Ibiza se nové platformy dočkala dříve než koncernoví sourozenci. Jak se novinka povedla? A jak jezdí s přeplňovaným tříválcem, který zákazníky zatím láká nejvíce?
Přitom je to jak o třídu větší auto. A ten úspornej a živej přeplňovanej tříválec. Je to prostě hbitý čipera = elán motoru navíc vůbec neni na úkor spotřeby = prostě perpetuum mobile. A to odhlučnění. K tomu ty jízdní vlastnosti = kdo by si za 412 tisíc chtěl koupit o třídu větší auto = například se světlama ;-)
mne to pride uz ako taky baby leon ( z uvodnej foto som ani nerozoznal ze ide o ibizu ) ... nemozem si pomoct ale to caro a roztomilost maleho auta sa tu uz akosi straca.. ved posobi obrovsky... ako je to paradne auto.. ale ten pomer relativne malej dlzky k tej obrovskej sirke z neho robi docela vajicko ... netvrdim ze auto ma byt uzke a dlhe ako jazvecik ... ale zase ani tvar nafuknutej elipsy pri pohlade zhora nepovazujem za nadherny... posobi to proste uz kusok disproporcne... predsa len ceed pri rovnakej sirke ale dlzke o 25 cm vacsej posobi uz menej elipsovito a vajickovo ako ibiza... posobi proste stihlejsie natiahnutejsie... pritom jazvecik to este fakt nie je... ja sa obavam ze coskoro budu vsetky male auta pri dlzke 4m siroke uz aspon 1,8m a budu uz vyzerat ako take "kocky" alebo "vajicka" ... co mi moc pekne nepride... :-( ... neviem.. ale ta predosla ibiza sa mi pacila viac... a obavam sa ze aj nove polo ( ktore zase uz bude nahanat sirkou golfa ) uz sa mi proporciami nebude vobec pacit :-( ach jaj... co uz... tie nove auta su uz proste take siroke a tucne vajicka ... pritom nova lada vesta je fakt vcelku stihla a ma pekne proporcie aj pomer dlzky k sirkee a vyske ... vcera som ju konecne videl a bola pekna ... proprocne aj vizazou podarene auto... ach jo
Až som sa čudoval, že sa Tvoje príspevky dali konečne trochu čítať, ale dnes si znovu priznal "starého dobrého Toppera". V jednom príspevku som sa 300-krát dočítal o pomere šírky ku dĺžke a o akomsi vajíčku 8-s Zostali Ti nejaké ešte z Veľkej noci alebo čo?
Nová Ibiza je vcelku zaujímavé auto, chcelo by to však inú motorizáciu a po vizuálnej stránke radšej "emocion červenú" ako túto čiernu, ktorá to auto tvarovo iba przní. ;-)
Něco jako cena testované verze s nesmysly pro novináře ti není povědomé? Pokaždé se někdo rozčiluje nad takovou cenou, kde jsou naprosté nesmysly, hlavně v dané třídě automobilů :-) Základ je o 100tisic níže, což s ohledem na konfiguraci je v relaci ke konkurenci B segmentu. Subjektivně je to drahé, protože se dnes dá koupit i auto o třídu větší za cenu základní verze této motorizace a s čtyřválcem.... Na druhou stranu, před 14 lety jsme kupovali Cordobu s HTP v základu, jen s nějakými pakety za necelých 400 :-) Tipl bych, že tahle Ibiza bude o trochu rychlejší >:D
adaptivní tempomat, Hi-Fi systém, zadní kamera atp., v autě b-segmentu. Příplatky za sto litrů a prakticky k ničemu. A přitom to auto má jen halogeny. :-!
Adapt. tempomat asi je zbytecnost, ale ten zbytek (zvlast pak ta kamera) mi tam vubec neprekazi. Halogeny ve meste poslouzi asi dostatecne, jen to auto pak vypada jako 10 let stare (zvlast pak v te cerne).
Místo pořádných světel Hi-Fi systém? Kamera ve čtyřmetrovém autě? Nakonec, proč ne, je dobře, že tohle může mít i malé auto, ale ta konkrétní konfigurace je nesmyslná, na příplatcích skoro sto litrů a auto je v černé, na kolečkách a halogenech. Jako novinářské auto - minela.
Inými slovami, obvyklá debilná konfigurácia, akých stáva po salónoch mnoho a zúfalo čakajú na neinformovaného záujemcu, ktorý to na to skočí, lebo akciová cena... :no:
Tak pokud to bude mestske poskakovadlo kde jedes bud za svetla, nebo za poulicniho osvetleni tak tam ty nehalogeny budou schazet nejmin. Sam jsem mel doma asi nejvetsi problem presvedcit drahou polovicku prave o xenonech jako o must have feature i do maleho auta. Kdyz vidim kolik 3er jezdi s halogenem, tam si spis klepu na celo, u B segmentu to v klidu akceptuju (ikdyz doma jsem to nechtel). Audio pak taky nevadi, proc si neposlechnout lepsi hudbu i v malem aute?
Ale souhlas ze DO NOVINARSKEHO AUTA je to minela, jak pises jen to nehezky vysponovalo cenu coz tomu auto clovek ani neodpusti bo furt zustava nehezke. Takze jako novinarske auto vazne spatne, jako auto domu do garaze (az na tu cernou) ale proc ne.
inak je hruza ako tie 15tky tu na tej ibize vyzeraju zrazu male... pritom na mojom pole mi pridu vekostne uplne akurat [odkaz] aj z toho uz vidiet ze nova ibiza je akasi prerastena ked aj 15tky su uz zrazu male ... pritom 15tky obuva v pohode aj zakladny ceed a aj tam nevyzeraju vobec marne a snad na pohlad este lepsie ako na tomto baby leone .. kde sa uz docela stracaju... sila... tu to chce aspon 16tky minimalne .. ale syndromom malych kol trpi aj nova kasnou hruskovita fabia .. aj ta uz potrebuje aspon 16tky aby "vyzerala" k svetu...
jak zase.. nova ibiza je voci sucasnemu vybehovemu polu uz masivnejsia a tak uz to chce dat na nu aspon 16ty.. to iste fabia... na 15tkach je to uz vizualna bida.. posobia male a utopene .. pritom polo na 15tkach vobec marne nevyzera ... kupovat novu ibizu tak tam dam uz aspon 16ky .. to je vizualne minimum :yes:
Je ptavda, ze pro spousta lidi pri phlednuti ke zpusobu pouziti auta, zvlast takto maleho, jsou lepsi svetla zbytecna a ani je neoceni. Couvaci kameru oceni kazdy.
Pěkné auto, *ho*no motor. Jo a navzory předplaceným kecům autora - vysoká spotřeba - 6 až 7 litrů je fakt hodně. Proč si kupovat tak malý motor teda? Za 7 litrů jezdí převážně po městě i moje žena s 1,6 ecoboostem se 4 válci (182 koní). To je fakt lepší jít ke konkurenci, která nabízí poctivější "nezelenou" techniku.
Jeden se nastačí divit. Tak jo - auto s tímhle motorem stojí cca 316tis.
Ta tvá Fiesta s 1,6EB stojí 454tis.
Dá se z toho pochopit, proč si koupit 1,0 místo 1,6? Kolik lidí reálně potřebuje u takovýho prcka do města 182k, tedy motor, který slušně funguje i v Mondeu?
Do téhle kategorie aut tříválec úplně v pohodě. Do Oktávky bych ho nechtěl.
Mám pocit, že nějak nechápeš nejčastější smysl /použití téhle kategorie auta.
Navic ta cena fiesty je ještě přizniva, vzhledem k tomu, že je to dosluhujici model. Jinak souhlas, to neustale nadavani na zakladni motorizace taky nechapu a v B segmentu ten litr jako problem nevidim.
Tohle maji prostě někteři v hlavě zafixovane a přes to vlak nejede. Předsudky, přitom třeba ten 1.0EB ani ve focusu nejede špatně a nejsou s nim problemy a novy litr od koncernu se zatim jevy taky jako vydařena motorizace. Dnes už zakladni atmosfery udušene euro normou, nejsou žadnou vyhrou co se nějakych reakci, točivosti či charakteristiky tyče a ty turbene prditka mi přijdou dokonce jako vhodnějši pohonne ustroji. Stači si vyzkoušet, jak funguji zakladni atmo motorizace vs tyto pro některe "hnoje". Jo v takovem mondeu, už je to i za mě nedustojna motorizace, ale zřejmě je to nutne pro splněni nějakych emisnich limitu a neni problem tuhle motorizaci brat pouze jako nutne zlo v tomhle připadě.
Psal jsem to výše, za necelých 400 jsme před 2. generacemi (2003) kupovali Cordobu v téměř základu a s 47KW HTP. Příplatek proti Ibize byl tuším 15 tisíc? Takže proti tomu turbo litr s 70KW je dělo a navíc za nižší cenu.... a taky nás to HTP odezlo...
v porovnani s touto novou ibizou sa mi ale dlhsi a navonok stihlejsi leon paci uz viac.. ibiza zacina byt tlusta... na to aka je kratka je hodne siroka.. proste tlusta... nema tak pekne proporcie ako leon ceed alebo clio... ani zdaleka... je to uz taky prerasteny cierny brouk na tychto foto... seat podla mna nemusel ibizu az tak tlacit k leonu... pritom fabia mi pride ze octaviu nenahana a je medzi nimi slusny odstup... nova ibiza uz ale voci leonu je ozaj len o kusok mensia.. a vyrabat dve "rovnake" vozy ktore sa od seba lisia len par centimetrami v dlzke mi pride kusok "zvlastne" ale asi taka doba... co uz .. uniformita v praxi proste uz uplne pohltila aj novu ibizu ... uz len cakam ze nova arona bude zase zvysena ibiza... alebo inak povedane skrateny a zvyseny leon ... kam kracas seat... :-( ... chce to viac odlisit jednotlive modely... ja prisaham ze na tej uvodnej foto som myslel ze vidim leon... a to je proste podpasovka... kedze o auta sa nezajimam ani 3 dni ani 3 roky ale podstatne dlhsie a pamatam si etse kusky ako cordoba inca toledo na podvozku golfu 3 ...takze co uz potom taky bezny "laicky" zakaznik.. ten uz musi mat v tom uplny gulas ked zrazu su vsetky seaty "rovnake" ...
Mne velká nepřijde, já tu spíš arugmentuji, jak tu někdo porovnává neporovnatelné a že 70kw motor v solidním autě za 315 tisíc není uplně mimo mísu :-)
ja neviem.. ale ja v nej vidim zmenseny leon... ak takouto cestou pojde aj nove polo.. teda ze to bude rozplacnuty a zmenseny golfik tak sa necuduj potom ze chcem uz crossover ;-) ... a ano chcem ho... vyssia svetlost je fajn... a raz si ho aj kupim...
Clio bude mít 1,2 TCe, což je čtyřválec, v nějaké té GT verzi (ale nevím, jestli se přiblíží 300; a má myslím i atmosférickou 1,2 jako základ). Ale 208 a C3? Nemyslím si, když vynecháš 208 GTi (jejich 1,2 je tříválec). Je tu ještě Swift, byť je menší. Polo má ještě jak 1,2, tak 1,4. A v další generaci by měla být 1,5. To samé u Ibizy, byť teď na začátku není (ale ten za 300 nebude). Vyrábí se ještě Punto? Corsa má 1,4 (atmosférickou i přeplňovanou). Vznětové pomíjím.
Ze zkušenosti a pak z konstrukčních nevýhod tříválců. Proč se asi doteď nevyráběly....dokud v Evropě nezačly ty šílené ekonormy? proč nejezdí jinde než v Evropě?
Doporučuju přečíst článek "Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor?".
Kdyz pominu wartburga (ktery dokazal naprasit soudobym ctyrvalcum), tak trivalce delali treba Italove uz v 80. letech (1.7 diesel), Korejci (taky diesel), Japonci (treba Daihatsu), i to slavne HTP uz je tady 15 let a pochazi z dob, kdy se zacal do Passatu montovat W8. Dobre udelany trivalec muze byt klidne kultivovanejsi, nez ctyrvalec (napr. Opel 1.0 R3 vs 1.4 R4) ani to HTP nevibrovalo, akorat melo v nizkych a strednich otackach otravny knucivy zvuk (ale to treba ctyrvalcove felicie a favority taky, byt trochu jiny). Tvrzeni, ze ctyrvalec je lepsi, protoze jdou dva valce proti sobe je nesmysl, jelikoz dolu nejdou stejne rychle, jako nahoru. Trivalec ma naopak zcela eliminovane vibrace druheho razu a je vhodnejsi pro preplnovani, protoze u nej nedochazi ke kolizi vyfukovych plynu, takze je jejich energie lepe vyuzitelna. Mas sice pravdu, ze celkove je ctyrvalec asi kultivovanejsi, ale i trivalec jde udelat natolik kultivovane, ze to nepredstavuje zadny problem. Dokonce i bez vyvazovacich hrideli (napriklad tenhle 1.0 TSI zadne nema), naopak kvuli vyse zminenemu potrebuji i ctyrvalce vyvazit (treba 2.0 EcoBoost ma, narozdil od litroveho trivalce, vyvazovaci hridele) A jako bonus daleko zajimaveji zni (nektere skoro jako sestivalec).
Je to funkce "velikosti." U větších motorů je vyvážení důležitější, proto větší čtyřválce typicky mají vyvažovací hřídele. Zatímco malé tříválce, podobně jako malé čtyřválce, se zvládnou obejít bez nich. Záleží na inženýrech. Opel a BMW (v 1,5, u 1,2 netuším) myslím používají vyvažovací hřídele.
Můžeme se hádat, ale v důsledku nechápu, proč mít raději 3 válec než 4 válec. Co se zvuku týká, nesouhlasím. Zrovna u Opelu a zvláště u Forda zní jak sekačka, když ho přitlačíš, tak božátko křičí už dost.
Otázka je proč máme na trhu tolik tříválců - odpověˇrozhodně není v rovině určené pro řidičský komfort nebo nižší spotřeba paliva a už vůbec ne výdrž nebo levnější servisní náklady. Dokonce to ani není levnější. A to mě štve! Důvodem jsou evropské pseudozelené ekonormy, proto ostatně tento fenomén je jen v Evropě. Já už se jednou spálil, podruhé tu chybu neudělám.
Nová Ibiza mě až přiměla přemýšlet, zda bych si přecejen jako další auto nemohl pořídit funglovku. Design je za mě perfektní, odvázaný tak akorát, aneb proč měnit, co funguje? I když černá jí nesluší, jak bych čekal. S 1.0 TSI bude jezdit svižně i úsporně a díky nové MQB platformě se jízdně a prostorem přiblížila segmentu C...Jenže tím taky přibližování končí, zejména ta plastová spoušť v interiéru je doslova a do písmene tvrdým návratem k nekompromisní hierarchii koncernu. ;-\
BTW, za jednodotyk na všech oknech: :yes::yes::yes:
Na ten motor jsem zvědavý. Jezdím jak slabší, tak silnější 1,2 a více mě vyhovuje ta slabší verze s 5st. převodovkou. Ta 6 už je až moc dálniční a zabíjí výkon. Je zajímavé, že tato dostala 175nm od škodovky s 160. Ale divím se toho rozdílu ve spotřebě. 1,5 už je měřena podle nového měřícího cyklu, jestli je to i tady. Jinak 500 najeto je málo. V těchto malých nájezdech tahá hůře "od spodu". Chce to aspoň minimálně těch 2k+.
ja mam prave tu slabsiu 90 konovu 1,2 s 5st ... a pride mi tak uplne akurat na male auto ;-) ... a ked jazdim sam alebo len vo dvojici tak je to vlastne az docela zive ... na bezne jazdenie uplne postacujuci agregat ... akurat nechapem v com ten novy trojvalec ma byt pre zakaznika vyhrou kedze ani dynamikou tu 1,2ku neporaza.. ci zase nejde o nejaku ekomaniu ktora ale v praxi zakaznikovi neprinasa ziadnu vyhodu
6-7 litrů v kombinaci při novinářském ježdění se zcela syrovým turbomotorem? Ano, to je úsporný motor. Jinak opírám se hlavně o spritmonitor (samozřejmě ne přímo u nové Ibizy), i když těch údajů zatím není mnoho.
Všimol si si, že spotreba v test často výrazne prekračuje skúsenosť uživateľov? Len pre info, spotreba slabšiej 1,2 tsi v roomsteri ( takže horšia awrodynamika a zrejme aj váha), 1/2 mesto, 1/3 diaľnica, zvyšok okresky je 6,48 l na 100 km . V tom meste je zarátané každodenné poskakovanie v rannej a poobednej špičke . Už tu prestaň dookola obmoelať spotrebu z testu
6,5 nie je zle, no to robil aj 1,4 100k vo fabii, co nebol nijak usporny motor, prvyraz vyrabany pred 20rokmi.
Pri jazde len okreskami dal 5,8 celkom v pohode s plnym kufrom a 2ma osobami.
V podstate jedina vyhoda maleho motora je lacne PZP, lebo je v najnizsej kategorii.
Pripadne este hmotnost na prednej naprave, ale z pohladu na tabulky je 1,0 dokonca tazsi o 1kg ako 1,2.
Spotreba tychto vercajkov je nizka len s prisnou ekojazdou.
Jak to mužeš porovnavat, stejna trasa, jizda, řidič ? Jinak je jasne, že 1.0TSI či 1.2TSI jsou uspornějšimy motory, než tato koncernova 1.4. A tabulka nehovoři o vaze motoru, ale autě jako celku. Podle všeho je lehči a třeba takova puvodni 1.2TSI važila tušim 89kg....
" Příjemným překvapením je kultivovaný běh motoru, jehož vibrace i hluk se podařilo potlačit bez použití vyvažovacího hřídele. K vrozeným přednostem motoru patří i jeho snížená hmotnost (75 kg), méně zatěžující přední nápravu a podílející se tak na zlepšení jízdních vlastností rychlejšími reakcemi při změnách směru."
U 1,2 udávali myslím 97. Vzpomínám si, že to bylo stejně jako Ford udával u 1,0 EB. 1,0 MPI má myslím 68 kg. Ale je vždy otázka, co přesně v té hmotnosti je.
Tady [odkaz] píší, že hmotnost snížili o 10 kg na 89. Sedí to s tiskovou zprávou ( [odkaz] ), jen tam píší okolo 10 kg, což by mohlo vysvětlit ten rozdíl (89+10 > 97). 75 je opravdu málo.
Ja vim, že u te puvodni 1.2TSI se udavalo tušim těch 89kg u EB sedi těch 97kg. Jinak jasně, otazka co v te hmotnosti je, taky se mi ta vaha 75kg zda poměrně nizka. Nicmeně to neznamena, že udavana hmotnost vyšši o 1kg u součastne modelu, musi jit nutně na vrub pravě motoru. Stači sebemenši kosmeticke upravy a to kilo je hned na světě. Stači nějake vytlumeni navic, vyšši vybava v zakladu atd.
Fabii 1,4 16V jsem měl před Rapidem TSi... Pokut teda porovnávám podobné jízdy, tak spotřeba o 1L nižší. Ale ta 1,4 vůbec nejela v nízkých otáčkách. Tam bylo hbitější i HTP. Trochu paradoxně ale na dálnici v 160 na 5St. se jelo lépe než v 130ti. Ten výkon tam byl, ale hodně položený nahoře, pak se o úspornosti ale nedalo vůbec hovořit. Samozřejmě spousta lidí tohle na benzínu bude mít rádo. Ale pro pohodovou jízdu jsou ty motory nebe a dudy.
Jasne, 1,4ka bola do 3tis. uplne zdochnuta, no je to atmo, nie turbo s malou vrtulou a nizko polozenym krutakom. Nad 140 uz cela fabka revala, motor duplom, lebo tocil nad 4500ot., bolo treba znacne pridat radio, ale vykon mal.
Na nizku spotrebu 1,4ky ju bolo treba tocit len na nizsich otackach a ono to vela nezralo, kazdopadne piseme o motore asi tak 15rokov starsom ako TSI a jazdiacom vzdy s vyssimi otackami vdaka kratkemu sprevodovaniu.
Hmotnost auta je zaujimava celkova, nie sucha hmotnost motora, to je nepodstatne. Ak je rovnake auto s motorom 1,2 a 1,0 este o klio tazsie, to kilo nebude hmotnost calunenia v interieri. Zvysok motorickej sustavy je jednoducho rovnako tazky.
Na jakou tabulku koukáš? Podíval jsem se na Polo, které má oba motory (81 kW verze), a rozdíl v pohotovostních hmotnostech je 19, respektive 16 u DSG, kilogramů ve prospěch litru. V celkové hmotnosti je to s oběma převodovkami 20 kg.
Jsou i atmosférické motory s maximem momentu níž, pod třemi tisíci otáček.
Dvoulitr ve Fabce měl 170 Nm při 2400 rpm. To už by s těmi 175 Nm litrového turbomotoru bylo porovnatelné. Litrovým turbomotorem jsem nejel, takže nemůžu srovnat. Ale obávám se, že v nízkých otáčkách bude mít opravdu hlubokou a uživatelsky nepříjemnou turbodíru.
Tak atmosfera moze byt lepsia, nic ti nebrani pouzit vyssi objem. V rovnakej hmotnostnej kategorii ako tento 1.0 turbo budes mat v klude nejaky 1.5 - 2.0 atmo benzin a tam budes mat ovela prijemnejsi priebeh Nm. Nebude sa to dusit, ak nahodou narazis na pasmo otacok pred zaberom turboduchadla, nebude mat problem poskakovat po parkovisku atd. Druha vec je, ze uz to skoro nikto neponuka...
V subkompaktu dvoulitr, to byla vždycky spíš rarita, ani Mazda do 2 dvoulitr nedává. To 1.0TSI by se mělo srovnávat spíš s nějakou 1.6 atmo.
Srovnání 2.0Sky proti 1.0TSI v kompaktu teď psal Bertold na blogu. Neříkám že se vším souhlasím (stručně řečeno - bral bych dvoulitr bez přemýšlení), ale zdokumentované to má hezky: [odkaz]
Ve zkratce - 1.0TSI má 200Nm@2000-3500, 2.0G má 210Nm@4000 a při 2000 má cca. 190... tj. ten spodek cca. do 3500 je opravdu srovnatelný, což je pro litr slušná vizitka.
No v dnesnej dobe to je samozrejme rarita, ale este relativne nedavno nebolo, samozrejme tvorili vrchol, bezna bola skor 1.4 - 1.6, ale aj ak tak taky motor mal dostatok Nm v nizkych otackach a mal k dizpozicii kratke prevody, takze posobil uplne inak. Ze to ide, dokazuje taka Mazda 2 v najsilnejsej verzii. Ide stale o rovnaky motor ako zaklad, ale je pritom pocitovo uplne iny :-)
Zial tu by som realitu neharazdoval abstrakciou z grafou, pretoze sposob akym funguje dynamometer je nezlucitelny s realnou prevadzkou auta a nedokaze popisat rozdiel medzi malym turbom a atmosferou. Staci sa pohnut s nejakou atmosferou na dvojku a v tisic otackach prudsie pridat. Motor sa nejak pozbiera. Urobit to s malym turbom tak ak nechcipne, tak je to len vdaka motormagementu, ktory to osteri, ale auto sa ledva pohne. Bezne poskakovanie z vedlajsej na hlavnu a celkovo mestska prevadzka je to co ide atmosferam najlepsie. Po dlhom case s turbodieslami som par dni behal s Yarisom s 1.3 a mal som usmev od ucha k uchu z toho, ako to bolo ciperne v mestskej premavke. :-)
Pak je otázka, na co to auto máš. Ano, nedostatek momentu na klice se dá vyřešit kratším zpřevodováním a pokud je to auto do města, tak to nijak zvlášť nevadí. Jen budeš víc řadit, když toho budeš chtít využívat. Jakmile však chceš cestovat na dálnici, tak už to není dobré řešení a i šest převodových stupňů ti může být málo.
Někdy se jedničce nevyhneš. Velký skok mezi jedničkou a dvojkou je ve městě celkem otravný (obzvláště ve spojení s delší jedničkou). I u atmosférických motorů. Na rovince třeba ještě bude mít sílu sebrat se na dvojku, ale když odbočuješ do kopce, tak to chce tu jedničku a musíš ji točit tak na 4k+, aby to pak na dvojku nechcíplo (= nepřestalo prakticky zrychlovat). A dělal to i Yaris s 1,33 (předchozí generace, ještě Euro4 byla v rodině asi pět let). Radost ti to udělá i v kolonách. :-) Na malých autech s diesely mám najeto minimum, nejvíc asi na Corse myslím s 1,7 (byl to myslím ten nejsilnější diesel, jaký do ní dávali; také generaci zpět) a to ve městě vůbec nebylo pomalé. S ní se snad běžně dalo jezdit pod 1800 otáčkami, kdy se turbo flákalo.
Podobné příspěvky jsou takovou fackou redakci. Možná by to měli zabalit a nechat obsah na čtenářích. :-) I když je to "papírová analýza," zjevně si s tím dal víc práce než kolikrát redakce a ani se nezdá, že by měl problém s pochopením, co je točivý moment a co výkon.
Tlieskam kazdemu, kto je ochotny investovat ten cas do vzdelavania ostatnych :yes:
Je skoda, ze redakcia nie je ochotna popri bulvarnom obsahu tvoriacom zisk vyprodukovat aj kvalitny obsah - ist viac do hlbky. V tomto je mi velmi luto Autorevue a jeho pomalej smrti. Fakt ze sa zamerali na meratelne vystupy sa mi velmi pozdaval a robil ich jedinecnymi u nas :'-(
Jasne ja som to bral cisto z hladiska mestskej prevadzky - tam podla mna motor tohto typu patri - mesto a blizke okolia. Na dialkove cestovanie by som sa tejto triede a malym motorom vyhol oblukom. Ono je to nakoniec aj tak o tom vyskusat si auto vo vlastnych specifickych podmienkach...
Jasně, pokud chceš auto do města, tak klidně atmosféra a krátké kvalty a není moc problém... sám v tomhle režimu provozuju malou 1.3 atmo... no, ale ve sbírání se z 1000 otáček teda zrovna nevyniká a naopak bez plynu klidně chcípne - je to je spíš "horňák" než "dolňák".
Ta Fabia TSI s delšími kvalty není ve městě o moc rychlejší... ale ani pomalejší. Její bonus je hlavně v tom, že dokáže důstojně cestovat i po dálnici. Pak je otázka, jestli to je pro kupce důležité a nebo není.
Nerobil, mal som aj fabiu 14 16V a mimochodom roomster je vyšší a ťažší. V krátkej fábii si daj pol litra dole Okrem toho tá bola 1,4 bola v nižších otáčkach ten najhnilší * na svete, ktorého v meste vyplieskala haťapka :-) Mimochodom aj vo firemných štatistikách dopadá zrovnanie spotreby týchto dvoch motorov lepšie pre 1,2tsi ....
Jasne, ze robil, mal som to ako sluzobak.
V Romsteri by bral nejaky polliter viac.
Nakolko spritmonitor nema Romstre s 1,4 16V, tak pri porovnani s Fabkami TSI 105k a 100k 1,4kou je rozdiel 6,58 vs, 6,9, co nie je ziadny zazrak.
4 deci je ukazka akurat novych technologii, znizenia vnutorneho trenia a nie opodstatnenosti downsizingu a fukania.
O jazde s fukanym motorom a atmo sa samozrejme bavit nema zmysel, uzivatelsky je fukany lepsi.
Minimálne pol litra má roomster za váhu a výšku naviac, to je aj rozdiel medzi fabiou II a rumunstrom ....takze povedzme ze cca liter. Či je to malo alebo veľa nemá zmysel riešiť, každopádne spotreba v tomto prípade neklesla len na papiery ;)
No ale napr 1.4 16V se lidove rikalo "nejlinejsi stokonove auto na svete" a podle toho to taky jezdilo. Ale byl celkem usporny. Spolehlivy moc ne.
A to je prave ta sranda, ze takovy atmosfericky "poctivy" stokonovy (ale liny) motor muzes srovnavat s trivalcem 1.0, ktery mu v te stokonove verzi dynamicky zkratka a jednoduse ujede v podstate za kazde situace (200Nm a sestikvalt...). S realnou spotrebou o litr az dva nizsi (nemuzes srovnavat svou spotrebu s tim, kolik nameril novinar, zvlast na auto.cz - ten by fabii 1.4 16V jezdil minimalne za 7.5). Splodiny samozrejme ani nelze srovnavat.
Normalnimu cloveku proste musi tento motor pri stejne dynamicke jizde brat o litr mene. Mozna je ten rozdil jeste vetsi. A opakuju - tohle je vykonnejsi auto, nejen na papire, ale predevsim v realite.
Tak to je ten rozdil toho downsizingu, ktery proste neni videt, pokud ho nechces videt :-)
Bez chozeni do detailu je treba rict, ze pevne castice maji vsechny motory.
(ano turbo produkuje vice MALYCH pevnych castic, ty vadi vic, a take vice NOx - a podle me mely mit i benziny s turbem filtr pevnych castic uz davno).
Ale podivejme se napr. na porovnani CO2:
1.0 TSI ta silnejsi ve Fabii ma 101g
1.4 14V 100k (unor 2002) v Polu ma 168g
To je o 66% vic oproti novemu motoru resp. snizeni o 40% oproti staremu motoru (zalezi jak se na to koukas).
Ale stejne to nejde srovnavat, je to jina metodika (ovsem ta novejsi je prisnejsi, takze rozdil je ve skutecnosti jeste vetsi)
A opakuju - v tomto pripade je trivalec ten silnejsi motor.
CO2 je v podstate neskodny plyn odburatelny vegetaciou. Ty ho vydychujes tiez kazdu sekundu. Pritom tabulkove emisie su len pre buranov. Kazdy vie, ze priamo suvisia s realnou spotrebou a pevne castice skor suvisia s priamym vstrekom.
Teraz zatazme auto - vaha, rychlost, doprava ... A uvidime kam sa pohne turbo vs atmo.
Sluzobny Focus 1.0 EB 125PS zerie na DE dialnici (identicka cesta aj styl)viac ako moja vykonnejsia atmo v aute o 300kg tazsom. O 2 litre ... Heee ? Blizi sa to staremu sluzobaku 2,5 V6.
Na Focuse mi brutalne vadi ten znizeny vykon na 1.stupen, ked sa chces rychlo phnut z krizovatky, ale to co vlastne dostanes ako kopanec na 2ke, tak 1ke nedostanes.
Ale neni to tak jednuduchy - emise CO2 nejsou zanedbatelnou zalezitosti, zvlast pak v mistech, kde je spalovach motoru hodne (tj. ve mestech).
Ze NOx jsou MNOHEM vetsi previt, to je jasny.
Take jsou tu nektere schovane informace, zejo.
Napr. ta rychlost na nemecke dalnici - pravdepodobne to neni ani 120 ani 140km/h, ale o dost vic, takze se da rict, ze ten trivalec dostava dost zabrat ... :-)
A to pak neni divu, ze je jeho spotreba tak vysoka. Na to je vhodnejsi objemnejsi motor (bez ohledu na pritomnost turba).
Proste ve 200 km/h bude 3l diesel skoro jiste mit nizsi spotrebu nez 2l diesel (stejne kdyz porovnas benzinove motory).
Tohle proste neni validni srovnani - a to proto, ze trivalec resis v situaci, na kterou neni uzpusobeny a mimochodem se da ocekavat, ze v tomto tempu asi taky rychleji odejde do vecnych lovist, nez 2.5x objemnejsi motor - opet to neni nic necekaneho, to je naprosto logicke.
A hlavne o tohle mi neslo - slo mi o to ukazat, ze vyvoj existuje. Protoze lidi v hospode nam budou rikat, ze neexistuje a argumentuji pak tim, ze 120k litrovy trivalec turbo pri 180 ma vyssi spotrebu nez 2.5l V6 atmosfericky motor. To neni validni argument a nerika a pokroku technologii zhola nic.
Naopak porovnani dynamiky 100k 1.4 16V proti 100k 1.0 TSI je zajimave, ne? Turbo ma mnohem vyssi tocivy moment. Pri nizsich emisich. Pri nizsi spotrebe.
Porovnavat spotrebu 1.0 trivalece s 2.5x objemnejsim atmosferickym motorem s 2x tolika valci pri vysokych dalnicnich rychlostech, ktere jsou legalni asi jen a pouze v Nemecku - to je proste slaba argumentace :-)
Pritom je spis zajimave, jak ten malickaty moturek za par penez v pohode frci konstatnich 180. To je to co mam na mysli, to je pokrok. Pred deseti lety by ti tohle zakladni motor v nabidce urcite nenabidnul (to bys mel treba o 30 koni a 50-70Nm mene).
Nechcem tu znova otvarat to, co sme tu uz s EMELom a MINO21 preberali 3x, tak len v kratkosti.
Maximalna absulotna hodnota tociveho momentu ti je naprd. Dolezity je uzavrety integral celej krivky. Dalsi atribut je vlastny "odpor" motora a jeho riadenie.
Turbo motory tu boli pred 50 rokmi (Porsche 1,5 700 PS alebo celkom civilny FIAT Uno turbo), a preco sa masivne nechytili je hadam jasne.
Za rovnaku cenu ako je atmo tazko postavis turbo (tiez nebudem otvarat preco).
Najdi si dlhotrvajuce problemy VAG TSI, OPEL 1,4/1,6/2,8 turbo aj Ford 1,6/2,0 EB.
Ze turbo zerie v zatazi viac ako porovnatelna atmo je jasne len par ludom. Taky jeblington z ekonomickeho vidi papierovu spotrebu a neriesi pouzitie auta a ani jeho zivotnost. Ale ludia taky ojebanec potom kupia ako "vyhodnou koupi" z firmy ...
ESTE taky detail, citujem:
"Turbo ma mnohem vyssi tocivy moment. Pri nizsich emisich. Pri nizsi spotrebe."
Chces povedat, ze turbo ma vzdy vyssiu efektivitu ako atmo. Ehmmm ...
Ty spajas max vysoky moment uzkeho pasma (ktory nie je az tak podstatny) s nizsou spotrebou ! Akoze vyssi moment je zadarmo ???
Tak ako ? Preco zerieme na dialnici viac ako atmo ??? Podumaj.
Proč se turba masivně nechytly před padesáti lety ani před pětadvaceti lety ale až před deseti lety? BTW, stejná "revoluce" proběhla v naftě o hodně dřív.
Za cenu atmosféry turbo podle mě postavíš... což je asi dáno tím, že už je ta technologie široce rozšířená. Když si vezmeš nějaké slušné (ale nijak extrémní) 1.5T, tak jsi někde kolem 180k a 250Nm. To jsou hodnoty na úrovni 2.5G od Mazdy a docela pochybuju, že jsou ty motory nákladnější na výrobu.
Stejna revoluce ? Ak myslis v osobakoch, tak to ani nahodou. Vysvetli zmysel laxnejsich emisnych noriem pre naftu !
Za cenu atmo ... no vysvetli problemy s rozvodmi, zranie oleja, podpalene ventily, ohnute ojnice, ... tak hod sem problemy tej 2,5, nech sme mudrejsi.
Ta 1,5 700PS mala pocitanu zivotnost ca 2000 km. Odporucam Porsche muzeum Sturtgart.
Jak to že ne? Nevím jak moc to pamatuješ, ale svého času byly naftové motory taky atmosféry, cca. doba Renaultu 11 co já pamatuju... pak se objevilo 1.9dT u Renaultu 19. Laguna I ještě měla 2.2d atmo, ale tam už se misky vah pomalu nakláněly k turbu... a Laguna II už atmo diesel neměla.
A taky byly dětské nemoci, CR, vstřiky, turba...problémy byly, jsou a budou... ale pokrok nezastaví. Turbonafta se ukázala jako jasně lepší a i přes nezničitelnost atmonafty po ní za pár let ani pes neštěkl.
Za cenu atmo - bavíme se o výrobních nákladech, ne?
No pekne obchadzas fakt, ze bez laxnych naftovych noriem (Len v EU!), by bol cely naftak v osobaku davno mrtvy.
Turbo - lenze pri nafte ine riesenie neexistuje. Zvysenie obsahu motora u nafty ti prinesie problemy s vahou, zastavbou, ci potrebou 10 stupnovej prevdovky (v tej dobe neboli ani nahodu). Rozsah otacok a dynamicka zmena u takeho motora je desiva.
Jazdil som 1,9D v starom Berlingu - des, bes. Na 130 sa to tahalo 2 dni.
Akykolvek benzin v tom vykone (50kW, 125 Nm) bol lepsi.
Tazke turbo bola u nafty NUTNOST ! U benzinu urcite nie.
EDIT:
"Za cenu atmo - bavíme se o výrobních nákladech, ne?"
A co do p..le realna zivotnost a prevadzkove naklady ?
Protože to s normama nesouvisí. Jde o to, jak se vyvinul konkurenční boj mezi atmosferickou a foukanou naftou... a ten nerozhodly emise, z pohledu emisí pokud vím nepředstavuje turbo u nafty žádnou výhodu.
Proč by jiné řešení neexistovalo? 1.9D v běžném autě typu Golf bylo ve své době cca. na úrovni běžných 1.6 benzínů, kolem těch 50-55kW. Jistě by se dalo i tady laborovat s kompresním poměrem, novými materiály a tak... jen prostě po nástupu turba to byla mrtvá větev.
Reálná životnost a provozní náklady jsou jiné téma. Já reagoval na větu "Za rovnaku cenu ako je atmo tazko postavis turbo (tiez nebudem otvarat preco)." Já osobně nevidím v turbu problém ani pro provozní náklady, ale to je fakt jiná diskuse.
Nechapes. Nikto by sa nesraaaal s naftou, keby dorovnali emisne normy. A turbo+vstrek teda emisne normy zhorsuje. Vyraz "dymovnice" poznas ? Vysvetli co sa deje u turbo nafty. Aky je rozdiel v riadeni motora pre naftu a benzin ?
Vies co ... vlastne nic. Vysvetlovat do mrte sa mi nechce.
Vezmem 1,4 vs 1,9 lebo 1,6 uz mali 100PS.
Zrychlenie rozdiel 1,9D vs 1,4 16V v sekundach 3,2:
[odkaz]
[odkaz]
To vůbec není pointa. Dnešní regulace nafty je dost přísná, v něčem i přísnější než u benzínu, no tak se holt řeší DPF a SCR. Pointa je v tom, že u nafty nerozhodla duel atmo vs. turbo legislativa, ale prostě vlastnosti.
A dnešní situace benzínu je obdobná (ne stejná) jako kdysi s SDI proti TDI. Máš tu 1.0MPI 50kW a 1.0TSI 85kW, případně 1.6SCe 74kW a 1.6TCe 150kW. Taky možná produkují turba a přímovstřiky víc pevných částic, no tak holt dostanou filtr, ale žádná renesance atmosfér z toho nekouká - maximálně ve spojení s elektro, ale to je zase jiný příběh.
A zrychlení dneska... ta 2.5G jako asi nejlepší atmosféra má 0-100 za 7,8s, Passat 2.0TSI za 5,5s... což je jen tak mimochodem +40%.
Fakt nema zmysel. Preberali sme to s Mino21, ale ocividne si z toho nic nepobral.
Opisujes tu GOLF (ty sam) a ked ti dam data, tak vytiahnes 192 konovy 2,5 R4 automat vs XXX konovu dvojspojku alebo co to je.
Najlepsia atmosfera je 2,5 od Mazdy ? V akom zmysle ? Preco neberies 5.0 V8 od Lexu ? Alebo RX8 Wankel. To je 1,3L dvojrotor, co ma 0-100 za 6,4.
Chces si merat kto ma vacsi ?
Ze dokaze turbo viac. Urcite ! To sa nikto nehada ! Ved na to tam je.
Ale nic nie je zadarmo, to mas asi problem pochopit. Ked budem hypoteticky menit motor kazdych 20 tkm, tak to auto bude zasrrane spolahlive, len naklady budu extremne.
Ani tie emisie nebudu lepsie u turba a problemom su tie najmensie castice, co ten filter nezachyti. Turbo je hlavne osser na debilne navrhnute emisne EU normy.
Tolko TSI prieserov nemal za taky cas hadam zaidny motor, ale kto chce, nech si to kupi.
Kdyby měli u RX-8 spolehlivost prvních řetězových TSI tak by skákali metr do výšky jak se jim to povedlo. A jen tak mimochodem, stejné zrychlení měla RX-7 s turbem někdy koncem osmdesátých let... a byla výrazně spolehlivější než RX-8 bez turba.
Já jen říkám jaké jsou trendy - modulární platformy, motor vpředu napříč u všech normálních aut, pak tedy maximálně čtyřválec, objem cca. do 2,5l... a to opět nahrává turbu. Honda je toho posledním příkladem.
Faktem ale zustava, ze tve argumenty jsou zbytecne.
Na trhu uz je jen hrstka atmosfer a i tito mohykani postupne zahynou.
Jeste maji sanci mozna v hybridech, kde se hodi Atkinson a tak :-)
Jinak Mazda6 2.5 je fajn, predevsim podvozek, ale je to hlucny, motor zas takovej zazrak neni, takhle jede kdejaky 1.5 turbo a za stejny prachy si koupis Passat Highline 2.0 TSI DSG a to je trochu jinej vykon, 0-100 5.5s, to je rozdil 40%, jak tu uz nekdo poznamenal, takze je to uplne jina liga.
A ted mi rekni, PROC bych si mel koupit tu Mazdu s atmosferou?
(spolehlivost me netrapi, auto kupuju nove a prodavam kdyz ma najeto 100 - 150 tis km a to vydzi vsechna slusna auta uuuplne v pohode, bez jakychkoliv problemu to u me zvladl fabie 1.4, zvladnul to golf 1.2 tsi, zvladlo to mondeo 2.0 tdi a urcite by to zvladnul i passat 2.0 tsi)
Ja som Mazdu nespominal. 2,5 V6 od Lexa je lepsia. Mazdacka vysokozdvihova R4 asi nebude uplne to naj. Ale cenova politika je problemom "malej" Mazdy, nie motora. Podobne to kurviii Toyota. Vysledkom su padajuce predaje v strednej triede.
Ja ti Mazdu neodporucam. Ale ani ja neviem, co zobrat na DE dialnicu, aby ten kram nesiel po par tisic km v nudzaku.
Osobne poznam 4 ludi s TSI motormi. 2 su uz po smrti - Totalschaden. Dalsi meni retiazky ako zubnu kefku. Takze si o tom myslim svoje.
Jazdim tvrdy rezim - dlhe dialnicne presuny po DE. Tam sa ukaze, ktory motor je aky drziak. A4 to nevydrzala, aj ked paradoxne turbo som nemenil, ale ten zvysok ...
Lex je ale prémie, více méně. Tam ty šestiválce ještě nějakou dobu budou... a šestiválec je fajn, o tom žádná.
Osobně poznám spoustu lidí s TSI. Problémy byly u všech verzí, snad kromě 2.0TSI (a nebo jich prostě bylo málo) - v minulé generaci. V té nové... Iudex říkal něco o komsi s vytahaným řetězem na eRku, ale i tady na fóru je dost lidí s TSI od 1.2 po GTI/RS a vesměs pohoda.
Na německé dálnice teda máme naftu, nejlépe 3.0TDI, u nás v ČR bohužel spíš 2.0TDI... ale jak psal Freddka, auta se točí po 4-5 letech a cca. 150tkm a to není žádný problém.
Nafta ?
A kam s nou asi zajdem ? Potrebujem auto nie len na dialnicu, ale co nema problem s ekozonami a neriesim aditiva, ci podbne chu...viny.
Okrem toho za benzin platim mensie dane a poistku, tak naco riesit smradlaka ?
To je taky mytus na vychode, ze Nemci maju doma same naftaky ... nie nemaju, maju ich firmy a tie to potom pustaju na vychod, alebo laznikom mimo ekozony. Tento obchodny model sa ale zmensuje - dieselgate, nove ekozony, zakazy pre naftu, drahy servis.
Zajdeš s ní úplně kamkoliv, ne? Viděl jsem, že Německo zvažuje doplnění nálepek o modrou barvu, kterou by měla auta s Euro 6, nicméně opět, Euro 6 vč. nafty. Dneska je to tak, že nejlepší je zelená a ta je Euro 4 a lepší nebo s DPF.
Jasně že nemají jenom naftu, taky nejezdí jenom po dálnicích.
Alle Diesel raus - auch Euro 6
[odkaz]
Modra plaketa je pozastavena, takze mesta si definuju vlastne pravidla (sudny proces - obyvatelia vs mesto).
Stuttgart, Kolin, Mnichov zvazuje ...
Este raz, naco si robit zbytocne problemy a vyssie fixne naklady ? Mal som naftu, tak hadam stacilo.
Alle Diesel raus - jo, to chtějí nějaké spolky... něco jako naše Děti země nebo Duha.
Samozřejmě je to stejné jako u nás, je to populismus... milé bylo, jak ministryně za Zelené přijela na meeting v Priusu... do kterého o pár metrů vedle přesedlala ze své služební A8 TDI :-)
[odkaz]
Jak dlouho řídíš? Takové spotřeby měly reálně i motory před dvěma dekádami. ;-). A to si ještě za toho malého žravého kryplíka nechají docela draze zaplatit.
A všimol si si že za dve dekády je v autách, ktoré mimochodom vyrástli a odtučňovať začali až teraz plná prd€l bezpečnostnej a komfortnej výbavy? Alebo si dostal vodičák až teraz. Mimochodom, forman s 1,3 jazdil tiež za 6,5, felicia detto, lenže mal o pár metrákov menej, bolo v ňom max autorádio a bezpečnosť bola nulová. Emisná norma? EU1 ? A ešte pre jednoduchého chlapca ako ty. Zober si 1,4 16v u opla a vyskúšaj si ju ako sa menil jej prejav s pribúdajúcimi emisnými normami. Niekedy som bol v Géčkovej astre nadšený, dnes ten motor v corse hučí, na plynový pedál nereaguje a žere ako píchla sviňa.
A ešte malá poznámka: v ranných kolónach akýkoľvek 1,6mpi, alebo 16,16v (aj taký som mal doma súkromne) pýtal bey hamby 9-12 na sto. Pod bratislavskou zápchou sa rozumie posúvanie sa na jednotke polku cesty, takže kľudne sa stáva, že máš priemerku 33km/h. Bývam na okraji a každý deň cestu zapchajú cezpoľný, podvečer detto. Domov lozím bočnými cestami a obchádzkami Tam sa to malé tsi nikdy ani len nepriblížilo týmto spotrebám :-)
33km/h je moc. Po Praze v normalnim provozu to je nejakych 26. Leda ze bys velkou cast cesty jel po Jizni spojce. Ono to odhadem klame. Na dalnici kdyz jedes beznych 130 taky pak nakonec jsi jen nekde pres stovku. Obcas musis zpomalit a hned to jde dolu.
Jako, že by jezdil z centra Bratislavy do Prahy přes Jižní spojku a zpět na předměstí Bratislavy? >:D >:D Jinak souhlas, ta průměrná rychlost je hodně matoucí ukazatel, včera jsem jel 500 Km do Německa, s dálnicemi 180-200, ale i s obchvatem kolem města a jsem sotva na 100 km/h prumer...
Když vezmeš základní výbavu, tak se to zas tolik neliší. To, že za 20 let auta přibrala metráky ale není chyba výrobců před 20 lety. 20 let technického vývoje a spotřeba je stejná a místo toho dnes za 300 000 pod kapotou poměrečný z***ný motor, co na malé auto dost žere. No nekup to...
Favorit : 875 – 895kg
Ibiza v teste: 1122 kg a to v nej nemaš naratané doplnky, ktorých môže byť dosť a môžu spraviť ďalšie desiatky kg. Do favorita si mohol objednať baraní, alebo bačov.... . Rozdiel hmotnosti si vyrátaj sám. To že auta pribrali je fakt, či už daný bezpečnostnými požiadavkami, alebo nárastom komfortnej výbav. To že to skrátka nie je úplne rovnaké je fakt, vyššie máš uvedené aj čísla. Ten z***ný motor to v reále naseká väčším atmo predchodcom, zmier sa s tým. že sú tieto motory výsledkom emisných limitov je vec ďalšia. A malá perla, vo firme máme ešte jeden kus OII 1,6MPI. Šoféer je defenzívne jazdiaci a ani tak sa jeho spotreba nedostane na úroveň týchto kryplov (1,2tsi v rovnakých OII), ktorý si s ním kedykoľvek vytrú. Podobne defenzívne jazdiaci s tsi to dáva zhruba o 1,2l/100km lepšie...Šup šup napísať nejakú ďalšiu perlu podopretú dohadmi a slintami. Mimochodom, mňa tie trojvalce tiež neberú, na strane drujhej v mestkom prckovi (skúšané clio, alebo captur) s nimi problém nemám :-!
Sorry, ale to je fakt nesmysl, spotřeba šla dolů výrazně. Stačí si dohledat data na spritmonitoru, 1.6 MPI/FSI vs. 1.2/1.0 TSI nebo třeba 1.0 EB vs. 1.6. Kde kompakt s průměrným benzínem žral 7.5-8, dnes žere 6-7.
A s výbavou, před 20 lety jsi ani náhodou neměl v základu ABS, ESP, 6 airbagů, klimatizaci a 5 hvězd z NCAPu.
Ne = jen narozdíl od tebe nesrovnávám jen a jedině teoretickej maximální rozdíl ;-)
Viz já 17:22 :-)
Zařaď si litrovou Ibizu tam kam patří, uvědom si jako auta a motory se vyráběj = a pak si přečti text článku. A pak zkus vymejšlet co napíšeš o těch o něco lepších, jasně lepších, výrazně lepších, vynikajících a zcela mimořádně povedenejch >:-[]
No hodím poslední srovnání motorů +- stejného výkonu, u starých aut dopočtem po dotankování, u nových pp. vše stejný režim, stejný řidič, stejná trasa. Se starou Š. Felicií 50kw( neznámí nájezd ) průměr léto zima vše stejné závratných 8,2L/100, se starou mazdou 323f nájezd přes 300 tis. motor 1.5 65kw průměr 7.8l/100 se citigem 44kw 12 tis km ( pak sem ho vrátil ) 5.2l/100 ale vůbec to nejelo :)) s ibizou 1.0 tsi 81 kw ( přes 30 tis. km) 7.1 l/100 km, fábie 1.2 tsi 81 kw 6.6 l/100 (13 tis km) a poslední saxo vtr(s) 1.6 66kw nájezd určitě hodně přes 200 tis km a tam zatím 8l/100 ale to se ještě upřesní až zajedu a nasadím letní :-) Spotřeba asi šla nepatrně dolů v porovnání nové vs staré motory, pochybuju však, že u těchto novějších strojů budu moct napsat nájezd 300 tis+- po 20 letech provozu >:D a bohužel se to začalo obracet, což je moje zklamání s porovnáním 1.0 vs 1.2 tsi kde je 1.0 ve stejném režimu ve všem horší. Ale hájit si ten motor můžete jak chcete, ten kdo sedne prvně do 1.0 bez možnosti porovnání si ho bude jistě pochvalovat za jakej skvost si to připlatil :-)
On to aj tak nepochopí, je jedno akú máš vzorku, koľko máš dát. Stále bude mleť tú svoju ako sa nič nezmenilo. Asi by mal vymeniť fiestu za toho favorita a potom doliezť napísať skúsenosti :-)
Rikas dnes auto za 300 tisic. Kolik by to bylo pred 20 lety?
Pouzil jsem tuto kalkulacku [odkaz] a zadal rok 1996 - 2016.
Ekvivalent dnesnich 300 tisic je v r. 1996 cca 170 tisic korun.
A ted se te musim zeptat:
Jake nove auto se dalo koupit v r. 1996 za 170 tisic korun?
Jakou melo vybavu? (dnesni auto ma ABS, ESP, XDS, klimatizaci, mereni tlaku v pneu, airbagy, (dotykove) radio, elektricka okna, zamykani na dalku atd.)
A o kolik moc byl ten motor v aute za 170 tisic pomalejsi?
Dekuju za odpoved.
PS: tady jsem nasel narychlo [odkaz] cena felicie combi 1.3 v r. 1997 byla v zakladu 264 tisic korun, coz je v dnesnich penezich pres 460 tisic...!
Ale za to ani nahodou nemuze ta automobilka, zejo.
Automobilka sama proste neni v danovem raji, jeji dodavatele skoro jiste taky ne - a kde sidli zbytek lidi na svete, na to nema automobilka zadny vliv.
Proc sem davas linky na Apple a zaloby od Spotify apod.? Co to ma spolecneho s automobilkami?
Asi jsi zrovna trefil na blbyho cloveka, protoze ja ziju v Londyne, a tak si to umim prelozit. Navic jsem softwarovy inzenyr, takze tyto zpravy sleduju denne, tedy tohle uz jsem cetl a neni to pro me nic noveho.
S automobilkami ani s timto tematem nema ani jeden clanek absolutne nic spolecneho.
Ale ma to spolocne ... automobilka je tiez len firma ...
A ja zasa vidim tu v DE, co dokazu taki .... Hviezdickari, ci Bakelitaci. Staci firmu na "podporu" vyvoja napr. ECU.
Nejdřív to chce vyzkoušet. Dynamikou bude na tom nepatrně lépe a při nižší zátěži naopak spotřebou lépe. Ale to je jen teorie, než to vyzkouším. Pokut nejezdíš často dálnice, nebo nechceš ten motor vytáčet nad 3k/ot. tak s tím slabším motorem se jezdí lépe. Každý by si měl vyzkoušet co mu vyhovuje, ono se nedá vše vyčíst jen z papíru. Každý má jiné požadavky.
Dlouhodobou spotřebu mám u 66kw 5,2L podle PP. To je po dlouhých trasách i ***čkách. I kdyby to bylo 5,7l reálně, furt je to pěkný. Nadruhou stranu, když autem jede táta, tak má spotřebu přes 6 i při nižší průměrné rychlosti. Takže záleží dost na noze. Takže věřim, že s tím litrem už bych se podíval pod 5. Otázka je, jak příjemné sním budou také rozjezdy.
Jinak jak psal někdo o ceně... Možná se něco nepatrně ušetří při samotné výrobě. Ale o dost víc se prodraží zavádění nového motoru do výroby. Vývoj, testování, nářadí atd. A při dnešní životnosti motoru ve výrobním programu.
Krom nafouknuti, což je pro některe plusem, jine minusem, nic noveho pod sluncem. Prostě novy model. Trochu je pro mě zklamanim exterier, sice vypada nova Ibiza pěkně, ale už to tu bylo a je a souhlasim s tim, že se u Seatu mohli alespoň vice odvazat. Většim zklamanim je však pro mě interier, ne jen svou lacnosti, ale hlavně tim jak vypada a tohle je za mě oproti teď už předchudkyni jednoznačne zhoršeni. Plus za to, že nova Ibiza pořad dobře jezdi a je laděna pro šofery, kteři si v ramci možnosti jizdu uživaji.
je to akoby sucasnu ibizu este nafukli suhlas...ja vlastne pri pohlade spredu ani nevidim moc rozdielov od leonu... pridu mu kasnou takmer zhodne... co je podpasovka zvlast pre majitelov leonov podla mna ... ;-\ a na druhej strane to ubera jedinecnost ibize... ktora mala vzdy iste caro... ale ako baby leon uz posobi kusok uniformne podla mna ;-\ .. ale bohuzial aj nove polo uz asi nebude nicim inym ako zmenseny golfik... hrozne nieco ;-\ pritom ta sucasna generacia pola je este ozaj sama sebou co sa mi na nom paci ... no jo... asi nic netrva vecne..
mam ho uz 4 mesiace ( nejakych 3300km uz na nom mam ) ... vid rubrika moje auto ;-) .. no co... chybicka se vloudila co spravis ... stava sa ... ono u ria som nezohnal adekvatne zivy 4 valec .. jazdim uz do prace mimo mesto... cez vikendy tiez akcie mimo mesto .. chcel som teda uz nieco zivsie no... a za 12 tisic by mi nedal nikto co dnesne polo... ako vybehovka uz bolo v dobrej vianocnej cene... a kedze polo som uz kedysi mal ( a jedno este ma aj moja teta ).... tak to slo tak nejak samo ... stacilo sa len posadit a bolo vybrate... stara laska nehrdzavie ;-):yes:
v buducnosti uz ale ziadne dalsie nove polo rozhodne nekupim.. ked vidim ten trend nafukovania a uniformitneho dizajnu a prichod 3 valcov do vw chce sa mi plakat .. takze je jasne ze toto sucasne ( ktore sa mi paci a povazujem ho za najkrajsie polo ake dodnes vzniklo ) je moje posledne... a stejne uz chcem do buducna cross s vyssou svetlostou... alebo nieco na styl stepway... len najprv na neho este musim zase co to zarobit :*) ... a to je zase beh na dlhe trate
novy vw T-roc moze byt paradny ... ako bude to asi kusok drahe ja viem ... ale na neho som fakt moc zvedavy ;-) ... vidim to na velkeho konkurenta prave pre u nas moc uspesnu vitaru
Ja sice nie som korejsky zamerany, no urcite by som skor isiel po skladovke alebo dajakej predvadzacke Rio/i20 namieto Pola, hoci aj s najazdom do 5tis., ked chces usetrit.
Su to uz vacsie auta (nove Rio, nie to hnusne starsie), maju lepsie odhlucnenie (na Pole ma prekvapil hluk od kolies a aerodynamicky) .
Maju ovela krajsi interier, ten z pola je taky ako trochu vylepsena Fabia1.
No a maju aj viac miesta vzadu a vacsi kufor.
Sice som Rio a i20 nejazdil, no podla recenzii su aj podvozkovo lepsie, kedze Polo je taky priemer. Napr. Fiesta je na tom vyrazne lepsie, aj nova aj o generaciu starsia.
polo je fakt tiche ak normalne v meste jazdis pripadne kusok pod plynom sviznejsie do tej 100-110tky.. ale pri "dialnicnom" tempe uz huci to je pravda ( minule som uz o tom pisal ze inak hlucnejsi lancer je pri dialnicom tempe uz mozno aj tichsi ako polo ) ... a zvlast od kolies presne tak ... nie je to taky ten typicky hluk revajuceho motora ( ktory je vcelku tichy a prijemny ) ale skor pocut hluk od kasne ... a spod kolies to svisti ... ale tak je to male auto a geneticky uz 8 rokov stare ;-) .... aj ked facelift v r 2014 zvlast v kabine aj motoricky z neho spravil akoby nove auto ( remenove motory, novy volant aj budiky z G7 aj farebny dotykac ... pocet el. asistentov ma dodnes navyssi v triede)
predosle rio sa mi nepacilo az tak.. to bocne okienko pri A stlpiku je des.. to ma vlastne odradilo aj na corse... vskutku na houby vyhlad .. aj fiesta na to trpi ... a na nove rio som uz ani necakal... ved 1,4ka je slaba.. a litrove turbo so spotrebou 8l som tiez zase nechcel ... a asi sam vies jak to chodi.. okukujes skusas.. hladas.. az raz prides.. sadnes.. vidis seriozneho predajcu.. serioznu cenu... mas dobry pocit z auta.. a tak sa proste uz rozhodnes ... ja som nezavahal ani na sekundu... a zatial spokojnost... mam svojho bieleho drobca ozaj rad... ma chyby ako kazde auto ( S/S system je uplna vtakovina ) .. nieje nicim vynimocne ale proste som ho chcel... paci sa mi... inak by som ho nemal ;-)
OK, tak ma povozis v tomto vydani, lebo som sa viezol akurat v Pole 2012, mozno do toho FL uz vylepsili aj tlmenie, lebo to starsie hucalo dost uz pri 70ke, nie to 110.
Navyse to bola 1,4 86k.
Že musí v Seatu poslouchat svého majitele o tom žádná, to musí každá automobilka, ale že by z Vlhkohradu zakazovali použití posuvného mechanismu úchytů pásů za pár €, když jim nevadí použití nastavitelného podvozku, tedy nesouměřitelně dražšího a sofistikovanějšího řešení, tak o tom mám vážné pochyby. To spíš vidím na španělskou laxnost ve stylu, jsou to jenom kšandy, z toho se nestřílí tak to oj€b€m.
Rozdíl je v tom, že nastavitelný podvozek vždy bohatě zaplatí zákazník formou příplatku u nejvyšší výbavy. Nastavitelné úchyty pásů za příplatek jsem ještě neviděl.
Ale tady šlo o myšlenku, že Volkswagen nechce povolit některé prvky výbavy proto, aby zajistil náskok pro sebe. To těžko dělá tak, že zakazuje SEATu používat nastavitelné pásy.
Když člověk vidí, co koncern "dovolil" Cupře, tak nemůže brát ty řeči o záměrném "poškozování" úplně vážně.
To máš pravdu, ale právě proto by u slušné automobilky v 21 století měly být nastavitelné pásy ve standardu. Když může být i v té nejzákladnější holé výbavě šest airbagů, front-assist, nastavitelný volant a další pytel funkcí bez příplatků, tak škudlení na takovém místě, kde to evidentně ohrožuje bezpečnost a když pominu bezpečnost, tak to nepříjemně snižuje komfort pro extrémnější velikosti postav, prostě nerozumím. Kdyby vyhodili dva bagy, tak budou pořád na špičce třídy ohledně airbagů v základu a ty pojezdy pásů můžou vytepat ze zlata a platiny.
to zadne veko kufra mi z tohto pohladu pride kusok divne [odkaz] ;-\ .. a aj tie zadne svetla mala predosla ibiza akesi krajsie.. vizualny pokrok na novej generacii tu ozaj nevidim jak vpredu ani vzadu... naopak... predosla ibiza sa mi paci viac... ved mozno cas ukaze ... treba si na tu novu leonovitu kusok zvyknut
No mě u takového auta vadí ty pásy, neznám v této třídě auto, které by nebylo plastové a jestli jsou ty plasty rovnější nebo zahnutější furt jsou to jenom plasty a na druhou stranu za ty peníze hliník, pravou kůži nebo dřevo nečekám.
Těch plastů si všimne každý, řídit to budou spíš asi ženský a ty nějakej pás řešit nebudou. Ono nejde o luxusní materiály, ale ty plasty oživit nějakým prolisem, linkou atp. To je opticky rozdělí, vypadá to hodnotněji a nestojí to nic. Seatí interiéry jsou prostě slabé, v nejvyšších verzích jsou řekněme sotva průměrné, ale jak klesá výbava, tak to rychle padá na dno.
Ale ještě horší než ty pásy jsou stropní madla. To jsem naposledy zažil v Suzuki Swift, která je konstrukčně tak nějak v době Favoritu. Já chápu, že se šetří, auta jsou dnes prostě levnější než dřív, platy jsou vyšší, tak se to někde projevit musí. Ale nesmí se to přehánět. Příklady v koncernu: nedat háky na nákup do kufru, ok, otravné, ale dají se dokoupit a našroubovat, připravené to je; nenastavitelné pásy, hloupé, divné, ale s přivřením očí a zadržením dechu dejme tomu; nedat tam madla, aby se člověk v táhlých zatáčkách mohl pohodlně držet (typicky nájezdy/sjezdy z dálnic) je kravina.
V F-Typu je pro spolujezdce docela šikovný to držení na středovým tunelu. [odkaz]
Coby řidiči ti pak nezbývá než se pevně držet volantu. No, aspoň nemáš čas na kraviny. :-)
Tak to je přesně tvůj nick, proboha, nejde o žádné vyskočení, k tomu to madlo rozhodně nutné není, jde hlavně o ostrou jízdu v zatáčkách na místě spolujezdce.
Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až 350
Tak na toto som zvedavý. To akože môžem nechať povedzme na dvojke, padnúť otáčky až k voľnobehu a potom plynulo zrýchliť? Ako s hocijakým atmosférickým motorom, hoci aj s tým blbým HTP.
Alebo zasa redaktor kecá ?
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Áno, kolega. V tom je ten rozpor, veta bola citátom z článku. S 5 rýchlostnou skriňou budú kvalty ponaťahované a bude tam treba hocikedy vraziť aj jednotku.
Preto mám taký dojem, že redaktor kecá. Poriadne kecá. Alebo rovno klame?
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Jak může být motor pod 1800 ot. apatický, když má mít podle výrobce max.krouťák už od 1500 ot. ? Dostala snad redakce k testu vadný kus ? V článku chybí vysvětlení
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Ale vysvetluje :-)
Ked sa meria motor na dynamometri, tak sa to sprava, akoby si mal zaradeny nekonecne dlhy prevod (dynamometer pohlti vsetok vykon), takze motor sa vytaca neskutocne pomaly co mu dava vela casu roztocit turboduchadlo.
V realite vacsinou zrychlujes z nizsich otacok na nizsie prevody a tak sa motor vytoci kym stihne turbo pretlakovat saci trakt. Podobna situacia ako dynamometer je zrychlovanie na dialnici (pripadne do stupania) na najvyssi stupen. Tam sa bude motor zbierat z ovela nizsich otacok.
Da sa povedat, ze vzdy je v beznej premavke krivka nabehu Nm u turba posunuta do vyssich otacok. Riesenim je len elektricke turbo alebo kompresor resp. atmosfericke plnenie :-)
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Uplna hlupost, trubo sa natlakuje maximalnym prietokom vzduchu na danych otackach, je uplne jedno, ako rychlo sa k nim dopracuje.
Rychlost nabehu motora do otacok nema nic spolocne s tym, ake otacky toci turbo.
Turbo bude vzdy daleko rychlejsie, nez sa motor pod zatazou stihne vytocit. Motor predbehne turbo jedine na volnobeh, vtedy vsak turbo nedosiahne svoje maximalne otacky, kedze nema dostatocny prietok vzduchu. To preto, ze vytocit motor vyzaduje mizive mnozstvo vykonu a teda aj paliva a vzduchu v porovnanim s motorom v zatazi.
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
U slabšiej reťazovej 1,2 tsi sú preskoky medzi kvaltmi veľké, takže stav kedy čakáš na fúknutie turba ako na spasenie zažívaš často. Riešením je len intenzívne kvedlanie. Typický príklad rýchlosť 30-35 km/h na trojke...
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Rád hučíš na dvojke aj keď nemusíš? Jazdí sa s tým tak, jak píše kyklop. Na trojke piánko plynulé posúvanie sa a až keď potrebuješ zrýchliť, je nutné zhodiť to dvojku a dupnúť na plyn.
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Dva tisice otacek nejsou zadne huceni. Naopak tam se maly benzin citi nejlepe. A podle kyklopa asi musis, kdyz na trojku to nejede a je tam dira. Samozrejme udrzovani rychlosti na rovine, nebo z kopce to zvladne i tak. Obcas se preradit musi, kdo nechce, at si koupi automat. Kazdopadne ocekavat od maleho auta s malym motorem, ze bude pri triceti na dvojku predvadet nejake zavratne vykony, je trochu naivni. Navic popisovany stav neni zadna zvlastnost tohoto motoru a prevodovky. Nejaka 1.4 atmosfera s podobnym vykonem by byla na trojku daleko zdechlejsi i s kratkymi prevody.
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Dva tisíce bych nenazýval zrovna hučením. Mohu tam dát vyšší stupeň, ale neudělám to do kopce a budu počítat s podřazením, kdybych chtěl větší zrychlení. Takhle jsem to dělal u menších (
Re: Hlavně ve městě má se svými 70 kW a 175 N.m mezi 1500 až
Tak ono by to zrovna 2000 nebolo, keď sa pomaly posúvaš v kolóne, je to jak na hojdačke, pridáš-uberieš, pridáš, uberieš...vtedy si radšej nechám trochu odstup a auto sa posúva na trojke kúsok nad voľnobehom... Atmosféra je iná, s turbom to celkom ide.
neskonci rapid/toledo nahodou bez nastupcu? ... a na ich miesto zrejme pride nejaky novy mestsky cross... tak rapid ma vpredu rozchod ako moje polo... kedze ma z neho zhodnu prednu napravu ... ak sa nemylim.. no a sucasne polo je dnes uz tiez vybehovka ... to nove ktore pride koncom tohto roka uz bude zase podstatne sirsie a na novsej sirsej plosine... ( prave na tej na ktorej je tato nova ibiza )
Skutocne je starsia Ibiza vnutri tak mala ako Fabka2 ? len 133cm priecne?
Tento narast na 144/141 je tak akurat na velkost triedy, uz Grande Punto malo 144cm vpredu a 143 vzadu a nikdy sa o tom novinari nevyjadrovali ako o velmi velkom aute, skor len akurat na svoju triedu.
"skoro si připadáte jak v o segment větším autě. " - o segment vyssie je normalne mat o 3-5cm viac, ak teda neratame Rapid.
O segment vyssie mieri skor Rio, ktore ma vraj 147/143 a na dlzku obdobne ako Ibiza.
Byvalych 133cm na sirku je auto max pre 2 osoby vzadu, alebo tri do vysky 160cm a 55kg.
Zaujimave by bolo velke velkostne porovnanie aktualnych modelov B segmentu - Rio, Ibiza, Polo, i20, Punto, 208, Yaris, C3 a pod. prakticky s nejakymi modelovymi osobami a batozinou.
ano predosla ibiza je vpredu uzsia.. ale aj nova mazda 2 je inak vpredu kusok uzka... uzsia ako polo alebo fabia ci rio ... je to citelne... inak mazda 2 je krasne auto.. len ta cena a priestornost... to odradi neraz aj tych co mazdy inak miluju... lebo voci polu je to rozhodne celkovo este kusok lepsie auto... ale priestorovo ani financne mi 2ka proste nijako nesadla... rovnako vybava kde v zaklade nemas ani poriadne budiky ani seriozny dotykac... a delene zadne sedacky mas az kdesi v top-ke -- co je uplny fail kedze inde to mas uz ako beznu vec aj v zaklade ... u tak sikovnej a odvaznej znacky ako mazda ma preto par veci hodne sklamalo... az so mal miestami pocit ze ona tie svoje auta predat zakaznikom hadam ani nechce :-) ... s nadhladom povedane .. mna ich 2ka dokonale odradila .. v dobrom ;-):-(
Nevim, kde přišlo ACZ k těm udajum o šiřce, ktera je spiš na urovni aut o třidu niže. Přitom sami uvaději v jinych testech šiřku jak vpředu, tak vzadu shodnych 143cm, což potvrzuji i jine weby. Navic Ibiza je oproti přdešle Fabii nebo Polu v předni časti evidentně nejširši, osobně vyzkoušeno. Spiš pujde o minimalni šiřku, ktera byva u koncernovych vozu znatelněji nižši.
Myslíš to "novou verzi" MQB... o které i v místním koncernofilním plátku píšou "Použití modulární architektury má pro automobilku výhodu v podobě snížení vývojových a výrobních nákladů,"?
Tohle auto stejně jako auta dané kategorie jiných výrobců má tady jednu zásadní "chybu" nemá na sobě logo škoda, takže se ani do širšího výběru mraky lidí vůbec nedostane a hlavně u firemních zákazníků je výběr velmi jednoduchý.. Fabie je přece jasná volba :-( A pro toho kdo by tu chtěl slepě obhajovat že to je tím jak jsou škodovky geniální.. prodejní nepoměr Rapid-Toledo mluví za všechno.. úspěch je někdy tak jednoduchý >:D >:D
Tak jasně, u nás je na jedno Toledo dvacet Rapidů... zatímco jinde v Evropě je to deset Rapidů ;-)
Může za tím být logo, prodejní a servisní síť, design, ceny, Spaceback... nebo třeba vnímání Toleda jako kopie... tak či tak, kdybych si měl jako Čech vybrat, jestli si koupím identický produkt od české nebo španělské značky, tak volím českou.
Tak to máš dobrý >:D Já se rozhoduju svobodně podle toho co mi vyhovuje a co se mi líbí a ne podle "fabriky" vlastně téhož >:D Hele nekoupil bych si Toledo ani Rapid, ale kdybych si měl vybrat tak volím Toledo, líbí se mi mnohem víc a taky bych nechtěl být za dalšího trapáka s Rapidem.. vždyť to auto je všude >:D
Jo líbí se mi Seaty a rozhodně teda víc než Škodovky >:D (není to jenom o tom, že se mi ta auta znechutila.. mě se líbí vlastně jen Superb liftback to je moc hezký auto) ale to ze mě ještě nedělá zaujatýho seatáka, moje volba nepodléhá žádnému zaujetí. Ač jsem o Leonu kdysi dost uvažoval jezdím teď něčím jiným a jsem spokojenej velice :-) i když taková Cupra.. to bezkonkurenční svezeníčko bych si teda nechal často líbit. :-)
mne sa práve páči ten prístup a la leon. Kto nemusí mať C, môže brať ibizu a má dosť priestoru aj pocit seriózneho auta. Často sa stávalo, že človek, čo chcel seriózne, ale menšie auto, utrel hubu, lebo väčšina mala kukadlá jak od matela, detský dizajn a počúval reči, že malé autá sa tak robia. Kto chce hravejší, nech kúpi C3. Akurát ten prdimotor mi nesedí.
Souhlas. Jsem alergický na názory, že malé auto musí vypadat jak čínská hračka pro děti. Pro mě je spíše mrštnější a méně nákladnou alternativou ke kompaktům. Ale jak jsem psal, chybí mi k té dospělosti ještě dospělý interiér (materiály, dekory).
Ale to bylo teměř jiste od počatku. Prostě přifouklo se, jinak je to klasicke auto B segmentu. Mě se to přifouknuti taky zamlouva, protože jinak auta teto třidy, povětšinou někde prostorově stradaji nebo maji buď maly nebo špatně využitelny kufr. Takže tohle dobře řeši nižši středni třida a nebo pravě tyto mezimodely. Jenže s timto mezimodelem, jdeš jinak teměř ve všech zbyvajicich ohledech o level niže, jako vybava, kvalita, odhlučněni atd.
Mám Rapid Fresh a docela jsem překvapen, že interiér působí mnohem hodnotněji, než v nové Ibize :-):-) Přitom SB má 400l kufr, vzadu si sedne i velký člověk... Dle mého Ibiza nebude moc šlágr v zemi České :-)