Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi vyvíjí konkurenta Tesly Model 3

Michal Fokt Michal Fokt 13. 5. 2017 • 14:36
36
42
Zobrazit náhledy (36)
Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi Audi
Nedlouho poté, co Audi začne prodávat elektrický crossover, přijde řada na cenově dostupnější sedan, zacílený na chystanou novinku Tesly.

Je to až neuvěřitelné, jak značka, která před pár lety ještě neexistovala, nyní udává trendy prémiového segmentu. Řeč je samozřejmě o Tesle, která svými elektromobily doslova pobláznila zámožné zájemce o nové auto a zavedené značky teď mají plné ruce práce, aby reagovali na každý krok americké automobilky.

Zatímco elektrická luxusní limuzína Model S může být zatím relativně v klidu, po crossoveru Model X v následujících pár letech půjdou obdobně zaměřené modely známých luxusních automobilek, Audi nevyjímaje. Ingolstadtská automobilka už nějaký čas slibuje elektrické SUV Q6, které se začne prodávat v roce 2018 a americký Car and Driver nyní přišel s informací, že dalším "e-tron" projektem oooo bude "kompaktní sedan".

To "kompaktní" je třeba si přeložit do evropské terminologie, bude se, z pohledu evropských měřítek, jednat o vůz střední třídy, zhruba odpovídající typu A4 a bude to - sedan. Sedan proto, aby Audi pokrylo další chystaný trendový vůz Tesly - Model 3. Jako první audi dostane modulární elektrickou platformu Volkswagenu MEB a pod kapotou budou pracovat dva elektromotory - jeden pro přední a druhý pro zadní nápravu. Měly by mít celkový výkon kolem 225 kW a jízdní dosah bude až 480 km. Tedy minimálně pokud jde o vrcholnou verzi, portfolio by měly tvořit i slabší verze s menším dojezdem.

Do prodeje se dostane koncem roku 2019 jako modelový rok 2020 a v USA by se měl dostat pod hranici 50 tisíc dolarů. Tesla mezitím prohlašuje, že se pořadníky na Model 3 týden co týden prodlužují, přesné číslo ale odmítá sdělit. Pokud to takto půjde dál, budou možná klienti Tesly za každou alternativu rádi, protože čekací lhůty se budou počítat na dlouhé roky...

Témata
14. 5. 2017 23:48
Huawei
Jestli Huawei někdy rozšíří svoje aktuální portfolio, může se k výše zmíněným firmám zařadit také, telefony už mají výborné.
14. 5. 2017 11:46
Re: Gigafactory ...
A proto se uvádí, že jediná gigafactory zvládne vyrobit 50 % světového objemu baterií pro EV? Kdyby jich měli několik, tak by ty počty vůbec neseděly.
14. 5. 2017 11:43
Re: Elektromobil
5členná rodina ovšem cestou zvládne 4 půlhodinové přestávky na nabíjení...
14. 5. 2017 09:31
Re: Elektromobil
za pul milionu se da poridit Leaf (je to auto vetsi nez Golf)

a co jako? sak te nikdo nenuti porizovat BEV, kup si to co ti vyhovuje ;-)
14. 5. 2017 09:30
Re: Elektromobil
tak ceske ceny zajimaj automobilky asi tolik co mravence slon

kdys se podivame na ceny dolarove, v eurech a jüanech
navic dost mistifikujes, kolik aut za 200 tisic ma dojezd 750km? mestska auticka za tuhle cenu krom zase te Dacie maji vetsinou malou nadrz a dojezd na ni vetsinou tak 400-450km, ostatne par malych aut jsem mel, meli jsme v rodine a mame v dorine, pocinaje 3 genaracema Clii, pres Colt az treba po Aygo, vetsinou dojezd na nadrz tak 450km ;-)

obdobne vyvabeny Goilf GTD je jen asi o 15% levnejsi nez stejne vybaveny eGolf, a to jsme teprne na zacatku zlevnovani BEV, protoze nejdrazsi komponenta BEV je prozatim u drtive vetsiny automobilek okrajove vyrabena "kusovka" a automobilky tak dana auta prodavaji hlavne v segmentech kde na tom muzou vydelat i s vyssi cenou ;-) s levnyma autama taky prisla az Dacia a pod 200k sla mozna tak koupit v te dobe nejaka Lada co mela crashtest na urovni srotu >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud