Novinky
Mám rád tieto analýzy a keďže redakcia sa vyzná, navyše rada píše o koncerne, tak by som sa chcel spýtať: vw za 1.kv. 2017 hlási celosvetový prepad v predaji automobilov (-0,5😖, klesol mu dokonca aj obrat, ale prevádzkový zisk narástol z minuloročných 73 mil. € na terajších 869 mil. € (obe čísla za 1. kv.). A teda otázka je - ako to dosiahol? Díki.
To je jasné, ne? Slyšel jsi něco o takzvané aféře dieselgate? 😄 Kdyby to měl VW zadarmo, tak by se to snad ani aférou nazývat nedalo 😉
I když se nevyznám, tak vysvětlení bude asi jednoduché, v roce 2015 a 2016 tvořila značka VW velké rezervy na dieselgate, což šlo na úkor zisku. Letos už má rezervy dostatečné a tudíž tvoří větší zisk. I tak je 869 mil. € poměrně málo ve srovnání s ostatními značkami koncernu.
Rezervy na dieselgate - samozrejme! Ale tie čísla aj tak nesedia, vyzerá to, že vw dosiahol "zázračné úspory" a tak by ma zaujímalo, kde získali najviac - na subdodávateľoch, na kvalite áut? Bolo by zaujímavé, keby sa niekto pozrel na tie čísla viac do hĺbky a tak dávam námet redakcii 😉
"I tak je 869 mil. € poměrně málo ve srovnání s ostatními značkami koncernu" - nie nie, toto sú čísla za kvartál, viac má Audi a Porsche, ale ostatné značky sú až za vw.
"I tak je 869 mil. € poměrně málo ve srovnání s ostatními značkami koncernu" - nie nie, toto sú čísla za kvartál, viac má Audi a Porsche, ale ostatné značky sú až za vw.
Naopak sedí, do rezerv na dieselgate dával VW v roce 2015 celý zisk a v roce 2016 převážnou část, nyní má rezervy vytvořené takže zisk skokově narostl, žádná věda, prostě návrat k ziskům, které VW mělo před dieselgate. Nějaké úspory nákladů jistě něco málo mohly přidat, ale z roku na rok takto velká firma nedokáže náklady snížit nějakým dramatickým způsobem, to může dělat v zisku maximálně procenta. Zisk VW je v rámci koncernu malý, vyrábí zdaleka nejvíce aut a jeho zisk na auto je ve srovnání s Audi, Porsche nebo Škodou prostě malý, že jsou to čísla za kvartál na tom vůbec nic nemění.
Tím důvodem je skutečnost,že vw nemá dobré benzínové motory. Dále pak nemá žádný atmo a ten,kdo za vlastní love ochutnal přístup podvwodníků s řetězem tsi určitě další vwrak nekoupí
A 2,0 tdi už taky nežere 4,5,takže se pro většinu lidi nevyplatí..Jasněže je plno vwěrných oveček,kterým to pochopit trvá déle,ale můj názor je,že vw už dávno není za ty love dobré auto..
A 2,0 tdi už taky nežere 4,5,takže se pro většinu lidi nevyplatí..Jasněže je plno vwěrných oveček,kterým to pochopit trvá déle,ale můj názor je,že vw už dávno není za ty love dobré auto..
které se nakonec nutně musely ukázat jako slepá cesta. Za to mohou poděkovat nastavení evropského daňové systému, který je k tomuto v podstatě donutil... Co promarnili v dieselech, to zaspali v hybridech....
Ty si génius...na teba čakali až na to prídeš a povieš im to... :-!
Jestli tim somár myslíš: inteligentní pravdu mluvící fakta shrnující = tak hej [odkaz] >😒]
Naštěstí se nafta do osobních aut v masovym měřítku rozšířila na jedinym kontinentu [odkaz]
Naštěstí se nafta do osobních aut v masovym měřítku rozšířila na jedinym kontinentu [odkaz]
Tím jedním kontinentem máš asi na mysli Asii (Indie 47😖, Austrálii (30😖, Jižní Ameriku (27😖, Jižní Afriku ....
a Evropu.
Lžeš si hochu do kapsy jsi jako Babiš - Bureš.
a Evropu.
Lžeš si hochu do kapsy jsi jako Babiš - Bureš.
Tak nevim kdy a kde si chodil do školy = v Praze v dobách kdy já Indie kontinent nebyla [odkaz] 😄
A jak víš i tam už otočili = nafta ve městech prostě je problém = jak už ví i Ind. Bohužel závažnej problém = jednou to určitě zvládnou i neurony v tvý hlavě 😉
Lžeš si do kapsy chlape = aspoň že na Burešovi se shodnem >😒]
A jak víš i tam už otočili = nafta ve městech prostě je problém = jak už ví i Ind. Bohužel závažnej problém = jednou to určitě zvládnou i neurony v tvý hlavě 😉
Lžeš si do kapsy chlape = aspoň že na Burešovi se shodnem >😒]
Nemám odkaz na nejnovější tabulku ale dál se to zhoršilo [odkaz] a zhoršuje se to i po Dieselgate 😐
Víc rakoviny do našich měst :yes: >😒]
Víc rakoviny do našich měst :yes: >😒]
Ono Caterpillar nebo JCB na benzín nic nepostaví. Trucky by na benzín nikam nedojely. Dokonce o letecký petrolej je nafta, petrolej je základní složkou nafty. Takže s všimni, benzín musí být drahý, vyrábí se ho málo, je to odpad při výrobě nafty.
Ono proč by taky stavěly žejo = v těch problém neni 😉
Stejně tak trucky = maj jinej měřící systém + prostor na pořádný SCR = cenovej i velikostní
Blbejch 100 a něco tisíc dieselgate šmejdů na našem území nadělá sajrajtu jako milion autobusů s pořádnym SCR
Nehledej problémy kde nejsou = problém je osobák na naftu poskakující skrz město
Nemusíš zdůrazňovat že benzín je kvalitnější než nafta 😄
Problém je že podíl nafty dál setrvale roste
Stejně tak trucky = maj jinej měřící systém + prostor na pořádný SCR = cenovej i velikostní
Blbejch 100 a něco tisíc dieselgate šmejdů na našem území nadělá sajrajtu jako milion autobusů s pořádnym SCR
Nehledej problémy kde nejsou = problém je osobák na naftu poskakující skrz město
Nemusíš zdůrazňovat že benzín je kvalitnější než nafta 😄
Problém je že podíl nafty dál setrvale roste
Keď to tak rátam tak 12 z 20 najpredávanejších áut Európy spadajú do kategórie mini. 😐
Ford? 😐 Pff.... das ist eine große Katastrophe. ;-\
Dobře ty. Mamka s taťkou byli původně bráška a ségra viď? A ty jsi se jim přihodil jako pracovní úraz.
Jediná škoda je, že Octavia navypadla z první dvacítky, ale má na to slušně nakročeno....
Ono se nedá růst donekonečna.
Škoda ani VW nemají žádný zázračný recept na úspěch. A ostatní automobilky se tuží. Třeba úctyhodné bylo jak se PSA vyhrabalo ze sraček. Ford se také snaží. Toyota jde na to jinak ale také se snaží.
Navíc dnes si můžeš ve všech kategoriích koupit Mercedes ............ a je to znát.
Proto se VW tak tuží s novými SUV, tady má zpoždění.
Škoda ani VW nemají žádný zázračný recept na úspěch. A ostatní automobilky se tuží. Třeba úctyhodné bylo jak se PSA vyhrabalo ze sraček. Ford se také snaží. Toyota jde na to jinak ale také se snaží.
Navíc dnes si můžeš ve všech kategoriích koupit Mercedes ............ a je to znát.
Proto se VW tak tuží s novými SUV, tady má zpoždění.
A jaká je vlastně pointa podobných statistik a následných pseudorozborů? Tedy spíše subjektivních názorů jednoho z deseti milionů obyvatel této země?
Pointa statistik? Někoho to prostě zajímá, třeba mě. Čísla jsou čísla.
Rozbory nebo pseudorozbory... to je prostě názor, nad kterým se člověk může zamyslet. Ideální rozbor je doložený nějakými čísly, třeba růst jednoho modelu na úkor druhého, historická data při uvedení minulé generace, detailnější pohled na jednotlivé trhy...
Rozbory nebo pseudorozbory... to je prostě názor, nad kterým se člověk může zamyslet. Ideální rozbor je doložený nějakými čísly, třeba růst jednoho modelu na úkor druhého, historická data při uvedení minulé generace, detailnější pohled na jednotlivé trhy...
Jediné vysvětlení je zde. A nikdo nemusí být analytik, aby pochopil, že v dubnu už Fiesta první nebude.
Fiesta UK😒br /> březen: 25 428
duben: 4 957
Za prvé - o rekordním prodeji v GB článek píše.
Za druhé - zcela jistě to není JEDINÝ důvod - kdyby Golf nepoklesl v důsledku nabíhání fl, asi by to Fiestě na první místo nestačilo.
Je to zkrátka kombinace více faktorů. Jinak - jestli Golf bude nebo nebude první je samozřejmě nedůležité téma.
A vysvětluje její rekordní prodeje v GB v březnu standardně silnými březnovými prodeji+ je Fiesta v GB dlouhodobě nejprodávanější auto+ chystaná změna v daních z aut.
Pak vysvětluje několik dílčích důvodů poklesu Golfu.
A pak přijdeš ty, a řekneš, že ty důvody jsou úplně jiné - a sice březen 25t, duben 5t.
Tys ten odstavec o GB vážně musel přehlídnout.
"....Důvodů tohoto výsledku je hned několik. Tím nejdůležitějším je nicméně nedávný nástup modernizovaného golfu, prodejci zkrátka v těchto měsících nemají k dispozici dostatečné zásoby auta jako jindy, a tak prodeje klesají. Naopak fiesta teprve čeká na blížící se mezigenerační změnu, prodejci vyprodávají sklady a na odcházející provedení nabízejí různé slevy. Právě kvůli nabízeným cenám prodeje fiesty v březnu tak rostly....."
A dále pak článek pokračuje blábolením o tom, jak se Golf na první místo vrátí, protože už bude po FL a Fiesta naopak doprodá starý model.
"....Analytici ale předvídají, že březnový propad golfu na druhou příčku mezi nejprodávanějšími vozy v Evropě je jen dočasný. Jakmile se plně rozběhne výroba modernizované verze, prodeje golfu zase půjdou nahoru. Naopak fiestu kvůli mezigenerační proměně čeká pád, který navíc může ovlivnit i fakt, že auto v nadcházející generaci bude chtít být luxusněji laděné než dosud (a tedy i dražší)....."
Pokud chápeš psaný text, tak se to stále motá kolem FL Golfa a výprodejích staré Fiesty. A to je samozřejmě zcela mimo.
Čísla Golfa ovlivňuje víc faktorů... krom faceliftu jsou tu novější konkurenti, odklon od Golfa k Tiguanu nebo možná i Atece... čísla se nepochybně pohnou nahoru, ale dlouhodobý trend může být sestupný.