Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v srpnu 2008: Ve třídě malých vozů výrazný pokles registrací Fabií
13 komentářů
Škoda na domácím trhu těží samozřejmě zejména ze současné dobré kvality a z obrovské tradice. Otázkou je, jestli to stačí na dynamickou konkurenci. Obávám se, že ne. Prodeje budou klesat nadále a kde se pokles zastaví, to zaleží na konkurenceschopnosti, jejíž součástí je hlavně cena. Ta je v současné výši dlouhodobě neudržitelná a to u většiny modelů.Skutečnost, že jsou Škodovky na našem trhu jedny z nejdražších v evropě, je určitě pro mnoho lidí nepochopitelná. Další otázkou je, co lepšího nabízí Octavia např. proti Focusu, Mazdě 3, Aurisu nebo Corolle. Samozřejmě, že velikost zavazadelníku nemám na mysli.V případě Fabie je její cena vzhledem ke konkurenci a k tomu co nabízí pro průměrnou českou rodinu, pro kterou je určena,spíš v oblasti sci-fi.
Banjo
Nová Fabka se mi nelíbí vůbec. Ovšem tvrdit, že stávající situace je výrazný propad, to bych si tedy netroufl. Propad možná teprve nastane, ale nepochybuji o tom, že VW koncertnový marketing je ve střehu. Možná se budeme ještě divit, jak se "základní Fabka" bude prodávat za 180 litrů 😄
Ale to může nastat teprve poté, co prodeje opravdu klesnou. Když mají přes 40% registrací ve třídě, tak to asi těžko...
Ale to může nastat teprve poté, co prodeje opravdu klesnou. Když mají přes 40% registrací ve třídě, tak to asi těžko...
Škoda nabízí svou Fabií, co žádná jiná automobilka: levný kombik se zavazadelníkem velikosti o třídu většího vozu. Je to tak vyhledávané "rodinné auto" a služební auto nižší třídy. Kombi Clia a 207 tolik nenabízí a hlavně, vinou pověstí o "nekvalitě" vzbuzuje nedůvěru. Proto bude Fabie i nadále na českém trhu velmi úspěšná, ve své třídě dominantní a v nejbližších letech nespadne pod 33% tržního podílu.
Kdyby alespoň stála tak 219.900, a měla v základu lakované zrcátka, a dvířka v interiéru.