ale zase ked si vezmes ake cisla kedysi predavalo v eu len samotne punto a ake dnes predava cely fiat tak nie je nad cim jasat... skus sa pozriet tak 20 rokov dozadu a porovnat si tie cisla s dnesnymi .. fiat stale ma co dohanat ;-) .. v dobrom .. ale je to tak
to iste renault ... kedysi predaval aj 1,7 melona aut rocne v eu .. dnes predava sotva melon a vsetci tu jasaju ako neskutocne mu to slape.. tazko to chapat ale ok... ;-) .. takze mnohe europske znacky maju stale co dohanat... to len aby niektori nemali mylnu predstavu ako to dnes kazdemu uzasne slape ... pritom mnohe europske znacky len marne dohanaju tu svoju skutocnu uspesnu europsku minulost .. vid aj PSA a dalsi ... je ich ozaj dost ktori este maju co dohanat ... tak aspon v tom fiat nie je sam... taka mala utecha no ;-)
Historie je proto, že současnost je jíná a je to tak ve všem...
Kde byli před 20ti lety H+K? Kolik prodávala německá D3 a kolik měla modelů? Tady hledej odpovědi...
Skladba trhu je úúúplně jiná
No a tu změnu můžeme nějak interpretovat. Ta nejjednodušší interpretace je, že Hyundai získal a Fiat ztratil.
Proč získali H&K je celkem jasné, prostě do toho nalili prachy a vybudovali něco, co se +- vyrovná evropské konkurenci, to tady dřív nebylo.
Proč ztratil Fiat... to taky není jen tím, že by se objevil nový hráč a ukousl kousek koláče. Fiat prostě ty pozice vyklidil. Aby evropská automobilka ignorovala např. kompaktní kombík (ale nejen ten), to je prostě rozhodnutí, které zákonitě musí skončit nějakou ztrátou klientely... kterou třeba naženeš jinde... a třeba ne.
Zajímavá paralela. On se Nissan svým způsobem Fiatu podobá - taky se vykašlal na Almeru a Primeru. A přišel s QQ a Jukem. A teď je dělí jen cca. 1% tržního podílu.
Ale - pokud by kterýkoli z nich chtěl růst, třeba někam k 7% tržního podílu co mají Ford nebo Renault, tak to podle mě nepůjde bez rozšíření palety modelů. Nissan na to asi historicky nemá, Fiat by případně mohl.
Jj, ten Nissan mě v souvislosti se zrušením tradičních modelů (Almera, Primera) a jejich nahrazením crossovery napadl hned. Rozšiřování nabídky modelů zřejmě u Nissanu moc nehrozí, protože v Evropě prostě zaskočí alianční partner Renault. Zatímco koncernoví partneři Fiatu v tomto směru jaksi nemají co nabídnout.
kundalini ti to napísal už nižšie, ja to skúsim inak. Pred 20 rokmi nebola na EU trhu ani zďaleka taká konkurencia aká je dnes. Hyundai mal zo 3 modely, Kia asi 3 a tie automobilky viacmenej nikto nebral vážne. Proste lowcost a pozri kde sú dnes, nielen kvalitou ale aj cenovo. Ďalšia vec je tá, že mnohé nižšie segmenty obsadila nemecká prémiová trojka, ktorá istým spôsobom berie kupcov mainstreamu. Mňa skôr zarazilo na tej štatistike to, že ten Fiat, o ktorom v podstate ani nepočuť a má nejaké 4 deriváty 500 + Pandu a Tipo predáva viac ako Škodovka. Veľký počet nie je vždy všetko. Aj taký VW už ustúpil od cieľa predávať najviac hoc aj s malou maržou.
To je presne to o čom hovorím aj ja Barikovi už dlho, že FCA všeobecne osekal ponuku modelov a značiek, vyrába menej kusov ale paradoxne zarába a zarába viac ako predtým. Proste Marchione razí cestu robiť a zarobiť a nie len robiť aby som robil. >:D
Já mám radši ten pohled přes tržní podíl, ale budiž, ten základní obraz je pořád stejný - Fiat postupně spadl na cca. polovinu v roce 2014, od té doby se zvedá.
Pojďme se klidně bavit co je za tím.
- Ztráta pozic mainstreamu, zejm. ve střední třídě? Nemyslím, zrovna tohle se podle mě Fiatu moc nedotklo.
- Nástup korejské konkurence - ano, ale někteří jiní se s tím vypořádali lépe, proč to Fiat tolik zasáhlo?
- Modelové portfolio - je v pořádku, že se Fiat soustředil na 500&spol., nebo je chyba, že rezignoval na klasiku? Já se přikláním k tomu druhému, ale nakonec je cílem vydělat peníze a pokud to někdo umí lépe výrobou kulečníkových stolů... ;-)
Fiat opravdu nemá modely. To je fakt. Teď konečně přišel s prvním dejme tomu normálním mainstreamovým kompaktem (Tipo), do té doby žil z 500* a třeba Pandy, ale každopádně toho bylo málo.
Prodeje - tady záleží na perspektivě. Z krátkodobého pohledu je to samozřejmě úspěch, dostat se na šesté místo někde z okraje top 10 je fajn. Dlouhodobě se dá doslova napsat, že to s ním šlo od desíti k pěti (tržní podíl, z 9,91% v roce 1990 k 4,93 v roce 2016%). Ale samozřejmě je tam ten odraz ode dna (4,51% za 2014), který zřejmě pokračuje i letos, s náběhem Tipa.
Škodu bych do toho nemíchal, Fiat by měl mít asi větší ambice, než konkurovat koncernové alternativě z nějaké ČR... ale pro dokreslení, Škoda měla v roce 1990 0,2% trhu a v roce 2014 svých nejlepších 4,42% (po náběhu Octavie III jako nejdůležitějšího modelu, od té doby mírně klesá). Kodiaq je příliš drahý na nějaká velká čísla, spíš jsem zvědavý na Karoq.
No ak v Škodovke nevyriešili tempo a objem výroby, tak neviem neviem. Myslím to vzhľadom k čakacím dobám Atecy či Kodiaqa. Ak sa k nim ešte pridá Karoq ... budú stíhať vyrábať? Nerýpem, len sa zamýšľam či tieto SUV budú vedieť výrazne ovplyvniť objem a či nebudú brať kupcov zabehnutým modelom, teda Octavii či Fabii/Rapid.
Zaběhnutým modelům jistě kupce brát budou. Ale stejně tak budou brát kupce konkurentům jako je Qashqai nebo Sportage. Pokud si někdo koupí místo Octavie Karoqa, tak se z pohledu značky nic špatného nestalo... problém dneska je, pokud si někdo z nedostatku SUV u Škody koupí SUV od Nissanu... a nedej bože s ním bude spokojený.
neviem ako vy damy a pani.... ale ja si osobne doteraz nespominam ( a to uz sledujem europske predaje nejaky ten piatok ) kedy v mesacnom europskom predaji kia predbehla hyundai... ten april mala kia ozaj bravurny... videt hyundai az za nou ... tak toto sme tu este nikdy nemali... kia :yes:
a mozno nie je vobec nerealne ze kia aj v celkovom sucte za cely rok uz moze hyundai aj predbehnut... po 4 mesiacoch je to ozaj zatial hodne tesne ... ono kia ten hyundai uz akosi dobieha.. a z roka na rok je mu stale blizsie a blizsie ak si niekto vsima tie ich vzajomne cisla poslednych par rokov... pred par rokmi kia ozaj na hyundai predajne zdaleka nestacila v eu .. dnes mu uz ale doslova dycha na chrbat... a mozno do konca roka ho v eu aj predbehne .. to by bolo asi prekvapko roka... ale vobec by som nebol proti
Ano, redaktoři umí přepsat tabulku a vypíchnout údajný problém. Mě by spíš zajímalo proč má VW ztrátu 14%. Až na Polo mají inovované stěžejní portfolio a neměl by být důvod.
Pány redaktory to nezajímá a tak se dozvíme, že největším propadlíkem je Ford.
Hoši, hledáte nového konkurenta po dosažení bulvárnosti Autofora? :-!
Konkurenta najít nelze.Jsou absolutní jednička na webu a jen proto sem chodím.
Kde jinde by se člověk dozvěděl o "bizarní převodovce umístěné na volantu" o "příšerném ovládání teplometu", o "úhlové frekvenci" nebo že "výrobci přešly" a jak se "motor nastěhoval pod dlouhou přední kapotou" [odkaz] [odkaz] . Jen za poslední dny.
Někdy už nemám sílu to ani komentovat, ale ta bizarní převodovka na volantu mi okamžitě připomněla legendárního Uko Ješitu a jeho miniatury na Konopišti. ;-)
Veď to vysvetlili, v apríli / dubnu bola v Nemecku Veľká noc a to malo dopad na predaje. Počkaj - Ty ako myslíš, že Veľkú noc mali aj v iných krajinách?? >:-[];-)
Ja len doplním info k článku, nová VED v UK znamená, že ľudia, ktorí si kúpia auto od 1.4.2017, tak platia taxy podľa novej tabuľky (údaje podľa CO2) a zjednodušene: poplatky sú vyššie pre všetky autá s CO2 1-130g a potom 151g a viac. Čaká sa, že zaplatia za tri roky na daniach priemerne o cca Ł500 viac.
A späť k tabuľke - vie mi niekto povedať, prečo stúpa Toyota? Oproti vw len minimum nových modelov a takéto výsledky, čo je za tým?