Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Nonsens
dobrý test, dobré auto, ak niekto nemá problém so značkou a imidžom, tak dobrá voľba pre väčšie rodiny a menšie firmy. Spotreba okej, veď je to veľká kára. Ja by som to síce bral normálnu verziu (je to badžetové auto, tak načo rozhadzovať), ale ok. Trochu som nepochopil tú automatickú klímu v mínusoch, v takomto lowbadžete som rád, že mám vôbec klímu, automatickú nech si strčia. Väčšina základných modelov mejnstrímu je bez akejkoľvek klímy.
rklusak
Dovoluji si upozornit na chybu ve Vašem článku - tvrdíte, že do Lodgy se nevejdou 3 dětské sedačky. Mohu se zeptat, jak jste to testovali? Podle praktických zkušeností majitelů tohoto vozu je totiž vyzkoušené, že 3 dětské sedačky se do Lodgy vejdou.
Zde je např. důkaz😒br /> [odkaz]
Dále pak je na internetu i dohledatelný test renomovaného německého motoristického serveru Autobild.de, kde je také prokázáno, že se do Lodgy 3 dětské autosedačky vejdou.
[odkaz]
Zde je např. důkaz😒br /> [odkaz]
Dále pak je na internetu i dohledatelný test renomovaného německého motoristického serveru Autobild.de, kde je také prokázáno, že se do Lodgy 3 dětské autosedačky vejdou.
[odkaz]
Testoval jsem to tak, že jsem je tam namontoval. 😄
Mám (věřím, že) standardní sedačky Cybex a prostřední se nevešla. Nevešla se ani kombinace 2x Cybex + podsedák. Některé se tedy možná vejdou, ty moje nikoli. V tomto případě bude dobré spíše vyzkoušet své konkrétní exempláře nebo pořídit takové, u nichž je to potvrzeno.
Mám (věřím, že) standardní sedačky Cybex a prostřední se nevešla. Nevešla se ani kombinace 2x Cybex + podsedák. Některé se tedy možná vejdou, ty moje nikoli. V tomto případě bude dobré spíše vyzkoušet své konkrétní exempláře nebo pořídit takové, u nichž je to potvrzeno.
aproximus
tu barevnou kombinaci volil opravdový moula. :no:
epo___
V com je to auto komplexne?
Okrem nizkej ceny a vela priestoru nic viac neponuka....
-slaby motor ktoremu uz pri trocha vacsej zatazi neumerne rastie spotreba paliva
-podvozok ktory je relativne vpohode iba na kvalitnom povrchu
-interier ktory je dve generacie za sucastnou produkciou
-kvalitou vypracovanie sa to auto radi niekde medzi korejcov z 90" rokov
ak je niecim komplexne tak je to komplexny suhrn vlastnosti ktore dokonale odradia cloveka
ako sa hovori nie sme taky bohaty aby sme si mohli kupovat lacne veci a toto auto da cloveku dokonale pocitit kde usetril...
1-2 rokov stara jazdenka dava ovela vacsi vyznam ak ma clovek hlbsie do vrecka
Okrem nizkej ceny a vela priestoru nic viac neponuka....
-slaby motor ktoremu uz pri trocha vacsej zatazi neumerne rastie spotreba paliva
-podvozok ktory je relativne vpohode iba na kvalitnom povrchu
-interier ktory je dve generacie za sucastnou produkciou
-kvalitou vypracovanie sa to auto radi niekde medzi korejcov z 90" rokov
ak je niecim komplexne tak je to komplexny suhrn vlastnosti ktore dokonale odradia cloveka
ako sa hovori nie sme taky bohaty aby sme si mohli kupovat lacne veci a toto auto da cloveku dokonale pocitit kde usetril...
1-2 rokov stara jazdenka dava ovela vacsi vyznam ak ma clovek hlbsie do vrecka
Odpovedel sis sam,
1. Cena a velikost
2. Cena a velikost
3. Podvozek je naopak vytecni, komfortni presne jak ma v rodinnem voze byt.
4. Interier je lepsi, nez na prvni pohled vypada. Ovladani ventilace ma trochu vule.
5. Motor ma 100k a vahu 1200kg. Na auto a jeho urceni akorat.
Tce by sice zralo o litrik mene, ale diky delsi skrini pojede cca stejne.
A narozdil od Tce, tento motor auto prezije.
Souhrn... Naprosto komplexni auto, ktere ma vse, co si rodina preje.
A tomu odpovidaji i prodeje 😉
1. Cena a velikost
2. Cena a velikost
3. Podvozek je naopak vytecni, komfortni presne jak ma v rodinnem voze byt.
4. Interier je lepsi, nez na prvni pohled vypada. Ovladani ventilace ma trochu vule.
5. Motor ma 100k a vahu 1200kg. Na auto a jeho urceni akorat.
Tce by sice zralo o litrik mene, ale diky delsi skrini pojede cca stejne.
A narozdil od Tce, tento motor auto prezije.
Souhrn... Naprosto komplexni auto, ktere ma vse, co si rodina preje.
A tomu odpovidaji i prodeje 😉
Ne, 1.2 TCe nepojede cca stejně. Pojede pro běžného uživatele tohoto typu auta podstatně příjemněji. Bude méně citlivý na zatížení a bude méně "žrát". Nechápu,proč ho u Lodgy ve Stepwayi nenabízí, když u Dokkera ano.
1.2Tce tam není protože o něj nebyl v "předfaceliftové" verzi moc zájem. Většina kupujících jsou konzervativci, kteří radši volí atmosférický motor.
Budiž, podle mě je nicméně příplatek za TCe hodně dobře utracených 30 tisíc. Zajímavé je, že u Dokkera v osobní verzi je totožná nabídka benzínových motorů a TCe se ve Stepwayi nabízí. A že by Dokkera kupovali samí volnomyšlenkáři se mi nějak nezdá. 😉
Pro někoho kdo si kupuje Dacii, je příplatek 30 tis opravdu hodně když se člověk podívá na cenu auta. Já osobně kdybych toto kupoval, "moderní" Tce bych tam nechtěl. A myslím si, že takhle myslí i valná většina uživatelů, proč připlácet za něco, s čím můžu mít více problému.
Zase u Dokkera nekoupíš ve Stepwayi SCe, takže je to vyrovnané. Tipuji, že nabídku zkrátka upravili podle toho, o co byl zájem. Je to logické, proč sem tahat něco, co si koupí jeden či dva lidé?
Co je na ceně a prostoru komplexního? Ok, auto je levný a relativně prostorný. Vše ostatní se odvíjí od "levný". Pod pojmem komplexní si představuji auto, který umí všechno alespoň velmi dobře.
Komplexnost v tomto stupni by ale stála "velmi" moc. Je to zkrátka dobře vyvážená nabídka vzhledem k ceně. Cena je decentní, a tedy veškeré hodnocené parametry jsou také dobré jenom decentně. Ne každý má prachy na Mercedes-Benz třídy V.
S ohledem na čelní plochu a odpovídající spotřebu té 1,6tky by se tady vznětová 1,5dCi vyplatila už za pár let a to i při rodinném nájezdu. Ten zážehový motor je v takové těžké a rozměrné almaře opravdu pouze na mezivesnicovou jízdu.
Krátce jsem něco podobného jezdil, moderní přímovstřikový přeplňovaný benzín jsem si jenom zkusil, bral si 8,5 až 10, nafta 5 až 7, to je cca 3L každých 100km, soukromé auto najezdilo asi 20 000km ročně, takže matematika byla jednoduchá.
S ohledem na čelní plochu a odpovídající spotřebu té 1,6tky by se tady vznětová 1,5dCi vyplatila už za pár let a to i při rodinném nájezdu. Ten zážehový motor je v takové těžké a rozměrné almaře opravdu pouze na mezivesnicovou jízdu.
Krátce jsem něco podobného jezdil, moderní přímovstřikový přeplňovaný benzín jsem si jenom zkusil, bral si 8,5 až 10, nafta 5 až 7, to je cca 3L každých 100km, soukromé auto najezdilo asi 20 000km ročně, takže matematika byla jednoduchá.
"Dobře vyvážená nabídka" - to jo!
Kamarád ji má s 1,5DCi, a jen si vrní (ten kamarád si vrní)
Kamarád ji má s 1,5DCi, a jen si vrní (ten kamarád si vrní)
Joooo, joooo já to říkám pořád, není nad pořádně volítanej pekáč >😒]
1-2 roky starý auto je vylítanej pekáč? ok...
V diskusích o Dacii je tohle už obehraná písnička. 1-2 roky starý auto je mnohem lepší.....no tak jo. Šup sem s ním. Ale konkrétně. Maximálně dvouleté auto s totožnými nebo alespoň hodně podobnými prostorovými parametry a za stejnou cenu. Dávejte sem tipy. Schválně co tam máte za kauf. 😉
A seděl jsi v něm, nebo jen papouškuješ technofilního Fokta, který auto strhá vždycky, když nepřekypuje hypermoderními technologiemi v japonském stylu?
Interiér je možná vzhledově starší, ale dobře zpracovaný a bytelný. Stejně tak sedadla. Dacie zkrátka nejsou závoďáky, nepotřebují špičkové anatomy, ale pohodlná křesla na dlouhé cesty.
Motor rozhodně slabý není, Lodgy jede slušně. Na dálnici si deset litrů benzinu vezme každé podobně velké auto, odpory nařízením EU neoblbneš. Podvozek také stíhá celkem dobře, na našich středočeských troskách silnic má problémy i vychvalovaná Octavia.
Interiér je možná vzhledově starší, ale dobře zpracovaný a bytelný. Stejně tak sedadla. Dacie zkrátka nejsou závoďáky, nepotřebují špičkové anatomy, ale pohodlná křesla na dlouhé cesty.
Motor rozhodně slabý není, Lodgy jede slušně. Na dálnici si deset litrů benzinu vezme každé podobně velké auto, odpory nařízením EU neoblbneš. Podvozek také stíhá celkem dobře, na našich středočeských troskách silnic má problémy i vychvalovaná Octavia.
Maxipes Fik
A mě se to auto líbí. Mít tak omezený rozpočet, určitě bych ho volil raději, než jakékoliv sebeméně oježděné MPV. Tohle totiž bude min. dva roky pod zárukou a když vezmu v úvahu, že průměrné rodinné auto najezdí 20 - 30 tkm ročně, bude mi trvat min. 5 let, než se dostanu na stejný nájezd, jaký by měla ta dva až tři roky stará ojetina která by byla skoro určitě firemní, takže min. 100 tkm.
Je to samozřejmě o priotitách. Tohle auto není cool. Příbuzní, sousedi ani kamarádi vám ho závidět nebudou, netrhá rychlostní rekordy, ale odveze pohodlně a spolehlivě (což se o té ojetině říci nedá) pětičlenou rodinu z bodu A do bodu B. A o to tu běží.
Je to samozřejmě o priotitách. Tohle auto není cool. Příbuzní, sousedi ani kamarádi vám ho závidět nebudou, netrhá rychlostní rekordy, ale odveze pohodlně a spolehlivě (což se o té ojetině říci nedá) pětičlenou rodinu z bodu A do bodu B. A o to tu běží.
Ch.a.r.l.i.e.
Pro příště trochu více objektivity a méně subjektivních pocitů 😄
Mají-li testy na auto.cz pomáhat čtenářům poznat dané vozidlo (a pomoci tak např. při rozhodování o jeho koupi) pak pro přílišné projevování subjektivních pocitů (byť vím jak je to obtížné) není prostor. Viz již i dříve někým dalším komentovaný specifikovaný nedostatek v podobě absence automatické klimatizace - ve voze tohoto typu a cenové hladině by ji poptával skutečně málokdo.
A možná ještě dvě drobnosti:
1) V popisu výbavy testovaného vozu je uveden příplatek za elektrické ovládání zadních oken, byť jím testovaný vůz - alespoň podle fotografií - zjevně vybaven není.
2) Aniž chci šokovat dovoluji si upozornit, že jsme, po překlenutí roku 2000, již nakousli třetí tisíciletí...pokud se autor pohybuje na počátku tisíciletí druhého, pak by měl Lodgy glorifikovat jako předmět božského významu neb svými vlastnostmi dalece převyšuje schopnosti koní, koňských povozů a dalších v této době obvyklých "dopravních prostředků" 😉
Mají-li testy na auto.cz pomáhat čtenářům poznat dané vozidlo (a pomoci tak např. při rozhodování o jeho koupi) pak pro přílišné projevování subjektivních pocitů (byť vím jak je to obtížné) není prostor. Viz již i dříve někým dalším komentovaný specifikovaný nedostatek v podobě absence automatické klimatizace - ve voze tohoto typu a cenové hladině by ji poptával skutečně málokdo.
A možná ještě dvě drobnosti:
1) V popisu výbavy testovaného vozu je uveden příplatek za elektrické ovládání zadních oken, byť jím testovaný vůz - alespoň podle fotografií - zjevně vybaven není.
2) Aniž chci šokovat dovoluji si upozornit, že jsme, po překlenutí roku 2000, již nakousli třetí tisíciletí...pokud se autor pohybuje na počátku tisíciletí druhého, pak by měl Lodgy glorifikovat jako předmět božského významu neb svými vlastnostmi dalece převyšuje schopnosti koní, koňských povozů a dalších v této době obvyklých "dopravních prostředků" 😉
Byl jsem tak objektivní, jak to jen bylo možné, jinak by přece Lodgy nemohlo dostat 3 hvězdy.
Kdo by poptával v této cenové hladině a typu auta automatickou klimu, nejsem schopen posoudit, vím ale naprosto přesně, že já ano. To je věc, kterou považuji dnes u rodinného auta za naprostou samozřejmost, spolu s tempomatem, který Dacia má. Vyměnil bych elektronickou regulaci třeba za omezovač rychlosti. 😉
1/ Díky za upozornění, přesnou specifikaci jsem dělal po paměti a ta už dnes není valná. 😄
2/ >😁 :yes: Však to se i stalo, je určitě lepší, než koňský povoz a parní stroj 😉
Kdo by poptával v této cenové hladině a typu auta automatickou klimu, nejsem schopen posoudit, vím ale naprosto přesně, že já ano. To je věc, kterou považuji dnes u rodinného auta za naprostou samozřejmost, spolu s tempomatem, který Dacia má. Vyměnil bych elektronickou regulaci třeba za omezovač rychlosti. 😉
1/ Díky za upozornění, přesnou specifikaci jsem dělal po paměti a ta už dnes není valná. 😄
2/ >😁 :yes: Však to se i stalo, je určitě lepší, než koňský povoz a parní stroj 😉
O tu automatickou klimu (a vůbec její smysl a přidanou hodnotu oproti klasickému manuálu obecně) bych se, i s ohledem na vlastní dlouholeté zkušenosti, asi ještě hádal, ale to je na jinou debatu 😄
Jinak díky za reakci, přeji fajn den...a více testů podobných aut pro "normální lidi" 😉
Jinak díky za reakci, přeji fajn den...a více testů podobných aut pro "normální lidi" 😉
Matty86
Dobrý den, mám auto koupeno 2016.
Rálné čísla spotřeby. Pokud jezdím bez klimy tak nepřekročím 7,1 L/100km a to auto nešetřím na okreskách ani na dálnici. Ať je naložené či nikolov. Účelnost, jsme mladá rodinna, která si kladla za důraz, spolehlivý, jednoduchý motor:1.6SCe 75kW,velký prostor jako mají vetší MPV, nové a levné auto... prostě IKEA... Je pravda že auto má tvrdé, ale dobře umyvatelné plasty. V základu má EKO pneumatiky, je potřeba neřezat zatáčky smykem, člověk sleví s komfortu prémiových vozů tak dostane DACII jako supr volbu na přesun z místa A do B.
Př.: Pokud má člověk omezený rozpočet a nechce mít budoucí ojetinu jako pokladničku, či pokud nemá možnost kupovat prověřenou ojetinu z dobrých rukou je toto auto IDEÁLNÍ volba.
Předchozí auta: Opel Zafira B 1.6 ,VW POLO 1.4 ,WV GOLF 1.9 TDI, WV PASSAT 2.0 TDI. Hlavně do aut typu TDI je pravda že jsem jezdi +- 5l/100km ale většinou měly moc nalítáno a je to pak drahá pokladnička. Rodinna se rozrostla a bylo třeba sáhnout TIP- ojetý VW SHARAN za 200t. - je to premiové auto ale hodně jeté, takže pokladnička. Dacia mě stalá 260t., je velikostně podobně velká (+,-) ale nová!!!
Rálné čísla spotřeby. Pokud jezdím bez klimy tak nepřekročím 7,1 L/100km a to auto nešetřím na okreskách ani na dálnici. Ať je naložené či nikolov. Účelnost, jsme mladá rodinna, která si kladla za důraz, spolehlivý, jednoduchý motor:1.6SCe 75kW,velký prostor jako mají vetší MPV, nové a levné auto... prostě IKEA... Je pravda že auto má tvrdé, ale dobře umyvatelné plasty. V základu má EKO pneumatiky, je potřeba neřezat zatáčky smykem, člověk sleví s komfortu prémiových vozů tak dostane DACII jako supr volbu na přesun z místa A do B.
Př.: Pokud má člověk omezený rozpočet a nechce mít budoucí ojetinu jako pokladničku, či pokud nemá možnost kupovat prověřenou ojetinu z dobrých rukou je toto auto IDEÁLNÍ volba.
Předchozí auta: Opel Zafira B 1.6 ,VW POLO 1.4 ,WV GOLF 1.9 TDI, WV PASSAT 2.0 TDI. Hlavně do aut typu TDI je pravda že jsem jezdi +- 5l/100km ale většinou měly moc nalítáno a je to pak drahá pokladnička. Rodinna se rozrostla a bylo třeba sáhnout TIP- ojetý VW SHARAN za 200t. - je to premiové auto ale hodně jeté, takže pokladnička. Dacia mě stalá 260t., je velikostně podobně velká (+,-) ale nová!!!
Matty86
Nevím co někteří myslí slabý motor.. je tam motor 1.6 SCE....75kw, který je podobný ve většině ojetinách v bazarech dostupných..
Je možné že někteří jsou zvyklý na 1.6 které mají okolo 100kw... tak to je jiná písen, ale pro běžného uživatele který naloží auto dospělými lidmi jede uplně normálně jak kerékoliv auto s podobným motorem a výkonem.... je FAKE že nejde autem předjíždět... trošku se sníží výkon... ale fabie HTP předjížím normalne a spotřeba furt okolo 7l
Je možné že někteří jsou zvyklý na 1.6 které mají okolo 100kw... tak to je jiná písen, ale pro běžného uživatele který naloží auto dospělými lidmi jede uplně normálně jak kerékoliv auto s podobným motorem a výkonem.... je FAKE že nejde autem předjíždět... trošku se sníží výkon... ale fabie HTP předjížím normalne a spotřeba furt okolo 7l
Matty86
Mám pořád vypnutý ECO režim, jinak by to auto nejelo... lze jednoduchým stisknutím tlačítka aktivovat.
Gabo1
... tento motor je ideálne prerobiť na LPG a potom už sa nestarať, akú má spotrebu :yes:
Ináč 9,9l/100km pri 130-ke je dosť veľa, na mojej bývalej Accordke Tourer 2.4 140kW s automatom som mal aktuálnu na rovinke pri 132km/h podľa GPS 8,5l/100km.
Ináč 9,9l/100km pri 130-ke je dosť veľa, na mojej bývalej Accordke Tourer 2.4 140kW s automatom som mal aktuálnu na rovinke pri 132km/h podľa GPS 8,5l/100km.
mrzi ma len jedno.. ze nastupca lodgy zda sa je stale v nedohladne a nepocut nic o nastupcovi ... a tak dost mozno sa pozerame na auto ktoreho dni su uz stejne zratane 😒 .... pritom paradne auto
Za mě je Lodgy dobrý rodinný automobil pro větší rodiny, co nemají peněz nazbyt. A musím podotknout, že testovaná outdoorová verze je docela krasavec. Akorát vidím, že i nová 1,6 je docela žíznivá, takže je ideální přestavba na LPG, která sníží provozní náklady na minimum.
V mém okolí jezdí dost vozů Lodgy/Dokker na plyn.
Ještě doplním: v neoutdoorové verzi samozřejmě má i TCe, které tyhle nepříliš přívětivé hodnoty výrazně vylepšuje.