Technika
ty vykřičníky si nechte na motory TSI a na emisní levárny od mastných prstů od Bratwurstů
ze Lžihradu !
ze Lžihradu !
Stejně by mě zajímalo jak tyhle motorové průšvihy vlastně vznikají a to napříč automobilkami. V kontextu s jejich velkohubým tvrzením jak důkladně svá auta a motory testují, kolik statisíců testovacích kilometrů najedou, jaké mají vynikající zkušební metody atd.
Jinak takové články určitě vítám, můžou hodně lidem ušetřit peníze
Jinak takové články určitě vítám, můžou hodně lidem ušetřit peníze
Diletantství, neschopnost a nezájem. Dělají to lidi, který zajímá jen to, aby dostali 10týho na účet výplatu a jsou ochotni pro to mezi 7 a 15 hodinou předstírat práci. Jinak jsou jejich znalosti mizerný a ochota zapojit mozek žalostná. Dělám v automotive 14 let a pozoruju to kolem sebe jak v práci, tak na straně zákazníků, což jsou většinou Tier 1 a dodávají svoje díly přímo na linky automobilek. Nekompetentní * bez zájmu o věc kam se podíváš.
Jinak kecy o statisících kilometrech platily tak možná před 15-20 lety. Teď se hodně spoléhá na softwarový simulace a testy jen části funkčního celku v laboratorních podmínkách v bláhový naději, že tak nasimulují reálný provoz. Vyjde to ale výrazně levnějc než postavit x prototypů a jezdit s nima po světě. Věřím že takhle se testovaly i rozvody na TSI, který na papíře a simulacích fungovaly ovšem v reálným provozu ne. Samozřejmě to nemohlo najezdit statisíce testovacích kilometrů, protože by na ty hrubý konstrukční přešlapy přišli konstruktéři už ve stádiu prototypu a chyby odstranili.
Jinak kecy o statisících kilometrech platily tak možná před 15-20 lety. Teď se hodně spoléhá na softwarový simulace a testy jen části funkčního celku v laboratorních podmínkách v bláhový naději, že tak nasimulují reálný provoz. Vyjde to ale výrazně levnějc než postavit x prototypů a jezdit s nima po světě. Věřím že takhle se testovaly i rozvody na TSI, který na papíře a simulacích fungovaly ovšem v reálným provozu ne. Samozřejmě to nemohlo najezdit statisíce testovacích kilometrů, protože by na ty hrubý konstrukční přešlapy přišli konstruktéři už ve stádiu prototypu a chyby odstranili.
Tak to mám asi vidiny, když potkám maskované auto v provozu. Jako v jiných odvětvích, klidně můžou najet milion km, ale je otázka, na kolika autech (protože tahle čísla jsou kumulativní). Ostatně, testovací program neprobíhá několik let. A souhlasím s tím, že řidič je významná proměnná. Profesionální testovací jezdci nebudou dobrý vzorek řidičské populace pro studii vlivu řidiče (blbuvzdornosti produktu, když to tak nazvu).
Ne že bych chtěl automobilky omlouvat, ale ono to u některých motorů je tak, že se kazí jen při určitém způsobů používaní, které holt automobilka nenasimulovala při testech.Třeba někdo jezdí jen cukačky a pořád a nastane problém.Naopak kdo jezdí dlouhé problém nemá ,má na tachometru 300 tkm a vše původní.Jsou to paradoxi.Některé TSI se ale opravdu nepovedly, někdy se to ale dost přehání, protože když pak člověk vidí auta co mají hodně najeto a vše původní, nechápe to, když vlastně už mají být potkané.Také by se to značně projevilo v cenách v bazaru, což se také zas tak moc neděje.Je to zvláštní situace.
Nekteri nejmenovwani vyrobci testovani v ramci uspor presunuli n zakazniky. Proto ty motorove prusvihy. Kdyby vyrobci testovali popradne, coz se mozna dela uz jen v Japonsku, tak by se takoveto velke problemy nemohly vyskytovat v tak hojnem poctu. Komu neni pomoci, at testuje neci vyrobky za vlastni penize >😁
Copak copak, koncernu VW nejdou na odbyt TSIčka? 😉
Kamarada co dela na Kladne a predtim u Kopeckyho a rikal mi ze to je velkej pruser protoze nemaj zadnej benzinovej motor do svych modelu..... i 308 s timhle motorem bezne po 20000 km rozvody a dalsi slozitejsi zadahy proste pruser takze u žopedu jen naftu ty jsou kvalitni
Reinkarnace motoru 1,6, která se dává do 301ky a C Elysee by měla být použitelná a bez jmenovaných problémů. Do jiných modelů se však nedává.
K HDi můžu říct tolik,, že jsem měl 1,6 HDi 2008 = uvolňující se potrubí turba (hodinově náročná oprava), špatně řešená olejová vana (dá se předejít problémům častější výměnou oleje) a opakované zapékání vstřiků = přetěsnění vyjde na krásných 8 tis. zažil jsem, děkuji, never ever.
S radostí jsem se vrátil k obyčejnýmu benzínu, žádný smrad a TO TICHO ! ! !
K HDi můžu říct tolik,, že jsem měl 1,6 HDi 2008 = uvolňující se potrubí turba (hodinově náročná oprava), špatně řešená olejová vana (dá se předejít problémům častější výměnou oleje) a opakované zapékání vstřiků = přetěsnění vyjde na krásných 8 tis. zažil jsem, děkuji, never ever.
S radostí jsem se vrátil k obyčejnýmu benzínu, žádný smrad a TO TICHO ! ! !
Na tom pretesnení vstrekovačov ťa asi pekne obtiahli, mne to zbúchali za cca hodinu práce a materiál stál jednotky drobných. Sacie potrubie drží doteraz....
Na každým vstřikovači jsou 3 těsnění + různé lišty okolo a drobný materiál. Nejdražší byla práce + diagnostika. Holt, autorizák . No čučel jsem na fakturu jak péro z gauče. Alespoň mě to nakoplo, aby to auto šlo z domu.
Tvá motoristická osobnost E😜ert František doporučuje hybridy = zajímalo by mě za kolik >😒]
Ale s poruchovostí má pravdu = je to nejspolehlivější pohon kterej se tu prodává
V menších motorech je rozumný měnit olej v polovině doby = zvlášť když to je auto co jezdí hodně po městě. Bez ohledu na značku a motorizaci. Plus aspoň nepravidelně používat aditiva = nevim v jakym to bylo roce ale tak jako tak s tou cenou to nejspíš fakt trochu přehnali 😉
Ale s poruchovostí má pravdu = je to nejspolehlivější pohon kterej se tu prodává
V menších motorech je rozumný měnit olej v polovině doby = zvlášť když to je auto co jezdí hodně po městě. Bez ohledu na značku a motorizaci. Plus aspoň nepravidelně používat aditiva = nevim v jakym to bylo roce ale tak jako tak s tou cenou to nejspíš fakt trochu přehnali 😉
Zatím jsem najezdil s tímto motorem 125 tis. kilometrů a věřím, že jich bude ještě mnoho. Moje drobné poznatky: Od počátku, při studeném startu ujedu cca 500m při mírně zvonících ventilech, pak se to tam napne a ztichne. Jedna ze svíček pravidelně odchází po 50-60 tis. Při 120 tis. mě značkový servis s touto svíčkou nechal jezdit, ale prý mám zakarbonovaný motor. Jezdím denně 25 km tam a zpět, motor se vždy prohřeje, často vyfoukám pavouky i na dálnici. Moc jsem jim to nevěřil. Dostal jsem do motoru ale sr*ajdu na odstranění karbonu, po tisíci šla olejová náplň ven. Už ale v jiném servisu, kde jsem měnil ty svíčky. Dříve jsem asi od 80 tis. začal dolévat olej, cca 1l na 8 tis. To zmizelo tak asi se vyčistili kroužky. Verva to teď jistí, každé druhé tankování.
To nevypadá na moc spolehlive řešení, když toto řešíte s takto nízkým nájezdem, že ? Chápu, že jsou to drobnosti, ale neměl by motor alespoň do 200 tisíc vyjma pravidelne údržby být bezproblémový? Zvonici ventily, svíčky.... asi bych takový motor nechtěl.
Myslím si, že svíčky tu životnost 50 tis. prostě mají, motor považuji i tak za bezproblémový, kdybych včas měnil svíčky a nečekal až začne vynechávat jeden válec. To zvonění když je motor úplně studený je vlastnost motoru, prý. Jinak rozvody jsou předepsané při 150 tis., ve článku je uvedeno že předepsaná výměna není.
Vím, že je to něco jiného, ale na prumernem naftovem motoru při 200-300 tisíc km se mimo oleje a rozvodu nic nemění. Nikdy jsme neměli benzinovy motor na kterém bychom najeli více , než 50 tisíc, než šel z domu, leda TSI a to do 80 tisíc svíčky nechtělo...tam byly jiné problémy. Proto mi přijde vyjma rozvodu něco měnit docela obtezujici 😄
Zdravím,
mám stejný motor jako kolega, já 1.6 VTI EP6C v Partnerovi. Zatím bez sebemenšího problému, nájezd zatím jen 33.000 km. Upřímně řečeno, auto je v dnešní době děláno jako spotřební zboží, takže jde o to aby vydrželo hlavně záruční dobu za co nejmenší výrobní náklady a pak v nejlepším případě šup pro nově vyrobený kousek. Třeba i k jiné značce. Mám své auto rád a doufám, že bude jezdit dál a dlouho, ale jsem realista. V Evropě se vyrobí asi 20 milionů aut ročně, tak kdo by si je kupoval, když by všichni dělali jen dokonalá a neporuchová auta? Ještě taková poznámka: kamarád si koupil taky Partnera, ale diesel 1,6 HDI. Nenajel ani 1000 Km a potkali se mu písty a ventily. Možná výrobní vada kusu, dostal nový motor.
mám stejný motor jako kolega, já 1.6 VTI EP6C v Partnerovi. Zatím bez sebemenšího problému, nájezd zatím jen 33.000 km. Upřímně řečeno, auto je v dnešní době děláno jako spotřební zboží, takže jde o to aby vydrželo hlavně záruční dobu za co nejmenší výrobní náklady a pak v nejlepším případě šup pro nově vyrobený kousek. Třeba i k jiné značce. Mám své auto rád a doufám, že bude jezdit dál a dlouho, ale jsem realista. V Evropě se vyrobí asi 20 milionů aut ročně, tak kdo by si je kupoval, když by všichni dělali jen dokonalá a neporuchová auta? Ještě taková poznámka: kamarád si koupil taky Partnera, ale diesel 1,6 HDI. Nenajel ani 1000 Km a potkali se mu písty a ventily. Možná výrobní vada kusu, dostal nový motor.
Dobry den Martine,
mate prosim stale sve Berlingo? Zajimaly by me zkusenosti u vozu s motorem VTi 1,6 88kW, rv 2013 s vyssim najezdem kilometru a kolik km motor vydrzi pri dobre peci (vymena oleje po 15.000km, palivo vyhradne Benzina Efecta95, pripadne Verva). Nerad bych udelal chybu.
Dekuji a hezky den.
mate prosim stale sve Berlingo? Zajimaly by me zkusenosti u vozu s motorem VTi 1,6 88kW, rv 2013 s vyssim najezdem kilometru a kolik km motor vydrzi pri dobre peci (vymena oleje po 15.000km, palivo vyhradne Benzina Efecta95, pripadne Verva). Nerad bych udelal chybu.
Dekuji a hezky den.
..napíšu vlastní zkušenost - v podstatě text co jsem už onehdy psal na C5 forum..
Mám 1,6 thp 3,5 roku, najeto 91 tis, kupováno nové.
Dojmy jsou dvojí - nádherná pružnost, slušný výkon, dlouhodobá spotřeba podle tankování 6,7 léto, 7,0 zima. (ta spotřeba mě příjemně překvapila, na poměrně těžké auto střední třídy se zrychlením na sto za 8,6 s pěkná) Provoz 45% dálnice, 45 okresky, 10% město.
Problémy s rozvody se mi nevyhnuly - v 45 tis. hláška na dispeji, na chodu to nebylo poznat - výměna rozvodů za modifikované s lepší odolností - prý, ale je fakt že od té doby zatím klid.
čistění sání od karbonu v cca 65 tis. Od té doby zatím klid. Obojí samozřejmě na záruku.
První výměna oleje ve 30ti tis.km, pak při rozvodech v 45, pak při garančce v 60ti, následně při čistění sání v 65, samostatně v 80ti. a aktuálně v 91.
Takže - pokud je nová sada rozvodů skutečně kvalitnější (zatím drží) a častější výměny oleje zamezí či zpomalí tvorbu karbonu, budu rozhodně spokojený. Vše šlo zatím na záruku. S nějakým servisem navíc na čistění sání počítám, ale není to nic fatálního a ten projev motoru, jeho pružnost, akustický komfort a lepší jízdní projev díky málo zatížené přední nápravě mi za to stojí.
Volil bych nakonec klidně znovu - ideál by byl 3,0 V6, ale žijme v realitě..
Mám 1,6 thp 3,5 roku, najeto 91 tis, kupováno nové.
Dojmy jsou dvojí - nádherná pružnost, slušný výkon, dlouhodobá spotřeba podle tankování 6,7 léto, 7,0 zima. (ta spotřeba mě příjemně překvapila, na poměrně těžké auto střední třídy se zrychlením na sto za 8,6 s pěkná) Provoz 45% dálnice, 45 okresky, 10% město.
Problémy s rozvody se mi nevyhnuly - v 45 tis. hláška na dispeji, na chodu to nebylo poznat - výměna rozvodů za modifikované s lepší odolností - prý, ale je fakt že od té doby zatím klid.
čistění sání od karbonu v cca 65 tis. Od té doby zatím klid. Obojí samozřejmě na záruku.
První výměna oleje ve 30ti tis.km, pak při rozvodech v 45, pak při garančce v 60ti, následně při čistění sání v 65, samostatně v 80ti. a aktuálně v 91.
Takže - pokud je nová sada rozvodů skutečně kvalitnější (zatím drží) a častější výměny oleje zamezí či zpomalí tvorbu karbonu, budu rozhodně spokojený. Vše šlo zatím na záruku. S nějakým servisem navíc na čistění sání počítám, ale není to nic fatálního a ten projev motoru, jeho pružnost, akustický komfort a lepší jízdní projev díky málo zatížené přední nápravě mi za to stojí.
Volil bych nakonec klidně znovu - ideál by byl 3,0 V6, ale žijme v realitě..
Už raději pro tyto motory pouze doporučený olej Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a aditivovaný benzín s VIF. Jinak motor má zajímavý zvuk, když se mu přidá, lidi obracejí hlavu co to jede, no holt to BMW je tam taky...
VIF tam leju od první nádrže, výjimku dělám jen když jednou za čas tankuju na Benzině kde mají Vervu, ale rozdíl při provozu při změně paliva nepozoruju..
Že tam přijde olej doporučený výrobcem považuju za samozřejmost...
Zvuk je od 3,5 do 6ti tis. ot zajímavý, tedy pro mě zevnitř, zvenku jsem ho ještě v tomto režimu ještě neslyšel.. 😉
Že tam přijde olej doporučený výrobcem považuju za samozřejmost...
Zvuk je od 3,5 do 6ti tis. ot zajímavý, tedy pro mě zevnitř, zvenku jsem ho ještě v tomto režimu ještě neslyšel.. 😉
No jo, ty možná budeš spokojený. Ale z hlediska průměrného zákazníka i tvé zkušeností potvrzují, že je to víceméně šrot.
No, spíš bych řekl, že ten motor platí daň za svůj projev a příznivou spotřebu svou choulostivostí. On nakonec bezporuchový motor ještě nikdo nevyrobil..
Problémy ten motor má ale jsou řešitelné, rozvody byly měněny v záruce a zakarbonování častější výměou oleje než po 30ti tis., což nebude asi řešení navždy, ale jestli mě za dalších např 60 tis čeká odstranění karbonu ze sání, tak to není žádná drahá položka..
Problémy ten motor má ale jsou řešitelné, rozvody byly měněny v záruce a zakarbonování častější výměou oleje než po 30ti tis., což nebude asi řešení navždy, ale jestli mě za dalších např 60 tis čeká odstranění karbonu ze sání, tak to není žádná drahá položka..
Pokud si přečtete článek pozorněji, tak většina problémů se týká turbo motoru THP. Článek zavání bulvárem.
Mám 1.6 VTi a 98 tis. km a nemám s ním problém. Krom pravidelného servisu měněna jen vodní pumpa a cívka na jedné svíčce. Delší trasy pod 6 litrů, průměr 7,4 l/100km. Při startování studeného motoru klepou hydroštely než se to natlakuje, ale to je vlastnost.
Mám 1.6 VTi a 98 tis. km a nemám s ním problém. Krom pravidelného servisu měněna jen vodní pumpa a cívka na jedné svíčce. Delší trasy pod 6 litrů, průměr 7,4 l/100km. Při startování studeného motoru klepou hydroštely než se to natlakuje, ale to je vlastnost.
Ak si pozorne prečítaš článok, tak zistíš, že sa tam píše aj to, že väčšina problémov sa týka THP...
Dobry den,
mate prosim stale sve Berlingo? Zajimaly by me zkusenosti u vozu s motorem VTi 1,6 88kW, rv 2013 s vyssim najezdem kilometru a kolik km motor vydrzi pri dobre peci (vymena oleje po 15.000km, palivo vyhradne Benzina Efecta95, pripadne Verva). Nerad bych udelal chybu.
Dekuji a hezky den.
mate prosim stale sve Berlingo? Zajimaly by me zkusenosti u vozu s motorem VTi 1,6 88kW, rv 2013 s vyssim najezdem kilometru a kolik km motor vydrzi pri dobre peci (vymena oleje po 15.000km, palivo vyhradne Benzina Efecta95, pripadne Verva). Nerad bych udelal chybu.
Dekuji a hezky den.
Co nebylo zmineno v clanku je, ze k problemum 1.6 THP motoru masivne prispelo ceske zastoupeni Peugeotu. On totiz tenhle motor je standardne typovany na 98 oktanu a jako takovy se i prodaval. Nicmene ceske zastoupeni Peugeotu doslo k nazoru, ze pro ceske setrilky by byl motor vyzadujici 98 oktanu neprodejny a tudiz se pro CR udelala homologace na 95 oktanu. Ten motor na to ovsem nikdy nebyl staveny a nasledna karbonizace ty motory nicila jak na bezicim pasu. Proto byl tento motor v CR take stazen z prodeje (krome RC-Z), zatimco v Nemecku se i nadale prodaval. Nemec tankujici dle sveho navodu 98 oktanovy benzin mel totiz se zakarbonovanim motoru vyrazne mensi problemy.
Omyl 1.6 THP tento motor nebyl v ČR stažen z prodeje. Jinak s tou homologací na 95 máte pravdu
Pokud byl motor postaven na N98, pak i to je pro mě jasná chyba konstruktérů.
Nevidím žádný důvod stavět malý motor do malých levných aut na N98, leda, že neumí/nechtějí sami za svoje peníze vyřešit správné fungování na N95.
Nevidím žádný důvod stavět malý motor do malých levných aut na N98, leda, že neumí/nechtějí sami za svoje peníze vyřešit správné fungování na N95.
Pro tebe [odkaz] [odkaz]
Ale 1.6 THP se přece zdaleka nemontoval jen do sportovních kupé a hot hatchů.
No a? 😐
A nič, skús porozmýšlať, keďže tento motor sa cpal vo veľkej miere do plebejských aút :-!
Nepotřebuju popřemýšlet = kouk sem se na přehled do čeho se dával. Do levnejch šel když už tak VTi verze která takový problémy nemá. Ty maj hlavně vysokovýkonný verze = když do nich nedáváš benzín jakej se tam má dávat = nebo aspoň nepoužíváš [odkaz]
Znám lidi co do aut typu Fabia tankujou jen kvalitní palivo nebo aspoň používaj nějaký to aditivum = u nás ideálně asi ten VIF. A taky co na prémiový auto vyšší střední dávaj zimáky Matador 😄
Znám lidi co do aut typu Fabia tankujou jen kvalitní palivo nebo aspoň používaj nějaký to aditivum = u nás ideálně asi ten VIF. A taky co na prémiový auto vyšší střední dávaj zimáky Matador 😄
Nejsem motorář, tak se zeptám - opravdu má na vznik karbonu to jestli tam lijete 95 či 98? Jám mám za to že karbon v sání má na svědomí odvětrávání klikovky...
A jestli jde o oktanové číslo, tak kompresi si stejně upravuje řídící jednotka, ne? (nehledě na to že 95 ji minimální hodnota a benziny mají ve skutečnosti oktanové číslo tím pádem vždy o něco vyšší)
A jestli jde o oktanové číslo, tak kompresi si stejně upravuje řídící jednotka, ne? (nehledě na to že 95 ji minimální hodnota a benziny mají ve skutečnosti oktanové číslo tím pádem vždy o něco vyšší)
Tak ono je potřeba uznat, že u nás v ČR se běžně vysokooktanový benzín neprodává. Ani spousta "značkových" pump ho nemá.
Ale když už teda 95oktanový benzín, tak měl Peugeot jasně zákazníkům říct, že si mají benzín aditivovat.
Ale když už teda 95oktanový benzín, tak měl Peugeot jasně zákazníkům říct, že si mají benzín aditivovat.
To je začarovanej kruh poptávky a nabídky 😄
Ale už sem byl ve všech krajích a od Šumavy po Jeseníky ho někde v okolí bez problémů seženeš = v Lužickejch horách se třeba popojel pár km přes hranice do Německa >😁
Ale už sem byl ve všech krajích a od Šumavy po Jeseníky ho někde v okolí bez problémů seženeš = v Lužickejch horách se třeba popojel pár km přes hranice do Německa >😁
V ČR se ten kruh už nikdy nerozsekne.
Ano, sehnat se dá, když člověk chce. Ale když zastavíš u nejbližší pumpy, tak je pravděpodobnější, že tam nebude.
Ano, sehnat se dá, když člověk chce. Ale když zastavíš u nejbližší pumpy, tak je pravděpodobnější, že tam nebude.
Myslel jsem, že každý motor musí zvládnout provoz na 95 oktanový benzín. Výrobce může doporučit 98, ale fungovat to musí i na 95. Matně si vybavuji něco jako, že žádný 98 oktanový benzín oficiálně ani neexistuje; norma (EN 22😄 je pro 95 (specifikuje minimum a to je 95 RON, 85 MON). Těžko můžeš homologovat auto pro palivo, pro které neexistuje norma. Ale nebudu předstírat, že tomu rozumím. 😄 A oktanové číslo nesouvisí s tvorbou karbonu. Alespoň, co vím. To souvisí s klepáním. Že může být dražší 98 oktanový benzín kvalitnější, je něco jiného.
Provoz zvládne což o to = viz tahle realita rozdíl je jen větší zakarbonování motoru 😄
Oktanové číslo v praxi souvisí s aditivací = proto ten rozdíl
Možná teď nová [odkaz] 😉
Zatim sem jí zkusil jednou a krom chvilky do kopce kdy sem měl chvilku divnej pocit asi dobrý
Oktanové číslo v praxi souvisí s aditivací = proto ten rozdíl
Možná teď nová [odkaz] 😉
Zatim sem jí zkusil jednou a krom chvilky do kopce kdy sem měl chvilku divnej pocit asi dobrý
Zvýšení oktanového čísla neznamená automaticky kvalitnější aditiva, někde se ho dosahuje velice levně třeba jen zvýšením obsahu bioetanolu..
Takže já upřednostňuju tankování 95 a VIF si tam dolévám sám...
Takže já upřednostňuju tankování 95 a VIF si tam dolévám sám...
Jo tady souhlasím, homologace je na N95 a servis vždy doporučoval N98. A měl pravdu, od té doby mám od karbonizace klid. Motory EP3 a EP6 mám oba doma a koupi ani jednoho z nich nelituji. Oba motory táhnou pěkně, zvuk slušný a i spotřeba je rozumná...
EP3 v 207 má víc jak 130tis km a pokud vím, ze záznamů s motorem po celou dobu nic nebylo.
EP6 v 5008 má za sebou ve 20tis čištění (v záruce), od té doby co tankuju plně aditivivovaný benzin N95, N98 nebo Vervu je klid. Rozvody byly preventivně měněny v 70tis Km a od té doby také klid.
Ohledně paliva rozdíl 2 kč na litru N95/98 mě nechává v klidu, bavíme se o cca 100Kč na nádrži, tedy sotva tak na 1 oběd v kantýně 😉
EP3 v 207 má víc jak 130tis km a pokud vím, ze záznamů s motorem po celou dobu nic nebylo.
EP6 v 5008 má za sebou ve 20tis čištění (v záruce), od té doby co tankuju plně aditivivovaný benzin N95, N98 nebo Vervu je klid. Rozvody byly preventivně měněny v 70tis Km a od té doby také klid.
Ohledně paliva rozdíl 2 kč na litru N95/98 mě nechává v klidu, bavíme se o cca 100Kč na nádrži, tedy sotva tak na 1 oběd v kantýně 😉
za všechno můžou Němci. Francouzi jsou v tom nevinně. Jako ostatně vždy...
Zajímavé je, že tyhle motory v MINI žádné problémy nemají. 😉
Zajímavé je, že tyhle motory v MINI žádné problémy nemají. 😉
😄
Tritec koupil Fiat powertrain... a udělal z něho 1.6 e-torq. Jasně chtělo to vývoj, ale pořád to není jinej motor.
no a PSA s BMW stvořili tohodle "zachránce"...
>😁
Tritec koupil Fiat powertrain... a udělal z něho 1.6 e-torq. Jasně chtělo to vývoj, ale pořád to není jinej motor.
no a PSA s BMW stvořili tohodle "zachránce"...
>😁
I THP je jenom stroj. Zato péče, kterou se mu ze strany PSA dostalo, a to okamžité i následné, tu by mohl koncern, tedy vlastně zákazníci koncernu, jen závidět. PSA letos v zimě dokonce na chvíli pozastavilo prodej všech modelů s THP, než se přijala opatření - PSA zkrátka není lhář jako někdo. Poslední z řady takových kroků je olej INEO First, nechť si každý ověří, co ten olej umí a jakého je složení. VIF považuji za standard při každém čepování a zvyk měnit předepsaný olej již v půlce intervalu, ten mám odjakživa. Takže, WTF o čem vlastně píše? Aha, píše si o kliknutí, protože kromě kontroverze a bulvarismu už všechen prach vystřílel, možná že mu spíš tou marností zvlhl.
K nejvýkonnější verzi v RCZ-R - na tomhle [odkaz] fóru je borec, který má aktuálně najeto přes 70 tis. mil, denně a tvrdě, jak sám říká. V 50 tis. mílích nechal motor přeměřit na brzdě-výkon přesně sériových 199 kW, moment pak 350 Nm, to je +20Nm, grafy jsou tam zveřejněny. Pisálky i neználky nechám tímto pozdravovat a jdu si užívat se svým novým RCZ-R. Protože chci najíždět do 10 tis. ročně, tak jsem si jistý, že v mém režimu přežije - no vlastně cokoliv, s čímž pisálci i neználci jezdí. Ale co, budiž jim přáno, jen houšť ve všem, hlavně že kredity padají kam mají a my díky nim se máme i v ČR vlastně docela dobře.
K nejvýkonnější verzi v RCZ-R - na tomhle [odkaz] fóru je borec, který má aktuálně najeto přes 70 tis. mil, denně a tvrdě, jak sám říká. V 50 tis. mílích nechal motor přeměřit na brzdě-výkon přesně sériových 199 kW, moment pak 350 Nm, to je +20Nm, grafy jsou tam zveřejněny. Pisálky i neználky nechám tímto pozdravovat a jdu si užívat se svým novým RCZ-R. Protože chci najíždět do 10 tis. ročně, tak jsem si jistý, že v mém režimu přežije - no vlastně cokoliv, s čímž pisálci i neználci jezdí. Ale co, budiž jim přáno, jen houšť ve všem, hlavně že kredity padají kam mají a my díky nim se máme i v ČR vlastně docela dobře.
No ty máš dost. 😲
X let starý motor, ale výrobce dokonce letos v zimě (!!!) pozastavil prodej. >😁
Tak kdyby pozastavili prodej před těmi x-lety, pak by se bylo čím chlubit. Takto je to na stejné úrovni s TSI. Ti to taky léta (neúspěšně) řešili, až do příchodu nové generace.
199kw - to je slušný na 1,6t. Já žil v tom, že to má jen 147kw. 😉
Až bude výrobce předepisovat při každém tankování VIF a výměny oleje v polovičním termínu, tak bude o čem psát.
Článek WTF píše o tom, že je všeobecně (rozhodně ne jen na Auto.cz) známo a publikováno, že jde o problematický motor. Tvoje obhajoba na tom nic nezmění.
X let starý motor, ale výrobce dokonce letos v zimě (!!!) pozastavil prodej. >😁
Tak kdyby pozastavili prodej před těmi x-lety, pak by se bylo čím chlubit. Takto je to na stejné úrovni s TSI. Ti to taky léta (neúspěšně) řešili, až do příchodu nové generace.
199kw - to je slušný na 1,6t. Já žil v tom, že to má jen 147kw. 😉
Až bude výrobce předepisovat při každém tankování VIF a výměny oleje v polovičním termínu, tak bude o čem psát.
Článek WTF píše o tom, že je všeobecně (rozhodně ne jen na Auto.cz) známo a publikováno, že jde o problematický motor. Tvoje obhajoba na tom nic nezmění.
Viz ty a já včera 16:00 a 17:07 vlákno Opomenutí v článku 😉
Kájíčku, žiješ v jiném světě. Předně, v tom mém má moje RCZR stejně jako nyní 308GTI 199kW, píší o tom i v tom článku pisálka. Je vidět, že klíčové informace tě míjejí, že patrně máš problém číst a tedy i porozumět psanému textu - mimochodem, je to zásadní kritérium pro postup z prvního na druhý stupeň základní školy.
Jinak je THP zvláště ve verzi 199kW výkladní skříní současných technologií, byť článek pisálek tyto skutečnosti prostě pominul. Tím více se nemůže nejevit jako tendenční plivnutí směrem, který dnes reálně začíná ty, kdo tyhle pisálky reálně v ČR platí, ohrožovat.Design takové Q2 mi dává reálně za pravdu, bravo Cactus.
Pozastavení prodeje je projevem otevřenosti k zákazníkovi - v mém světě není fér tvrdit zákazníkovi o THP model, jak je vše super a budoucnost růžová, když vím, že nemusí být. Chápu ale, že v Karlíkově továrně na čokoládu, tedy v té tvé samozřejmě, platí jiná pravidla - příměr jsem zvolil ne náhodou.
Navíc, THP nekončí a končit nemusí, tak vůbec nechápu, proč jsi se tak pozastavil.
Takže Kájíčku, klidně se uklidňuj, že nedokonalost je vlastnost, se kterou se nedá nic dělat, protože u koncernu se ti toho všeho dostane vrchovatě. V mém světě se takovému přístupu alá koncern říká arogance.
PS: známý má od nova Cayenne, najeto nyní cca 90 tis. km a už třetí motor. Tomu říkám kvalita, možná to je právě v ceně té německé prémie, že máš vlastně pořád nový motor >😁 Tak papa.
Jinak je THP zvláště ve verzi 199kW výkladní skříní současných technologií, byť článek pisálek tyto skutečnosti prostě pominul. Tím více se nemůže nejevit jako tendenční plivnutí směrem, který dnes reálně začíná ty, kdo tyhle pisálky reálně v ČR platí, ohrožovat.Design takové Q2 mi dává reálně za pravdu, bravo Cactus.
Pozastavení prodeje je projevem otevřenosti k zákazníkovi - v mém světě není fér tvrdit zákazníkovi o THP model, jak je vše super a budoucnost růžová, když vím, že nemusí být. Chápu ale, že v Karlíkově továrně na čokoládu, tedy v té tvé samozřejmě, platí jiná pravidla - příměr jsem zvolil ne náhodou.
Navíc, THP nekončí a končit nemusí, tak vůbec nechápu, proč jsi se tak pozastavil.
Takže Kájíčku, klidně se uklidňuj, že nedokonalost je vlastnost, se kterou se nedá nic dělat, protože u koncernu se ti toho všeho dostane vrchovatě. V mém světě se takovému přístupu alá koncern říká arogance.
PS: známý má od nova Cayenne, najeto nyní cca 90 tis. km a už třetí motor. Tomu říkám kvalita, možná to je právě v ceně té německé prémie, že máš vlastně pořád nový motor >😁 Tak papa.
Ještě bývá problém s uložením vačky, které je vydřené od ocelových kroužků, tudy se ztrácí tlak oleje pro přesuvník. Potom se objevují chyby ohledně časování. PSA to vyřešilo o-kroužky z plastu (teflon?), ale uložení nejde (nešlo) objednat samostatně, pouze hlava.
Ďakujem za kvalitný článok,môžem k nemu pár mojich skúseností😒br />
V máji 2009 som kúpil nový Citroen C4 motor 1,6VTI, benzín,novinárske recenzie na motor plné chvály
ako produkt vývoja spolupráce dvoch firiem, variabilné časovanie ventilov, dobrá dynamika, nízka spotreba...
Skúsenosti😒br /> Dolievanie oleja😒br /> 1.servisná prehliadka po 3-5 tis.km(hradená výrobcom)- v servise doliali 3/4l oleja a pýtali sa ma , prečo nedolievam olej. Predtým som mal Škodu Felíciu 1,3 benzín, nevedel som,čo je to dolievať olej, tak som na nich čumel, ako že to fakt treba toľko dolievať?
Tak som dolieval...každých 10 000km minimálne 1l do nového citróna( mal som vtedy ešte aj16 ročného Opla Astru 1,6 benzín, ten nepýtal ani dcl pri rovnakom nájazde).
STK a Emisná kontrola
Po 4 rokoch- Citrón neprešiel cez Emisnú kontrolu- dôvod- vysoké voľnobežné otáčky
Nikto s tým nevedel nič urobiť, ani autorizované servisy... tam to bolo akože OK, ale cez EK znova neprešiel.Tak som to odniesol do autorizovaného servisu, ..ved oni majú službu STK a EK + príprava
a ... ked som sa pýtal technika , ako ...to urobili, tak...prešli.
Baterka
Viackrát som nenaštartoval...baterka odišla po 4 rokoch
Vymenil som...nakonec problém bol v ...
Alternátore- nedobíjal, dal som ho opraviť za 50€, ale problém je, že v servise, ho nespárujú s elektornikou auta.Musíte kúpiť od autorizovaného srevisu repasovaný Alternátor...cena 500€ s podmienkou, že im necháte svoj starý( ten asi skončí ako repasovaný u ďalšieho).
Ventilátor chladenia
stále bežal.... mňa sa po 6 rokoch v servise pýtali, či som robil tunningové úpravy, lebo mi stále chladí motor...čumel som na nich, že čo to sú tie tuningové úpravy...
no a ono to bol ten snímač, a ktorom píše autor...motor 6 rokov chladil leto-zima.
Záver😒br /> Staral som o o Citrona , bol som mu sluhom ...ale stačilo...predal som v r. 2017 síce pod cenu,
ale vydýchol som si.
V máji 2009 som kúpil nový Citroen C4 motor 1,6VTI, benzín,novinárske recenzie na motor plné chvály
ako produkt vývoja spolupráce dvoch firiem, variabilné časovanie ventilov, dobrá dynamika, nízka spotreba...
Skúsenosti😒br /> Dolievanie oleja😒br /> 1.servisná prehliadka po 3-5 tis.km(hradená výrobcom)- v servise doliali 3/4l oleja a pýtali sa ma , prečo nedolievam olej. Predtým som mal Škodu Felíciu 1,3 benzín, nevedel som,čo je to dolievať olej, tak som na nich čumel, ako že to fakt treba toľko dolievať?
Tak som dolieval...každých 10 000km minimálne 1l do nového citróna( mal som vtedy ešte aj16 ročného Opla Astru 1,6 benzín, ten nepýtal ani dcl pri rovnakom nájazde).
STK a Emisná kontrola
Po 4 rokoch- Citrón neprešiel cez Emisnú kontrolu- dôvod- vysoké voľnobežné otáčky
Nikto s tým nevedel nič urobiť, ani autorizované servisy... tam to bolo akože OK, ale cez EK znova neprešiel.Tak som to odniesol do autorizovaného servisu, ..ved oni majú službu STK a EK + príprava
a ... ked som sa pýtal technika , ako ...to urobili, tak...prešli.
Baterka
Viackrát som nenaštartoval...baterka odišla po 4 rokoch
Vymenil som...nakonec problém bol v ...
Alternátore- nedobíjal, dal som ho opraviť za 50€, ale problém je, že v servise, ho nespárujú s elektornikou auta.Musíte kúpiť od autorizovaného srevisu repasovaný Alternátor...cena 500€ s podmienkou, že im necháte svoj starý( ten asi skončí ako repasovaný u ďalšieho).
Ventilátor chladenia
stále bežal.... mňa sa po 6 rokoch v servise pýtali, či som robil tunningové úpravy, lebo mi stále chladí motor...čumel som na nich, že čo to sú tie tuningové úpravy...
no a ono to bol ten snímač, a ktorom píše autor...motor 6 rokov chladil leto-zima.
Záver😒br /> Staral som o o Citrona , bol som mu sluhom ...ale stačilo...predal som v r. 2017 síce pod cenu,
ale vydýchol som si.
SOUDRUZI, LHALI VÁM ! PODDANÝMU LIDU, PÓVLU, TÝ SOCCE NA CHVOSTU co komerčními ***mi SPONZORUJE PRACHÁČE SPORTOVCE A VŠECKY KOMERČÁKY VÝŠ NEŽ SOCKY 😄 Proč? Ptáte se proč? Protože BYZNYS!! Obírání, Natahování, Voblbování tomu všemu se říká bysnys >😁 No a tak vám všem posledních 20 let cpali POPELNICE [odkaz] [odkaz] [odkaz] i když nemuseli [odkaz] 😉
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D :yes:
Takže keď si odmyslíš bulvárny nadpis, článok je informačne bohatý a obsahovo na úrovni. Ostatne o "vydarenej" rade VTi a THP som počul vo svojom okolí dosť, najmä v kontexte toho, že tieto motory nie sú tak rozšírené, ako koncernové (tiež problematické) staršie TSI.
O absolutně nejlepšim motoru má naštěstí většina planety jinou představu 😄
edit: Autor nestihl příspěvek dopsat, neboť ho jeho dvojkou začínající motor požírá zaživa a bez prstů se píše dost špatně.
už som tu čítal kde-čo ,ale toto je na zlatý ráfik (ventilek je málo)
Teď abys za jízdy ucukával nohama. 8-s >😁
"tajemník ani straník" nebyl ... O dalších případech nebudu zbytečně plýtvat časem. Jsou to tak kecy na ideologickou nástěnku pubescenta ...
Právě že sice motory 1,2 jezdí SKORO za to co TDI, ale jen s velkým sebezapřením řidiče, který s nimi jede jako by měl hybrid. Jakmile začnete nedodržovat dálniční limity, běžně berou víc než dvoulitry.
[odkaz]
Nebo tento? [odkaz]