Srovnávací testy
Jednoznacne T O Y O T A :yes: Prijet nekam na koledu s Kiou, tak se citim jako bych sel koledovat s trubkou od vysavace nebo nohou od stolu 8-s Ani vajicko, ani beranek, ani klobas ani stamprle, ale pustili na nej psa >😒]
Podle :no: :yes: koukám že tu dost převažujou fandové poražený horší a v crash testech výrazně horší Kie >😒]
pozeram ze svet modernych aut ti uz davno usiel... no hlavne ze si stastny s tym cim jazdis.. to je zaklad ... 😉 :yes:
To myslíš jak? Modernější a ve všem co dělá auto autem včetně bezpečnosti je lepší C-HR
Komu svět moderních aut neusiel ten ví že C-HR [odkaz] :yes: 😄
Komu svět moderních aut neusiel ten ví že C-HR [odkaz] :yes: 😄
niru nieco uslo? kde kedy? inak tusim niro bolo na trhu skor ako CH-R ... ak ide o to kto to nejak flaka... ja uz le necakam kedy vw pride s niecim podobnym... aby som nemusel v buducnosti menit znacku ked s nou nahodou >😁 budem spokojny 😉 ale asi sa nedockam... ach jo
Ani ne = žádný drama. Jen v mnoha detailech horší než C-HR
Popravdě nečet sem nic ve prospěch Kii = snad jen to místo pro děti na zadních
Že si vyměnil H/K svwet za VW si docela překvapil = klidně můžeš překvapit i v budoucnu 😄
Toyota Lexus má s hybridama desítky let náskok = dohnat je z většiny neni problém, dohnat těch posledních třeba 10% sakra velkej. Jestli jako příští auto budeš chtít hybrid = asi i tou dobou bude snadná volba kam pro něj jít 😉
Popravdě nečet sem nic ve prospěch Kii = snad jen to místo pro děti na zadních
Že si vyměnil H/K svwet za VW si docela překvapil = klidně můžeš překvapit i v budoucnu 😄
Toyota Lexus má s hybridama desítky let náskok = dohnat je z většiny neni problém, dohnat těch posledních třeba 10% sakra velkej. Jestli jako příští auto budeš chtít hybrid = asi i tou dobou bude snadná volba kam pro něj jít 😉
tak niro ma aj vacsi kufor ( pre niekoho tiez dolezity parameter ) ... takze nie je to len o priestore pre nohy... neviem ako je to so svetlostou .. niro ma tusim 16cm.. CH-R asi bude mat viac kazdopadne vyzera ze mensie previsy kasne ma Niro co v lahsom terene bude tiez vyhodou 😉 ... asi sa zhodneme obaja v tom ze obe auta maju nejake vyhody aj nevyhody a ciela kusok na roznych zakaznikov... 4 clennej rodine skor padne niro... manazerovi alebo solvetnemu paru asi CH-R ... ale kludne to moze byt aj opacne.. vzdy zalezi na tom co preferujes...
v reale som aspon seba nejako ani neprekvapil.. 15 rokov som jazdil koncenovou feldou.. 2 roky polom rocnik 96 ( a mal som ho fakt moc rad .. vid v galerke posledne foto .. skus uhadnut ktore z tych troch kuskov bolo moje ... foto je este z roku 2010 ked som s nim jazdil ) ... potom pracovne som jazdil isty cas tiez s fabiou I. s htp... takze tak nejak "nenapadne" som s koncernom zviazany uz odjakziva 😉
v reale som aspon seba nejako ani neprekvapil.. 15 rokov som jazdil koncenovou feldou.. 2 roky polom rocnik 96 ( a mal som ho fakt moc rad .. vid v galerke posledne foto .. skus uhadnut ktore z tych troch kuskov bolo moje ... foto je este z roku 2010 ked som s nim jazdil ) ... potom pracovne som jazdil isty cas tiez s fabiou I. s htp... takze tak nejak "nenapadne" som s koncernom zviazany uz odjakziva 😉
Kufr je větší spíš zčásti = jedinej relevantní údaj je místo na zadních sedačkách
Podívej se na reálnou obsazenost aut = vzadu někdo sedí jen velmi výjímečně = i u nás.
V tom co dělá auto autem je jasnej vítěz C-HR. Kdo chce rodinný auto a plánuje víc dětí = pro toho je mpv a ne Niro
Já nejsem svázanej s nikym 😄
Podívej se na reálnou obsazenost aut = vzadu někdo sedí jen velmi výjímečně = i u nás.
V tom co dělá auto autem je jasnej vítěz C-HR. Kdo chce rodinný auto a plánuje víc dětí = pro toho je mpv a ne Niro
Já nejsem svázanej s nikym 😄
no mna tiez nikto nenutil 😉 .. tak vyslo ... az ked som sa neskor nad tym zamysell uvedomil som si ze som vlastne docela koncernak a to uplne nevinne sranda 😉
No jasně = osobní vkus je nejvšší karta 😉
Jinak nic proti svazování [odkaz] [odkaz] 😄
Jinak nic proti svazování [odkaz] [odkaz] 😄
tak vkus nevkus... v case felicii toho na vyber za danu cenu do nejakych 270 tisic moc ani nebolo ( fabia s 50kw 1,4 mpi uz stala aspon 340 ) ... ale napriek tomu sa nam felda vazne aj pacila... nasa ma hmlovky... kupili sme elektrony14tky kvalitne autoradio panasonic... dali sme biele kritky bocnych smeroviek .. pekne potahy.. vyzerala nahodou fajn svojho casu vedla nejakeho prveho punta alebo staruckej fiesty .. dnes je to samozrejme uz "veteran" ... ale svojho casu sme z nej mali radost ... uz to nove auto ktore mam dnes tak samozrejme tu som uz nebol az tak obmedzeny vyberom za danu cenu... no a nakoniec to uz nie je skoda... ale tak koncern stale ostava
no este ze si mi dal tie odkazy ... >😁 ty si cislo :yes:
no este ze si mi dal tie odkazy ... >😁 ty si cislo :yes:
Niro je velikostně o třídu větší auto, s tím je potřeba se dívat i na údaje o spotřebě, ceně nebo dynamice. Mimochodem, právě dynamika tak jak je tady popsaná je pro mě jasné no-go pro jiný než městský provoz - u obou. Niro má trošku lepší price/value, CHR je zajímavější (stříbrná jí teda nesluší) a líp jezdí... to už je pak asi otázka priorit.
Na začátku diskuze byla Kia bezpečnější = teď už je dokonce i o třídu větší = jako že Kia Niro je model proti RAV4 hybrid? 😄
Všim sis že Kia je dokonce kratší? Sou to naprosto evidentně auta stejný třídy = tak je potřeba se na to dívat 😉
Všim sis že Kia je dokonce kratší? Sou to naprosto evidentně auta stejný třídy = tak je potřeba se na to dívat 😉
niro je nakoneic este aj kratsie ako CH-R ( co by so mz fotiek netipoval )... a aj v razvore je vzajomny roziel len 6cm .. obe auta su teda rovnaka trieda 😉 akurat niro hra viac na priestor.. je to taky hranatjsi kvader ... kdezto CH-R je uz kusok take zaoblene vajicko s mensim priestorom... obe vozy su ale cenovo vykonovo rozmerovo aj technicky k sebe ozaj tak blizko ako malokto 😉
uz len si jedno z nich vybrat 😉
uz len si jedno z nich vybrat 😉
Proč srovnávat něco co je nesrovnatelné? Niro je normální řadové auto a C-HR je úplně z jiného světa. Potenciální kupující se nebude v tomto případě rozhodovat na bázi techniky a bezpečnosti, protože obě auta jsou na tom plus mínus stejně. Hlavní roli, jak to většinou bývá, bude hrát líbí - nelíbí. A to na první pohled. :-!
tak jasne ze niro je skor o priestore.. toyota zase skor o style a originalnosti ... kazde z nich ma nejake svoje vyhody/nevyhody ... ale aspon si kazdy vyberie.. 😉 .. ja by som ocenil skor asi niro.. nakoniec je vlastne este aj kratsie ako toyota pritom je v kabine citelne vacsie.. to je sranda.. takze za mna niro .. a nesuhlasim ze je akesi nudne.... je napadne az az.. a to aj v uplnom zaklade a moc sa mi paci na nom aj prave to ze ako hybrid sa tvari uplne normalne a nevyzera ako nejake ufo ... proste posobi uplne ako klasicky benzinovy cross co na nom ocenujem :yes:
a nakoniec aj slusne vyrovnany... co by clovek pri pohlade na obe auta mozno ani necakal... fakt som prekapeny ake male rozdiely su v niektorych technickych aj rozmerovych parametroch pritom obe vozy posobia akoby boli kazde z ineho sveta... 😉
nebudem klamat ked poviem ze niro sa mi paci viac ale vitazstvo toyoty tu je zasluzene... to beriem 😉 :yes:
nebudem klamat ked poviem ze niro sa mi paci viac ale vitazstvo toyoty tu je zasluzene... to beriem 😉 :yes:
dozadu vidiet zle a do boku-zadu nevidiet absolutne nic - v mrtvom uhle by sa stratil aj kamion... Bez elektronickych pomocnikov je to auto podla mna vyslovene nebezpecne. Navyse ovladanie v interieri je komplikovane a odputava pozornost - napr. prepnutie jazdneho rezimu si vyzaduje dlhe listovanie v ponuke - vo vsetkych lexusoch na to je jednoduchy otocny ovladac.
Co všechno lidi nevymyslej :yes: >😁
Nevim jak tobě = mě hlídání mrtvýho úhlu fungovalo na výbornou 😄
Jinak zrovna v bezpečnosti je C-HR lídr segmentu
[odkaz] [odkaz] [odkaz] a viz Q5 dokonce nejen svýho segmentu 😉
Nevim jak tobě = mě hlídání mrtvýho úhlu fungovalo na výbornou 😄
Jinak zrovna v bezpečnosti je C-HR lídr segmentu
[odkaz] [odkaz] [odkaz] a viz Q5 dokonce nejen svýho segmentu 😉
Lidr segmentu je v narazovych testoch!!
Co sa soferovi zijde, kedze z nej dobre vidno prakticky iba dopredu a pravdepodobnost narazu sa tym riadne zvysuje...
Ja by som to bez asistenta mrtveho uhlu a cuvacej kamery ani nedovolil predavat. Ked si predstavim, ze je to lifestylove auto a pojde na tom nejaka mlada neskusena baba...
Nakoniec aj ta predvadzacka, na ktorej som sa bol previest, bola burana a tesne po oprave, holt ked clovek nevidi dobre von...
Co sa soferovi zijde, kedze z nej dobre vidno prakticky iba dopredu a pravdepodobnost narazu sa tym riadne zvysuje...
Ja by som to bez asistenta mrtveho uhlu a cuvacej kamery ani nedovolil predavat. Ked si predstavim, ze je to lifestylove auto a pojde na tom nejaka mlada neskusena baba...
Nakoniec aj ta predvadzacka, na ktorej som sa bol previest, bola burana a tesne po oprave, holt ked clovek nevidi dobre von...
:yes: :yes: :yes: Během hodiny a půl zatím teprve po osmé zmíněná bezpečnost v crash testech. Ale makej, já ti věřím, do večera to dáš ještě aspoň dvacetkrát. Buď svůj! >😒]
Auto s NiMH bateriemi NIKDY!!! Mají paměťový efekt a proto v té Toyotě brzy odejdou.
Nevím, jak je to s garancí baterií a jejich výměnou/cenou, ale pokud si chci být jist, že baterie budou plnit svou službu i po cca 3 letech, tak jediná rozumná volba jsou baterie Litiové (LiIon/LiPol) kde bych dal přednost těm polymerovým LiPol.
Nevím, jak je to s garancí baterií a jejich výměnou/cenou, ale pokud si chci být jist, že baterie budou plnit svou službu i po cca 3 letech, tak jediná rozumná volba jsou baterie Litiové (LiIon/LiPol) kde bych dal přednost těm polymerovým LiPol.
Jj taky desítkama let prověřená věc = že ne a ne a neodcházej 😉
Člověk by řek že dostupná data a realita za takovou dobu asi největší mýtus o bateriích vymýtí = no jak vidno furt ne 😄
Ani po 300 000 km baterie neodchází = prověřeno milionama vyrobenejch kusů 😉
Navíc je narozdíl od pohyblivejch částí spalovacích motorů naprosto bezúdržbová :yes:
Člověk by řek že dostupná data a realita za takovou dobu asi největší mýtus o bateriích vymýtí = no jak vidno furt ne 😄
Ani po 300 000 km baterie neodchází = prověřeno milionama vyrobenejch kusů 😉
Navíc je narozdíl od pohyblivejch částí spalovacích motorů naprosto bezúdržbová :yes:
Věř a víra tvá tě uzdraví. Odcházej, prostě nemají takovou kapacitu jako na začátku. Ale kdo chce v bateriích vozit písek jako závaží, tomu to brát nebudu.
Věřit a vědět sou dost rozdílný věci 😄
s koľkými hybridmi si najazdil 300 tis km ?či si zase len vygooglil? >😁
Trapnej jako vždy :yes: 😄
Myslel sem že i pako bez znalostí tohle ví 😉
Stejně jako o řadách problémů spalovacích motorů různejch značek = sem prostě nenapravitelnej optimista >😒]
Myslel sem že i pako bez znalostí tohle ví 😉
Stejně jako o řadách problémů spalovacích motorů různejch značek = sem prostě nenapravitelnej optimista >😒]
Zase mám nutkanie ti ukázať prostredník. Ale mňa tak vychovali, že ženám to nerobím, teda ani tebe. Svojou reakciou na jednoduchú otázku si len krásne dokázala, aká si panovačná a vzťahovačná ženština. >😁 Môžeš si zmeniť nick koľkokrát chceš. >😁
Dej se už konečně vyšetřit >😁
Jako často si napsal ptákovinu = tak se k tomu postav jako chlap babo. Aspoň to zkus >😒]
Nebo drž kušnu = MT a já a unicorn64 prostě máme pravdu = ty ne. Zkus se s tim vyrovnat bez dalšího kvičení 😄
Jako často si napsal ptákovinu = tak se k tomu postav jako chlap babo. Aspoň to zkus >😒]
Nebo drž kušnu = MT a já a unicorn64 prostě máme pravdu = ty ne. Zkus se s tim vyrovnat bez dalšího kvičení 😄
si na drogách či máš krámy a nevieš o čom točíš? Dal som ti jednoduchú otázku nič viac a nič menej. Odpoveď z tvojej strany žiadna. A mimochodom nikdy som nespochybnil trvanlivosť a bezpečnosť bateriek v hybride od Toyoty či Kie, to len na okraj. Takže radšej trip pysk a nemudruj o niečom o čom nemáš páru.
Poznáš nejakú štatistiku o počte odídených batérií v toyotách? Pokiaľ by to bolo ako píšeš, tak by nikto o ich hybridy nezavadil :-!
Jasně že nezná = ale proč to nenapsat žejo 😉
Přitom svolávaček a problémů s různejma řetězama atd. už bylo nesčíslně = zrovna ty baterky i celej hybridní pohon spíš jen fungujou a fungujou = je celkem veřejně známý že to je vůbec nejspolehlivější pohon :yes😒br />
No aspoň to zkusil 😄
Přitom svolávaček a problémů s různejma řetězama atd. už bylo nesčíslně = zrovna ty baterky i celej hybridní pohon spíš jen fungujou a fungujou = je celkem veřejně známý že to je vůbec nejspolehlivější pohon :yes😒br />
No aspoň to zkusil 😄
Na Priuschat si mozes pozriet aj zivotnost baterii Toyoty a mozem ta ubezpecit, ze je v poriadku. Hybridy Toyoty su prakticky jedine auta, kde sa realne potvrdila vyborna zivotnost baterii za poslednych 20 rokov. Vsetky "elektricke novinky" to budu moct povedat az za 10-15 rokov.
To spíš napiš Tomogovi = ten se jejich životnost snažil zpochybnit
Prave som to opravoval, ale po tvojej ultrarychlej reakcie uz nemozem ... 😊))
Tak naposledy, nic jsem nezpochybnil, jen jsem vyjádřil skutečnost, že lithiové baterie jsou lepší a proto bych jim dal přednost. To je jednoduše pravda a s tím nikdo z vás nic neudělá. A proto bych chtěl v autě lithium a ne nikl. Taky jsem nikde nezpochybnil kvalitu Toyoty a už vůbec jsem nedal přednost Kia Niro. Můj příspěvek byl jen a jen o bateriích.
A osobně bych si nekoupil ani jedno z těchto aut.
A osobně bych si nekoupil ani jedno z těchto aut.
Paměťový efekt mají i Lithiové baterie. Výhodou lithiových baterií je především větší energie na jednotku hmotnosti. Toyota už na lithiové baterie u nových pohonů také přechází, CH-R používá ještě starou koncepci, ale třeba nový LS 500h už je má.
[odkaz]
[odkaz]
Jj LC a LS sou na nový platformě a používaj i obměněný celý hnací hybridní ústrojí
10 milionů jezdících hybridů Toyota Lexus problém s baterkama nicméně nemělo = těžko říct proč se to pár diskutujících snaží tvrdit
Mimochodem dobrej odkaz = škoda že takhle jednoduchý představení neumí napsat na ACZ
Nebo nechtěj? 😉
10 milionů jezdících hybridů Toyota Lexus problém s baterkama nicméně nemělo = těžko říct proč se to pár diskutujících snaží tvrdit
Mimochodem dobrej odkaz = škoda že takhle jednoduchý představení neumí napsat na ACZ
Nebo nechtěj? 😉
Pamatovy efekt u NiMh je ich vyhoda, daju sa obnovit aj ked su stare.
Li-ion sa neda obnovit, iony lithia postupne "oblepia" anodu a koncia definitivne. Na to vsak existuje technika nabijania medzi 20-80%, kedy pocet cyklov su radovo tisice a zivotnost sa nemusi riesit.
Li-ion sa neda obnovit, iony lithia postupne "oblepia" anodu a koncia definitivne. Na to vsak existuje technika nabijania medzi 20-80%, kedy pocet cyklov su radovo tisice a zivotnost sa nemusi riesit.
To mícháš jablka a hrušky. Li-ion vyšší napětí více namáhá a rychleji tak stárnou. Proto se pro prodloužení životnosti vyhýbají vyšším stavům nabití. Paměťový efekt je spojený s nevyužíváním plné kapacity, kdy by si to měla "zapamatovat" a o nevyužívanou část bys měl časem přijít ("zleniví"). Typické pro staré NiCd. Běžně se tenhle výraz používá nesprávně (třeba pro poškození způsobené nesprávným nabíjením).
>😁 Baterie se v hybridech používají jinak než ve spotřební elektronice a praxe jasně ukázala, že Toyota zvládla domácí úkol na jedničku. I v taxících ty baterie drží. A nevím, jestli je tomu pořád tak, ale Toyota nabízela záruku 10 let bez omezení nájezdu, pokud k nim budeš pravidelně jezdit na kontrolu baterie (pokud mě tedy paměť neklame). Náhradní baterie pak není zase tak drahá. Výhodou je, že má uživatel minimální vliv na to, co se s baterií děje (na rozdíl od plug-in hybridů a elektromobilů). Takže je menší šance, že ji vlastní hloupostí poškodí.
C-HR a nový Prius mají trochu jinou baterii, tak ji snad bude provázet stejná dlouhověkost jako její předchůdce. Nakonec Ovshinsky vyvinul NiMH pro použití v automobilech.
A když už jsi zmínil Li-pol, proč konkrétně bys jim dal přednost před Li-ion? Jaká je vůbec tvá definice? Je to jedno z těch označení, které marketingová oddělení ráda ohýbají, jak se jim zrovna hodí (polymer jako polymer, koho zajímá jeho funkce; zní to dobře).
C-HR a nový Prius mají trochu jinou baterii, tak ji snad bude provázet stejná dlouhověkost jako její předchůdce. Nakonec Ovshinsky vyvinul NiMH pro použití v automobilech.
A když už jsi zmínil Li-pol, proč konkrétně bys jim dal přednost před Li-ion? Jaká je vůbec tvá definice? Je to jedno z těch označení, které marketingová oddělení ráda ohýbají, jak se jim zrovna hodí (polymer jako polymer, koho zajímá jeho funkce; zní to dobře).
Třeba proto?
[odkaz]
Dnes Li Pol akumulátory zvládají až 3000 cyklů, jsou lehké, s velkou kapacitou a dokonce už také tolik nestárnou a oproti Li Ion akumulátorům při poničení nehrozí výbuch. Mají ještě mnoho dalších předností, jako minimální paměťový efekt, větší napětí, vybíjecí i nabíjecí proud, proto jich můžete dát méně do série nežli NiMH a také do paralelního zapojení jako LiIon.
Jeden dotaz. Jaké akumulátory se používají dnes v elektromobilech? Lithiové, nebo NiMH? Až najdete na Internetu odpověď, tak možná pochopíte.
[odkaz]
Dnes Li Pol akumulátory zvládají až 3000 cyklů, jsou lehké, s velkou kapacitou a dokonce už také tolik nestárnou a oproti Li Ion akumulátorům při poničení nehrozí výbuch. Mají ještě mnoho dalších předností, jako minimální paměťový efekt, větší napětí, vybíjecí i nabíjecí proud, proto jich můžete dát méně do série nežli NiMH a také do paralelního zapojení jako LiIon.
Jeden dotaz. Jaké akumulátory se používají dnes v elektromobilech? Lithiové, nebo NiMH? Až najdete na Internetu odpověď, tak možná pochopíte.
To je myšleno jako vtip? Jak jsem napsal, tenhle pojem se dost ohýbá. Několik různých konstrukcí je označováno jako Li-pol. O jaké je tedy řeč? Hlavně, o jaké chemii je řeč? To má velký vliv na vlastnosti baterie. V původních Li-pol byl polymer elektrolytem (pevný, suchý). Takovou na trhu jen tak nenajdeš (dnes se jim říká solid-state). V tom, co se běžně prodává jako Li-pol, bude elektrolyt typicky gel nebo kapalina, polymer může sloužit jako separátor. Tam se samozřejmě rozpouštědla používají. Hranice mezi nimi je tak dost rozmazaná.
To si mám jako ze tří tisíc cyklů sednout na zadek? Jsou aplikace, kde jsou požadovány desítky tisíc cyklů a Li-ion baterie to zvládnou.
Když jsme u těch zdrojů mířených na spotřebitele. Nedávno jsem četl článek o solid-state bateriích a jejich výhodách a málem jsem smíchy spadl ze židle, když mezi pochvalováním si jejich vyšší bezpečnosti zmínili výměnu uhlíkové anody za lithiovou pro vylepšení kapacity. Když se mluví o nebezpečnosti lithia a jak se těžko hasí, tak se mluví právě o lithiu jako kovu, který normálně v Li-ion není, ale je v primárních lithiových článcích.
V elektromobilech i plug-in hybridech se běžně používají Li-ion (různé chemie s odlišnými vlastnostmi, od NCA přes LMO(NMC) po LTO). NiMH jsou prostě příliš těžké na vyžadovanou kapacitu (i když LTO na tom umí být ještě hůř, ale mají jiné zajímavé vlastnosti).
To si mám jako ze tří tisíc cyklů sednout na zadek? Jsou aplikace, kde jsou požadovány desítky tisíc cyklů a Li-ion baterie to zvládnou.
Když jsme u těch zdrojů mířených na spotřebitele. Nedávno jsem četl článek o solid-state bateriích a jejich výhodách a málem jsem smíchy spadl ze židle, když mezi pochvalováním si jejich vyšší bezpečnosti zmínili výměnu uhlíkové anody za lithiovou pro vylepšení kapacity. Když se mluví o nebezpečnosti lithia a jak se těžko hasí, tak se mluví právě o lithiu jako kovu, který normálně v Li-ion není, ale je v primárních lithiových článcích.
V elektromobilech i plug-in hybridech se běžně používají Li-ion (různé chemie s odlišnými vlastnostmi, od NCA přes LMO(NMC) po LTO). NiMH jsou prostě příliš těžké na vyžadovanou kapacitu (i když LTO na tom umí být ještě hůř, ale mají jiné zajímavé vlastnosti).
Ano v elektromobilech i hybridech se běžně používájí Li-ion.Ovšem Li-Pol používá jediný koncern Hyundai-Kia.A je tady asi jeden důvod, jsou dražší.Výhodou je ale nižší hmotnost a lépe vyplní jakýkoliv objem.
Že jsou lepší dokládají testy [odkaz]
Tyto baterie používají minimálně od roku 2009,není to úplná novinka,ale samozřejmě spolehlivost NiMH baterií je daleko lépe ověřená.
Že jsou lepší dokládají testy [odkaz]
Tyto baterie používají minimálně od roku 2009,není to úplná novinka,ale samozřejmě spolehlivost NiMH baterií je daleko lépe ověřená.
Záleží, jaké máš priority. V několika japonských elektromobilech se objevily Li-ion s LTO chemií a to jsou opravdu snové články. Pět tisíc cyklů je pro ně nic. Ale jsou relativně drahé a těžké. A je to asi ta nejbezpečnější chemie na trhu. Na poměry Li-ion jsou také odolné. Kdybych si mohl vybrat, tak bych chtěl tyhle (jen ta hmotnost; nic není dokonalé). Jak jsem napsal, na chemii opravdu záleží.
S tím vyplňováním to není tak snadné, pokud jsou chlazené. Doufám, že jsou (to se bude hodit minimálně pro rychlonabíjení). A pokud pro úsporu hmotnosti nepoužiješ tuhý obal, což je ve spotřební elektronice výhoda Li-pol, po mechanické stránce nic moc a navíc musíš počítat s tím, že mění objem (pokud vím, proto je není doporučené skládat na sebe, ale měl bys je položit vedle sebe - přesně jak si můžeš všimnout v noteboocích). Takže by mě celkem zajímala použitá konstrukce. Nároky kladené v produktech jsou kolikrát mnohem komplexnější. V několika projektech jsem použil válcové články místo prismatických, byť měly menší kapacitu, vyšší hmotnost a při skládání nechávaly nevyužitý prostor, protože jsem chtěl vysokou mechanickou odolnost (hlavně vůči otřesům). K čemu mi je, že po chemické stránce vydrží, když je zničím mechanickým namáháním.
Test jsem přečetl (no, místy spíš přelétl) a nikde jsem neviděl nic o bateriích. O jakém dokládání tedy mluvíš? Jestli má nižší spotřebu, tak je to fajn, ale lepší baterii to nedělá.
S tím vyplňováním to není tak snadné, pokud jsou chlazené. Doufám, že jsou (to se bude hodit minimálně pro rychlonabíjení). A pokud pro úsporu hmotnosti nepoužiješ tuhý obal, což je ve spotřební elektronice výhoda Li-pol, po mechanické stránce nic moc a navíc musíš počítat s tím, že mění objem (pokud vím, proto je není doporučené skládat na sebe, ale měl bys je položit vedle sebe - přesně jak si můžeš všimnout v noteboocích). Takže by mě celkem zajímala použitá konstrukce. Nároky kladené v produktech jsou kolikrát mnohem komplexnější. V několika projektech jsem použil válcové články místo prismatických, byť měly menší kapacitu, vyšší hmotnost a při skládání nechávaly nevyužitý prostor, protože jsem chtěl vysokou mechanickou odolnost (hlavně vůči otřesům). K čemu mi je, že po chemické stránce vydrží, když je zničím mechanickým namáháním.
Test jsem přečetl (no, místy spíš přelétl) a nikde jsem neviděl nic o bateriích. O jakém dokládání tedy mluvíš? Jestli má nižší spotřebu, tak je to fajn, ale lepší baterii to nedělá.
Ano na chemii záleží, to se shodneme.A nevím co přesně používá H-K.Test,no největší rozdíl tipuji že udělají baterie,ale možná se mýlím,ale Ioniq dosahuje opravdu v reálu lepších parametrů než jeho konkurenti.
Myslím, že to nezveřejnili, ale články by měly být od LG a budou to NMC. LG dodává pro řadu automobilek a nejsem si jistý, jestli mají jak Li-ion články, tak Li-pol. Vypadá to, že jsou jejich moduly postavené kolem tzv. pouch typu, což jsou běžně Li-pol. Li-pol jsou celým názvem lithium-ion polymer, takže je lze označit jako Li-ion. Chtělo by to katalog.
Sami to připsali lepší aerodynamice. Leaf má vyšší hmotnost. I když nevím, jestli je vážili (nemá smysl soudit dle TP). Ta by se projevila. Baterie má samozřejmě své ztráty a to ovlivní dojezd. A závisí na ní, jak moc můžeš rekuperovat, což opět ovlivní dojezd. Jestli to ovlivní i spotřebu, záleží na tom, jak je počítaná. Test by však na to musel být zaměřený, protože tohle ovlivní i to, jak je to auto udělané, jak se ovládá. Ideálně bys tu baterii vymontoval a charakterizoval. Ale to je PITA. Datasheet by (u renomovaného výrobce) stačil.
Sami to připsali lepší aerodynamice. Leaf má vyšší hmotnost. I když nevím, jestli je vážili (nemá smysl soudit dle TP). Ta by se projevila. Baterie má samozřejmě své ztráty a to ovlivní dojezd. A závisí na ní, jak moc můžeš rekuperovat, což opět ovlivní dojezd. Jestli to ovlivní i spotřebu, záleží na tom, jak je počítaná. Test by však na to musel být zaměřený, protože tohle ovlivní i to, jak je to auto udělané, jak se ovládá. Ideálně bys tu baterii vymontoval a charakterizoval. Ale to je PITA. Datasheet by (u renomovaného výrobce) stačil.
To ti voľakedy tatko povedal, ze NiMH majú pamäťoví efekt? Ale zabudol dodať, že aby sa prejavil, tak to musel užívateľ po.... Okrem toho, že dnes už máme NiMH s nízkym vnútorným odporom. Tak hlavne v aute riadi manažment batérii elektronika a ta sa dá naprogramovať, tak aby k pamäťovému efektu nedochádzalo. Ak by si bol schopný si k téme niečo zistiť vedel, by si, že aspoň u Toyoty elektronika pracuje v pomerne úzkom rozsahu nabitia a vybitia. No a hlavne si mohol na spirit motore porovnať mladšie a staršie kusy tej istej generácie. No a tiež máš predaje miliónové v USA, kde keby časom rástla spotreba, tak by to zaručene skončilo žalobou.
Ale som rád, že tu v diskusiách sú naslovovzatý e😜erti, ktorý hneď podľa skratky pozná vnútornú konštrukciu batérie a jej manažment nabíjania.
Ale som rád, že tu v diskusiách sú naslovovzatý e😜erti, ktorý hneď podľa skratky pozná vnútornú konštrukciu batérie a jej manažment nabíjania.
Už mi nedá nenapísat ku tej spotrebe, s hybridov treba trochu inak jazdiť, využívať regeneráciu pre dojazde a brzdení, 6,1litra je nezmysel, mam známych co jazdia Niro za 4,1 a 4,7litra/100km.
To je ten největší problém "s hybridov treba trochu inak jazdit" . Nejhorší jsou totiž sledovaci "kyticek " co jim auto ukazuje. S hybrid se dá jezdit opravdu úsporně a to hlavně po městě. Ale když vidíš jak má stará prodloužená karosa chut hybrid před sebou probliknout, protože na semaforu lochtá plyn, aby náhodou neměl o pár deci vyšší spotřebu a pak jede rychlosti nasopťené želvy k dalšímu semaforu, tak mám chuť vystoupit, předejít ho a poradit mu na co je ten pravý pedal. A že takový "hybridnich" řidičů není málo. To už je snad opravdu lepší elektroauto , kde může jezdit "normalne" alespoň po městě, kde stejně má elektro a hybrid význam.
Netreba....to mas odkial? Naopak typicky vlastnik tsi co nema na benzin cumi na PP neustale a je lidrom kolony....
Ze by majitel hybrida, který takto jezdí?
Nemusíš sledovať kytičky, stačí využívať dojazd a plynulosť. Takže napríklad v meste nedoletíš k červenej a potom prešlápneš brzdový pedál cez podlahu. To isté platí aj pre klasický pohon, hybrid za tým nehľadaj
Ano plynulost je to co ve městech chybi, to aby se lidé plynule rozjeli, ideálně všichni, ne že jeden se kochá, zapomene se rozjet a projede o tři auta na semaforu méně, ale nemyslel.jsem przda plyn, ale plynule se rozjet. Jenže kolikrát vidíš jak právě sotva odlepi kola a pěšky by jsi byl u druhého semaforu driv. A pak jde plynulost do kopru
To čo píšeš nemá nič spoločné s hybridom. Pozri sa v rannej špičke, koľko ľudí telefonuje, špára sa v nose,raňajkuje atď. Potom naskočí zelená , všetko hodí za hlavu, v panike hľadá fofr páku a kým sa pohne ubehne kopa času
Je to tak. Pravidelně potkávám ........, kteří jedou po rovince mezi vesnicemi 70kmh, a hybrid to zatím nikdy nebyl. To je o lidech, ne o autě.
Plynule rozjezdy lze spatrit tam, kde dominuji automaticke prevodovky.
Kravina = proč bych na semaforu lechtal plyn? >😁
To kde jedu jinak je když už před semaforem = když mám za sebou prázdno sundám nohu z plynu a dobíjim = tankuju :yes: 😄
Nejnovější hybrid = Prius plug-in umí jen na baterky až do 135 km/h = neexistuje důvod brzdit auta za sebou = skoro ani na dálnici 😉
To kde jedu jinak je když už před semaforem = když mám za sebou prázdno sundám nohu z plynu a dobíjim = tankuju :yes: 😄
Nejnovější hybrid = Prius plug-in umí jen na baterky až do 135 km/h = neexistuje důvod brzdit auta za sebou = skoro ani na dálnici 😉
Přesně a pak se chlubi, jak jsou hybridy usporne, holt jina sorta "řidiču". Jinak vyraby vubec Toyota ještě nějake modely, ktere by staly za povšimnuti ? Přijde mi, že ne a jde o hodně nezajimavou značku.
V obou autech jsem seděl, nicméně nejel... Za mně - Toyotu si koupí skutečně jen dvojice která chce být výstřední. Prostor na zadních sedadlech, to je skutečný masochismus - malinké okýnko a lány černého plastu kolem vás, to vážně nechcete... Niro je mnohem, mnohem hezčím vozem jak zvenčí tak v kabině, uvnitř naprosto perfektně obestavěným prostorem. Umím si jej představit jako kvalitní rodinné auto pro 4-člennou rodinu
bude to o prioritach.. kto hlada priestor tak samozrejme zvoli niro... .. single sportovec alebo ITckar ... alebo nejaky mlady bezdetny par si asi skor kupia CH-R... lebo dnes prave takyto vystredny dizajn mnohi vyhladavaju.... ja pritom ale stale tvrdim ze niro tiez nie je nudne.. a je hodne zaujimave jak pri pohlade spredu zboku tak aj zozadu... a to aj v zaklade na 16tkach :yes:
Za mě = Toyotu si koupí dvojice co chce lepší auto, lepší hybrid, bezpečnější vůz :yes: 😄
Průměrná obsazenost vozu platná i pro česko řiká že takovejch je naprostá totální drtivá většina 😉
Průměrná obsazenost vozu platná i pro česko řiká že takovejch je naprostá totální drtivá většina 😉
co znamena pojem lepsi auto? .... zvlast v kontexte osobnych poziadaviek to dnes moze byt pre kazdeho v reale uplne ine auto... nez to ktore vitazi na papieri.... raz darmo CH-R je v kabine mensie ako niro... takze napriklad v tomto lepsim autom z pohladu priestoru isto nebude... takisto pre niekoho kto chce aspon kusok pouziteleny kufor v hybride bude niro s vacsim kufrom tak nejak "lepsim" a zmysluplnejsim vozom... a lepsi hybrid? sudit ze niro je ako hybrid horsie po par km testovanych chlapcami sa neda.. treba s tym autom jazdit aspon polrok--- rok .. najazdit aspon 10 tisic a potom nech kazdy sam za seba prahlasi co je lepsim hybridom.. ze je CH-R uspornejsie mu neberiem.. ale nemusi byt automaticky aj lepsim hybridom ... lebo hybrid je aj o plynulosti jazdy.... vykyvoch spotreby v realnej premavke alebo pri roznej zatazi a klimatickych podmienkach.. aj o dojazde... o hlucnosti v kabine.. je toho viac... ja uznavam ze CH-R vyhrava z tejto dvojice zasluzene vdaka podvozku a aj celkovej kvalite ( ktora na mna uz posobi akoby slo o nejaky maly Lexus )... ale obecne vzdy zavisi od priorit co je pre koho lepsie ... inak niro som si mohol osahat aj zvnutra... na jedne jpromo akcii a prislo mi ze ma tiez uz velmi slusnu kabinu... neviem este presne kde je ten moment lamania sa nepremie/voci premii pri pohladne na plasty.. ale prislo mi ze uz tak polopremiovo v kabin posobi a to je pe kiu ktora donedavan bola este za lowend ozaj taky masisny pokrok aky nespravil za posledne roky nikto.. dokonca niektori padli kvalitou kabiny uz dole lebo setria ( fabia... octavia )
V prvom rade, "klobuk dole" pred Kia/H, pridali sa k Toyote a skutocne robia nieco pre znizenie smogu v mestach, vid. Ioniq/Nir👋atd. v roznych verziach BEV/HEV/PHEV.
S prichodom merania realnej spotreby WLTP a realnych emisii RDE je zaujimave porovnat dve technicke eko riesenia:
1. C-HR (VVT-i variabilne casovanie ventilov), ADAC ecotest [odkaz]
2. Niro (GDI s priamym vstrekom), ADAC ecotest [odkaz]
Z porovnania vidime, ze C-HR s motorom VVT-i ma mierne lepsiu spotrebu pri radovo nizsich emisiach (CO, pevne castice). Naproti tomu, Niro s priamym vstrekom je mierne pruznejsi, ale moze mat problem s dodrzanim emisnych limitov podla novych testov RDE, vid. Euro normy [odkaz]
Osobne sa prihovaram za zvysovanie pruznosti pomocou elektromotorov a navratu ku ekologickejsim VVT-i motorom. Poznamka ku ADAC ecotest, je to v podstate WLTP rezim zvyseny o 30% podiel dialnice, vysledky su podobne ako realna spotreba na spritmonitor.de.
S prichodom merania realnej spotreby WLTP a realnych emisii RDE je zaujimave porovnat dve technicke eko riesenia:
1. C-HR (VVT-i variabilne casovanie ventilov), ADAC ecotest [odkaz]
2. Niro (GDI s priamym vstrekom), ADAC ecotest [odkaz]
Z porovnania vidime, ze C-HR s motorom VVT-i ma mierne lepsiu spotrebu pri radovo nizsich emisiach (CO, pevne castice). Naproti tomu, Niro s priamym vstrekom je mierne pruznejsi, ale moze mat problem s dodrzanim emisnych limitov podla novych testov RDE, vid. Euro normy [odkaz]
Osobne sa prihovaram za zvysovanie pruznosti pomocou elektromotorov a navratu ku ekologickejsim VVT-i motorom. Poznamka ku ADAC ecotest, je to v podstate WLTP rezim zvyseny o 30% podiel dialnice, vysledky su podobne ako realna spotreba na spritmonitor.de.
kia ma pritom este aj elektricky soul a hybridnu optimu .... akurat ze v tychto cenach uz malokto siahne po "uspornom" voze... a za milion by som tiez radsej paradnu GT optimu ako el. soul alebo hybridnu optimu ... ale opat je to o prioritach... ok
ja som toho nazoru ze prave cez hybridy pojde cesta... ziadne ciste elektro.. ziaden vodik... ziadne jazdenie na vodu ani zadarmo... cesta v najlizsich rokoch bude prave cez atmo benzin spriahnuty s elektromotorom ... to sa vsadim .. ved uvidime 😉 :yes:
ja som toho nazoru ze prave cez hybridy pojde cesta... ziadne ciste elektro.. ziaden vodik... ziadne jazdenie na vodu ani zadarmo... cesta v najlizsich rokoch bude prave cez atmo benzin spriahnuty s elektromotorom ... to sa vsadim .. ved uvidime 😉 :yes:
Niro mě nijak neuráží, ale něco mu prostě chybí. Znáte ten moment, když odcházíte z parkoviště a prostě se musíte na své auto ješté jednou otočit a pokochat se? Tohle bych u Nira prostě nedovedl.
C-HR mě pŕi prvním pohledu vydésila a při druhém nadchla. Asi jsem pořád malý kluk, ale tady bych mél jednoduše pocit, že jedu ne autem, ale kosmickou lodí, která se jen maskuje za auto a to je prostě super.
Takže ja, jako iracionální kupec bych si dovedl C-HR ve své garáži dovedl představit a jednou tam možná i bude. Zato o Niru bych vůbec neuvaźoval. Racionální kupec to bude mít moźná právě naopak.
C-HR mě pŕi prvním pohledu vydésila a při druhém nadchla. Asi jsem pořád malý kluk, ale tady bych mél jednoduše pocit, že jedu ne autem, ale kosmickou lodí, která se jen maskuje za auto a to je prostě super.
Takže ja, jako iracionální kupec bych si dovedl C-HR ve své garáži dovedl představit a jednou tam možná i bude. Zato o Niru bych vůbec neuvaźoval. Racionální kupec to bude mít moźná právě naopak.
ja to mam naopak.. na niro sa pozriem vzdy rad a nedokazem z neho spustit oci ... ale CH-R ma nijak nepritahuje ... a jeho megakukadla ma v podstate az odpuduzuju aj tie zadne dvere s tou kluckou ... poznam ten moment samozrejme viem o com pises.. lebo toto su tiez dolezite veci na zakalde coho si clovek kupuje auto.. suhlas... tiez sa na mojho maleho drobca vzdy moc tesim uz hned rano ... za fabiou by som sa uz ale tolko neobzeral... poznam to .. prave toto su tie momenty ktore rozhoduju aj o tom ake auto si kupis... a to bez ohladu na to ake je prakticke alebo aky ma velky kufor... presne tak .... auto sa ti musi pacit.. vzdy si musis do neho sadat rad a s nadsenim... inak je to o nicom... suhlas :yes:
Je asi na pohlad zastrety ale je zasadny. Priamy vstrek vs nesmrtelna a overena klasika, dvojspojka vs overena nesmrtelna a na servis lacna ecvt,lion vs overene nesmrtelne baterky toyoty.... Tu jasne boduje toyota. Moze tazit zo skusenosti 20 rokov hsd na trhu.
Eště by to chtělo ověřená nesmrtelná loukoťová kola oproti podezřelým pneumatikám... 😉
Mikinko to vystih tak dobře že se na to jinak než nějakym takovymhle extrémem reagovat nedá co? 😉
Na CVT vs. dvojspojku můžeme mít každý svůj názor a na přímovstřik taky, budiž. Ale ty baterie... já neříkám že to nutně něčemu vadí, ale dělat z NiMh přednost Toyoty mi přijde dost zoufalé. BTW, zkratka lion je taky úsměvná 😄
Názor můžeme mít na to jak nám něco vyhovuje nebo tak = spolehlivost poruchovost neni o názoru, tam je to prostě realita
Stejně ten přímovstřik vs bateria apod. = mikinko to napsal stručně ale jasně. Tak to prostě je
Stejně ten přímovstřik vs bateria apod. = mikinko to napsal stručně ale jasně. Tak to prostě je
Jak to prostě je? Že jsou baterie Li-Pol horší řešení NiMh?
Strucne, pre male baterie v hybridoch (1.3 kWh) je bezpecnejsie, spolahlivejsie a lacnejsie riesenie NiMh.
Pre velke baterie v PHEV/BEV sa musia pouzit Li-ion, pretoze vedia prijat 5x viac energie pri danom objeme a su rychlejsie. Musia sa vsak velmi kvalitne vyrobit, navrhnut a riadit/istit, pretoze su nachylne na skraty, teplo, vzplanutie, nevedia sa obnovit, maju obmedzenu zivotnost. Vedecky vyskum ohladom Li-ion stale pokracuje.
Pre velke baterie v PHEV/BEV sa musia pouzit Li-ion, pretoze vedia prijat 5x viac energie pri danom objeme a su rychlejsie. Musia sa vsak velmi kvalitne vyrobit, navrhnut a riadit/istit, pretoze su nachylne na skraty, teplo, vzplanutie, nevedia sa obnovit, maju obmedzenu zivotnost. Vedecky vyskum ohladom Li-ion stale pokracuje.
Zejména lacinější. Troufám si odhadnout, že v příští generaci bude Li-XX i v CHR. Rozdíl v technice je tedy jedna generace.
Vydávat baterie za technologický náskok CHR proti Niru je minimálně poněkud nepodložené (tím spíš, že Toyota ty baterie nevyrábí, ale nakupuje... většinou u Panasonicu pokud vím). Moderní lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh je ve srovnání s baterií NiMh v toyotě (1,3 kWh) menší, lehčí a umí se rychleji dobíjet i vybíjet.
Vydávat baterie za technologický náskok CHR proti Niru je minimálně poněkud nepodložené (tím spíš, že Toyota ty baterie nevyrábí, ale nakupuje... většinou u Panasonicu pokud vím). Moderní lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh je ve srovnání s baterií NiMh v toyotě (1,3 kWh) menší, lehčí a umí se rychleji dobíjet i vybíjet.
K tomu ti poviem len toto, spolahlivost Kia definitivne potvrdi az za 10-15 rokov a samozrejme to plati pre vsetky automobilky vratane Toyoty, ktora Li-ion pouziva v Prius+ a pluginoch. Nikto to nevie dopredu povedat.
V tomhle případě je ta převodovka jeden planetový převod. Alespoň v minulé generaci toho systému to tak bylo, silnější systémy jsou trochu složitější. Osmistupňový automat bude mít čtyři takové plus spojky a brzdy (8HP má myslím tři spojky a dvě brzdy). Jen pro představu.
Pokud jde o baterie, o chemii ani tak podle mne nejde (ona i Toyota používá Li-ion a v novém Priusu mají obě; nemluvím o plug-in verzi, v normálním full hybridu; nevím, jestli nabízí Li-ion i v EU, ale jinde ji dostaneš k vyšší výbavě, prý pro redukci hmotnosti). Jde o to, že s hybridy Toyoty jsou zkušenosti a osvědčily se. V poslední generaci je ta baterie jiná, mohli udělat chybu, ale s NiMH mají velké zkušenosti.
Pokud jde o baterie, o chemii ani tak podle mne nejde (ona i Toyota používá Li-ion a v novém Priusu mají obě; nemluvím o plug-in verzi, v normálním full hybridu; nevím, jestli nabízí Li-ion i v EU, ale jinde ji dostaneš k vyšší výbavě, prý pro redukci hmotnosti). Jde o to, že s hybridy Toyoty jsou zkušenosti a osvědčily se. V poslední generaci je ta baterie jiná, mohli udělat chybu, ale s NiMH mají velké zkušenosti.
Kapitola Elektrická show sice v úvodu slibuje seznámení s technikou obou hybridů, ale dotyčné seznámení chybí. Jen pár údajů o výkonech Nira a o Toyotě vůbec nic. A taky ani zmínka o uspořádání obou pohonů, například se nedozvíme kde je umístěný elektromotor u Nira a stejně tak vůbec nevíme jak konkrétně je uspořádané e-cvt Toyoty
Ten propad hodnoty je z ekonomického hlediska myslím nejzajímavější "hodnotou" Kia
Pro dva lidi bych volil rozhodně Toyotu. Pro vícečlennou rodinu bych jí nekoupil k vůli pocitu a posezení na zadních sedadlech, zadním oknům a temnu. Děti neumí otevřít zadní dveře.
Pro dva lidi bych volil rozhodně Toyotu. Pro vícečlennou rodinu bych jí nekoupil k vůli pocitu a posezení na zadních sedadlech, zadním oknům a temnu. Děti neumí otevřít zadní dveře.
.....Děti neumí otevřít zadní dveře.....a není to nakonec dobře? Hlavně ne zevnitř... 😉
Ale on určitě myslel naopak zvenku...
Já vím............ >😁 No, ale když se tak vezme, tak proč by měly děti otvírat dveře? Až dorostou, tak si otevřou a do té doby bude lepší, když je budou mít rodiče pod kontrolou, si myslím. Abych pravdu řekl, už si nepamatuju, jak to bylo s mojíma děckama. Ale já měl samé kupátka, tak to bylo jasné....... 😉
Vo vsetkych zahranicnych testoch (vratane zimnych pneu) je brzdna draha v rozmedzi 34m az 40m pre obidve auta. Brzdy su hodnotene ako vynikajuce. U vas je 48-50m (+10m), co je prepadak, zrejme sa test robil na hladkej ploche, napr. na letisku.
1. C-HR (75 km/h) [odkaz]
2. Niro (69 km/h) [odkaz]
Comment: Sef vyvoja C-HR ma blizko ku pretekom na okruhu a podvozok C-HR vyladil az na uroven hatchbacka. Niro je v losom teste na urovni slabsieho crossovera.
pickup --> crossover -> hatchback -> sport -> supersport (80+ km/h)
Neodpustim si malu poznamku, popularita crossoverov v EU stupa, ludia chcu byt "lepsie chraneni" co im nevycitam, ale crossover sucasne znamena vyssiu cenu, o liter vyssiu spotrebu, vyssiu vahu a svetlu vysku co vedie k mensej obratnosti na ceste.
2. Niro (69 km/h) [odkaz]
Comment: Sef vyvoja C-HR ma blizko ku pretekom na okruhu a podvozok C-HR vyladil az na uroven hatchbacka. Niro je v losom teste na urovni slabsieho crossovera.
pickup --> crossover -> hatchback -> sport -> supersport (80+ km/h)
Neodpustim si malu poznamku, popularita crossoverov v EU stupa, ludia chcu byt "lepsie chraneni" co im nevycitam, ale crossover sucasne znamena vyssiu cenu, o liter vyssiu spotrebu, vyssiu vahu a svetlu vysku co vedie k mensej obratnosti na ceste.
No koukl jsem na pár SUV a řada z nich je lepší a to je třeba Kodiaq proti C-HR kisna jak stodola, takže s tím vyladěním bych řekl průměr.
Kodiaq 77km/h
[odkaz]
Tiguan 78 km/h
[odkaz]
Mokka 76km/h
[odkaz]
GLC 75 km/h
[odkaz]
Kodiaq 77km/h
[odkaz]
Tiguan 78 km/h
[odkaz]
Mokka 76km/h
[odkaz]
GLC 75 km/h
[odkaz]
V tom případě by mělo bejt Niro s 69 km/h docela podprůměr žejo 😉
Lítáš třídama jak tě napadne a 69 vs 75 km/h je přece jen o dost víc než se podařilo najít tobě = ten kilometr dva v hodině = Tiguan pěkně zlobí už při 76 km/h = to fakt neni moc rozdíl
Možná vzpomeneš na losí test Porsche Macan [odkaz] alias vylepšenýho Q5 = to bylo pro Karla 😄
Tady trochu víc [odkaz]
Tady nejvíc [odkaz] = tabulku doporučuju srovnat podle Hastighet = km/h
C-HR je prostě ze všech stran ku.va povedený auto = snad jen když pravidelně někoho vozíš vzadu. Statisticky je takovejch lidí minimum = pro ty sou mpv = v případě Toyoty třeba Prius+ [odkaz] 😄
Lítáš třídama jak tě napadne a 69 vs 75 km/h je přece jen o dost víc než se podařilo najít tobě = ten kilometr dva v hodině = Tiguan pěkně zlobí už při 76 km/h = to fakt neni moc rozdíl
Možná vzpomeneš na losí test Porsche Macan [odkaz] alias vylepšenýho Q5 = to bylo pro Karla 😄
Tady trochu víc [odkaz]
Tady nejvíc [odkaz] = tabulku doporučuju srovnat podle Hastighet = km/h
C-HR je prostě ze všech stran ku.va povedený auto = snad jen když pravidelně někoho vozíš vzadu. Statisticky je takovejch lidí minimum = pro ty sou mpv = v případě Toyoty třeba Prius+ [odkaz] 😄
Vysvetlenie je jednoduche. Porovnaj si VYSTUPNU rychlost aut z losieho testu. Mokka a C-HR maju podstatne VYSSIU vystupnu rychlost ako Tiguan, Kodiaq a GLC. Tym padom sa podstatne rychlejsie vratia z protismeru a su bezpecnejsie. Mozeme povedat, ze su na urovni hatchbackov.
Naproti tomu, elektronika velkych SUV (Tiguan, Kodiaq a GLC) zabrzdi auto v strede manevra a dlhsie mu trva navrat do bezpecia. Zalezi na vyrobcovi, co uprednostni. V kazdom pripade nie je mozne povedat, ze take SUV je na urovni "sportoveho auta" (vid. Tiguan 78 km/h). Proste mu cely manever trva dlho.
Nazorne je to vidiet na Ateca (71km/h) vs Tiguan (78km/h) [odkaz]
Naproti tomu, elektronika velkych SUV (Tiguan, Kodiaq a GLC) zabrzdi auto v strede manevra a dlhsie mu trva navrat do bezpecia. Zalezi na vyrobcovi, co uprednostni. V kazdom pripade nie je mozne povedat, ze take SUV je na urovni "sportoveho auta" (vid. Tiguan 78 km/h). Proste mu cely manever trva dlho.
Nazorne je to vidiet na Ateca (71km/h) vs Tiguan (78km/h) [odkaz]
Koukl jsem na Kodiaq a C-HR a žádný viditelný rozdíl ve výjezdní rychlosti na pohled nevidím, stejně jako jsem si nevšiml, že by tu hodnotu někde uváděli (je možný, že jsem přehlídl). Co ale vidím zřetelně, že obě auta na pohled stejně na konci průjezdu zpomalila, C-HR stejně výrazně jako Kodiaq.
Nesmysly, výjezdní rychlost Kodiaqu i C-HR na poslední rovince po srovnání do přímého směru je nějakých 32-34 km/h, tedy žádný rozdíl (není to exaktně odměřené, jen podle údajů racelogicu ve výřezu videa u posledního kuželu). Účelem je vyhnout se z dané rychlosti a v tom je stodola Kodiaq o 2 km/h lepší, takže žádný podstatně rychlejší návrat z protisměru se u C-HR nekoná. U Mokky vidím u posledního kužele dokonce rychlost přes 40 km/h, takže o 10 km/h vyšší rychlost na konci manévru než Kodi i C-HR.
Je to zle vidiet (vlavo hore), ale vidim tam😒br />
Mokka (76 km/h --> 41 km/h) [odkaz]
C-HR (75 km/h --> 36 km/h) [odkaz]
Kodiaq (77 km/h --> 32 km/h) [odkaz]
GLC (75 km/h --> 31 km/h) [odkaz]
Pre Tiguan(7😄 vs Ateca(71) je to jasne, Ateca pri rychlosti 71 prekonala drahu testu rovnako rychlo ako Tiguan so vstupnou rychlostou 78, t.j., Tiguan vyrazne spomalil.
Proste FYZIKA nepusti, SUV s vyssim taziskom a vahou sa nemoze rovnat sportovemu autu s nizkym taziskom. Napr. 3008 ma rovnaku rychlost (80km/h) ako GT86, ale s tym rozdielom, ze 3008 "poskakuje" podla toho ako elektronika zasahuje.
Inymi slovami, losi test nie je uplne vhodny na posudenie kvality podvozka, pretoze by sme potrebovali merat CAS manevra a KVALITU ako drzi stopu.
Ak sa vratim spat ku C-HR, tazisko ma znizene vdaka novej TNGA platforme a je to aj vidiet v losom teste. A nakoniec, porovnavame hybrid s bateriami voci hybridu.
C-HR (75 km/h --> 36 km/h) [odkaz]
Kodiaq (77 km/h --> 32 km/h) [odkaz]
GLC (75 km/h --> 31 km/h) [odkaz]
Pre Tiguan(7😄 vs Ateca(71) je to jasne, Ateca pri rychlosti 71 prekonala drahu testu rovnako rychlo ako Tiguan so vstupnou rychlostou 78, t.j., Tiguan vyrazne spomalil.
Proste FYZIKA nepusti, SUV s vyssim taziskom a vahou sa nemoze rovnat sportovemu autu s nizkym taziskom. Napr. 3008 ma rovnaku rychlost (80km/h) ako GT86, ale s tym rozdielom, ze 3008 "poskakuje" podla toho ako elektronika zasahuje.
Inymi slovami, losi test nie je uplne vhodny na posudenie kvality podvozka, pretoze by sme potrebovali merat CAS manevra a KVALITU ako drzi stopu.
Ak sa vratim spat ku C-HR, tazisko ma znizene vdaka novej TNGA platforme a je to aj vidiet v losom teste. A nakoniec, porovnavame hybrid s bateriami voci hybridu.
Takže srovnatelné auto Mokka, je rychlejší na vjezdu i výjezdu. Pořád nevidím na C-HR nic pro "fajnšmekry".
Losí test jako ukázku kvality podvozku jsi vytáhl ty.
Losí test jako ukázku kvality podvozku jsi vytáhl ty.
To sme sa asi nepochopili. Pod "fajnšmekry" som myslel to, ze bezny zakaznik sa nezaobera losimi testami.
C-HR(75) ako hybrid ma osobne prekvapil v losom teste. Nezaostal vela za surodencom hatchbackom Prius(76) s nizsou svetlou vyskou, ani za Golfom GTI(76) a bol lepsi ako hybridna konkurencia Niro(69) alebo ako nehybridy Subaru XV(72), Ateca(71), Q2(73), Outback(70), Sportage(71), atd. Patril k tomu lepsiemu v losom teste na km77, navyse nemal velke zasahy od elektroniky, ktore by ho zabrzdili a ktore maju nepriaznivy vplyv pri sportovej jazde.
C-HR(75) ako hybrid ma osobne prekvapil v losom teste. Nezaostal vela za surodencom hatchbackom Prius(76) s nizsou svetlou vyskou, ani za Golfom GTI(76) a bol lepsi ako hybridna konkurencia Niro(69) alebo ako nehybridy Subaru XV(72), Ateca(71), Q2(73), Outback(70), Sportage(71), atd. Patril k tomu lepsiemu v losom teste na km77, navyse nemal velke zasahy od elektroniky, ktore by ho zabrzdili a ktore maju nepriaznivy vplyv pri sportovej jazde.
Tady bych volil C-HR, je to bezpochyby jedno z nej aut vůbec, co se dá koupit, takový kvalitativní mezník mezi crossovery a auty celkově. Preferoval bych benzín, který jede lépe, nehučí, má manuál a navíc je o sto tisíc levnější. Bohužel u Kie si jinou verzi než hybridní nekoupíte, což je jistě nevýhoda.
Hybridní Toyoty se mi fakt líbí. Jezdí se s nima moc příjemně a hlavně ten pohon je krásně jednoduchej. Žádná spojka, turbo, startér, převodovka jenom planetová jednostupňová.... Měl jsem půjčenej Auris TS Hybrid na čtyři dny a náramně jsem si ho užil. I když bylo šílený počasí, tak jsem jezdil celkem svižně za 5,3 litru.... Paráda 😉
Pro srovnání podobná novinka o třídu vejš [odkaz] [odkaz]
A pro srovnání výrazně horší Kia Niro [odkaz]
C-HR je až šokujícně povedený auto = lepšim autem do milionu sem snad poslední dobou nejel. No možná Toybaru 😄
A že si v ničem moc lepším nejel..... to tu víme všichni, ty si totiž v moc autech o kterých se fundovane vyjadrujes nejel nikdy >😁
Je to prostě lepší vs horší auto = ozzy jasně na straně horšího vzdychá po naftičce :yes: 😄
Designově bych souhlasil s timhle testem i dalšíma hodnoceníma = neni to až tak důležitý ale design C-HR je drtivě před Kiou = asi stejně jako ten crash test a jízdní vlastnosti a zpracování a reálná spotřeba řízení a řazení a sedadla
Ale když chceš jednoznačně horší = ta možnost tu je 😄
Do reálnýho světa = třeba dennodenní přejíždění napříč Prahou těžko najdeš lepší
No Plug-in Prius = mrkni na zakázaný auto forum.cz 42 reálně nejúspornějších aut nižší střední třídy, nafta dominuje ale nevládne 😉
A ten seznam je zajímavej = no ne? 😉
JJ, dle předpokladu, jen až vysoko 1,0TSI.
Teda pokud mu v hlavě nezačala blikat [odkaz] nebo když vyhodnotil ACZ jasně lepší Afora.cz 😄
Jeho profesionální příspěvky z oboru sou bez diskuze
Na auta až tak ne = jeho odborný příspěvky tu trochu chyběj 😐
Skoro je škoda, že se Niro nenabízí třeba s crdi 😉 Ale asi by kanibalizovalo Sportaz a Carens 😄
V tom co dělá auto autem včetně bezpečnosti je prostě jasně lepší C-HR
Je to srovnání hybridů = ve spotřebě je lepší C-HR
Chceš Kiu? Kup si jí 😄
Rohodně to neni rodinný mpv = jen hodně povedený auto
Spotřeba není až tak rozdílná😒br /> [odkaz]
[odkaz]
A nárazové testy?No tak C-HR vykazuje lepší výsledky,ale nejsou to žádné propastné rozdíly a všichni víme jak jsou auta na tyto testy optimalizovaná.Stačí náraz z druhé strany a je vše úplně jinak,že.[odkaz]
Tato auta jsou velice vyrovnaná a opravdu záleží jen a pouze na preferencích kupujícího.Ani jedno není špatná koupě. 😉