Škodovácké markanty tomu autu sedí lépe než seatí, design ok, paleta motorizací špičková, ke všem motorům možnost AT, to je pořád v dané třídě nadstandard, infotainment na úrovni, klasický škodovácký trumf nejlepšího obestavění vnitř. prostoru na daném půdorysu, no, karoq se ve své třídě bát nemusí, bude mít prodejní úspěch. :-):yes:
Jen ten název, chápu, že chtějí, aby suv začínala na stejné písmeno, ale karoq zní hnusně a ta kvéčka na konci... ;-\
No ja by som motorovú paletu neoznačil za špičkovú, na to mi tam príliš vyčnieva ten trojvalec. Jednoducho trojvalec do SUV nepatrí. Naopak si viem predstaviť aj výkonnejší motor, než je 1,5ka. Tigi môže mať dvojliter 140 kW, kľudne by ho mohol mať ja Yeti, pardón Karoq (súhlasím, že to meno je strašné, čo komu vadilo na jednoduchom, údernom a zabehanom Yeti). Dízle OK, základ R4 a top 140 kW, to je slušné. Ale kedže ma dízle nezaujímajú, jediná voľba pre mňa by bola 1,5ka, výkonovo dynamicky zrovnateľná s dvojlitrom TDI, iste ale ľahšia a agilnejšia a v kontexte techniky (Millerov cyklus a i.) zrejme aj rozdiel v spotrebe nebude dramatický.
Tam nebude prostor pro silnější, od toho je Kodiaq, já též vidím, že je nastaven solidně, dokonce i se širší nabídkou motorizací. Má být cílen na pomezí tříd, třeba proti Nissanu QQ, nebo Mitsu ASX. Tigi je klasické SUV na bázi C segmentu ne? Stejně jako Kuga, CX 5 :-)
Osobne by mi tiež do auta tejto veľkosti stačilo 150 koní. Ale nie všetci sú takí skromní >:D a ak v nafte 150 koní nestačí a dali 190, prečo nie v benzíne? A ten Kodiaq ako argument, prečo nemôže byť silnejší benzín neobstojí, pretože silnejší dízel zhodný s Kodiaqom v Karoqovi (to je slovo) je.
Asi si nemyslí, že by se to dostatečně prodávalo. Podobně při uvedení Kodiaqu o silnějším 2,0 TSI říkali, že může být, pokud bude dostatečný zájem. Kodiaq by měl dostat dvoustupňově přeplňovaný 2,0 TDI, tedy by měl mít o stupeň víc.
150 koní bude pro takhle velké SUV naprosto dostačující, máme takto motorizované SUV podobné kategorie a v snad žádném režimu mu nechybí výkon (v rámci konkurence, nesrovnávám s prémiovými šestiválci) :-)
Evidentně je Tigi o chlup větší !
Ale Nissan QQ je za slušné peníze moc dobré auto segmentu Crossover.
Karoq bude mít problém se cenou rovnat s japoncem.
A nemyslím přiblblé 1.0 TSI >:D
Pohybujme se v kontextu třídy, 85 až 140 kw v malém suv, to je dle mého špičková paleta zcela jistě, resp. který konkurent ji překonává? Plus AT ke každé motorizaci, kdo to má? :-);-)
Ještě jednou, v kontextu třídy!!!
Vloni jsem vybíral v této kategorii se zadáním awd, benzin, AT a nic lepšího než atecu s 1,4tsi jsem nenašel, prostě konkurence nic lepšího v této kombinaci nenabízí. Na víc než 150 koní si nesáhneš. U atecy/karoqu je to i celkem pochopitelné, tiguan se pohybuje jen o půl třídy až o třídu (prodloužená verze) nad nimi, musí zbýt motorová nadstavba pro něj potažmo pro kodiaqa.
Motorová paleta karoqu je v rámci třídy špičková. ;-)
Ale jo, v danej triede je to motoricky celkovo bieda, cez tých 110 kW tuším nemá nikto, takže z tohto pohľadu je to OK. Napriek tomu nemôžem pri benzíne akceptovať označenie dvoch motorov, z toho jedného trojvalca ako špičku. Iba slušný štandard.
Ale je špičková, pořád tu nikde nečtu přehled motorizací nějaké přímé konkurence, která by byla lepší. Proč? Protože ji nenajdeš! V této třídě je výkonové rozpětí motorizací karoqu nejširší, motorová paleta je tedy špičková.
Hmm... to jsem si myslel taky, i jsem viděl nějaké vizualizace, kde se mluvilo o 1.5TSI 130kW 300Nm. Jenže je tu 140kW 320Nm verze 2.0TSI (např. Kodiaq), dvoulitr dostane i Polo GTI... a najednou už si tím tak jistý nejsem. Tož uvidíme
Jistě, že je to stejná třída...pokud se tedy dá tato třída nějak pojmenovat...tedy střední SUV? To auto je podobně veliké a podobně prostorné, rozhodně v nich není třídní rozdíl. Možná ho tam někteří z vás záměrně chtějí vidět, ale prostě tam není...
Mezi Kugou a Atecou bude tak 20 cm, což není málo. Ale stejná třída by to mohla být. I v nižší střední nebude rozptyl malý (na jedné straně Golf, na druhé, co může být nejdelší HB, Civic?). Problém je, kde pak stojí Kodiaq. Pokud by Kodiaq byl ve stejné třídě jako Kuga a Ateca ve stejné třídě jako Kuga, tak je Ateca ve stejné třídě jako Kodiaq. No a mezi těmi auty je možná 35 cm. To už je na jednu třídu hodně.
V rámci skupiny je to celkem snadné. Na jedné straně je Tiguan s Kodiaqem, na druhé Ateca s Karoqem. Sám sebe se můžeš zeptat, proti komu stojí Kuga nebo CX-5. Odpověď bude asi Tiguan. I když na tom podle mne nesejde, když dojde na koupi auta.
Zatracený sjednocování.....Yeti byl dobrej název modelu. Na druhou stranu ještě jedno SUV od Škodovky na K a měl bych pro škodovácký kreativce inspiraci na údernej slogan a slušnou muziku. ;-)
[odkaz] >:-[]
Auto se mělo původně jmenovat Krteq, ale Číňané jakožto vlastníci autorských práv to nedovolili.
Velikost kufru - nevím, proč je v tabulce u Atecy 485, sám Seat uvádí 510. Možná, aby škodovka vypadala lépe...
Mimochodem - ADAC naměřil u čtyřkolky Atecy 2.0TDI pouhých 360 kubíčků, u 1.4TSI už pěkných 415. Což je zvláštní, protože Yetimu naměřili 375. U něj je to s velikostí kufru vůbec zajímavé, Škodovka původně uváděla 510, pak se to smrsklo na 405. S posuvnými sedadly se dá prostě kouzlit velmi pěkně.
Krte... pardón, Karoq má být o něco dražší než Ateca, logicky. To už budou asi zajímavá čísla, rozumná Ateca Style 2.0TDI stojí bez příplatků 672 tisíc.
Díky za upřesnění, teď už jen zjistit, jako tomu bude u Karoqa (Karoqu). Ale nejspíš bude rozdíl podobný jako u Atecy, v podstatě není důvod, aby tomu bylo jinak.
Karoq...na Slovensku přezdívaný škvarok. Qurník, to je názvosloví...šqodovka má opravdu na tohle extra hlavy.
Uvidíme jaq budou vypadat detaily. Souhlas se slušnou paletou pohonů a qombinací.
A další otázqou je, qoliq qapacity má šqodovka v Qasinách.
Obcas mam pocit, ze nejvetsi blazni pokud jde o to udelat bordel ve vlastnim znaceni modelu sedi u BMW, ale je pravda ze timhle se k nim skodovka posunula na dohled. Yeti byl perfektni nazev, zvucny, dobre zapamatovatelny, na SUV se hodici... je ho proste skoda. A uz vubec neberu ten duvod k tomu, probuh proc by mela byt nejaka standardizace v nazvech jednotlivych SUV modelu? Pokud neco tak si je lidi budou spis plest (mysleno kodiaq a karoq) nez ze by to bylo k prospechu. Navic, nezda se mi ze by nestandartni nazvy beznych modelu jako Octavia nebo Superb necemu vadili (asi jsem to nemel psat, aby se nejaka chytra hlava nechytla i toho a v pristi generaci nas necekala Suptavia, pak se totiz urcite bude prodavat lip a i to lip zni! ). Skoda no, ale na uspech toho auta to stejne dopad mit nebude, "slovenska tocena" se taky prodava na kila i pres svuj hloupej nazev. :-)
Presne tak, tie mená sa budú len zbytočne pliesť, Karok-Kodiak. Presne to sa mi deje pri SUV Renaultu, furt si mýlim Kadžar a Kaptur. Na čo je to dobré?
Mno vieš VW zavelil, že keď oni majú Touareg a Tiguan, medzi nimi MPV Touran a najmenšie Polo SUV bude T-Roc, tak Škodovka musí držať nasadený trend. :-)
Jinak když nad tím přemýšlím, tak Yeti bylo originální sebevědomé auto, tudíž "jen" jako dvojník Atecy by mi to přišlo až nedůstojné. Nakonec ten Karoq nebude tak hrozný...
A R3 v aute veľkosti Octavie Ti príde OK? To je presne prístup postupne varenej žaby: Karoq je menší než OCtavia, tak prečo nie R3? Superb má rovnakú hmotnosť ako Karoq, tak prečo nie R3? Kodiaq je menší, než Superb, tak prečo nie R3?...
R3 v Octavii je pre mňa cez čiaru a o to viac v SUV, ktorého dynamika bude kvôli väčšej čelnej ploche a väčším odporom ešte slabšia.
Dobře napsáno. Tohle není v pořádku. Nejde jen o to, že to rodina na dovolence v Chorvatsku odvaří ten motor, ale bude to i nebezpečné, hlavně při předjíždění.
asi preto ich toľko vozí, že sú to väčšinou vybehané herky z landu :-) a majitelia si myslia ako dobre nakúpili aj keď v reálne majú tie autá 2x až 3x toľko. Nehovoriac o tom, že mnoho z týchto dovolenkárov pred cestou neurobí žiadnu údržbu, resp. ani netušia že by mali aspoň mrknúť na stav prevádzkových kvapalín. >:D
Nerobím si ilúzie o počte km v ojazdených autách. Len poukazujem na to, že mnoho z nich kľakne práve preto, že nový majiteľ to nevie a teda neurobí údržbu k reálnemu stavu potrebnú a potom si trhajú vlasy niekde 1000 km ďaleko. :-)
Vymenuj spravne motory , par 1,6 hdi cez 200 k km, par tsi teraz na firemnom tiez cez 200 k km, co ale neznamena, ze to bolo bez problemov. Vyslovene ale odstavene vedla cesty neostavali
Jedničková octavie s 81kW byla považována za raketu na kolech, opravdu jsem nikdy nečetl, že by byl problém s tím autem jet na dovolenou do Chorvatska nebo že by bylo nebezpečné s tím autem předjíždět.
Jedničková oktávka s TDI je jediný auto který nevozí. To byl ještě poslední držák, ale tím to skončilo.
Ostatní CRD a a ekvivalenty pod jiným název naprostá klasika - čerpadlo, turbo, vstřiky, zadřený vinou málo oleje, zadřený vinou zakarbonování použitím sra*kových longlige vodových olejů, elektronika v háji, přehřátý atd
To bude tím, že starý auta jsou spolehlivý. Známí jezdili taky starou O1 do Chorvatska. Pak už se báli, že je to už "starý" auto a aby je to někde nenechalo, tak si půjčili novou O3 a přijeli na podvalu >:D >:D
Dinar ale spíše reaguje na ten poměr výkonu k velikosti auta. Tam, kde Oktávka vrcholila před 15ti lety, (nechci říct, končila, protože byl ještě 1.8T), tak tam začíná dnes nejzákladnější motor...
Jednak a jednak to co bylo před deseti lety považováno za dynamicky hrubý nadprůměr má být dnes po važováno za dynamické trápení? Chlapci zjevně všichni jezdí čtyřsetkoňové pětilitry, na jejichž předjetí můžeš s 85kw v karoqu zapomenout, ale svět na silnicích pořád vypadá jinak, 115 koní je naprosto v pohodě, klidně si vsadím, že ve vozovém parku ČR je to pořád lehký nadprůměr.
Já chápu, a z vlastní zkušeností s downsizovaným motorem potvrdím, že 100 koní (teď to schválně zobecnim, s 1.0 TSI jsem nejel, ale s 1.0EB či 1.2TSI ano), jede v naloženém autě hůře, než 100 koní v TDI 1.9 . Jenže třeba 100 koní v atmo 1.6 je na tom +/- uplně stejně, jako ten downsizovaný TSI/EB... a to už plácalové nevidí...
Jo, všichni jsou závodníci... já dnes se svým autem o třídu větším s ubohými podměrečnými 85kw byl nejrychlejší na dálnici (rozuměj nikdo mne nepředjel) a to jsem jel 130-140 >:-[] >:D
1.6 atmo je na tom mnohem hůř. Zejména nový 1.6 atmo. Ale i když vzpomenu na celkem solidní Focus I 1.6 74kW, tak právě s tím naloženým autem měl jistě víc práce, než třeba ta 1.2TSI.
Existujú aj výnimky s osemvalcom jazdiacim na spotrebu kochajúc sa okolitou krajinou. Oni jazdiť nemusia, ich to len skrátka baví :-) >:D . Čo na tom, že v ich prípade by bol tento liter vlastne super motorom. Pri tom tempe bude žrať málo, istotne menej ako V8 a zároveň pri tom počte km im vydrží 15 rokov :-!
To ne no, jezdím kochací jízdy no, to je pravda, v sobotu sem se kochal ve 120 ti při přjedjíždění pána co jel 60 po okresce v Toyotě. Camaro točilo 3-4 tisíc, klídek, pohoda, no prostě Country rádio.....ehmmm Chevrolet >:D
že seš to ty tak abys ses taky jednou koknoul na pořádný auta [odkaz]
Souhlas, posouváme se, základ je na úrovni vrcholu dekádu zpět. Asi se tehdy všichni trápili a nikdo nepředjížděl, jak by si to mohl s těmi ubohými 81kW vůbec troufnout. :-);-)
Tak nevím čím jste jezdili Vy, ale já sem před 10 lety drandil ve 200 konovém Sebringu s 2,7 V6 DOHC za 9 litrů průměr spotřebu a objížděl krásy české země >:D
Ta 2,7 bola vlastne zakladnym motorom dobovych aut v europe vsak ze. Dnes si este nevytiahol 5,7 hemi. Ak vyhodis z tejto skody zadne sedacky, tak ho akurat nacpes do kufra ;)
Nikdo ti nebránil si takové auto koupit. Nemusel si jezdit v 1,2 , tvoje volba. A ne všechny auta je potřeba mít nový. K HEMI jenom to, že máme na klubu lidi co maj najeto na HEMI 600 000 km a pořád jim to jezdí >:D
V zásade rozumiem, čo chceš povedať a aj súhlasím, len ten výkon treba brať v kontexte, a to jednak toho, čo cestách v dobe Octavie I prevažovalo (Felicie so 40/50 kW, to sa potom preskakovalo), jednak to, akú hmotnosť tie motory museli rozhýbať. Takže dnes tých 85 kW z 1,6TDI je v reále menej, než TDI 81 kW pred 20 rokmi.
Downsizing v praxi...udávaná (nesmyslná) spotřeba 1,0 TSI vyšší než 1,5; 1,6 TDI vyšší než 2,0 TDI. Bravo. A teď ještě u toho pidimotorku, jak velký bude vliv zatížení na dynamiku, když to nemá žádný objem. Dle mé zkušenosti s malými fordy a opely obrovský.
Tak odvaření motoru bych se zase nebál. Od toho je tam chladič, aby ho držel při optimální teplotě, ale už jsem taky jezdil autem, kde jsem při normální jízdě měl co chvíli nohu v podlaze, abych nebrzdil provoz. Jenže to bylo. Nevím proč by se tahle trapná historie měla v podání Škodovky donekonečna opakovat. Slovo předjíždění musíš s tímhle motorem pustit z hlavy.
Příjde mi OK na danou dobu a koncernovou dostupnost motorů... 1.2TSI 81kw by mu slušel lépe :-) Ono to nějak pojede.... Podívej, Mondeo se prodává s litrem... ještě jsem takové na živo neviděl >:-[]
Jako základní motorizace Octavie? Ok. Vadí ti objem nebo počet? Ber to tak, že po reorganizaci bude mít VW pouze 1.0 a 1.5TSI... a 1.5TSI je na základní motorizaci trošku overkill.
Superb nemá rovnakou hmotnost jako Karoq, ale je v základu o 100kg+ těžší (základní Sup 1395, základní Ateca 1280). A krom toho je tu i argument ceny - na auto střední třídy jsou vyšší nároky, než na malé SUV. Pokud by tam i ten litr byl, tak jako tam je u Mondea - kupovat si ho nemusíš.
Proč, to auto je menší než většina hb kompaktů. A co třeba v civicu, který je o 70 kg těžší a 15 cm delší, tam je litr taky odvaha? Co mondeo? S tím litrem o 85 kW váží karoq 1280kg , nevidím na tom nic, co by z hlediska dynamických vlastností vyžadovalo nějakou odvahu.
Samozřejmě je problém v dynamice i výdrži, zvuku, vibracích atd. Tohle podsouvání malých motorů do velkých aut se mi hodně příčí. A ještě za velké peníze.
Pro 1300 kg vážící auto je optimální motor 2,0 nafta nebo benzín a jako špičková motorizace nějaká 2,4 Turbo s 250 HP minimálně.
Tak si já představuju optimální motorizaci. Případně dvoulitrový hybrid po tom co nafta půjde vinou razantního zdražení vývoje a výroby motorů dle nových pravidel konečně do háje :-)
Otázka zní jasně, je auto o délce 4,38m a váze 1280 kg velké auto? Ano/Ne, zvládneš to?
Co ty si představuješ, je naprosto lhostejné, hodnotíme tu auto, které je v nějaké třídě a v roce 2017, hodnotím ho kontextem třídy a rokem vzniku, a z toho jednoznačně vychází, že jeho motorová paleta je špičková.
Že já bych si auto s litrem osobně nekoupil, je věc zcela jiná, nevím proč bych měl své osobní preference tahat do hodnocení novinky v rámci její třídy. Ty, bohužel, neděláš/neumíš nikdy nic jiného, vše hodnotíš optikou svých preferencí, své volby... je to hloupé. ;-)
Na litrový motor je to samozřejmě velké auto. Nemá to objem, jak se to naloží, nepojede to. Je to SUV, mimo vozovku se to taky bude trápit. I Fiesta je příliš velká na litrový motor. Litrový motor tak patří do motorky... já začínal na 1200 ccm. A za ty peníze - malý motor....
A máš pocit, že človek čo si to auto s tým litrom kúpi to bude nejako riešiť? Bude s tým behať väčšinou po meste a raz do roka po diaľnici ho to odvezie. Zrejme nebude trvalo okupovať ľavý pruh a príde tam o pol hodiny či hodinu neskôr, ale nervy mať z toho nebude, lebo prišiel k moru v novom aute. :-)
Pořád dokola...
Před deseti lety bylo 85kW raketa, dnes je stejný výkon údajně nebezpečný. >:D >:D Zase to tvé hodnocení zpoza volantu mustanga. V tom jste s Barikem oba stejní zoufalci. Pokud je podle tvého 85kW na 1280 kg váhy jen něco k trápení, pak se rozhlédni kolem sebe, co na silnici potkáváš, 115 koní stále není ani průměr. A znova připomínám kontext třídy a fakt, že tady jde o základní motorizaci.
Ak je to auto "SUV" a niekto ho nebodaj vytiahne mimo cesty, tam pojde skor o to, aby ten relativne mensi vykon/moment v kombinaciou s prevodmi bol k dispozicii v tych spravnych otackach a najma rychlosti. Najma pri variante 1.0TSI/4x2/MT by ma zaujimalo, ako je na tom pri 1.zaradenom stupni mimo cesty. Pocitat sa mi to nechce z prevodovych pomerov :-)
Toto zhodnotene som pri nejakom teste SUV uz nevidel, ani nepamatam. Redukcie sa uz nenosia dnes a pohyb mimo cesty bez palenia spojky nemusi byt uplne samozrejmy.
Mimochodom to je vec, kde ma CVT navrch - je stale v zabere.
Před 10 lety byla moje motorka se 47 kW střela, která předjela libovolný osobní auto a dneska je to chcípák, kterýmu napráská kde jaký silnější auto. Doba se mění. 85 kW a 200 torque v SUV je prostě málo. Máme v rodině ix35 se 100 kW naftovým 2 litrem a je to zdechlina. Když s tím jedu tak mi připadá, že mě někdo drží za kouli. Při představě, že tomu autu seberu 15 kW a 100 Nm krouťáku mě jímá hrůza. Uznávám, že je to základní motorizace. Máš pravdu. Bláznů co si tohle pořídí bude minimum.
Skus sa posunut v case tak 10-15 rokov naspat, zober si nejaku 1,6 atmo, zarataj do toho fakt, auta boli vtedy v stadiu priberania skrz vybavu a bezpecnost. Spomen si ako ta 1,6 isla v aute o 100-200 kg tazsiom ked si ju nalozil napriklad na cestu na rodinnu dovolenku.
Išla tak, že keď si chcel predbiehať musel si si podradiť a točiť :-) Dnes vďaka tomu turbu máš viac Nm pri rovnakom výkone, takže aj keď sú mi litrové trojvalce (všeobecne) proti srsti, tak dnes to auto bude zrýchľovať podľa mňa lepšie. A pre väčšiu skupinu užívateľov budú aj príjemnejšie vďaka prísunu Nm v nízkych otáčkach.
Ono sou třeba i modernější automaty, rychlejší atd takže nejen kvůli turbu může auto zrychlovat víc. Navíc atmosférea co měla před 15 lety 200 koní můžeš mít dnes při stejném objemu 330 koní. vývoj jde dopředu i tam.
U Lady chtěj dělat Vestu RS s 1,6 nebo 1,8 atmo a 150 HP. Dřív to mívalo 110-130 koní, furt to jde dopředu. Turbo není nutné.
Doba ide dopredu, ale myslím si, že možnosti zvyšovania výkonu u atm. motorov sú viacmenej známe už dlhšiu dobu. Dnes sú navyše zviazané emisnými normami či plánovanou životnosťou. Turbo nutné nie je, ale je najľahším spôsobom ako z rovnakého objemu získať viac kW aj Nm. či sa to niekomu páči alebo nie.
Které auto mělo 1500 kg a 4 litrový motor? Myslím relevantní v kontextu EU. Navíc v nedávné době. Mne napadá tak 997 GT3 RS 4.0/ 991 GT3 RS/ 991 R. A ty pořád spadají do těch okrajových. Nemluvě o tom, že jsou to řádné rakety.
K tej dynamike: moja davna firemna meriva mala tak metrak vyssiu vahu a pod kapotou 100 konovu 1,6 atmo. Tento liter su ju co da na veceru v kazdej situacii, co sa dynamiky tyka...Skus nevytahovat na liter tvoj osemvalec
Well... 1.6VTi v Civicu měla 160k někdy v roce 91, takže časy se možná mění, ale co do výkonu atmosferických motorů ne nutně k lepšímu.
Luxusnější značky na to hází bobek... ale nejen ony, Dacie je na tom úplně stejně. Nějaká 1.4 nebo 1.6 tam případně zůstává pro konzervativní kupce jako základ (Opel, Ford, H&K), ale thats all.
PS: na Mazdu samozřejmě nezapomínám... ale její 1.5 taky výkonové rekordy netrhá.
Kdo Lada? Jasně, dyt už sem to tu psal, mě platí Lada, Putin, KGB, GM, Auto.cz za komdeiální přínos, zvyšuju jim čtenost , taky mě platí spolek pěstitelů ředkviček, FC Dolní Ratíškovice a komunisti a Okamura.
V podstatě žiju zadarmo a všechno mi někdo platí. Závidíš? >:D >:D >:D
Neviem kam na tie infošky chodíš, ale aby sa nejako masívne začali objavovať Lady na SK som si nevšimol. Zato Dacií vídam nových kopu každý deň. Nehovoriac o tom, že nedávno som čítal tento rozhovor [odkaz]
a z neho vyplýva, že ofiko zastúpenie má Lada len v Nemecku, SK či CZ je očividne nejaký šedý dovoz.
SK je isto oficialne. Teda aspon sa to tak z ich prezentacii v poslednej dobe zdalo. Ale ta ich stranka je fakt zla-zla.
Z rozhovoru vyplyva len, ze CZ sedy, Nemecko oficialny dovoz, nic ine.
Ja som z toho rozhovoru vyrozumel, že oficiálne zastúpenie má Lada len v Nemecku. Všetko ostatné by mal byť len šedý dovoz. v SK je možné že ofiko zastúpenie mali pokým sa nestal väčšinovým majiteľom Lady Renault, či ho majú aj teraz je otázne. Ale nehovorím, že to nie je možné. Vzľadom k množstvám ktoré tu predávajú zrejme ešte materský koncern neusúdil, že by boli ohrozené predaje Dacií a defacto ich nechávajú existovať. Iná vec bude, keď sa rozhodnú toho predávať u nás viac a to pochybujem, že to nechajú niekomu inému ako Renault SR.
Vše jde mimo servisní a prodejní sít Renault, ti s tím nechtěj mít nic společnýho.
Jinak česká CS Auto Lada žije jen proto, že je to výhradní distributor ND pro celou západní a střední Evropu, takže i pro to Německo. Díly z Ruska jdou rovnou sem do Mělníka a odsud se to distribuuje dál ;-)
Lada se chce soustředit zatím na stabilizace domácího trhu a na země bývalého SSSR a teprve pak expandovat dál. Jinak v létě začne výroba Vesty Kombi a měla by být i verze Cross.
Slov Lada - Belousov je ofiko dovozce, pouze v čr není ofiko dealer a tahaj to přes Slovensko a Německo Remoraid Vyškov a Lada Sadská (osobáky) a AMK Most a někteří další (Nivy).
Dále pak AMC Radíkovice vozí přímo z Ruska 5dv. Nivy a z nich všelijaké pikapy a speciály atd.
Moze, pokial je to atmosfera, tak ten vykon bude dostupny niekde okolo 6000 ot/min. Tu ohrnas nad nosom nad motorom, ktoreho parametre ho pasuju o hodne vyssie ako druhy , alebo treti motor z ponuky pred dekadou
Nechci se vůbec zastávat tříválce, ale když už srovnáváte s historií, tak pořádně - Základní Oktávka s 85kw TSI by se měla rovnat základní Oktávce 1.4MPI s 55kw. Pak tam byla ještě 1.6MPI 74Kw (jako střed a takový ideál).
Obě verze jsou reálně i naložené pomalejší, než ten litr. U dieslů je to stejné. Začínalo se na 66kw TDI, dnes na 85KW....
Dynamika té trojkové Oktávky bude ve většině případech lepší, než u starých modelů..... a spolehlivost? Ano, 1.9 TDI asi nepřekonají... ale to nezvládl třeba i silnější 2.0TDi...
Jistě, dynamika tam je. Samozřejmě úměrná tomu motory. Turbem(y) výkon nahnat jde, to není problém, to umí každej.
Ale životnost nejde s atmosférou srovnat. Dej reč někdy se servismany, třeba se ti rozsvítí. Pokud mi odpovíš že je to novému majiteli a že je fuk že auto půjde po 200 tis km na šroták, tak mam zásadní problém s omezováním motorů a zakazováním jízdy aut kvůli ekologii, protože tohle je nejvíc neekologické co je.
Jinými slovy pokud dávat do šrotu auto po 200 tis, super, ale povolte auto co má CO2 1000. Protože to je furt stejně ekologické jako vyrobit jebku na 200 tis km a pak jí sešrotovat.
Tyhle pláče posloucháme, co přišel downsizing, pokud se auta normálně servisují, neodrbávají se intervaly výměn oleje a motor nemá konstrukční chybu viz. tsi řetězy, která s objemem a turbem nijak nesouvisí, tak není oproti atmosférám z hlediska nájezdu žádný rozdíl. Ostatně, větší problém než objem motoru a turbo z hlediska spolehlivosti a životnosti znamená přechod benzinů na přímovstřik.
Přímovstřik funguje naprosto normálně, pokud ho dáš do normálního motoru a to dokonce i v USA kde to někteří servismeni nikdy neviděli. přesto to tam mastí už 10 let a žádný zásadní problémy s tím nejsou.
Ale jaksi to nedávaj do 1,0 tříválce s intervalem výměny oleje 30 000 km a eco vodou, teda pardon vodovým olejem 5W30 longlife.
až se budeš nudit, kup si americkej/kanadskej olej 5W30 a evropskou eko srajdu a ty oleje si provnej, můžeš začít třeba hustotou. Pak ti možná něco dojde, přímovstřiku >:D
No když máš problém s chápním textu, tak ještě jednou po tříleté děti
1) v USA přímovstřik funguje, protože ho dávají do V6 atmosfér nebo turba, maj interval výměny oleje 10 000 km (nikoliv 30 tis) a nepoužívaj srajdový longlife olej
2) v Evropě to nefunguje, protože se to dává do tríválce nebo 4válcovýho dehtu s intervalem výměny oleje 30 000 km a olej je vodová srajda, takže budto se to zakarbonuje a nemaže z důvodu úsad nebo protože ta olejová srajda má tak tenkej film že to při degradaci oleje u jedinů co těch 30 000 najedou za dva roky a je jim líto to vyměnit dřív už nedostane kam má.
To sou objevy vid. Kdybys vystrčil paty někam do servisů kde nedělaj jen zánovní káry v záruce, možná bys to už tak 5 let mohl vědět >:D
Kolega co jezdí na servis zas jinam a má tam známého říkal, že ted maj nový byznys - odkarbonování motrů. Minulýměsíc 30 aut - chceš poslat pát motůrků co vevnitř vypdaj jak uhlí? Mam hezké fotečky :-)
Ty zakarbonovaný motory jsou hlavně díky EGR. To je taky záležitost, která patří hned zaslepit. Já to mám samozřejmě vyřazený, olej měním po 15 tis jak se správně má a žádný karbon v motoru se u mě kupodivu nekoná. ;-)
Nepřeceňuj funkci EGR ventilu. Krom toho že zasírá motor, tak nijak zvlášť emise nezlepšuje. Projde to bez problémů i bez něho. On totiž funguje tuším jen do 1500 ot a na emisích ti motor tůrují do omezovače, takže EGR na výsledný emise prakticky nemá vliv.
EGR sem měl už na 95 Stratusu a nic se nezakarbonovalo. To seš vedle jak ta jedle, na vině sou moderní oleje a dlouhé intervaly výměny spolu s přímovstřikem. Tahle kombinace nejde dohromady. >:D
Přímovstřik leda s normálním olejem a měnit po 10-15 tis max nebo prostě bez přímovstřiku MPI.
No neviem, mám kamoša čo dosť dlho žil v USA a ten mi zase tvrdil, že tam menil olej podľa pokynov každých cca 6 tis. km. A to mi už v dnešnej dobe príde dosť mimo.
starší auta a některé profláklé (nepovedené) motory maj skutečně 5-6 tis km, ale leje se tam 10W30 minerál nebo 5W30 polosyntetika, což jsou oleje za pakatel. A funguje to taky spolehlivě.
v USA běžné donedávna, olej tam umí měnit u každé větší benzínky. Nová auta už maj ty intervaly 10-12 tis km a používaj se i syntetické oleje 5W30 a 5W20
A já bych zase rád věděl, kterej určitě nenajede.
Nejsem zastáncem tříválců, a už vůbec ne do oktávky a výš, ale snad nejdýl tu je 1,0EB a nevím o tom, že by se auta po 200tkm vyhazovala.
Tyhle "obavy zasvěcenců" čtu, co se s downsizingem začalo, kdy třeba dvoulitry začaly nahrazovat 1,6 - 1,4 turba, věta, "opravdu bych chtěl vidět, který 1,6 turbo najede bez problému to, co třeba 2,0 atmo v xy" tady zcela jistě taky proběhla. No, jejich spousta...
Neviem prečo vlastne ty vyplakávaš nad výdržou v podobe 200k km. Však tebe by to vydržalo aspoň 15 rokov, žralo by to pri tvojeom "kochámsa" štýle 5,5 na sto. Vo finále by si polovicu ceny phm ušetril a ešte by ti zostalo na sadu zimných/letných pneu :-!
Koľko najzdím nie je podstatné, to čo je už je pre mňa podstatné je degres jazdných vlastností zimných pnue s narastajúcim teplom,hlavne zásadné predĺženie brzdnej dráhy. V kombinácií s prívesom , ktor
Že sou ale tropy, 6-8 nad nulou, i v prosinci bylo tepleji >:D
Jízdním vlastnostem nepomůžou letní gumy, když tomu chybí 200 koní nebo za volantem sedí jouda co jede na kruháči 30 a na okresce 70 >:D
Odjel sem toho na zimákách v létě asi nejvíc z vás tady, tak asi vím jak to jezdí :-) A můžu říct že to jezdí normálně, pokud tam nemáte offroadové gumy a penu kudrnáč ale vysokorychlostní zimáky co maj navíc skvělý odvod vody.
Pokiaľ si prvú vetu myslel vážne, tak je akákoľvek diskusia márna. Na vozenie sa stačia akékoľvek gumy, ak hodíš za auto príves, ktoréhi váha atakuje váhu auta, tak sa veľa zmení. Nie pri bežnej jazde, ale v prípade prúseru, alebo nutnosti prudko zabrzdiť. Na ten zvyšok ti stačia zimáky.
PS: predchádzajúci príspevok nebol dokončený, zvyšok nájdeš v tomto
Pánové, vy si ty atmosféry krásně idealizujete. Měl jsem jich několik - Ford 2,0 Duratec - Měněno sání kvůli vířivým klapkám. Termostat, přetěsnění vany. Do 3000 mrtvé, pak to relativně ožilo. BMW M54 (2,5l R66) - nutnost kompletně vyměnit veškeré chlazení, viskospojka, vodní pumpa, termostaty, čidla vačky a kliky. BMW M62 (3,5l, klasický atmo V8) - váha vzduchu, vysokotlaké chlazení - nutnost měnit praskající chladící hadice - super zážitek na dovolené v Itálii s dětma, za autem se objevila krásná kouřová clona, když stříkalo chladící kapalinu na motor, pak klasicky viskospojka. Že by atmosféry byly v porovnání s turbem nějak extra levné na servisování, bych rozhodně netvrdil.
No vidíš, já neměnil nic - jen u BMW a Jaguaru. To bude ta německá kvalita - ty díly u Jaguaru byly totiž taky povětšinou Bosch >:D >:D >:D
Hlavně topení a klima a stěrače, to soudruhům z NSR těžce nejde, njn vona ztráta 40 let na klimu jako součást základní výbavy musí být někde znát >:D >:D
Tak ono když Ti stačí litrový výkon podobný sekačce na trávu, tak se nediv, že to vydrží všechno ;-)
A kecy o klímatizaci - nikdo Ti nebere, že v US autech byla první. A co?
Jen mě už točí velkohubé prohlášení, jak jsou turbomotory zlo. Tak si je prosté nekupuj a všichni budeme spokojení. A mně osobně americká auta (kromě 1. série Mustangu a prvního Dodge Charger) prosté nic neříkají. A jen proto, že je něco jednoduché, si to pořizovat nebudu. Většina větších atmosfér, která tady v ČR jezdila, jednoduše je Německá, nebo Francouzská. S tím nic nenaděláš.
Představ si, další věc. Auta z Tvé vysněné doby zabíjí pro změnu jiná věc - koroze. Na tu už dnes díky bohů kromě několika výjimek narazíš hodně zřídka.
Jinak řečeno - věci nejsou jen černé, nebo bílé.
S korozí sem nikde problém neměl, akorát Alero mělo chycené prahy, ale to bylo když sem to prodával skoro 17 let starý auto v hodnotě 25 táců >:D
300C má třeba blatníky a kapotu z hliníku, Camaro zas blatníky a víko kufru z plastu atd.
Litorvý výkon?
Moje CTS dává z 3,6 výkon 311 koní, tolik neměl ani dobový Mercedes. Dnešní 3,6 dává 330 koní.
5,7 V8 dává 370-410 koní, komu to nestačí koupí si jiné svody, cold air intake, jiné výfuky, přeprogramuje RJ a má tam rázem 420-450 koní, komu nestačí to, koupí si 6,4 co má 480 HP a po úpravách klidně 530 nebo 707 konový Hellcat.
Nebo 6,2 kompresor od GM co dává v CTS-V 650 HP >:D
A co se týče starších aut, třeba mému Camaru těch 200 koní stačí, na 1500 kg úplně v pohodě >:D Řada současných aut nemá na 1500 kg větší výkon. Komu nestačí, sežene si V8
No jasný, všechny motory, o kterých výše píšeš, jsou přesně tím, čím by měla jezdit cílová skupina Karoqu ;-) Vrcholové muscle car motorizace jsou určitě super, ale takový ten běžný mainstream to prostě není. Pak jsou tady další faktory - nechutné interiéry, jízdní vlastnosti (opět teď nemám na mysli auta typu Corvette, Mustang, ale běžnou konfekci).
běžný mainstrem sou dnes 4válce většinou převzaté z EU produkce Opelu, Fordu a Fiatu a 300-330 konové šetiválce 3,6 V6 GM nebo Pentastar od FCA a 3,5 V6 Ecoboost od Fordu popř. 300 atmosféra 3,7 V6 od Forda.
Dnesne motory nieco znesu... Mne naposledy zadymel motor v Daewoo Nexia 1,5 8 ventil s 55 Kw ale to som mu stale slapal na krk a na tu vahu tych 55 Kw asi bolo kapanek malo aj ked ked sa to monstrum rozbehlo rucicka lizala 190 km/h...To boli ine casy a vtedy bola technologia inde a ja som sa ulakomil na prezleceny Opel Kadet... >:D
poznam x firiem, dokonca aj spediciek, kde obchodaci jazdia 1,2 a 1,4 tsi a funguju nad 250tkm uplne v pohode. taketo blaboly tu moze plieskat iba zakomplexovany kupca americkych bazarovych vrakov.
výkonově poddimenzovaný motory mi vadí plošně. Takže Civic ani Mondeo nemusíme v diskuzi pod Karoq řešit. Vidím to úplně stejně i u jiných automobilek.
Abychom si udělali jasno v těch eufemismech - Kodiaq je větší o 30cm a těžší o nějakých 250kg - ve verzi 1.4TSI MT 4x2, která se u nás ani neprodává. To je regulérní rozdíl třídy... a tomu odpovídá i rozdíl v základní motorizaci.
Složitější a tudíž poruchovější, přeplácaný z mého pohledu naprostými zbytečnostmi a tudíž dražší. Já osobně bych dal jednoznačně přednost tomu staršímu.
Zaklad je jen... zaklad. Problem spis je ze nevidim nejaky rozumny stred. Teda, obycejne bych za ten normalni stred povazoval prave 1.5tsi s 150k, pak nam ale zase chybi nejaky benzinovy vrchol, takze se pripajim k tomu povzdechu ze v benzinech by se to zlepit urcite dalo. Sam jsem zvedav jestli pozdeji prijde i vykonejsi verze 1.5tsi - nahrazujici vykonove spektrum 1.8tsi, takovych 130kw by zachovalo rozestup od tiguanu s podladenym 2.0tsi a dalo Karoqu (ne, vazne to zni blbe) kridla.
Je známo, že Česko dává na zbrojení jen necelé jedno procento státního rozpočtu. Rozšiřování komerčních bojových vozidel mezi civilní obyvatelstvo tak státu poskytuje možnost v případě války ty komerční gaziky zkonfiskovat pro armádu. Tohle vnucování uazů lidem musí být opravdu konspirace mezi vládou a automobilkami, protože normálního člověka by přece samo od sebe nenapadlo jezdit v gaziku. 8-s8-s8-s
Ikdyz mi nesmi zadny vytvor od AZNP do baraku, tak se vzdy rad podivam co noveho vytvorili.
Nazev je asi vylozene vymysleny pro cinsky trh.
Zadni svetla budou vypadat jinak, coz je videt na polepech a maskovani.
Nejvetsi problem mam s prolisama kolem znacky. Doufam, ze tam pak v serii nebude takovy hnus, protoze mi to pripada zezadu jak hodne nepovedeny korejec nebo cinan.
Jinak je to dalsi tuctove auto, za kterym se clovek asi nikdy neotoci. Mozna tak kdyz bude premyslet jestli to bylo skodovacke mensi SUV nebo vetsi SUV, protoze rozpoznani bude asi dle predku tezke a nakonec mozna i dle zadku.
tedy pokud nebude mit ted na autosalonu v Barcelone predstavenou 1.5 tsi misto 1.4 ten motor je evidentne silnejsi byt se stejnymi parametry .... nestihaji dodat v terminu tak maji smulu ... vim ze cekat budu i na skodovku ale co ... par mesicu vynahradi leta s lepsim motorem ...
kterej si nikdo nekupuje? To nevím, neznam nikoho kdo to má, Cadillac tady prodává Escalade, XT5 (dřív SRX), CT6 a ATS-V a CTS-V. To tvoří 80% prodejů v Evropě >:D
CT6 se vozí jen s 3,0 V6 TwinTurbo a ATS a CTS s 2,0T skoro nikdo nekupuje. Zeptej se Míšy Klementa, von ti poví co prodávaj nebo na slovači v Todosu >:D
Motor je na prd, bohužel dovozce dosud nepochopil, že má vozit CTS s 3,6 V6, který má v US nabídce. A kde ten samý motor je v XT5, takže o problém se schválením rozhodně nejde...
Dokud to nebude schopen pochopit, nic neprodá protože tohle auto s oturbeným dvoulitrem nikdo nechce, to si může jít koupit Opel >:D
Jinak to není o tom že tento jediný motor je naprd, ale že obecně všechny tyhle motory sou naprd, nízkobjemové vysvače z kterých je vyždímanej výkon na úkor spolehlivosti a zvuku a charakteru a s papírovou spotřebou, která je v reálu o 1,5 litru větší, jak ukázal nedávný testík autobildu, žeee >:D
Mě to nevysvětluj, mě je u zadku, co cadillac do svých aut strká, potažmo, co sem vozí, mě se jen líbil způsob obhajoby, škodovka je na pr.d, používá vysavače, cadillac je sice taky používá, ale je to i tak žůžo značka, protože ty jejich vysavače nikdo nekupuje. >:D
A další slint o žůžo značce si tu spal už ty - ano je to žůžo značka protože si tam pořád můžeš vybrat atmosféru V6 nebo kompresorovej V8. To už v Evropě skoro nehrozí nebo za 2-3x cenu.
A už si nemůžeš pomalu vybrat ani manuál vid, a u Cadillacu pořád u řady modelů můžeš. Cadilac začíná být sportovnější jak BW, sranda co, značka pro důchodce (80. léta) najednou sportovnější jak nměecký etalon s vrtulí ve znaku. Svět je plný paradoxů >:D >:D
Tak je nebo není škodovka konkurentem cadillacu? Jestli chceš argumentovat tím, že jedni nabízí i šestiválce a druzí ne, pak ty značky musejí být nutně konkurencí? Anebo je to jen tvá klasická demagogie... >:D
A ty úkroky stranou, klička k bmw, si budeš muset zkusit na někoho, kdo ještě neviděl tvůj způsob trollí diskuse.
No, dneska už jsem tvé osvětě věnoval dost času, stačí... Hezký víkend. ;-)
Ne škodovka není konkurence Cadillacu. Vytáhl jí tu Paja, tvůj nohsled - tak si to spolu vyřidte někde až zas budete testovat vrtuli kolem dealera. To není můj boj. Já tu o Cadillacu jako první nenapsal ani čárku.
A když chceš mermocí konkureci, vytáhl sem slavné BMW. To už se ti do krámu nehodí co. To bude srandy až proti sobě jednou postaví legendární sportovní značka M3 v elektrice a značka pro důchodce kompresorovej V8 v manuálu.
Bariku, ujíždí ti nervík? Já už se bál, že se z toho svého zaškatulkování zblázníš, ale když vidím jak se umíš krásně rozohnit, tak věřím, že třeba jednou prozříš ;-)
Manuál je znakem sportovnosti? Ne, že by ho BMW nenabízelo... U některých modelů smysl má, u některých pak chybí jen diskuzním slintům.
A když downsizing tlačí prémiový Cadillac, kde ti to nevadí, pak nechápu co vytýkáš zcela mainstreamové škodovce. ;-)
Manuál má končit v úplně všech modlech BMW, stejně jako dvojspojky. Na ty sem taky zapoměl, ty tu někdo z vašeho uberwagen klubu taky zuřivě obhajoval, jak řadí precizně rychle, jak sou lehčí a modernjěší a hle - KONEEEC
když sem spal že na HDM v hladkosti řazení, výdrži a cenách oprav nemaj, smáli jste se. Nu zase se směju já, jako s nekonečnými diskusemi o fCa, kde se mi 80% mnou proklamovaných věcí taky splnilo. Stačilo si počkat. >:D
Downsizing je tam hlavně kvůli číně, kde maj šílenci velké zdanění na velké motory, takže pokud tam chtěj něco prodat, musí tam nabízet tyhle srandovní motůrky.
Až si někdy za svoje vydělaný peníze koupíš auto (ne napůl s 60-ti letým společníkem), přijď, podebatujeme. Do té doby čti svůj oblíbený Svět motorů a nezpochybňuj moji osobní zkušenost s konkrétním typem DSG.
Tvoje informace o DSG sou zřejmě podobně přesný jako údaje v tomhle příspěvku = nebo jen dodržuješ status quo kdy v německu DSG škube i u nejnovějších modelů zatimco na ACZ.. >:-[]
Můj 60ti letý společník [odkaz] :-)
Auto mám už několikátý = v poměru k vydělanejm penězum danim víc než ministr financí >:D
A tu kravinu o SM ani nevim jak okomentovat = ty aspoň víš jak se ti to vylíhlo? >:-[]
Bariku, ty kre.téne, on píše o 1,5tsi. Je to kua v 1,3t autě "oturbený vysavač"? Ty už nejseš ani komik, ty už seš hotovej tragéd. Měl by ses odstěhovat do Ameriky, co se týče evropských aut tak tu není větší mimóza než ty.
najprv som sa chcel postaviť do protiprúdu a napísať, že karoq je dobré meno, lebo stratégia jednotnej štábnej kultúry je správna. Karoq okrem toho musíme posudzovať globálne, nie je podstatné, čo sa páči sk/cz, to je malý trh aj keď domáci. Ale potom som si uvedomil, že to zapadá skôr do kategŕie renolt Kapčur, Kadžar, Karok a to už je zlé.
dal by se splést s I30 CW 2012. Ale ta spotřeba je úžasná. Ale to prý pořád ještě není poslední slovo škodovky. Proslýchá se, že se už kreslí škodovky, které budou jezdit k pumpě jen pro odčerpávání PHM. To bude soused litovat, že si teď koupil OCIII se skutečnou spotřebou 6,6 l/100km u TDI při dojíždění na trasa Prackovice - Kladno, tj. o 1,5 l/100km více, než jeho bývalý stařičký Peugot 406.
a co jako? Diesel v osobních autech je nesmysl. Nižší spotřeba je akorát na úkor vyšší smrdutosti. Za tím Peugeotem museli mít všichni přepnuto na vnitřní ventilaci do vzdálenosti minimálně kilometru (až na dieselofily, kteří si ve šlukování dieselového smradu libují)
tak zmrší alespoň název. Nazvat auto podle albánské vesnice, to je opravdu marketingový majstrštyk. Jak už jsem tu jednou psal, zní mi to jako produkt íránskéko znárodněného automobilového průmyslu :-):no:
Díky nechci !! :no:
Klasické budíky jsou lepší , hlavně u VW ve sportovních tubusech s bílým podsvícením !
Škoda měla vždy čísla umístěná nelogicky opačně ě blbě čitelná..možná bude dogi štít i lepší , uvidíme naživo.
Rozhodně bych za něj nepřiplácel.
A navigace , když můžu mít Garmin na skle , s doživotní aktualizací zadrma za 3-5 tis?
K ničemu.
Název nic moc , je třeba si zvyknout na Karotku.. ;-)
Já bych teda radši infotainment s navigací, než nějakou šerednost nalepenou na skle, ze které mi ještě bude vést kabel, ale to je každého věc. Akorát nevím proč si všichni stěžují na ty budíky, každý co má iq aspoň 60 je podle mě schopný to přečíst.. Osobně mi problém nedělá :-)
Debilější jméno už asi nenašli. Nechápu, že nový Yeti se nemůže jmenovat Yeti (tak jako Fabia, Octavia, Super). Matení lidí pokračuje ve stylu VW - Touran, Tiguan, Tuareg - kolik běžných lidi co se o auta nezajímá ví o jaká auta jde? Jako skodovkáře mne fakt nas..li.
1.5TSI sparovat s elektromotorom v prevodovke a druhym elektromotorom na zadnej naprave bez hriadela a haldexu a nie je o com. Ak to nepokazia sterilnym interierom. Yeti bolo ovela lepsie meno, nuz manazment nepusti. Asi prvy raz je Skoda krajsia ako sestersky Seat, resp. to este len uvidime.. WV by sa uz ozaj mohol zobudit a vyrobit konkurencie schopny hybrid a hodit vsetky TDI do kosa.
Ale už teď je mi jasné, že to bude to další nejlepší na našem trhu od Škody. A věřte mi, co se jenom dočteme té radosti, že to i s tím 1,0 TSI jezdí. Opět se těším na titulek - Ono to jede! Ateca odstoupí do pozadí, téměř jako šmejd, protože nese logo SEAT. Prostě buďme hrdi na tu naši značku.
Sme sa dozvedeli, že základom pere akékoľvek auto je aspoň 200 kobýl. Čokoľvek menej znamená, Že sa cestou na dovolenku uvarí motor, že nebudete môcť predbiehať a pokiaľ nebodaj naložíte do auta rodinu, spálite pri rozjazde spojku. Nevadí, že máme krátku pamäť a nespomenieme si, že nie tak dávno bol základ v podobne ťažkých autách motor s výkonom plus míus 66kW , sem tam aj menej :D, a 0-100 dával v lepšiom prípade za 14 sekúnd- Práve idem roztrhať objednávku na auto, ktorému k 100kW chýba pár drobných >:-[]
100KW je v pohode... Ja som volakedy davno jazdil Primerou GT 110 Kw a bol som z toho uplne nadseny. Viem doba pokrocila ale aj tak auta nad 80 kw su v pohode....
Možno ste si pri tej horlivej diskusii nevšimli jednu závažnú vec v tabuľke o motoroch: Motor TSI 1,5 bude pre verziu 4x4 dostupný len s automatom, čo činí navyše 2000 EURO (56000 Kč). Keď sa pozriete do cenníka ATECA, rovnaká stratégia je pri ich najsilnejšom dieselovom motore s 4x4, ktorý sa dodáva len s automatom. Logicky z toho vyplýva, že ŠKODA chce použiť rovnakú stratégiu, a variant motora TSI 1,5 + 4x4 bude dostupný spolu s automatom len v najvyššej výbave, kde je základná cena 31000 EURO (868000 Kč). Predpokladám, že cena základného modelu s motorom TSI 1,5 s pohonom 4x4 bude o trochu nižšia, čiže asi 30000 EURO (840000 Kč). Mnohým záujemcom sa takto rozplynie sen o cenovo dostupnom mestskom SUV s úsporným a dostatočne výkonným benzínovým motorom (...motor TSI 1,0 je len pre zúfalcov, alebo masochistov a akokoľvek ma bude niekto presviedčať o opaku, nepochodí, skúšal som ho... ). A to tam ešte nie je zarátaná navigácia, rezervné koleso, vyhrievanie sedadiel, adaptívny tempomat...
SUV by malo mať pohon 4x4, inak to celé stráca význam. Niektoré SUV sa ale kupujú pre imidž a mnohým stačí z tohto dôvodu aj pohon prednej nápravy. Nezdá sa mi ale, že by ŠKODA bola imidžové auto, je to skôr auto pre menej majetných.
Logika mi vraví, že tá radosť z motora TSI 1,5 je teda predčasná a mnohí sa určite vrátia k objednávkam ATECA s osvedšeným motorom 1,4 TSI 4x4 s manuálnou prevodovkou, kde je tento variant dostupný za rozumnú cenu, hoci si naň musíte počkať 14 mesiacov. >:-[]
Ateca 1.4TSI DSG 4x4 je za 700... a jen tak mimochodem, Euro taky není 28. Benzín 4x4 MT by být mohl, na druhou stranu jsou konkurenti či co benzín 4x4 nemají vůbec.
Aby sa to dalo lepšie porovnať, uvádzam údaje o ATEC-e:
1.4TSI 4x4 MT 618 900 Kč ... ATECA style
1.4TSI 4x4 MT 664 900 Kč... ATECA xcellence
1.4TSI 4x4 AT 6 st 705 900 Kč ... ATECA xcellence
2.0TDI 4x4 AT 7 st 849 900 Kč ... ATECA xcellence
Môj odhad pre najlacnejší benzínový variant 4x4 KAROQ:
1,5TSI 4x4 AT 7 st je okolo 800 000 Kč
Keď to beriem v porovnaní s 1.4TSI 4x4 AT 6 st 705 900 Kč ... ATECA xcellence, 1,5TSI je novší a objemnejší motor, a má novšiu 7 st automatickú prevodovku.
"sen o cenovo dostupnom mestskom SUV s úsporným a dostatočne výkonným benzínovým motorom" - taketo auto je tu dostupne uz davno a je to Subaru XV, ktore je nepochopitelne prehliadane. 1.6 alebo 2.0 atmosfera, MT alebo CVT - do mesta idealne. Bohuzial Subaru nema taku agresivnu reklamu.
Cenove rozpatie od 19500E do 29500E podla vybavy,motora, prevodovky. Pritom to zdaleka nie je len auto do mesta. Teraz som si dokonca vsimol, ze pri 1.6MT je vo vybave aj redukcia ?!? Najoptimalnejsia pri XV (aj Foresteri) je vybava Comfort.
Nehovoriac o tom, ze teraz je uplne paradna akcia na Forester u Frey-a za 597000Kc , vratane 5rocnej zaruky a metalizy ! 2liter s manualom - pre mnohych idealna kombinacia - [odkaz]
Forester za 600 s dvoulitrem, to je solidní nabídka. XV už míň. Kombinovatelnost výbav, motorů a převodovek je tristní i na japonské poměry a navíc je to celé poměrně drahé. Například tu tvou "nejoptimálnější" výbavu v benzínu a manuálu nekoupíš, CVT only, s tou základní 1.6 je to "již od" 650t...