Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - KANKUNEN
Úplně to auto vidím v horských vesničkách v Alpách
| 10. 5. 2017 11:11
Jen osobně bych si přál mít v tom autě 1,5 motor se stejným výkonem. Do těch kopečků by se motor sbíral lehčeji.
Avatar - Dzakobo
Úplně to auto vidím v horských vesničkách v Alpách
| 10. 5. 2017 11:46
1,5VVT ve své poslední verzi měla výkon 110k, nyní je v nabídce pouze 1,6 se 120k. Ta 1,5 je originál, 1,6 má akorát prodloužený zdvih pro evropský trh. Hlavně se mi líbí, jak auto s poměrně velkými odpory (výška a 4x4) jezdí za pár litrů s "primitivní" technikou (nepřímý vstřik), ano litrová turba jsou dynamičtější, ale ta spotřeba a spolehlivost není nejlepší. Kdo má benzínové Suzuki, neví co jsou poruchy, ta auta vydrží mnohem víc, než na co vypadají. :yes:

Nabízet jen 1,2 vidím jako racionální rozhodnutí, ale škoda těch dlouhých převodů, myslím, že spotřeba by se moc nezvýšila.

Co jsem nepochopil je dvoutónový lak, jako že má auto černou střechu? Spíš tedy dvoubarevné lakování, ne?
Úplně to auto vidím v horských vesničkách v Alpách
| 10. 5. 2017 14:01
Spotreba novych turbomotoru nejlepsi je. A ze zerou kdyz na to slapes? Ani ne. Maji vykon jak mnohem vetsi atmosfery.

A spolehlivost? Nikdy jsem o zadnem problemu malych turbomotoru neslysel. Krom prvni generace 1.2 TSI ktera se prestala vyrabet pred x lety a nebylo to navic turbem ani motorem, ale napinakem retezu.

U noveho auta s kterym najedu v nejblizsich letech horko tezko 150 tis km ( myslim ze vezsina kupcu techto prditek sotva polovinu..) bych se zadnou zivotnosti vubec nezaobiral. Jit navic kvuli tomu do atmosfery, dnes udusene ekolimity, je sebemrskacstvi.

Spolehlivost malych turbomotoru, motor nicici startstop system a urcite dalsi jsou jen chimery kdy kazdy vi, ze to tak je, ale nikde nenajdes jediny relevantni dukaz. Jsou to veci ktere se pouzivaji uz x let a zadna afera o nizsi spolehlivosti nebo prokazatelnem vlivu na nizsi zivotnost nebyla.
Avatar - Dzakobo
Úplně to auto vidím v horských vesničkách v Alpách
| 10. 5. 2017 14:17
Mno, běžná turba s přímým vstřikováním mají kompresní poměr max. 10,5:1. Tady je 12,5 - takže výhoda atmosféry, dále malý objem spolu s těžkým zpřevodováním má za následek, že je velmi často hodně otevřená škrticí klapka, takže malé ztráty škrcením. A minimálně 5% paliva ušetří i technologie Dualjet. Upřímně, jezdit bych s tím nechtěl, dynamika ve vyšších rychlostech je špatná, ale do hor proč ne.
Úplně to auto vidím v horských vesničkách v Alpách
| 11. 5. 2017 10:01
V takovém snovém světě bych chtěl taky žít, jak by to bylo jednodušší...turbomotory jsou v současném provedení špatná cesta. Malé motory honěné co do nejvyššího výkonu jsou brzy vymleté, mají více komponentů, které se mohou porouchat a jsou drahé na opravu. Spotřeba je v reálném světě obdobná jako u atmosféry, turbo je úsporné leda, když se pořádně neroztočí, tj. když všude jezdíš na volnoběh, ale to není v reálném světě dosažitelné. Není nad dobře udělanou atmosféru, v rozumném objemu, která si při jízdě jen bublá. Dobrá spotřeba, vynikající životnost.
Avatar - Emel
Ignis
| 10. 5. 2017 11:41
Ignis jsem teď prohlížel a naživo je dojem víceméně stejný jako z fotek - ten zadek zase tolik nevadí, trošku komicky to působí zevnitř (nad čalouněním vykukuje trojúhelníček lakovaný v barvě auta [odkaz] - no dejme tomu). Kola vypadají mrňavá, i když to jsou celkem adekvátní 15"... až jsem si vzpomněl na WagonR+. Sečteno a podtrženo... klidně bych ho do nějakého širšího výběru na druhé auto do rodiny zařadil.
Ignis
| 10. 5. 2017 11:54
Včera jsem ho poprvé živě potkal a je to stejně bídné jako z fotek, ne-li horší. Zatímco na fotkách se mi ze předu moc líbilo, tak ve skutečnosti mě zklamalo. Zezadu to ani nestojí za komentář, to je bohužel tragédie ze všech pohledů ;-\
Ignis
| 10. 5. 2017 13:18
Souhlas, vypadá dobře jenom při pohledu ze předu, jinak opravdu nelíbí. Ovšem foto 45 a 46 pomalu to vypadá, jako by spodek auta nebyl vůbec ošetřený. To jako u Suzuki nechtějí aby to auto něco vydrželo?
Avatar - 3_diamanty
Ignis
| 10. 5. 2017 14:36
tie kola su hlavne uzke.. v kontexte s baculatou a vysokou kasnou posobia disproporcne ... presne takyto cerveny ignis v 4x4 som uz nazivo videl ... ale tie uzke kola sa mi teda vobec nepacili... a hned udreli do oci... auto je sice kratucke a spada do segmentu mini... ale je to predsa cross kurnik sopa... pritom swift alebo citigo maju bez problemov 185ky ktore su podla mna idealne na nejake to mini/male auto .. dokonca predosly ignis uz mal 185tky a to bol kasnou uzsim autom ... tak neviem preco tento novy masivnejsi a svalnatejsi ignis ma paradoxne zrazu uzsie pneu ako jeho stihlejsi 10 rocny predchodca... inak ten zadok je nazivo tiez divny...zvlast svetlomety posobia velke.. vzhladom k uzkemu zadku ozaj dalsia disproporcia.. mohli byt uzzsie a na vysku posadene.. vlastne by uplne stacilo keby nezasahovali do veka kufra ale boli len take malicke stihle na vysku ... skoda :'-( ... mna ignis naziov sklamal.. teda vizazou :-( ... ale jazdne to asi bude paradna motokara... tak nech sa mu dari ;-) uspech je defakto uz vopred jasny ... suzuki do toho pekne slaplo v poslednej dobe ( celerio, ignis, baleno, vitara, facelift S-crossu .. aj novy swift ) .. fandim im :yes:
Avatar - woody-alien
Ignis
| 10. 5. 2017 23:42
Ale jo, přidám se sice k většině s tím neforemným zadkem, nicméně celkově zvenku aspoň zajímavý. Potěšila slušná prostornost, interiér naopak dost slabota. Viděl jsem ovšem samý předokolky a tedy základní Comfort nebo prostřední Premium. Nemožnost nejvyšší výbavy pro předokolku považuju za chybu.
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 12:21
ale vidím to inak ako väčšina, ja si ho viem predstaviť aj ako jediné auto v rodine. Podľa testu je v pohode aj na diaľnici tiché, s rozumnými prevodmi, výkon motora dostatočný na pokojné cestovanie a ten kufor tiež nie je taký malý aby bol v mínusoch pri tejto veľkosti auta. Naopak pri obsadení 2 ľuďmi tam natrepeš aj chladničku. Na ťahanie celej domácnosti so psom a telkou do chorvátska to nie je, ale pri rozumnom zbalení kľudne s jedným dvoma deckami. Vraj obstojná jazda, tichá, no problem. Teraz nespochybňujem, že pre väčšinu je výhodnejšie ho mať ako druhé prdítko, ale ako píšem vyššie, tam jeho schopnosti nekončia aj vďaka celkovému nastaveniu a štvorkolke.
Avatar - Emel
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 13:20
"pri tejto velikosti auta" - no právě. Upřímně si neumím úplně představit, jak by tohle auto vypadalo třeba při zimní dovolené, to bych potřeboval na střechu woodyho střešní box na tchýni a pak by to auto bylo vyšší než delší :-) , o šířce ani nemluvě.

4x4 jo, ale - menší kufr, horší dynamika (a že není moc kde brát), spotřeba i akustika (víc otáček na dálnici), cena vyšší o nezanedbatelných 56t. Takže pokud s tím budu vozit děti v Harrachově od chalupy do školky tak super, ale fakt jen pro někoho, kdo 4x4 opravdu běžně potřebuje.
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 15:24
ale tí ľudia, o ktorých hovorím až tak často lyžovačky neriešia, sú radi, keď sa raz za rok vytrepú do chorvátska. Nemajú na vitaru.
Avatar - Emel
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 16:54
Pro mě osobně by byl menší kompromis starší větší auto než nový Ignis, jsou tu i další alternativy jako Logan apod... ale samozřejmě každému dle jeho gusta, pokud někomu stačí menší auto a třebas ho parkuje na přeplněném sídlišti, ať si klidně Ignise koupí, aspoň to bude trošku pestřejší.
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 14:32
No kazdy ma ine naroky a poziadavky, ale toto ako normalne prve auto do rodiny navyse aj na nejaku dovolenku s detmi moze oznacit len masochista :-) Pritom proti Suzuki nic nemam, fajn a spolahlive vozitka, ale za rodinny sa da oznacit len novy s-cross aj to s rezervami, zvysok su auticka maximalne pre slobodny par.
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 15:30
ja som smarťák, takže masochizmus mám v krvi. V suzuki je rodinná aj vitara a baleno, ale ty máš zrejme väčšiu rodinu, alebo väčšie nohy, alebo väčšiu peňaženku alebo neviem čo máš ešte väčšie, To je v poho, len si dopraj. iným stačí menej.
Avatar - iudex
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 17:29
Tu nejde o porovnávanie si peňaženiek, jednoducho je fakt, že 3,7 metrové miniautíčko rodinným nie je a nebude (ak teda za rodinu nepovažuješ bezdetný pár). Je to šikovné, obratné, úsporné a má ako jedno z mála 4x4 a hlavne za dobrú cenu, ale rodinné ani omylom. Skrátka je to špecifické auto so pre ľudí so špecifickými potrebami, ak je tam prienik, tak paráda. Rodinné minimum je podľa mňa pre štandardnú rodinu subkompaktný kombík ako je Fabia kombi, ideálnejšie však až nižšia stredná trieda.
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 18:28
ja s vami súhlasím hoši, len na základe testu som si povedal, že kategória ľudí, čo majú prachy len na jedno nové auto B segmentu by mohli zaradiť do výberu aj ignis. Rodinná kára v pravom slova zmysle z toho nebude, ale teraz majú heč fabku prvej druhej generácie, nahradiť ju ignisom neni kravina. Za 9 litrov s klimou. Samozrejme je to ťažký kompromis. Veľa záleží aj na kompaktnosti rodiny. Napríklad ja som 2+1 do 180, vošli by sme sa aj do smarta keby mal tretie sedadlo.
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 14:43
Nechci nikoho urazit je to věc názoru ale to auto je neuvěřitelně nehezké. Potkal jsem ho na silnici a říkal jsem si co to sakra projelo.
čím ďalej, tým viac sa mi páči
| 10. 5. 2017 21:15
Haha, prej se dvema detma. Ty musis prijet na tu dovcu a vlizt si i s rodinou misto nejakyho apartmanu do sudu, jako Diogenes:)
Avatar - pumpkin
Trochu sklamanie
| 10. 5. 2017 12:36
Na prvé stretnutie s Ignisom na bratislavskom autosalóne som sa vyslovene tešil, pretože ako koncept iM-4 na mňa v Ženeve pred dvoma rokmi urobilo dobrý dojem. Po dizajnovej stránke nemám s Ignisom problém, ale ako to už chodí, musí byť v lepšej výbave (viď červený základ na moje.auto.cz). Sklamanie ale prišlo po sadnutí za volant. Mám priemernú výšku (180cm) aj váhu (73kg), ale posed za volantom bol až prekvapivo zlý. Sedadlo má príliš úzke bočné vedenie, ktoré tlačí do stehien a hľadanie lepšej polohy tiež nepomohlo. Uhol sedáku je tiež divný, až príliš nakopený dozadu. Plasty v interiéri sú robustnejšie, ale hodnotnejším dojmom pôsobia aj tie v starom Ignise. Nechcem na to auto teda zbytočne kydať, ale fakt som bol sklamaný.
Dojem z nových Suzuki ale pomohol napraviť nový Swift, z ktorého som naopak nebol na prvých fotkách nadšený. Až na trochu papierové dvere, je interiér ale nakoniec aj ten exteriér podarený. :yes:
Avatar - 3_diamanty
Trochu sklamanie
| 10. 5. 2017 14:41
mne pride kabinou hodne nedospele.. zvlast pristrojovy stit :-( ( jak z nejakeho taiwanskeho skutru ) ... ten ma aj este mensie a lacnejsie celerio daleko krajsi a akoby o dva levely na inej urovni... chapem ze ignis ma byt v prvom rade roztomily ale istu uroven aku suzuki nastolilo v kabine ( ci uz v celeriu alebo v swifte .. balene ) uz ocakavam aj tu... ale pride mi ze tu je to akesi poslabsie v kabine... aj sedacky docela jednoduche vyzeraju.. neviem nesedel som v nom ale mna nazivo minimalne vizualne ( kabinou aj kasnou ) sklamalo .. ten predok je sice krasny... taky medvedikovsky a la panda... masivny s dojmom SUV ... ale zadok... kola... kabina.. to je proste krok dozadu ... lebo suzuki ma dnes uz na viac podla mna .. a prave to zamrzi ... :-(

ale tiez si myslim ze novy swift uz bude ine kafe ;-) :yes:
Avatar - wakantanka
Trochu sklamanie
| 10. 5. 2017 16:18
>:D povedz rovno že banuješ, že si kúpil to čo si kúpil >:D
Avatar - nathan
Má jedinou chybu
| 10. 5. 2017 13:02
Že se nenabízí s automatem. Bylo by to ideální autíčko do města. Malé, levné a bez kvedlání fofrklackem v nekonečných zácpách.
Má jedinou chybu
| 10. 5. 2017 16:09
S 4 st. automatom (a stále pomerne malé) sa dá kúpiť Jimny, akurát je o dosť drahšie a 4x4 je iba priraditeľný (čo ale nie je nutne zlé). Ale len tak pre seba by som si ho aj celkom vedel predstaviť.
Má jedinou chybu
| 10. 5. 2017 16:28
ale 4automat je peklo
Avatar - nathan
Má jedinou chybu
| 10. 5. 2017 20:31
Otázka na tělo - jezdil si někdy s 4 st. automatem? Já jo a ne s jedním. Velice by ses divil, že to žádné, ale opravdu žádné peklo NENÍ.
Avatar - woody-alien
Má jedinou chybu
| 10. 5. 2017 23:27
To je pustá teorie. Po 4 letech provozu v zásadě nemám, co bych tomu "peklu" ve Swiftu vytknul. ;-)
Má jedinou chybu
| 11. 5. 2017 10:50
jazdil som na 4 automate pežot 605 dízel (bez toho by som tu o ňom nevypisoval) a bol hlučnejší a lenivejší ako 605 trojliter benzín tichá raketa, na ktorej som jazdil tiež. Možno to priame porovnanie u mňa zakopalo 4automat, ale uznávam, že to je trochu nekorektné, lebo tie 2 modely mali spoločnú akurát kasňu.
Avatar - Barrichello
Nechci vám do toho kecat
| 10. 5. 2017 13:11
ale nejlevnější 4x4 na našem trhu je stále Lada 4x4 (Niva) [odkaz]

je to sice šedý dovoz, ale od ofiko dealera původní sítě Lada CZ s plnou zárukou vč. ofiko servisu a dílů ;-) ;-)
Avatar - iudex
Nechci vám do toho kecat
| 10. 5. 2017 17:35
A najväčšími zvieratami na zemi boli dinosaury. ;-) Skús sa vrátiť do roku 2017.
Avatar - Barrichello
Nechci vám do toho kecat
| 10. 5. 2017 20:45
Von není rok 1975??? :-O :-O
Avatar - wikinko
Nechci vám do toho kecat
| 11. 5. 2017 00:24
uz ked vidim to jeho slovne sponenie "ofiko dealer" tak ma ide yebnut.
Avatar - Barrichello
Nechci vám do toho kecat
| 11. 5. 2017 01:23
Co se ti nelíbí na ofiko dealer? Zkratka oficiálního dealera značky, nebo chceš-li prodejce. Šetřím klávesnici ne >:D >:D
Nechci vám do toho kecat
| 11. 5. 2017 14:44
To je jako okno do minulosti, to auto i ty webove stranky. >:D
Avatar - Drag-On
Nechci vám do toho kecat
| 11. 5. 2017 17:04
Presne....A ten showroom....ako z 85eho >:D
Avatar - Barrichello
Nechci vám do toho kecat
| 11. 5. 2017 20:32
To je sice pravda, ale nic to nemění na faktu že ta Niva je pořád nejlevnější, takže nápis tohoto článku je naprosto zavádějící.

Jinak tu Nivu neprodává jen AMK Most, to sem sem hodil jen aby se tu zas nevyrojily kecy o tom že šedý dovoz není kde servisovat a nejsou na to díly, AMK je jedním z dealerů bývalé prodejní sítě CS Auto Lada , takže pořád ofiko servis i dodavatel ND.
ignis alebo swift v zaklade
| 10. 5. 2017 16:23
Zatial to je len otazka hypoteticka, kedze sa druhe auto kupovat zatial nechystame, ale ktore z tychto dvoch by bola lepsie v zakladnej vybave?

Klimu, central, radio s mp3 a bluetooth maju oba, motor je jadmieru vydareny usporny stvorvalec - mal som moznost vyskusat v balene, dizajn za mna novy swift, ale ignis by mal mat lepsie nastupovanie, vyhlad... Mozno by som sa dal zlakat na kupu na tretinky ako druheho auta...
Avatar - Dzakobo
ignis alebo swift v zaklade
| 10. 5. 2017 16:57
Ignis je stylovější a pokud záleží na snadnosti nastupování, tak není o čem. Když by bylo auto provozováno hlavně ve městě, taky bych dal přednost Ignisu - kvůli vyšší světlé výšce (obrubníky). Swift je o trochu dospělejší auto, a už tak nízká spotřeba by měla být o pár deci nižší. Jsa mladý, bral bych Swift, hlavně kvůli jízdním vlastnostem.
Avatar - twistedTSD
ignis alebo swift v zaklade
| 10. 5. 2017 17:34
Snad každý, kdo testoval Ignis, si chválil, jaká je s ním sranda. Hmotnost pod 900 kg v základu je něco, co se dnes jen tak nevidí. :-)
Avatar - Dzakobo
ignis alebo swift v zaklade
| 10. 5. 2017 18:25
Občas jezdím předchozí generací s 1,5VVT, tam je hmotnost cca tuna a v přímce to pěkně upaluje. Ale na dálnici je auto hlučné (minimum tlumicích hmot) a velmi nestabilní při "bočáku". Na úzkých zimákách vypadá jako hračka, nový Ignis tak vypadá ještě víc. Já radši sedany/kombíky...
ignis alebo swift v zaklade
| 10. 5. 2017 17:35
celkom oriešok, ja by som bral asi swift.
ignis
o tisíc e lacnejší
vyššia svetlá výška
vyššie nastupovanie
viac do mesta
swift
lepší na diaľnicu aj mimo mesta
takmer rovnocenná náhrada C
Dizajn je subjektívny, priority poznáš len ty.
Avatar - twistedTSD
ignis alebo swift v zaklade
| 10. 5. 2017 20:01
"takmer rovnocenná náhrada C" snad nemyslíš segmentu C? Swift je maličký, i na svou třídu. :-)
ignis alebo swift v zaklade
| 11. 5. 2017 10:43
mal som napísať lepšia náhrada C ako ignis (chlapík má teraz tuším C), musím najať nejakého editora, čo mi to bude kontrolovať. Koľko bereš?
Avatar - Floyd
ignis alebo swift v zaklade
| 11. 5. 2017 11:22
Napiš do redakce Auto.cz, ten jejich bude levnej >:D >:D >:D
Avatar - twistedTSD
ignis alebo swift v zaklade
| 11. 5. 2017 12:00
99,90 kč za příspěvek a můžeme se dohodnout. Možná nepřekvapí, že jako grammar nazi jsem si již skutečně jednou přivydělával. >:-[] >:D
ignis alebo swift v zaklade
| 11. 5. 2017 12:39
horšie je na tom, že k odboru mám blízko aj ja, ale zas tieto príspevky nás neživia, tak to po sebe nekontrolujem jak mail klientovi
hodnocení
| 11. 5. 2017 04:07
Podle mne je nesmysl dávat mezi minusy auta nedostatek jiných motorů. Přece hodnotí tohle konkrétní auto. U třívalcové Octavie taky mezi plusy nedají solidní výkon 1.8 TSI. Takhle mi to připadá, že se autorovi to auto líbí, ale polekal se, že by mu to vyšlo na více než 4 hvězdy, tak tam raději šoupl něco negativního navíc.
Avatar - Floyd
hodnocení
| 11. 5. 2017 11:25
Naprosto s tebou souhlasím, to zase Dusil zabodoval :no: :no: :no:
Co na to pan Machala, ten se nevyjádří?
hodnocení
| 11. 5. 2017 12:46
skoro by som povedal, že pri tomto aute je to výhoda, dízel je nezmysel a ten motor sedí ignisu jak * na šerbel.
Avatar - Emel
hodnocení
| 11. 5. 2017 12:47
Nevím jestli se to promítá do hvězdiček, nevýhoda to podle mě je. Třeba s tou čtyřkolkou by se třeba nějaká 1.5 mohla hodit.
hodnocení
| 11. 5. 2017 19:49
s touhle spotřebou benzínu řešit naftu? Jednoduchý auto kontra servisně nákladnější chrochták? Je to městský/příměstský auto ideál pro někoho kdo bydlí ve vyšších polohách. Na zimní provoz na kratší tratě. Moderní diesel s filtrem prodraží pořizovačku i servis..
Avatar - Emel
hodnocení
| 11. 5. 2017 20:01
Kdo mluví o naftě? Myslím 1.5 benzín.
hodnocení
| 11. 5. 2017 20:12
tak to se omlouvám,v tom kontextu jsem to pochopil jako naftu :-)
Sympaticka ponuka
| 11. 5. 2017 20:46
Co ma suzuki v malych autach....skoda ze u nas neponuka plnu paletu motorov a prevodoviek. Za mna by to bol ignis s 1.2 a cvt..do mesta je to idealna volba. Skor mohli vypustit tu mikrohybridnu technologiu ktora nic extra neprinasa.... Tak ci onak cakam na swift sport.....
Zadní nápravy - rozdíl v bytelnosti?
| 12. 5. 2017 09:53
Ahoj,

prosím dokáže mi někdo technicky zdatný popsat předpokládaný rozdíl v bytelnosti (použití na polních cestách) mezi nápravami u 4x2 modelu (zkrutná příčka a tedy polonezávislé zavěšení kol) a 4x4 modelu (zadní náprava, podélně vedená dvojicí suvných ramen, příčně ustavená panhardskou tyčí).

Díky moc
nádrž
| 12. 5. 2017 15:20
Objem nádrže (l): 30
To vazne ???
Zjeveni
| 13. 5. 2017 16:09
Jsem asi divnej, ale me se to auto strasne libi. Trochu mi pripomina wagon R, ackoliv tenhle design je jeste divnejsi. Jak uz bylo hodnekrat receno, je to tak osklivy, az je to hezky >:D
Jako primeho konkuretna vidim predevsim Pandu a ta je tedy za docela jine penize (me teda i o neco horsi vybavu). Nezbyva nez pockat, az si ceny "sednou".
Avatar - Machy_CZ
IGNIS Klub
| 10. 11. 2017 10:06
Ahoj zdravim majitele Ignisu, vytvoril jsem na FB skupinu Suzuki Ignis 2016+ CZ/SK Klub, tak budu rad, kdyz se pridate...

facebook.com/…/495390544172156

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku