Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Sandero Stepway Outdoor 0.9 TCe – Lidé chtějí drsný vzhled!

„Teréňák“ s provozními náklady malého auta? Pokud hledáte právě toto, Dacia Sandero Stepway je tomu asi nejblíže. Dobře vypadá, je za příznivou cenu a čtyři odveze úplně bez problémů. Jenže...
Zpět na článek
Avatar - Uživatel_5340709
22. 5. 2017 10:33
Myslím,
že od Tomáše dnes dobře a prakticky zhodnoceno. Za tyto peníze/výkon málo kde koupíte něco podobného. Jasně že musíte ledasco oželet /hlavně v interiéru/, ale vše potřebné v autě je, a za kabát si myslím, že se majitel nemusí stydět.
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2017 15:40
Vydařený model, nevydařený test
Test opět vyzněl zcela mimo. Předností Sandera je ZVÝŠENÝ PODVOZEK s bytelnou konstrukcí, o čemž jsme se v testu nedozvěděli takřka nic. Zato o absenci elektronických asistentů, které nijak nezlepšují schopnosti vozu, ale především pohodlí, toho bylo napsáno až až. Stejně tak úvod a přednáška na téma zbytečných plastů. Ano, ta přednáška, která se možná hodí pro Fabii Scoutline, ale nikoliv pro Sandero Stepway.

Stejně tak nezaznělo, že vůz nemá litá kola, ale kola co vypadají jako litá, stejně tak bytelnost interiéru a výrazný posun v kvalitě zpracování, rovnoměrnosti švů a slícování. Výškové nastavování sedadla nemění sklon sedáku, ale pozici celého sedáku, který se s výškovým nastavováním podélně jakoby posouvá, což je taky něco jiného.

A tak bychom mohli pokračovat. Nikde nezaznělo, že nový volant posouvá celkový vnímaný dojem výrazně dál a Dacia se dnes rozhodně nemá za co stydět. Levnější konstrukce a jednodušší řešení nejdou zamluvit, ale jinak je to vůz stejné konzumní spotřební třídy jako kterákoliv Škodovka, jen s "poloviční" cenovkou.

Výsledné hodnocení 3,5* opět nechápu. Neznám jiný lowendový vůz allroadového typu, který by nabídl lepší balík vlastností. S ohledem na svoji cílovou skupinu Dacia Sandero Stepway nabízí absolutní maximum a 5* bylo namístě. Ano, lowendové auto za lowendovou cenu, které se naprosto nemá za co stydět a beze zbytku splní co se od něj očekává. A kde Dacia boduje absolutně, je design. Ten prostě je 100% vydařený, se zkrátka líbí. :-!

Sandero Stepway :yes: :yes: :yes:
(mimochodem, myslím, že to je dost prodejní trhák v evropském měřítku a hodně Sander je právě ve Stepway)

Test ACZ :no: :no: :no:
22. 5. 2017 13:37
Re: Tady
spousta lidi je ochotna vyklopit statisice za doplnkovou vybavu, ale o 2 litry vyssi spotřebu u adekvátního benzinu napr. ve stredni tride by neprekousli.
znamej nedavno koupil naftovyho superba, pricemz jezdi rano do práce 5km a vecer zpet a občas nejakej ten vylet, rocne do 10tis km. a nedavno mi tady krucel, ze mu často sviti vypalovani filtru.
takze az to za 4 roky bude prodávat, propad ceny pul mega pro nej není problém, ale vyklopit za ty 4 roky o 30tis vic za benzin by ho nejspis zruinovalo...
a není to zdaleka jedinej pripad, "setrilku" co ma naftaka jen na popojizdeni vidim kolem sebe spoustu ...
Avatar - twistedTSD
22. 5. 2017 11:49
Re: Dnešní doba
Obléknout se jako dřevorubec, sednout do malého crossoveru a dojet si do Starbucks v centru...v tom spočívá drsnost dnešní doby. :-)
Avatar - Emel
22. 5. 2017 10:46
Dnešní doba
Dnešní doba je drsná? Drsnější než která jiná doba?
22. 5. 2017 11:02
Re: Spotřeba
Auto nemá najeto ani 1000km, až se zajede, tak si spotřeba klesne k 5,5 až 6 litrů.
Avatar - rohYpnol
23. 5. 2017 13:20
Re: Pane autore
Hodně trapný příspěvek :no:

Třeba taková Škoda má v základu 44 kW 1.0 atmosféru. I za silnější 55 kW si Škoda nechá zaplatit nějakých +18 tis. Kč, přitom je motor identický, jen jiná ŘJ...

Tady je 66 kW s turbem, tak nevím co bys chtěl. Tenhle výkon tahá možná 80% jedničkových Octavií s legendárními TDI.

Zrychlení kolem 11s a maximálka kolem 170 kmh absolutně stačí s ohledem na účel a konstrukci vozu. Pro srovnání - silnější Fabia 1.0 MPI má 100 kmh kolem 15s ...
Avatar - Uživatel_5340709
22. 5. 2017 11:07
Re: Dnešní doba
Dobrý postřeh :-) .
Dnešní doba je plná lemroidů ;-) , kteří mají problém se pomalu ráno zvednout a jít do práce, přitom vypadají zevnějšem jak ti nejdrsnější dřevorubci, a jejich sebevědomí vykazuje hodnotu minimálně 300 % . Tak "drsná" je dnešní doba.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 10:45
Re: Myslím,
Jasně, možná by cílovka spíš ocenila třeba 1.6SCe... ale co je, to je.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 11:46
Re: Spotřeba
Fakt to zkoušíš vyvrátit člověku, který ten motor má ve svém autě?
Nebo lidem, kteří realitu chování motorů Renault znají? Mně u 1,2 55 kW klesla spotřeba taky o více jak půl litru po cca 10-12 tisících km.
23. 5. 2017 10:25
Re: Pekáč
Ten motor funguje podla referencii presne ako ma - ako nahrada atmo 1.6. To nie je konkurencia 1.2T, ktore su skor nahrada 1.8-2.0 atmo.

Ma nepriame vstrekovanie, nizko tlake turbo, takze je jasne, ze nebude najuspornejsi, ale v malych lahkych autach nevidim problem. A sam Renault ho nestrka do nizsej strednej, kde by to uz naozaj bolo prilis...
22. 5. 2017 19:46
Re: Pekáč
tak právě 0.9 tce je nejmíň problémový motor, nikde jsem o něm nečetl špatné slovo. Tenhle motor se renaultu povedl. Slušná dynamika při zachování slušné spotřeby, v cliu okolo 5,5 litru na sto
Avatar - Emel
22. 5. 2017 11:02
Re: Poměr cena/hodnota není až tak příznivý,
Máš k tomu nějaká čísla?

ix20 má celkové prodeje za letošní 4 měsíce 1819ks. To mi přijde celkem málo na to, aby ovládla "soukromý" žebříček. Třeba Fabia je na 7.153ks za stejné období a moc se mi nechce věřit, že by byl podíl soukromých ix20 o tolik vyšší... i kdyby byly ix20 soukromé všechny (jako že nejsou), muselo by být 75% Fabií služebních (za 2016 je to 4383 vs. 21730).

Hyundai auta k testům nepůjčuje, proto se netestují.
Avatar - Barry Lyndon
22. 5. 2017 17:53
Re: Tady
Proč je to katastrofa? Co tak strašného se stane? Většina "katastrof" v městském provozu souvisí, pokud vím, s přímým vstřikováním a to tady prozíravě není...
Avatar - dr.biker
22. 5. 2017 11:55
Re: Spotřeba
Mluvíš s vlastní zkušenosti?
Já včera jel s 0,9 v Cliu ostřejší jízdou po okreskách Drahanské vrchoviny a Vysočiny (tedy pořád nahoru dolů, zatáčka za zatáčkou) do Nového města, výsledná spotřeba 5,3 včetně klimatizace a to jsem vůbec neloudal.
Neříkám, že je to nejlepší motor na světě, ale tolik posměšků si nezaslouží...
Avatar - Uživatel_5340709
22. 5. 2017 11:13
Re: Poměr cena/hodnota není až tak příznivý,
Možná tady na Auto.cz škoda funguje a nasazuje marketingové páky, nicméně ne víc, než všechny ostatní automobilky. Jediný kdo nasazuje opravdu všechny páky - i ty podpásové - za účelem zvýšení svých prodejů je Hyundai.
22. 5. 2017 10:47
Poměr cena/hodnota není až tak příznivý,
za tyhle prachy se dá např. koupit Hyundai ix20 1.4 Czech edition, není to sice drsný offroad ;-) , ale nabízí větší prostor i bezpečnostní výbavu a jezdí cca stejně.
BTW, ix20 je nejprodávanější auto u nás pokud se jedná o prodej fyzickým osobách.
To je také důvod,pro je tady tabu a proč Škoda /SM nasadila všechny páky aby snížila jeho prodej..
Žijeme v postfaktické době :-(
23. 5. 2017 17:17
Re: Pane autore
Souhlasím, že je divné, že to v testu nepadlo. Protože to je na verzi Stepway velmi zajímavé, nejde jen o obyčejné oplastování běžného modelu.

Ta abnormálně zvýšená světlá výška dělá ze Sandera subjektivně větší auto a musím říct, že ač je to lowend, tak v této verzi si to dovolím označit za stylovku (zvenku).

Jízdně je to na rozbitých okreskách velmi dobré (pohodlné) a to vidím jako obrovské plus. Za největší mínus bych jednznačně označil krátké sedáky. Kromě laciných detailů, které ale funkčně nevadí (pozor po fl má ovládání oken klasicky na dveřích), taky horší odhlučnění při dešti, od kamínků, hrubšího asfaltu atd., ale nic hrozného.

Jak jsem zmínil výše, mám ho na firmě a za ty peníze (280k vč DPH, výše jsem napsal chybně 270) je to naprostá pecka. Protože nic co by mělo výbavu nebo styl nebo zvýšený podvozek a už vůbec ne vše dohromady za tyto peníze na trhu není a ani se tomu nepřibližuje.

btw potvrzuji, že skladové vozy prakticky nejsou a musíte to koupit jak housky na krámě (jsou/nejsou) :-)
Avatar - rohYpnol
23. 5. 2017 10:36
Pane autore
Co třeba světlá výška, která je u Sandera Stepway (a verzí Stepway u Dacií obecně) výrazně vyšší než běžné (již tak ne úplně nízké) Sandero?

Světlá výška Stepwaye spolu s bytelností podvozku strči do kapsy nejedno SVU. Proč o tomhle v testu mlčíte? Proč?

Proč vytahujete absenci složitější elektroniky a asistentů, které je s ohledem na cenovku zcela logická?

Opravdu se cítíte být kvalitním a nezaujatým novinářem? 8-s 8-s
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 14:48
Re: Dnešní doba
A džíny jsou co? Taky jen montérky, akorát posunuté do stylové roviny...
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 12:52
Re: Dnešní doba
Jo, ale mohou si je koupit. Dřív prostě nic z toho ani nebylo!
O pravidelných výpadcích dodávek elektřiny či vody ani nemluvím. Ještě v osmdesátých letech měla čtvrtina baráků na vesnicích jen suchý záchody... Když jsi vylezl ven, vystrojený za * (což je dnes módní), byl jsi rázem terčem posměchu a pozornosti VB. Dnes se to chválí a je z toho životní styl? Jako fakt? A tomuhle chce někdo říkat drsná doba?
22. 5. 2017 11:09
svetla vyska
neprijde mi ze tenhle outdoor nebo oct scout je jen "oplastovana" klasicka verze

sanderou outdoor ma svetlou vysku 173mm oproti 132mm u klasicky verze
podobne oct scout ma 171mm proti 128-140mm u klasicky verze

dodavam, ze
duster ma 205-210mm
yeti 180mm
kodiaq 189mm
22. 5. 2017 11:25
Re: podarené auto
No zrovna tohle auto je prikladem toho, jak vyhodit prachy za image, jinak by verze Stepway asi nevznikla...
23. 5. 2017 08:39
Re: podarené auto
Zcestné je to natolik, že většina zákazníků si koupí Sandero právě ve verzi Stepway. A Sanderu to stačí na evropskou TOP20 a mimo jiné i na fabii. Mně spíš přijde zcestná tvoje teorie nákupu Dacie kvůli image. :-)
22. 5. 2017 22:16
DACIA SANDERO STEPWAY 2017 - TEST - GARAZ.TV - Rasto Chvala
[odkaz]

Veľmi pekný test Dácii Sandero Stepway 2017.
Plne sa sním stotožňujem.
22. 5. 2017 22:09
Re: Spotřeba
Malí výlet na sprievod prvého mája v Smokovci, menšia kochačka po Polskom tatranskom pohraničí. Výsledná spotreba 0,9Tce 4,3l. to ma príjemne prekvapilo. Ináč štandard mám 5,5- 6l.
22. 5. 2017 16:22
Re: svetla vyska
Světlá výška je dokonce 193mm, což si myslím je slušný. Autorovi testu to ale asi připadá málo.
Avatar - dr.biker
22. 5. 2017 15:41
Re: Spotřeba
Sleduj můj profil na moje.auto, stal jsem se dobrovolným testérem, budu pravidelně informovat o stavu vozidla >:D
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 15:19
Re: Dnešní doba
Jo tak, postavili za socíku... hm, to má váhu.
Tak se podívej do historie, jak tam vypadaly baráky, které někdo postavil ne za socíku, ale třeba ve dvacátých, třicátých letech nebo ještě dříve.
Ty fakt přes svý ego nevidíš realitu...
A tak úplně na okraj - o výpadcích "obden" jsem nepsal. To jsi do toho, věrný své demagogické povaze, zatáhl ty sám.
22. 5. 2017 15:17
Re: Dnešní doba
bariku, lidi co dela 12 hodin denne v praci zas tolik není, protože to odporuje zakoniku práce a přes odbory to neprojde.
12+ denne v praci je bezny u podnikatelu a zivnostniku a pak třeba u doktoru, coz je ale uplne jinej level.
beznej zamestnanec v praci rozhodne netravi 12 hodin denne
22. 5. 2017 14:58
Re: Dnešní doba
Jo. A pak zkusíš vyrazit mezi lidi, udělat si třeba pár kamarádů a zjistíš, že to přesně takhle neni. Naopak, máme se jako prasata v žitě, asi až moc, obávám se.
22. 5. 2017 12:54
Re: Dnešní doba
ja zas za komance pamatuju po praci behani kolem kraliku, slepic a prasete a kolchozniceni na zahrádce aby sme si mohli dovolit aspoň nejaky to maso a zeleninu a samozrejme na vesnici rozsireny "samostavitelstvi".
v zaprahu jsi byl standardne 12 hodin denne i o vikendech bez moznosti vyskoceni z toho kolecka, protože by ti všechno pochcipalo, takze dovolena naprosto vyjimecne jednou za x-roku, kdy se soused postaral.
taky sem bezne 12hodin v praci, ale dobrovolne, a co si za to muzu doprat, o tom se mym rodicum ani nesnilo ...
Avatar - dr.biker
22. 5. 2017 12:01
Re: svetla vyska
Škoda, že se autor článku více nerozepsal o tom hlavním, a to je právě ten zvýšený podvozek. Určitě se verze Stepway chová jinak oproti běžné verzi.
22. 5. 2017 14:29
Re: Dnešní doba
lidi na vesnici to delali z nutnosti aby prezili, protože jen za maso co se snedlo u nas by padla tretina vejplaty. ale zase byla vyhoda, ze za pomerance a banány jsi tehda moc neutratil, protože byly jen o vanocich ...

mama pochazela z hospodářství, a komousi jim nasadili takovy povinny dodavky, ze když mela jako mala vajicko, tak to byl svatek a kdyby dodavky neplnili, tak by dedu zavreli a hospodářství ukradli. nakonec aby se mama dostala na skolu, tak deda musel rezignovat a hospodářství odevzdat...
tatu komousi preventivne rovnou zavreli a vse mu ukradli.
jestli někdo breci, ze sam nevyjde s 50tis mesicne, tak nezazil dobu před 30 lety, kdy cela rodina musela vyjit ani ne s desetinou. to nic nemeni na tom, ze ja se do 50tis nevejdu, ale to jen proto, ze nemusim ...
Avatar - Barry Lyndon
22. 5. 2017 12:46
Re: Tady
Toto je auto, se kterým se nenajezdí mnoho a nejezdí se dlouhé trasy. Takže za mě radši trochu vyšší spotřebu (6,5 l/100 je pořád v pohodě) než zakarbonované přímé vstřikování (s bonusem v podobě "dieselových" mikrosazí).

Obecně se otázka spotřeby neskutečně přeceňuje a to nejen u aut, ale u spotřebičů obecně...
Avatar - dr.biker
22. 5. 2017 11:07
Re: Spotřeba
Přesně tak, spotřeba po zajetí klesne, rozumný řidič i s ohledem na vyšší karoserii Sandera bude jezdit do 6 litrů.
Avatar - Wolfsteen
22. 5. 2017 10:53
Spotřeba
je mizerná. Auto s hmotností 1040 kg a žere přes 7l, to je bída :no:
Avatar - Jaros71
22. 5. 2017 11:26
Re: Spotřeba
Těžko s motůrkem do sekačky.. 8-s
Podobná hrůza jako 1.0 TSI :no:
KDYŽ ŠETŘÍŠ TAK NEJEDE ,A KDYŽ TO SEŠLÁPNĚŠ TROŠKU TO JEDE A MOC ŽERE. 8-s
Avatar - Emel
24. 5. 2017 09:41
Re: Povedený auto, ale...
No a jsme zpátky u toho - není zastoupení, není ani reklama. Když napíšeš, že kdo nechce turbo tak kupuje Ladu, tak to prostě nesedí - Ladu nekupuje skoro nikdo.

Z mého pohledu - Lada by musela být hodně výrazně pod cenou Dacie, aby mělo smysl o ní za současného stavu věcí uvažovat... s výjimkou Nivy, to je specifické auto pro specifické potřeby.
Avatar - Emel
23. 5. 2017 16:31
Re: Povedený auto, ale...
To je hezké prohlášení, jenže na jednu prodanou Ladu připadá sto prodaných Dacií... a jistě nemusíme pitvat proč - není zastoupení, nejsou modely, nejsou prodeje.
Avatar - rohYpnol
23. 5. 2017 10:39
Re: DACIA SANDERO STEPWAY 2017 - TEST - GARAZ.TV - Rasto Chv
ano, nezaujatý, nestranný, s chladnou hlavou a rozvahou, ukáže vše podstatné a dělá to s nadšením. Přitom kvalita videí, projevu a vůbec je vynikající. U nás snad částečně jen Honza Koubek, ale ten je poněkud "pražský" a přijde mi, že mu trochu uniká realita běžného venkova a potřeb různých skupin lidí.
23. 5. 2017 07:40
Re: Dnešní doba
Takže jsi bydlel u druhého dědy? ;-)
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 21:32
Re: Dnešní doba
Bavíme se o vesnici a ty vytáhneš "městskou vodu". A samozřejmě, každý měl ty možnosti, aby si sehnal věci, které byly nedostatkové a namontoval si je doma.
Co ty jsi za demagoga, tomu není rovno.
22. 5. 2017 17:57
Re: Dnešní doba
Džíny jsou původem pracovní kalhoty. Proto jsou nýtované (cílem bylo zpevnit slabá místa, která se na kalhotách trhala jako první). Vznikly na tzv. divokém západě.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 17:37
Re: Dnešní doba
Teda... někoho tak dalece odtrženého od reality, jako jsi ty, jsem dlouho neviděl...
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 17:35
Re: Dnešní doba
"čtvrtina domů měla suché záchody"... toliko citace z mého původního příspěvku. Takže jsme nakonec došli ke stejným číslům, akorát ty jsi kolem toho musel naplácat hektolitry ideologické omáčky.
22. 5. 2017 16:08
Re: Spotřeba
0,9 dci? Týýý jo, oni už ořezali i naftu jo? >:D

Evidentně píšeš o něčem, o čem jsi slyšel jen z doslechu. ;-)
22. 5. 2017 15:14
Re: Dnešní doba
tak to nechapu, jak sem se moh seznámit o oženit. a to v době, kdy sem byl bud v praci, v aute, na kole nebo na lyzich a v podstate nic z toho nemame s manželkou spolecnyho, a proti tehdejšímu "nasazeni" mam dnes uplnou pohodičku...

a s téma ukolama mame asi stesti, ze je dcera nejspis genialni, protože vedle skoly zvlada spoustu krouzku a všelijakých aktivit a presto s ni zadny ukoly nedelame, a to bez problemu zvladla i vic jak dvouměsíční vypadek ze skoly a druhy dite skolou povinny ještě není..

ja si proste nemyslim, ze to dnes je slozitejsi nez dřív, jen to je jiny.
ty si nejspis myslis, ze i ta dnesni mladez je naprosto priserna a neschopna. jenze to si o nas myslela generace nasich rodicu a o nich zase generace jejich rodicu atd....
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 14:47
Re: Dnešní doba
Ty jsi na vesnici nikdy nebyl, že? Je to vidět, píšeš totiž pitomosti.
22. 5. 2017 13:50
Re: Rumunský týden na ACZ
Takze je to vlastne jen "Trihrnkovy tyden" >:D
22. 5. 2017 13:02
Re: Dnešní doba
jak kdo
mama mela stres z toho, kdy si pro tatu, jako politicky nespolehlivého, zase prijdou. pamatuju to pravidelny patrolovani policajtu u baraku kolem 21. srpna ...
na druhou stranu to vzruso zakazanyho ovoce, když sme naladili svobodnou evropu nebo hlas ameriky a na gymplu jsme pak v koutku machrovali jaci jsme hrdinove, to dnes uz nezazijes.
Avatar - Ozzman
22. 5. 2017 12:54
Re: Dnešní doba
Ještě jsem neviděl Hipstera v montérkách.... >:D
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 12:24
Re: Dnešní doba
A co je drsnější? Všude máme elektřinu, vodu, kanalizace, mobilní telefony a televizi... Z věcí, které dříve byly nedostupné nebo dokonce luxusem se nám staly věci denní potřeby, pro mnohé pomalu až nárokové ("musím mít...").
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 12:21
Re: Myslím,
Myslíš třeba Cliu? To sotva, ta auta jsou pojetím tak odlišná, jak to jen může být.
Avatar - dr.biker
22. 5. 2017 12:04
Re: Rumunský týden na ACZ
Téma týdne je spíš "oblíbený" motůrek 0,9 TCe >:D
Je to již třetí test (Clio, Micra, Sandero)
Avatar - Jaros71
22. 5. 2017 11:27
Re: svetla vyska
Souhlas..jen mu chybí slušný atmosferický motor.
Řešení pro někoho je ten 1.6 dci..ale do města těžko.
22. 5. 2017 10:44
Re: Myslím,
ale potom by to zas nebolo za facku
23. 5. 2017 08:26
Re: podarené auto
Ne, loulo, nonsens na zacatku reagoval na design, to je to, o cem celou dobu pisu. Zvyseni svetle vysky je sice fajn, nicmene uz standartni Sandero sedi celkem vysoko, na jizdu v terenu ma Dacia jine modely, takze jak zvyseni svetlosti, tak styling je tu jen a pouze pro zlepseni image a platit za toto u auta, ktere ma byt primarne levne mi prijde zcestne.
Avatar - Jaros71
22. 5. 2017 23:56
Re: DACIA SANDERO STEPWAY 2017 - TEST - GARAZ.TV - Rasto Chv
Rasto Chvala je fajn borec... :yes:

Jeho testy jsou fajn , ale zaměřené jen na jízdu...a design auta.

Pochopitelně těžko může testovat životnost motoru...
22. 5. 2017 15:46
Re: Dnešní doba
je 4miliony lidi v zamestnaneckym pomeru a všichni delaj 24 hodin nepretrzite jak uvadis?
1 milion lidi placenych z veřejných rozpoctu, tedy zamestnancu státu, pracuje v rozporu se zákoníkem práce??
je 5% nezamestnanost, firmy breci, ze nemůžou nikdo sehnat a ty tady pises o minimalni mzde, o neproplacenejch přesčasech...?
Avatar - praděda7
22. 5. 2017 10:40
Re: Myslím,
Také souhlasím, i když o něco silnější benzín by tomu šikl... ;-)
22. 5. 2017 12:26
Re: Myslím,
Hej misia splnena, neskritizovat, ani velmi neprechvalit - k tomu aj podprahova reklama o zaradeni oktavky do strednej triedy - idealny den refaktora auto.cz :-)
22. 5. 2017 19:43
Re: Spotřeba
Proč by mělo odejít turbo na benzínu, když na naftě drží? A jestli ty na autě neměníš rozvody co pět let nebo 120 tisíc km, tak bych po tobě auto nikdy nechtěl. >:D
22. 5. 2017 11:23
Rumunský týden na ACZ
Ja normalne ziram, tematicke tydny z Lidlu evidentne redakci oslovily >:D

Na zadost Barika pak bude rusacky tyden tesne pred Vanoci - pravoslavnymi, samozrejme >:D
Avatar - Sumi2000
22. 5. 2017 15:13
Re: Spotřeba
Objem nikdy malým turbem nenahradíš !
To je fakt..a neokecá se.
0.9 dci nebo 1.0Tsi to je děs.. 8-s :no: :no: :no: :no: :no:
Ani zadarmo >:D
Kluci jen si to užívejte..dlouho to nevydrží.
Za 80-100 tis.km bude zralý na Go.
Tipuji problémy s turbem , rozvody atd..
Ale pokud někdo moc nejezdí , tak to neřeší..chápu.
24. 5. 2017 20:54
Re: Pekáč
Ostuda sú tvoje tunajšie myšlienkové pochody.
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2017 11:07
Re: Pane autore
Ale jo, základ u Dacie taky už není co býval. Ta 1.2 byla dejme tomu, dříve 1.4 ... ale ty doby jsou v drdech.

Ale 0,9 TCe je motor, který je na daný objem a třídu úplně v pohodě. A negativní dojem některých novinářů z nevyrovnaného průběhu a poklesu výkonu ve středních otáčkách taky myslím už dávno není aktuální, protože proběhly SW úpravy na motoru.
Avatar - Jaros71
24. 5. 2017 10:43
Re: Pane autore
Za ty peníze je to dobré auto..a pěkné :yes:
Avatar - twistedTSD
24. 5. 2017 10:25
Re: Povedený auto, ale...
"takže nikomu nebrání zvednout pr*el"...V tom je ovšem ten problém Bariku. Zákazníka nenaláká ke koupi ujištění, že mu nikdo NEBRÁNÍ zajet si pro auto na Slovensko a servisovat ho (kdoví jak často) v jednom servisu stovky km od domu, kde nedávno přišli o licenci na prodej. Protože stejně tak mu nikdo nebrání jít do Dacie nebo si koupit mladou ojetinu, u které takové hlouposti nebude muset řešit.
Avatar - Emel
24. 5. 2017 09:22
Re: Tady
Osobně si myslím, že když si to někdo koupí domů a najede třeba 10tkm za rok, tak to vůbec nemusí řešit. Ale chápu, že cílovka, která si dřív pochvalovala "jednoduché poctivé vozy co si na nic nehrajou" a chce třeba jezdit krátké trasy po městě, na to může koukat s nedůvěrou.

Z mého pohledu je 0.9TCe fajn pro běžné Sandero, Stepway opravdu vypadá tak dobře, že už tu kombinaci o malý kousek přerostlo.
Avatar - Blue Sun
23. 5. 2017 19:58
Re: Dnešní doba
Znám dost vesnic, kde vodovod skutečně nebyl. Stačí ti třeba šumavské pohraničí, odpade? Nebo prakticky celé východní Slovensko, odpade?
Až konečně někdy vytáhneš hlavu z vlastní prĐele, pochopíš, že svět se vyvíjel i jinak, než v tvých pohádkách.
23. 5. 2017 17:19
Re: Pekáč
Trochu bych to upřesnil, 0.9 tce je náhrada za 1.4, náhrada za 1.6 je právě 1.2 tce a v bližší době dokonce 1.3 tce. A o proti právě zmiňované 1.4 jede 0.9 tce v cliu líp a s menší spotřebou.
23. 5. 2017 13:45
Re: Klapka a kvalty
Je to jasné? A dle čeho soudíš? Je to právě naopak. Nejefektivnější je zpravidla svižné zrychlení na finální rychlost. Sice okamžitá spotřeba je výrazně vyšší, ale také po výrazně kratší dobu a jak je známo, nejnižší měrná spotřeba je dosažena při vyšším zatížení (dostaneš nejlepší poměr výkonu a spotřeby). Jsou na to i grafy [odkaz] Jak sám vidíš, při plném plynu (požadavku na max. moment) jsi se spotřebou někde kolem 210-220 g/kWh, ale třeba při polovičním zatížení (požadavek na polovičku momentu) potřebuješ už něco kolem 230-240. Většinou je ideální rozumně vysoké (ale ne nejvyšší) zatížení při rozumně vysokých otáčkách. Pochopitelně při udržování rychlosti (požadavku na malý výkon) je lepší jít s otáčkami dolů, ale ani to by se nemělo přehánět.

A kdž se podívám na tu blbost s co nejpomalejším zrychlením (zatížením) při co nejnižších otáčkách, tak na tom grafu vidím hodnoty jako 400-450. Dvakrát vyšší celková spotřeba na stejné zrychlení. No, ty asi moc úsporně nejezdíš.
23. 5. 2017 11:36
Re: Pane autore
nemusí to byť o nestrannosti. Aj tu na diskusii mnohí točia o tom, že by to mohlo mať silnejší motor a iné serepetičky, pritom to ide proti filozofii auta. Minule tu iný redaktor dal do mínusov manuálnu klimu v takomto aute, pritom je zázrak, že ju vôbec má. Ano, novinárovi by sa to nemuselo stávať, ale zvyk je železná košeľa.
23. 5. 2017 10:21
Re: svetla vyska
To je uz zatazena 5 pasaziermi - pozri svoju linku poriadne ;-)

Kazdopadne to len ukazuje na klasicke pokrytectvo auto.cz, kde u Skodovky s dlhsim razvorom je to skoro offroad, tu je to malo.

Ono aj tych 132mm u normalnej verzie je cca 140-150 s dvoma pasaziermi a to je slusna hodnota ako u niekedy u felicii, kde sa nebolo treba bat polnej cesty...
23. 5. 2017 10:05
Re: Povedený auto, ale...
mnohí píšu, keby to malo motor, keby to malo to a to, ale potom by zas všetci vypisovali, za to si môžem kúpiť kapčr.
Avatar - rohYpnol
23. 5. 2017 00:17
Re: Klapka a kvalty
Podle mě hledáš odpověď na něco, na co ani odpověď jednoznačná není. Ano, práce bude odvedená tak jak tak... Nejde jen o 30-60 na 300m, ale taky za jaký čas, že ;-) A jsme u výkonu, a u účinnosti. A právě účinost je u každého motoru jiná v různých režimech, takže zatímco někdy bude lepší vyšší převodový stupeň, jindy bude vhodnější naopak nižší ;-)

No, zkrátka dřív se tomu říkalo mít cit na řízení, proto někdo jezdí za 6 na 100 a jiný za 8 na 100 ;-)
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 21:30
Re: Myslím,
Nebudu se opakovat, nejsem večerníček.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 19:17
Re: Vydařený model, nevydařený test
Ale jo, existuje... Rapid Scout... dneska jsem to viděl poprvé naživo (vždycky jsem doufal, že toho zůstanu ušetřen), a tedy... zlaté Sandero.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 19:15
Re: Dnešní doba
Tvl, von si fakt myslí, že objevil Ameriku... *double facepalm*
Avatar - Barry Lyndon
22. 5. 2017 17:58
Re: Vydařený model, nevydařený test
ta Dacia stojí přes 300tis, takže s tou "poloviční" cenovkou bych brzdil... Jinak proti tomu Sanderu nic nemám, je to v podstatě bezkonkurenční počin. Se Škodovkou se to moc srovnávat nedá, protože žádná jen trochu podobná neexistuje (to by museli udělat Fabii s koly z Octavie a podvozkem zvednutým jako má Yeti)
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 17:34
Re: Myslím,
Ví... akorát to s Capturem nemá vůbec nic společného.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 17:11
Re: Klapka a kvalty
Proto jsem na začátku psal, že si to ještě promyslím :-)

V principu... pokud chceš zrychlit auto z 30 na 60 třeba na 300m, je to nějaká práce kterou je třeba vykonat a na tu práci je třeba poskytnout palivo. Jestli bude na tu práci efektivnější nižší kvalt nebo vyšší je otázka, může to být a i b.

Co je podle mě důležitější je plynulá jízda, ta dělá ten hlavní rozdíl, hlavně v dálničním režimu.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 16:20
Re: Klapka a kvalty
No to je přece jasné... mezi otáčkami a rychlostí na daný stupeň je jednoduchá lineární závislost, takže pokud 30km/h = 2000, pak 2x30km/h = 2x 2000 otáček.

Ale směšovací poměr přece není daný. Pokud potřebuješ vytáhnout více výkonu z nižších otáček, tak bude směs bohatší.
22. 5. 2017 16:00
Re: Dnešní doba
20 tacu mesicne splátka hypo, to je tak 5mega půjčka při 25 letech splaceni...
za to mas v dojezdovy vzdalenosti 2 hodin do a z phy nekde ze zapadakova uz docela slusnou haciendu
Avatar - Emel
22. 5. 2017 15:12
Re: krasne auto
V těch 25t je ovšem i šestikvalt.

Sandero Stepway vypadá dobře, umím si představit, že pro některé zájemce je 0.9TCe nejslabší část, ať už kvůli reálným vlastnostem nebo předsudkům.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 13:59
Re: Myslím,
No jo, ale základní Captur vůči testovanému Sanderu dost zaostává výbavou... Žádná klima, žádný kožený volant, takřka žádné možnosti na výběr, co se týká designových úprav, jenže... Captur je stylovější a staví právě na těch možnostech individualizace. A tam zase naopak ztrácí tempo Sandero, kde je pár nudných barev, žádné kvalitnější vybavení, žádný náznak moderní doby... Jen motor ze Sandera konkurenci neudělá. Ta auta se neprolínají pojetím, maximálně cenou.
22. 5. 2017 13:52
Re: Tady
To, ze vetsina lidi neumi pocitat, je vseobecne znamy fakt...
22. 5. 2017 13:04
Re: Poměr cena/hodnota není až tak příznivý,
i20 nie je v kolonke sandero. bodka.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 5. 2017 12:41
Re: Tady
Neviděl bych to tak černě, turbomotory si rády vezmou, když zrovna nejedeš ekorallye, to je prostě fakt a nic na tom nezmění vylhané spotřeby udávané v továrních číslech. U TSI je to ještě markantnější. Já osobně taky raději chválím podladěnou dvoulitrovou atmosféru v mazdě 3, která žere stejně:[odkaz] , má 88 Kw a podstatně líp jede.
22. 5. 2017 12:07
Re: podarené auto
myslel som sandero ako také, ale ešte aj stepway je cenovo jak holý základ capture.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 10:53
Klapka a kvalty
Že škrtící klapka omezuje tok vzduchu je jasné, proto tam nakonec je. Ale že by při nižších otáčkách a stejné rychlosti byla klapka více otevřená a to by byl hlavní důvod vyšší úspornosti, to si teda nejsem úplně jistý... je to zajímavý námět na přemýšlení. Podle mě naopak delší kvalt umožní mít tam méně plynu (klapka méně otevřená) a na nižší kvalt bude větší efekt brzdění motorem, přičemž samotné otáčení motoru a tření je zdrojem neefektivity spíš než pozice klapky... ale ještě to promyslím.
Avatar - Jaros71
22. 5. 2017 23:52
Re: Spotřeba
Tedy nějak jsem tady to nepochopil..
Ona je nějaká nafta s turbem 0.9 ??? >:-[]
22. 5. 2017 21:46
Re: Povedený auto, ale...
Můžu to napsat stejně, další takový, který nechápe, že Dacia je o jednoduchosti, tj atmo 1.6SCe je ideál ;-)

Jde spíš o tom, že Renault by měl problém s prodejen svých malých modelů, kdo by pak chtěl Captur? Sandero s 1.6 by byl trhák, navíc levný, jelikož jde o zaplacenou techniku. 0.9TCe je krok vedle :yes:
Avatar - Jaros71
22. 5. 2017 18:55
Re: Myslím,
Design auta velmi pěkný..
Motor na prd..
1.6 by byla lepší..do města 100% !
22. 5. 2017 16:08
Re: podarené auto
Ne, loulo, hlavni duvod je hromada modifikovanych plastu, priplatkova barva a dalsi serepeticky, ktere zvysi ceny, ale uzitek z auta je porad stejny.
Avatar - praděda7
22. 5. 2017 13:46
Re: Myslím,
Stepway se svými 276400Kč v základu a 307100Kč v testované výbavě jsou zatraceně blízko Capturu, který začíná na 314900Kč. Takže, kdyby do Stepway picli nějaký lepší motor, tak jsou v Captur teritoriu.
Avatar - LEGOPARK
22. 5. 2017 13:20
Re: svetla vyska
Svetla vyska nie je 173mm, ale 193mm !
22. 5. 2017 12:55
Re: Dnešní doba
neviem, či si ma správne pochopil, ja neadorujem socík, ale bola pohodička, no stres, v porovnaní s tým, je to dnes drsné, ale lepšie.
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 12:42
Re: Myslím,
1,6 má Lada Kalina Cross >:D

[odkaz]
22. 5. 2017 12:04
Re: podarené auto
Hlavní důvod větší světlá výška dělá image?
Avatar - praděda7
22. 5. 2017 11:26
Re: Myslím,
Určitě, a taky by to konkurovalo vozům ze své rodiny o třídu výš... ;-\
Avatar - Jaros71
24. 5. 2017 00:16
Re: Tady
Osobně si také myslím , že atmosfera je zcela bezůdržbová.
Malý pidi motor dopovaný turbem aby vůbec jel ?
Minimálně odejde časem příliš namáhané turbo , a tříválec poslouchat?
Díky , to je masochismus.. >:D
Naštěstí jsou to poslední výkřiky downsizingu..
Ale jak vidět 4 lidi jim to pořád žerou.. :-)
23. 5. 2017 17:15
Re: Spotřeba
Psal jsem to všeobecně... Všichni nadávaji na životnost turba u benzínu, i když u naft drží v pohodě. Myslím že právě u benzínu by mohlo vydržet i dokonce víc, než u nafty, kvůli nižšímu plnícímu tlaku.
23. 5. 2017 13:06
Re: Pane autore
ja som za poriadne motory, žiadne sekačky, ale dacie sú o prachoch, tam sa nedivím.
22. 5. 2017 19:42
Re: podarené auto
Jenže hlavním důvodem vzniku tohoto vozu bylo bylo zvýšení světlé výšky. Což asi loulovi jako jsi ty nedochází.
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 15:25
Re: Dnešní doba
Tak to asi taky nechápu.

Jasně, 6 letý geniální děti si sami všechno udělaj a připraví a sou naprosto zodpovědný že se na nic nevyfláknou. A budou celý odpoledne někde na ulici s dětma sami a večer pak doma čumět do bedny nebo PC. Von taky každej nemá babičku a dědečka - bud vůbec , nebo so sou schopný a ochotný hlídat. To bude kvalitní výchova, z toho budou tak super lidi jednou >:D >:D

Jo iluze si nedělám, já když maturoval tak u nás na škole vyhodili prváci spolužáka z vokna. To nikdo nepamatoval. Fakt nové generace jsou jenom lepší a lepší >:D Už i mezi holkama šikana......závist a vychloubání a naprostá ignorace autorit, řádů a učitelů atd ve kterém ještě rodiče děti podporují.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 15:18
Re: Dnešní doba
A proč by se člověk měl dopravovat dvě hodiny do práce a zpět? Ty jsi vážně mimo, co?
Představ si, že třeba to cvičení je pro někoho už společenskou aktivitou, protože tam nechodí sám.
Víš, Bariku, nejsou všichni asociálové jako ty a tvé okolí. Většina lidí ještě žije v duchu hesla "člověk je tvor společenský"...
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 14:42
Re: Dnešní doba
Umíš číst? Já nepíšu že nevyjdou s 50 tis, já píšu že břečí že sou sami(y) a že nemaj šas na rodinu, děti, najít si partnera(ku) atd.

Protože když strávíš celej den v práci, čas mít nemůžeš >:D
22. 5. 2017 13:31
Re: svetla vyska
ja u outdoor vidim 173mm
[odkaz]
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 18:00
Re: Dnešní doba
Odrtžení od reality jste bohužel vy.

5% nezaměstnanost je, a každý kdo chce makat může. to je asi tak jediný na čem se shodneme.
Bohužel to že tady 40% lidí maká za almužny nebo na ty normální peníze dělá 250-300 hodin měsíčně, čím se z něj stává otrok, který obětuje soboní život - už nevidíte.
O šedý ekonomice, kdy podnikatelé vyplácí minimální mzdy na oko státu a bokem daj Lojzovi 10ku do kapsy načerno - o té jste nikdy neslyšeli, o práci na dohodu o provedení práce, kdy ti taky nic nejde do důchodu taky ne. Škoda že takhle maká tak 500 000 lidí...Velká sranda bude, až tihle lidi budou v důchodvém věku a nebudou schopni makat.

A je mi to líto že může být někdo tak slepej popř. blbej. Ale každýho boj
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 15:30
Re: Dnešní doba
Ne? Já mam známou co dělá v advokátní kanceláří a ta dělá 10 hodin denně, paní ve výrobně lahdůek co dělá 12, člověka v ostraze objektů co dělá 24 nepřetržitě (jasně že si u toho zdřímne, kdyby něco vzbudí ho alarm) atd.

prej zákoník práce, komiku, tady kde hafo lidí dělá na dohody o provedení práce, za minimálny mzdy a zbytek jim ti tvoji podnikatelé vyplací bokem, neproplácí se přesčasy nebo práce v noci a von tu vytáhne zákoník práce >:D

To sem se zas jednou zasmál :-)
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 14:14
Re: Dnešní doba
Nejvíc pravidelných výpadků vody sem zažil po výměně stoupaček za plastové. Asi 4 odstávka v kuchyni, dohromady asi 15 dnů a asi 2x na WC a koupelně, z toho jednou nešel celej barák >:D

Jo suchý záchody baráky měly, protože tu kadibudku postavili v 50-60 letech a už jí nikdo nezboural, když si v 70. letech udělali klasický splachovací v domě napojený na žumpu nebo někde i na kanalizaci.
Taky mam na zahradě ještě kadiboudu, ale 35 let v ní nikdo neseděl >:D
22. 5. 2017 21:00
Povedený auto, ale...
... bez slušného benzinového motoru. Dokázal bych si jej představit jako druhé auto do rodiny, ale musel by mít slušný benzin. 3hrnek 0.9TCe je motorová tragédie, dole i nahoře mrtvý, zvuk nic moc, spotřeba vysoká a např. s Cliem Grandtour si už moc poradit nedovede. Ideální pro Stepway by byl motor 1.6SCe (je v Lodgy) nebo 1.2TCe, který Dacia také má ;-)
Avatar - miromen
23. 5. 2017 10:19
Re: Pekáč
Ten motor je bezcharakterni s malym spektrem použitelnych otaček, navic s dosti nepěknou zvukovou kulisou, neoplyva dynamikou, pružnost je na urovni atmo motoru, spotřeba podpruměrna. Nevim proč uvadiš, že v cliu jezdi za 5.5l, za takovou spotřebu jsem dokazal jezdit s 1.2TSI ve většim autě, jinak je potřeba brat konkretni trasy či větši vzorek a porovnat jej s konkurenci. A co to znamena nejmeně problemovy motor ? Viš kolik takovych je, nebo si to někdo jen prostě mysli.
Avatar - Sumi2000
22. 5. 2017 15:15
Re: Tady
Malé turbo je na krátké jízdy ve městě katastrofa.
Lepší je klasická atmosfera , viz. Mazda či Toyota !
Avatar - miromen
22. 5. 2017 12:13
Re: Pekáč
Ten motor je spiš turbobenzinova ostuda, divim se, že ho renault ještě nenahradil nebo minimalně nepřepracoval.
20. 11. 2017 01:43
Re: Spotřeba
...tá spotreba je divná, toľko som nemal ani na novom MCV LPG s tým istým motorom a po zábehu to ide aj za 6,1l LPG a ešte by boli aj rezervy, takže na benzín to musí ísť aj za 4,9l a menej... a to výškové nastavenie sedadla ide samozrejme bez akýchkoľvek náklonov - pán novinár bol vôbec triezvy? >:D ...ináč ten motor 0.9Tce funguje v Daciach výborne a auto s ním ide mimoriadne pružne!
24. 6. 2017 21:46
Re: Dnešní doba
Ta třeba u nás na vesnici ve středních Čechách 2 km od hornickýho centra se vodovod a kanalizace dělaly až po revoluci. Plyn až někdy v 97-2000. Jo svou žumpu jsme měli (vlastně neměli, šlo to do povrchový kanalizace) a vyschlou studnu taky
1. 6. 2017 22:05
Re: Povedený auto, ale...
Tak jistě, trochu jsem hledal na webu a jde o motor Nissan HR16DE, čili Renault H4M, který se dává i do Dacie Duster/Lodgy/Dokker jako 1.6SCe... Renault a Nissan je vyvinuli už v roce 2005. Takže už tu pár let je, to že dochází k jeho úpravám, je prostě vývoj ;-)
Avatar - miromen
24. 5. 2017 23:13
Re: Pekáč
To neni myšlenkovy pochod, jen realita. Ja jsem zastancem turbomotoru, ale ne za každou cenu a už vubec ne v tomhle konkretnim připadě.
24. 5. 2017 14:44
Re: Klapka a kvalty
Jasně, že je to kus od kusu. Jenže v podstatě u všech aut najdeš nejnižší měrnou spotřebu při středně nižších otáčkách při vyšším zatížení. To ale neznamená, že tam je nejnižší aktuální spotřeba. Je tam nejnižší měrná spotřeba a to je trochu rozdíl.

Mrkni na ty grafy motorů.

[odkaz]

U mnoha z nich je nejnižší měrná spotřeba spíše nahoře (vyšší zatížení) mírně vlevo (lehce nižší než střední otáčky). Co to znamená? Když budeš akcelerovat pomalu, tak ano, tvoje okamžitá spotřeba se sice zvýší jen málo, ale toto malé zvýšení bude trvat dlouho. Pokud motor zatížíš více, tak zrychlíš třeba dvakrát rychleji (za poloviční čas), ale protože je tam nižší měrná spotřeba, ta aktuální bude menší než dvojnásobek = ušetříš palivo.

[odkaz]

Teď předpokládejme, že na udržení rychlosti v prudkém kopci (neakceleruješ) potřebuješ být na 14, jde tedy o velmi vysokou zátěž, v podstatě chceš po něm téměř maximální točivý moment. Pokud zvolíš převod, při kterém to točí jen 1500, motor dusíš a vidíš to i na měrné spotřebě, ta je 225. Podřadíš na 2000, měrná spotřeba je jen 210 (na dosažení naprosto téhož výkonu pro udržení rychlosti), jedeš úsporněji, ačkoli máš vyšší otáčky. Podřadíš ještě více, třeba na 2600. To už měrná spotřeba roste, jsi na 215. Podřadíš ještě více na 3500 a už máš měrnou spotřebu skoro 230.

Nicméně, pokud jedeš po rovině a stačí ti třeba jen 2 (velmi málo točivého momentu), tak vidíš, že při 1500 rpm máš měrnou spotřebu 300. To ale neznamená, že by byla spotřeba vyšší než v tom kopci v předešlém případě, kdy to bylo 225. Jen každou jednotku výkonu dostáváš dráž. Protože ale chceš méně jednotek, tak i při vyšší měrné spotřebě jedeš úsporněji. Ostatně tam i vidíš, že pokud chceš po motoru málo, tak růst otáček zvyšuje měrnou spotřebu a s tím i tu aktuální. Při 4500rpm dostaneš tytéž dvě jednotky výkonu za hrozivých 450.

Pořád se tedy chceš dostat co nejníže v grafu, co do nejnižší měrné spotřeby. Pokud nechceš moc výkonu (jsi na ose "y" dole), nejnižší hodnoty jsou u nejnižších otáček. S tím snad souhlasíš. Pokud ale chceš co nejlepší akceleraci co nejlevněji, u výše zmíněného motoru je nejlepší zařadit někam k 1800 rpm a šlápnout na plyn z 85% a po dosažení 2300 rpm nebo chvíli později přeřadit.

Pokud to totiž uděláš jinak, tak buď dostaneš ještě trochu více výkonu, ale za větší cenu než kolik výkonu dostaneš nebo dostaneš výkonu méně, ale za mnohem menší úsporu, než o kolik výkonu jsi přišel. Tohle je prostě fyzika, tak to je, proto se ty grafy dělají a toto říkají. Můžeme si to když tak ukázat ještě na vzorové akceleraci.
Avatar - lamal
24. 5. 2017 13:17
Re: Klapka a kvalty
No dobre, asi suhlasim... tie cykly su nadradene regulacii sice bez klapky ale ventlmi... je to moc teoreticke, neviem uplne regulerne uvazit ako to je na 100% tiez som len nadsenec, nie konstrukter

One difference from Honda's VTEC system is that NEO VVL engages the change of intake and exhaust cams independently for a flatter, more consistent power band. On the SR20VE, the intake camshaft is switched at 5000 rpm, and the exhaust at 6500 rpm

v neskorsich dnesnych verziach motorov V6 napr 3,5/3,7 je uz VVL bez skrtiacej... debut VVL bol na 1,6 a 2,0 tam islo len o vyssie popisane
Avatar - Barrichello
24. 5. 2017 12:56
Re: Povedený auto, ale...
pod cenou to s moderníma technologiema a dovozovým clem které je na auta z Ruska nikdo dávat nebude. Už takhle to není drahé.
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2017 11:15
Re: Povedený auto, ale...
1.2 TCe? Úplně zbytečný pro Sandero. Sandero má stejně jedoduchý podvozek, takže jízdní vlastnosti nejsou zázrak, podvozek je měkký, zdvihy vyšší. Dynamicky s tím nikdo jezdit nebude.

Ovládání oken ... nechápu co ti tak strašně vadí. Když máš švihadla, tak je zepředu neotevřeš. Když máš ovladače na středovém tunelu, tak je zepředu otevřeš a zadní nemusí točit švihadlama. Fakt nevím kde s tím máš problém.

Ovladače ventilace ano, sice předpotopní, ale účel plní, tak co. Ale teď vyměnili volant, přiště třeba zapracují na panelu ventilace.
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2017 11:08
Re: DACIA SANDERO STEPWAY 2017 - TEST - GARAZ.TV - Rasto Chv
AS je ... to nemá smysl komentovat. Prostě někdo ten formát musí zaplatit, no a koho chleba jíš ... ;-)
Avatar - Jaros71
24. 5. 2017 10:45
Re: DACIA SANDERO STEPWAY 2017 - TEST - GARAZ.TV - Rasto Chv
Koubek je taky dobrej..největší tragéd je Pepa "odborník"z Autosalonu.. >:D
Avatar - lamal
24. 5. 2017 10:43
Re: Klapka a kvalty
HW tvoria aj senzory samotne pokial to nasenzorujes tak aby si dostal vela dat tak vies to lepsie riadit, SW ktory ma v prvom rade vykon skoncil niekde v 90 rokoch dnes sa podriaduje vsetko hlavne emisiam a spotrebe, vykon ako taky hlavne s preplnanim nieje ziaden problem...
Avatar - lamal
24. 5. 2017 10:39
Re: Klapka a kvalty
suhlasim je to moc zavisle od vela veci neda sa zovseobecnovat... napr na mojom aute funguje ciastocne zatazenie dobre ak akcelerujem pomaly a jazdim plynule funguje to... motor je naladeny tak ze pri zej nizkej zatazi ide stale v rezime lambdy teda v stechio pomere aj na vyssie otacky...ale ked ho drzim medzi 1800-2500 zerie najmenej a menej ako keby tak isto zrychlujem chap intenzitu ale pri vyssich otackach vtedy si vezme viac
Avatar - twistedTSD
24. 5. 2017 10:28
Re: Pane autore
Když už jsi srovnával se základní Fabií, tak jsem předpokládal, že je řeč o Sanderu jako takovém. :-)
24. 5. 2017 10:03
Re: Povedený auto, ale...
včera som okolo jednej lady vystavenej (tá nová s prelismi ani neviem ako sa volá, tuším vesta) a presne som cítil ako na mňa pôsobí. Nebola škaredá, ale nedôverujem jej, nemám prehľad o dílerovi (aj keď viem, že v bratislave je), mám pocit, že je to taký ruský podnik so všetkým, čo s tým súvisí, dnes tu sú, zajtra nemusia, keď budeš mať problém tak to s tebou vybaví nejaký ruský kalašnikov, cena nie je taká, aby ma dostala a vykompenzovala negatíva. Na jej úrovni je dacia, ktorá je etablovaná dôveryhodná, na každom rohu, stokrát testovaná a preverená praxou, nevidím žiadne plus lady oproti dacii okrem atmosféry a tá mi za riziko nestojí. Hovorím len o pocitich čo som mal keď som ju videl, reálne o nej neuvažujem.
24. 5. 2017 09:41
Re: Povedený auto, ale...
Ani ja tomu nerozumim a je to pro me hlavni prekazka, proc takove auto nedoporucit ke koupi. Byt vim, ze ten TCe minimotor neni problemovy a vlastne i dynamika je rozumna. To je ale spis dano hmotnosti auta.
V tomto aute mel byt bud 1.6 SCe (ktery by asi vetsina konzervativnich kupujicich ocenila... reci o nesmrtelnosti atd.), ale spis 1.2 TCe, idelane se sestikvaltem. Zduraznuji pouze u teto nejvyssi vybavy.
A ze by to neco udelalo s cenou? Co presne? Podrazilo o 15 tisic? Uz tak je dacia za 300 docela hranicni nakup, tak at to aspon stoji za to!
Dale mi vadi ovladani zadnich oken pred radici pakou (wtf), to radsi at nejdou ovladat zepredu vubec. A ovladace manualni klimy vypadaji hrozne. Ano, tohle uz jsou ciste subjektivni veci. Jinak se mi interier vcelku libi a exterier je vylozene fajn. Skoda toho motoru....
Avatar - Emel
24. 5. 2017 09:12
Re: Povedený auto, ale...
Akorát to lidi prostě nedělají.
24. 5. 2017 08:34
Re: Klapka a kvalty
Pokud bys používal tuhle strategii, tak ten rozdíl nemůže být malý, protože bys pak měl i malý rozdíl v konečném množství vzduchu/ směsi. Což nechceš, takže by to nefungovalo. Aby něco jako Valvematic, který plynule mění zdvih, pokud se nepletu, mohlo nahradit škrtící klapku, musí škrtit také. Jinak by nereguloval množství vzduchu. Skutečně to není ekvivalent Millerova cyklu. A myslel jsem, že NeoVVL je něco jako VTEC - na každé straně dva profily. Řekni mi, jak bys chtěl dosáhnout ve výsledku stejného množství vzduchu, ale bez prakticky stejně nízkého tlaku? Je to právě tlak, respektive rozdíl mezi válcem a klikovou skříní, co ti přidělává práci. Z pohledu P-V diagramu jde o minimalizaci plochy.

U Millerova cyklu jde o časování. Dnes motory běžně používají dva profily, jeden pro Ottův (pro dobrý špičkový výkon) a druhý pro Millerův cyklus (pro lepší účinnost při částečné zátěži). Někdo má možná tři, teď nevím. Kdybys však měl plynule variabilní systém, tak bys mohl řídit množství vzduchu plynule pomocí časování (stejný princip, jen plynulá kontrola místo dvou fixních nastavení). Jen v opravdu nízké zátěži bys měl problém, protože nebude fyzicky možné dosáhnout potřebného pohybu a u pozdního zavírání by k uzavření došlo až po optimální bodu zážehu. Pak může nastoupit škrtící klapka, proměnlivý zdvih, recirkulace atp. Výhodou oproti prostému zmenšení objemu bude větší expanzní poměr.
24. 5. 2017 08:04
Re: Klapka a kvalty
MM vychadza z vopred definovanych hodnotovych map a nasledne prevadza dynamicke korekcie na zaklade udajov zo senzorov.
Produkcne mapy su vsak casto nie prilis detailne a ich hodnoty su vysledkom simulacii, nie realneho ladenia, to sa robi len pre par stavov, zvysok je dopocitany.

Jednym zo zakladnych stavov je poziadavka na maximalny vykon, avsak rozne stavy ciastkoveho vykonu uz nepracuju optimalne, kedze podkladove data nie su idealne. Cim vyspelejsi a drahsi MM tym viac toho zvladne obsiahnut, ale stale sa bude pohybovat len v instanciach podkladovych dat a moznych korekcii podla vystupov zo senzorov.
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2017 08:00
Re: Pane autore
Stepway má v základu TCe :-!
Avatar - lamal
23. 5. 2017 20:26
Re: Klapka a kvalty
klapka v takom pripade zostava len ako zalozny system... tak hladat rozdiel v ucinnosti atkins alebo mill cyklu oproti Valvematicu je uz dost na hrane :-) hlavne ked celkovy prinos odstranenia skrtiacej klapky ma len niekolko percent na ucinnosti... to ze skrtiaca brani nasavaniu vzduchu tj cerpacia strata a posobi rozne virenie a zmenu rychlosti vzduchu za nou je hlavny dovod... to ze valvematic kontroluje velkostou otvoru vstupu priamo do valca nema fakt moc velky rozdiel oproti naplno otvorenym ventilom pri inej konfiguracii otvarania, hlavne ked oba tie cykly su vyuzivane pri nizkej zatazi kde je prinos systemu najvyssi
23. 5. 2017 20:11
Re: Klapka a kvalty
V takovém motoru klapka může zůstat. To je však vedlejší. U těchto řešení se, pokud vím, ventil chová jako klapka. Stejně jako klapka omezuje průtok vzduchu a zvětšuje tak čerpací ztráty. Nastavíš tedy ventil tak, aby škrtil. To je odlišné od implementací tzv. Atkinsonova nebo Millerova cyklu, kdy čerpání probíhá pokud možno v co nejefektivnější konfiguraci. Množství vzduchu nereguluješ omezením průtoku, ale tím, že se přebytečného vzduchu zbavíš (zavřeš ventil později nebo vzduch upustíš jiným ventilem) nebo ho nenasaješ v první řadě (zavřeš ventil dřív). Tyhle implementace typicky využívají variabilní systémy řízení ventilů, jen jinak.
Avatar - Blue Sun
23. 5. 2017 20:01
Re: Povedený auto, ale...
Nějaký čas, slovy necelé dva roky? Děláš si srandu, že jo? Dokonce ani v novém Méganu nebyl hned od počátku, protože prostě nebyl...
23. 5. 2017 19:43
Re: Klapka a kvalty
Záleží, z jakého stavu vycházíš. Pokud motor při udržování výchozí rychlosti pracuje relativně efektivně, tak vlažné zrychlení může fungovat. Zatížení budeš chtít vyšší, je to spíš otázka otáček. Může tedy být zajímavé to pomalu tahat například z dvou tisíc (řekněme, že zatížení zvedneš ze 70 na 80 %), místo aby sis podřadil. Ve chvíli, kdy je výchozí bod neefektivní, tenhle přístup nedává smysl - měl bys využít příležitosti a dostat se do efektivnějšího bodu.
Avatar - lamal
23. 5. 2017 19:41
Re: Klapka a kvalty
vlastne multiair od fiatu je to iste len elektromagneticky ovlada ventily a tiez to dako neprispelo k spotrebe multiairov ktore su skor rozozrane
Avatar - lamal
23. 5. 2017 19:07
Re: Klapka a kvalty
s tym ostatnym suhlasim, ale s tym hore asi nie, ved Valvetronic a Valvematic, NeoVVL uplne odstranili skrtiacu klapku, mnozstvo vzduchu sa riadi zdvihom ventilov nie klapkou...

´´The Valvematic system offers continuous adjustment to lift volume and timing and improves fuel efficiency by controlling the fuel/air mixture using valve control rather than conventional throttle plate control.´´
23. 5. 2017 18:55
Re: Klapka a kvalty
Tyhle systémy řeší, že různé operační body nemají stejnou optimální vačku. Neodstraní potřebu škrtit. Pokud se tedy nebavíme o implementaci něčeho jako Millerův cyklus. Je tu recirkulace výfukových plynů - můžeš nechat výfukové plyny uniknout do sání; musíš tedy víc otevřít klapku, abys dovnitř dostal odpovídající množství kyslíku. Atd. Dal by se o tom napsat článek.

Tyhle hračky samozřejmě minimalizují přínos zmenšování objemu (pokud tedy porovnáváš různá řešení a menší motor takovou techniku nemá). Vem si poslední 2,0 TFSI, který umí běžet ve variaci na Millerův cyklus; měl by v něm mít efektivně 70 % objem (ventily zavírají brzy, 30 % tedy nikdy nenasaje) a skutečně jeho normovaná spotřeba odpovídá 1,4 TSI, co si vzpomínám. Mělo by to být pořád méně efektivní, protože je válec zbytečně velký, píst se zbytečně hýbe, ale smaže to značnou část rozdílu. Zmenšování objemu však pořád bude fungovat. Kdybys z toho motoru udělal 1,5, tak bude mít v "B cyklu," jak tomu myslím u Audi říkají, efektivní objem lehce přes litr a normovaná spotřeba by tomu měla odpovídat. Možností je víc. Prosté zmenšení objemu je jednoduché a levné.
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2017 18:23
Re: Pane autore
Sandero má v základu také pěknou hrůzu, litr z Twinga... Problém tCe nevidím v nedostatečném výkonu, ale zvláštní charakteristice při průměrné spotřebě.
23. 5. 2017 17:28
Re: Povedený auto, ale...
1.6SCe je motor od Nissanu, už nějaký čas tu s námi je, tj. Renault jen využívá koncernové motory jako jiné koncerny:

[odkaz]

Jelikož ho má Duster, Lodgy či Dokker, tak nevidím jediný důvod jej ve verzi 75kW udělat jako TOP motorizaci právě pro Sandero Stepway ;-)

Snad jen marketing a možnost kanibalizace malých aut od Renaultu. 0.9TCe je složitější motor (turbo atd.), tudíš určitě i dražší...
Avatar - lamal
23. 5. 2017 16:50
Re: Klapka a kvalty
ok ale tomuto moc nerozumiem ´´Nejde jen o 30-60 na 300m, ale taky za jaký čas,´´ ak urobis 30-60 na 300m alebo za urcity cas je to to iste, bud to zmeras vzdialenostou alebo casom..akurat priebeh zrychlenia nevystihnes ani jednym z tychto udajov
Avatar - lamal
23. 5. 2017 16:47
Re: Klapka a kvalty
co je svizne ? na akom motore konkretne, na kazdom ? urcite nie, su motory ktore v ciastocnom zatazeni pracuju efektivnejsie a su take, ktore naopak.... ja som napisal, ze pomala akceracia pri co najnizsich otackach /nie extrem/ bude podla mna najefektivnejsia... ako jazdim ? moc to neriesim jazdu si uzivam a ked potrebujem usetrit jazdim plynule a brzdim motorom a rozhodne to funguje na mojom aute lepsie ako keby som prudko co najrychlejsie zrychloval na danu rychlost a potom udrziaval.. preco? lebo moj motor ma max krutiak pri 5100ot >:D takze ako vravim kus od kusu
Avatar - lamal
23. 5. 2017 16:41
Re: Klapka a kvalty
to vedel i valvetronic a valvematic pripadne neovvl atd a nemyslim, ze by to nejak vyznamne pomohlo atmosferam v spotrebe a ucinnosti...
Avatar - lamal
23. 5. 2017 16:40
Re: Klapka a kvalty
´´Po tretie managmenet je dobre optimalizovany pre potreby maximalneho vykonu, ale funguje suboptimalne v podmienkach ciastocneho vykonu, to tiez prispieva k neefektivite´´

s tymto sa neda rozhodne suhlasit motor management rozhodne dokaze vsetko na co ho naprogramujes, akurat je obmedzeny tym co dokaze hardware resp jeho vlastnostami...tam su mantinely pre MM...
Avatar - Barrichello
23. 5. 2017 16:17
Re: Dnešní doba
U vas na vesnici nemeli obecní vodovod? Proboha kde si to bydlel....Jo nesla sehnat vodarna a trubky, ted tu o karkulce
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2017 14:18
Re: Povedený auto, ale...
Ono by stačilo mít v nabídce atmosféru 1.2-1.4 o výkonu 55-70 kW. Ideál do Sandera.
Avatar - rohYpnol
23. 5. 2017 13:23
Re: Vydařený model, nevydařený test
u nás už jezdí Sandera i jako autoškoly :-)
23. 5. 2017 12:52
Re: Vydařený model, nevydařený test
Nestojí, stejnou verzi po fl jako je v testu mám na firmě a stálo 270t Kč vč DPH. Za ty peníze bomba :yes:
23. 5. 2017 10:35
Re: krasne auto
To je trochu zjednoduseny pohlad - je tam "kolecko" naviac, ale tiez prevodovka stavana pre motor s 200Nm bude inak dimenzovana ako ta pre 150Nm, ak teda nie su rovnake, cize budu ine materialy alebo inak konstrukcia.
Tiez radenie bude ine, ine komponenty, kedze budes mat ine drahy - napr. spiatocka nemoze byt v 6, Neviem ako to ma presne Renault, kedze som mal len 5 kvalt, ale riesil som prestavbu 5st. prevodovky na 6 a bolo toho celkom dost :-)
Avatar - Emel
23. 5. 2017 10:33
Re: krasne auto
A kolik byl příplatek jen za silnější 1.2TCe třeba u Meganu?
23. 5. 2017 10:26
Re: Tady
Odpoved je aerodynamika a zrejme aj ine sprevodovanie ;)

Tiez je mozne, ze Clio je inak vyzuivane, predpokladam, ze rodiny s Daciou budu castejsie jazdit vo vacsom pocte, majitel Clia ho asi nema ako hlavne auto...
23. 5. 2017 10:16
Re: Klapka a kvalty
Ako pise _MT_ je to o tom, ze na podanie rovnakeho vykonu potrebujes v nizsim otackach vyssi moment a to ti umoznuje otvorit skrtiacu klapku viacej cim znizis jej aerodynamicky odpor a zlepsis celkovo prudenie vzduchu v telese klapky.

Druha vyhoda su celkovo nizsie straty - nizsie cerpacie straty, lepsie vyrenie zmesy a atd (tu uz moje znalosti nestacia...)

Po tretie managmenet je dobre optimalizovany pre potreby maximalneho vykonu, ale funguje suboptimalne v podmienkach ciastocneho vykonu, to tiez prispieva k neefektivite. U priameho vstrekovania to bude lepsie ako u nepriameho, ale stale je to horsie ako napr. u dieslov (za ceny emisii NOx ako spomina _MT_). Skusalo tento pristup u benzinov napr. aj Mitshibishi s GDI, ale vzdali to pre technicku zlozitost. Dnes by to zrejme nepreslo cez emisie...

Ono v konecnom dosledku su najoptimalnejsie pomalobezne velkoobjemove motory - vid lodne diesle resp. vlaky.
Avatar - Blue Sun
23. 5. 2017 07:17
Re: krasne auto
Hm, ten motor sám o sobě je dražší - více dílů, jiná konstrukce, jiné materiály kvůli namáhání. V převodovce je jedna sad koleček navíc, navýšení o pár procent. U motoru je to minimálně čtvrtina motoru.
22. 5. 2017 23:50
Re: Klapka a kvalty
Že motor nemusíš tolik škrtit, není jediná výhoda, ale je velmi významná. Podle mne je to ten hlavní důvod, proč se objemy zmenšují (cyklus je nenáročný, takže je zátěž malá).
Avatar - lamal
22. 5. 2017 23:17
Re: Klapka a kvalty
malo by to byt tak ako si napisal... k tomu ze v oboch pripadoch pojdes uplne rovnako nemusi dojst lebo vplyvom dlhsich prevodov budes nuteny akcelerovat pri nizsich otackach co pri rovnakom agregate by zapricinilo pomalsiu akceleraciu... to v pripadoch ked sa neponahlas moze hrat rolu lebo ti to staci a nepodradis atd a akcelerujes pomalsie a pri nizsich otackach...
22. 5. 2017 23:00
Re: Klapka a kvalty
Nepsal jsem nic o chudší nebo bohatší směsi. Pracoval jsem se stejným předpokladem - neměnný poměr vzduchu a paliva - pro jednoduchost. A předpokladem samozřejmě bylo, že v obou případech jedeš naprosto stejně. Jinak se ti tam bude plést styl jízdy, o tom není řeč.

Snažil jsem se vysvětlit, proč povídání o nějakém počtu vstřiků nedává žádný smysl. Ve vyšších otáčkách budeš mít při každém zápalu méně vzduchu a tedy i méně paliva, protože je poměr neměnný. Zapaluješ častěji, ale menší množství. A mezi frekvencí a množstvím je vztah. Ve výsledku musíš za daný čas dodat stejné množství energie (vykonat stejnou práci). Když pomineme rozdíl v účinnosti, v čase by měl být průtok paliva (tedy spotřeba) stejný, jen ho ve vyšších otáčkách rozdělíš na víc dávek. Stejně tak průtok vzduchu by měl být stejný, jen je opět rozdělen na menší dávky.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 22:24
Re: krasne auto
To se nerovnají u žádného prvku výbavy. Je spousta funkcí, které stačí zapnout v diagnostice, přesto jsou za příplatek. Ale zrovna převodovka není ten případ. Je to stejné jako ten motor... příplatek za 1.2TCe - proč? Jen vyndáš jeden motor a dáš tam jiný...
Avatar - lamal
22. 5. 2017 20:54
Re: Klapka a kvalty
nazorny priklad je ciste rypnutie si, nesedi lebo som nadtym neuvazoval napisal som rozdiel o 1000ot a dalej sa tym nezaoberal

rozumiem co pises, nikdy som si nemyslel ze pomer je pevny a neda sa ochudobnovat a opacne, no ty stale uvazujes v moc teoretickej rovine ... chudobna zmes ma svoj limit kvoli emsiam i prehrievaniu tak nie v kazdej situacii je ecu schopna ochudobnovat na tolko aby pri vysokych otackach komenzovala mnozstvo paliva na rovnaku hodnotu ako pri nizkych pri danom vykone... a taktiez ovela vacsi efekt je to ako vodic jazdi... tj ak je dlhymi prevodmi donuteny zrychlovat pomalsie plynulejsie a pri nizsich otackach tak bude uspornejsi ako keby mal kratsie prevody a castejsie radil a vytacal motor do vyssich otaciek... viac otvorena klapka moze byt pri tom sprievodny efekt, ktory pomoze k dielu
Avatar - lamal
22. 5. 2017 20:48
Re: Klapka a kvalty
nevravim, ze nesuhlasim, no downsize v dnesnej podobe stoji na ovela viac veciach nie len na strate skrtiacou klapkou
22. 5. 2017 19:48
Re: Klapka a kvalty
Když už přijdeš s takovým názorným příkladem, tak by ti to alespoň mohlo sedět. :-) Pokud se rychlost auta zdvojnásobí, zdvojnásobí se i otáčky motoru (na daný r.s.). Pokud je to tedy 30-60, tak půjdeš z 1500 na 3000, respektive z 2000 na 4000.

K tomu zbytku snad jen, že se nevstřikuje stále stejné množství paliva, nemá tedy smysl řešit počet vstřiků. Ve vyšších otáčkách bude produkovaný točivý moment menší (pokud s těmi auty jedeš stejně, potřebuješ stejný výkon, tedy moment na kolech), budeš mít tedy častější, ale menší jednotlivá hoření. Ve válci tedy bude menší množství vzduchu a menší množství paliva v porovnání s nižšími otáčkami (když pomineme rozdíly v účinnosti, pokud otáčky klesnou na 3/4, tak moment, tedy vzduch a palivo v jedné dávce, musí vzrůst na 4/3 - výkon zůstává stejný, tedy i součin otáček a momentu musí zůstat stejný).

Kdybychom měli ideální motor beze ztrát, s konstantní účinností a předpokládali bychom, že se poměr paliva a vzduchu nemění, tak by v obou případech proteklo motorem stejné množství vzduchu a stejné množství paliva. Jen jednou bys pumpoval rychle a po troškách, po druhé pomalu, ale hodně najednou. Představ si, že bys nafukoval pneumatiku malou a velkou pumpičkou a měl to zvládnout za stejný čas.

Ve vyšších otáčkách proti tobě nejde jen tření, ale i nutnost nějak omezit množství vzduchu. To je velká výhoda dieselů - můžou pracovat s přebytkem vzduchu. Daní jsou oxidy dusíku, protože vystavují vzdušný kyslík a dusík vysokým teplotám a tlakům. Když se podíváš na P-V diagram atmosférického motoru, tak uvidíš čerpání jako negativní práci. Čím menší tlak (uzavřenější klapka), tím víc práce, tedy větší ztráty.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 19:19
Re: krasne auto
Jde o to, že cena tovární montáže a cena příplatku se nerovnají. Pro fabriku je to rozdíl v řádu desítek €, pro zákazníka stovky €.
22. 5. 2017 19:17
Re: Dnešní doba
:-) Sice o nich vím kulové, jim snad ale nejde o to být soudobý. Spíš retro.
22. 5. 2017 19:13
Re: Klapka a kvalty
Jde o to, že v nižších otáčkách potřebuješ větší točivý moment, abys získal daný požadovaný výkon (výkon se na převodu až na ztráty nemění, ten tedy zůstává stejný). To znamená víc vzduchu, víc paliva (při každém zážehu se uvolní více energie, ale je jich méně). Motor tedy škrtíš méně. Čímž se zmenšují čerpací ztráty. U turbodmychadlem přeplňovaných motorů můžeš regulovat množství vzduchu přes obtokový ventil (tedy měnit tlak na výstupu z kompresoru), což je efektivnější (samozřejmě nemůžeš jít pod atmosférický tlak). Na tom stojí downsizing (menší motor netřeba tolik škrtit).
Avatar - Ozzman
22. 5. 2017 18:19
Re: Dnešní doba
Děkuji za osvětu, ale tentokráte ji nepotřebuji, původ džín znám, měla to být narážka na hipstery, protože moderní dřevorubci chodí v montérkách, nebo overallu >:D Holt, někdy se nezadaří >:D
Avatar - Emel
22. 5. 2017 18:15
Re: krasne auto
Je to alternativa za příplatek, jen si nemůžeš vybrat, ale musíš vzít silnější motor a šestikvalt za celkový příplatek 25t. Přitom není pochyb, že za tu cenu dostáváš lepší motor a zároveň lepší převodovku.

Mám pocit, že i Renault historicky někde ten šestikvalt s příplatkem pouze za převodovku měl, ale musel bych to hledat... já v tom každopádně nevidím nic zvláštního.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 17:39
Re: krasne auto
Nejsme u Škoda auto a tohle není alternativa za příplatek... Takže ne, neberu.
22. 5. 2017 16:26
Re: MCV
Možná proto, že nedávno teprve dorazili první novinářské vozy.
22. 5. 2017 15:51
Re: Dnešní doba
vono to zacina uz vyberem skolky a skoly.
my s timhle zadnej problém nemame a nemame ani moznost hlidani ze strany 3 babicek jak jedna kamarádka manželky.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 15:26
Re: krasne auto
Myslíš v nákladové nebo v prodejní?

Jednu dobu byl u Octavie 1.2TSI šestikvalt jako volitelný pro tu slabší variantu, tuším že to bylo +10.000Kč... což mi přijde adekvátní příplatek. A už se ti to rozpadá, +10k za 6MT, +15k za 1.2TCe... a vypadá to jinak.

Nevím jak je to dneska, ještě před pár lety byly renaultí 6MT lepší i co do pocitu z řazení.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 15:25
Re: krasne auto
OK, máš pravdu. Myslel jsem, že ten rozdíl je vůči Energy a ono je to od základní devítistovky. No i tak, za tu cenu by bylo Clio Grandtour v Limited či Limited+, to je úplně jiná liga. Samozřejmě taky s 1,2 TCe.
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 15:23
Re: krasne auto
Ten šestikvalt zase takový rozdíl v ceně neudělá, je to skříň za skříň.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 15:16
Re: Klapka a kvalty
Pokud chceš zrychlit z 30 na 60, pak musí dojít k nárůstu otáček na dvojnásobek, tj. v tvém případě 1500-3000 nebo 2000-4000... tj. musí to být ve stejném poměru, ne o stejné otáčky.

S tím posledním odstavcem intuitivně souhlas - ta úspora nejspíš nebyla daná tím, že by byla jinak otevřená klapka sání. Aspoň si to myslím. Nicméně pokud si pamatuju tak tam byl lift proti kombi, úplně vypovídající to nebylo.
Avatar - dr.biker
22. 5. 2017 14:53
Re: krasne auto
Za 1,2 TCe se u Clia připlácí 25 tisíc, předpoklad ceny testovaného Sandera Stepway s 1,2 by byl asi 340 tisíc, což je opravdu na relativně malou Dacii dost.
Také si myslím, že moc kupců by se nenašlo.
22. 5. 2017 14:49
Re: Dnešní doba
to ze je někdo sam není proto, ze je 12 hodin denne v praci.
nekomu to tak vyhovuje, a obecne je takova doba byt sam, 3x rozvedenej a zit na psi knizku...
ja si před 2 lety daval deti v ikea do takového toho detskyho koutku a ta pani co to sepisovala byla na vetvi z toho, ze všichni mame stejny prijmeni...
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 14:46
Re: krasne auto
S 1,2 TCe by byl tak drahý, že by si ho nikdo nekupoval. Cena by se blížila čtyřem stům tísícům, což je za malé auto dost a za malou Dacii příliš.
Sandero na nic netrpí, ale ty zjevně trpíš na absenci rozumu...
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 14:00
Re: Dnešní doba
Viz výše... více se k tomu vyjadřovat nebudu, protože to zjevně nemá smysl.
Pápá.
Avatar - twistedTSD
22. 5. 2017 12:56
Re: Tady
Právě, že 1.0/1.2 TSI dle spritmonitoru jezdí za 6 litrů. Např. ve Fabii: [odkaz]

Zajímavé je, že za podobnou hodnotu jezdí i silnější verze, která už je dynamikou někde jinde než tCe. [odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
22. 5. 2017 12:44
Re: Tady
Clio je podstatně nižší, takže si ten motor může s autem líp rozumět v rychlostech nad cca. 70 Km/hod.
Avatar - Flai
22. 5. 2017 12:32
MCV
proč jste nesehnali do testu letošní novinku Logan MCV stapway ? :no:
Avatar - twistedTSD
22. 5. 2017 12:28
Re: Tady
No...na malou Dacii je to dost. Za méně dnes umí jezdit i o třídu větší auta a ani k tomu nepotřebují downsizing na 0.9 ccm.

Clio je na tom o trochu lépe. [odkaz]
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 12:26
Re: Tady
Zajímavé je, že v Cliu je ten motor průměrně o litr níže.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 5. 2017 12:15
Tady
je průřez spotřeby Sandera 0,9 Tce ze spritmonitoru: [odkaz] Není to nelepší, ale ani nejhorší. Ten litr do ideální spotřeby není žádná katastrofa.
Avatar - praděda7
22. 5. 2017 11:29
Re: Dnešní doba
Souhlas, máme naneštěstí 2 takové případy v rodině, ach jo... :-(
Avatar - Barrichello
24. 5. 2017 09:29
Re: Povedený auto, ale...
Protože o tom nevědí. Bez reklamy nebo vlastním pídění nevíš nic.....

I když Grant tu jezdí asi 7, Vesta je tu ejdna na prodej a Kalin II je tu asi 5.

Jinak NIva je dle němců auto, který se v bazarech prodáva vůbec nejrychleji ze všech, skoro se tam neohřeje >:D >:D >:D

Viz článek na Autoforum
Avatar - Barrichello
24. 5. 2017 08:29
Re: Povedený auto, ale...
Na Slovensku a v Německu zastoupení je, v česku sou servisy a ND. A zjištoval sem si to a funguje mezinárodní záruka, takže nikomu nebrání zvednout pr*el, zajet si do Bratislavy nebo Německa, koupit si tam Ladu a normálně ti jí v záruce oservisuje česká sít bývalého dealera CS Auto Lada, což je mimochdem výhradní distributor ND pro celou západní a střední Evropu, v Mělníku je centrální skald odkud to jde pak po celé Evropě.

Chce to o tom něco vědět >:D
Avatar - Barrichello
24. 5. 2017 08:25
Re: Dnešní doba
ne, jezdil sem tam na víkendy a prázdniny, proč bych bydlel u dědy když sem měl rodiče v Praze, kde sem se narodil a kde bydlím >:D

Jen sem měl prostě oba dědy v jedný vesnici, kilometr od sebe >:D
A oba si za těch komunistů kdy nic nešlo a nešlo sehnat postavili barák. Zázraky co.
Avatar - Barrichello
23. 5. 2017 20:19
Re: Dnešní doba
Jo taak, pohraničí, tj baráky po němcích co dávali komunisti zadarmo aby to tam někdo osídlil. A další věci do národní správy.

Jasně, prd*l světa - asi jako ten Bruntál vid>:D
Avatar - Barrichello
23. 5. 2017 16:19
Re: Povedený auto, ale...
Jak rikam, 1,6 je u Lady, kdo nechce Dacie kvůli absenci atmosfer, kupuje Ladu. Ostatně je to jeden koncern
Avatar - Blue Sun
23. 5. 2017 07:19
Re: Povedený auto, ale...
1.6 SCe není zaplacená technika, to je zcela nově vyvinutý motor a nerovná se staré 1.6 z prvních Dacií a starých Renaultů! Navíc Sandero s 85 kW? Docela přestřelená konfigurace...
A s 1,2 TCe, jak se bavíme výše, by atakovalo cenu minimálně 340 tisíc korun. Jenže to je za auto, které je od pohledu levné a dost chabě vybavené, příliš mnoho. Větší a prostornější Captur je se stejným motorem jen o pár desítek tisíc dražší a ten příplatek je více než smysluplný. Navíc ta auta jsou pojetím tak odlišná, jak to jen jde. Captur je stylový, Sandero levné a praktické. Marketingově se vůbec neprolínají.
Panejo, co to je dneska za materiál?
Avatar - Blue Sun
22. 5. 2017 21:34
Re: Povedený auto, ale...
Další takový, který nechápe, co by to udělalo s cenou a prodejností Sandera...
Avatar - Sumi2000
22. 5. 2017 18:57
Re: Spotřeba
>:D
Sorry 0,9 TCe ...to dci mi tam nějak skáče samo >:-[]
Avatar - lamal
22. 5. 2017 17:20
Re: Klapka a kvalty
pokial nehra rolu cas zrychlenia/vzdialenost je jasne co je ucinnejsie pri 30-60 to ´´najpomalsie zrychlenie´´pri co najnizsich otackach, otazka je k comu sa vodic v praxi dopracuje ...
Avatar - praděda7
22. 5. 2017 16:58
Re: Myslím,
Renault marketing ví velice dobře co dělat, aby nelezli sami sobě do zelí... :-! Proto žádný větší benzín do Sandera nenabízí a ani nabízet nebude. :-!
Avatar - lamal
22. 5. 2017 16:48
Re: Klapka a kvalty
jj nerozmyslal som moc nad tymi otackami resp nasobkami to je jedno nie nejde tu o presne otacky :-)

pomer nie je dany, ale limitovany tym kolko vzduchu dostanes dnu tj priepustnost/vlastnosti sania/preplnania a nejaky ten objem motora ... tj ak by si to iste zrychlenie medzi 2000-4000ot bude tam asi viac paliva... asi preto, lebo to zalezi od vela veci napr: jazdny styl, podla teploty motora /ak je teplota vysoka nedovoli ECU chudobnu zmes/ stavu katalizatora a pod... dost zalezi aj na konstrukcii a naladeni motora niektorym motorom na spotrebu pasuje podtacanie inym nie a nevadia ani vyssie otacky..

vacsina vodicov ale nema na vyber ak je dlhy prevod tak musia cakat a tym chtiac nechtiac zrychluju plynulejsie a pomalsie, ak by bol prevod kratsi tak by vedeli zrychlovat sice rovnako intenzivne ale da to viac namahy niekedy slapat na ten pedal tak jemne aby si nezrychlil nahodou rychlejsie ako chces, ze vo vysledku zrychlis prudsie a preradis

iba rozmyslam nahlas, neber to ako nejake rules
Avatar - lamal
22. 5. 2017 16:09
Re: Klapka a kvalty
tie otacky bol priklad, kazdopadne ak je to az 2-4tis tak to este viac nahrava tomu co tvrdim, ze pocet vstreknutych davok pri danom zmies pomere je omnoho vyssia
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 15:00
Re: Dnešní doba
Od 5 let tam jezdím pravidelně >:D oba dědové tam za socíku postavili baráky a oba to měli od 70. let se splachovacím WC. Voda jeim jaksi nemohla vypadnout, když měli vlastní studnu a o výpadcích elektřiny které by byl obden faakt nic nevím.

Zázraky, že.
Avatar - lamal
22. 5. 2017 13:45
Re: Klapka a kvalty
dlhsi kvalt sposobi plynulejsie rozbiehanie na nizsie otacky, tj ak chces zrychlit z 30-60kmh tak s dlhym prevodom na to vyuzijes rozpatie otaciek napr 1500 - 2500ot a s kratkym 2000-3000ot... tymto stylom dojde pri tom istom zrychleni menej davok/vstrekov paliva pri danom zmiesavaciom pomere... plus to dajme tomu nizsie trenie co pri otackach +- 500-1000 asi nehra uplnu rolu...

pozicia skrtiacej klapky samo strata je, ale pochybujem ze sa kompenzuje tymto sposobom, je to az moc zavisle na style kazdeho vodica, niekto je zvyknuty podradit ak chce zrychlit a ked ma cas tak zrychluje pomaly... takze ani v jednom z tychto pripadov by to nefungovalo

nedavno to bol test toho ci sa oplati na octavii 1,6mpi prerobit prevodovku na dlhsi prevod... vysledok ? na dialnici klesla spotreba cca 0,7l alebo tak nejak pri tom, to isto nebolo tym, ze by vodic stal viac na plyne a otvaral tak viac skrtiacu klapku
22. 5. 2017 10:47
podarené auto
dizajnovo sa mi fakt páči a zdá sa, že aj jazdne to je v poho, super, že sú tu takéto autá pre menej majetných alebo pre tých, čo nepotrebujú vyhodiť prachy za imidž
24. 5. 2017 21:15
Re: Pane autore
Jel si s tím motorem vůbec někdy? Já tu čest měl v Cliu Grandtour rv 2016 (cca 8000km najeto) a upřímně bych jej nechtěl ani zadarmo. Podle mě je to malá motorová tragédie, dole mrtvé dokud nezabere turbo, nahoře mrtvé, tj velmi úzký střed. Řazení 5st převodovky bylo horší než u starých P206. Problém s táhlými kopci na dálnici udržet na 5stupeň tempovatovou 110-120km při obsazení 2 dospělých lidí + nějaká ta bagáž v kufru. Zvuk jak vysavač, vysoká spotřeba při potřebě nějaké té dynamiky :no:

Kde se motor cítil dobře bylo město (bez kopců) a popojížďky kolem města. Na delší cestu to není.

Ať se na mě nikdo nezlobí, tak jako vrchol u levné stylovky je to bída. A to nechci ani vědět, jak Sandero pojede s 1.0SCe... Ideální pro tohle auto by byla právě atmo 1.6SCe, klidně s výkonem 75kW, objem turbem úplně nenahradíš ;-)
23. 5. 2017 14:04
Re: podarené auto
Ta teorie o koupi Dacie, pokud dokazes chapat psany text (OK, ja vim, ze ti to dela problemy uz dlouha leta) nepochazi ode mne, na to jsou tu jini odbornici.
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 18:04
Re: Dnešní doba
Do starýho baráku nešla zavést městká voda a udělat WC. Popř si koupit za 5,50 vodárnu Sigma, která ti vydržela 40 let, do studny dát čerpadlo a koupit WC mísu a natáhnout trubky. Vykopat žumpu, natáhnout trubku na odpad. To byla investice století >:D >:D >:D

Svatá prostoto nebo možná prostato u některých

;-) >:D
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 16:08
Re: Dnešní doba
no dyt píšu, že bud strávíš 2 hodiny v cestou a budeš bydlet někde levně nebo luxusně anebo budeš bydlet 5 minut pěšky do práce, ale dáš za to 8 mega + hypo, takže tak 10 baj voko >:D

Vše je to o volbě.

No a jelikož já v práci 12 hodin nesedím, tak se Váma ted rozloučím a vyrážím po 7 hodinách a 45 minutách dom. Papa ;-)
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 14:56
Re: Dnešní doba
A kde ty partnery budeš hledat? V 10 večer v baru?

nebo o víkendu někde na sportovní akci, návštěvě rodičů nebo v nákupáku >:D

A pak povíš Marušce/pepíčkovi hele uvidíme se zase za týden, bo já nemam přes týden čas. Jo a s dětma budeš psát domácí úkoly o půlnoci, haha

A internetový seznamky nefungují, protože tam ženskejm přijde za den 50 vzkazů, z toho 40 nabídek na se* a tak znechucený odjedou nebo furt přebíraj a vybíraj co kdyby se ozval někdo ještě lepší.

A při oslovení na ulici si půlka slečen a paní myslí že si zloděj nebo úchyl.

Takže nová doba je v určitých směrech opravdu mnohem drsnější než byla :-) Zkus vytáhnout hlavu z ulity a někdy si o tom něco přečíst.
Avatar - CHerokee
23. 5. 2017 11:47
Re: Pane autore
Já myslím, že 0,9 litru je zbytečně moc. Klidně to mohou dávat bez motoru na nožní pohon jako ve Flintsounech....a bude to ještě lacinější! Před jízdou řidič s rodinou pozřou fazole a amjí i turbo. ;-)
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 15:38
Re: Dnešní doba
Vesnice tak jak vypadala ve 20. letech zabírala asi tak 40% rozlohy té samé vesnice v roce 1990.A z těch 40% bylo dalších 15 % nahrazeno novými stavbami, protože to lidi radši shrnuli buldozerem a postavili si novej barák.

Takže ty původní domy z 20-30. let tvořili v roce 1990 nějakých 25% vesnice. To abys byl v realitě. Mluvím teda o tom kam sem jezdil já, někde na Bruntálu nebo v jiný díře to asi mohlo být jinak

>:D
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 15:33
Re: Dnešní doba
Protože za bukem kde bydlí práce v jeho oboru není? Nebo mu tak nikdo nedá těch 50 táců, aby mělo smysl vůbec v tý práci sedět a aby si ty lidi mohli dovolit platit měsíčně těch 15-20 táců hypotéku + režii bydlení+ strava, ošacení doprava.

Nebo jinak - tam kde je ta dobře palcená práce jsou ty nemovistosti tak levné, že když budeš chtít bydlet vedle, nebudeš platit 15 tis hypotéku ale 25 nebo to budeš platit od 25 do 60

>:D Když by ti někdo tkaovou hypo vůbec dal.

To sou otázky.
Hodinu se dá jet do práce po Praze natož kdokoliv mimopražský, kor při stavu současné dopravy, kdy je všude samá kolona. tuhle sem jel z Vestce na konec Jesenice 35 minut >:D >:D
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 15:07
Re: Dnešní doba
S těmi kamarády se scházíš kdy, když sedíš v práci do 8 do večera, enetuálně teda někteří sedí do 6, ale ty už tam zas sedí od 6 ráno - což znamená vstávat ve 4 a kdo vstává ve 4 a není magor musí chodit spát v 10 večer >:-[] >:-[] >:-[]

Počítej amgio - 12 hodin v hokně ; 2 hodiny doprava DO a Z, to máš 14 hodin, aby se ti nerozložila kostra vysedáváním za PC a stolem tak si musíš zacvičit nebo zaběhat, to už sme na 15 hodinách. Aspon 6- hodin spát a jsme na 21-22 hodinách.

Takže žiješ 2-3 hodiny denně, a to ještě musíš občas něco zařídit a vyřešit a zbývá ti hodina. A jsou ještě šílenci co lezou do práce i o víknedu.....

Jak v tomhle chceš kvalitně vychovávat děti a budovat vztah? nebo být na akcích s přáteli?

Pár takových lidí znám osobně.
Avatar - 3_diamanty
22. 5. 2017 14:25
krasne auto
s 1,2tce by to bol trhak... velka skoda :-( ... podobne ako ja aj moj kolega o stepway uvazoval.. ale s 0,9 tce je to aj pre neho neprijatelna kombinacia.... nakoniec ma v hladaciku jazdenu fabiu II scout kombi ....

skoda ze sandero trpi na motory.. lebo som si isty ze s nejakym silnesim tce ( ci uz vo verzii stepway alebo nejakej povedzme RS verzii ) by to mohlo byt bezkonkurencne svizne povozenicko pre tych ktori zrovna nemusia super luxus ale ocenia skor jednoduchu a funkcnu dynamiku za dostupnu cenu ... a ze toto zrovna renault prehliada takychto zakaznikov u sandera ma prekvapuje najviac ( to je premarnena sanca ).. lebo renault povazujem za sikovnu a flexibilnu automobilku ktora fakt vie ako to na eu trhu chodi .. ale pride mi ze predajne moznosti sandera zdaleka nevyuzivaju naplno prave kvoli nejakym tym chybajucim motorizaciam ( ktore akoby sa naschval sanderu vyhybali )
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 12:44
Re: Dnešní doba
Akorát na ty věci sedí někteří 12 hodin v práci a dřív tam byly 8,5 a z toho si 3 hodiny fušovali pro sebe nebo prokecaly v aknclu s kolegyní >:D
22. 5. 2017 12:10
Re: Dnešní doba
tak ja niečo pamätám a dnes je to oveľa drsnejšie ako za socíku. Ak si nebol disident alebo prblémový typ, tak to bola pohoda klídek tabáček, samozrejme něco za něco.
Avatar - Barrichello
22. 5. 2017 14:08
Re: Dnešní doba
Nic takovýho si dělat nemusel, lidi to dělali bud že to měli jako koníček, nebo aby se nenudili nebo že bylo možno ukrást krmivo pro drůbež nebo prase někde na poli nebo v JZD. A krom práce a času mít tak maso komplet zadarmo.

Děda byl z hspodářství, kdy před únorem měli 2 koně, krávy, husy, prasata, kachny, slepice, králíky a nic nepěstoval krom těch králíků a i ty měl asi jen 25 let s asi 7 letou pauzou.

Druhej děda měl akorát prase a husy, ale tam se o to staralo asi 6 lidí :-)

A přežili úplně v pohodě.

Dneska lidi co sedí jako ty 12 hodin v hokě nemaj na nic čas, vylezou v 6 ráno z postele, v rámci zdravého zdravotního stylu si jdou zacvičit a pak než se vypraví, hodinu jedou do práce, tam čumí od 8 do 20 večer, pak si jdou zaběhat a přijdou domů a je deset večer.
Ale vydělaj si 50 čistýho super.

Ale že žijou 14 dní-3 neděle v roce na dovolený a pár víkendů a jinak jen chodí do práce a spát jim nevadí.

A pak ještě brečí že jsou sami protože se nemaj čas s nikým seznamovat nebo budovat vztah a vychovávat děti :-)
Avatar - miromen
23. 5. 2017 10:30
Re: Pekáč
Tenhle motor nestači na atmosfericke 1.2 např. od PSA natož 1.6, za kterou je nahrada v podobě 1.2TCE.
22. 5. 2017 11:51
Pekáč
Jediný, co je na tom pekáču drsný, je ten motorek.