To, že se od redaktora specializovaného autowebu dočkám stejného vysvětlení prvního místa Fiesty jako od Topera, jsem opravdu nečekal. Auto.cz ještě stále zkouší, kam se dá ještě padnout.
Jediné vysvětlení je zde. A nikdo nemusí být analytik, aby pochopil, že v dubnu už Fiesta první nebude.
Fiesta UK:
březen: 25 428
duben: 4 957
vysvetleni je imho to, ze auto.cz ma okurkovu sezonu po cely rok a tak lepi clanky jenom aby neco napsali.... a to jejich vysvetlovani duvodu je taky legracni... u golfa lidi cekaji na novou verzi, fiesta dostala kratkodoby sok a bude dal chcipat a u oktavky se lidi lekly toho hnusneho predku a tak si delaji pruzkum, az zjisti, ze lepe na tom vychazi prave golf, takze prodeje se zvednou jeste o odchozi od skodovky (tedy samozrejme mimo flotily, kdy je temto lidem jedno, v cem vezou svoji uprdenou kfc-zadnici, hlavne at to dojede do chorvatska)... a je celkem legracni, jak si pan redaktor mysli, ze golfy se provavaji pouze se vznetovymi motory :DDD
Tak pak mám dlouhé vedení.
Za prvé - o rekordním prodeji v GB článek píše.
Za druhé - zcela jistě to není JEDINÝ důvod - kdyby Golf nepoklesl v důsledku nabíhání fl, asi by to Fiestě na první místo nestačilo.
Je to zkrátka kombinace více faktorů. Jinak - jestli Golf bude nebo nebude první je samozřejmě nedůležité téma.
No tak si dál věř těm žvástům o nové generaci Fiesty a slevám. Focus rostl v březnu v UK mnohem víc než Fiesta. také asi kvůli nové generaci a slevám. A co únor nebo březen, proč ty Fiesta bude zase na polovičních prodejích oproti Golfu a asi i za Cliem? Burešovi argumenty platí jen na březen? prostě se smiř s tím, že to není zase tak složité a Fiestě pomohl k prvnímu místu jen britský březen. Jednou za 50 let se prodá za jeden měsíc stejně aut jako za jiné 4 měsíce. To se stalo a Fiesta se dostala na první místo. FL a nové generace za tím nehledej. I ten Golf už klesá 12 měsíců v řadě. To nech Burešovi a Toperovi.
O čem to pořád mluvíš? Článek Fiestu v GB řeší v celém odstavci, nepřehlídl jsi to?
A vysvětluje její rekordní prodeje v GB v březnu standardně silnými březnovými prodeji+ je Fiesta v GB dlouhodobě nejprodávanější auto+ chystaná změna v daních z aut.
Pak vysvětluje několik dílčích důvodů poklesu Golfu.
A pak přijdeš ty, a řekneš, že ty důvody jsou úplně jiné - a sice březen 25t, duben 5t.
Tys ten odstavec o GB vážně musel přehlídnout.
Já číst umím. Je to uvedeno až v pátém odstavci. Jako hlavní důvod redaktor uvádí něco jiného.
"....Důvodů tohoto výsledku je hned několik. Tím nejdůležitějším je nicméně nedávný nástup modernizovaného golfu, prodejci zkrátka v těchto měsících nemají k dispozici dostatečné zásoby auta jako jindy, a tak prodeje klesají. Naopak fiesta teprve čeká na blížící se mezigenerační změnu, prodejci vyprodávají sklady a na odcházející provedení nabízejí různé slevy. Právě kvůli nabízeným cenám prodeje fiesty v březnu tak rostly....."
A dále pak článek pokračuje blábolením o tom, jak se Golf na první místo vrátí, protože už bude po FL a Fiesta naopak doprodá starý model.
"....Analytici ale předvídají, že březnový propad golfu na druhou příčku mezi nejprodávanějšími vozy v Evropě je jen dočasný. Jakmile se plně rozběhne výroba modernizované verze, prodeje golfu zase půjdou nahoru. Naopak fiestu kvůli mezigenerační proměně čeká pád, který navíc může ovlivnit i fakt, že auto v nadcházející generaci bude chtít být luxusněji laděné než dosud (a tedy i dražší)....."
Pokud chápeš psaný text, tak se to stále motá kolem FL Golfa a výprodejích staré Fiesty. A to je samozřejmě zcela mimo.
Těžko říct, který vliv je důležitější. Když se podíváš na čísla, tak za březen je Golf -17% a Fiesta +12% (a z menšího základu), takže z toho pohledu je pokles Golfu významnější faktor.
Čísla Golfa ovlivňuje víc faktorů... krom faceliftu jsou tu novější konkurenti, odklon od Golfa k Tiguanu nebo možná i Atece... čísla se nepochybně pohnou nahoru, ale dlouhodobý trend může být sestupný.
Mám rád tieto analýzy a keďže redakcia sa vyzná, navyše rada píše o koncerne, tak by som sa chcel spýtať: vw za 1.kv. 2017 hlási celosvetový prepad v predaji automobilov (-0,5%), klesol mu dokonca aj obrat, ale prevádzkový zisk narástol z minuloročných 73 mil. € na terajších 869 mil. € (obe čísla za 1. kv.). A teda otázka je - ako to dosiahol? Díki.
I když se nevyznám, tak vysvětlení bude asi jednoduché, v roce 2015 a 2016 tvořila značka VW velké rezervy na dieselgate, což šlo na úkor zisku. Letos už má rezervy dostatečné a tudíž tvoří větší zisk. I tak je 869 mil. € poměrně málo ve srovnání s ostatními značkami koncernu.
Rezervy na dieselgate - samozrejme! Ale tie čísla aj tak nesedia, vyzerá to, že vw dosiahol "zázračné úspory" a tak by ma zaujímalo, kde získali najviac - na subdodávateľoch, na kvalite áut? Bolo by zaujímavé, keby sa niekto pozrel na tie čísla viac do hĺbky a tak dávam námet redakcii ;-)
"I tak je 869 mil. € poměrně málo ve srovnání s ostatními značkami koncernu" - nie nie, toto sú čísla za kvartál, viac má Audi a Porsche, ale ostatné značky sú až za vw.
Naopak sedí, do rezerv na dieselgate dával VW v roce 2015 celý zisk a v roce 2016 převážnou část, nyní má rezervy vytvořené takže zisk skokově narostl, žádná věda, prostě návrat k ziskům, které VW mělo před dieselgate. Nějaké úspory nákladů jistě něco málo mohly přidat, ale z roku na rok takto velká firma nedokáže náklady snížit nějakým dramatickým způsobem, to může dělat v zisku maximálně procenta. Zisk VW je v rámci koncernu malý, vyrábí zdaleka nejvíce aut a jeho zisk na auto je ve srovnání s Audi, Porsche nebo Škodou prostě malý, že jsou to čísla za kvartál na tom vůbec nic nemění.
Tím důvodem je skutečnost,že vw nemá dobré benzínové motory. Dále pak nemá žádný atmo a ten,kdo za vlastní love ochutnal přístup podvwodníků s řetězem tsi určitě další vwrak nekoupí
A 2,0 tdi už taky nežere 4,5,takže se pro většinu lidi nevyplatí..Jasněže je plno vwěrných oveček,kterým to pochopit trvá déle,ale můj názor je,že vw už dávno není za ty love dobré auto..
evropští výrobci promarnili desítky miliard euro vývojem nes
které se nakonec nutně musely ukázat jako slepá cesta. Za to mohou poděkovat nastavení evropského daňové systému, který je k tomuto v podstatě donutil... Co promarnili v dieselech, to zaspali v hybridech....
Re: evropští výrobci promarnili desítky miliard euro vývojem
Tím jedním kontinentem máš asi na mysli Asii (Indie 47%), Austrálii (30%), Jižní Ameriku (27%), Jižní Afriku ....
a Evropu.
Lžeš si hochu do kapsy jsi jako Babiš - Bureš.
Re: evropští výrobci promarnili desítky miliard euro vývojem
Tak nevim kdy a kde si chodil do školy = v Praze v dobách kdy já Indie kontinent nebyla [odkaz] :-)
A jak víš i tam už otočili = nafta ve městech prostě je problém = jak už ví i Ind. Bohužel závažnej problém = jednou to určitě zvládnou i neurony v tvý hlavě ;-)
Lžeš si do kapsy chlape = aspoň že na Burešovi se shodnem >:-[]
Re: evropští výrobci promarnili desítky miliard euro vývojem
Ono Caterpillar nebo JCB na benzín nic nepostaví. Trucky by na benzín nikam nedojely. Dokonce o letecký petrolej je nafta, petrolej je základní složkou nafty. Takže s všimni, benzín musí být drahý, vyrábí se ho málo, je to odpad při výrobě nafty.
Re: evropští výrobci promarnili desítky miliard euro vývojem
Ono proč by taky stavěly žejo = v těch problém neni ;-)
Stejně tak trucky = maj jinej měřící systém + prostor na pořádný SCR = cenovej i velikostní
Blbejch 100 a něco tisíc dieselgate šmejdů na našem území nadělá sajrajtu jako milion autobusů s pořádnym SCR
Nehledej problémy kde nejsou = problém je osobák na naftu poskakující skrz město
Nemusíš zdůrazňovat že benzín je kvalitnější než nafta :-)
Problém je že podíl nafty dál setrvale roste
Ono se nedá růst donekonečna.
Škoda ani VW nemají žádný zázračný recept na úspěch. A ostatní automobilky se tuží. Třeba úctyhodné bylo jak se PSA vyhrabalo ze sraček. Ford se také snaží. Toyota jde na to jinak ale také se snaží.
Navíc dnes si můžeš ve všech kategoriích koupit Mercedes ............ a je to znát.
Proto se VW tak tuží s novými SUV, tady má zpoždění.
Pointa statistik? Někoho to prostě zajímá, třeba mě. Čísla jsou čísla.
Rozbory nebo pseudorozbory... to je prostě názor, nad kterým se člověk může zamyslet. Ideální rozbor je doložený nějakými čísly, třeba růst jednoho modelu na úkor druhého, historická data při uvedení minulé generace, detailnější pohled na jednotlivé trhy...