Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 530e iPerformance je plug-in hybrid se 185 kW a bezdrátovým nabíjením

David Bureš David Bureš 27. 4. 2017
52
45
Zobrazit náhledy (52)
BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance BMW 530e iPerformance
Plug-in hybridní verze nové řady 5 kombinuje elektromotor se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem. V roce 2018 nabídne i bezdrátové nabíjení.

Po únorovém příchodu nové generace BMW 5 na trh je její nabídka postupně rozšiřována. Automobilka v minulých měsících představila verzi kombi (opět s přídomkem Touring) nebo sportovní dieselovou variantu M550d. Nyní BMW uvádí plug-in hybridní provedení 530e iPerformance, u něhož slibuje dynamický charakter i nízkou spotřebu paliva.

Nový model je už šestým zástupcem hybridní řady iPerformance, na jejímž vzniku automobilka využívala své zkušenosti z vývoje elektrických modelů řady BMW i. V tomto případě vůz používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec se 135 kW a 320 N. v kombinaci s elektromotorem o výkonu 83 kW a točivém momentu 250 N.m, které dohromady poskytují 185 kW a 420 N.m. Ve srovnání s konkurenčním Mercedesem E 350 e s 210 kW a 550 N.m je tak mnichovský plug-in hybrid o něco slabší.

BMW 550e iPerformance – srovnání s konkurencí
ModelBMW 5Mercedes-Benz E
Motor550e iPerformanceE 350 e
Zdvihový objem [cm3]19971991
Válce/ventily4/44/4
Výkon spalovacího motoru [kW]135155
Točivý moment spalovacího motoru [N.m]320350
Výkon elektromotoru [kW]8365
Točivý moment elektromotoru [N.m]250440
Největší výkon [kW/min]185210
Točivý moment [N.m/min]420550
Převodovka8A9A
Max. rychlost [km/h]235250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,26,2
Komb. spotřeba [l/100 km]1,92,1
Dojezd v el. režimu [km]5033

Síla je přitom posílána výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky Steptronic. Ta je umístěna za elektromotorem, díky čemuž bylo možné se zbavit měniče točivého momentu a ušetřit tak hmotnost. Samotný elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií o kapacitě 9,2 kWh, které z domácí zásuvky lze dobít za pět hodin. Přestože je akumulátor umístěn pod zadními sedadly, projevuje se na zmenšeném zavazadelníku. Jeho objem činí 410 litrů, zatímco u běžné pětky má 530 litrů.

Výhodou přitom bude možnost bezdrátového nabíjení baterek, které bude od příštího roku dodáváno za příplatek. Fungovat bude pomocí speciální podložky s integrovanou cívkou, kterou bude možné umístit například do garáže. Druhá cívka bude umístěna na spodku vozu, přičemž mezi oběma plochami při dobíjení vznikne magnetické pole, kterým se bude přenášet elektřina bez použití kabelů. Tímto způsobem bude možné nabít baterie za zhruba 3,5 hodiny.

Automobil je stejně jako u ostatních bmw možné přepnout do režimů Sport, Comfort a Eco Pro, vedle toho ale nechybí ani tři režimy upravující fungování hybridního pohonu. Auto eDrive samočinně spouští spalovací motor nebo elektromotor podle potřeby, zatímco Max eDrive je čistě elektrický mód, v němž auto zvládne jet až rychlostí 140 km/h. Battery Control pak šetří energii v baterii, případně ji dobíjí, aby si případně mohl elektřinu uchovat pro plánovaný průjezd městem.

Uváděné parametry umožňují hybridní pětce zrychlit z 0-100 km/h za 6,2 sekundy a jet maximálně rychlostí 235 km/h. Jak už to tak u plug-in hybridů bývá, kombinovaná spotřeba je jak z říše snů – činí 1,9 l/100 km. Jak ale dobře víme, v reálu bude nedosažitelná. Zároveň ale automobilka tvrdí, že dojezd v reálném prostředí činí až 650 kilometrů, přičemž v čistě elektrickém režimu zvládne až 50 kilometrů.

Oproti běžným verzím se 530e iPerformance neliší jen svojí technikou, ale také svým vzhledem, který decentně odkazuje na pohon. Příčky v masce chladiče jsou modré, před A sloupkem na straně řidiče najdeme nabíjecí zásuvku, zatímco na C sloupcích nebo prazích nechybí nápis eDrive.

Samotná výbava se ale ve srovnání s konvenčními variantami nijak neliší. K dispozici je tak asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat, přičemž automobilka zdůrazňuje, že tito asistenti fungují i v elektrickém módu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Malý, ale dôležitý po(krok) vo vývoji...
_MT_
| 29. 4. 2017
Za 900 € bych si to asi pořídil, ať nemusím blbnout s kabelem (záleželo by, jak snadno by se trefovalo; aby kabel nakonec nebyl rychlejší). Mně jde však spíš o tu velkou baterii - nezávislé elektrické topení, nezávislá klimatizace, nemusím se starat, kolik energie vycucá audio systém, mohu klidně z palubní zásuvky napájet notebook atd. (všechno víceméně souvisí se stáním na místě). Z hlediska jízdy je pro mne asi nejzajímavější, že stop/ start dává větší smysl. Když to bude dobře udělané a ve městě se mi motor nenastartuje, dobrá, ale má to pro mne mizivou hodnotu (může to mít přínos z hlediska životnosti, pravděpodobně spotřeby, ale to se nejlépe hodnotí zpětně; takhle dopředu, meh). Případné daňové zvýhodnění by bylo slušné plus. Menší motor? Osobně bych radši šestiválec, pro ty chvíle, kdy si budu chtít trochu užít, a při předjíždění se ty kilowatty neztratí. Větší baterie pak znamená jen větší hmotnost. O to vůbec nestojím.

Jsem zvědavý, co provedou s 6er Coupé. Nestojím o pětimetrovou krávu, chci trochu luxusnější 4er. Přejmenování na 8er mě moc neuklidňuje. Tam by ten šestiválec s elektromotorem mohl být.
Technicky špatné
_MT_
| 29. 4. 2017
Trochu jsem se porozhlédl, ale bohužel jsem detaily nenašel. Normálně to jen přechází mimochodem, jako by to byla naprostá samozřejmost. Dostalo se mi však jistého potvrzení, že se má skutečně rozjíždět výhradně na elektřinu. Spojka by tedy neměla sloužit k rozjezdům. Ještě by mě zajímalo, jestli ten motor má startér, nebo jestli ho startují přes spojku.
Malý, ale dôležitý po(krok) vo vývoji...
SamanAR
| 28. 4. 2017
v pristich generacich se da ocekavat to co ma dnes pod zadni kapotou i8, tu si odladili k dokonalosti a nebrani nic nasazeni v pristich luxusnich kouscich jako BMW "i5" nebo "i7", a myslim ze tam nebude vadit ani ten 2 litr :-)
Drat v. elmag. pole
SamanAR
| 28. 4. 2017
OLEV busy se nabiji klidne az 80kW, a jezdi takto v Korei, UK nebo Svedsku jiz prez 2 roky, to se bavime o indukci kde se posila stava na 25cm, na 40cm jiz nedetekuji pristoje nic dle testu, a kuprikladu u vedeni vysokeho napeti je detekovatelne pole 12 metru daleko, .......a pak prijde do diskuze WinDiesel a zacne tu psat ty svoje moudra, takze je na tobe cemu budes verit a co si o tom vygooglis :-)
Technicky špatné
kesumb
| 28. 4. 2017
To řešení převodovky respektive měniče by mě taky zajímalo..