Ekonomika
Milion aut za měsíc je malo... dva miliony jsou malo!
To je přece zbraň: muslimaci nebudou mít kam e😜andovat... všude budou sama auta.
To je přece zbraň: muslimaci nebudou mít kam e😜andovat... všude budou sama auta.
To je hezké, jak taktně zamlčeli, že druhým mezi propadlíky byl s pádem o 14% Volkswagen a velmi blízce ho následuje i Audi... >😁 >😁 >😁
1. nic neroste do nebe
2. podívejte se co předvádí ti uměci za design a co k tomu dávají za motory
2. podívejte se co předvádí ti uměci za design a co k tomu dávají za motory
V tej druhej tabuľke nemá byť namiesto "prodej 1-4/2016" rok 2017? :-!
neviem ako vy damy a pani.... ale ja si osobne doteraz nespominam ( a to uz sledujem europske predaje nejaky ten piatok ) kedy v mesacnom europskom predaji kia predbehla hyundai... ten april mala kia ozaj bravurny... videt hyundai az za nou ... tak toto sme tu este nikdy nemali... kia :yes😒br />
a mozno nie je vobec nerealne ze kia aj v celkovom sucte za cely rok uz moze hyundai aj predbehnut... po 4 mesiacoch je to ozaj zatial hodne tesne ... ono kia ten hyundai uz akosi dobieha.. a z roka na rok je mu stale blizsie a blizsie ak si niekto vsima tie ich vzajomne cisla poslednych par rokov... pred par rokmi kia ozaj na hyundai predajne zdaleka nestacila v eu .. dnes mu uz ale doslova dycha na chrbat... a mozno do konca roka ho v eu aj predbehne .. to by bolo asi prekvapko roka... ale vobec by som nebol proti
a mozno nie je vobec nerealne ze kia aj v celkovom sucte za cely rok uz moze hyundai aj predbehnut... po 4 mesiacoch je to ozaj zatial hodne tesne ... ono kia ten hyundai uz akosi dobieha.. a z roka na rok je mu stale blizsie a blizsie ak si niekto vsima tie ich vzajomne cisla poslednych par rokov... pred par rokmi kia ozaj na hyundai predajne zdaleka nestacila v eu .. dnes mu uz ale doslova dycha na chrbat... a mozno do konca roka ho v eu aj predbehne .. to by bolo asi prekvapko roka... ale vobec by som nebol proti
Ano, redaktoři umí přepsat tabulku a vypíchnout údajný problém. Mě by spíš zajímalo proč má VW ztrátu 14%. Až na Polo mají inovované stěžejní portfolio a neměl by být důvod.
Pány redaktory to nezajímá a tak se dozvíme, že největším propadlíkem je Ford.
Hoši, hledáte nového konkurenta po dosažení bulvárnosti Autofora? :-!
Pány redaktory to nezajímá a tak se dozvíme, že největším propadlíkem je Ford.
Hoši, hledáte nového konkurenta po dosažení bulvárnosti Autofora? :-!
Konkurenta najít nelze.Jsou absolutní jednička na webu a jen proto sem chodím.
Kde jinde by se člověk dozvěděl o "bizarní převodovce umístěné na volantu" o "příšerném ovládání teplometu", o "úhlové frekvenci" nebo že "výrobci přešly" a jak se "motor nastěhoval pod dlouhou přední kapotou" [odkaz] [odkaz] . Jen za poslední dny.
Miluju to tady. >😁
Kde jinde by se člověk dozvěděl o "bizarní převodovce umístěné na volantu" o "příšerném ovládání teplometu", o "úhlové frekvenci" nebo že "výrobci přešly" a jak se "motor nastěhoval pod dlouhou přední kapotou" [odkaz] [odkaz] . Jen za poslední dny.
Miluju to tady. >😁
Veď to vysvetlili, v apríli / dubnu bola v Nemecku Veľká noc a to malo dopad na predaje. Počkaj - Ty ako myslíš, že Veľkú noc mali aj v iných krajinách?? >😒] 😉
Ja len doplním info k článku, nová VED v UK znamená, že ľudia, ktorí si kúpia auto od 1.4.2017, tak platia taxy podľa novej tabuľky (údaje podľa CO2) a zjednodušene: poplatky sú vyššie pre všetky autá s CO2 1-130g a potom 151g a viac. Čaká sa, že zaplatia za tri roky na daniach priemerne o cca Ł500 viac.
A späť k tabuľke - vie mi niekto povedať, prečo stúpa Toyota? Oproti vw len minimum nových modelov a takéto výsledky, čo je za tým?
Ja len doplním info k článku, nová VED v UK znamená, že ľudia, ktorí si kúpia auto od 1.4.2017, tak platia taxy podľa novej tabuľky (údaje podľa CO2) a zjednodušene: poplatky sú vyššie pre všetky autá s CO2 1-130g a potom 151g a viac. Čaká sa, že zaplatia za tri roky na daniach priemerne o cca Ł500 viac.
A späť k tabuľke - vie mi niekto povedať, prečo stúpa Toyota? Oproti vw len minimum nových modelov a takéto výsledky, čo je za tým?
to iste renault ... kedysi predaval aj 1,7 melona aut rocne v eu .. dnes predava sotva melon a vsetci tu jasaju ako neskutocne mu to slape.. tazko to chapat ale ok... 😉 .. takze mnohe europske znacky maju stale co dohanat... to len aby niektori nemali mylnu predstavu ako to dnes kazdemu uzasne slape ... pritom mnohe europske znacky len marne dohanaju tu svoju skutocnu uspesnu europsku minulost .. vid aj PSA a dalsi ... je ich ozaj dost ktori este maju co dohanat ... tak aspon v tom fiat nie je sam... taka mala utecha no 😉
Kde byli před 20ti lety H+K? Kolik prodávala německá D3 a kolik měla modelů? Tady hledej odpovědi...
Skladba trhu je úúúplně jiná
Proč získali H&K je celkem jasné, prostě do toho nalili prachy a vybudovali něco, co se +- vyrovná evropské konkurenci, to tady dřív nebylo.
Proč ztratil Fiat... to taky není jen tím, že by se objevil nový hráč a ukousl kousek koláče. Fiat prostě ty pozice vyklidil. Aby evropská automobilka ignorovala např. kompaktní kombík (ale nejen ten), to je prostě rozhodnutí, které zákonitě musí skončit nějakou ztrátou klientely... kterou třeba naženeš jinde... a třeba ne.
Ale - pokud by kterýkoli z nich chtěl růst, třeba někam k 7% tržního podílu co mají Ford nebo Renault, tak to podle mě nepůjde bez rozšíření palety modelů. Nissan na to asi historicky nemá, Fiat by případně mohl.
Prodeje 1990 vs 2016 Evropa
Fiat: 1.339mil - 740tis
Citroen: 639tis - 541tis
Peugeot: 1,08mil - 860tis
Opel: 1.55mil - 984tis
For😜 1.54mil - 1.04mil
Kia: 38tis(97) - 430tis
Hyu: 150tis - 498tis
Škoda: 30tis - 655tis
Dacia: 0 - 412tis
VW: 1,4mil - 1,7mil
Audi: 369tis - 820tis
BMW: 363tis - 816tis
MB: 438 - 839tis
jen D3 zvýšila prodeje o 1,3mil!!
Pojďme se klidně bavit co je za tím.
- Ztráta pozic mainstreamu, zejm. ve střední třídě? Nemyslím, zrovna tohle se podle mě Fiatu moc nedotklo.
- Nástup korejské konkurence - ano, ale někteří jiní se s tím vypořádali lépe, proč to Fiat tolik zasáhlo?
- Modelové portfolio - je v pořádku, že se Fiat soustředil na 500&spol., nebo je chyba, že rezignoval na klasiku? Já se přikláním k tomu druhému, ale nakonec je cílem vydělat peníze a pokud to někdo umí lépe výrobou kulečníkových stolů... 😉
Fiat opravdu nemá modely. To je fakt. Teď konečně přišel s prvním dejme tomu normálním mainstreamovým kompaktem (Tipo), do té doby žil z 500* a třeba Pandy, ale každopádně toho bylo málo.
Prodeje - tady záleží na perspektivě. Z krátkodobého pohledu je to samozřejmě úspěch, dostat se na šesté místo někde z okraje top 10 je fajn. Dlouhodobě se dá doslova napsat, že to s ním šlo od desíti k pěti (tržní podíl, z 9,91% v roce 1990 k 4,93 v roce 2016😖. Ale samozřejmě je tam ten odraz ode dna (4,51% za 2014), který zřejmě pokračuje i letos, s náběhem Tipa.
Škodu bych do toho nemíchal, Fiat by měl mít asi větší ambice, než konkurovat koncernové alternativě z nějaké ČR... ale pro dokreslení, Škoda měla v roce 1990 0,2% trhu a v roce 2014 svých nejlepších 4,42% (po náběhu Octavie III jako nejdůležitějšího modelu, od té doby mírně klesá). Kodiaq je příliš drahý na nějaká velká čísla, spíš jsem zvědavý na Karoq.
Tak je alespoň vidět, jak ta Škodomilská pakáž je trapná....