tak ceske ceny zajimaj automobilky asi tolik co mravence slon
kdys se podivame na ceny dolarove, v eurech a jüanech
navic dost mistifikujes, kolik aut za 200 tisic ma dojezd 750km? mestska auticka za tuhle cenu krom zase te Dacie maji vetsinou malou nadrz a dojezd na ni vetsinou tak 400-450km, ostatne par malych aut jsem mel, meli jsme v rodine a mame v dorine, pocinaje 3 genaracema Clii, pres Colt az treba po Aygo, vetsinou dojezd na nadrz tak 450km ;-)
obdobne vyvabeny Goilf GTD je jen asi o 15% levnejsi nez stejne vybaveny eGolf, a to jsme teprne na zacatku zlevnovani BEV, protoze nejdrazsi komponenta BEV je prozatim u drtive vetsiny automobilek okrajove vyrabena "kusovka" a automobilky tak dana auta prodavaji hlavne v segmentech kde na tom muzou vydelat i s vyssi cenou ;-) s levnyma autama taky prisla az Dacia a pod 200k sla mozna tak koupit v te dobe nejaka Lada co mela crashtest na urovni srotu >:D
Služobne iste, ale súkromne...aj 1400 km k moru je pre 5-člennú rodinu autom oveľa výhodnejšie. Letenky, žiaľ, by tvorili najväčšiu časť nákladov na dovolenku, cesta autom stojí zlomok tej ceny.
Mně přijde spíš naivní tvůj příspěvek. Už jen z principu: auto se spalovacím motorem má jen nádrž (levná), ale palivo je drahé. Elektromobil má levnější provoz, ale počáteční investice je prostě dražší kvůli baterii.
Aby se staly elektromobily masivně rozšířené, nemusí stát nutně jako nejlevnější Dacia. :-) Důležité je, aby se co nejvíce smazal cenový rozdíl při nákupu elektromobilu a klasického auta.
No a? Však do tej role ich nikto ešte nepasuje. Aj Brin Ti vyššie písal, že firma bude vždy mať aj autá so spaľovacím motorom na dlhšie jazdy. Toto neustále vyťahujete len vy, čo tie elektromobily tak strašne nechcete. Keby ste niektorí konečne dali z očí dole klapky a neomieľali dookola tie isté hlúpe argumenty...
Vrátil jsem se z Bělehradu, vyjížděl jsem v 5 ráno, vrátil jsem se v 24:00
4 hodiny jsem strávil na místním veletrhu
Potřeboval jsem na to 2 nádrže nafty, tankoval jsem 15 minut.
Tak to je přesně to na co elektromobily nemají
Daně na elektriku vám nikdo nenapálí, to je bez šance. Spíš se k dani z benzínu a nafty ještě výrazně zvýší silniční daň na všechna auta. A elektro se i tak vyplatí.
2) Správně uvádíte dojezd až 1500 km. Běžná benzínová auta mají ten dojezd spíš tak 700 km a to je ještě dobré. Rozdíl oproti 450 km není zase tak velký.
3) Krizová situace s jízdou 500 km je velmi, velmi výjimečný případ. Samozřejmě může ve firmě asi nastat. Ale proto si firma nekoupí jenom elektromobily, ale pro dané případy bude mít i spalovací vozy. Obecně se ale nejvíc vyplatí elektromobil lidem, kteří s ním najezdí hromady kilometrů. Jako obchoďák bych radši jezdil v elektromobilu a po každých 400 km si udělal půlhodinovou přestávku na oddych a osvěžení.
4) Silniční vlaky dávají smysl i u spalovacích motorů. Tam jde čistě o snižování nákladů.
1) s tím jde asi souhlasit
2) všechny auta netankují z důvodu, že mají dojezd až 1500km a tankování trvá 5 minut...
3) to nevím jestli je pravda, ale u normálního auta se nemusíte bát krizové situace(prostě když vám někdo zavolá, že máte jet 500km daleko tak sednete a jedete) s baterií na 10% jste v
4) pravda ještě to vysvětlete těm co znovu vynalézají vlak >:D
Trochu to přehnal fakt.
Ovšem vozy se spalovacími motory jsou k mání od 200 000 (jako nové).
EV až od 750 000, možná trochu levnější s nějakou dotací.
nevidím žádnou šanci že by se EV mohly dostat na 200 000 s dojezdem 750 km na jedno "nalití".
Zatím se hraje ve třídách které jsou daleko mimo možnosti lidí v České kotlině. Na západě je to trochu lepší ale i oni zvažují jak své peníze utratí.
EV je momentálně dobrý jako 2. auto do rodiny.
Firma si to nekoupí, fleet manažeři počítají každý desetník. A nidko si to nekoupí předražené, když jim za 5 let na elektriku napálí daně jako na benzín.
neni 18650 jako 18650, ostatne to cislo je jen oznaceni velikosti clanku, to je jako napsat ze vsechny penumatiky nejakeho rozmeru od ruznych vyrobcu jsou vsechny stejne kvalitni/nekvalitni
18650 si muze poridit kazdej od nejakych $1 za kus za ty nejlevnejsi nekde z Ciny, ale jejich nasledne parametry muzou bejt dost tristni >:D
Fascinuje mne neustálé omílání toho nesmyslu s přetíženými sítěmi. Ano, lidé u paneláků si to zatím nekoupí, neb bez garáže nemají zatím kde nabíjet. Nicméně ČEZ plánuje stavět na těch parkovištích masově přípojky, čistě obyč. zásuvku na čip. Je to za pár šupů a zatraceně se mu to vyplatí. Kdybyste zapnul všech 6 milionů budoucích elektromobilů na domácí nabíječku najednou, tak to dělá průměrně max. 7 kW x 6 000 000 vozů = příkon 42 GW. To samozřejmě naše elektronizační soustava neunese. Ale tento scénář je naprosto absurdní. A to z několika důvodů.
1) 6 milionů elektromobilů tu bude tak za 100 let.
2) Stejně jako netankujete všechny auta najednou, tak se ani všechny elektromobily nebudou nabíjet najednou.
3) Průměrný denní nájezd aut je asi 35 km. K tomu je potřeba tedy na auto asi 6 kWh denně. U auta s baterií 60 kWh takto můžete jezdit 10 dní v kuse a nabíjet jednou za 6 dní. Samozřejmě budou auta, která budou nabíjet každý den a také auta, která budou nabíjet jednou týdně nebo méně. A určitě budou alespoň 3, ale spíše mnohem více nabíjecích pásem, něco jako dnešní noční proud. Takže se zatížení v noci rozloží na celou noc a využijí se přebytky.
4) U nákladní dopravy nedává elektřina smysl.
5) Přirovnávat nadšení z elektromobility ke komunismu, to chce velkou odvahu, co takhle mi to přijít říct do očí?
Jo, kupují. 70 % aut se totiž prodá jako firemních. A firma si to koupí. Ono totiž není zas takový cenový rozdíl mezi vybavenou octávií v naftě a tímto v elektřině. A koupí si to i dost lidí, kteří kupují Octávii. Jestli mají dát 600 kkč za octávii nebo 750 kkč za tohle? Já bych šel do tohodle. Těch 150 kkč se vrátí docela rychle.
Delfy budou fajn. A jak se to bude vyvíjet, to bude opravdu zajímavý. Myslím že se u toho budeme bavit skoro tak dobře jako u odposlechů agenta A. Bureše.
Brin je mimo, musely by stát jako Dacia. Do 200 000 Kč. A muselo by je být kde a z čeho nabít. A pokud bude síť permanentně přetížená (některé státy čelí problému že majitelé EV přijedou z práce a nabíjejí - v nejméně vhodnou dobu), nakonec nenabije nikdo a půjdeme všichni pěšky nebo na kolo nebo hromadnou kterou z nedostatku proudu budou pohánět diesely.
EV fandové jsou naivní optimisti. Úplně to čiší z jejich příspěvků. Docela mi to přijde jako v dobách po převratu 1948 - komunisti si taky mysleli, sociálně spravedlivé společnosti určitě dosáhneme, nějak to půjde ..... a 40 let vytvářeli vhodné podmínky načeš se to všechno sesypalo jako domeček z karet.
Oni si lidi v kupují běžně auta za 750 tisíc? >:D Až bude ten elektromobil velikosti i30 kombi s dojezdem 500km při 130km/h stát 300 tisíc tak si to možná začnou občané kupovat
Tesla zase tak lowcostová křapka není. Technologii baterií má promakanou do puntíku a že se řeší dětské nemoci u prvních modelů automobilky je pochopitelné. Naštěstí si to mohou zákazníci modelů S a X dovolit. 100000 ročně za servis není nic výjimečného. Chleba se samozřejmě bude lámat u modelů 3.
Opravdu masovou záležitostí se elektromobil stane ve chvíli, kdy za cenu do 750000 Kč s DPH nabídne auto velikosti Octavie Combi s dojezdem kolem 450 km a výbavou dnešních limuzín typu Superb (ideálně s automatickým řízením aspoň úrovně 3). V tu chvíli nebude nad čím uvažovat, provozní výhody jsou nepopiratelné. Do té doby nemá cenu tady nic moc řešit.
co se týká vnitřku, je tesla lowcostová křapka. Pokud na ní nastoupí bombarďáci od Audi se svejma vnitřkama a servisní sítí...bude to zajímavý.
A i obecně...až začnou fronty u nabíječek a ty už nebudou zadarmo.
Až začne zdražovat proud a kolabovat přenosová síť.
A zlevňovat ropa.
A až státy začnou nahámět miliardy z daní z fosilních paliv jinde...