kdyby byly dyzly o 15-20% ucinnejsi, musely by vypustit o 15-20% mín CO2 a mit o 26-32% nižší litrovou spotřebu nez benzinaky.
tak se podívejme na spotřebu podle spritmonitoru:
OIII od 2014 naftak 6.02, benzin 6.85, tedy naftak o 12% min nez benzin, vykon do 190k
SIII od 2016 naftak 6.41, benzin 7.44, tedy naftak o 14% min nez benzin, vykon do 230k
BMW3 od 2014 naftak 7.41, benzin 9.26, tedy naftak o 20% min nez benzin, vykon do 300koni
a s hybridizaci pujde spotřeba dolu a to zejména u benzinaku, protože s hybridem u naftaku se zatím moc nepocita
i ten cisty euro6 naftak je nesmysl, proc se tedy zaved faktor konformity, který nove umoznuje podle WLTC vypouštět 2.1x vic jedu NOx nez je dosavadni NEDC, pricemz benzinaky dosavadni limit plni i v realu?
tim, ze se faktor konformity vztahuje i na benzinaky, nova norma ma pro benzinaky skoro stejny limit jako euro3 z roku 2000 a se zprisnenim v roce 2020/2021 bude stara euro4 z roku 2005 na NOx vyrazne prisnejsi nez nova euro 6d, a to jen proto, aby se limity pro benzina naftu sjednotily a aby naftaky mely sanci limity splnit.
tak tomu rikam pokrok
Presne, mas pravdu. Cisty diesel, je nedostizna chimera. Ucinny mozna je teoreticky, v jizdnim cyklu WLTP, ale musi vypalovat, tahat vetsi hmotnost, mit jine sprevodovani atp. Ale jiste lepsi, nez stary turbodiesel euro3, takze pokud jim to lide zaplati, coz jiste zaplati, treba u nas das do firmenich nakladu cokoliv, hlavne at to zere minimum. Mit vsichni benzin, tak jeho cena poroste, proto je lepsi mit nejakych 30-40 procent "cistych" ropaku a hlavne poradna pravidla mereni emisi.
před 1/4 stoletim byl u nas podíl spotreby benzinu a nafty 1:1, dnes je 2:5. rafinerie v EU mají prebytek benzinu, coz se resi vyvozem do USA.
benzin je drazsi nez nafta kvůli vyssi spotrebni dani, kdyby byl spotrebni dane srovnatelny, je benzin na stojanu o 2-3kc levnejsi nez nafta.
To jo ale na ceny benzinu/nafty ma vliv i poptavka. Dobre je to videt v lete , kdyz Americane zacnou vic jezdit nebo v zime, kdyz zacnout topit naftou.
Spíš jsem slyšel, že spotřeba by byla stejná kdyby se paliva prodávala na hmotnost, protože nafta je o 20-30% těžší než benzín a tedy energeticky vydatnější, potřeba na hmotnost potom bude podobná.. Zrovna u BMW, nechápu orientaci na ropáky, když se jim celkem daří s elektrem.. pohon s atmosférickým motorem a do výkonových š***k místo turba podpora elektromotoru by se mi líbíla víc :-)
litr nafty je cca o 10% tezsi, ma o 10% vic energie a vypusti o 10% vic CO2 nez litr benzinu.
spotrebni dan na litr benzinu je tak fakticky o 30% vyssi nez u nafty.
z toho vychazi ty vyssi naklady na benzin nez na naftu
když zvazis, ze benzinaky jsou k zivotnimu prostředí a lidskemu zdravi mnohem ohleduplnejsi, tak je v "zeleny" evrope tohle zvyhodnovani naftaku nepochopitelny,
Chtěl bych mít Tvé starosti >:D >:D >:D
Dle Tvých příspěvků soudím že si také velkého pokroku nedosáhl a stále máš NEBEZPEČNĚ blízko k opici >:D >:D >:D
To je oxymoron jak ma byt >:D Dokud bude diesel jezdit na chudou smes, nikdy nebude cisty, protoze chuda smes vzdy bude produkovat vice NOx nez stoichiometricka.. Zpusob spalovani v dieselu je proste prasarna a recirkulace, dpf ani mocuvka to nezmeni >:D
u kamionu takovej problém není.
motory nejsou tak vyhoneny jako u osobaku, zatizeni mnohem rovnomernejsi a kamion se rano nastartuje a vecer chcipne, takze jede v optimalnejsim rezimu. osobak se často ani nestaci ohrat..
u kamionu na rozdil od osobaku tolik nevadi, ze systemy na cisteni výfukových spalin zabiraji místo a ze něco vazi.
spotřeba močoviny u kamionu je 6-8% spotreby nafty, kdežto spotřeba močoviny u osobaku je 2-4% spotreby nafty, tedy cisteni spalin u kamionu je mnohem dokonalejsi nez u osobaku a s ohledem na vykon jsou kamiony mnohem cistsi nez naftovy osobaky. močovina je u nakladaku "povinna" od euro 4, tedy od roku 2005, u osobaku není povinna ani dnes.
nakladak chodi na kontrolu emisi každý rok narozdil od osobaku
traktor jezdi vetsinou po poli, tam bych i toleroval nejakou vyjimku
No ty tedy opravdu na benzín jezdit nebudou
Spíše se ptej co budou dělat s lodními motory jezdícími na mazut, které vypouštějí zplodiny daleko na moři což je každému jedno