Rodina kompaktních mercedesů by se v následující generaci mohla rozšířit o plnohodnotný sedan. Že už sedan Mercedes nabízí v podobě „čtyřdveřového kupé“ CLA? Nevadí...
„Čas záhybů je u konce,“ říká šéfdesignér koncernu Daimler Gorden Wagener, který tím dokazuje, že doba mercedesů s komplikovaným designem plných různých záhybů a linií končí.
:yes::yes::yes: Dle posledních konceptů to vypadá, že by z Mercedesů po letech mohly být opět majestátní evropská auta, a ne prvoplánově líbivé čínské hračky.
Až se budeš chtít příště zase umlátit vlastními argumenty, stačí říct, jsem ti k dispozici. >:D
P.S. A ještě mrkni na článek o stánku škodovky v Shanghai, myslím ty věty o dodatečném chromu na modelech Škoda pro čínský trh. Pak se podívej na Mercedes, prodávají se v Číně MB s přidaným chromem? Jinými slovy, chytrému napověz... zbytek je na tobě, troubelíne. ;-)
O vkusu čínského zákazníka nevíš nic, nechápeš psaný text, logické myšlení mizerné, argumenty zcela mimo = další diskuse nemožná. K tomu ještě povrchní bláboly o nějakých fake Mercedesech.
Na čínský design vždy jen reaguju.
Už se v tom děsně zmítáš, mercedes se v Číně prodává lépe než škodovka s, podle tebe čínským, designem, takže prodejní argument nefunguje, takže zas klička... >:D Čínský design, původní, neexistuje, Číňané ve svých automobilkách kopírují cokoliv designově úspěšného a zcela jistě najdeš více fakeů mercedesů než třeba škodovek. Opakuju, co jsem napsal o příspěvek výše, Čínu do diskuse o asijsko-americkému oku poplatném designu akt. generace mercedesů, jsi zatáhnul ty, a tím nemyslím jen tuto konkrétní debatu pod tímto článkem, ale i x debat o tomtéže předchozích.
P.S. ...čínskému zákazníkovi, Hujere, ve tvym věku... ;-)
Ty nechápeš vůbec nic. Psal jsem o TOP 20 čínských aut. Ale dle tvé teorie čínská auta nemají čínský design, který by se líbil čínskému zákazníkovy. Naschvál dělají design jako koncern. Asi proto, aby se to v Číně nikomu nelíbilo. Jen nechápu pro koho ten design teda je, když se skoro nic nevyváží. :-)
Jen pro upřesnění. Tato diskuse začalo takto:
"Dle posledních konceptů to vypadá, že by z Mercedesů po letech mohly být opět majestátní evropská auta, a ne prvoplánově líbivé čínské hračky..."
Tak v březnové tabulce čínských prodejů je např. octavia na 31. a c-klasse na 32. místě s velmi podobným počtem prodaných kusů, éčko je daleko výše než superb například. A vzhledem k rozdílné ceně MB a škodovek to tvou teorii staví zcela na hlavu, ona je to pitomost sama o sobě, posuzovat designový styl podle toho, kolik se v dané zemi prodá. Navíc v zemi, kde jsou celkové prodeje aut determinovány zásadně jinými věcmi, než je design. Já celou dobu píšu o tom, že zdobný styl akt. mercedesů je poplatný asijsko-americkému vkusu mnohem více než evropskému, dohledej si to, explicitně Čínu jsi do debaty o MB designu zatáhnul ty. S teorií o čínském designu škodovek zůstaneš osamělý, s tím ti nezbude než se smířit. ;-)
Je to stejná pravda jako ten tvůj čínský design Mercedesů. Ode mně to však byla reakce na tyto bláboly. Pokud se však podíváš třeba na TOP 20 nejprodávanějších čínských aut, tak musíš dojít k závěru, že čínský design je spíš podobný tomu koncernovému. Mercedes tam nikde neuvidíš. To je realita. pak ti snad dojde, jak jsi na světě osamělý s tím čínským designem Mercedesu. :-)
A podle koho ještě? Podle pár pepíků totálně zválcovaných českým Hyundaiem, kteří si myslí, že vše, co má podobné křivky je hned Čína. Není to nic jiného než primitivní rovnice:
Škoda = evropský design
Hyundai = asijský design
Pak si už v této rovnici vystačíte s výměnou značek. Chtít po vás se trošku podívat na čínský trh, co se tam prodává, jaký design mají čínské značky, je už asi trochu moc.
Já ten patent samozřejmě nemám. Proto toto téma nikdy nevytahuju. Jen reaguji na rozumbrady, kteří sem píší bláboly o čínském designu Mercedesu. Je mně však záhadou, proč tento "čínský design" nemají čínská auta. Asi naschvál mají design, který se čínskému zákazníkovi nelíbí. Jen nechápu pro koho ten design tedy je, když skoro celá produkce zůstává v Číně. Je mně to schopen nějaký znalec čínského designu vysvětlit?
Zkuste si připustit možnost, že slova „Čas záhybů je u konce,“ padla kvůli čínskému zákazníkovi.
Ty máš nějaký patent na to, co je design pro čínské oko a co naopak ne?
Nejen podle mě mají současné menší MB spíš "asijský" styl, než klasický evropský...
Kdy už konečně pochopíš, že design pro čínské oko dělá VW a Škodovka. Nechápu tvou logiku, že když se ti něco nelíbí, tak z toho uděláš design pro Čínu. Jak k tomu ten Číňan přijde?
Re: cekal bych, ze koncept bude klast duraz na novy technolo
Ano, bude to zřejmě klasická koncepce pohonu, jen je čelní sklo a A-sloupky posunuty dost dopředu, takže část motoru bude zřejmě pod ním (zvláště bude-li motor posunut částečně vzad vůči přední nápravě).
Bude to důsledek toho, jak píšu zde jinde ("Délka"), že to MB s předními pohony moc neumí.
Dále se MB dnes chlubí velmi pěknými Cx. To bude zřejmě i zde (koukněme třeba jen na řešení prahů atd. atd.). Jen mi není jasné, jak zpracovává to veliké množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru těmi obrovskými svislými "tlamami".
Svou délkou cca 4,5m se už dostal na staré C-čko, což byla střední třída. Díky současnému prodlužování všech tříd se nové větší A-čko u MB lépe daří, neboť v menších autech poněkud tápe.
Je ovšem stále otázkou, zda se značky MB a BMW musejí snažit tlačit do nižších tříd, které nikdy nedělaly, které vyžadují jiný koncept pohonu atd. a v nichž je znát, že dobré zatím nejsou (zkušeností nemajíc). To Audi se svými podélně uloženými motory před přední nápravou radši sáhlo u A3 po "Golfu". Já vím, jsou tací, kteří byť dosáhnou na malý vůz, tak je těší, že mají MB, BMW či Audi, s nimiž se vytočí i ve městě a za ním honí "parádu". Ale to je jiné kafe.
To je pravda. Dlouhodobě ano. Na druhé straně je dobře uznat, že se MB na BMW nebezpečně dotáhl a s novými R6 motory [odkaz] to bude mít s MB ještě těžší. Také je třeba uznat, že stylingem se MB před časem odpoutal od stereotypu a odvážil se do neprozkoumaných vod, kdežto BMW se stereotypu stále drží a pokus s 2AT jim nevyšel. Možná nová X1 byla jakýmsi náznakem, že lze stereotypní myšlení ve stylingu úspěšně překonat. Uvidíme dále s novou X3 a 1er. Ale co se core sedanů týče, tak tam odvaha očividně chybí. I nová 5ka se stylisticky nikam neposunula a spoléhá na věrné zákazníky.
Tak mě napadlo. Není tady určitá spojitost mezi úspěchy MB v F-1 a prodejními úspěchy?
Kompaktní sedan zatím přišel jako koncept, který je designovou předzvěstí příští/nové generace..., jestli bude později i reálně v prodeji je ta otázka v závěru nadpisu.
tak toto uz ano.. rozhodne je to ovela krajsie za mna ako podobny sedan CLA .... MB vie dizaj ked chce ... len bohuzial podlahol akemusi masovemu barokovemu dizajnu ... kde uz C od E a S ani nerozoznas tvarovo od seba jedine len s metrom v ruke... toto by ale mohla byt cesta von z tej dizajnovej nudy a firemnej uniformity aku dnes MB predvadza ... tak snad z tohto konceptu bude nejaka pekna kompaktna sedanovita seriovka... a zaroven konecne uz dostojny konkurent pre A3 sedan ;-)
Vzteklej vysavač se zádí jak z Peugeotu... ale oproti stávající mercedesí produkci o vesmír lepší, to zase jo.
Přední maska mi připomíná staré mercedesky z dob počátků Formule 1 a před válkou.
Tvůj problém (mimo jiné) je, že si naivně myslíš, že ti ke znalosti vkusu (čínského) zákazníka bohatě stačí nějaká čísla prodejů automobilů na tamním trhu...
Někomu se např. líbí MB a přesto si nakonec "nepochopitelně" koupí třeba Škodovku...
To by se u nás (ani jinde) určitě stát nemohlo... >:-[]