Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Příští VW Polo GTI se opět vyhne downsizingu. Dostane motor 2.0 TSI a posílí!

28 komentářů

Anonym
si myslím, že se dvoulitrovým čtyřválcem to zas tak těžký prti dvou až trojhrnku 1.5 mít nebude 😄
ericn
Taky bych řekl, že není co řešit. 2.0l TSI má navrch 😉
Avatar - fOE
fOE
V obecne rovine souhlas a VW potlesk, ale nevidel bych to tak jednoznacne. Ono bude zalezet na naladeni a naladit 2L na vykon jaky bude mit v polu a zaroven aby mel hezkou gradujici charakteristiku, to bude kumst. Jsem zvedav jak se stim VW popere. 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Vůbec to není těžké, stačí omezit maximální plnicí tlak turba, takže motor může mít parametry třeba jako Octavia II RS, tzn. jen 280 Nm, ale až do 5000 ot/min..

Nicméně čtením mezi řádky nabývám přesvědčení, že nastává konec 1,8TSI.
Gvick2
Konec 1.8 TSI byl ohlášen už před rokem, má být nahrazen třetí verzí 1.5 TSI evo, která má zatím pro náhradu 1.4 TSI 96 a 110 kW a pro náhradu 1.8 má mít 132kW. Takže nové modely mají na výběr jenom 1.0 1.5 a 2.0 TSI. Objemy 1.2, 1.4 a 1.8 se postupně vyřazují.
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Áno, to sú známe fakty. Otázna je len tá náhrada 1,8TSI, pre mňa tiež znelo logicky nahradiť 1,8čku 132 kW silnejšou verziou 1,5TSI Evo, ale zatiaľ to vyzerá, že náhradou je naopak podladený dvojliter so 140 kW.
Gvick2
Pravděpodobně se jim 132kW pro PGTI zdá málo, resp. chtějí mít otevřená vrátka kdyby konkurence šla nad 200hp. Podle mě všude jinde (tam kde jde o náhradu 132 kW z 1.😄 bude 1.5 TSI. Navíc Audi A1 také určitě bude mít 2.0 protože musí konkurovat poněkud větším výkonům přes 200hp (Mini) a protože asi nechtějí (náklady) na stejné platformě ladit padesát motorů tak i Polo dostane 2.0.
Avatar - iudex
iudex
Tiež si to myslím, len sa mi potom nezdá logické, že aktuálne vo viacerých modeloch nahradili 1,8TSI tým dvojlitrom. Ak by to malo byť len dočasne, kým nebude k dispozícii 1,5TSI, tak mi to nepríde moc ekonomické.
Gvick2
Pokud vím, tak jediná náhrada 1.8 TSI dvoulitrem nastala u Tiguanu, ale ten má nejen verzi 132kW ale i 162kW a to už by 1.5 nepokryla nehledě na to, že ve velkém a těžkém autě je větší objem z podstaty daleko lepší volba. Odhaduji, že v lehčích autech (kde 1.8 netvoří vrchol ale jakýsi lepší střed nabídky a kde nehrozí potřeba motor šponovat výš kdyby náhodou konkurence přitlačila na pilu) jako je Leon, Golf, Octavie 1.8 nahradí 1.5. Samozřejmě kdyby se rozhodli nahrazovat 132kW objemem 2.0 všude, tak se asi nikdo zlobit nebude, výrazně větší objem je vždy výhoda, ale obávám se že jejich rozhodování je dané pouze dvěma věcmi, co vyjde lépe v měřícím cyklu (ten nový by snad mohl trochu nahrávat dvoulitrům) a co je pro ně logisticky levnější (co nejméně motorů v daném modelu).
_MT_
Je otázka, jak je to nákladné. Audi to udělalo. EA888 na MQB používají, neměl by to být vůbec problém (i naladění převodovky pro 1,8 by asi šlo použít, ale Audi převodovku změnilo). A přesunutí toho motoru z A3 by nemělo být nákladné (očekával bych hlavně papírování kolem homologace). Audi také vyrábí 1,8. Až výrobu ukončí, tak bude utrum (leda by ho vyráběli i někde mimo EU a dovezli ho, jako to Škoda dělala se starší 1,8, kterou vozili snad z Ruska). Možná se rozhodli tu nejsilnější 1,5 nakonec nedělat. Možná je k tomu přimělo rozhodnutí Audi použít svůj dvoulitr. Kdo ví.
Avatar - iudex
iudex
Ono stále by som si trúfal odhadnúť, že FieSTa na tom bude podvozkovo lepšie, ako PGTI, v tomto doterajšia Fiesta kraľovala a dá sa predpokladať, že aj s novou bude zábava. Aj keď nové Polo na dospelejšej a podstatne širšej platforme MQB A0 bude zrejme tiež značný posun vpred.
Motoricky však nie je o čom, nech by bol trojvalec naladený sebelepšie, koncepciou R3 (či R2) a citeľne menším menším objemom nemá nárok na plnotučný dvojliter R4. Skrátka volkswagenovský upsizing je fackou do tváre extrémne prehnanému downsizingu Fordu.
Avatar - fOE
fOE
Ja tim nemiril na fiestu jako takovou, tam je r3 v ST fail, o tom se netreba bavit.
Spis v obecne rovine, myslel jsem to myslel tak ze se uz dnes v koncernu VW v slabsich inkarnacich 2.0tsi kritizuje plochost toho motoru, chybejici spicka... a ta by sportovnimu nacini chybet nemela. Evidentne ma ten motor hranice o dost vys (hladina golfu R, S3) a jeho priskrceni.... , ale komu to pisu 😄 , rekni ty me jestli ti 2.0tsi v 200k+ variante prijde jako idealne gradujici sportovni nacini?
Kazdopadne je to spis akademicka diskuse tohle, 2.0tsi bude motoricky v tehle tride kral at bude jaky bude.
_MT_
Nenazval bych to kumštem. Pochybuji však, že se jim bude chtít. Bude mít spíš "spotřebitelské" naladění.
pogo26
Já bych to taky neviděl tak jasně. Autoe😜ress toho už nakecal.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Bravwo VW! :yes: Pěkný výsměch Fordu, který snad brzo narve R2/3 i do Focusu RS.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ač mám rád Fordy, tak tady s tím musím souhlasit. Soupeřem bude Yaris s kompresorovým 4 válcem.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Focus ST prý použije R4 1,5EB vyhnanou na 280k, což jej bude pasovat na 2. místo v největším výkonu na litr objemu za M-B A45 AMG. Nicméně mi tam neladí v budoucnu souběžná existence R3 a R4 o totožném objemu, zřejmě to bude jen dočasné řešení a časem se přejde komplet na R3, Ford se v pr... obrací, bohužel.

Pak jediný čtyřválec bude výhradně v RSech (možná) a i ta 2,3EB v Mustangu s automatem moc nejede, na dvoustovce je rychleji naftová Giulia se 180k, ostuda pro Ford.

Abych ale jen na Ford nenadával, chtít sporťák a mít rozpočet 1,1M - Mustang V8 je jasná věc, BRZka a podobné hračky míjím, přestože bych ušetřil, ale ve výsledku by se to nevyplatilo.
Spíš to vypadá, že koupím lehce jetý Focus Kombi III s 1,6Ti-VCT, kde očekávám ještě slušnou spolehlivost, ale to bude asi můj první a poslední Ford.
Avatar - CHerokee
CHerokee
To jsme taky četl, že vyhoní 1,5. O budoucí Fiestě ani nemluvě....nevím, kdo to bude kupovat. Na srazech ST-RS majitelé vesměs nadávají. Na fórech taky. S těmi vozy se jezdí závody do vrchu, slalomy...to ty nové mii motůrky nevydrží. Přitom ve Fiestě ST měli super motor, v zahraničí nabízeli i v silnější verzi (ST200).

2,3EB do Stangu nepatří. To srovnání s Alfou ale neberu vážně, nebylo to nic oficiálního. V8 je jasná věc, já pořídil za 1 025 000 i s pár díly od Roush na kastli. Faktem je, že jsme ale od té doby hodně vrazil..je to taková hračka s velkou možností individualizace.

1,6 mají dobrou pověst.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
:yes: Jestli jsi z Ovy, tak asi znáš tamního milovníka amerik - Jahooda z YT >😁

Ta postarší 1,6Ti-VCT se dá dokonce ještě teď koupit na salóně :yes: , ale jak na to přidali turbo a přímé vstřikování - radši ne, bojím se karbonu a i o pár totálních závadách jsem slyšel. Ta 1,5EB je prý hodně jiná od 1,6 (tipuju, že nestíhalo chlazení), ale novou chybou je obrovská produkce pevných částic (možná to bylo jedním vadným vozem, ale neřekl bych, Ford a jejich dlouholeté laborování se vstřikováním je od dob TDDi a TDCi legendární).
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jsem, nevím, možná spíše jménem. Znám Iva Kunetka, co dělá třeba AmericanClassic car výstavy.

Ten motor má dobou pověst. Já mám teda od něj odvozenou turbovanou verzi v ST, kvůli údržbě jezdím na Vervu 100 a dávám fabrikou doporučený olej 5W - 20 s tou ejich specifikací. Zatím jsem nadmíru spokojen, úkáže čas, co vydrží.
Deadlift
Tak mám zkušenost s Polem i Fiestu. Pokud srovnám současnou generaci, tak papírová čísla a realita je věc jiná. U HH téhle velikosti je hlavní podvozek a řidič. Na co bude novém GTI 2,0? Když zbytek auta nestíhá.
Avatar - iudex
iudex
Áno, teraz ten rozdiel medzi 1,8 R4 a 1,6 R4 bol príliš malý na to, aby to nenahradil podstatne lepší podvozok FieSTy. Ale teraz sa ten rozdiel podstatne zväčší, nielen 1,5 vs. 2,0 l, ale najmä R3 vs. R4. A Polo dostane úplne novú platformu s rozchodom na úrovni nižšej strednej, takže aj tam zrejme Polo ten rozdiel ak nie dorovná, tak minimálne stiahne.
_MT_
Kdyby chtěli, tak by klidně Polu mohli dát multilink. Předpokládám, že tuhle variantu budou mít připravenou pro A1.
pogo26
Polo bude muset hodně dorovnávat. V této třídě bylo vždy na chvostu.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlasím, proto sedlám Fiestu ST...ale tu budoucí s 2-3 válcem a podměrečným motorem vzhledem ke konkurenci bych nechtěl.
Avatar - GregorZV
GregorZV
Terajšia verzia BlueGT s motorom 1,4 TSI 150k ACT už nebude k dispozícii. Nové Polo s motorizáciou 1,5 TSI Evo 150k síce bude ale už bude zahrnutá vo výbave Highline a samozrejme bude k dispozicii s DSG aj manuál 😄

Polo GTI by kľudne mohlo mať aj 220 koní aby výkonovo spolu s objemom porazilo Clio RS Trophy alebo P208 GTI.
sven01
dovod dat do maleho auto 2 liter. zbytocne velka hmotnost na predok, co bude sposobovat jeho velku nedotacavost...uplne by stacila 1,6, 1,5, 1,4 a vykon okolo 200koni...tu nedotacavost budu musiet velmi dohanat podvozkom a je otazne ci sa im to podari....pri malom auto, bude samozrejme aj maly motorovy prisetor a motor bude daleko vpredu...konstruktersky nezmysel od VW. vykon bude, ale auto pojde iba rovno...
Avatar - white label
white label
Svez se někdy třeba Cliem RS (ideálně předchozí generací), než tu začneš psát podobné bláboly.
Rozdíl ve hmotnosti R4 2,0 a R4 1.6 bude poměrně velmi malý.