Auto, které bez jediné kapky benzinu ujede přes 60 km, se představilo u příležitosti stého výročí založení koncernu General Motors. Jedná se o Chevrolet Volt – nový hybrid revoluční koncepce.
parada. v noci nabijem a cez den jazdím. >:D tých 60 km je asi tolko čo denne najazdím. ale sa mi nezdá že to tak málo elektriky zožere jak chladnička s mrazničkou.... aj na pohlad pekne auto :yes:
To je ten nejhezčí Američan posledních několika let. V praxi uchopitelný futuro-design a zhruba dvojnásobný dojezd oproti konkurenci.. Paráda a dávám hned tři :yes::yes::yes:
Nejenom, ze to je revolucni konstrukce, navic je to vne i uvnitr velmi povedene. To auto nemuze z deledobeho pohledu skoncit jinak nez kolosalnim uspechem. A vsichni, kteri dnes tvdi, ze jejich uzasny cisty dyzl je cesta do budoucnosti, budou urychlene vytvaret klony toho auta, aby vubec meli co prodavat.
Mimochodem kapacita baterii 16kWh a dojezd 60km po meste dava nadeji, ze ustalenou klidnou jizdou mimo mesto muze byt elektricky dojezd az nekam k 80km. Je to opravdu revolucni pocin a nejmenovane mohutne koncerny by se mely jit stydet do koutku, ze neco takoveho nebyly schopni vytvorit a za to, jak stale lidem tlaci do hlav zastaralou neperspektivni technologii.
Stydět se zatím nemají za co - GM má za rok 2007 ztrátu 38,7 miliard dolarů a o tom se Evropským kolosům nezdálo ani v nejhorší noční můře o Toyotě ani nemluvě. Automobilky se stydí hlavně za propad akcií na burze a za ekonomické ztráty... Navíc je ještě brzy soudit úspěch tohoto automobilu. Američané ztrácí důveru v GM a je dost možné, že chystaný Prius pro ně bude mnohem větší bomba než Volt.
Chystany Prius, alespon podle info zverejnenych na tomto serveru vcera, bude mit elektricky dojezd 13km. Pokud je to pravda, tak to opravdu bomba nebude. Pouze mirny pokrok v mezich zakona. Americke automobilky maji velke ztraty za prve proto, ze v USA se nedari hospodarstvi jako ceku, za druhe proto, ze US automobilky ignorovaly realitu a produkovaly neskutecne zrava auta (protoze se jeste nedavno dobre prodavaly). To jak vidno se meni. Evropske automobilky se z tohoto pohledu chovaji naprosto stejne jako americke - nikdo se o nejake nove technologie nezajima a busi se stale smradlave dizly (protoze se zatim dobre prodavaji). Ovsem pokud sledujete evropska cisla prodeju, tak vidite, ze i na evropsle Kozaky pomalu doleha bida a budou muset svuj pristu zmenit. To co je v Americe dnes, muze byt v Evrope zitra, pokud se automobilky nepouci. A zatim se zda, ze se moc nepoucili.
Ano, americké automobilky ignorovaly realitu. Osmiválec americké produkce bral více benzínu než produkce evropské, Cadillac 3,6 spolkne i dnes mnohem víc než 550i. Evropské automobilky se naopak velmi dobře poučily a využívají rezervy dieslu a různých dalších vymožeností klasického spalovací motoru dokud je to ekonomicky výhodné. Mají načasovaný příchod hybridů a elektrobobilů ve vhodnou dobu a navíc nechaly riskatní vstup na jiných. Pokud chce GM přežít, musí být Volt úspěšný a musí přijít další podobné vozy.
Jo. A v okamziku kdy prijde a bude uspesny, a on bude, nemam zadnou pochybnost, budou to zase evropske automobilky, ktere budou na chvoste. Podivejte se na cisla. Prodeje aut se v zap. Evrope propadly prumerne o 15%, nekde i o 20 (Italie). A evropske automobilky cekaji na vhodnou dobu?? Ale kde ze. Ta doba prave nastava a oni nemaji nic na sklade. Zkuste se zeptat tak za 4 roky. To neni vychytrale vyckavani az nekdo proslapne cestu, to je obycejne zaostavani. Na fazi "dohnat a predehnat" dnes navazuje faze "hlavne neztratit stopu".
Děláš, jako by zítra měli vytěžit poslední kapku ropy.
Já osobně si nemyslím, že je nutno ihned uvádět na trh tyto hybridní vozy. Je to jen polovičaté řešení - pořád mají spalovací motor. Navíc jsou poměrně drahé a pro mnoho potenciálních zákazníků tím pádem nedostupné.
Na hybridy/elektro je ještě čas, počítám tak 10 let určitě.
nene, nemyslím, ale prostě se to "zkusí" jinak. Naopak kdyby někdo ztvořil geniální elektromobil, tak by se asi svět jak ho známe pos*al a rozhodně by lehly rozvodný sítě. Ale nesouhlasím s Tebou, že by byl čas na čekání, naopak je potřeba "začít přecházet" do ropy, protože přecházení bude trvat dlouho
Nikoliv ja. Americti a evropsti spotrebitele se tak chovaji. Mozna to podle tebe neni spravne ale to chovani je realne, ta klesajici cisla prodeju jsou realna. Vtip je v tom, ze sice to spalovak ma, ale bezny ridic odjezdi tak 80% tras bez nej, jako kdyby ho nemel. Denni dojizdeni do zamestnani bude zcela bez nej. Spolecne s kapitany evropskych automobilek budete prekvapeni, jak bude nastup novych technologii rychly. A kdo bude pomaly, bude mit velke potize. Asi jako americke automobilky dnes.
vzpomeň si, co tenkrát říkali při uvedeni Tesla Roadsteru = že naše auto dosahuje lepších výsledků než auta automobilek? žádny div, od nich nelze čekat radikální změnu myšlení potřebnou pro prosazení nového konceptu. My jsme spíš počítačoví specialisté. ............ No a divíš se? proč se obtěžovat s vývojem, když můžu dokolečka tlačit variantu na spalovák č. XYZ, a laborovat s turbem, kompresorem, objemem a kdesi čímsi
Čísla prodejů se neodvíjí od toho, jestli se jedná o prodej hybridu nebo normálního auta. To bys snad vědět mohl.
Ono představit si nějakého běžného řidiče je dosti problém. Ty to zpaušalizuješ a ve své vizi ihned vidíš, jak všichni jezdí v hybridu/elektromobilu. Jenže ono to tak jednoduché není. Spalovacím motorem disponují vlaky, nákladní auta, MHD, lodě mechanizace a kdoví co ještě. Dokud tohle všechno nebude vyřešeno, nemám o další budoucnost spalovacích motorů starost.
Stačí se podívat, jak u nás stále prodávají olovnatý benzín (a že se již dávno prodávat neměl). Než populace začne nějak hromadně přecházet na drahé hybridy, nebo rovnou eletromobily, to potrvá min. 20 let. Připadáš mi, že patříš mezi sortu lidí, která neuvažuje v širších souvislostech a jak se lidově říká, myslíš ve stylu "hup na krávu a už je tele".
O evropské automobilky se osobně vůbec nebojím. V dnešní době není technologie, která by se nedala vyvinout/okopírovat nebo koupit.
Zatím na to ale nepřišel čas.
No mimochodem - hezky priklad. Drtiva vetsina lodi a neelktrickych lokomotiv maji system - spalovaci motor-generator-elektromotor, tzn. vicemene stejny jako ma Volt. Svete div se, maji hybrid. Popremyslej proc asi.
Cisla prodeju se dnes v USA odviji neprimo umerne od toho, jak zravy je dany vuz. Stejny trend prichazi i do Evropy. Cas uz je davno tady, jenom automobilky nas presvedcuji, ze jeste ne, protoze nemaji co nabidnout.
Já v současných hybridech nevidím nic, o co by měl člověk stát a co by mu v tuto chvíli přineslo prokazatelný ekonomický užitek. Dál bych se k tomu nevyjadřoval.
Vypadá skvěle a snad bude i dobře jezdit. Technologie Li-ion nabízí své výhody, ale těch 60 km...Proč ne aspoň 80??? Těch 20 km by je přece nezabilo. Mají argument proč jen 60, a že není problém pak použít benzínový motor, ale když už proběhl tak dlouhý vývoj, mohli vytvořit automobil a zákazníkům říct: "benzín jen v případě nejvyšší nouze". Promiňte ale taková pompa kvůli mizerným 60 km je více než nadsazená. :no:
Pompa je zcela na miste. To auto totiz znamena, ze absolutni vetsina tech kdo v CR dojizdi autem do zamestnani, uz nikdy nepojede k pumpe. Snad jenom az pojede na prazdniny k mori. Vychazi to ze statistickych dat, ktere rikaji ze u bezneho ridice v USA je prumerny denni najezd nizsi nez 60km. Ja se vsadim, ze stejne jako u Priusu, vzniknou zanedlouho stovky "tuningovych" packu, ktere ten dojezd prodlouzi, nebo treba posadi slunecni clanky na strechu atd. Ale taky se vsadim, ze pro bezneho ridice je tech 60km velmi dobre vymysleno a 20km navic by neprineslo nic navic, protoze prumerny denni najezd bezneho ridice je skutecne mene nez 60km i u nas a tech 20km pro trasu Praha Brno by uz moc nepomohlo, akorat by to bylo vyrazne drazsi, protoze baterky zatim nejsou zadna lace.
Neříkám právě trasa Brno - Praha, ale stačí aby někde jel z vesnice na okraji okresu do do okresního města a tam se párkrát projel ulicí a v polovině cesty zpět by baterie došly. Například já mám okresní město ve vzdálenost 27 km od domu, takže 60 km je málo. V Evropě je podlě mě třeba 80 a více. Souhlasím že tohle auto je pro Amíky dobré. Mých 27 km by se tam na jejich rovných silnicích stáhlo na nějakých 15 a je to v pohodě. Hlevně mi ale jde o to že 80 km je jistota a pak to má taky psychologický efekt.
Hele jak casto do toho mesta jezdite? Baterie jsou zatim hodne draha zalezitost. Proto je namiste osadit jen takovou kapacitu, kterou skutecne casto vyuzijete. Mit tam (a platit) vysokou kapacitu baterii, kterou pouzijete jednou za mesic nema smysl. Jimak bude auto zbytecne drahe. I tak ovsem, pokud pojedete dale nez tech 60 km, bude stale (alespon podle zverejnenych info) spotreba nizsi nez u dnesniho bezneho vozu. Ten problem je opravdu spise psychologicky. Ale mimochodem, dobijeci doba je cca 10-15 minut, takze za par let, az budou dobijeci mista na parkovistich, tak dojedete do okresniho mesta a nez si vyridite potrebne, bude auto pripraveno na dalsich 60km.
Do města jezdím 4x - 7x týdně za prací. Do firmy mi dnes jezdí 46 zaměstananců. Někteří by se asi vlezli do 60 km, vetšina ale jezdí až ze Slovenska a to je 90 km tam i zpět. Ta trasa je Puchov a nějaké díry okolo - Vsetín. Ale uznávám, že by se asi fakt našlo tak 5 jedinců, kteří by tohle auto využili. Otázkou zůstavá jaká bude cena v Evropě...
No pokud jezdite za praci, tak by se asi dalo nalezt nebo vytvorit nejake dobijeci misto. Ono uz dnes existuji v CR snad stovky mist, kde se da dobijet. V podstate jde o to nalezt zasuvku s hodinama a dohodnout se s nekym na cene. A pak behem prace se to dobije a mate dalsich 60km na zpatecni cestu. Ale i bez toho neni treba delat z tech 60km nejakou fatalni hranici. To auto pak pojede se spotrebou lepsi nez dnesni hybridy. Takze proste budete mit 60 km na jedno nabiti levnych a bezemisnich, a dalsich nekolik stovek se spotrebou hybridu tj. stale o poznani usporneji nez dnesni vozy.
Mimochodem trasa pres SK-CR hranicni hory a zpet - neni vhodnejsi trasy pro hybrid. To co nastoupanim na hory spotrebujete to se vam pri klesani vrati do baterek. Zustane jen vzdalenost. Prevyseni hybrid vyzehli do roviny (z pohledu spotreby).
No musím uznat, že jsi mě přesvědčil. :-) Ale ještě jedna věc mi vrtá hlavou. Řekněme že ten beznínový motor vyhodíme uplně a strčíme tam ještě jeden akumulátor a dojezd bude plných 120 km...Proč to neudělali? Kdo si koupí tohle auto stejně podle jejich průzkumu pojede max 60 km a v případě extrému 100 km. Na delší cesty bude potřebovat stejně další auto...Pak by postavili opravdu zelené a nezávislé auto.
Ale nebude potrebovat dalsi auto. Proc? Dojezd Voltu je vice nez 600km. Prvnich 60km je extremne cistych a uspornych - ciste elektrickych. Pocita se, ze techto 60 km bude prumerny uzivatel jezdit denne do prace. Dalsich 540km je mene cistych a mene uspornych, ale stale jeste cistsich a uspornejsich nez jakekoliv soucasne auto. To, ze lide jezdi prumerne mene nez 60km denniho dojezdu do prace neznamena, ze by treba parkrat za rok nevyrazili na prazdniny ci na hory. Teprve kdyz ten spalovak vyndas, musel by jsi si na takove delsi trasy koupit jine auto. Uprimne, ja bych si auto s dojezdem 120km tedy nekoupil.
To je dobijeci doba z bezne site 120V USA a 220V Evropa - z bezne zasuvky, kterou ma kazdy doma. Ze silove pripojky, schopne poskytnout vyssi proudy, plati udaj 15 minut. Ty baterky to dokazou. Informace o tomto vozu jsou uvadeny utrzkovite a po kouskach. Prectenim jednoho clanku nezjistis vsechno.
Další generaci Priusu má mít dojez na EV režim jen 13km. Těch 6é je plně dostačující. Pak naskočí benzinový motor a nahradí jako zdroj energie akumulátory. Nevidím v tom problém. Najednou ti bude v hlavě vrtat pár litrů benzinu. Podívej se co nabízí konkurence a jaké požadavky na přísun paliva má tvoje auto.
Ano ale pochybuju, že po 60 km bude jezdit stejně dobře jako s plnou kapacitou baterií. Pro Američany je malá spotřeba 8 litrů, pokud to Prius stáhne na 5 bude to pro ně přímo bombastické. Stále ale vyžadují výkon a jsou ještě pořád ochotni spotřebovat o něco víc než je nutné...
Vypadá to na krásnou budoucnost ježdění za hubičku. Ale zkuste se zamyslet, čím bude stát eliminovat propad příjmů ze spotřební daně PHM. Moc se netěším na dobu, kdy budu spotřebu mojí lednice přepočítávat na možný dojezd mého auta.
Souhlasim, proste za 20 let misto Ropnych gigantu nas budou zdimat Atomove elektrarny, proste na chod statu se ty penize nekde vzit musi a kdo si mysli, ze elektrina bude levna tak bude plakat nad rozlitym mlikem.
To teda nebudú. Atómové elektrárne nemôžu donekonečna zvyšovať cenu z jedného dôvodu: - momentálne je atómová elektrina lacnejšia ako slnečná, ak však ak bude atómová elektrina drahšia ako slnečná, všetci prejdu na slnečnú. Keby sa mi to oplatilo, tak dnes za 1.000.000 Sk mám na streche kolektory, ktoré plne pokryjú moju spotrebu. Avšak prečo by som to robil? Návratnosť je pre mňa tak 30 rokov a to nemá zmysel, zatiaľ.
A to ani nehovorím o vývoji nových fotočlánkov, ktoré o 10 rokov budú mať účinnosť 80-90 %, takže tá elektrina bude v podstate zadarmo, uvidíš.
Jediný problém vidím v štáte....tak ako dopadli napr. pálenice, tak možno dopadne každý a môže sa stať, že za každý KWh budeme platiť +10 Sk do štátu. Zase na druhej strane vznikne mnoho "čiernych" staníc, kde sa bude dať dobíjať...
Myslim, ze otazku zdaneni stat vyresi jednoduse - mytem pro osobaky na vsechny komunikace - satelitni system. V CR uz na to pomalu nabihame. 8-s A je to.
Jinak s temi slunecnimi clanky souhlasim. Jejich pokrok je poslednich par let rapidni a v blizke budoucnosti se stanou "sekacem cen" elektriny. A prave proto je Volt revoluci v automobilizmu. Diky nemu a diky slunecnim clankum se tak do deseti let zbavime drtiveho objeti monopolu, jak ropnych tak elektrickych. Neustaly rust provoznich nakladu aut se zastavi.
Určitě nejde upřít tomuhle autu modernost a pokrok (design, el pohon, ekologie, atd.). Jenže je tady velký ALE. Určitě nejsem sám, který by si nic takového v dohledné době nekoupil, protože auto bez zvuku klasickýho benzinovýho motoru prostě neni auto. A tak bych rozhodně upřednostnil tu vnucovanou techniku (jak je psáno výše) toho xyz motoru s kompresorem a turbem.
Dovolím si nesouhlasit. Také mám rád zvuk benzínových aut, ale zkuste si půjčit někde Prius a projeďte se. Možná to bylo způsobeno určitou exotikou, ale mě se to ticho docela líbilo... Akorát si říkám, že přibude sražených důchodců na silnici >:D
"Ty jeste jezdis na benzin? Clovece, jak ten ramus a smrad muzes vydrzet?"
"Ramus?"
"Jasne. U me v aute je klidek, slysim jen gumy a vitr kolem oken."
"Prichazis a krasny zvuk spalovaciho motoru." Kdyz to vytocim na 6000rpm, je to krasa."
"Jenze v tom ramusu neslysis ani radio. Nehlede na to, ze kdyz u tveho 250k silneho motoru dosahnes 6000rpm a 85db zbytecneho kravalu, ja mam u sveho 140k motoru 10000rpm, jsem pul mile pred tebou a jeste posloucham predpoved pocasi. V tom samem momentu mas spotrebu 100/100 a ja si jedu skoro zadarmo."
Volt predstavuje nejpouzitelnejsi koncepci dneska i zitrka. 60km dojezdu je uplne postacujici pro kazdodenni dojizdeni do prace a na nakupy. I kdyby denni dojizdeni a pojizdeni bylo 100km, koncpce Ch Volt prekonava dnesni automobily ve vsem.
Verim v jeho obrovsky uspech a doufam v brzkou odezvu konkurence.
Ale chlupy na ruce se ti z toho nezježí a srdce nezastaví.
Zkus se projet někdy po ČR, zjistíš, že od gum a od větru je kravál překrývající zvuk motoru (pokud ne, zkus přidělat výfuk).
Hlavně bych se těšil na hardcore s baterkama. Btw. 16kWh stojí cca 70Kč, takže jedeš zadarmo asi jako Fabie na LPG :-!
Jestli ti k najezeni chlupu na rukou staci rev motoru, potom se nedivim proc v Cesku jezdi tolik stodvacitek s deseticentimetrovym prumerem vyfuku.
Pohodli a ticho spojene s dobrym zrychlenim, jizdnimi vlastnostmi a levnejsim (ekologictejsim) provozem povazuji za dulezitejsi.
S rozsirenim automobilu pohanenym vyhradne elektrinou se distribuce elektriny uplne zmeni.
1) Dojezd je uvaden pro mesto, tedy pro misto, kde ma spalovak nejvyssi spotrebu - tedy pro obtizne podminky. Kopec hybridu z principu nevadi. Co spotrebujes do kopce, to naakumulujes behem brzdeni z kopce.
2) Zivotnost baterii je vice nez 20 let. Pro neverici Tomase - najdete si na netu heslo "nanosafe".
3) Pokud bude uspesny, urcite u par kousku nezustane a ostatni vyrobci se pridaji. Na cenu paliv to muze mit zasadni vliv uz behem par let.
4) Nechapu, kdyz mas internet, proc nepouzijes Google a na vsechny svoje otazky mas behem par vterin odpovedi a nemusis tady psat svoje dojmy a dohady.
Jak rikam. Kdybys pouzil Google, zjistis, ze "nano" baterie s technologii zvanou "nanosafe" se vyrabi jiz 2 roky. Myslim ze je to firma A123. S temi bateriemi je take tato firma ve vyberovem rizeni jeste s nejakou druhou, kterou se mi nechce hledat na dodavatele baterii pro Volt. Baterie pro Volt budou vychazet z tech co se vyrabeji a budou samozrejme jeste o 4 roky vyvoje dal. Technicke udaje tech co se vyrabeji najdes na webu, takze napsat cokoliv nemuzu.
Toyota ma ten problem, ze nechce ze strategickych duvodu pouzivat baterie, na ktere ma patent nekdo jiny nez Toyota (ci nejaka jeji podrizena z Toyota imperia). A protoze jeji dodavatel baterii prisel k nanotechnologii pozdeji, a protoze se namisto zakoupeni patentu pokousi o vlastni konstrukci, Toyota trochu svuj naskok ztraci a Prius, ktery ma byt uveden v dobe nastupu Voltu ma planovany dojezd 13km, alespon podle neoficialnich zprav, ktere prosakly.
Jinak souhlasim a take ocekavam, diky nanotechnologiim, velky vyvojovy skok v bateriovych technologiich (ale i treba ve slunecnich clancich) v nasledujicich 5ti letech.
hmm, baterky do pěti let 8-s těžko říct. Už před 4ma rokama jsem čekal že dneska bude obyč notebook co vydrží den = a nic. Ony ty věci jdou zatraceně pomalu.
Tak nam amerika predstavila dovod, preco si este ludia nemaju kupovat priusy, ci insighty... radjes si poskajte na nase americke auto do roku 2010, a do tej doby si este kludne kupte tahoe, ci neaky ten buick, alebo silverado, potom to prirode vynahradite. Akurat zabudli na jednu vec, nemaju akumulator, ktory by mohli pouzit, a ktory by tu zataz dlhsie vydrzal, predsa jedno zrychlenie v aute zatazuje tie baterky viac ako fotenie na mobile... Technologia je fajn, plan tiez, akurat ze to este do kopy nefunguje, a ak nieco nevymislia, tak ani v roku 2010 Volt v garazi mat nebudeme....