Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

96 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale i tak :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Stačilo napsat, že jediným správným druhem pohonu je 4x4 a ostatní jsou jen náhražky. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samozřejmě v naftě >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Tady se nediskutoval motor, ale uspořádání pohonu, ale asi nechápeš o čem byla řeč.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Klidně přiznám že tě trvale nechápu = včetně toho že 4x4 nechceš s naftou 😄
kyklop
Poriadne poctivé tédéíčko,najlepšie načipované
Petrko
Stačilo napsat že pokud auto řídí někdo kdo to umí. Myslím jakékoliv auto i bez ABS, ESP a podobných cypovin, je jedno jaký má náhon. Pokud někdo řídit neumí je fuk co má za náhon taky, jelikož si stejně rozbije držku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Výhody předního pohonu jsou jen ekonomické... přímé i nepřímé.

Ideální řešení je transaxle... ale je taky absolutně nejdražší. Alf s tímhle systémem jsem měl nekolik, a tady mám jedinou výhradu, všechny řadily dobře. Při hodně najetých kilometrech začínala zlobit synchronizace, což ale nebylo z důvodu uspořádání pohonu, ale systému synchronizace - Alfy té doby měly vlastně zubové spojky... a ty prostě po nějaké době synchronizovaly jen do jisté míry.
😉
Zase snesly rázy a zatížení momentem, které jiné převodovky nezvládaly.

A ano, pokud se chci dobře svézt, musím najít auto s pohonem zadních kol, a motorem vepředu. Teď myslím "klasiku"... a ani u toho nemusím jezdit "dveřma napřed" - prostě jen chci, aby auto bylo klidné a dělalo to, co mu řeknu.
Jasně, pokud mu nedokážu "říct", co má dělat, bude si dělat co chce...

😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Trasaxle [odkaz] :yes: 😄
kalousek
Našly by se i výhrady - například u koncepce motor vpředu a FWD si pan Dusil poněkud protiřečí tvrzením že motor příliš zatěžuje přední nápravu ale přitom má problémy s trakcí. Taky úplně přehlíží vlastnosti případného pohonu všech kol u jednotlivých koncepcí.
Ale jinak myslím docela dobré
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To bohužel neni protiřečení = ale smutná docela častá realita!
kalousek
A má to nějaký technický důvod vyplývající z koncepce ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne = jde jen o to že to jde udělat taky blbě = se špatnou trakcí

Vysoký zatížení neni až tak problém = pak je naopak trakce výborná. Takový 911 naruby = rozložení hmotnosti 60 na 40% nebo dokonce o fous víc, nebo v případě toho 911 naopak 😄

Když se uloží motor pokud možno přesně nad nápravu = je to ok. Sice výrazně nerovnoměrný rozložení hmotnosti ale vynikající trakce

Když to uděláš jinak = blbá trakce a vyšší potřeba to řešit = nejsnáz pohonem všech kol
Avatar - _Karel_
_Karel_
😲 😲 😲
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já za to nemůžu! 😐

Je to i v tomhle článku = a ve všech který se tématu věnujou

Neber to podle značky auta = to je fyzika
Avatar - _Karel_
_Karel_
Budu to chápat po svým a naprosto souhlasím! Ty za to nemůžeš. >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sice si nejsem jistej co to znamená ale po svym určitě svou hodnotu má 😉

Já prostě jen souhlasim s Dusilem = šlo to napsal výrazně podrobněji a obsažněji atd., ale jinak ok 😄
kalousek
Tak blbě jde udělat vše ale obecně má FWD menší problémy s trakcí než RWD. Možná na suchu na kvalitním povrchu bude u výkonných verzí trochu lepší RWD, ale ve všech ostatních případech má navrch FWD.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přesně obráceně 😄

Máš to i v tomhle zjednodušenym článku 😉
kalousek
Co je obráceně, podle tebe třeba na sněhu je nejlepší RWD ?
(bavíme se furt o motorech vpředu)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S trakcí to prostě je než si napsal = pokud hledáš extrémní příklady tak na sněhu jedině 4x4 😄

Když sme v tom rovnou zmínim další oblíbenej blud = na mokru neni 4x4 bezpečnější = tam hraje prim rychlost vs stav pneu 😉

Vidim že si editoval motor vpředu = to znamená většina aut na planetě = furt je nejlepší 4x4 = drtivě 😄
kalousek
Pokud se bavíme jestli trakci má lepší RWD nebo FWD tak je trochu mimo mísu do toho cpát AWD, to ten problém asi nerozlouskne.
Takže 4x4 z toho vynech

Mimochdem 4x4 na mokru je bezpečnější
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz i tenhle článek stejně jako všechny který sem na to téma čet = mimo mísu si ty 😄

4x4 z toho nelze vynechat = tak to prostě je. Sníh je specifická záležitost a jediný co do hor a oblastí častýho sněhu lze doporučit je 4x4 :-!
kalousek
Ano souhlasím. Výsledkem tedy je že ze srovnání koncepcí FWD a RWD vychází vítězně 4x4. Další diskuze nemá význam
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zase přesně naopak = viz tvý absurdní zjednodušení který mimochodem neni pravdivý rozhodně má význam 😄

To že 4x4 je nejlepší řešení na sněhu neznamená zavržení RWD nebo i FWD = jak to tak nějak z tvýho příspěvku vyznívá 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevšim sem si tvýho editu o 4x4 a mokru = velmi rozšířenej 1000x vysvětlenej blud = přesto se ho lidi jako ty drží 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mohl bys ten blud nějak jednoduše vyvrátit?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jistě [odkaz] 😄

Prostě jednozančně větší vliv má rychlost a stav pneu = jakej pohon je v zásadě jedno
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak aquaplaning je už extrémní mokro. Tam o pohon opravdu moc nejde. Pokud chápeš mokro jako 2cm vody na silnici, tak to pak jo.
(smajlík nevěřícně kývající hlavou)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Běžnej deštík zase nemá vliv vůbec 😉

Já to beru ne podle značek = i když ty s prémiovym pohonem sou mi bližší to zas jo 😄

4x4 má smysl na sněhu nebo v terénu. Na běžný ježdění je nejlepší zadek, nejlevnější nejrozšířenější je předek = dočteš se to ve všech článcích

A pod všema se najdou diskutéři jako kalousek 😄

Těch je ale na světě většina = třeba i takovej Lexus GS nejspíš končí a bude nejspíš celosvětově nahrazenej FWD modelem ES
(smajlík s pistolí u spánku >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kecy v kleci. Zadek je určitě lepší pro sportovní jízdu, pro náročnější řidiče. Pro běžný ježdění to zdaleka není tak jednoznačný. Najdi si na svým oblíbeným autoforu třeba článek "7 důvodů, proč jsou auta s předním pohonem lepší, než si myslíte"
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pro běžný ježdění je to právě naprosto nejjednoznačnější! 😉
Sou to principy který nejde překonat = viz i článek. Jen se je s moderní dobou podařilo slušně eliminovat. Ale menší rejd nebo současnej přenos výkonu na kola a potřeba současně měnit směr to prostě absolutně vymazat nejde. V diskuzích se tu objevujou extrémisti který pravidelně trvděj že levnej McPherson je super a lichoběžníky nemaj smysl = to je to samý.
Všechno to sou rozdíly = jen části lidí je to prostě jedno a je faktem že i levný řešení dneska fungujou dost dobře
Měl by sis zajít někam do hifi studia a poslechnout si rozdíly = pro někoho totálně jedno, když se je snažíš hledat sou až obrovský

Prostě se nejlíp nejpříjemnější řídí a ovládá RWD auto = proto je to prémiovej pohon 😄

Viz bad bad news o GS = trend je už delší dobu jezdnoznačnej = lidí jako kalous je nejvíc, zadokolek bude míň a míň 😐

Neboj tvoje a kalousovo přání nejlevnějších řešení se bude bude víc a víc naplňovat = my co vzýváme ty sofistikovaný budeme už jen trpět 😉
kalousek
Jestli je řeč o mně osobně tak ses netrefil vůbec. Já jednoznačně preferuju fulltime 4x4
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepřekvapils 😉

Takže pro tebe to zopakuju: Domněnka že na mokru je 4x4 automaticky lepší bezpečnější než jiný pohony = je blud 😄
Rozšířenej, stále opakovanej = ale blud 😉

Ale já se učil jezdit na Subaru Legacy = takže obecně proti 4kolkám nic nemám. I když zadokolka transaxle :yes: 😄
kalousek
Automaticky nefunguje nic. Ale najdeš případy kdy je 4x4 na mokru opravdu lepší a přitom není myslím v ničem jiném horší
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano určitě lze najít příklad kdy 4x4 fungovalo na mokru líp = třeba když mělo lepší pneumatiky. Nebo jelo nižší rychlostí 😉

To primární co rozhoduje prostě neni pohon ale výška dezénu a rychlost! Tak to prostě je

Nejsem zas tak starej, ale zajímavý že na tohle téma se lidi hádaj co pamatuju 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak. A je to dokázaný :yes:
Je to blud. Protože jsi to řekl a protože autu při aquaplaningu nepomohlo quattro. :yes:
Jen bych znovu dodal jednou vyřčené - ty za to nemůžeš >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je = a už dááávno 😉

Jako obvykle se stavíš na zadní? No jak si napsal: Budu věci chápat po svym 😄

Ty za to prostě nemůžeš >😒]

Hele co 2spojky = změnils názor nebo to zatim furt chápeš po svym? 😉
kesumb
zbytečný s ním o tom debatovat. To je už několik diskuzí tady na tohle téma a human tu pořád opakuje tu svojí blbost. Pokud teda neleze Vaculíkovi do zadku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] >😒]

Dík za Vaculíka = ten má na pohon aut samozřejmě stejnej pohled jako Dusil 😄

Otázka je proč se tyhle všeobecně dlouhodobně známý v mnoha článcích probraný věci některý extrémisti snažej furt zpochybňovat = to je asi jediná nejasnost >😒]
Mx
Ne vždy jsou články na webu psané v podstatě kýmkoliv nejlepší cesta jak proniknout do mechaniky. Pokud tě mechanika pohybu zajímá, zkus třeba nějaká zjednodušená skripta. Kombinace domněnek, článků napsaných bůhví kým a motání všeho dohromady skutečně nikam nevede. (A ještě před tím vším zkus učebnici češtiny)
Papezja
ano, v clanku je to i zmineno - pri akceleraci se prenese teziste dozadu a odlehci se hnana naprava - horsi trakce. Taktez pri rozjezdu do prudkeho kopce 😄
Avatar - rosi007
rosi007
FWD má menší trakci na suchu než RWD, protože při razantním rozjezdu se hmotnost vozu přesune dozadu, přední náprava se odlehčí a zadní naopak "přilepí" k zemi. To platí u FWD i RWD.

Stačí si prohlédnout, jak na křižovatce vystartuje nějaký "závodník", jak si zadek auta přisedne k zemi a naopak předek se jakoby nadzvedne. Dělá to stejnětak Oktávka jako bavorák.

Například v závodech aut různých koncepcí je výhoda RWD na startu díky lepší trakci všeobecně známá věc.
kalousek
Ano, tohle jsem už napsal před tebou. Na suchu je RWD trochu lepší, ale se zhoršenými podmínkami výrazněji ztrácí
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt kdes to napsal? Nikde to nevidim 😉

Podle toho trochu i dalších detailů je vidno že fanda prémiovýho pohonu fakt nejsi 😄

Eště s něčim dalšim v článku nesouhlasíš? 😉
kalousek
19:55

A fanda prémiového pohonu fakt nejsem. Mám ho jen na jednom autě a tam ho využiju, ale trochu jinak než by se čekalo. S RWD jsem najezdil cca 500 tis. km a stačilo mi to.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na těch 19:55 furt platí mejch 19:56 😉

Půl milionu kilometrů? Tak jak to bylo v prehistorii to fakt nevim 😄

Otázkou je proč tolikaletej a asi majitel tolika vozů RWD je tvrdym fanouškem [odkaz] ?
😐
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 >😁 >😁
Opět Hammunasakrovo chápaní psaného textu :yes:
Kalousek: jednoznečně preferuji fulltime 4x4
Hammunasakra: otázkou je proč jsi fanouškem předního pohonu

Vrať se na základku, proboha!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele Karle = ty se konečně vzpamatuj = jako vždy sis to totálně zjednodušil, chyt ses jednoho posledního příspěvku a uzavřeno 😄

Tahle část byla vtipná, ty ***y případně základky co s tim vžycky spojuješ už míň

Takže si projdi všechny kalousovy příspěvky = a dojde ti že od začátku upřednostňuje FWD před RWD = to dáš 😉

Pak si dej dohoromady co o 2spojkách psal MT a co viceprezident M divize BMW = a nevracej se do základky ale věř že když něco píšu má to opodstatnění
Ne že bych se nemohl splést, ale většinou to je tak jak napíšu = i když ti to v tu chvíli hlava nebere
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kalousek řekl naprosto a zcela jasně, čeho je "tvrdým fanoškem". Můžeš okolo toho kecat jak chceš. Jakého pohonu je fanouškem je na tomto webu jasné už dýl, pokud ovšem člověk umí číst a chápat, co čte.

Až dospěješ, možná poznáš rozdíl mezi "ze dvou možností si vybrat menší zlo" a "být tvrdým fanouškem".
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj = na konci 😄

Zkus si to projít OD ZAČÁTKU = a nevymýšlet 😉

Fakt vtipný jak se mi i přes prohranou sázku nebo třeba ty 2spojky atd furt snažíš tvrdit jak skvěle všechno chápeš = a jak já blbě 😄

Menší zlo nechápu = lepší příjemnější nebo levnej kompromisnější pohon snadno 😉

Jedno jestli 10 let starej text z Týdnu na kterej sem dal odkaz nebo tenhle dnešní = v zásadní opozici si bůhvíproč ty = ty sám víš proč? 😐
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nějak si nevybavuju, že by MT psal o dvouspojkách totéž, co ty, jak tu neustále dokola meleš. Co to bylo za diskuzi?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to hodně vysvětluje 😄

MT ti vysvětlil že 2spojky mimo Evropu už byly na tlak uživatelů často nahrazeny klasickym HDM. Jinejma slovama totéž co viceprezident M BMW = dnešní 8-10 st. HDM automaty už sou stejně rychlý ale komfortnější a míň poruchový. Proto s nima BMW M končí = HDM budou všude. V levnějších FWD modelech Aisin v RWD ZF8HP

Tak co ty? Už si uvědomuješ že 2spojky sou na ústupu?
Avatar - _Karel_
_Karel_
motáš pátý přes devátý. 😐
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dobře = co z toho nechápeš?
Avatar - _Karel_
_Karel_
škoda že už si nepamatuješ co to bylo za diskuzi.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To v tom množství nejde. Ale neni to podstatný = MT ví to samý co já: 2spojky sou na ústupu. Předpkládám že prohlášení M divize BMW mohlo přesvědčit už i tebe. Nebo?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ta diskuze byla o DSG v Audi, a tam se nic zvláštního nemění. Proč diskutovat o budoucnosti dvouspojek v BMW, když sami říkají, že od nich ustupují. Ach jo. 😐
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ta diskuze byla obecně o 2spojkách! Platí to samozřejmě i pro audi. Trochu je stáhli v Evropě = tos okomentoval. A hodně na zbytku planety = to myslim už ne 😉

Viz Vaculíkův článek o konstrukci nový A8 a tvuj požadavek že má jako ostatní opisovat PR texty = holt dáš víc na MTho než na mě 😄

Nechci diskutovat o 2spojkách BMW! Celou dobu o nich píšu obecně = BMW M je jen další příklad. Je to trend kterej aktuálně dorazil i tam = a v článku bylo vysvětlení proč k tomu došli. A ty důvody samozřejmě platí obecně = nebo si to pochopil jinak? 😐
kyklop
Bla bla, sme v europe a najst v plebejskych modeloch hdm prevodovku je az na par vynimiek problem, cim netvrdim ze to nie je lepsie. Na strane druhej dobre odladena dvojspojka je lepsia ako odflaknuty hdm automat. Vytahovat 8 a 10 stupnove prevodovky z premie je pekne, ale vzhladom k vyrobnym nakladom tu este zrejme hodne dlho budeme mat v beznych kategoriach prave tie dvojspojky
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V Evropě určitě >😒]

Ale vwelkovýrbce 2spojek před časem zrušil vývoj 10st. DSG = což hodně naznačuje 😉
8st. už sou v relativně dostupnejch autech a budou přibejvat další. Trend ústupu 2spojek už začal = samozřejmě to jde odshora a nebude to za rok 😉
Petrko
A nenaučil jsi se to? Smůla ne každý bude řidič.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
O tom asi není sporu, ale já teda chápu trakci poněkud šířeji, než jen co nejrychlejší start z nuly.
Avatar - rosi007
rosi007
No to je pravda, trakce se určitě nerovná pouze start z nuly. Jen mi to přišlo jako výmluvný příklad.
Všechny různé ostatní situace určitě nelze zjednodušit stylem FWD lepší než RWD nebo naopak. To už záleží na spoustě jiných okolností, konkrétním autě a stylu jízdy.
Avatar - rosi007
rosi007
Myslím, že u aut s motorem za zadní nápravou a pohonem zadních kol hrozí v některých situacích nedotáčivost, jak je zmíněno v článku, ale v jiných naopak přetáčivost.

Záleží hlavně na způsobu rychlého průjezdu zatáčkou.
Pokud například v zatáčce příliš rychle stočím kola a šlápnu na plyn, místo požadovaného driftu dosáhnu mnohdy jen "hrnutí " zatočených kol rovně před sebou, tedy nedotáčivosti.
Při ostrém brždění do zatáčky(bez zablokování kol) se naopak všechna hmota zezadu snaží předběhnout přední nápravu a výsledkem je velmi těžko zvladatelný přetáčivý smyk.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přetáčivost je tendence jinak výbornýho uložení motoru uprostřed
Avatar - rosi007
rosi007
No to samozřejmě je. Já ale mluvím o motoru vzadu. Chtěl jsem jen říct, že si nemyslím, že se o téhle koncepci dá říct, že je jednoznačně nedotáčivá (narozdíl od "všechno vpředu").
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo máš pravdu = teď koukám že to je v článku. Určitě neni nedotáčivá, spíš přetáčivá! 😉
Avatar - Bully_
Bully_
Podle mě nejde ani tak o samotné umístění motoru. V tomhle případě se musí hodně mluvit o rozložení hmotnosti. Příklad- moderní 911-ky (s motorem za zadní nápravou) už mají procentuálně míň hmotnosti na zadní nápravě, než některá auta s motorem "uprostřed" (před zadní nápravou).
Pochopitelně je ale ve hře daleko víc faktorů, které můžou tyhle tendence podpořit, nebo potlačit.
Avatar - rosi007
rosi007
S tím souhlasím, ale myslím, že jeden z oněch hodně důležitých faktorů je autorem článku zmiňovaný moment setrvačnosti, který je pravděpodobně i u Porsche 911 jiný než u aut s motorem uprostřed. Tenhle moment setrvačnosti ovlivňuje jízdní vlastnosti auta možná skoro stejně jako rozložení hmotnosti.

Podvozek se dvěma pytli cementu umístěnými na sobě uprostřed bude mít stejné rozložení hmotnosti jako podvozek s jedním pytlem cementu před přední a jedním za zadní nápravou, ale chovat se budou za různých situací odlišně.

Aby právě u Porsche vyvážili těžší záď, museli asi co možná nejvíc součástí nacpat dopředu, takže se s 911 na hraně jede asi jinak než třeba s Ferrari Italia.
Avatar - wakantanka
wakantanka
aha takže všetky prudko pretáčavé škodovienky s motorom vzadu ho mali vlastne ideálne umiestnený? ty tu dneska perlíš, zase hlavne v teoretickej rovine z článkov
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já perlim vždycky = ty seš taky vždycky stejnej >😒]

Sorry škodovky s motorem vzdadu nepamatuju = já mluvil o 911 😉
kyklop
V tom pripade mas velmi kratku pamat...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No spíš naopak = co myslíš?

Nemůžeš myslet rychlejš? Už čekám 7 minut a chci vypnout počítač 😄
kyklop
Stare skoldylaky boli pretacave len za zhorsenych adheznych podmienok ( sneh, dazd, kolaje s vodou), inak sa standardne hrnula lahka naprava dopredu 😄 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj tady je to trochu vidět že na suchu [odkaz] >😁
kyklop
Áno, ale skutočná sranda začínala na tom snehu a vode >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no, za nepriaznivých adhéznych podmienok sa staré škodovienky správali všelijako. Raz sa im nechcelo zatáčať, inokedy ťa zadok predbiehal. Záležalo podľa situácie a ako s tým človek vedel pracovať. >😁 Rovnakým "neduhom" trpeli aj 911 do - 90 tych rokov, tuším po gen. 996 (môžem sa ale mýliť).
Papezja
U skodovek to bylo nejen motorem vzadu, ale i nevhodnou koncepci naprav - kyvna polonaprava sama o sobe vyvolava nebezpecne jizdni vlastnosti, proto ji porsche hned v prvnich letech prestalo pouzivat..
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Všecky tvé příspěvky v této diskuzi :yes:
Petrko
když napadne sníh nelze s klasickým náhonem jezdit. Takže autoškola, znovu a lépe.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak lze = třeba v Praze a okolí naprosto bez problémů. Nelze leda v závějích = RWD prostě neni pohon do hor 😉
Petrko
Vážně? Na RWD jsem najel přes mega. Dojel jsem vždy a všude. Hoši pokud neumíte řídit nesvádějte to na auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já míň ale do sněhovejch závějí to fakt moc neni = to zas nesmíme přehánět 😄

Jinak se RWD od prvního příspěvku zastávám 😉
Petrko
V závěji když mi lehne auto na břicho jsem hotový s jakýmkoliv pohonem. Nicméně platí že tam kde projede FWD, projede i RWD tedy pokud ho bude řídit řidič.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I [odkaz] sou řidiči [odkaz] [odkaz]

Ale jo rozdíly mezi řidičem a řidičem samozřejmě sou [odkaz] 😄
Papezja
Proc by ne, staci do kufru hodit pytel pisku, pripadne jeste posadit spolujezdce na viko a hned je trakce tolik, ze si o ni predohrab muze nechat zdat >😁
Soused se sierrou se na zimu pripravoval hozenim olovenyho plechu do kufru >😁
Petrko
Měl jsem i tu Sierru taky Taunuse, dvě Granady a tři Scorpia. Na zimu jsem nasadil zimní gumy a šmytec. Tak jako u čehokoliv platí používat hlavu a u řízení navíc mít v rukách a nohách cit.
Avatar - N6600
N6600
Nesuhlasim. U RWD su potrebne hlavne 2 veci - mat kvalitne pneu a v hlave to mat zrovnane. Este jedna vec, vdaka RWD hned viem, aky je stav vozovky a dokazem sa tomu prisposobit. Kdezto u FWD a AWD to trochu trva.

Ale to by si tym RWD potreboval jazdit, aby si toto vedel.
overdrive
no tak já mám Jaguar XF, bydlím na horach a za 5 let jsem neměl problém, takže z tvé strany jen teorie a žádná zkušenost.
overdrive
tato koncepce je nejlepší. To že je nejdražší je jen k dobru značky, která ji bez ohledu na cenu nabízí
Papezja
Takovy nissan to dovedl k dokonalosti - transaxle AWD u GT-R, kde je jedna hridel od motoru dozadu k prevodovce a druha od prevodovky zpet k predni naprave 😄 Drazsi reseni si asi vymyslet nemohli >😁
overdrive
ještě tam mohli dát ty kardany karbonové, jak má Alfa Romeo Giulia (ta zase nemá transaxle)
Mx
Často se člověk ž diskuzí doví spoustu zajímavých věcí od lidí co mají v dané problematice znalosti, občas diskuze poopraví článek (rozumět celému oboru je na jednoho příliš...) a občas je celá diskuze k ničemu, kvůli někomu kdo nerespektuje ani základní pravidla slušné diskuze... bohužel.
Papezja
U Audi neni vedeny prevod zpet dopredu pres dalsi hridel vedle prevodovky, diferencial je pohanen primo z druhe hridele. Tedy alespon u klasickych Audi a jinych aut s obdobnou koncepci (Subaru). Jinak vyhodou urcite neni lehci predni naprava - naopak, motor vycuhuje dale pred predni japravu, nez u motoru napric. Vyhodou jsou pouze stejne dlouhe hnaci hridele a moznost zastavby sirsich agregatu (takova V8 clse napric cpe jen velmi obtizne)