Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Concept A Sedan je předzvěst nové generace kompaktů. Přijde i sedan?

David Bureš David Bureš 18. 4. 2017 • 06:15
19
32
Zobrazit náhledy (19)
Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan Mercedes-Benz Concept A Sedan
Rodina kompaktních mercedesů by se v následující generaci mohla rozšířit o plnohodnotný sedan. Že už sedan Mercedes nabízí v podobě „čtyřdveřového kupé“ CLA? Nevadí...

Mercedes-Benz na letošním šanghajském autosalonu představuje studii Concept A Sedan, která poprvé naznačuje vzhled budoucí generace jeho modelů nižší střední třídy. Zároveň tím automobilka potvrzuje, že uvažuje nad rozšířením kompaktní řady o plnohodnotný sedan.

„Čas záhybů je u konce,“ říká šéfdesignér koncernu Daimler Gorden Wagener, který tím dokazuje, že doba mercedesů s komplikovaným designem plných různých záhybů a linií končí. Místo nich přijdou ostřejší a čistší křivky, které už jsou patrné na Conceptu A Sedan.

Concept A Sedan je 4.570 mm dlouhý, 1.870 mm široký a 1.462 mm vysoký tříprostorový automobil, který spíše než „čtyřdveřovým kupé“ má blíže klasickým sedanům. To je patrné hlavně na boční linii. Tam, kde střecha CLA už klesá, střecha studie zůstává rovná, aby poskytla dostatek životního prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Navíc je tu i větší boční prosklení.

Právě omezený a stísněný vnitřní prostor je hlavním problémem dnešního modelu CLA, a proto Mercedes uvažuje, že v následující generaci kompaktních modelů využívajících shodnou platformu s pohonem předních kol nabídne i klasický sedan. Jeho náznakem je právě představený koncept, pomocí něhož bude automobilka zkoumat zájem potenciálních zákazníků o tento model. Hlavně v Číně by přitom zájemců mohlo být hodně.

CLA by ale mělo v nabídce zůstat, jen se patrně stane ještě sportovnějším, aby se od zvažovaného „čistokrevného“ sedanu více odlišilo. Nová tříprostorová verze ale není jedinou možností, jakým směrem řadu kompaktních mercedesů rozšířit. Uvažuje se i nad malým roadsterem nebo hranatým SUV ve stylu třídy G.

Ať už se Concept A Sedan stane produkčním autem, nebo ne, minimálně je jisté, že budoucí generace kompaktních mercedesů bude vycházet z jeho designu. Důležitá je v tomto směru hlavně maska chladiče se svislými příčkami a trojúhelníkové světlomety.

Novou generaci nových mercedesů nižší střední třídy přitom uvidíme již za rok, kdy se mají postupně představit nástupci dnešní třídy A a B. Po nich mají následovat i další vozy, které bude spojovat vylepšená platforma MFA2 s pohonem přední nápravy.

Související články

Témata
Avatar - Dinar
20. 4. 2017 07:37
Re: SLÁVA
Až se budeš chtít příště zase umlátit vlastními argumenty, stačí říct, jsem ti k dispozici. >:D

P.S. A ještě mrkni na článek o stánku škodovky v Shanghai, myslím ty věty o dodatečném chromu na modelech Škoda pro čínský trh. Pak se podívej na Mercedes, prodávají se v Číně MB s přidaným chromem? Jinými slovy, chytrému napověz... zbytek je na tobě, troubelíne. ;-)
19. 4. 2017 16:24
Re: cekal bych, ze koncept bude klast duraz na novy technolo
Ano, bude to zřejmě klasická koncepce pohonu, jen je čelní sklo a A-sloupky posunuty dost dopředu, takže část motoru bude zřejmě pod ním (zvláště bude-li motor posunut částečně vzad vůči přední nápravě).

Bude to důsledek toho, jak píšu zde jinde ("Délka"), že to MB s předními pohony moc neumí.

Dále se MB dnes chlubí velmi pěknými Cx. To bude zřejmě i zde (koukněme třeba jen na řešení prahů atd. atd.). Jen mi není jasné, jak zpracovává to veliké množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru těmi obrovskými svislými "tlamami".
19. 4. 2017 16:03
Délka
Svou délkou cca 4,5m se už dostal na staré C-čko, což byla střední třída. Díky současnému prodlužování všech tříd se nové větší A-čko u MB lépe daří, neboť v menších autech poněkud tápe.

Je ovšem stále otázkou, zda se značky MB a BMW musejí snažit tlačit do nižších tříd, které nikdy nedělaly, které vyžadují jiný koncept pohonu atd. a v nichž je znát, že dobré zatím nejsou (zkušeností nemajíc). To Audi se svými podélně uloženými motory před přední nápravou radši sáhlo u A3 po "Golfu". Já vím, jsou tací, kteří byť dosáhnou na malý vůz, tak je těší, že mají MB, BMW či Audi, s nimiž se vytočí i ve městě a za ním honí "parádu". Ale to je jiné kafe.
19. 4. 2017 15:57
Re: Concept A Sedan...
[odkaz]

MB vie aj pekne auta aj roadster GTs je tomu prikladom a v cene okolo Ł 140 000 nema konkurenciu....
Avatar - white label
19. 4. 2017 14:19
Re: SLÁVA
Tvůj problém (mimo jiné) je, že si naivně myslíš, že ti ke znalosti vkusu (čínského) zákazníka bohatě stačí nějaká čísla prodejů automobilů na tamním trhu...
Někomu se např. líbí MB a přesto si nakonec "nepochopitelně" koupí třeba Škodovku...
To by se u nás (ani jinde) určitě stát nemohlo... >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku