Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Je libo rychlý kombík? Porsche Panamera Sport Turismo odhalilo české ceny

56 komentářů

frite
sotva se konečně podařilo Porsche udělat Panameru pohlednou a proporčně vyváženou, tak zase udělají její ošklivou verzi..naštěstí je tu pořád možnost koupit panameru obyč..
Nevím proč, asi obsesí na velké kufry netrpí jen češi..
Nakonec stejně nejsem zákazník Porsche, ale přeci jen - když to někde potkám tak se na to dívat budu muset - na rozdíl od kupce, který to zevnitř řešit nemusí.. ;-)
Nonsens
tak ja by som si na nej vedel predstaviť cestu do chorvátska, ale musím ešte porovnať litre s oktáfkou, potom rozhodnem.
Joab
Mi todle přijde jako super nápad. Co si koupí bohatej člověk jako větší rodinný auto, kam o víkendu narve i třeba kolo? V garáži parkuje jeden sporťák, kabrio na léto, manželka vozí děti do školy třeba Cayennem. Nechce SUV typu Range protože přeci jen horší jízdní vlastnosti a image povozu pro dvacetiletý blonďatý Rusky, či fotbalisty.. no a jaký jsou vlastně možnosti? RS6 už zbytečnej extrém, ostatní velký kombíky moc obyč.. vlastně se divim, že to dělaj až teď:)
gil54
Máš zvláštní schopnost vystavět příběh a zmapovat potřeby bohatých lidí.

Do toho manželčinýho Cayenna se kolo vejde možná líp, než do téhle Panamery. Ale zpátky k první větě. Když už parkuje sporťák, kabrio, Cayenna a kdoví co ještě, tak proč hledat kompromis zrovna u "rodinného" auta. A každej kombik je tak trochu kompromis mezi autem a dodávkou.

Tím samozřejmě nepopírám, že se najde i pár kupců. Jen spekulovat o důvodech koupě si netroufám a i je to tak nějak zbytečné.
Joab
Zadání je "rychlý rodinný auto", co je na tom za kompromis? Osobně nemám SUV moc rád, třeba. Co bych si teda měl koupit?
gil54
Rodinně auto neznamená automaticky kombík.
Ale jak jsem řekl, dělají ho proto, že se jistě najdou nějací kupci. Hlavně jde pokrývat co nejširší spektrum variant. Pokud na to tedy výrobce má. Jak peníze, tak i to ostatní.
_MT_
Osobně pochybuji, že nabídne nějak významně praktičtější zavazadelník. Když to ukázali jako koncept za dob první generace, tak mě ST zaujalo vzhledem - v mých očích bylo bez debat pohlednější.
Avatar - white label
white label
Ano, Panamera Sport Turismo vypadá lépe, než původní Panamera, ale zároveň ne tak dobře, jako ta klasická aktuální, která má navíc možnost prodlouženého rozvoru/délky o 150 mm (Panamera Executive).
4bytelnýkola
s tím nemohu souhlasit :-)
Avatar - maxi!
maxi!
dobre hovoris, a mas pravdu, ze pre taketo auta je trochu iny trh a uplne ina logika pri vybere, ako ked niekto sa rozhoduje medzi sedanom a kombikom v strednej triede.
:-!
gil54
Nerozumím. Reaguješ na Joaba, napřed s ním souhlasíš souhlasíš, že dobre hovorí a pak napíšeš, že jde o jiná kriteria výběru.
Avatar - maxi!
maxi!
skus este raz....? :-!
gil54
No jo, dobře, už mi to došlo. ;-)
Avatar - maxi!
maxi!
:yes: >:D :yes:
Avatar - maxi!
maxi!
len si ma asi zle pochopil - ved cela moja veta je jeden velky suhlas -

mas pravdu, ze pre taketo auta je trochu iny trh a uplne ina logika pri vybere, ako ked niekto sa rozhoduje medzi sedanom a kombikom v strednej triede
_MT_
Tak zrovna kolo bych do Panamery nestrkal. To bych radši zabavil partnerce Cayenne, nebo použil nosič a na to kombi nepotřebuji (nebo přepravní kufr, ale to je možnost jen pro blázny ;-) ). Zajímalo by mě, jak se liší základní rozměry pod roletkou mezi liftbackem a kombi.
Avatar - white label
white label
Předpokládám, že (pod roletkou) relativně minimálně, ostatně podobně, jako se (v tomto případě!) liší karoserie fastback/liftback a kombi. ;-)
_MT_
A díky tomu pěkně se svažujícímu víku to nebude žádná sláva ani nad roletkou.
Avatar - white label
white label
Jo, přesně to jsem měl na mysli. Je to kombi a není to kombi, spíš stylový "pětidveřový SB".
Avatar - Dinar
Dinar
Sport turismo přece nevzniklo kvůli nějaké obsesi velikostí kufru, je to stylovka, jestli se tobě nelíbí a mně naopak víc než klasická panamera, je čistě věcí osobního vkusu. ;-)
Avatar - Zappa
Zappa
dobre si to vystihol - je to vec vkusu a mne sa to tiež pozdáva, len žial realita je taká,že sa tešim z Céčka
4bytelnýkola
hele my se shodneme :-)
Avatar - Beefcake
Beefcake
Auto moze byt.
Ale na tej tabulkovej spotrebe sa nemozem prestat smiat :-)
Avatar - maxi!
maxi!
mne sa nova Panamera pozdava a tato varianta si urcite najde svojich kupcov - osobne uz viem dvoch vaznych zaujemcov. :-!

( uz som sa par krat uzasne pobavil s tym sialenym dizlom v novej Panamere, ale sa mi to zda az prilis extremne. Ale zvazujem aj nieco benzinove - super hodnotenia aj v AutoTipe ma E 43 AMG - vyborny motor, perfektny podvozor, uzasny interier - mozno by to stalo za pokus? )
:-!
4bytelnýkola
jen ta cena, sice o třídu níž,ale audiS5 stojí v základu o mega míň se stejným motorem, to je už rachot rozdíl, jinak jako rodinej wagen ideal, jenom aby nebylo až moc výkonu >:D
_MT_
To jsou dvě třídy, ne jedna.
4bytelnýkola
a5 je na podvozku a4?
_MT_
Jop.
4bytelnýkola
aha tak to se omlouvám, dík :-)
Avatar - Googlit
Googlit
Mám doma starý zesák Cambridge Audio A1 MK3 SE ještě z dob studií co má 2×30W a v místnosti 60m2 umí zařídit pěkné pískání v uších i když se nepustí naplno. 150W v malé kabině auta musí uživateli způsobit trvalé poškození sluchu i na polovinu výkonu! >:D >:D Aha, jo, jasně, je to jenom PR žvást.
Avatar - Ham.
Ham.
No vidíš a to ses ještě o jeden řád seknul, protože ten výkon audia je 1500W. Nic neobvyklého, u prémie jsou v příplatkové výbavě i kousky s 2000W.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Reálnejch 2000 W by ti v kabině auta vymáčkalo mozek z hlavy jako šťávu z citronu. Fakt je to do jistý míry jen PR žvást

Cambridge audio 2x30 Watt [odkaz] může bejt i dneska příjemnej poslech :yes:

Teď to bude trochu technicky nefér ale naprosto fantastickej poslech ti nabídnou i takovýhle zesíky [odkaz] fakt je to jen 10 Watt :-)
_MT_
Trochu? :-) Teď si vem, že má tahle Panamera kolik? 21 reproduktorů/ kanálů? S 10 W na kanál to máš 210 W. A 10 W 26 cm subwoofer...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo trochu = protože zrovna Burmester umí ozvučit auta a včetně Panamery, ale 21 reproduktorů + sub taky neudělaj automaticky lepší zvuk. V tom autě to je komplikovanější ale víc repro taky neznamená automaticky lepší zvuk žejo :-)

Do auta je potřeba víc watt než domu do násobně většího obýváku ale ty tisíce wattů to je z velký míry PR ;-)

A :yes: pro Ham.a citujícího PR a :no: pro mě = to nemá chybu >:-[]
_MT_
Samozřejmě, že příslibem kvality tu není ani 14XX W, ani 21 reproduktorů, ale právě Burmester, protože člověk věří, že umí. Garance nejsou žádné.

Tou trochou jsem narážel na to, že se tu bavíme o autech. Tohle má hodně daleko do elektroniky vhodné pro auto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dieter Burmester fakt umí, teda uměl [odkaz] Auta popravdě hlavně Panameru vozil i na výstavy a vždycky se sám zúčastňoval a převáděl. Byl i hned někdy v porevolučních letech v Praze = tady pochopitelně obchody nic moc [odkaz]
Avatar - Zappa
Zappa
náš kolega Maxi je magor do Burmestera!
ten uz má snaď tretie auto za sebou s jeho aparatom
_MT_
Na automobilových systémech je zajímavé, že si za těch šest tisíc euro, nebo kolik stojí, nic moc z jejich normální nabídky pro domácnost nekoupíš. O tom levnějším systému za 800 €, nebo kolik, ani nemluvím.

Když jsi zapálený do značky, máš doma pěkný systém, asi není co řešit.
webpaja
Mám v autech 360W v sedanu a 600W v SUV a na čistotě zvuku i přes používání flashky to je oproti standartním aparaturám znát. Zatím nejvíc jsem v autě zažil 1100W a bylo to úžasné.

Nicméně v tomhle oboru se nevyznám, jen si rád užiju čistý zvuk.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Výkon a čistej zvuk abych použil stejnej termín nemaj žádnou přímou souvislost. Naopak zcela fantastickej zvuk maj například ty pár wattový lampáče = klidně 5-10 Watt
Těhle 18w patří k nejlepšim na světě [odkaz] = proto taky stojí 95 000 USD :yes: >:-[]

Určitá nepřímá souvislost typu větší auto je lepší = myšleno A8 je lepší než A1 = tam ale je. Ale je tam spousta výjímek typu Elise, Cayman, MX-5 apod. = to je taky strašně zjednodušený takže prostě: Kvalitní zvuk neni o výkonu :-)
webpaja
Říkám, nerozumím vztahu výkon/kvalita. Pravda je, že základní aparatury i u prémie jsou kolikrát trága.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vyšší výkon určitě nevadí ale důležitá je jen kvalita zvuku = jak se to líbí tvejm ušim

[odkaz] [odkaz]
_MT_
Nemá Ongaku 2x27 W? Znám magora, který má domácí kino postavené na Kagurách. Až na subwoofer na každém kanálu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Japonský Audio Note Ongaku což je stereo koncák má 2x27 jak správně píšeš [odkaz]

Já mluvil o Ongaku integrovanym zesilovači z britský větve = Ongaku je nejlepší integráč, má 2x18 W [odkaz]

Domácí kino bych postavil jinak ale jinak :yes: :yes: :-)
_MT_
Pokud vím, zesilovače podobných systémů mají mnoho kanálů (pro každý reproduktor jeden). Asi bys nedělal 1-2 W zesilovač pro výškový reproduktor. A 20 W basový by byl k smíchu. Samozřejmě, že je to overkill a nemůžeš to poslouchat naplno, pokud si ceníš svého sluchu. To samé ale platí i pro domácí systémy. Chceš, aby měl dostatečné rezervy.

I základní systémy v obyčejných autech pak mají snad 4x20 W, nebo něco takového. V high-end systémech je klidně přes 20 reproduktorů. A žádný ze zesilovačů asi nebude mít pod 20 W. Subwoofery mají několik set wattů (tady má myslím 400 W).
Avatar - maxi!
maxi!
tie stovky az tisice W su v podstate len reklamne kecy. Pokial nie je definovane, ze akych podmienok ( specifikacii) je to myslene, tak je to nic hovoriace cislo!
Normalna firma ( ako je napriklad spominany Cambridge) sice udava iba 30W, ale sposobom: vykon je 30W pri skresleni 0.05 percenta a pritom dodrzuje rozsah prenosu od 10 - 50.000 hertzov
Cize pri tych prisnych kvalitativnych podmienok!

Niektory vyrobca rozumne udava:
vykon je 2x150 W pri skresleni 0.5 percenta - alebo 2x 80 W pri 0.05 skresleni a v rozsahu
10 - 100.000 Hz

tie sialene W su uplne smiesne udaje - napriklad domace kino ma na krabici vykon 1200W a pritom spotreba zo siete je udavana 45W, cize je to zazrak - prikon iba 45 a vykon az 1200W.
Takze logicky nemozeme si mysliet, ze 300W v aute bude hrat 10x hlasnejsie ako skutocnych 30W v high end aparature. Pretoze W nie je udaj o hlasitosti aparatury.

........
A samozrejme dva 100 W reproduktory nemusia mat rovnaky akusticky vykon. Na reprakoch je W zatazitelnost a nie vykon, ako sa vseobecne udava.

Etcccc......
:-!
gil54
A jednoduše se to dá také popsat v jedné větě, že je obrovský rozdíl mezi hudebním výkonem (PMPO) a sinusovým (RMS).
Avatar - Zappa
Zappa
za mńa ti ďakujem, myslim,že si nam to pekne vysvetlit
samozrejme ze asi vsetkym je jasne, ze takzvany hudobny vykon je len fantazia tvorcov a velky podvod.
_MT_
RMS výkon je nesmysl. Výkon je průměrný, RMS je v tomhle případě napětí.
gil54
Říkáš nesmysl, dobrá. No, jestli přímo napětí nevím.

Efektivní hodnoty napětí a proudu v praxi.
Efektivní hodnota bývá často značena indexem RMS z anglického „Root Mean Square“ (česky doslovně „odmocnina průměru čtverců“, jinak také kvadratický průměr).

Tady je celý text, co jsem rychle našel [odkaz]
_MT_
RMS výkon (tedy kvadratický průměr výkonů) sice můžeš spočítat, ale nemá snad žádné praktické využití. Tohle označení vzniklo myslím z toho, že se výkon (průměrný, do čistě odporové zátěže) počítal z RMS napětí (P = Urms2 / R). Takže se to začalo zkracovat jako RMS výkon.

Všimni si, že i na wiki mluví o efektivním (RMS) napětí a proudu, ale průměrném výkonu:

Efektivní hodnota střídavého proudu (Ief) je rovna hodnotě stejnosměrného proudu, který by při průchodu odporovou zátěží dával stejný průměrný výkon.

Efektivní hodnota střídavého napětí (Uef) je rovna hodnotě stejnosměrného napětí, které by při přiložení na odporovou zátěž dávalo stejný průměrný výkon.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-)
Avatar - maxi!
maxi!
ty si v high ende celkom doma, takze si dobre poznamenal, ze aj 2x 15 alebo 20 W zosilovac s pevnym zdrojom dokaze dobre ozvucit obyvacku ( dobra citlivost ziaricov nad 90 dB/ 1meter ) a nie nejake male priestory v aute. Samozrejme pri menej citlivych reprakov a hlavne pre slusnu rezervu na peaks je vhodne mat rezervu vykonu, co ale ako aj pri autach znamena vacsie investicie :-!
_MT_
Problém je, že poměr špička/ průměr je u audio signálu opravdu velký. Respektive může být. Dá se to samozřejmě z nahrávky odstranit, ale z hlediska věrnosti reprodukce je to nežádoucí. A když uděláš zesilovač, který zvládne tu velkou špičku bez významného zkreslení, tak by zvládl i nepotřebně velký průměr. Takže se dá postavit zesilovač, který sice zvládne řekněme 1 kW, ale jeho zdroj nemusí zvládnout ani 100 W dlouhodobě. V autě jsi limitovaný alternátorem a baterií. I kdybys tam dal odpovídající zdroj, elektrická síť auta to stejně dlouhodobě neutáhne.

Pak je tu otázka citlivosti reproduktorů. Ale jak říkám, podle mne jsou ty vysoké hodnoty také dané tím, že tyhle zesilovače mají mnoho kanálů. Vem si aktivní reproduktory, kde se signál dělí před zesilovači. Součet jejich výkonu bude také relativně velký. Ten výškový si nemůže "půjčit" nevyužitý výkon toho středového.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V autě je to trochu jinak než doma a výkonová rezerva je dobře všude. PR kecy o mnoha tisících wattech sou ale prostě předevšim PR kecy

Jinak by totiž bylo potřeba mít na autě přípojku do elekriky a hodně ale fakt hodně dlouhou prodlužku :-)
webpaja
JJ, na pískání v uších to bude dobré! >:-[]