Novinky
0
"Dlouhodobý pokles zájmu o šestiválce ... " - nakonec ještě bude v BMW kvílet přetížený trojhrnek HTP, ne ;-\ ?
Navtech
0
Pamatuješ na 2litrovej čtyřválec v Espiritu? Kdy to bylo a taky to jelo, jako *** 😉
0
Tak to naštěstí nepamatuji ... 😄
da_b0mb
0
Mohli by zacit delat nejakej system, kterej odstavi nekolik valcu pokud nejsou momentalne potreba...Jako to mel cadillac Sixteen...v kombinaci se stop-start by to nemuselo bejt marny...
Navtech
0
Neměl to, nebo nemá i Mercedes?
da_b0mb
0
Tak to bohuzel netusim, na Medvedy jsi odbornik ty 😉
Navtech
0
To asi nejsem, ale do motoru nečumim ani u škodovky >😁
0
Myslím že to u Mercedesu bylo u předchozí verze S řady, kdy se až při vyšší zátěži zapínaly zbývající dva válce ... ale nějak je u současné řady ticho po pěšině, tak nevím.
da_b0mb
0
zbyvajici 4 myslis, ne?
0
Jj, máš pravdu, díky.
Navtech
0
Hele, to mam pamatováka, co?! sice nevim na co, ale je to tam >😁
BMW ponúka tento program aj pre diesle. Pár percent úspora paliva neznamená náhodou skrátenie životnosti motora (resp. turbodúchadla)? Veď pri každom turbomotore je odporúčané nechať motor po jazde bežať aj minútu prípadne viac, podľa zaťaženia...
Motor v chodu se má nechat proto, aby se turbo schladilo olejem a olej cirkuluje pokud je motor v chodu a je jedno jestli na 6, 4 nebo 1 válec
Moderní turbodmychadla už jsou chlazena vodou viz. 1.8 TSI od VW, čili na turbodmychadla se nemusí brát ohledy a nechávat motor chvíli běžet, aby vychladly, jak tomu bylo při chlazení olejem.
Navíc pokud jsou čerpadla pro chladící okruh elektrická, tak jak to nyní bývá u BMW zvykem, tedy fungují nezávisle na otáčkách motoru. Pak mohou běžet i při vypnutí motoru.
Akumulátor má v BMW se systémem Stop-start má i větší kapacitu.
Navíc pokud jsou čerpadla pro chladící okruh elektrická, tak jak to nyní bývá u BMW zvykem, tedy fungují nezávisle na otáčkách motoru. Pak mohou běžet i při vypnutí motoru.
Akumulátor má v BMW se systémem Stop-start má i větší kapacitu.
...moderní turba jsou chlazena vodou.... už 20let 😉 ale mazána jsou olejem = takže na "vypínací procedůře" se nic nemění, i když samozřejmě od výrobce tam bude štědrá rezerva. Každopádně to zvyšuje nároky na olej.
presne tak. su mazane olejom a to je problem... Ono asi proste predpokladaju, ze ked ides po meste, tak to "nepecies" ako na stanici.
Celkovo mi ale stop & go funkcia sympatcika nie je. Ved kazdemu motoru odoprucali aby sa viacero kratkych ciest spojilo do jednej a aspon 8km aj na atmosefrickom benzine (na diesloch este viacej) atd. atd. ... a zrazu to neplati len aby sa usetrilo par dcl... to ma vyznam tak mozno pri hybride, ked rozbiehanie v zapche fakt moze zabezpecit cisto elektromotor a klasicky agregat si moze oddychnut dlhsie.
Vypninanie niektorych valcov je ina vec a to nie je zly napad podla mna
Celkovo mi ale stop & go funkcia sympatcika nie je. Ved kazdemu motoru odoprucali aby sa viacero kratkych ciest spojilo do jednej a aspon 8km aj na atmosefrickom benzine (na diesloch este viacej) atd. atd. ... a zrazu to neplati len aby sa usetrilo par dcl... to ma vyznam tak mozno pri hybride, ked rozbiehanie v zapche fakt moze zabezpecit cisto elektromotor a klasicky agregat si moze oddychnut dlhsie.
Vypninanie niektorych valcov je ina vec a to nie je zly napad podla mna
Súhlasím..lenže práve v meste je motor najviac zaťažovaný..záleží samozrejme od štýlu jazdy, ale pri neustálom štartovaní a prudkom zrýchľovaní dostáva motor zabrať..potom ho BMW Efficient Dynamics vypne a je po probléme(turbe) 😄 Hlavne nech sú zelení spokojní..