sotva se konečně podařilo Porsche udělat Panameru pohlednou a proporčně vyváženou, tak zase udělají její ošklivou verzi..naštěstí je tu pořád možnost koupit panameru obyč..
Nevím proč, asi obsesí na velké kufry netrpí jen češi..
Nakonec stejně nejsem zákazník Porsche, ale přeci jen - když to někde potkám tak se na to dívat budu muset - na rozdíl od kupce, který to zevnitř řešit nemusí.. ;-)
Mi todle přijde jako super nápad. Co si koupí bohatej člověk jako větší rodinný auto, kam o víkendu narve i třeba kolo? V garáži parkuje jeden sporťák, kabrio na léto, manželka vozí děti do školy třeba Cayennem. Nechce SUV typu Range protože přeci jen horší jízdní vlastnosti a image povozu pro dvacetiletý blonďatý Rusky, či fotbalisty.. no a jaký jsou vlastně možnosti? RS6 už zbytečnej extrém, ostatní velký kombíky moc obyč.. vlastně se divim, že to dělaj až teď:)
Máš zvláštní schopnost vystavět příběh a zmapovat potřeby bohatých lidí.
Do toho manželčinýho Cayenna se kolo vejde možná líp, než do téhle Panamery. Ale zpátky k první větě. Když už parkuje sporťák, kabrio, Cayenna a kdoví co ještě, tak proč hledat kompromis zrovna u "rodinného" auta. A každej kombik je tak trochu kompromis mezi autem a dodávkou.
Tím samozřejmě nepopírám, že se najde i pár kupců. Jen spekulovat o důvodech koupě si netroufám a i je to tak nějak zbytečné.
Rodinně auto neznamená automaticky kombík.
Ale jak jsem řekl, dělají ho proto, že se jistě najdou nějací kupci. Hlavně jde pokrývat co nejširší spektrum variant. Pokud na to tedy výrobce má. Jak peníze, tak i to ostatní.
Osobně pochybuji, že nabídne nějak významně praktičtější zavazadelník. Když to ukázali jako koncept za dob první generace, tak mě ST zaujalo vzhledem - v mých očích bylo bez debat pohlednější.
Ano, Panamera Sport Turismo vypadá lépe, než původní Panamera, ale zároveň ne tak dobře, jako ta klasická aktuální, která má navíc možnost prodlouženého rozvoru/délky o 150 mm (Panamera Executive).
dobre hovoris, a mas pravdu, ze pre taketo auta je trochu iny trh a uplne ina logika pri vybere, ako ked niekto sa rozhoduje medzi sedanom a kombikom v strednej triede. :-!
Tak zrovna kolo bych do Panamery nestrkal. To bych radši zabavil partnerce Cayenne, nebo použil nosič a na to kombi nepotřebuji (nebo přepravní kufr, ale to je možnost jen pro blázny ;-) ). Zajímalo by mě, jak se liší základní rozměry pod roletkou mezi liftbackem a kombi.
Sport turismo přece nevzniklo kvůli nějaké obsesi velikostí kufru, je to stylovka, jestli se tobě nelíbí a mně naopak víc než klasická panamera, je čistě věcí osobního vkusu. ;-)
mne sa nova Panamera pozdava a tato varianta si urcite najde svojich kupcov - osobne uz viem dvoch vaznych zaujemcov. :-!
( uz som sa par krat uzasne pobavil s tym sialenym dizlom v novej Panamere, ale sa mi to zda az prilis extremne. Ale zvazujem aj nieco benzinove - super hodnotenia aj v AutoTipe ma E 43 AMG - vyborny motor, perfektny podvozor, uzasny interier - mozno by to stalo za pokus? ) :-!
jen ta cena, sice o třídu níž,ale audiS5 stojí v základu o mega míň se stejným motorem, to je už rachot rozdíl, jinak jako rodinej wagen ideal, jenom aby nebylo až moc výkonu >:D
Mám doma starý zesák Cambridge Audio A1 MK3 SE ještě z dob studií co má 2×30W a v místnosti 60m2 umí zařídit pěkné pískání v uších i když se nepustí naplno. 150W v malé kabině auta musí uživateli způsobit trvalé poškození sluchu i na polovinu výkonu! >:D >:D Aha, jo, jasně, je to jenom PR žvást.
Jo trochu = protože zrovna Burmester umí ozvučit auta a včetně Panamery, ale 21 reproduktorů + sub taky neudělaj automaticky lepší zvuk. V tom autě to je komplikovanější ale víc repro taky neznamená automaticky lepší zvuk žejo :-)
Do auta je potřeba víc watt než domu do násobně většího obýváku ale ty tisíce wattů to je z velký míry PR ;-)
A :yes: pro Ham.a citujícího PR a :no: pro mě = to nemá chybu >:-[]
Dieter Burmester fakt umí, teda uměl [odkaz] Auta popravdě hlavně Panameru vozil i na výstavy a vždycky se sám zúčastňoval a převáděl. Byl i hned někdy v porevolučních letech v Praze = tady pochopitelně obchody nic moc [odkaz]
Na automobilových systémech je zajímavé, že si za těch šest tisíc euro, nebo kolik stojí, nic moc z jejich normální nabídky pro domácnost nekoupíš. O tom levnějším systému za 800 €, nebo kolik, ani nemluvím.
Když jsi zapálený do značky, máš doma pěkný systém, asi není co řešit.
Mám v autech 360W v sedanu a 600W v SUV a na čistotě zvuku i přes používání flashky to je oproti standartním aparaturám znát. Zatím nejvíc jsem v autě zažil 1100W a bylo to úžasné.
Nicméně v tomhle oboru se nevyznám, jen si rád užiju čistý zvuk.
Výkon a čistej zvuk abych použil stejnej termín nemaj žádnou přímou souvislost. Naopak zcela fantastickej zvuk maj například ty pár wattový lampáče = klidně 5-10 Watt
Těhle 18w patří k nejlepšim na světě [odkaz] = proto taky stojí 95 000 USD :yes: >:-[]
Určitá nepřímá souvislost typu větší auto je lepší = myšleno A8 je lepší než A1 = tam ale je. Ale je tam spousta výjímek typu Elise, Cayman, MX-5 apod. = to je taky strašně zjednodušený takže prostě: Kvalitní zvuk neni o výkonu :-)
Pokud vím, zesilovače podobných systémů mají mnoho kanálů (pro každý reproduktor jeden). Asi bys nedělal 1-2 W zesilovač pro výškový reproduktor. A 20 W basový by byl k smíchu. Samozřejmě, že je to overkill a nemůžeš to poslouchat naplno, pokud si ceníš svého sluchu. To samé ale platí i pro domácí systémy. Chceš, aby měl dostatečné rezervy.
I základní systémy v obyčejných autech pak mají snad 4x20 W, nebo něco takového. V high-end systémech je klidně přes 20 reproduktorů. A žádný ze zesilovačů asi nebude mít pod 20 W. Subwoofery mají několik set wattů (tady má myslím 400 W).
tie stovky az tisice W su v podstate len reklamne kecy. Pokial nie je definovane, ze akych podmienok ( specifikacii) je to myslene, tak je to nic hovoriace cislo!
Normalna firma ( ako je napriklad spominany Cambridge) sice udava iba 30W, ale sposobom: vykon je 30W pri skresleni 0.05 percenta a pritom dodrzuje rozsah prenosu od 10 - 50.000 hertzov
Cize pri tych prisnych kvalitativnych podmienok!
Niektory vyrobca rozumne udava:
vykon je 2x150 W pri skresleni 0.5 percenta - alebo 2x 80 W pri 0.05 skresleni a v rozsahu
10 - 100.000 Hz
tie sialene W su uplne smiesne udaje - napriklad domace kino ma na krabici vykon 1200W a pritom spotreba zo siete je udavana 45W, cize je to zazrak - prikon iba 45 a vykon az 1200W.
Takze logicky nemozeme si mysliet, ze 300W v aute bude hrat 10x hlasnejsie ako skutocnych 30W v high end aparature. Pretoze W nie je udaj o hlasitosti aparatury.
........
A samozrejme dva 100 W reproduktory nemusia mat rovnaky akusticky vykon. Na reprakoch je W zatazitelnost a nie vykon, ako sa vseobecne udava.
za mńa ti ďakujem, myslim,že si nam to pekne vysvetlit
samozrejme ze asi vsetkym je jasne, ze takzvany hudobny vykon je len fantazia tvorcov a velky podvod.
Říkáš nesmysl, dobrá. No, jestli přímo napětí nevím.
Efektivní hodnoty napětí a proudu v praxi.
Efektivní hodnota bývá často značena indexem RMS z anglického „Root Mean Square“ (česky doslovně „odmocnina průměru čtverců“, jinak také kvadratický průměr).
RMS výkon (tedy kvadratický průměr výkonů) sice můžeš spočítat, ale nemá snad žádné praktické využití. Tohle označení vzniklo myslím z toho, že se výkon (průměrný, do čistě odporové zátěže) počítal z RMS napětí (P = Urms2 / R). Takže se to začalo zkracovat jako RMS výkon.
Všimni si, že i na wiki mluví o efektivním (RMS) napětí a proudu, ale průměrném výkonu:
Efektivní hodnota střídavého proudu (Ief) je rovna hodnotě stejnosměrného proudu, který by při průchodu odporovou zátěží dával stejný průměrný výkon.
Efektivní hodnota střídavého napětí (Uef) je rovna hodnotě stejnosměrného napětí, které by při přiložení na odporovou zátěž dávalo stejný průměrný výkon.
ty si v high ende celkom doma, takze si dobre poznamenal, ze aj 2x 15 alebo 20 W zosilovac s pevnym zdrojom dokaze dobre ozvucit obyvacku ( dobra citlivost ziaricov nad 90 dB/ 1meter ) a nie nejake male priestory v aute. Samozrejme pri menej citlivych reprakov a hlavne pre slusnu rezervu na peaks je vhodne mat rezervu vykonu, co ale ako aj pri autach znamena vacsie investicie :-!
Problém je, že poměr špička/ průměr je u audio signálu opravdu velký. Respektive může být. Dá se to samozřejmě z nahrávky odstranit, ale z hlediska věrnosti reprodukce je to nežádoucí. A když uděláš zesilovač, který zvládne tu velkou špičku bez významného zkreslení, tak by zvládl i nepotřebně velký průměr. Takže se dá postavit zesilovač, který sice zvládne řekněme 1 kW, ale jeho zdroj nemusí zvládnout ani 100 W dlouhodobě. V autě jsi limitovaný alternátorem a baterií. I kdybys tam dal odpovídající zdroj, elektrická síť auta to stejně dlouhodobě neutáhne.
Pak je tu otázka citlivosti reproduktorů. Ale jak říkám, podle mne jsou ty vysoké hodnoty také dané tím, že tyhle zesilovače mají mnoho kanálů. Vem si aktivní reproduktory, kde se signál dělí před zesilovači. Součet jejich výkonu bude také relativně velký. Ten výškový si nemůže "půjčit" nevyužitý výkon toho středového.