Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic 1.5 VTEC vs. Seat Leon 1.4 TSI ACT – Kdo umí sportovní styl lépe?

Jestliže se chcete kompaktním autem odlišit, můžete sáhnout po nějakém sportovně laděném modelu. Kdo tuto roli zvládá lépe, Honda Civic, nebo Seat Leon?
Zpět na článek
21. 4. 2017 08:08
21. 4. 2017 09:07
21. 4. 2017 11:58
21. 4. 2017 16:45
21. 4. 2017 10:01
21. 4. 2017 09:49
21. 4. 2017 10:12
21. 4. 2017 10:14
21. 4. 2017 10:34
21. 4. 2017 11:28
21. 4. 2017 12:56
21. 4. 2017 13:07
21. 4. 2017 13:13
21. 4. 2017 13:29
21. 4. 2017 13:32
21. 4. 2017 10:02
21. 4. 2017 10:05
21. 4. 2017 10:20
21. 4. 2017 10:39
21. 4. 2017 11:33
21. 4. 2017 14:26
21. 4. 2017 22:38
21. 4. 2017 10:58
21. 4. 2017 11:09
21. 4. 2017 11:23
21. 4. 2017 12:09
21. 4. 2017 15:14
21. 4. 2017 11:31
21. 4. 2017 11:33
21. 4. 2017 11:36
21. 4. 2017 12:22
21. 4. 2017 11:45
21. 4. 2017 11:56
21. 4. 2017 10:08
21. 4. 2017 12:09
21. 4. 2017 12:26
21. 4. 2017 13:52
21. 4. 2017 16:57
21. 4. 2017 17:43
21. 4. 2017 19:27
22. 4. 2017 16:33
Avatar - Anonym
21. 4. 2017 08:08
Jak jinak
Vítěze jsem znal dřív, než jsem začal číst.....

Jinak, když testujete, kdo z nich je lepší sporťák (viz. nadpis), tak nevím proč v závěru pak sportovní vlastnosti Hondy jsou za - body a univerzálnost u SEATU za + body???!!!!

:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 08:52
Re: Jak jinak
To snad my všichni = znali vítěze dřív >:-[]

Jen sem netušil že Honda až tak moc neumí motory >:D

Kdo umí sportovní styl lépe? Univerzálnější Seat s horšim podvozkem, ovladatelností, komfortem odpružení, odhlučněnim, řízenim, řazenim a brzdama :yes: >:-[]
Avatar - speedfred
21. 4. 2017 09:18
Re: Jak jinak
sa pozri do F1 ,tam to Honda ozaj nevie. To je už Hanba tá Honda
Avatar - wakantanka
21. 4. 2017 10:07
Re: Jak jinak
musím sa ho/jej ale zastať, tento Civic naozaj nemá nič spoločné s technikou F1 a doteraz to Honda hlavne s motormi vedela či nie?
Avatar - speedfred
21. 4. 2017 10:19
Re: Jak jinak
tak samozrejme,že séria nemá spoločné s F1 nič,ale to čo predvádzajú tam tak to zaváňa poškodením dobrého mena.
Avatar - wakantanka
21. 4. 2017 11:03
Re: Jak jinak
s tým plne súhlasím, kdeže je spojenie McLaren-Honda z konca 80 a začiatku 90 rokov. :-) Očividne niečo vzhľadom k súčastnej technike v F1 podcenili.
Avatar - vabis
21. 4. 2017 11:58
Re: Jak jinak
Hihihi, vy tu prijdete s takovym komickym testem. Chtelo by to jeste klaunsky nos a muzeme si jit hrat. Cist to nema smysl, vyhral Seat a necela patnactistovka v hodnote 2 vyplat je sportovni nacini. Kam ten svet speje, v CR se slavi prvni april dnes.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 4. 2017 09:16
Re: Jak jinak
A není to jenom o sportu, i v kolonce prostornost vyhrává seat i když má honda ve třech srovnávacích parametrech ze čtyř navrch, viz. tabulka. Kecy o teteris jsou jen snaha to nějak zakamuflovat. To samé design, když už nic, tak stejné body, a to nemluvím o tom, že je honda hezčí.
Dnes tedy test moc nevyšel.
21. 4. 2017 08:18
Zvrácenosti...
...v hodnotících tabulkách jsou tu neustále. Koho zajímá v našem českém systému normovaná spotřeba? Naprosto tento údaj nechápu a naopak bych Leonu body za více rozevřené nůžky mezi laboratorním měřením a skutečností body strhnul.
1,4TSI je určitě slušná jednotka, ale její až dieselový charakter bych jednoznačně vyměnil za motor s postupnou gradací výkonu a menší turbodírou.
Když si vezmu jaký bodový rozdíl DB udělal u některých položek, tak mi přijde jako nestrannému test ničemný, minimálně svým výsledkem.
Rozbalit vlákno
126
Avatar - Dinar
21. 4. 2017 08:24
Re: Zvrácenosti...
Mně vždy zarazí ta neschopnost vybrat proti sobě relevantní verze. Testér se může zaklínat podobnými hodnotami zrychlení 1,4tsi s 1,5 hondy, jenže ta 1,4 sebou nese torzku a výrazně nižší cenu, což je jednou nesmyslné mínus pro leon podruhé nesmyslné plus pro leon. Vzít k testu 1,8 tsi, která více sedí cenově k civicu 1,5 vtec, má pořádnou zadní nápravu a prakticky stejný papírový výkon, pak by měl test smysl. Takhle je test k ničemu a diskuse bude přehlídkou značkových hejterů.
21. 4. 2017 08:30
Re: Zvrácenosti...
Tohle je nesmysl, všude tu vykukují loga Světa notorů, Autotipu, společná redakce s odpadlým Autorevue a výsledkem je srovnání verzí, co nemá výšku.
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 08:53
Re: Zvrácenosti...
Vybrat proti sobě správný verze je jeden ze základních prvků = když chceš aby test dopad po tvym :-)
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 09:05
Re: Zvrácenosti...
Na druhou stranu 1.8 TSI s multilinkem by Leonu přidala ještě více bodů v motoru a ubrala mínus v podvozku, takže by Leon byl o to větší vítěz... Dle jejich metodiky.
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 09:08
Re: Zvrácenosti...
Už by zbyly jen horší podvozek, horší řízení, horší řazení, horší brzdy atd. = prostě že je novej model Hondy horší než starej Seat je dáno

Na ACZ >:-[]
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 09:10
Re: Zvrácenosti...
Jde o to, že tyhle vlastnosti jsou v testu sesumarizovány do dvou bodů, zbytek holt převáží.... >:D vůbec by neuškodilo dělat vážené průměry podle důležitosti, kdy jízdní vlastnosti a dynamika by měly dostávat největší váhu....
Avatar - Dinar
21. 4. 2017 09:12
Re: Zvrácenosti...
Do psích jaskyň o tom přece má srovnávací test být, ukázat, kdo nabízí při srovnatelných papírových parametrech - cenových, konstrukčních, výkonových, reálně lepší auto.
Jestli je lepší leon, ať vyhraje, problém tohoto testu je, že se snaží aplikovat přesná hodnocení (hra o půlbody) na velmi nepřesná "vstupní data", ta testovaná auta jsou prostě moc jiná (odlišné varianty), aby srovnání s bodováním dávalo smysl. O to hůř, že velmi relevantně srovnatelné varianty jsou k dispozici. ;-)
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 09:17
Re: Zvrácenosti...
Jakožto statistik plně chápu tuto nemoc "snaží aplikovat přesná hodnocení (hra o půlbody) na velmi nepřesná "vstupní data"" >:D >:D

Ve výsledku byl testér k Civicu vlastně milosrdný, protože ho nepostavil 1.8TSI >:-[]

Na druhou stranu pro testéra - on se držel papírových hodnot (dynamické parametry motoru) a bohatě mu "napráská" slabší jednačtyřka. Na co jít na Civica raketometem, když stačí luk a šípy...
Avatar - Dinar
21. 4. 2017 09:35
Re: Zvrácenosti...
Pro čtenáře Květů možná stačí luk a šípy, ale ACZ se tváří jako odborné automoto medium, tady si své šípy můžou strčit do... toulce.
Podívej se do diskuse, značkoví hejteři typu TeeJaye mají žně, kdo po tomhle zpraseném testu bude brát v potaz, že s 1,8 tsi mohl leon civica klidně zpráskat? Nikdo, postavili v testu luk a šípy, vyznění výsledku je směšné, jak na tom civic je ve srovnání s relevantím konkurentem se nedozvíme...
Výsledek práce "odborného" periodika, ubohý. :no:
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 09:40
Re: Zvrácenosti...
Z tohohle pohledu máš pravdu :-) Ale TeeJay by si našel střelivo i tam, kde není, když se jedná o matičku Hondu... >:D Jak jsem psal níže, cenově se Civicu může rovnat i Golf GTI a to je teprve kladivo na japonské čarodejnice....
Avatar - miromen
21. 4. 2017 11:51
Re: Zvrácenosti...
Ani bych se nedivil, kdyby s timhle civicem byla větši zabava než s GTI. Tenhle test je o tabulkovych mantinelech, kde prostě honda nema šanci.
21. 4. 2017 09:43
Re: Zvrácenosti...
Asi se tu nebudeme zaklínat hláškami typu: dobře naladěná torzka lepší multilinku atd.

Tenhle test je nezvládnutý, opírá se o tabulky, klišé a porovnává hrušky a jablka.
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 09:45
Re: Zvrácenosti...
Nebo to je jinak: Tenhle test je zvládnutý a úspěšně dělá to co chtěl = tvrdí že novější dražší lepší auto je blbější volba než starší levnější horší :-|
21. 4. 2017 09:48
Re: Zvrácenosti...
Pokud budu na burze a právě laborovat mezi vkladem do akcií H místo S a obráceně, pak ano. ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 10:08
Re: Zvrácenosti...
Nojo [odkaz] :-)

Ale sou i jiný motivace = což bude tenhle případ ;-)
Avatar - miromen
21. 4. 2017 11:53
Re: Zvrácenosti...
A to je pravidlo, že novějši rovna se automaticky lepši ? V některych ohledech bezpochybně ano, jako je vybava , elektronika, bezpečnost...ale auto jako takove, už je věc druha.
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 11:57
Re: Zvrácenosti...
Viz průměžná hodnocení v testu domnívám se že v tomhle případě je novější auto jako takové lepší auto ;-)
Avatar - petous
21. 4. 2017 17:03
Re: Zvrácenosti...
zapomněl si říci, že ta 1.8TSI má i podstatně větší kotouče než 1.4TSI.
21. 4. 2017 09:08
Re: Zvrácenosti...
Nehledě k tomu že se redaktor dopustil časté diletantské chyby a porovnává točáky motorů na klice...To že má Civic kratší převody a tudíž má na kolech vyšší točivý moment než Leon ho vůbec nenapadlo:-)
Avatar - TeeJay
21. 4. 2017 09:20
Re: Zvrácenosti...
Dinare, ber to tak, že ani flotila VW Group nemá tak široké portfolio testovacích aut, tak se prostě vzalo to, co bylo. To je ta první možnost. Ta druhá je poněkud konspirační - někdo nabyl dojmu, při pohledu do papírů, že tu blbou hondu s vymyšlenými 180 k hravě smázne dravé 150k fauvé. Ale, bohužel...

Každý, kdo s Civicem ujel alespoň pár metrů, ví, že jízdně dnes nemá konkurenci, na to test auto.cz není potřeba. Podstatná je jiná věc - ukázala se pomýlenost subjektivního hodnocení motoru VTEC Turbo, které už v řadě testů zaznělo. Dobrý řidič pozná, že auto jede, horší dá na subjektivní dojmy. A když se k tomu navíc hledí na papírové údaje, pak vznikají takovéto testy.

Ona je ale trošku záhadná i ta hodnota 8,2 s u Hondy, ty redakce, co si dávají tu práci s měřením, opakovaně dosahují hodnot kolem 7,5-7,6 s, Japonci to tedy pojali hodně konzervativně.

Jsem si ale jistý, že přímé srovnání litrových motorů by ukázalo dost podobný výsledek. Před pár týdny dostal Civic 1.0 kartáč, že "VW jede líp". Zlatý voči. >:D
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 09:29
Re: Zvrácenosti...
Tak pro tebe je vše s Hčkem svaté... donedávna to byly svaté atmosféry, dnes i Turbem nepohrdneš, takže s rezervou. Nicméně proč má tedy Honda v měřené dynamice horší hodnoty? Já věřím, že co se ovladatelnosti týče a podvozku překoná Seat s tyčí, ale podívej se na to tak, že za cenu této 134Kw verze se jí může směle postavit třeba Golf GTI (169Kw a 692 tisíc) či Fokus ST (184kw a 710 tisíc) .... Troufnu si říct, že tam za své prachy dostanu ještě o kus toho adrenalinu navíc :-) ;)
Avatar - Beefcake
21. 4. 2017 10:00
Re: Zvrácenosti...
Fakt je, ze cena je jedina citelna nevyhoda Hondy.
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 10:03
Re: Zvrácenosti...
To je při koupi auta dost zásadní parametr :-)
Avatar - Beefcake
21. 4. 2017 13:09
Re: Zvrácenosti...
Ano, ale cena je relativna.
21. 4. 2017 10:28
Re: Zvrácenosti...
A to ovšem zrovna ta vcelku klíčová. Pro mne jde o auto, které je cenově na dohled dvoulitrům kategorie GTi, RS, ST apod., ale jízdně není o tolik lepší než "průměrné" motorizace okolo 110kW od konkurence, které se dnes dají pořídit někde od 430t.
21. 4. 2017 10:58
Re: Zvrácenosti...
Tak pokud jde o cenu...připočítej si k ceně Seatu výbavu, která je za příplatek (první uvedená tabulka) a ejhle, hned jsme u stejně vybavených aut trochu jinde. Seat je o 40.000,- dražší než ta předražená Honda...
21. 4. 2017 12:11
Re: Zvrácenosti...
Otazka je, jestli za tu vybavu chces priplacet. U Seatu si muzes vybrat, u Hondy ne.
Avatar - Beefcake
21. 4. 2017 13:11
Re: Zvrácenosti...
To je bohuzial "dan" za japonske auto. Niev zdy je to ale nevyhoda, zalezi, co clovek chce. A tie priplatky su len kozmetika, k lepsiemu jazdnemu zazitku nepomozu (mozno adaptivne tlmice, ale zaklad je dobra mechanika napravy).
Avatar - TeeJay
21. 4. 2017 10:30
Re: Zvrácenosti...
Paušalizuješ bez důkazů. Atmosféry budu mít vždycky raději, ale ty staré. Dobré atmosféry odešly s 2.0 DOHC i-VTEC. Ani 165k Sky-G nemá charakter jako 1.8 i-VTEC v minulém Civicu, respektive stále ještě v Toureru - a už to není žádná ždímačka emocí. To, co dělalo atmosféry kouzelnými, je mrtvé, není co oplakávat.

Kde vidíš v měřené dynamice horší hodnoty Civicu?

Civic Sport ti dnes dealer prodá za 640 tisíc, ale i kdybychom brali v potaz ceníkovou cenu - Honda je nabušená výbavou, která ti vyšroubuje cenu GTI o 200 tisíc výš. Že srovnáváš Civic s GTI mě samozřejmě těší, podvozkově jsou srovnatelné, při výrazně vyšší kvalitě jízdy v Hondě, výkonově je samozřejmě Civic jinde. Ale není to warm-hatch, je to sériovka. Na roli warm-sporťáku bude mít Honda verzi Si, ale asi ne v Evropě, bohužel. Mně Civic přijde jako dobrý univerzál - se skvělým podvozkem, velmi dobrým motorem a komfortem. :-)
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 10:43
Re: Zvrácenosti...
Mne je Civic sympatický, jen ten ohyzdný zadek.... jak jsem už psal mockrát, jako sedan mi přijde pohlednější.

Ale naprosto omezený výběr za takto vysoké ceny pro mne Civic dělají nezajímavý, protože pro mne je GTI vybaven v zákldu dostatečně, pokud ne, tak Fokus ST a obě auta nabídnout o dvě třídy lepší motor a Fokus minimálně dokáže tlumit nerovnosti na špičce třídy ( GTI neznám, jestli je tvrdší, jako v případě klasický Golf vs klasický Fokus) a GTI nebude o moc pozadu...

Jestli chceš argumentovat reálnou prodejní cenou u Civicu a k tomu srovnávat s ceníkem u jiných, je to trochu nefér... skladovky u Fordu i VW se dají sehnat také pod cenou...

Na Warm Hatch je Civic předražený... měl by začínat tam, kde se prodává jeho tříválcová varianta, pak bych zkousl i ten zadek >:D
Avatar - iudex
21. 4. 2017 12:37
Re: Zvrácenosti...
GTI tlmí nerovnosti o triedu lepšie, ako FF ST, kým GTI je na 18kach v pohode, ST je komfortom na (mojej) hranici akceptovateľnosti.
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 12:47
Re: Zvrácenosti...
No vidíš, dokonce :-) Tak za 700 mam GTI nebo Hondu 1.5, co nestačí ani 1,4tsi :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 12:51
Re: Zvrácenosti...
Tvoje představy o stačí nestačí sou docela zajímavý = kam na to chodíš? >:D
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 13:03
Re: Zvrácenosti...
Do testu, já jsem Civica nejel, jen jsem ho obhlížel, když stál :-) Pochybuji, že ti si ho viděl blíže, než na monitoru :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 14:08
Re: Zvrácenosti...
Ti? Já Civic naživo viděl = jak si vymyslel představu že ne? Podle sebe soudim tebe? ;-)

Já teda v obchodnim centru = bílej = k dealerovi sem nešel. Nevypadá zle = určitě líp než starej Seat :-)

V testu je napsáno že Civic má lepší pružnost a vyšší maximálku [odkaz] ;-)

Nebo to celý stavíš na rozdílu dvě desetiny jedný vteřiny v 0-100? Asi nevíš kolik to v reálu je, nebo? >:-[]

A že v 0-200 to může bejt hodně jinak [odkaz]
Avatar - miromen
21. 4. 2017 13:12
Re: Zvrácenosti...
I stejně vykonny 1.5EB je v praxi dynamičtějši. 1.4TSI umi jet dobře do kila, kde dokaže stejně vykonnym motorum nadělit par desetin. Ale nad kilo už podava standardni vysledky. Na tuhle jedna 1.5T od hondy musiš od koncernu vytasit 1.8TSI, kdy 1.4TSI bude na 200km/h hadam o dobrych 10s později.

[odkaz]
Avatar - lamal
21. 4. 2017 15:01
Re: Zvrácenosti...
kamarat kupil fofo 1.5eco, tiez mi vsak pride ze 1,4ky tsi sa predaju do 100 potom to je priemer... aj to slabsi ... 7glf s dsg a 150k 1,4 robi 0-200 za 41s

ja som s primerou 0-200 na 34s
Avatar - miromen
21. 4. 2017 16:07
Re: Zvrácenosti...
Mě se 200 podařilo diky provozu jednou natočit a mam to za 36s, 180 cca 24-25s. Což docela odpovida i jednomu německemu testu, kde sice maji jine a horši hodnoty, ale rozdil mezi 1.4TSI a 1.5EB byl při 180 teměř 5s ve prospěch EB.
Avatar - lamal
21. 4. 2017 16:24
Re: Zvrácenosti...
civic za 28s to fakt odpoveda tej 1.8tsi
21. 4. 2017 18:28
Re: Zvrácenosti...
V ČR mělo GTI halogeny, to by nešlo. Nevím, jestli to s faceliftem nezměnili. A našlo by se několik dalších drobností, které bych v něm opravdu rád.
Avatar - miromen
21. 4. 2017 12:01
Re: Zvrácenosti...
Tomu řikaš měřeni dynamiky...tu měli provest řadně a ne jen obligatni kilo. Věřim, že motor hondy bude oproti nemastnemu a neslanemu TSI někde jinde. Menši prodlevy, charakterem či zvukově.
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2017 12:08
Re: Zvrácenosti...
To asi je = tady jasná výhra 1.4 TSI :yes: >:-[]
Avatar - Dinar
21. 4. 2017 09:38
Re: Zvrácenosti...
Jenže tohle je test s účastí Hondy, takže zrovna ty jsi ten poslední, kdo by měl redakci učit objektivitě. >:D
21. 4. 2017 09:47
Re: Zvrácenosti...
S tím podvozkem...jsou lidé, kteří tu ještě nedávno udíleli tituly v parametru podvozek autům s torzkou proti víceprvku. ;-)
Avatar - Dinar
21. 4. 2017 10:11
Re: Zvrácenosti...
Na komoru. >:D
Avatar - TeeJay
21. 4. 2017 10:34
Re: Zvrácenosti...
Pokud je podvozek dobrý, je úplně jedno, jak je zkonstruovaný. Jaká náhoda, že donedávna nejlépe ovladatelný HH měl torzku a vymazal konkurenci s víceprvky. :-)
Avatar - Ozzman
21. 4. 2017 10:44
Re: Zvrácenosti...
Ale jen ve sportovním režimu či na okruhu, na denní použití už to taková sláva není - mluvíme-li o Meganu RS
21. 4. 2017 10:46
Re: Zvrácenosti...
Který máš na mysli?
Avatar - iudex
21. 4. 2017 12:38
Re: Zvrácenosti...
Nevedel som, že si priaznivcom Renaultu. ;-)
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2017 08:29