Společnost Energica Motor Company oficiálně potvrdila, že její elektřinou poháněné motocykly Ego a Eva disponují pro letošní rok vyššími hodnotami výkonu i točivého momentu.
Re: Elektromotory homologované v rámci normy Euro 4
Dost motorkářů upravuje výfuky nelegálním způsobem (nebo mění za neschválené typy, někdy ryze závodní; tohle zahrnuje i odstraňování katalyzátorů). Základní tovární bývají celkem tiché. Ono také záleží, odkud hluk měříš (u zadního kola to bude jiné než u předního). Pro výrobce prý výfuk není problém. Problém jim spíš dělá hluk mechaniky motoru a přenos vibrací do zbytku motorky.
Tohle se však týká Euro4, což je u motorek celkem horká novinka (první motorky plnící tuhle normu jsou na trhu asi rok), a nevím, jak to bylo za Euro3 (nějaký hlukový limit pravděpodobně byl).
Re: Elektromotory homologované v rámci normy Euro 4
No podľa toho čo stretávam na cestách, tak buď sú tie normy ohľadom hluku veľmi benevolentné, alebo všetci motorkári ihneď po kúpe pomenili výfuky. :-)
Re: Elektromotory homologované v rámci normy Euro 4
U motorek se v souvislosti s Euro normami mluví i o hluku. Takže by mohlo jít o hluk (protože u hluku nejde jen o výfuk, ale o celou motorku; ale pak by to nebylo jen pro motor). Ve skutečnosti Euro4 hluk přímo nelimituje. Ten limit je v nařízení regulujícím homologaci motorek a hodnota závisí na tom, jakou Euro normu to má splnit. Novináři, nebo výrobci (v případě novinářů je otázka, jestli to vůbec ví), to takhle zjednodušují. Je možné, že se na Euro4 váže ještě něco dalšího.
Já bych třeba elektrickou lesní motorku chtěl. Samozřejmě za předpokladu že by jezdila podobně jako spalovací originál. A to ticho v lese bych naopak bral jako hodně veliký bonus
No, je to skutečně "svojský" pocit. Měl jsem elektrickou KTM do lesa, po 14 dnech šla z domu. Pocit, že jezdím na vysavači mně moc neoslovil. Podobné to asi bude s elektrickým automobilem.
Nedokážu si představit, že mi pod zadkem něco jen bzučí. Sice výkon v pořádku a krouťák ohromný, takže to asi bude zajímavé. Ale ten pocit, když motorka zrychluje, výkon narůstá a motorka se zakusuje čím dál dravěji do asfaltu, čím vyšší jsou otáčky, to asi nenahradí. Navíc na supersport hmotnost 260kg moc neodpovídá.