezdí doslova za kybel hrušek. Tohle je ideál dalšího spolehlivého vozu do rodiny a ne něco jako je předražená Fabie v základu s 3válcem 1.0 TSI se spolehlivostí ruské rulety.
Motory od Suzuki (stejně jako u všech Japonců) mají měkká ventilová sedla, takže rozhodně nejsou LPG friendly.
Ale auto je to jinak pěkný.
Ale auto je to jinak pěkný.
Až na to že Ignis má blíž k Citigo než k Fabii ..
Auto do rodiny? Přiznám se, že do pidiautíčka, které váží 810 kg, bych rozhodně neposadil manželku, natož ještě s dětmi ...
Asi nechápete význam věty "ideál dalšího spolehlivého vozu do rodiny". Nyní máme v rodině 3 vozy a většinu času jezdíme každý sám, max. ve dvou lidech. Když se jede někde ve vícero lidech jede se skoro 5m kombíkem a ne něčím jako je třeba Fabie, kterou mnoho lidí již naivně považuje za rodinný vůz, byť v kombíku 😄
Doteraz som si myslel, že nové auto sa už bez klimatizácie a elektrických okien nedá kúpiť. Lenže ako pozerám, bol to omyl, ŠKODA to dokáže, a možno to tak zostane až do roku 2100
Přešel jsem na toto autíčko z VW Tiguan 2.0 TDI 103 kw 4x4. Jsem naprosto nadšený, má velmi dobrý podvozek, motůrek s autem parádně cvičí. Prvních 1000 km jsem najel vesměs po Krkonoších. Většinou šla at na 4 až 7 stupeň, pouze jednou podřadila na 2. a to stále kolem 2000 ot/min se spotřebou mezi 4,5 až 6,3 l při obsazení - dvě dospělé osoby a nacpaný kufr k prasknutí.To že tříválec jde jako traktor je silně přehnané, není totiž v kabině téměř slyšet, víc registrujete šumění pneumatik. Po prvních 1000 km jsem zkoušel jízdu v Rakousku na dálnicích, při rychlosti kolem 130 km/h průměr 5,3 l ( tři dospělé osoby, poloprázdný kufr ). Motor je velmi temperamentní, co by dup tam máte 150 při otáčkách kolem 2000 ot/min.Jednou jsem tam omylem zařadil SPORT, naprosto se změní chování auta, řadí jak tisícovka za starých časů, zvýší se spotřeba, stále automat řadí nahoru, dolů podle terénu, pokud zařadíte NORMÁL, ihned se sníží spotřeba a ustáleně jede autíčko na 6 - 7 rychlostní stupeň.Těch 200 nm je prostě znát. Nebudu polemizovat o životnosti motoru, neví to totiž NIKDO. Považuji toto autíčko jako ideální pro cestování dvou lidí + jízdy s plným na velikost auta velkým kufrem aniž by s tím měl motor potíže. Nevím, je li vhodný pro čtyřčlennou rodinu, asi to nebude to pravé, ale motor by to pohodově zvládl. Rozhodně na dálnici nebudete ostatním překážet, spíš naopak.Vrátím se k Tiguanu, je jednou tak drahý, spotřebu větší o dva litry mimo zimu mu Fabia v pohodě když to porovnávám konkuruje o ceně pojištění nemluvě. Pokud se pro toto auto rozhodnete, rozhodně jej objednejte ve výbavě Style. Byl jsem odpůrce automatu, ale změnil jsem názor, po rovině nepostřehnete řazení, pouze podřazení v kopcích.
[odkaz]
Stejně velký Yaris má teď taky akci.
[odkaz]
Mám v garáži povícero aut, včetně šestiválce, co žere i trávu okolo cesty, ale v poslední době jsem si Dačku fakt oblíbil.
Podotýkám, že v garáži mám povícero aut, třeba BMW 735i, Smart Roadster, Renault Kango (najeto 400000 a motor šlape jak hodinky), Opel Corsa B, takže to není jen o tom, že na nic jiného nemám...
mas fakt paradne vozy ... zavidim.. v dobrom 😉 :yes: