Modernizovaná Mazda 6 láká zákazníky zajímavou finanční politikou – kombi dostanete za cenu sedanu. Jak vůz funguje se slabším z nabízených turbodieselů a automatem?
ještě nemám přečtený článek, ale už to začíná - "kráska v nesnázích", ... nebo dveře jsou lehké jako papír. Zrovna včera jsem sedal do čtyřočky 2,0 TDI a když jsem chytl za dveře, tak jsem se úplně zhrozil, jak jsou lehoučké a tenoučké. To samé volant, přesně jak píšete - užovka, i když v pěkné kůži. Okamžitě jsem si vzpomněl na š 120, i to byl podobný zvuk. No nic, jdu číst dál..................................
Řekl bych, že i kdyby se ACZ vzpamatovalo, tak na něj stejně budete mít kecy.. Čtyřočko není ve stejné třídě jako M6, navíc v recenzi nikde neřekl, že Škodovka má dveře lepší. Celkově byla recenze vcelku objektivní. Navíc pokud bys ráčil text dočíst, tak zjistíš, že v některých věcech dokonce Mazdu vyzdvihl nad Superb, nebo Passat
J@W má pravdu, styl používaný pro neškodovky je apriori vždy negativistický. Sám proti Škodě nemám ani píp a tento podělaný nešvar společné redakce SM/AT/ACZ mladoboleslavskému výrobci škodí!
Můj postoj vůči Škodovce a ACZ je stejný jako ten tvůj, ale nevím, tenhle test mi nevyzněl jako kupte radši Škodu. Možná jen až moc zkritizovaný interiér. :-)
Není nic špatnýho zkritizovat dveře, interiér, technický problém motoru. Ale kdy se něco podobného dočteš o Škodovkách? Kdy tu u běžných testů (ne testů ojetin) řeší u Škody nějaký problém stran spolehlivosti?
Ještě jednou - nic proti kritice, přijde mi oprávněná (snad u interiéru jsem trochu na vážkách, ale to je můj problém).
Zrovna to s tím interiérem je pěkný blábol. VW a Škoda mají ok interiéry a ten v Mazdě 6 se jim podle mě vyrovná. Řekl bych v rámci třídy pořád nadprůměr. O něco horší je Avensis, ten bych řekl tak průměr. Talisman a Mondeo jsou o dost horší, P508 sice vizuálně ok ale ergonomie nic moc.
Interier Mazdy je v pohodě...jeho design je věc vkusu.
Až na ten trčící tablet , vypadá pěkně a dobře se v něm sedí.
Auto je na kombík opravdu už mooc nízké a placaté.
Bohužel..
Spousta lidí tak odjíždí velice dobrou Mazdou CX5.. ;-)
SUV kombíky nyní dost likvidují..a není to jen moda.
Já mám u auta zadní dveře pocitově asi 2x lehčí než přední.. jako by přední byly z oceli a zadní z hliníku. Takže za mě hmotnost dveří, pokud jsou kontrukčně oK a auto splňuje crashtesty.. čím lehčí, tím lepší :-!
Čekal jsem další článek o Škodě. Kvůi tomu jsem se i oholil. A tento slabý, nevýkonný, hnusný, plastový Japonec je absolutně nedůstojná plečka a nešahá takové perle, jakou je i základní Citigo ani po kotníky. Já chci zásadně každý den další dávku masáže o famózních úspěších naší české národní značky. Pláču....., fňuk, fňuk :-!
proč se rozepisujete /celkem dlouze/ u nového auta, jaké závady mu hrozí z důvodu možné konstrukční závady? >:-[] To by vám totiž u testu skoro u každého testu s motorem TSI nestačilo dalších pět stránek navíc. A hlavně jinde nikdy nic takového nepíšete.
Sečteno podtrženo - silně neobjektivní přístup, přitom v závěru lze odvodit, že je to dobré auto, a i sami to přiznáváte.
nevyřešila, jediné změny během let byly ty popsané, které ale neřeší příčinu. Viz. "nová" CX-5, kde je stejný motor 2.2 Sky-D jako byl dříve. Doporučuji si o problematice motoru přečíst více i v diskusích různě po internetu.
K tomu bych napsal asi jen toto.
Doporučuji si o problematice motorů různých značek, nejen Mazdy - přečíst více i v diskuzích různě po internetu.
To byste se pane redaktore možná divil co byste se dočetl, a nakonec byste možná musel konstatovat že Mazda toho má nejméně. :-)
Ale ono existuje takové pořekadlo kterého se držíte (když se vám to hodí):
"kdo chce psa bít, hůl si najde".
V diskusích na internetu >:D >:D >:D Když dojdou resp. spíše nejsou argumenty, tak se odkáže na diskuse na internetu, to jsou opravdu hodvěrné zdroje informací >:D >:D >:D
No zase v rámci objektivity je třeba říct, že ty Skyactive-D asi opravdu nejsou nic moc. Oni obecně ty nafty od japonských značek nestojí za moc, snad jen s čestnou výjimkou Hondy. Ale spíše jde o to, že jsem tu nikdy nečetl podobnou kritiku na motory u koncernových vozidel, kde ty problémy jsou také.
Informace o problémech motoru pocházejí od Marka Oborníka, stejná konstrukce motoru i v nové CX-5 pak od Martina Vaculíka, který byl na mezinárodní prezentaci a mluvil přímo s experty z Mazdy. Od roku 2013 neproběhly na motoru změny, kterými by se odstranila příčina problému.
Já jsem zdroje uvedl. Odkud máte vy, že Mazda problém vyřešila? Vycházím z Vašeho dotazu uživateli Neurotic.
Ano, změny proběhly, ale pouze ve vztahu k potlačení následků, nikoliv k odstranění příčiny. Tady by byla vhodná změna konstrukce a nikoliv jenom materiálu.
Ano, totéž jsem psal níž. Problém se projevuje po nájezdu cca ke 100tkm, úprava přišla max před dvěma lety, k tomu mizerné prodeje Mazdy u nás - opravdu existuje relevantní info (víc než odhad p.Vaculíka), že se špony pořád uvolňují? Nerýpu, jen jsem četl Vaculíkův článek ve SM, kde už při uvedení změny zpochybňoval účinek, tak mě zajímá, jestli má nové info, nebo jen přetrvává nedůvěra.
Myslím že CZ ani SK trh z tohoto hľadiska nikoho nezaujíma. Moje info z Mazdy je také že problémy sa s príchodom 3jky na trh vyriesili a konštrukčná vada eliminovala. Schválne prečo nikto nerozobera v Eu na fórach 2.2 sky d ale len staršiu 2.2 ???
Rozebírá se motor v poslední generaci Mazdy 6, což je od začátku Skyactive D. Pokud vím, Mazda 3 nemá nic zvláštního, jen se té nafty prodá asi minimum.
Mazda udělala součástku, která se odírala,nově z odolnějšího materiálu. Ideální by ale bylo konstrukčně to úplně změnit. Ale pokud vím - Mazda problém zdarma řeší, a nevím, kolik má Vaculík informací o novém řešení a event. přetrvávajících problémech.
Uplny suhlas. Navyse si vobec nespominam, kedy sa o moznych zavadach pisalo v testu u akehokolvek ineho auta (s vynimkou ojazdenych). Javi sa mi to tak, ze sa Mazde dari a treba jej dat po hlavicke. :-!
"Jinde nikdy nic takového nepíšete", ale píší, to jen selektivně nechceš připustit kritiku, cituji ze čtrnáct dní starého testu Golfu GTI:
"....Golf GTI sedmé generace, stejně jako jeho verzi Performance a také ultimativní „čtyřkolku“ R, pohání od samého začátku dvoulitr TSI z řady EA888. Původní verze těchto agregátů platí za obrovský průšvih, když konzumují hektolitry oleje, občas jim selžou rozvody či některá ze zapalovacích cívek...."
Pět stránek tam sice není, ale je tam o tom celá kapitola.
Lenže to môžeš preložiť, ako nekupujte jazdenku, má pošahaný motor. Kým pri Mazde autor riešil prognózu nových dielov, ktoré ešte nemajú nájazd, aby sa ukázalo či problém naozaj vyriešia. Pri tom VW som si negatívne veštenie v zmysle "predošlí motor bol lunt tento bude asi tiež" nevšimol.
Proč bych si měl něco překládat, když stačí jenom umět číst a nepřekrucovat fakta, v testech jiných aut včetně těch koncernových jsou evidentně pasáže o spolehlivosti a tvrdit něco jiného je lež.
Zapoměl jsi dodat, že pokračováním citace je něco jako "teď už se bát nemusíte, už je to v pořádku".
Takže u Mazdy je to "pozor na motor!", u GTI jednoznačně "nebojte, TSI o kterém všichni víte jaký byl průser,už funguje dobře".
Pokud by ta citace byla z doby, kde se problematické TSI prodávaly, neřekl bych ani popel.
OT: ty máš hodně přehled o testech, myslíš, že může existovat test handlingu OIII G-tec kontra běžné verze? Předem dík!
O takovém testu nevím, ale řekl bych, že verze G-Tec musí být z principu o něco horší než běžné verze, míněno tedy v extrému na limitu, každá hmota přidaná před přední nebo za zadní osu (plynové nádrže) musí zhoršit jízdní vlastnosti protože ideální auto má hmotu umístěnou ve středu vozidla a jakákoliv hmota vzdálená od středu tvoří velkou páku/sílu působící na auto v zatáčce. Benzínový kombík se 100kg v kufru na tom bude podobně jako G-tec s prázdným kufrem.
Jo, dík. Já si selským rozumem říkal to samé a dohadovali jsme se tu o tom. A říkal jsem si, že jestli to někde náhodou měřili, pak bys to ty věděl. I tak dík. :yes:
A zní snad celý test Ma6, že kupec si má dávat pozor na motor? V obou testech je kapitola, která hodnotí spolehlivost motorů, jinak oba ty testy obsahují další informace, které s motory nesouvisí. Prostě o spolehlivosti motorů jsou poznámky v řadě zdejších testů, netvrdím, že ve všech, ale tvrdit "Jinde nikdy nic takového nepíšete" je prostě lež jak věž.
Ano, vyzní, že si má dávat pozor na motor. Už od titulku "Kráska v nesnázích" je jasná dikce.
Kde jsem konkrétně já psal, že se nikdy nic takového nepíše?
Nemíním stavět Ma6 na pedestaly, ale tahle čutaná mě nejen nebaví, ale i se dost blbě čte.
Tys to nepsal, psal to J&W (1.5 11:25). Jeho tvrzení, že u Ma6 se objevuje popis spolehlivosti i když se jedná o test nového auta a u jiných testů to redakce nikdy nečiní a je tudíž neobjektivní je prostě lež, hodnocení spolehlivosti je zde v řadě testů. Nehodnotím zda ta hodnocení spolehlivosti jsou dokonalá nebo zcela vycucaná z prstu, podstatné je, že zde ta hodnocení jsou (tady konkrétně si myslím, že se minimálně zakládají na pravdě, protože popis problémů s tímto motorem lze najít napříč servery po celé Evropě a vzhledem k tomu, jak málo se Ma6 v Evropě prodá, tak je to asi procentuálně významný problém).
Nejsme u recenze ojetiny. Osobně Ma6 nemám, soused brousí 2,2d už 4-tým rokem a má nakrouceno +120kkm. Neznám statistiky, pokud by však mělo být něco principiálně špatně, asi by ho to už dohnalo.
Stejně tak jsem kolem FL četl o upravených jednotkách, aby se problém nevyskytoval.
Obecně v tom testu je spousta rozporů, oproti jiným nebo tomu, jak auto znám já. To je i důvod, proč jsem to komentoval.
A to je jako špatně, že rozepisují možné konstrukční problémy? Dnešní TSI mají vesměs jinou konstrukci než před 7 lety, to mají u motoru s řemenem varovat před selhávajícím řetězem?
Pokud někdo může informace redakce vyvrátit a vysvětlit, jaké změny se na motoru udály, pak super, určitě půjde o více než relevantní argumentaci/kritiku...na rozdíl od dohadování se o tom, jestli toho má Mazda "nejméně nebo nejvíce" a o motorech TSI.
Důvod proč jsem se začal vyhýbat SM a Autotipu byly otřesně nevyvážené články a testy. Na straně jedné nekritické vychvalování škodovek a na straně druhé bezpáteřní schazování ostatních vozidel.
Redakce ACZ už píše bohužel stejně, funkce nás normálních čtenářů tedy dostává jiný rozměr...
Dokažme vlastní argumentační objektivitou, že lži, neumětelství a křivost redaktorů u nás nemají šanci a ani "nová vlna" není tak hloupá, aby tyto hlouposti přijímala.
V čem přesně je humus? Mě se tenhle zdá jako jeden z lepších.. Možná jen kritika interiéru, ale nevím, v 6 po faceliftu jsem neseděl. Navíc zrovna v téhle recenzi spíš Mazdu vynesl nad Škodu a Passat. Například tady: "nečekejte samosvorný přední diferenciál nebo jeho elektronickou náhražku, jakou najdete například u konkurenční Škody Superb. Mazda šla dál a auto směruje do zatáčky „šetrnějším“ způsobem."
První odstavec o interiéru. Většina aut v mainstreamu má velmi lehké dveře (vyjímkou byla třeba Insignia, ale tam to už taky platit nebude). Hluk od pneumatik se po FL mnohem snížil a je minimálně na úrovni Supu.
Nevím o tom, že by se problem u 2,2 Skyactive nepodařilo vyřešit, řeší Mička stejnými větami podobné problémy domácího výrobce?
Taky mi nepřijde jako humus. Některá tvrzení by bylo pravda dobré ověřit. Člověk musí počítat s určitými limity. Jen bych nenapsal kráska v nesnázích...ale spíše kráska s tlustou *, protože kombík fakt nic moc vedle sedanu. ;-)
Hele, kdosi si tu dal onehdá práci, a dal do kupy názvy testů. U nekoncernu podobně jako tu " nesnáze.... proč nefunguje..." a pod. , u koncernu v názvech samá chvála.
Bylo toho tuším po cca 20ks, slušný vzorek.
Zřejmě to jde za Machalou, ale to na věci nic nemění.
Psát, že interiér působí dojmem, že se snad rozsype, je docela síla. A to samé s tím motorem - kolikrát se pokazil během testu?
To, že redaktor přizná Mazdě body za věci, ve kterých je objektivně nejlepší ve třídě, objektivitu testu nezachrání.
Jinak Mazdu 6 jsem řídil několikrát a samozřejmě má své mouchy, ale to se dá napsat i normálně. Kráska v nesnázích? Zřejmě tam mělo být Passat v nesnázích. Pak bych se nedivil, proč byl článek napsán, jak byl.
Celkom ok, test, ale...
Nejako mi nejde dokopy nizke sedenie "exkluzivní výhled na svět přes dlouhatánskou kapotu".
"Není to vyloženě „užovka“, jakou známe například z toyot nebo některých vozů Subaru, přesto by ale přinejmenším v místě úchopu neškodilo trochu přidat na průměru." - poprosim konkretne aktualne modely, inak je to podpasovka - [odkaz]
Ja tuto napr. vidim (a citim) uplne paradny ergonomicky volant, potiahnuty kozou.
[odkaz]
Tie udajne sucasne problemy s motorom Mazdy - to je nejake tajne zakulisne info od odbornika na sadzomety Vaculika ? Ide o nejake pre Mazdu specificke problemy ?
Inak do tejto Mazdy mi viac sedi benzin, naco experimentovat. 2.5l benzin a este sa aj dost usetri na cene a nakladom voci dizlu.
Najnovsie sa uz oblizuju a vazia aj dvere ? Je len dobre, ze je karoseria odlahcena, ak to nie je na ukor pevnosti.
Ten G-Vectoring mi pride taky rozporuplny. Jednak je tam podmienka ist pod stabilnym plynom, co je ale normalne. Potom takyto vectoring si spravi kazdy jemnym pridanim plynu na vyjazde. Mne to nepride ako nieco prevratne. Aj preto je to setrne k autu.
"Na rozdíl od systému XDS+ tak má širší pole působnosti, protože do jeho práce nezasahuje elektronika." - tomuto nerozumiem, ved to cele je riadene elektronikou.
Problémy s 2,2D skyactive se provalily již na počátku. To je neoddiskutovatelný fakt. Stejný fakt je že Mazda u tohoto motoru pouze řešila následný problém, nikoliv příčinu. Neoddiskutovatelný fakt je že na rozdíl od VW group problém přiznala a řeší to v rámci záruky. Pro mě je to ale varování že diesel od Mazdy nikdy. Po zkušenostech s Mazdou 6 a 1. generace a její extrémně špatné antikorozní ochraně mám jasno. Mazdu si nikdy nekoupím i kdyby byla sebevíc řidičské auto..
Nejen od Mazdy. Prostě pokud chci naftu, tak lépe pochodím u evropských výrobců, kteří se na to už léta specializují, než u japonských, kteří tyto motorizace vyvíjejí, protože musí. Mazda, Toyota i Subaru měly problém s těmito motory, snad jen Honda ve vlastním vývoji obstála se ctí (Nissan nepočítám, páč tam je to Renault). Kupodivu ale Korejcům se vlastní (a poměrně mladý) vývoj celkem také povedl.
Korejci si koupili licenci od Italů - VM Motori - Hyundai nebo Mercedesu - SangYong. Benzín má Hyunday původně licenčně od Mitsubishi, Kia byla licence Mazdy a Daewoo od Oplu. Dnes už mají nejspíš vlastní vývoj, ale společné kořeny se dají vysledovat.
G-Vectoring by měl naopak ubrat při nájezdu, aby víc zatížil přední nápravu. Nebo jsem už zapomněl, co to dělá? Přirovnávání k XDS pak podle mne značí nepochopení toho systému. Tou elektronikou nejspíš myslí, že nezasahuje brzdami. Ale napsal něco jiného. :-)
Ano, aj. To som tam nepisal. Najprv vezme, potom prida. Moj nazor je, ze to sice mozno setri brzdy, ale efektivne to bude len minimalne. 5Nm/v podstate brzdenie motorom vs pribrzdovanie individualnych kolies podla potreby. On zrejme myslel, ze to je autonomne/nezavisle od zvysnych el.systemov.
pod tímto testem může být spravedlivá; jen ale nevím, jak jinak vysvětlit dramatický pád prodejů mazd v posledním roce, a to nejen v ČR. Navíc - pokud mohu soudit po průzkumu Internetu v souvislosti s hledáním dat o Mazdě 3 - ubývá i dealerů.
I bez dnešního testu jsem nabyl jednoznačného dojmu, že s Mazdou není v poslední době všechno v pořádku. A to mi tento test jen potvrzuje: i bez potenciálně závadového dieselu mi přečtení objektivních údajů o nedostatečné izolaci od hluku podvozku vyvolalo vyrážku po celém těle. Takhle přeci nejde snižovat spotřebu! Automobilky, jejichž produkty znám, také používají tenké plechy na karosérii, ale vibrace a přenos hluku snižují, jak jen to jde- viz OIII a kritika hned po uvedení na trh> zlepšení při faceliftu. Jak jsem vyrozuměl z příspěvků pod testem, také M6 snad dosáhla jistého zlepšení, ale u konkrétně testovaného vozu to prostě byla objektivně pozorovaný neduh. A to by se v této třídě stávat vážně nemělo, aby hlukově byla M6 a úrovni Dacie. Rovněž zkrácení rozvoru pro kombík o 80 mm (8 cm!) musí být výsledkem velmi podivného způsobu řešení nějakého technického zadání, o cosi přirozeného přeci jít nemůže!!!
Mimochodem, titulek testu mi s ohledem na jeho výsledek přijde mimořádně vydařený...
Výsledek testu je takový, jaký ho vytvořil testér. Ma6 jsem zkoušel před a po FL. Srovnávat hůučnost podvozku OIII by bylo velmi liché.
Pokud vezmu Sup, pak ten trpí na bouchání od zavěšení a rozhodně nepůsobí tišším dojmem na jakékoliv než hladké silnici.
Co já vím, tak na začátku výroby s tím měli problém liftbacky, ale to měli opravit. Já teda na svým nic neslyším ani necítím, ale možná jsem jen málo citlivý >:D
Ohledně bouchání od zavěšení vidím problém u většiny aut s MQB. I na Kaďáku je patrné.
Odhlučnění podvizku v mainstreamu aktuálně nejlíp zvládlo Mondeo. Je pravda, že přišlo o své tradiční atributy.
Octavia MQB je s prenosmi razov priserna, ten zadok je spat niekam k octavii 1 generacie... dokonca i firemny rapid 1.6tdi v sedane je na obe napravy po Prahe citelne komfortnejsi ako octa combi 1.6tdi... fakt des
11/2016 - bouchá od zavěšení. Naopak mám pocit, že první Supy byly měkčí a lepší, pak proběhla nějaká revize a začlo to dělat bordel...
Jak jsem byl před dvěma rok poměrně nezdravě nadšen z nabušeného 2.0 TSI L&K s adaptivním podvozkem, tak fleetový zázrak v konfiguraci silnější TDI, 4x4, DSG je trochu hořká pilulka.
Jestli mohu sám za sebe - a čistě subjektivně - tak odhlučnění M6 je stejně ošizené jako u Octy III. Což je špatně z hlediska střední třídy, možná přijatelné ještě v nižší střední (pokud tam Octu řadíme) ale nechápu proč je to potom kritizováno u Mazdy a opomíjeno u Škody..
Zkrácení rozvoru kombi verze zapříčinila potřeba konstruktérů dosáhnout tuhosti karoserie podobně jako u sedanu. A ten má pod zadním oknem, rozuměj v horní části kufru, příčnou výztuhu silnou jako noha od stolu. Kombi má ve stejném místě co? Zadní dveře a sklo. Proto je výztuha až nahoře ve střeše a proto ono zkrácení. Nic jiného za tím nehledej.
A proto při uvedení říkali, pokud mě paměť neklame, že sedan je větší kvůli USA. V minulé generaci dělali pro USA větší sedan, který tam prodávali jako šestku. Měl i šestiválec. Podobně to bylo s Accordem a nakonec i Passatem - tedy pro USA (a další vybrané trhy) specifické, větší auto. Při rozdělení s Fordem přišli o továrnu v USA a finančně na tom nebyli nejlépe, takže se rozhodli pro jeden, globální sedan. A Státy jsou pro sedany velmi významný trh, aby mohli udělat menší dle japonských a evropských zvyklostí.
Pokud jde o rozvor, vysvětlení bude celkem jednoduché. Sedan byl dělaný pro USA, protože v téhle generaci mají jen jeden globální. Kombi bylo dělané pro EU. V USA jsou mid-size větší auta.
... ale nic z toho nevysvětluje, proč má kombi kratší rozvor. Logické je Floydovo vysvětlení, byť jsou na trhu kombi s mnohem delším rozvorem a určitě slušnou pevností skeletu v krutu. Ale Mazda šla za nízkou hmotností...
Prosím? Takže bys udělal kombi zkrácením převisu? Zkrátil bys kufr? Floydovo vysvětlení mi nedává smysl, protože ten deficit ve zkrutu těžko doženou ubráním několika centimetrů. Leda by sedan vyráběli ze sýra. To je alespoň můj názor. Jak jsem napsal, zajímalo by mě, odkud se tohle vysvětlení bere. Fakt je, že v USA je střední větší. A dává to smysl z ekonomického hlediska.
Mazda6 ma vynikajuce jazdne vlastnosti, obladanie infotainmentu podla mna najlepsie v triede, display na tom spravnom mieste, ovladanie na volante vratane tempomatu(ziadne packy pod volantom),automat daleko lepsi ako dsg ale tak treba si rypnut do Mazdy uz v nadpise!!! Autocz je portal urceny pre majitelov a milovnikov aut znacky skoda a vw group. Ostatni musia hladat iny portal na objektivne testy!
Zdravím, Matthew. Rozumím Vašemu rozhořčení, jen mi ale nepřijde příliš objektivní. Vaše plusy pro Mazdu jsou určitě pravdivé a představují bez diskuze náskok Mazdy oproti škodováckým (volkswagenovským a audi) řešením. Ale ta prostornost vzadu + hluk od podvozku si určitě kritiku zaslouží.
A pokud je pravdou, že diesel, jenž na první pohled vypadá jako velká výhoda oproti konkurenci (vyšší objem s menší náchylností k výkyvům ve spotřebě)> bylo objektivně v testu zmíněno - má naopak problémy se spolehlivostí a životností, pak tento test vyzdvihuji jako velmi užitečný pro čtenáře.
Čímž ovšem neříkám, že potlačování kritických údajů o škodovkách a volskwagenech je správné. To opravdu nikoliv.
Velký otazník mi zůstává v případě zmíněného vektoringu točivého momentu na kola PN. Nějak z článku nevyplynulo, zda je použité řešení výhodnější, než přibržďování kol. A pokud ano, proč. A pokud ne, proč tedy bylo použito. To by mě vážně zajímalo. A nezbývá, než si udělat vlastní obrázek. Tak takto test vypadat nemá...
Přesně tak, G-vectoring a xds může porovnávat jenom neználek a pokud to dělá, tak jen demonstruje svou absolutní neznalost problematiky.
G-vectoring ubere plyn/výkon motoru, což způsobí větší zatížení kol přední nápravy a tím jejich lepší ochotu zatáčet (zatíženější přední náprava má lepší adhezi). Tedy něco, co si může zajistit už dnes řidič ubráním plynu, nic víc a nic méně, přirovnal bych to k funkcím, kdy elektronika třeba dává automatický meziplyn, může to dělat řidič, ale eletronika to dokáže dělat za něj. Přibrzďování kol v zatáčce, spíše tedy kola jedné strany auta a sice té vnitřní pomáhá stáčet auto do zatáčky a řidič jej nemůže nijak nahradit, protože nemá k dispozici ovládání brzd na jednotlivých kolech, ale vždy na všech (elektronika tuto možnost kvůli abs má) pokud tedy nepočítáme řidiče tanku, který řídí stroj právě jenom přibzďováním kol/pásů jedné strany.
Neřekl bych, že je jeho primární funkcí stáčet auto do zatáčky. Má to být jakási náhrada svorného diferenciálu; měl by tedy pracovat hlavně na výjezdu, kdy se ti odlehčuje vnitřní kolo a stává se tak limitujícím (protože máš na nápravě otevřený diferenciál).
Chci ještě jednou zdůraznit: srozumitelnost a jednoduchost ovládání infotainmentu je VELMI důležitou součástí testu; ovládání tempomatu na volantu a nikoliv samostatnou páčkou a ní umístěným titěrným ovladačem je VELMI důležitou zmínkou v hodnocení auta. chování automatu mnohem lepší, než jak je zmiňováno u koncernem používaných DSG je VELMI důležitým hodnotícím kritériem; poloha displeje infotainmentu je NESMÍRNĚ důležitým údajem, jenž pan Mička rozhodně neměl pominout ve svém testu! V tom máte Matthew pravdu a děkuji za to, že jste se ozval...