Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Akio Toyoda: Toyota je uprostřed krize!

23 komentářů

Avatar - Missouri
Missouri
toyotu Corollu s motorem 1.6 l 97 kW. Je to pěkné auto konzervativní koncepce, pěkně udělané a s padesátiletou historií kvality. Líbí se mi, ale kde je těch 132 koní? Při sešlápnutí plynového pedálu se neodbytně dostavoval pocit, že polovina z nich nedopatřením zůstala v Japonsku. Je to škoda, pěkné, pohodlné auto, ale akceleruje jako autobus. Vzpomínám na služební opel Astra, kterým jsem jezdil před dvaceti lety. Měl taky jedna šestku, ale ta jela! Jistě, průměrná spotřeba šla přes osm litrů. Současná Corolla dosáhne na něco kolem šesti. Ale za jakou cenu? Že to nejede? Sorry jako 😒
Avatar - Ondore
Ondore
Nechcem sa zastávať Toyoty, tebou uvedená Corolla nie je žiadny športovec, ale od 20-ročnej Astry je rýchlejšia, viď

Corolla VII: [odkaz] (10,0 s)
Corolla XI: [odkaz] (10,0 s)
Astra F: [odkaz] (11,5 s)

To vieš, EURO6 nepustí. Spomienky na mladosť sú prifarbené a vždy krajšie 😉
Arese
Přesně tak, přísné emisní limity C02 + dlouhé převody kvůli normované spotřebě + vyšší hmotnost kvůli vysokým nárokům na komfort a bezpečnost + návyk současných řidičů na přeplňované motory dělá své... 😲 😲 😲
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Blbost. Ani dlouhé převody nesnižují akceleraci, stačí si prostě jen podřadit níž. Je to jednoznačně chyba mezi sedadlem a volantem, dnes už s atmosférou hodně lidí neumí jezdit...
Avatar - Emel
Emel
U atmosferického motoru s klasickým průběhem nepochybně dlouhé převody akceleraci zhoršují.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Možná extra dlouhá jednička a dvojka ve zrychlení třeba 0-70, ale jinak jen velice málo, spíš bych řekl, že zanedbatelně.
Nedávno jsem jel se Civicem, o kterém se říká to samé - motor nejede, převody dlouhé a musím totálně nesouhlasit! Držel jsem ho kolem 5-6 tisíc otáček za minutu a na ty místní rozflákané cesty to jelo snad až moc rychle.
A je jedno, jak jsou dlouhé převody, protože je jedno, jestli má člověk zařazenou 2ku s převody "do dlouha", či třeba čtyřku s kratšími kvalty, důležité jsou aktuální otáčky motoru a tudíž i výkon 😉.
_MT_
Emel určitě narážel na to, že typická atmosféra má špičku. S každým přeřazením tedy vypadneš z maxima. U motoru s plochým "vrcholem" z té plošiny nikdy nemusíš spadnout a na vyšší stupně by klidně snesly větší odstupňování. Z jedničky na dvojku tohle typicky neplatí, tam z toho maxima pravděpodobně vypadneš i s velmi plochým motorem (tenhle skok mě po pravdě celkem štve).

Tohle však není otázka délky převodů, ale jejich odstupňování. Změna stálého převodu odstupňování nezmění, ale délku ano.
Avatar - Missouri
Missouri
Už chápu, současná Corolla je o 200 kg těžší a o dost větší. Ale má o 31 koní víc, možná to je tou převodovkou. Stejně si ji asi koupím, závodit nepotřebuju, no a svoji roli hraje taky osobní srovnání s mojí současnou turbo Ibizou. S ní je radost vyrážet z křižovatky. Corolla se chová spíše důstojně.
Camry
Příští týden ji budeme přebírat . 1.6, CVT, barva 4U3, Trend+, Led paket....
MariAchi
Pokud je o 200kg tezsi, tak tech 31 koni nic nespasi, to chce spis pridat Nm a z 1.6 bez turba vice nedostanes.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Nm jsou jen výkon/otáčky, stačí si spíš podřadit a hned je na kolech větší krouťák 😉
MariAchi
Ano i tak to jde, pokud je rozsah otacek dostatecny.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nemůžeš se divit, když jen tupě šlápneš na plyn... I ta Corolla jede, jen se na to musí trošku jinak.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jasně, tys vedle něho seděl, že víš, jaké měl otáčky? Nebo je třeba ještě něco speciálního, kromě šlapání na plyn a řazení až ve vyšších otáčkách?
Krtek_no1
Že se vám do toho montuju. Jezdim (zatim) autem s 1.6 80kW a ještě k tomu na plyn. Po přechodu z Felicie to byla raketa. Dneska už mi to příjde jako lemra ale vim jak s tim jezdit. Nepadat otáčkama pod 2 tisíce, spíš ani pod 2,5. Jede to mezi 3,5 - 5,5 tisícema... Byl jsem vyprubovat benzínovou Vitaru 1.6 s krouťákem o 10% většim a 88 kW a to auto prostě NEJELO. Tam kde jedu 110 na pětku a motor si jenom vrní jsem měl ve Vitaře 4ku a plnej knedlík a sotva se to rozbíhalo nad 80 km/h... Nový auta maji zbytečně dlouhý převody + to dementní euro 6.
alfic
ktery predvadi posledni par let. Jinak technika super. Mam Priuse 2010 a musim rict, ze se s tim jezdi skvele. Jenze, po tom co jsem videl jak vypada nasledovnik, tak se obavam, ze me pristi auto uz Toyota nebude.
Avatar - R32
R32
Presne tak, byť iný neznamená totálne úlety ale Japončíci si to asi myslia... Lexusy boli nádherné autá no odkedy tam začali trepať tú hnusnú masku tak ich ani na cestách nieje vidieť maximálne RX, pritom pred pár rokmi IS, ES, LS 😢 Nový Prius či Mirai katastrofa... Pritom technika skutočne špičková 😒
Krtek_no1
Já si sice dnešní Toyoty pletu s nedávnýma Hondama ale přijdou mi hezčí než dřív. Teda konečně koukatelný. původní Prius, Auris Yaris byly pro mně nekoukatelný. O Lexusu darmo mluvit, ty auta jsem vzhledově nikdy nepochopil.
Nonsens
to je stále na tú istú tému, ľudia na fórach chcú odvaz extravaganciu, ale pri bežných modeloch lepšie predáva klasický nekonfliktbný dizajn, tojota bolao spoľahlivosti, japonskej dôvere s klasickým dizajnom a to fungovalo, mali by pri tom zostať. Okrem toho ten tojoťácky dnešný dizajn je škaredý, nie extravagantný.
cudzinec11
Co by som im poradil ja?😁

- utokom vziat Indiu - bude to o par rokov druhy najvacsi automobilovy trh
- kupit mazdu resp. este viac spolupracovat s mazdou, hlavne pri benzinovych motoroch -
HCCI, t.j. spojit vyskum a vyvoj benzinov a hybridov s mazdou - naco robit podobne
dvakrat? tym by mali bezne auta toyota, polopremiu mazda a premiu lexus
- "zmrazit" vyvoj vodika a investovat do elektromobilov - hlavne kvoli Cine a premii,
nemusia byt spravne riesenie, ale su politicky pretlacane vsetkymi moznymi sposobmi
- ponukat drahe plug-iny u lexusu, tam je vyssia marza
- celosvetovo navysit predaje LEXUSU na uroven D3 prisposobenim sa trhu - kombiky v EU hoci aj s dieslami od mazdy, prisposobenie sa zelaniam zakaznikov - viac konfigurovatelnosti a skladoviek, viac "propagandistickeho marketingu"
Avatar - N6600
N6600
- Dalo by sa suhlasit.
- Hybridy v Mazde su licencovane HSD od Toyoty. Mazda vlastny hybrid ani nema.
- Nova TNGA platforma to umoznuje, len sa im do toho nechce
- Lexus ma uplne ine problemy a plug-in by to nezachranil.
- Je to nerealne. Kvoli kapacite a kvoli tomu, ze Toy👋Lexus nema a nechce diesely. Frci trend SUV, takze investovat do kombikov, ktore v US nebude kupovat nikto a v EU minimum, je vyhodenie penazi. Viac konfigurovatelnosti? Osobne som voci tomu, pretoze vdaka tomu, ako to je, je to funkcne a bez problemov.
cudzinec11
- Nissan kupil mitsubishi kvoli plug-in hybridom, lebo naco minat peniaze vyvojom vyvinuteho, zaroven usetri na nakupe dielov vo vacsom mnozstve. Mazda ma spickove spalovacie motory s kompresiou 14:1 - toyota teraz vyvinula tusim 13,8:1 s objemom 1.5, 2.5 - to iste ma mazda uz davno... Namiesto duplicitneho vyvoja si to mohli zaobstarat od mazdy aj s novym HCCI 18:1 a venovat sa cisto elektrifikacii...

- Bez kombikov/dieslov sa v Europe nepresadia, nevadi, su aj dolezitejsie trhy
- odklon od sedanov je v USA silny, neda sa predavat iba SUV, chcelo by to nejaku inovaciu - ked nie wagon, tak aspon liftback - zachovanie formy, ale praktickejsie pre USA a Cinu...
cudzinec11
Ake su podla teba tie ine problemy lexusu?