Za 900 € bych si to asi pořídil, ať nemusím blbnout s kabelem (záleželo by, jak snadno by se trefovalo; aby kabel nakonec nebyl rychlejší). Mně jde však spíš o tu velkou baterii - nezávislé elektrické topení, nezávislá klimatizace, nemusím se starat, kolik energie vycucá audio systém, mohu klidně z palubní zásuvky napájet notebook atd. (všechno víceméně souvisí se stáním na místě). Z hlediska jízdy je pro mne asi nejzajímavější, že stop/ start dává větší smysl. Když to bude dobře udělané a ve městě se mi motor nenastartuje, dobrá, ale má to pro mne mizivou hodnotu (může to mít přínos z hlediska životnosti, pravděpodobně spotřeby, ale to se nejlépe hodnotí zpětně; takhle dopředu, meh). Případné daňové zvýhodnění by bylo slušné plus. Menší motor? Osobně bych radši šestiválec, pro ty chvíle, kdy si budu chtít trochu užít, a při předjíždění se ty kilowatty neztratí. Větší baterie pak znamená jen větší hmotnost. O to vůbec nestojím.
Jsem zvědavý, co provedou s 6er Coupé. Nestojím o pětimetrovou krávu, chci trochu luxusnější 4er. Přejmenování na 8er mě moc neuklidňuje. Tam by ten šestiválec s elektromotorem mohl být.
Trochu jsem se porozhlédl, ale bohužel jsem detaily nenašel. Normálně to jen přechází mimochodem, jako by to byla naprostá samozřejmost. Dostalo se mi však jistého potvrzení, že se má skutečně rozjíždět výhradně na elektřinu. Spojka by tedy neměla sloužit k rozjezdům. Ještě by mě zajímalo, jestli ten motor má startér, nebo jestli ho startují přes spojku.
v pristich generacich se da ocekavat to co ma dnes pod zadni kapotou i8, tu si odladili k dokonalosti a nebrani nic nasazeni v pristich luxusnich kouscich jako BMW "i5" nebo "i7", a myslim ze tam nebude vadit ani ten 2 litr :-)
OLEV busy se nabiji klidne az 80kW, a jezdi takto v Korei, UK nebo Svedsku jiz prez 2 roky, to se bavime o indukci kde se posila stava na 25cm, na 40cm jiz nedetekuji pristoje nic dle testu, a kuprikladu u vedeni vysokeho napeti je detekovatelne pole 12 metru daleko, .......a pak prijde do diskuze WinDiesel a zacne tu psat ty svoje moudra, takze je na tobe cemu budes verit a co si o tom vygooglis :-)
Najviac ma zaujíma to bezdrôtové nabíjanie. Viem si predstaviť, že majiteľ takéhoto auta bude toto BMW používať viac-menej ako elektromobil. Napr. podnikateľ, čo sa presúva zo svojej vily do svojej firmy a na oboch miestach má indukčnú nabíjačku. 20-30 kilometrov do práce či z práce auto zvládne bez problémov na elektrinu, rovnako ako krátke jazdy po meste...
Predpokladám, že ďalšia generácia BMW 5 (alebo možno už aj facelift) bude mať podstatne väčšie batérie a menší benzínový motor, ktorý bude v prípade potreby slúžiť len ako generátor elektriny.
na druhou stranu to bude tak drahé, že ve světě bez zdanění "konvenčních" aut a dotací těch "alternativních" to bude jen těžko konkurenceschopné. Toto je stavěné na trhy jako je Norsko a pod., ne pro ČR.
Nedojde nikdy. Zaprvé se ta baterka dovede i nabíjet motorem a zadruhé si auto nechává pro případy zrychlení vždy rezervu, která se následně doplňuje brzděním a při nevyužívání výkonu motoru.
Plug-in má tu výhodu, že na poskakování autem na nákup nebo do práce ten motor ani nemusíte startovat. Takže se zbytečně na krátkých trasách motor nespouští a neničí.
Jaké nízké otáčky máš na mysli? Myslíš nízkou rychlost? Právě to, že je před převodovkou, ti v odpichu pomůže, protože se jeho točivý moment znásobí.
Ten elektromotor není výkonný. A i kdyby byl, u hybridu s relativně malou baterií bys měl problém mu dodat dostatek energie. Takže je naivní čekat zátah Tesly.
Tohle uspořádání je pak výhodné. Umožňuje ti to zvolit elektromotor vhodný pro rozsah rychlostí klikové hřídele. Hlavně na nižší převody bude mít spalovací motor (vstup převodovky) nejvyšší rychlost (u 330e je až šestka 1:1 a pořád máš stálý převod cca. 2,8:1). Při daném výkonu ten elektromotor bude menší, lehčí. A díky zpřevodování bude schopen ten výkon podat v širším rozsahu rychlostí. Viděl jsi někdy graf výkon/ moment vs. rychlost (u spalovacích motorů běžně označovaný jako pilový) elektromobilu?
Vynechání měniče je pak zajímavé. Předpokládám, že je to standardní řešení od ZF. Starší verze myslím měnič měla a asi to pořád bude možnost. Takže bych za tím neviděl unifikaci, spíš snahu ušetřit nějaké kilo a trochu zvýšit účinnost. V podstatě je to teď jednospojkový automat. Auto se vždy bude rozjíždět na elektromotor a elektromotor zřejmě může i zaskakovat během řazení. Nevšiml jsem si, že by někdo přesně popsal, jak přeřazení probíhá, ale viděl jsem myslím někde v materiálech BMW zmínku o tom, že motor může při řazení dodat moment, nebo nějaký takový obrat, což by mohlo naznačovat, že se motor odpojuje, jako u klasických robotizovaných převodovek. Budu se na to muset podívat.
Jako pohon všech kol je to špatný vtip. 918 a spol. v takovém režimu vůbec nejezdí, tam je to použití blíž KERS a navíc připojují přední nápravu, ne zadní (a při courání na těchto věcech nesejde). Vzpomínám si, jak u Porsche říkali, kolik času jim zabralo odladění 918 v porovnání s autem s konvenčním pohonem. Ta sranda něco stojí.
Od BMW muzes mit za mega 225XE a to je nejen plug-in hybrid, ale i ctyrkolka. Od VW pak Golfa i Passata jako plug-iny a jeste od BMW 330e - Stealth tu o nem napsal i neco na blog, Dinar taky - vsechno ceny kolem mega, pokud nebudes ulitavat na vybave, pokud se budes trochu snazit, tak se mozna dostanes i pod mega.
Trochu soudnosti, k 5er,sedanu vyšší střední cpeš prius, když ti dá webpaja jako konkurenci logicky sedan vyšší střední GS, tak to podle tebe není konkurence, protože GS300h není plug in? No, ano, není konkurencí, ve smyslu, že GS300h na ty plug in hybridy MBE a 530e prostě kvalitativně nestačí, ale je jejich konkurentem z portfolia lexus/toyota nejbližším. To, že není plug in, je chyba, nedostatečnost/zaostávání lexusu.
Taky mi řešení, kdy každou nápravu pohání jedno ústrojí přijde lepší. Jenže má to Volvo, Lexus, Toyota a podobní a těm to v terénu nejde bych řekl skoro vůbec. Co jsem koukal, tak to Volvo se v testech (nejezdil jsem to) chová dost mizerně. Nějaký místní člen to testoval a připojování toho zadku je prý nepředvídatelný.
Nicméně naladit to jde, má to tak 918 Spyder a tam to funguje evidentně tak, že to problém není.
Chce to ještě čekat no...
Nesrovnávám = je tam sakra motivační cenovej rozdíl. Srovnat můžeš leda to odhlučnění. Lexus ale plug-in neni a nebude
Nový 5er i E se mi líběj ale minimálně BMW bych určitě zvolil v jíný verzi
Mě to vychází že zajímavej je Prius = jestli plug-in to je na důkladný zvážení a pak GS450h. Uvidíme co nová verze 300h
Prius je pro me jako vzit si ukrutne osklivou zenu s tim, ze usetrim za obleceni a jidlo, vyzehli, ale ven ji nevyvedes.
S premii nema smysl to srovnavat. Never ever ;-)
PS: posledni generace je tak seredna, ze ani nelaka ke svezeni. Ta predchozi byla natolik kompromisni, ze bych ji neprekousl na vic nez do mesta.
GS300h bych počkal na novej 2,5 litr = vyšší účinnost, vyšší výkon = ale ani ten nebude to plug-in je klasickej hybrid
Prius je nenápadná ale za ty prachy bomba = pokud nekřižuješ napříč kontinentem tak mnohem lepší volba než si většina lidí dovede představit. Pokud při tom křižování vynecháváš Německo i na to >:D
To nevím jestli rychleji.
Ale bude to lidskému zdraví jistě vhodné, to silné magentické pole.
A pokud by to mělo nabíjet rychleji, chtělo by to opravdu silné pole a budou nemalé ztráty.
je řešení, kde elektromotor posílá výkon přes převodovku, protože je limitován točivý moment v nízkých otáčkách, takže brutální tah od nuly typický pro výkonné elektromobily se nekoná ;-\ Nojo, BMW a jejich unifikace - místo měniče tam hodíme el. motor, plácneme 2 mouchy 1 ranou a zákazníci nám to budou žrát (kupovat)...
Jenze me se prius nelibi.... Toyota se netrefila zadnym modelem do meho vkusu. Snad corola je z venku pekna, ale interier je nepovedeny.
Kupovat si auto, ktere se mi nelibi je chucpe.
Pokud auto ujede 50km jen na elektrinu (v realu 30-40km), tak je to super wagen, ktery v mestskem poskakovani smrdet nebude. Na mimo-mesto je 2L benzin akorat.
Na rozjezdy je elektromotor skvely pomocnik a navic je v aute krasny ticho.
Jen skoda, ze tento wagen bude stat odhadem 2mega.