„Teréňák“ s provozními náklady malého auta? Pokud hledáte právě toto, Dacia Sandero Stepway je tomu asi nejblíže. Dobře vypadá, je za příznivou cenu a čtyři odveze úplně bez problémů. Jenže...
že od Tomáše dnes dobře a prakticky zhodnoceno. Za tyto peníze/výkon málo kde koupíte něco podobného. Jasně že musíte ledasco oželet /hlavně v interiéru/, ale vše potřebné v autě je, a za kabát si myslím, že se majitel nemusí stydět.
Test opět vyzněl zcela mimo. Předností Sandera je ZVÝŠENÝ PODVOZEK s bytelnou konstrukcí, o čemž jsme se v testu nedozvěděli takřka nic. Zato o absenci elektronických asistentů, které nijak nezlepšují schopnosti vozu, ale především pohodlí, toho bylo napsáno až až. Stejně tak úvod a přednáška na téma zbytečných plastů. Ano, ta přednáška, která se možná hodí pro Fabii Scoutline, ale nikoliv pro Sandero Stepway.
Stejně tak nezaznělo, že vůz nemá litá kola, ale kola co vypadají jako litá, stejně tak bytelnost interiéru a výrazný posun v kvalitě zpracování, rovnoměrnosti švů a slícování. Výškové nastavování sedadla nemění sklon sedáku, ale pozici celého sedáku, který se s výškovým nastavováním podélně jakoby posouvá, což je taky něco jiného.
A tak bychom mohli pokračovat. Nikde nezaznělo, že nový volant posouvá celkový vnímaný dojem výrazně dál a Dacia se dnes rozhodně nemá za co stydět. Levnější konstrukce a jednodušší řešení nejdou zamluvit, ale jinak je to vůz stejné konzumní spotřební třídy jako kterákoliv Škodovka, jen s "poloviční" cenovkou.
Výsledné hodnocení 3,5* opět nechápu. Neznám jiný lowendový vůz allroadového typu, který by nabídl lepší balík vlastností. S ohledem na svoji cílovou skupinu Dacia Sandero Stepway nabízí absolutní maximum a 5* bylo namístě. Ano, lowendové auto za lowendovou cenu, které se naprosto nemá za co stydět a beze zbytku splní co se od něj očekává. A kde Dacia boduje absolutně, je design. Ten prostě je 100% vydařený, se zkrátka líbí. :-!
Sandero Stepway :yes::yes::yes:
(mimochodem, myslím, že to je dost prodejní trhák v evropském měřítku a hodně Sander je právě ve Stepway)
spousta lidi je ochotna vyklopit statisice za doplnkovou vybavu, ale o 2 litry vyssi spotřebu u adekvátního benzinu napr. ve stredni tride by neprekousli.
znamej nedavno koupil naftovyho superba, pricemz jezdi rano do práce 5km a vecer zpet a občas nejakej ten vylet, rocne do 10tis km. a nedavno mi tady krucel, ze mu často sviti vypalovani filtru.
takze az to za 4 roky bude prodávat, propad ceny pul mega pro nej není problém, ale vyklopit za ty 4 roky o 30tis vic za benzin by ho nejspis zruinovalo...
a není to zdaleka jedinej pripad, "setrilku" co ma naftaka jen na popojizdeni vidim kolem sebe spoustu ...
Třeba taková Škoda má v základu 44 kW 1.0 atmosféru. I za silnější 55 kW si Škoda nechá zaplatit nějakých +18 tis. Kč, přitom je motor identický, jen jiná ŘJ...
Tady je 66 kW s turbem, tak nevím co bys chtěl. Tenhle výkon tahá možná 80% jedničkových Octavií s legendárními TDI.
Zrychlení kolem 11s a maximálka kolem 170 kmh absolutně stačí s ohledem na účel a konstrukci vozu. Pro srovnání - silnější Fabia 1.0 MPI má 100 kmh kolem 15s ...
Dobrý postřeh :-) .
Dnešní doba je plná lemroidů ;-) , kteří mají problém se pomalu ráno zvednout a jít do práce, přitom vypadají zevnějšem jak ti nejdrsnější dřevorubci, a jejich sebevědomí vykazuje hodnotu minimálně 300 % . Tak "drsná" je dnešní doba.
Fakt to zkoušíš vyvrátit člověku, který ten motor má ve svém autě?
Nebo lidem, kteří realitu chování motorů Renault znají? Mně u 1,2 55 kW klesla spotřeba taky o více jak půl litru po cca 10-12 tisících km.
Ten motor funguje podla referencii presne ako ma - ako nahrada atmo 1.6. To nie je konkurencia 1.2T, ktore su skor nahrada 1.8-2.0 atmo.
Ma nepriame vstrekovanie, nizko tlake turbo, takze je jasne, ze nebude najuspornejsi, ale v malych lahkych autach nevidim problem. A sam Renault ho nestrka do nizsej strednej, kde by to uz naozaj bolo prilis...
tak právě 0.9 tce je nejmíň problémový motor, nikde jsem o něm nečetl špatné slovo. Tenhle motor se renaultu povedl. Slušná dynamika při zachování slušné spotřeby, v cliu okolo 5,5 litru na sto
ix20 má celkové prodeje za letošní 4 měsíce 1819ks. To mi přijde celkem málo na to, aby ovládla "soukromý" žebříček. Třeba Fabia je na 7.153ks za stejné období a moc se mi nechce věřit, že by byl podíl soukromých ix20 o tolik vyšší... i kdyby byly ix20 soukromé všechny (jako že nejsou), muselo by být 75% Fabií služebních (za 2016 je to 4383 vs. 21730).
Hyundai auta k testům nepůjčuje, proto se netestují.
Proč je to katastrofa? Co tak strašného se stane? Většina "katastrof" v městském provozu souvisí, pokud vím, s přímým vstřikováním a to tady prozíravě není...
Mluvíš s vlastní zkušenosti?
Já včera jel s 0,9 v Cliu ostřejší jízdou po okreskách Drahanské vrchoviny a Vysočiny (tedy pořád nahoru dolů, zatáčka za zatáčkou) do Nového města, výsledná spotřeba 5,3 včetně klimatizace a to jsem vůbec neloudal.
Neříkám, že je to nejlepší motor na světě, ale tolik posměšků si nezaslouží...
Možná tady na Auto.cz škoda funguje a nasazuje marketingové páky, nicméně ne víc, než všechny ostatní automobilky. Jediný kdo nasazuje opravdu všechny páky - i ty podpásové - za účelem zvýšení svých prodejů je Hyundai.
za tyhle prachy se dá např. koupit Hyundai ix20 1.4 Czech edition, není to sice drsný offroad ;-) , ale nabízí větší prostor i bezpečnostní výbavu a jezdí cca stejně.
BTW, ix20 je nejprodávanější auto u nás pokud se jedná o prodej fyzickým osobách.
To je také důvod,pro je tady tabu a proč Škoda /SM nasadila všechny páky aby snížila jeho prodej..
Žijeme v postfaktické době :-(
Souhlasím, že je divné, že to v testu nepadlo. Protože to je na verzi Stepway velmi zajímavé, nejde jen o obyčejné oplastování běžného modelu.
Ta abnormálně zvýšená světlá výška dělá ze Sandera subjektivně větší auto a musím říct, že ač je to lowend, tak v této verzi si to dovolím označit za stylovku (zvenku).
Jízdně je to na rozbitých okreskách velmi dobré (pohodlné) a to vidím jako obrovské plus. Za největší mínus bych jednznačně označil krátké sedáky. Kromě laciných detailů, které ale funkčně nevadí (pozor po fl má ovládání oken klasicky na dveřích), taky horší odhlučnění při dešti, od kamínků, hrubšího asfaltu atd., ale nic hrozného.
Jak jsem zmínil výše, mám ho na firmě a za ty peníze (280k vč DPH, výše jsem napsal chybně 270) je to naprostá pecka. Protože nic co by mělo výbavu nebo styl nebo zvýšený podvozek a už vůbec ne vše dohromady za tyto peníze na trhu není a ani se tomu nepřibližuje.
btw potvrzuji, že skladové vozy prakticky nejsou a musíte to koupit jak housky na krámě (jsou/nejsou) :-)
Jo, ale mohou si je koupit. Dřív prostě nic z toho ani nebylo!
O pravidelných výpadcích dodávek elektřiny či vody ani nemluvím. Ještě v osmdesátých letech měla čtvrtina baráků na vesnicích jen suchý záchody... Když jsi vylezl ven, vystrojený za * (což je dnes módní), byl jsi rázem terčem posměchu a pozornosti VB. Dnes se to chválí a je z toho životní styl? Jako fakt? A tomuhle chce někdo říkat drsná doba?
Zcestné je to natolik, že většina zákazníků si koupí Sandero právě ve verzi Stepway. A Sanderu to stačí na evropskou TOP20 a mimo jiné i na fabii. Mně spíš přijde zcestná tvoje teorie nákupu Dacie kvůli image. :-)
Malí výlet na sprievod prvého mája v Smokovci, menšia kochačka po Polskom tatranskom pohraničí. Výsledná spotreba 0,9Tce 4,3l. to ma príjemne prekvapilo. Ináč štandard mám 5,5- 6l.
Jo tak, postavili za socíku... hm, to má váhu.
Tak se podívej do historie, jak tam vypadaly baráky, které někdo postavil ne za socíku, ale třeba ve dvacátých, třicátých letech nebo ještě dříve.
Ty fakt přes svý ego nevidíš realitu...
A tak úplně na okraj - o výpadcích "obden" jsem nepsal. To jsi do toho, věrný své demagogické povaze, zatáhl ty sám.
bariku, lidi co dela 12 hodin denne v praci zas tolik není, protože to odporuje zakoniku práce a přes odbory to neprojde.
12+ denne v praci je bezny u podnikatelu a zivnostniku a pak třeba u doktoru, coz je ale uplne jinej level.
beznej zamestnanec v praci rozhodne netravi 12 hodin denne
Jo. A pak zkusíš vyrazit mezi lidi, udělat si třeba pár kamarádů a zjistíš, že to přesně takhle neni. Naopak, máme se jako prasata v žitě, asi až moc, obávám se.
ja zas za komance pamatuju po praci behani kolem kraliku, slepic a prasete a kolchozniceni na zahrádce aby sme si mohli dovolit aspoň nejaky to maso a zeleninu a samozrejme na vesnici rozsireny "samostavitelstvi".
v zaprahu jsi byl standardne 12 hodin denne i o vikendech bez moznosti vyskoceni z toho kolecka, protože by ti všechno pochcipalo, takze dovolena naprosto vyjimecne jednou za x-roku, kdy se soused postaral.
taky sem bezne 12hodin v praci, ale dobrovolne, a co si za to muzu doprat, o tom se mym rodicum ani nesnilo ...
lidi na vesnici to delali z nutnosti aby prezili, protože jen za maso co se snedlo u nas by padla tretina vejplaty. ale zase byla vyhoda, ze za pomerance a banány jsi tehda moc neutratil, protože byly jen o vanocich ...
mama pochazela z hospodářství, a komousi jim nasadili takovy povinny dodavky, ze když mela jako mala vajicko, tak to byl svatek a kdyby dodavky neplnili, tak by dedu zavreli a hospodářství ukradli. nakonec aby se mama dostala na skolu, tak deda musel rezignovat a hospodářství odevzdat...
tatu komousi preventivne rovnou zavreli a vse mu ukradli.
jestli někdo breci, ze sam nevyjde s 50tis mesicne, tak nezazil dobu před 30 lety, kdy cela rodina musela vyjit ani ne s desetinou. to nic nemeni na tom, ze ja se do 50tis nevejdu, ale to jen proto, ze nemusim ...
Toto je auto, se kterým se nenajezdí mnoho a nejezdí se dlouhé trasy. Takže za mě radši trochu vyšší spotřebu (6,5 l/100 je pořád v pohodě) než zakarbonované přímé vstřikování (s bonusem v podobě "dieselových" mikrosazí).
Obecně se otázka spotřeby neskutečně přeceňuje a to nejen u aut, ale u spotřebičů obecně...
No a jsme zpátky u toho - není zastoupení, není ani reklama. Když napíšeš, že kdo nechce turbo tak kupuje Ladu, tak to prostě nesedí - Ladu nekupuje skoro nikdo.
Z mého pohledu - Lada by musela být hodně výrazně pod cenou Dacie, aby mělo smysl o ní za současného stavu věcí uvažovat... s výjimkou Nivy, to je specifické auto pro specifické potřeby.
To je hezké prohlášení, jenže na jednu prodanou Ladu připadá sto prodaných Dacií... a jistě nemusíme pitvat proč - není zastoupení, nejsou modely, nejsou prodeje.
ano, nezaujatý, nestranný, s chladnou hlavou a rozvahou, ukáže vše podstatné a dělá to s nadšením. Přitom kvalita videí, projevu a vůbec je vynikající. U nás snad částečně jen Honza Koubek, ale ten je poněkud "pražský" a přijde mi, že mu trochu uniká realita běžného venkova a potřeb různých skupin lidí.
Bavíme se o vesnici a ty vytáhneš "městskou vodu". A samozřejmě, každý měl ty možnosti, aby si sehnal věci, které byly nedostatkové a namontoval si je doma.
Co ty jsi za demagoga, tomu není rovno.
Džíny jsou původem pracovní kalhoty. Proto jsou nýtované (cílem bylo zpevnit slabá místa, která se na kalhotách trhala jako první). Vznikly na tzv. divokém západě.
"čtvrtina domů měla suché záchody"... toliko citace z mého původního příspěvku. Takže jsme nakonec došli ke stejným číslům, akorát ty jsi kolem toho musel naplácat hektolitry ideologické omáčky.
tak to nechapu, jak sem se moh seznámit o oženit. a to v době, kdy sem byl bud v praci, v aute, na kole nebo na lyzich a v podstate nic z toho nemame s manželkou spolecnyho, a proti tehdejšímu "nasazeni" mam dnes uplnou pohodičku...
a s téma ukolama mame asi stesti, ze je dcera nejspis genialni, protože vedle skoly zvlada spoustu krouzku a všelijakých aktivit a presto s ni zadny ukoly nedelame, a to bez problemu zvladla i vic jak dvouměsíční vypadek ze skoly a druhy dite skolou povinny ještě není..
ja si proste nemyslim, ze to dnes je slozitejsi nez dřív, jen to je jiny.
ty si nejspis myslis, ze i ta dnesni mladez je naprosto priserna a neschopna. jenze to si o nas myslela generace nasich rodicu a o nich zase generace jejich rodicu atd....
jak kdo
mama mela stres z toho, kdy si pro tatu, jako politicky nespolehlivého, zase prijdou. pamatuju to pravidelny patrolovani policajtu u baraku kolem 21. srpna ...
na druhou stranu to vzruso zakazanyho ovoce, když sme naladili svobodnou evropu nebo hlas ameriky a na gymplu jsme pak v koutku machrovali jaci jsme hrdinove, to dnes uz nezazijes.
A co je drsnější? Všude máme elektřinu, vodu, kanalizace, mobilní telefony a televizi... Z věcí, které dříve byly nedostupné nebo dokonce luxusem se nám staly věci denní potřeby, pro mnohé pomalu až nárokové ("musím mít...").
Ne, loulo, nonsens na zacatku reagoval na design, to je to, o cem celou dobu pisu. Zvyseni svetle vysky je sice fajn, nicmene uz standartni Sandero sedi celkem vysoko, na jizdu v terenu ma Dacia jine modely, takze jak zvyseni svetlosti, tak styling je tu jen a pouze pro zlepseni image a platit za toto u auta, ktere ma byt primarne levne mi prijde zcestne.
je 4miliony lidi v zamestnaneckym pomeru a všichni delaj 24 hodin nepretrzite jak uvadis?
1 milion lidi placenych z veřejných rozpoctu, tedy zamestnancu státu, pracuje v rozporu se zákoníkem práce??
je 5% nezamestnanost, firmy breci, ze nemůžou nikdo sehnat a ty tady pises o minimalni mzde, o neproplacenejch přesčasech...?
Hej misia splnena, neskritizovat, ani velmi neprechvalit - k tomu aj podprahova reklama o zaradeni oktavky do strednej triedy - idealny den refaktora auto.cz:-)
Proč by mělo odejít turbo na benzínu, když na naftě drží? A jestli ty na autě neměníš rozvody co pět let nebo 120 tisíc km, tak bych po tobě auto nikdy nechtěl. >:D
Objem nikdy malým turbem nenahradíš !
To je fakt..a neokecá se.
0.9 dci nebo 1.0Tsi to je děs.. 8-s:no::no::no::no::no:
Ani zadarmo >:D
Kluci jen si to užívejte..dlouho to nevydrží.
Za 80-100 tis.km bude zralý na Go.
Tipuji problémy s turbem , rozvody atd..
Ale pokud někdo moc nejezdí , tak to neřeší..chápu.
Ale jo, základ u Dacie taky už není co býval. Ta 1.2 byla dejme tomu, dříve 1.4 ... ale ty doby jsou v drdech.
Ale 0,9 TCe je motor, který je na daný objem a třídu úplně v pohodě. A negativní dojem některých novinářů z nevyrovnaného průběhu a poklesu výkonu ve středních otáčkách taky myslím už dávno není aktuální, protože proběhly SW úpravy na motoru.
"takže nikomu nebrání zvednout pr*el"...V tom je ovšem ten problém Bariku. Zákazníka nenaláká ke koupi ujištění, že mu nikdo NEBRÁNÍ zajet si pro auto na Slovensko a servisovat ho (kdoví jak často) v jednom servisu stovky km od domu, kde nedávno přišli o licenci na prodej. Protože stejně tak mu nikdo nebrání jít do Dacie nebo si koupit mladou ojetinu, u které takové hlouposti nebude muset řešit.
Osobně si myslím, že když si to někdo koupí domů a najede třeba 10tkm za rok, tak to vůbec nemusí řešit. Ale chápu, že cílovka, která si dřív pochvalovala "jednoduché poctivé vozy co si na nic nehrajou" a chce třeba jezdit krátké trasy po městě, na to může koukat s nedůvěrou.
Z mého pohledu je 0.9TCe fajn pro běžné Sandero, Stepway opravdu vypadá tak dobře, že už tu kombinaci o malý kousek přerostlo.
Znám dost vesnic, kde vodovod skutečně nebyl. Stačí ti třeba šumavské pohraničí, odpade? Nebo prakticky celé východní Slovensko, odpade?
Až konečně někdy vytáhneš hlavu z vlastní prĐele, pochopíš, že svět se vyvíjel i jinak, než v tvých pohádkách.
Trochu bych to upřesnil, 0.9 tce je náhrada za 1.4, náhrada za 1.6 je právě 1.2 tce a v bližší době dokonce 1.3 tce. A o proti právě zmiňované 1.4 jede 0.9 tce v cliu líp a s menší spotřebou.
Je to jasné? A dle čeho soudíš? Je to právě naopak. Nejefektivnější je zpravidla svižné zrychlení na finální rychlost. Sice okamžitá spotřeba je výrazně vyšší, ale také po výrazně kratší dobu a jak je známo, nejnižší měrná spotřeba je dosažena při vyšším zatížení (dostaneš nejlepší poměr výkonu a spotřeby). Jsou na to i grafy [odkaz] Jak sám vidíš, při plném plynu (požadavku na max. moment) jsi se spotřebou někde kolem 210-220 g/kWh, ale třeba při polovičním zatížení (požadavek na polovičku momentu) potřebuješ už něco kolem 230-240. Většinou je ideální rozumně vysoké (ale ne nejvyšší) zatížení při rozumně vysokých otáčkách. Pochopitelně při udržování rychlosti (požadavku na malý výkon) je lepší jít s otáčkami dolů, ale ani to by se nemělo přehánět.
A kdž se podívám na tu blbost s co nejpomalejším zrychlením (zatížením) při co nejnižších otáčkách, tak na tom grafu vidím hodnoty jako 400-450. Dvakrát vyšší celková spotřeba na stejné zrychlení. No, ty asi moc úsporně nejezdíš.
nemusí to byť o nestrannosti. Aj tu na diskusii mnohí točia o tom, že by to mohlo mať silnejší motor a iné serepetičky, pritom to ide proti filozofii auta. Minule tu iný redaktor dal do mínusov manuálnu klimu v takomto aute, pritom je zázrak, že ju vôbec má. Ano, novinárovi by sa to nemuselo stávať, ale zvyk je železná košeľa.
To je uz zatazena 5 pasaziermi - pozri svoju linku poriadne ;-)
Kazdopadne to len ukazuje na klasicke pokrytectvo auto.cz, kde u Skodovky s dlhsim razvorom je to skoro offroad, tu je to malo.
Ono aj tych 132mm u normalnej verzie je cca 140-150 s dvoma pasaziermi a to je slusna hodnota ako u niekedy u felicii, kde sa nebolo treba bat polnej cesty...
Podle mě hledáš odpověď na něco, na co ani odpověď jednoznačná není. Ano, práce bude odvedená tak jak tak... Nejde jen o 30-60 na 300m, ale taky za jaký čas, že ;-) A jsme u výkonu, a u účinnosti. A právě účinost je u každého motoru jiná v různých režimech, takže zatímco někdy bude lepší vyšší převodový stupeň, jindy bude vhodnější naopak nižší ;-)
No, zkrátka dřív se tomu říkalo mít cit na řízení, proto někdo jezdí za 6 na 100 a jiný za 8 na 100 ;-)
ta Dacia stojí přes 300tis, takže s tou "poloviční" cenovkou bych brzdil... Jinak proti tomu Sanderu nic nemám, je to v podstatě bezkonkurenční počin. Se Škodovkou se to moc srovnávat nedá, protože žádná jen trochu podobná neexistuje (to by museli udělat Fabii s koly z Octavie a podvozkem zvednutým jako má Yeti)
Proto jsem na začátku psal, že si to ještě promyslím :-)
V principu... pokud chceš zrychlit auto z 30 na 60 třeba na 300m, je to nějaká práce kterou je třeba vykonat a na tu práci je třeba poskytnout palivo. Jestli bude na tu práci efektivnější nižší kvalt nebo vyšší je otázka, může to být a i b.
Co je podle mě důležitější je plynulá jízda, ta dělá ten hlavní rozdíl, hlavně v dálničním režimu.
No to je přece jasné... mezi otáčkami a rychlostí na daný stupeň je jednoduchá lineární závislost, takže pokud 30km/h = 2000, pak 2x30km/h = 2x 2000 otáček.
Ale směšovací poměr přece není daný. Pokud potřebuješ vytáhnout více výkonu z nižších otáček, tak bude směs bohatší.
20 tacu mesicne splátka hypo, to je tak 5mega půjčka při 25 letech splaceni...
za to mas v dojezdovy vzdalenosti 2 hodin do a z phy nekde ze zapadakova uz docela slusnou haciendu
No jo, ale základní Captur vůči testovanému Sanderu dost zaostává výbavou... Žádná klima, žádný kožený volant, takřka žádné možnosti na výběr, co se týká designových úprav, jenže... Captur je stylovější a staví právě na těch možnostech individualizace. A tam zase naopak ztrácí tempo Sandero, kde je pár nudných barev, žádné kvalitnější vybavení, žádný náznak moderní doby... Jen motor ze Sandera konkurenci neudělá. Ta auta se neprolínají pojetím, maximálně cenou.
Neviděl bych to tak černě, turbomotory si rády vezmou, když zrovna nejedeš ekorallye, to je prostě fakt a nic na tom nezmění vylhané spotřeby udávané v továrních číslech. U TSI je to ještě markantnější. Já osobně taky raději chválím podladěnou dvoulitrovou atmosféru v mazdě 3, která žere stejně:[odkaz] , má 88 Kw a podstatně líp jede.
Že škrtící klapka omezuje tok vzduchu je jasné, proto tam nakonec je. Ale že by při nižších otáčkách a stejné rychlosti byla klapka více otevřená a to by byl hlavní důvod vyšší úspornosti, to si teda nejsem úplně jistý... je to zajímavý námět na přemýšlení. Podle mě naopak delší kvalt umožní mít tam méně plynu (klapka méně otevřená) a na nižší kvalt bude větší efekt brzdění motorem, přičemž samotné otáčení motoru a tření je zdrojem neefektivity spíš než pozice klapky... ale ještě to promyslím.
Můžu to napsat stejně, další takový, který nechápe, že Dacia je o jednoduchosti, tj atmo 1.6SCe je ideál ;-)
Jde spíš o tom, že Renault by měl problém s prodejen svých malých modelů, kdo by pak chtěl Captur? Sandero s 1.6 by byl trhák, navíc levný, jelikož jde o zaplacenou techniku. 0.9TCe je krok vedle :yes:
Stepway se svými 276400Kč v základu a 307100Kč v testované výbavě jsou zatraceně blízko Capturu, který začíná na 314900Kč. Takže, kdyby do Stepway picli nějaký lepší motor, tak jsou v Captur teritoriu.
Osobně si také myslím , že atmosfera je zcela bezůdržbová.
Malý pidi motor dopovaný turbem aby vůbec jel ?
Minimálně odejde časem příliš namáhané turbo , a tříválec poslouchat?
Díky , to je masochismus.. >:D
Naštěstí jsou to poslední výkřiky downsizingu..
Ale jak vidět 4 lidi jim to pořád žerou.. :-)
Psal jsem to všeobecně... Všichni nadávaji na životnost turba u benzínu, i když u naft drží v pohodě. Myslím že právě u benzínu by mohlo vydržet i dokonce víc, než u nafty, kvůli nižšímu plnícímu tlaku.
Jasně, 6 letý geniální děti si sami všechno udělaj a připraví a sou naprosto zodpovědný že se na nic nevyfláknou. A budou celý odpoledne někde na ulici s dětma sami a večer pak doma čumět do bedny nebo PC. Von taky každej nemá babičku a dědečka - bud vůbec , nebo so sou schopný a ochotný hlídat. To bude kvalitní výchova, z toho budou tak super lidi jednou >:D >:D
Jo iluze si nedělám, já když maturoval tak u nás na škole vyhodili prváci spolužáka z vokna. To nikdo nepamatoval. Fakt nové generace jsou jenom lepší a lepší >:D Už i mezi holkama šikana......závist a vychloubání a naprostá ignorace autorit, řádů a učitelů atd ve kterém ještě rodiče děti podporují.
A proč by se člověk měl dopravovat dvě hodiny do práce a zpět? Ty jsi vážně mimo, co?
Představ si, že třeba to cvičení je pro někoho už společenskou aktivitou, protože tam nechodí sám.
Víš, Bariku, nejsou všichni asociálové jako ty a tvé okolí. Většina lidí ještě žije v duchu hesla "člověk je tvor společenský"...
5% nezaměstnanost je, a každý kdo chce makat může. to je asi tak jediný na čem se shodneme.
Bohužel to že tady 40% lidí maká za almužny nebo na ty normální peníze dělá 250-300 hodin měsíčně, čím se z něj stává otrok, který obětuje soboní život - už nevidíte.
O šedý ekonomice, kdy podnikatelé vyplácí minimální mzdy na oko státu a bokem daj Lojzovi 10ku do kapsy načerno - o té jste nikdy neslyšeli, o práci na dohodu o provedení práce, kdy ti taky nic nejde do důchodu taky ne. Škoda že takhle maká tak 500 000 lidí...Velká sranda bude, až tihle lidi budou v důchodvém věku a nebudou schopni makat.
A je mi to líto že může být někdo tak slepej popř. blbej. Ale každýho boj
Ne? Já mam známou co dělá v advokátní kanceláří a ta dělá 10 hodin denně, paní ve výrobně lahdůek co dělá 12, člověka v ostraze objektů co dělá 24 nepřetržitě (jasně že si u toho zdřímne, kdyby něco vzbudí ho alarm) atd.
prej zákoník práce, komiku, tady kde hafo lidí dělá na dohody o provedení práce, za minimálny mzdy a zbytek jim ti tvoji podnikatelé vyplací bokem, neproplácí se přesčasy nebo práce v noci a von tu vytáhne zákoník práce >:D
Nejvíc pravidelných výpadků vody sem zažil po výměně stoupaček za plastové. Asi 4 odstávka v kuchyni, dohromady asi 15 dnů a asi 2x na WC a koupelně, z toho jednou nešel celej barák >:D
Jo suchý záchody baráky měly, protože tu kadibudku postavili v 50-60 letech a už jí nikdo nezboural, když si v 70. letech udělali klasický splachovací v domě napojený na žumpu nebo někde i na kanalizaci.
Taky mam na zahradě ještě kadiboudu, ale 35 let v ní nikdo neseděl >:D
... bez slušného benzinového motoru. Dokázal bych si jej představit jako druhé auto do rodiny, ale musel by mít slušný benzin. 3hrnek 0.9TCe je motorová tragédie, dole i nahoře mrtvý, zvuk nic moc, spotřeba vysoká a např. s Cliem Grandtour si už moc poradit nedovede. Ideální pro Stepway by byl motor 1.6SCe (je v Lodgy) nebo 1.2TCe, který Dacia také má ;-)
Ten motor je bezcharakterni s malym spektrem použitelnych otaček, navic s dosti nepěknou zvukovou kulisou, neoplyva dynamikou, pružnost je na urovni atmo motoru, spotřeba podpruměrna. Nevim proč uvadiš, že v cliu jezdi za 5.5l, za takovou spotřebu jsem dokazal jezdit s 1.2TSI ve většim autě, jinak je potřeba brat konkretni trasy či větši vzorek a porovnat jej s konkurenci. A co to znamena nejmeně problemovy motor ? Viš kolik takovych je, nebo si to někdo jen prostě mysli.
...tá spotreba je divná, toľko som nemal ani na novom MCV LPG s tým istým motorom a po zábehu to ide aj za 6,1l LPG a ešte by boli aj rezervy, takže na benzín to musí ísť aj za 4,9l a menej... a to výškové nastavenie sedadla ide samozrejme bez akýchkoľvek náklonov - pán novinár bol vôbec triezvy? >:D ...ináč ten motor 0.9Tce funguje v Daciach výborne a auto s ním ide mimoriadne pružne!
Ta třeba u nás na vesnici ve středních Čechách 2 km od hornickýho centra se vodovod a kanalizace dělaly až po revoluci. Plyn až někdy v 97-2000. Jo svou žumpu jsme měli (vlastně neměli, šlo to do povrchový kanalizace) a vyschlou studnu taky
Tak jistě, trochu jsem hledal na webu a jde o motor Nissan HR16DE, čili Renault H4M, který se dává i do Dacie Duster/Lodgy/Dokker jako 1.6SCe... Renault a Nissan je vyvinuli už v roce 2005. Takže už tu pár let je, to že dochází k jeho úpravám, je prostě vývoj ;-)
Jasně, že je to kus od kusu. Jenže v podstatě u všech aut najdeš nejnižší měrnou spotřebu při středně nižších otáčkách při vyšším zatížení. To ale neznamená, že tam je nejnižší aktuální spotřeba. Je tam nejnižší měrná spotřeba a to je trochu rozdíl.
Mrkni na ty grafy motorů.
[odkaz]
U mnoha z nich je nejnižší měrná spotřeba spíše nahoře (vyšší zatížení) mírně vlevo (lehce nižší než střední otáčky). Co to znamená? Když budeš akcelerovat pomalu, tak ano, tvoje okamžitá spotřeba se sice zvýší jen málo, ale toto malé zvýšení bude trvat dlouho. Pokud motor zatížíš více, tak zrychlíš třeba dvakrát rychleji (za poloviční čas), ale protože je tam nižší měrná spotřeba, ta aktuální bude menší než dvojnásobek = ušetříš palivo.
[odkaz]
Teď předpokládejme, že na udržení rychlosti v prudkém kopci (neakceleruješ) potřebuješ být na 14, jde tedy o velmi vysokou zátěž, v podstatě chceš po něm téměř maximální točivý moment. Pokud zvolíš převod, při kterém to točí jen 1500, motor dusíš a vidíš to i na měrné spotřebě, ta je 225. Podřadíš na 2000, měrná spotřeba je jen 210 (na dosažení naprosto téhož výkonu pro udržení rychlosti), jedeš úsporněji, ačkoli máš vyšší otáčky. Podřadíš ještě více, třeba na 2600. To už měrná spotřeba roste, jsi na 215. Podřadíš ještě více na 3500 a už máš měrnou spotřebu skoro 230.
Nicméně, pokud jedeš po rovině a stačí ti třeba jen 2 (velmi málo točivého momentu), tak vidíš, že při 1500 rpm máš měrnou spotřebu 300. To ale neznamená, že by byla spotřeba vyšší než v tom kopci v předešlém případě, kdy to bylo 225. Jen každou jednotku výkonu dostáváš dráž. Protože ale chceš méně jednotek, tak i při vyšší měrné spotřebě jedeš úsporněji. Ostatně tam i vidíš, že pokud chceš po motoru málo, tak růst otáček zvyšuje měrnou spotřebu a s tím i tu aktuální. Při 4500rpm dostaneš tytéž dvě jednotky výkonu za hrozivých 450.
Pořád se tedy chceš dostat co nejníže v grafu, co do nejnižší měrné spotřeby. Pokud nechceš moc výkonu (jsi na ose "y" dole), nejnižší hodnoty jsou u nejnižších otáček. S tím snad souhlasíš. Pokud ale chceš co nejlepší akceleraci co nejlevněji, u výše zmíněného motoru je nejlepší zařadit někam k 1800 rpm a šlápnout na plyn z 85% a po dosažení 2300 rpm nebo chvíli později přeřadit.
Pokud to totiž uděláš jinak, tak buď dostaneš ještě trochu více výkonu, ale za větší cenu než kolik výkonu dostaneš nebo dostaneš výkonu méně, ale za mnohem menší úsporu, než o kolik výkonu jsi přišel. Tohle je prostě fyzika, tak to je, proto se ty grafy dělají a toto říkají. Můžeme si to když tak ukázat ještě na vzorové akceleraci.
No dobre, asi suhlasim... tie cykly su nadradene regulacii sice bez klapky ale ventlmi... je to moc teoreticke, neviem uplne regulerne uvazit ako to je na 100% tiez som len nadsenec, nie konstrukter
One difference from Honda's VTEC system is that NEO VVL engages the change of intake and exhaust cams independently for a flatter, more consistent power band. On the SR20VE, the intake camshaft is switched at 5000 rpm, and the exhaust at 6500 rpm
v neskorsich dnesnych verziach motorov V6 napr 3,5/3,7 je uz VVL bez skrtiacej... debut VVL bol na 1,6 a 2,0 tam islo len o vyssie popisane
1.2 TCe? Úplně zbytečný pro Sandero. Sandero má stejně jedoduchý podvozek, takže jízdní vlastnosti nejsou zázrak, podvozek je měkký, zdvihy vyšší. Dynamicky s tím nikdo jezdit nebude.
Ovládání oken ... nechápu co ti tak strašně vadí. Když máš švihadla, tak je zepředu neotevřeš. Když máš ovladače na středovém tunelu, tak je zepředu otevřeš a zadní nemusí točit švihadlama. Fakt nevím kde s tím máš problém.
Ovladače ventilace ano, sice předpotopní, ale účel plní, tak co. Ale teď vyměnili volant, přiště třeba zapracují na panelu ventilace.
HW tvoria aj senzory samotne pokial to nasenzorujes tak aby si dostal vela dat tak vies to lepsie riadit, SW ktory ma v prvom rade vykon skoncil niekde v 90 rokoch dnes sa podriaduje vsetko hlavne emisiam a spotrebe, vykon ako taky hlavne s preplnanim nieje ziaden problem...
suhlasim je to moc zavisle od vela veci neda sa zovseobecnovat... napr na mojom aute funguje ciastocne zatazenie dobre ak akcelerujem pomaly a jazdim plynule funguje to... motor je naladeny tak ze pri zej nizkej zatazi ide stale v rezime lambdy teda v stechio pomere aj na vyssie otacky...ale ked ho drzim medzi 1800-2500 zerie najmenej a menej ako keby tak isto zrychlujem chap intenzitu ale pri vyssich otackach vtedy si vezme viac
včera som okolo jednej lady vystavenej (tá nová s prelismi ani neviem ako sa volá, tuším vesta) a presne som cítil ako na mňa pôsobí. Nebola škaredá, ale nedôverujem jej, nemám prehľad o dílerovi (aj keď viem, že v bratislave je), mám pocit, že je to taký ruský podnik so všetkým, čo s tým súvisí, dnes tu sú, zajtra nemusia, keď budeš mať problém tak to s tebou vybaví nejaký ruský kalašnikov, cena nie je taká, aby ma dostala a vykompenzovala negatíva. Na jej úrovni je dacia, ktorá je etablovaná dôveryhodná, na každom rohu, stokrát testovaná a preverená praxou, nevidím žiadne plus lady oproti dacii okrem atmosféry a tá mi za riziko nestojí. Hovorím len o pocitich čo som mal keď som ju videl, reálne o nej neuvažujem.
Ani ja tomu nerozumim a je to pro me hlavni prekazka, proc takove auto nedoporucit ke koupi. Byt vim, ze ten TCe minimotor neni problemovy a vlastne i dynamika je rozumna. To je ale spis dano hmotnosti auta.
V tomto aute mel byt bud 1.6 SCe (ktery by asi vetsina konzervativnich kupujicich ocenila... reci o nesmrtelnosti atd.), ale spis 1.2 TCe, idelane se sestikvaltem. Zduraznuji pouze u teto nejvyssi vybavy.
A ze by to neco udelalo s cenou? Co presne? Podrazilo o 15 tisic? Uz tak je dacia za 300 docela hranicni nakup, tak at to aspon stoji za to!
Dale mi vadi ovladani zadnich oken pred radici pakou (wtf), to radsi at nejdou ovladat zepredu vubec. A ovladace manualni klimy vypadaji hrozne. Ano, tohle uz jsou ciste subjektivni veci. Jinak se mi interier vcelku libi a exterier je vylozene fajn. Skoda toho motoru....
Pokud bys používal tuhle strategii, tak ten rozdíl nemůže být malý, protože bys pak měl i malý rozdíl v konečném množství vzduchu/ směsi. Což nechceš, takže by to nefungovalo. Aby něco jako Valvematic, který plynule mění zdvih, pokud se nepletu, mohlo nahradit škrtící klapku, musí škrtit také. Jinak by nereguloval množství vzduchu. Skutečně to není ekvivalent Millerova cyklu. A myslel jsem, že NeoVVL je něco jako VTEC - na každé straně dva profily. Řekni mi, jak bys chtěl dosáhnout ve výsledku stejného množství vzduchu, ale bez prakticky stejně nízkého tlaku? Je to právě tlak, respektive rozdíl mezi válcem a klikovou skříní, co ti přidělává práci. Z pohledu P-V diagramu jde o minimalizaci plochy.
U Millerova cyklu jde o časování. Dnes motory běžně používají dva profily, jeden pro Ottův (pro dobrý špičkový výkon) a druhý pro Millerův cyklus (pro lepší účinnost při částečné zátěži). Někdo má možná tři, teď nevím. Kdybys však měl plynule variabilní systém, tak bys mohl řídit množství vzduchu plynule pomocí časování (stejný princip, jen plynulá kontrola místo dvou fixních nastavení). Jen v opravdu nízké zátěži bys měl problém, protože nebude fyzicky možné dosáhnout potřebného pohybu a u pozdního zavírání by k uzavření došlo až po optimální bodu zážehu. Pak může nastoupit škrtící klapka, proměnlivý zdvih, recirkulace atp. Výhodou oproti prostému zmenšení objemu bude větší expanzní poměr.
MM vychadza z vopred definovanych hodnotovych map a nasledne prevadza dynamicke korekcie na zaklade udajov zo senzorov.
Produkcne mapy su vsak casto nie prilis detailne a ich hodnoty su vysledkom simulacii, nie realneho ladenia, to sa robi len pre par stavov, zvysok je dopocitany.
Jednym zo zakladnych stavov je poziadavka na maximalny vykon, avsak rozne stavy ciastkoveho vykonu uz nepracuju optimalne, kedze podkladove data nie su idealne. Cim vyspelejsi a drahsi MM tym viac toho zvladne obsiahnut, ale stale sa bude pohybovat len v instanciach podkladovych dat a moznych korekcii podla vystupov zo senzorov.
klapka v takom pripade zostava len ako zalozny system... tak hladat rozdiel v ucinnosti atkins alebo mill cyklu oproti Valvematicu je uz dost na hrane :-) hlavne ked celkovy prinos odstranenia skrtiacej klapky ma len niekolko percent na ucinnosti... to ze skrtiaca brani nasavaniu vzduchu tj cerpacia strata a posobi rozne virenie a zmenu rychlosti vzduchu za nou je hlavny dovod... to ze valvematic kontroluje velkostou otvoru vstupu priamo do valca nema fakt moc velky rozdiel oproti naplno otvorenym ventilom pri inej konfiguracii otvarania, hlavne ked oba tie cykly su vyuzivane pri nizkej zatazi kde je prinos systemu najvyssi
V takovém motoru klapka může zůstat. To je však vedlejší. U těchto řešení se, pokud vím, ventil chová jako klapka. Stejně jako klapka omezuje průtok vzduchu a zvětšuje tak čerpací ztráty. Nastavíš tedy ventil tak, aby škrtil. To je odlišné od implementací tzv. Atkinsonova nebo Millerova cyklu, kdy čerpání probíhá pokud možno v co nejefektivnější konfiguraci. Množství vzduchu nereguluješ omezením průtoku, ale tím, že se přebytečného vzduchu zbavíš (zavřeš ventil později nebo vzduch upustíš jiným ventilem) nebo ho nenasaješ v první řadě (zavřeš ventil dřív). Tyhle implementace typicky využívají variabilní systémy řízení ventilů, jen jinak.
Záleží, z jakého stavu vycházíš. Pokud motor při udržování výchozí rychlosti pracuje relativně efektivně, tak vlažné zrychlení může fungovat. Zatížení budeš chtít vyšší, je to spíš otázka otáček. Může tedy být zajímavé to pomalu tahat například z dvou tisíc (řekněme, že zatížení zvedneš ze 70 na 80 %), místo aby sis podřadil. Ve chvíli, kdy je výchozí bod neefektivní, tenhle přístup nedává smysl - měl bys využít příležitosti a dostat se do efektivnějšího bodu.
s tym ostatnym suhlasim, ale s tym hore asi nie, ved Valvetronic a Valvematic, NeoVVL uplne odstranili skrtiacu klapku, mnozstvo vzduchu sa riadi zdvihom ventilov nie klapkou...
´´The Valvematic system offers continuous adjustment to lift volume and timing and improves fuel efficiency by controlling the fuel/air mixture using valve control rather than conventional throttle plate control.´´
Tyhle systémy řeší, že různé operační body nemají stejnou optimální vačku. Neodstraní potřebu škrtit. Pokud se tedy nebavíme o implementaci něčeho jako Millerův cyklus. Je tu recirkulace výfukových plynů - můžeš nechat výfukové plyny uniknout do sání; musíš tedy víc otevřít klapku, abys dovnitř dostal odpovídající množství kyslíku. Atd. Dal by se o tom napsat článek.
Tyhle hračky samozřejmě minimalizují přínos zmenšování objemu (pokud tedy porovnáváš různá řešení a menší motor takovou techniku nemá). Vem si poslední 2,0 TFSI, který umí běžet ve variaci na Millerův cyklus; měl by v něm mít efektivně 70 % objem (ventily zavírají brzy, 30 % tedy nikdy nenasaje) a skutečně jeho normovaná spotřeba odpovídá 1,4 TSI, co si vzpomínám. Mělo by to být pořád méně efektivní, protože je válec zbytečně velký, píst se zbytečně hýbe, ale smaže to značnou část rozdílu. Zmenšování objemu však pořád bude fungovat. Kdybys z toho motoru udělal 1,5, tak bude mít v "B cyklu," jak tomu myslím u Audi říkají, efektivní objem lehce přes litr a normovaná spotřeba by tomu měla odpovídat. Možností je víc. Prosté zmenšení objemu je jednoduché a levné.
Sandero má v základu také pěknou hrůzu, litr z Twinga... Problém tCe nevidím v nedostatečném výkonu, ale zvláštní charakteristice při průměrné spotřebě.
ok ale tomuto moc nerozumiem ´´Nejde jen o 30-60 na 300m, ale taky za jaký čas,´´ ak urobis 30-60 na 300m alebo za urcity cas je to to iste, bud to zmeras vzdialenostou alebo casom..akurat priebeh zrychlenia nevystihnes ani jednym z tychto udajov
co je svizne ? na akom motore konkretne, na kazdom ? urcite nie, su motory ktore v ciastocnom zatazeni pracuju efektivnejsie a su take, ktore naopak.... ja som napisal, ze pomala akceracia pri co najnizsich otackach /nie extrem/ bude podla mna najefektivnejsia... ako jazdim ? moc to neriesim jazdu si uzivam a ked potrebujem usetrit jazdim plynule a brzdim motorom a rozhodne to funguje na mojom aute lepsie ako keby som prudko co najrychlejsie zrychloval na danu rychlost a potom udrziaval.. preco? lebo moj motor ma max krutiak pri 5100ot >:D takze ako vravim kus od kusu
´´Po tretie managmenet je dobre optimalizovany pre potreby maximalneho vykonu, ale funguje suboptimalne v podmienkach ciastocneho vykonu, to tiez prispieva k neefektivite´´
s tymto sa neda rozhodne suhlasit motor management rozhodne dokaze vsetko na co ho naprogramujes, akurat je obmedzeny tym co dokaze hardware resp jeho vlastnostami...tam su mantinely pre MM...
To je trochu zjednoduseny pohlad - je tam "kolecko" naviac, ale tiez prevodovka stavana pre motor s 200Nm bude inak dimenzovana ako ta pre 150Nm, ak teda nie su rovnake, cize budu ine materialy alebo inak konstrukcia.
Tiez radenie bude ine, ine komponenty, kedze budes mat ine drahy - napr. spiatocka nemoze byt v 6, Neviem ako to ma presne Renault, kedze som mal len 5 kvalt, ale riesil som prestavbu 5st. prevodovky na 6 a bolo toho celkom dost :-)
Odpoved je aerodynamika a zrejme aj ine sprevodovanie ;)
Tiez je mozne, ze Clio je inak vyzuivane, predpokladam, ze rodiny s Daciou budu castejsie jazdit vo vacsom pocte, majitel Clia ho asi nema ako hlavne auto...
Ako pise _MT_ je to o tom, ze na podanie rovnakeho vykonu potrebujes v nizsim otackach vyssi moment a to ti umoznuje otvorit skrtiacu klapku viacej cim znizis jej aerodynamicky odpor a zlepsis celkovo prudenie vzduchu v telese klapky.
Druha vyhoda su celkovo nizsie straty - nizsie cerpacie straty, lepsie vyrenie zmesy a atd (tu uz moje znalosti nestacia...)
Po tretie managmenet je dobre optimalizovany pre potreby maximalneho vykonu, ale funguje suboptimalne v podmienkach ciastocneho vykonu, to tiez prispieva k neefektivite. U priameho vstrekovania to bude lepsie ako u nepriameho, ale stale je to horsie ako napr. u dieslov (za ceny emisii NOx ako spomina _MT_). Skusalo tento pristup u benzinov napr. aj Mitshibishi s GDI, ale vzdali to pre technicku zlozitost. Dnes by to zrejme nepreslo cez emisie...
Ono v konecnom dosledku su najoptimalnejsie pomalobezne velkoobjemove motory - vid lodne diesle resp. vlaky.
Hm, ten motor sám o sobě je dražší - více dílů, jiná konstrukce, jiné materiály kvůli namáhání. V převodovce je jedna sad koleček navíc, navýšení o pár procent. U motoru je to minimálně čtvrtina motoru.
Že motor nemusíš tolik škrtit, není jediná výhoda, ale je velmi významná. Podle mne je to ten hlavní důvod, proč se objemy zmenšují (cyklus je nenáročný, takže je zátěž malá).
malo by to byt tak ako si napisal... k tomu ze v oboch pripadoch pojdes uplne rovnako nemusi dojst lebo vplyvom dlhsich prevodov budes nuteny akcelerovat pri nizsich otackach co pri rovnakom agregate by zapricinilo pomalsiu akceleraciu... to v pripadoch ked sa neponahlas moze hrat rolu lebo ti to staci a nepodradis atd a akcelerujes pomalsie a pri nizsich otackach...
Nepsal jsem nic o chudší nebo bohatší směsi. Pracoval jsem se stejným předpokladem - neměnný poměr vzduchu a paliva - pro jednoduchost. A předpokladem samozřejmě bylo, že v obou případech jedeš naprosto stejně. Jinak se ti tam bude plést styl jízdy, o tom není řeč.
Snažil jsem se vysvětlit, proč povídání o nějakém počtu vstřiků nedává žádný smysl. Ve vyšších otáčkách budeš mít při každém zápalu méně vzduchu a tedy i méně paliva, protože je poměr neměnný. Zapaluješ častěji, ale menší množství. A mezi frekvencí a množstvím je vztah. Ve výsledku musíš za daný čas dodat stejné množství energie (vykonat stejnou práci). Když pomineme rozdíl v účinnosti, v čase by měl být průtok paliva (tedy spotřeba) stejný, jen ho ve vyšších otáčkách rozdělíš na víc dávek. Stejně tak průtok vzduchu by měl být stejný, jen je opět rozdělen na menší dávky.
To se nerovnají u žádného prvku výbavy. Je spousta funkcí, které stačí zapnout v diagnostice, přesto jsou za příplatek. Ale zrovna převodovka není ten případ. Je to stejné jako ten motor... příplatek za 1.2TCe - proč? Jen vyndáš jeden motor a dáš tam jiný...
nazorny priklad je ciste rypnutie si, nesedi lebo som nadtym neuvazoval napisal som rozdiel o 1000ot a dalej sa tym nezaoberal
rozumiem co pises, nikdy som si nemyslel ze pomer je pevny a neda sa ochudobnovat a opacne, no ty stale uvazujes v moc teoretickej rovine ... chudobna zmes ma svoj limit kvoli emsiam i prehrievaniu tak nie v kazdej situacii je ecu schopna ochudobnovat na tolko aby pri vysokych otackach komenzovala mnozstvo paliva na rovnaku hodnotu ako pri nizkych pri danom vykone... a taktiez ovela vacsi efekt je to ako vodic jazdi... tj ak je dlhymi prevodmi donuteny zrychlovat pomalsie plynulejsie a pri nizsich otackach tak bude uspornejsi ako keby mal kratsie prevody a castejsie radil a vytacal motor do vyssich otaciek... viac otvorena klapka moze byt pri tom sprievodny efekt, ktory pomoze k dielu
Když už přijdeš s takovým názorným příkladem, tak by ti to alespoň mohlo sedět. :-) Pokud se rychlost auta zdvojnásobí, zdvojnásobí se i otáčky motoru (na daný r.s.). Pokud je to tedy 30-60, tak půjdeš z 1500 na 3000, respektive z 2000 na 4000.
K tomu zbytku snad jen, že se nevstřikuje stále stejné množství paliva, nemá tedy smysl řešit počet vstřiků. Ve vyšších otáčkách bude produkovaný točivý moment menší (pokud s těmi auty jedeš stejně, potřebuješ stejný výkon, tedy moment na kolech), budeš mít tedy častější, ale menší jednotlivá hoření. Ve válci tedy bude menší množství vzduchu a menší množství paliva v porovnání s nižšími otáčkami (když pomineme rozdíly v účinnosti, pokud otáčky klesnou na 3/4, tak moment, tedy vzduch a palivo v jedné dávce, musí vzrůst na 4/3 - výkon zůstává stejný, tedy i součin otáček a momentu musí zůstat stejný).
Kdybychom měli ideální motor beze ztrát, s konstantní účinností a předpokládali bychom, že se poměr paliva a vzduchu nemění, tak by v obou případech proteklo motorem stejné množství vzduchu a stejné množství paliva. Jen jednou bys pumpoval rychle a po troškách, po druhé pomalu, ale hodně najednou. Představ si, že bys nafukoval pneumatiku malou a velkou pumpičkou a měl to zvládnout za stejný čas.
Ve vyšších otáčkách proti tobě nejde jen tření, ale i nutnost nějak omezit množství vzduchu. To je velká výhoda dieselů - můžou pracovat s přebytkem vzduchu. Daní jsou oxidy dusíku, protože vystavují vzdušný kyslík a dusík vysokým teplotám a tlakům. Když se podíváš na P-V diagram atmosférického motoru, tak uvidíš čerpání jako negativní práci. Čím menší tlak (uzavřenější klapka), tím víc práce, tedy větší ztráty.
Jde o to, že v nižších otáčkách potřebuješ větší točivý moment, abys získal daný požadovaný výkon (výkon se na převodu až na ztráty nemění, ten tedy zůstává stejný). To znamená víc vzduchu, víc paliva (při každém zážehu se uvolní více energie, ale je jich méně). Motor tedy škrtíš méně. Čímž se zmenšují čerpací ztráty. U turbodmychadlem přeplňovaných motorů můžeš regulovat množství vzduchu přes obtokový ventil (tedy měnit tlak na výstupu z kompresoru), což je efektivnější (samozřejmě nemůžeš jít pod atmosférický tlak). Na tom stojí downsizing (menší motor netřeba tolik škrtit).
Děkuji za osvětu, ale tentokráte ji nepotřebuji, původ džín znám, měla to být narážka na hipstery, protože moderní dřevorubci chodí v montérkách, nebo overallu >:D Holt, někdy se nezadaří >:D
Je to alternativa za příplatek, jen si nemůžeš vybrat, ale musíš vzít silnější motor a šestikvalt za celkový příplatek 25t. Přitom není pochyb, že za tu cenu dostáváš lepší motor a zároveň lepší převodovku.
Mám pocit, že i Renault historicky někde ten šestikvalt s příplatkem pouze za převodovku měl, ale musel bych to hledat... já v tom každopádně nevidím nic zvláštního.
vono to zacina uz vyberem skolky a skoly.
my s timhle zadnej problém nemame a nemame ani moznost hlidani ze strany 3 babicek jak jedna kamarádka manželky.
Jednu dobu byl u Octavie 1.2TSI šestikvalt jako volitelný pro tu slabší variantu, tuším že to bylo +10.000Kč... což mi přijde adekvátní příplatek. A už se ti to rozpadá, +10k za 6MT, +15k za 1.2TCe... a vypadá to jinak.
Nevím jak je to dneska, ještě před pár lety byly renaultí 6MT lepší i co do pocitu z řazení.
OK, máš pravdu. Myslel jsem, že ten rozdíl je vůči Energy a ono je to od základní devítistovky. No i tak, za tu cenu by bylo Clio Grandtour v Limited či Limited+, to je úplně jiná liga. Samozřejmě taky s 1,2 TCe.
Pokud chceš zrychlit z 30 na 60, pak musí dojít k nárůstu otáček na dvojnásobek, tj. v tvém případě 1500-3000 nebo 2000-4000... tj. musí to být ve stejném poměru, ne o stejné otáčky.
S tím posledním odstavcem intuitivně souhlas - ta úspora nejspíš nebyla daná tím, že by byla jinak otevřená klapka sání. Aspoň si to myslím. Nicméně pokud si pamatuju tak tam byl lift proti kombi, úplně vypovídající to nebylo.
Za 1,2 TCe se u Clia připlácí 25 tisíc, předpoklad ceny testovaného Sandera Stepway s 1,2 by byl asi 340 tisíc, což je opravdu na relativně malou Dacii dost.
Také si myslím, že moc kupců by se nenašlo.
to ze je někdo sam není proto, ze je 12 hodin denne v praci.
nekomu to tak vyhovuje, a obecne je takova doba byt sam, 3x rozvedenej a zit na psi knizku...
ja si před 2 lety daval deti v ikea do takového toho detskyho koutku a ta pani co to sepisovala byla na vetvi z toho, ze všichni mame stejny prijmeni...
S 1,2 TCe by byl tak drahý, že by si ho nikdo nekupoval. Cena by se blížila čtyřem stům tísícům, což je za malé auto dost a za malou Dacii příliš.
Sandero na nic netrpí, ale ty zjevně trpíš na absenci rozumu...
Na Slovensku a v Německu zastoupení je, v česku sou servisy a ND. A zjištoval sem si to a funguje mezinárodní záruka, takže nikomu nebrání zvednout pr*el, zajet si do Bratislavy nebo Německa, koupit si tam Ladu a normálně ti jí v záruce oservisuje česká sít bývalého dealera CS Auto Lada, což je mimochdem výhradní distributor ND pro celou západní a střední Evropu, v Mělníku je centrální skald odkud to jde pak po celé Evropě.
1.6 SCe není zaplacená technika, to je zcela nově vyvinutý motor a nerovná se staré 1.6 z prvních Dacií a starých Renaultů! Navíc Sandero s 85 kW? Docela přestřelená konfigurace...
A s 1,2 TCe, jak se bavíme výše, by atakovalo cenu minimálně 340 tisíc korun. Jenže to je za auto, které je od pohledu levné a dost chabě vybavené, příliš mnoho. Větší a prostornější Captur je se stejným motorem jen o pár desítek tisíc dražší a ten příplatek je více než smysluplný. Navíc ta auta jsou pojetím tak odlišná, jak to jen jde. Captur je stylový, Sandero levné a praktické. Marketingově se vůbec neprolínají.
Panejo, co to je dneska za materiál?
pokial nehra rolu cas zrychlenia/vzdialenost je jasne co je ucinnejsie pri 30-60 to ´´najpomalsie zrychlenie´´pri co najnizsich otackach, otazka je k comu sa vodic v praxi dopracuje ...
Renault marketing ví velice dobře co dělat, aby nelezli sami sobě do zelí... :-! Proto žádný větší benzín do Sandera nenabízí a ani nabízet nebude. :-!
jj nerozmyslal som moc nad tymi otackami resp nasobkami to je jedno nie nejde tu o presne otacky :-)
pomer nie je dany, ale limitovany tym kolko vzduchu dostanes dnu tj priepustnost/vlastnosti sania/preplnania a nejaky ten objem motora ... tj ak by si to iste zrychlenie medzi 2000-4000ot bude tam asi viac paliva... asi preto, lebo to zalezi od vela veci napr: jazdny styl, podla teploty motora /ak je teplota vysoka nedovoli ECU chudobnu zmes/ stavu katalizatora a pod... dost zalezi aj na konstrukcii a naladeni motora niektorym motorom na spotrebu pasuje podtacanie inym nie a nevadia ani vyssie otacky..
vacsina vodicov ale nema na vyber ak je dlhy prevod tak musia cakat a tym chtiac nechtiac zrychluju plynulejsie a pomalsie, ak by bol prevod kratsi tak by vedeli zrychlovat sice rovnako intenzivne ale da to viac namahy niekedy slapat na ten pedal tak jemne aby si nezrychlil nahodou rychlejsie ako chces, ze vo vysledku zrychlis prudsie a preradis
tie otacky bol priklad, kazdopadne ak je to az 2-4tis tak to este viac nahrava tomu co tvrdim, ze pocet vstreknutych davok pri danom zmies pomere je omnoho vyssia
Od 5 let tam jezdím pravidelně >:D oba dědové tam za socíku postavili baráky a oba to měli od 70. let se splachovacím WC. Voda jeim jaksi nemohla vypadnout, když měli vlastní studnu a o výpadcích elektřiny které by byl obden faakt nic nevím.
dlhsi kvalt sposobi plynulejsie rozbiehanie na nizsie otacky, tj ak chces zrychlit z 30-60kmh tak s dlhym prevodom na to vyuzijes rozpatie otaciek napr 1500 - 2500ot a s kratkym 2000-3000ot... tymto stylom dojde pri tom istom zrychleni menej davok/vstrekov paliva pri danom zmiesavaciom pomere... plus to dajme tomu nizsie trenie co pri otackach +- 500-1000 asi nehra uplnu rolu...
pozicia skrtiacej klapky samo strata je, ale pochybujem ze sa kompenzuje tymto sposobom, je to az moc zavisle na style kazdeho vodica, niekto je zvyknuty podradit ak chce zrychlit a ked ma cas tak zrychluje pomaly... takze ani v jednom z tychto pripadov by to nefungovalo
nedavno to bol test toho ci sa oplati na octavii 1,6mpi prerobit prevodovku na dlhsi prevod... vysledok ? na dialnici klesla spotreba cca 0,7l alebo tak nejak pri tom, to isto nebolo tym, ze by vodic stal viac na plyne a otvaral tak viac skrtiacu klapku
dizajnovo sa mi fakt páči a zdá sa, že aj jazdne to je v poho, super, že sú tu takéto autá pre menej majetných alebo pre tých, čo nepotrebujú vyhodiť prachy za imidž
Jel si s tím motorem vůbec někdy? Já tu čest měl v Cliu Grandtour rv 2016 (cca 8000km najeto) a upřímně bych jej nechtěl ani zadarmo. Podle mě je to malá motorová tragédie, dole mrtvé dokud nezabere turbo, nahoře mrtvé, tj velmi úzký střed. Řazení 5st převodovky bylo horší než u starých P206. Problém s táhlými kopci na dálnici udržet na 5stupeň tempovatovou 110-120km při obsazení 2 dospělých lidí + nějaká ta bagáž v kufru. Zvuk jak vysavač, vysoká spotřeba při potřebě nějaké té dynamiky :no:
Kde se motor cítil dobře bylo město (bez kopců) a popojížďky kolem města. Na delší cestu to není.
Ať se na mě nikdo nezlobí, tak jako vrchol u levné stylovky je to bída. A to nechci ani vědět, jak Sandero pojede s 1.0SCe... Ideální pro tohle auto by byla právě atmo 1.6SCe, klidně s výkonem 75kW, objem turbem úplně nenahradíš ;-)
Ta teorie o koupi Dacie, pokud dokazes chapat psany text (OK, ja vim, ze ti to dela problemy uz dlouha leta) nepochazi ode mne, na to jsou tu jini odbornici.
Do starýho baráku nešla zavést městká voda a udělat WC. Popř si koupit za 5,50 vodárnu Sigma, která ti vydržela 40 let, do studny dát čerpadlo a koupit WC mísu a natáhnout trubky. Vykopat žumpu, natáhnout trubku na odpad. To byla investice století >:D >:D >:D
no dyt píšu, že bud strávíš 2 hodiny v cestou a budeš bydlet někde levně nebo luxusně anebo budeš bydlet 5 minut pěšky do práce, ale dáš za to 8 mega + hypo, takže tak 10 baj voko >:D
Vše je to o volbě.
No a jelikož já v práci 12 hodin nesedím, tak se Váma ted rozloučím a vyrážím po 7 hodinách a 45 minutách dom. Papa ;-)
A kde ty partnery budeš hledat? V 10 večer v baru?
nebo o víkendu někde na sportovní akci, návštěvě rodičů nebo v nákupáku >:D
A pak povíš Marušce/pepíčkovi hele uvidíme se zase za týden, bo já nemam přes týden čas. Jo a s dětma budeš psát domácí úkoly o půlnoci, haha
A internetový seznamky nefungují, protože tam ženskejm přijde za den 50 vzkazů, z toho 40 nabídek na se* a tak znechucený odjedou nebo furt přebíraj a vybíraj co kdyby se ozval někdo ještě lepší.
A při oslovení na ulici si půlka slečen a paní myslí že si zloděj nebo úchyl.
Takže nová doba je v určitých směrech opravdu mnohem drsnější než byla :-) Zkus vytáhnout hlavu z ulity a někdy si o tom něco přečíst.
Já myslím, že 0,9 litru je zbytečně moc. Klidně to mohou dávat bez motoru na nožní pohon jako ve Flintsounech....a bude to ještě lacinější! Před jízdou řidič s rodinou pozřou fazole a amjí i turbo. ;-)
Vesnice tak jak vypadala ve 20. letech zabírala asi tak 40% rozlohy té samé vesnice v roce 1990.A z těch 40% bylo dalších 15 % nahrazeno novými stavbami, protože to lidi radši shrnuli buldozerem a postavili si novej barák.
Takže ty původní domy z 20-30. let tvořili v roce 1990 nějakých 25% vesnice. To abys byl v realitě. Mluvím teda o tom kam sem jezdil já, někde na Bruntálu nebo v jiný díře to asi mohlo být jinak
Protože za bukem kde bydlí práce v jeho oboru není? Nebo mu tak nikdo nedá těch 50 táců, aby mělo smysl vůbec v tý práci sedět a aby si ty lidi mohli dovolit platit měsíčně těch 15-20 táců hypotéku + režii bydlení+ strava, ošacení doprava.
Nebo jinak - tam kde je ta dobře palcená práce jsou ty nemovistosti tak levné, že když budeš chtít bydlet vedle, nebudeš platit 15 tis hypotéku ale 25 nebo to budeš platit od 25 do 60
>:D Když by ti někdo tkaovou hypo vůbec dal.
To sou otázky.
Hodinu se dá jet do práce po Praze natož kdokoliv mimopražský, kor při stavu současné dopravy, kdy je všude samá kolona. tuhle sem jel z Vestce na konec Jesenice 35 minut >:D >:D
S těmi kamarády se scházíš kdy, když sedíš v práci do 8 do večera, enetuálně teda někteří sedí do 6, ale ty už tam zas sedí od 6 ráno - což znamená vstávat ve 4 a kdo vstává ve 4 a není magor musí chodit spát v 10 večer >:-[] >:-[] >:-[]
Počítej amgio - 12 hodin v hokně ; 2 hodiny doprava DO a Z, to máš 14 hodin, aby se ti nerozložila kostra vysedáváním za PC a stolem tak si musíš zacvičit nebo zaběhat, to už sme na 15 hodinách. Aspon 6- hodin spát a jsme na 21-22 hodinách.
Takže žiješ 2-3 hodiny denně, a to ještě musíš občas něco zařídit a vyřešit a zbývá ti hodina. A jsou ještě šílenci co lezou do práce i o víknedu.....
Jak v tomhle chceš kvalitně vychovávat děti a budovat vztah? nebo být na akcích s přáteli?
s 1,2tce by to bol trhak... velka skoda :-( ... podobne ako ja aj moj kolega o stepway uvazoval.. ale s 0,9 tce je to aj pre neho neprijatelna kombinacia.... nakoniec ma v hladaciku jazdenu fabiu II scout kombi ....
skoda ze sandero trpi na motory.. lebo som si isty ze s nejakym silnesim tce ( ci uz vo verzii stepway alebo nejakej povedzme RS verzii ) by to mohlo byt bezkonkurencne svizne povozenicko pre tych ktori zrovna nemusia super luxus ale ocenia skor jednoduchu a funkcnu dynamiku za dostupnu cenu ... a ze toto zrovna renault prehliada takychto zakaznikov u sandera ma prekvapuje najviac ( to je premarnena sanca ).. lebo renault povazujem za sikovnu a flexibilnu automobilku ktora fakt vie ako to na eu trhu chodi .. ale pride mi ze predajne moznosti sandera zdaleka nevyuzivaju naplno prave kvoli nejakym tym chybajucim motorizaciam ( ktore akoby sa naschval sanderu vyhybali )
tak ja niečo pamätám a dnes je to oveľa drsnejšie ako za socíku. Ak si nebol disident alebo prblémový typ, tak to bola pohoda klídek tabáček, samozrejme něco za něco.
Nic takovýho si dělat nemusel, lidi to dělali bud že to měli jako koníček, nebo aby se nenudili nebo že bylo možno ukrást krmivo pro drůbež nebo prase někde na poli nebo v JZD. A krom práce a času mít tak maso komplet zadarmo.
Děda byl z hspodářství, kdy před únorem měli 2 koně, krávy, husy, prasata, kachny, slepice, králíky a nic nepěstoval krom těch králíků a i ty měl asi jen 25 let s asi 7 letou pauzou.
Druhej děda měl akorát prase a husy, ale tam se o to staralo asi 6 lidí :-)
A přežili úplně v pohodě.
Dneska lidi co sedí jako ty 12 hodin v hokě nemaj na nic čas, vylezou v 6 ráno z postele, v rámci zdravého zdravotního stylu si jdou zacvičit a pak než se vypraví, hodinu jedou do práce, tam čumí od 8 do 20 večer, pak si jdou zaběhat a přijdou domů a je deset večer.
Ale vydělaj si 50 čistýho super.
Ale že žijou 14 dní-3 neděle v roce na dovolený a pár víkendů a jinak jen chodí do práce a spát jim nevadí.
A pak ještě brečí že jsou sami protože se nemaj čas s nikým seznamovat nebo budovat vztah a vychovávat děti :-)