Po letech čekání dala Jawa na trh zase levnou třistapadesátku pro začátečníky i zkušené mazáky, kteří nikam nespěchají. Stačí na ni sto tisíc, a navíc už nemusíte míchat benzin s olejem.
úžasný počin ? Jakože vzít čínský vrak a vyměnit tři díly ? Nádrž, zadní blatník a krytku pod sedlem ... opravdu zázrak. Ještě, že dostali těch cca. 100 000 000 dotaci >:D
Pokud si někdo myslí, že koupí kompletní čínskou motorku shineray 400
[odkaz]
a vymění pár dílů. Jako nádrž a ze pár štítků a bude to vydávat za legendární českou značku, která byla pověstná kvalitou. Nepochodí ani za 60 000,- natožpak za 99 000,-
Pokud chci super malou motorku za pěkné peníze dá se koupit KTM DUKE a nebo BMW 310. Většina renomovaných značek potom nabízí nějaký ten entry model za pár drobných navíc. A pokud chci být mermomocí retro koupím vespu 300 GTS.
Kdyby se pak náhodou našel někdo, kdo by chtěl sedlat jawu. Nechť si ji koupí. Za 100 000 se jich najdou mraky. Určitě by se vlezla jedna historická a jedna 634 A to je 1000x lepší varianta než tahle čínská hujda a navíc poroste na ceně.
Nakonec doporučuji případným zájemcům kouknout po internetu na příspěvky majitelů, kteří jsou z ,,kvality,, těchto strojů velmi nadšeni.
Prijde jen me ta cena uplne mimo? Vzdyt to ma probuh buben vzadu. To radsi z300 nebo mt03. Ano motorka vypada hezky (retro), ale technicky a tipuji ze i zpracovanim je to motorka tak za 60 tisic. A to kdo vi jestli, proste mimo.
Ale nepochybuju, ze se par (cinskych >:D ) patriotu najde
Boze, preco sa musis vyjadrovat ku vsetkemu... Jawa pred 35 rokmi bola vyrobena v Tynci nad Sazavou , tvoja obdivovana nova jawa je cinska motorka zohyzdena starymi kastlikmi z tej 35 rocnej. Co by si pisal, keby jawa takym istym sposobom obnovila vyrobu aut ? Chvalil by si cinske auto s nalepkou jawa ?
Test si asi necital, o cinskej jawe sa v nom pise. Keby si videl argentinske jawy z ciny, ochkal by si este hlasnejsie.
Oni nic nevymysleli, žádný dizajn nic. Ta motorka je z 90% totožná s Shinerayem 400.
Vyměnili jenom nádrž, ( a i tak ale zůstala plastová část ze Shineraye ) krytku pod sedlem, která mírně změnila tvar a zadní blatník, který se protáhl.
Celé to hodili do červeno černé a opatřili nápisy.
Pokud se ti motorka líbí ,dej za vděk čínským dizajnérům...
Bohužel to není retro, to je starý krám (motor bude kopie Hondy a ještě k tomu z Endura, tak z 80tých let), akorát je tam už v Číně dolepeno moderní vstřikování kvůli Euro 4 a pár starých dílů z Jaw, aby to v ČR někomu mohlo dát smysl.
Nemusí to být špatné , ale díru do světa tím nikdo neudělá, pouze 400ka, pouze jednoválec, pouze 20kW, pouze jedno provedení (naháč)...
Dobrý den mohl by mi někdo objasnit pár věcí? Na co je to čidlo vzadu na rozetě a ta černá nádobka pod nádrží? A nebyla by fotka bez bočních kastliku? Díky
S Jawou 350 r.v. 1982 mám jen ty nejhorší vzpomínky na kvalitu. A že je něco nedotažené? Na tamté bylo nedotaženo úplně všechno.
Tato 350 OHC že vypadá pěkně, no jo, skutečně jako motorka. Tak hlavně aby nepodědila kvalitu z minula. To že něco vypadá pěkně, neznamená že je to též kvalitní. Uvidíme.
No vždyť jsem ti to napsal, jestli chceš konkrétní příklad, tak třeba 2.0 TSI nebo 1.8 TSI jsou motory původně vyvinuté u Audi a nyní používané mimo jiné u Škodovky.
Ano, retro je cesta, kterou se měla Jawa vydat už dávno. Ale předělaná čínská bída pro chudé Asiaty není to pravé ořechové. Pokud jde o design, je to, za poslední desetiletí, to nejlepší, co v Týnci vymysleli. Ale... ty výfuky k Jawě naprosto neladí. Jawácké svody byly vždycky ohýbané do oblouku a koncovky byly mohutnější. Jasně, byly to dvoutaky, ale posnažit se mohli. Svézt bych se, ze zvědavosti, chtěl, ale za 100 litrů bych si to nekoupil. Ovšem pokud chce někdo novou Jawu, je tohle vlastně jediná rozumná volba, protože 660ky Sportard a Vintage jsou cenově naprosto přestřelené. Za ty peníze je třeba MT-07 od Yamahy a ta je ve všech parametrech o maxitanker před Jawkama.
Probůh, Toppere, jste opravdu tak naivní? Nebo jen priožratý?! Škodovka = VW a trochu Audi; Jawa 350OHC = levný šmejd z Číny. Jaké krásné povozeníčko? To je vidět na fotkách??!!
boze fakt ked nevies tak radsej nepis,...cz,jawa patrila v povojnovom obdobi k svetovej spicke vo vyrobe motocyklov, bohuzial pocas komunizmu doba nepriala, nevylepsovalo sa a svet jej utiekol v 60-70 rokoch tak ze to uz nikdy nedobehla...
nadherne "retro" s paradnymi detailami... ( pristrojovy stit, vyfukova sustava, nadrz, blatniky.... vsetlo ladi ako ma ) .... teda ja a motorky to nejde dokopy ( mam strach z nich ) ale na nejake to pokojne povozenicko v krasny letny slnecny den by sa mi takato "kraska" urcite pacila a bohate stacila... aj cena je podla mna dobra... pre motorkarov ktori zase nenahanaju rychlost ale chcu si len tak normalne uzit "slobodu" aku im da len "jedna stopa" tak to musi byt zaujimava volba... zaroven pouzitelne retro takmer na kazdy den :yes:
mrtvá z hlediska vývoje a inovací určitě, z hlediska ruchu a výroby nikoliv, až do roku 1990 se vyrábělo tísíce motorek na export do SSSR, Kuby, jižní ameriky atd.
Pro mě v rámci možností nejhezči Jawa od doby Péráka a 500 OHC. Má ucelený design. A to nejsem Jawa srdcař a poslední, co po válce od Jawy uznávám je 500 OHC a Pérák (asi proto, že mají kořeny z doby před převratem). Dál to byly vergly.
660 Sportard a Vintage jsou kočkopsi. A že je z Číny? Proto píšu v rámci možností.
Že by motory? Nebo celou podvozkovou platformu MQB? Nebo převodovky? Nebo posilovač řízení? Nebo brzdovou soustavu? Pokud považuješ za zásadní jenom plasty v interiéru tak nesdílí skoro nic, pokud mechanické díly, tak skoro všechno.
Neuveritelne... takze vy se date koupit na udelani reklamy u
A nemate dost rozumu ani na to, abyste fakt hledali nejakou dobrou stranku.
Tohle je cinskej kram, jehoz zivotnost bude... cinska.
Jedvalcovy letity ctyrtakt jiste drti dvoutaktni dvouvalec kulturou chodu...
A cena je uplne mimo misu - prodejne tak za 44 tisic.
Abych to upřesnil. Měl jsem i Jawy z 60tých let. A to i Stadiona, Tatrana i 175 ČZ skůtra. Proti nim nemohu říci ani ň. To byly myšiny. Nezničitelný s téměř nulovou údržbou. A neporovnával jsem stroj, ale kvalitu výrobku.
nevypadá nejhůř,ale...zadní blatník mi připadá jako z califa,fakt chybí stojan,výfuky jsou jak z 1 republiky,líbil by se mi padací rám a boční podsedlové držadlo,opěrky na nádrži drží šrouby které asi prodřou kalhoty,klakson je jak ze simsona a dal bych hrazdy...a cena je hooodně přehnaná..
rovnako zober si kde bola skoda v r 1982 a kde je dnes... tak vidis... preto neporovnaval by som 35 rocnu jawu uz s tou dnesnou... to uz fakt nejde ;-)
dokonalost :yes: na nejake to povozenicko v jednej stope uplna parada :yes:
presne tento typ motorky by som prijal.. ziadny superbike delo ... ani ziadne enduro by som nechcel ale krasne zive a stylove retro na kazdy den sa vazne neodmieta :yes:
Musim říct že po dlouhé době jawa předvedla úžasný počin v podobě téhle 350tky. Vypadá opravdu dobře a vše vypadá totazene. Jízda bude pohodlná a hlavně pohodová. Já osobně bych sice zvolil dvoutaktní, protože zvuk dvoudveho dvouvacee nezranitelný a ke staré poctivé mašině se hodí. Měl jsem mz etz 150 a i tam byl dvoutaktní super. Ale rozumím jdeme s dobou a držím téhle jawe palce. Bravo :-)