Ekonomika
ktery predvadi posledni par let. Jinak technika super. Mam Priuse 2010 a musim rict, ze se s tim jezdi skvele. Jenze, po tom co jsem videl jak vypada nasledovnik, tak se obavam, ze me pristi auto uz Toyota nebude.
Presne tak, byť iný neznamená totálne úlety ale Japončíci si to asi myslia... Lexusy boli nádherné autá no odkedy tam začali trepať tú hnusnú masku tak ich ani na cestách nieje vidieť maximálne RX, pritom pred pár rokmi IS, ES, LS 😢 Nový Prius či Mirai katastrofa... Pritom technika skutočne špičková 😒
to je stále na tú istú tému, ľudia na fórach chcú odvaz extravaganciu, ale pri bežných modeloch lepšie predáva klasický nekonfliktbný dizajn, tojota bolao spoľahlivosti, japonskej dôvere s klasickým dizajnom a to fungovalo, mali by pri tom zostať. Okrem toho ten tojoťácky dnešný dizajn je škaredý, nie extravagantný.
Co by som im poradil ja?😁
- utokom vziat Indiu - bude to o par rokov druhy najvacsi automobilovy trh
- kupit mazdu resp. este viac spolupracovat s mazdou, hlavne pri benzinovych motoroch -
HCCI, t.j. spojit vyskum a vyvoj benzinov a hybridov s mazdou - naco robit podobne
dvakrat? tym by mali bezne auta toyota, polopremiu mazda a premiu lexus
- "zmrazit" vyvoj vodika a investovat do elektromobilov - hlavne kvoli Cine a premii,
nemusia byt spravne riesenie, ale su politicky pretlacane vsetkymi moznymi sposobmi
- ponukat drahe plug-iny u lexusu, tam je vyssia marza
- celosvetovo navysit predaje LEXUSU na uroven D3 prisposobenim sa trhu - kombiky v EU hoci aj s dieslami od mazdy, prisposobenie sa zelaniam zakaznikov - viac konfigurovatelnosti a skladoviek, viac "propagandistickeho marketingu"
- utokom vziat Indiu - bude to o par rokov druhy najvacsi automobilovy trh
- kupit mazdu resp. este viac spolupracovat s mazdou, hlavne pri benzinovych motoroch -
HCCI, t.j. spojit vyskum a vyvoj benzinov a hybridov s mazdou - naco robit podobne
dvakrat? tym by mali bezne auta toyota, polopremiu mazda a premiu lexus
- "zmrazit" vyvoj vodika a investovat do elektromobilov - hlavne kvoli Cine a premii,
nemusia byt spravne riesenie, ale su politicky pretlacane vsetkymi moznymi sposobmi
- ponukat drahe plug-iny u lexusu, tam je vyssia marza
- celosvetovo navysit predaje LEXUSU na uroven D3 prisposobenim sa trhu - kombiky v EU hoci aj s dieslami od mazdy, prisposobenie sa zelaniam zakaznikov - viac konfigurovatelnosti a skladoviek, viac "propagandistickeho marketingu"
- Dalo by sa suhlasit.
- Hybridy v Mazde su licencovane HSD od Toyoty. Mazda vlastny hybrid ani nema.
- Nova TNGA platforma to umoznuje, len sa im do toho nechce
- Lexus ma uplne ine problemy a plug-in by to nezachranil.
- Je to nerealne. Kvoli kapacite a kvoli tomu, ze Toy👋Lexus nema a nechce diesely. Frci trend SUV, takze investovat do kombikov, ktore v US nebude kupovat nikto a v EU minimum, je vyhodenie penazi. Viac konfigurovatelnosti? Osobne som voci tomu, pretoze vdaka tomu, ako to je, je to funkcne a bez problemov.
- Hybridy v Mazde su licencovane HSD od Toyoty. Mazda vlastny hybrid ani nema.
- Nova TNGA platforma to umoznuje, len sa im do toho nechce
- Lexus ma uplne ine problemy a plug-in by to nezachranil.
- Je to nerealne. Kvoli kapacite a kvoli tomu, ze Toy👋Lexus nema a nechce diesely. Frci trend SUV, takze investovat do kombikov, ktore v US nebude kupovat nikto a v EU minimum, je vyhodenie penazi. Viac konfigurovatelnosti? Osobne som voci tomu, pretoze vdaka tomu, ako to je, je to funkcne a bez problemov.
- Nissan kupil mitsubishi kvoli plug-in hybridom, lebo naco minat peniaze vyvojom vyvinuteho, zaroven usetri na nakupe dielov vo vacsom mnozstve. Mazda ma spickove spalovacie motory s kompresiou 14:1 - toyota teraz vyvinula tusim 13,8:1 s objemom 1.5, 2.5 - to iste ma mazda uz davno... Namiesto duplicitneho vyvoja si to mohli zaobstarat od mazdy aj s novym HCCI 18:1 a venovat sa cisto elektrifikacii...
- Bez kombikov/dieslov sa v Europe nepresadia, nevadi, su aj dolezitejsie trhy
- odklon od sedanov je v USA silny, neda sa predavat iba SUV, chcelo by to nejaku inovaciu - ked nie wagon, tak aspon liftback - zachovanie formy, ale praktickejsie pre USA a Cinu...
- Bez kombikov/dieslov sa v Europe nepresadia, nevadi, su aj dolezitejsie trhy
- odklon od sedanov je v USA silny, neda sa predavat iba SUV, chcelo by to nejaku inovaciu - ked nie wagon, tak aspon liftback - zachovanie formy, ale praktickejsie pre USA a Cinu...
Corolla VII: [odkaz] (10,0 s)
Corolla XI: [odkaz] (10,0 s)
Astra F: [odkaz] (11,5 s)
To vieš, EURO6 nepustí. Spomienky na mladosť sú prifarbené a vždy krajšie 😉
Nedávno jsem jel se Civicem, o kterém se říká to samé - motor nejede, převody dlouhé a musím totálně nesouhlasit! Držel jsem ho kolem 5-6 tisíc otáček za minutu a na ty místní rozflákané cesty to jelo snad až moc rychle.
A je jedno, jak jsou dlouhé převody, protože je jedno, jestli má člověk zařazenou 2ku s převody "do dlouha", či třeba čtyřku s kratšími kvalty, důležité jsou aktuální otáčky motoru a tudíž i výkon 😉.
Tohle však není otázka délky převodů, ale jejich odstupňování. Změna stálého převodu odstupňování nezmění, ale délku ano.