Tak např. já mám cng čerpačku hned vedle místa kde pracuji >:D a na operák auto s tímhle motorem nevidím problém, i když mi je jasný, že to zoufale nepojede >:-[]
Ale osobně bych si nikdy nekoupil tříválec a to ani do fábie.
Proč by to nejelo ? CNG má větší oktanové číslo a pokud se mu dostane hodně vzduchu ( přeplňováním ) tak logicky bude výkonější než na benzín. Alespoň takového pozorování se mi dostalo při ježdění několika CNG ( atmo i turbo ) auty v průběhu dvou let a cca. 60 tkm.
Netuším proč to tak je, ale s auty na CNG má člověk pocit snížení výkonu, když se přepnou na benzín. Možná někdo znalý problematiky, by mohl vysvětlit.
Jakožto úplný laik můžu tak leda tipovat, ale nemůže to být tím, že ekvivalent oktanového čísla pro cng je cca 130, tj. daleko více než pro benzín? Pak by se dal spalovat s vyšším kompresním poměrem... takže pokud by udávaný výkon platil pro CNG, pak na benzín by měl logicky být nižší... jen nějak nevím, jak prakticky snížit kompresní poměr v případě jízdy na benzín... možná vstřikovat později, když už je píst na cestě dolů...?
Abys využil vyššího oktanového čísla, musí ten motor mít vyšší kompresní poměr. Což může být problém, pokud má fungovat i na benzín (i emise by mohly být zajímavé). Ten motor "nepojede," protože ho naladí na nižší výkon než čistě benzínovou verzi. Stejně to udělali i u ostatních motorů na zemní plyn (i když atmosférickým dvoulitrem, který měl snad Caddy, si jistý nejsem a hledat to nebudu :-) ).
Auta na CNG mám celkem rád. Párkrát jsem jezdil s Octávií na CNG a se Seatem Leon ST TGI a při lehké noze to bralo 3,5kg/100km. To je super. A do těch malých aut ten tříhrnek v pohodě stačí...
Nevim jestli si mi ten :no: dal ty ale nemoh sem díky tomu editovat takže: Už v úvodnim příspěvku sem předvídal že se najdou nadšenci do litrovýho tříválce na plyn :-)
Že ho někdo nadřadí nad [odkaz] = to mě ale nenapadlo :yes: >:D >:-[]
A mysliš si, že jsem nadšenec zplynovanych 3 valcu ? Jenže pro mě je ještě větši zlo hybridni provedeni ve spojeni s CVT, i když technologicky bude dal. Prostě hučici pohon bez špetky charakteru a k tomu CVT misto fofrklacku.
Tak fotrklacek je do velkoměsta a okolí rozhodně nejlepší volba = vo tom žádná, jasná shoda :-)
Stejně jak litr ve třech válcích, navíc na plyn = vůbec nechápu jak sme mohli vybrat skoro 2násobnej objem navíc atmo a benzín. Eště s elektromotorama co samy maj výkonu tohohle litru. V kolonách ve městě při popojíždění na kratší vzdálenosti = naprosto nevhodný. A to odhlučnění uvnitř = vůbec bys nechápal. Nic jako lahodnej zvuk tříválce s turbem, prostě ticho :-|
Příště musíš jít s náma = sranda na webu je jedna věc ale sranda naživo.. :-)
Ten :no: když edituješ a pak to už nejde uložit žeru = nedělaj tu ajťáky ozzy s Karlem? >:-[]
Eště sem nezmínil utrpení v zacpanym provozu kdy celou frontu jedeš jen na elektřinu kterou si natankoval když si předtim jel z kopce a párkrát přibrzdil. Třeba za celou kolonu ti vůbec nenaskočí spalovací motor! No nechutný = eště že je v centru Prahy tolik zodpovědnejch řidičů a člověk může otevřít okno a užívat si sluchem i čichem tu kakofonii zvuků a pachů. Udělal sem to 2x = poprvé a naposled :-)
Jo, to bude další typickej konkurent co ?:) To si ten hybrid (top motorizace Aurisu) věří jen na ty nejslabší a nejlevnější motorizace , co stojí polovinu ? Smutný .... :-)
Jo, nemám problém přiznat, že ten hybrid je lepší než trivalec :-) Ukaž mi někoho, kdo ti řekne opak:) Jen je tu ten malej problém, je to jako srovnat Oktavku s Maseratti :-)
to je zas článek, jak kdyby VW vymyslel něco průlomového? Spalovací motor na CNG, tomu říkám novota. Ještě, že ten VW máme, jinak by jsme jezdili na koních.
P.S. U nadpisu mi chybí alepoň 100 vykřičníků..... >:D
Litr je pořád litr, jestli s turbem nebo atmosféra, jestli 50 koní nebo 120, je to furt litr. Můj kamarád má v zahradním traktůrku dvouválec 700 kubíků, já mam jednoválec 500 >:D
Trošku trapný mít auto co má o trošku větší motor jak zahradní traktůrek, hehe
A spolehlivost a dynamiku sme dnes probírali v tématu o nové škodovce....
Jak muzete proboha srovnavat zahradni trakturek s modernim motorem do auta ? :-) Navic tyto motory jsou vetsinou vetsi a tezsi nez klasicke ctyrvalce,takze srovnani s moturkem v zahradnim trakturku je pri nejmensim usmevne.
Drive se jezdilo s Octavkama s motorem 1.4,1.6 o vykonu 55kW a bylo v pohode.Dnes dostane Fabie ktera je o dost lehci vykon 70kW,ale protoze je to trivalec tak to nepojede :-)
Radek111111 Moje řeč... Dříve nad těmi výkony nikdo neřek ani popel a dneska když má 1,0 TSI 85 kW tak je to špatně.... Je to základní motor!!!!(v Octavii).
je vyvíjet nový třívalcový downsizovaný zážehový motor. Postupně přecházet na větší podíl spalování zemího plynu je správné, ale proč nezvolit motor s větším kompresním poměrem a energetickou účinností? ;-\
Svět potřebuje novou generaci vícepalivových dieselů!
vyřešili jak? Do sacího potrubí nebo přímo do válců ideálně stejnými vstřiky jako benzín? Protože u přímovstřikových motorů je plynový provoz o ničem, pořád se musí přidávat i benzín aby se vstřikovače úplně neroztekly. I tak se ale přehřívají a dřív zničí. Provoz takového auta je potom méně ekonomický než klasiky na LPG nemluvě o drahých a těžkých nádržích CNG.