Novinky
Oxidy dusíku z dieslu? No toto je ale nečekané. Takové ušlechtilé palivo přece mít problémy nemůže...
Když oni ti úředníci, kterých je na úřadech tolik, že budou brzy vypadávat z oken kanceláří, se musí občas zviditelnit, že? Jinak by jim korýtko mohlo vyschnout...
Based on a three-year study of toxic and environmentally relevant pollutants from gasoline direct injection (GDI) engines, Swiss researchers have concluded that some GDI engines emit just as many soot particles as unfiltered diesel cars did in the past. Further, the GDI particles carry numerous carcinogenic substances. Based on this current data, they recommend that particulate filters be mandatory for GDI engines.
www.greencarcongress
www.greencarcongress
kdybys ovladal aspoň zaklady anglictiny, tak takovou kravinu nikdy nenapises
Jseš blb a ještě lhář
takhle vypadají emise organický jedů které vynášení přímovstřikové benzíny
Mitsubishi Carisma 1,8 Euro 3 1700
VW Golf 1,4 Euro 4 1200
Opel Insignia 1,6 Euro 5 1000
Volvo V60 1,6 Euro 5 300
Opel zafira 1,6 Euro 5 270
Citroën C4 1,2 Euro 6 380
VW Golf VII 1,4 Euro 6 290
průměr flotily GDI 750
Peugeot 4008 1,6 Euro 5 45
benzíny emitují 10x až 100x více jemných částic než diesely
nejlepší z benzínů emituje 6x více jedovatých organických sloučenin než diesely
naftalen
chrysen
benzol(b)fluoranthen
indeno(1,2,3-cd)pyren
benzo(a)antracen
benzo(k)fluoranten
benzo(a)pyren
dibenzo(ah)antracen
takhle vypadají emise organický jedů které vynášení přímovstřikové benzíny
Mitsubishi Carisma 1,8 Euro 3 1700
VW Golf 1,4 Euro 4 1200
Opel Insignia 1,6 Euro 5 1000
Volvo V60 1,6 Euro 5 300
Opel zafira 1,6 Euro 5 270
Citroën C4 1,2 Euro 6 380
VW Golf VII 1,4 Euro 6 290
průměr flotily GDI 750
Peugeot 4008 1,6 Euro 5 45
benzíny emitují 10x až 100x více jemných částic než diesely
nejlepší z benzínů emituje 6x více jedovatých organických sloučenin než diesely
naftalen
chrysen
benzol(b)fluoranthen
indeno(1,2,3-cd)pyren
benzo(a)antracen
benzo(k)fluoranten
benzo(a)pyren
dibenzo(ah)antracen
a vis co ty cisla vůbec znamenaj?
a vis kolik toho vypustej naftaky bez filtru jak chvasta tvůj titulek?
nejak jsi opomnel ostre sledovanej NOx
100x horsi nez pazout s filtrem (45) mi vychazi 4500, pricemz nejhorsi historickej Mitsubishi ma 1700. jak svycari dospeli ty stofce??
a golf ma 290, coz je min nez 10x.
bud ti odbornici ze svycarska vystudovali maximalne pomocnou skolu, nebo je ta "studie" jednostranne zamerena
a vis kolik toho vypustej naftaky bez filtru jak chvasta tvůj titulek?
nejak jsi opomnel ostre sledovanej NOx
100x horsi nez pazout s filtrem (45) mi vychazi 4500, pricemz nejhorsi historickej Mitsubishi ma 1700. jak svycari dospeli ty stofce??
a golf ma 290, coz je min nez 10x.
bud ti odbornici ze svycarska vystudovali maximalne pomocnou skolu, nebo je ta "studie" jednostranne zamerena
Si sa zasekol stálym papagájovaním dízel bez filtru. Vieš si taký niekde nový legálne v EU kúpiť? Nie. Filtre máš na dízloch vyše dekády :-! , už pri EU4 ho malo veľa modelov, od EU5 všetky.
windiesel zalozil svůj příspěvek na dieselech bez filtru uz v nazvu, ne ja
studie zalozena na jednom jedinym dyzlu jako etalonu s kterym se porovnavaj ostatní je nehodnoverna a když se tam porovnava dyzl bez fitru, proc zadnej takovej ani nezmerili??
i studentika na stredni skole by s timhle vyhodili
nedavno se porovnaval jinej dyzl s primovstrikovejma benzinama a tam vychazelo, ze benzin produje vic jak 100tis krat vic sazi nez ten dyzl a z dyzlu leze cistsi vzduch nez nasava.
tak jak to teda je, 100x nebo 100tis krat, nebo 100milionkrat, nebo to je uplne jinak??
a umej ti svycari vůbec delit a násobit, když ty cisla nesedej???
studie zalozena na jednom jedinym dyzlu jako etalonu s kterym se porovnavaj ostatní je nehodnoverna a když se tam porovnava dyzl bez fitru, proc zadnej takovej ani nezmerili??
i studentika na stredni skole by s timhle vyhodili
nedavno se porovnaval jinej dyzl s primovstrikovejma benzinama a tam vychazelo, ze benzin produje vic jak 100tis krat vic sazi nez ten dyzl a z dyzlu leze cistsi vzduch nez nasava.
tak jak to teda je, 100x nebo 100tis krat, nebo 100milionkrat, nebo to je uplne jinak??
a umej ti svycari vůbec delit a násobit, když ty cisla nesedej???
Že táto štúdia nie je žiadna hitparáda, to nerozporujem. Ale znova sa pýtam, prečo by mali merať dízle bez filtrov, keď bez nich ani len legálne nemôžu vyliezť na cestu a to už nejeden rok? Vykuchané a načipované sú extra kapitola, ale to nie je chyba automobilky ani noriem. Ak by sme chceli byť extra spravodlivý, tak zoberme na testovanie motory bez priameho vstreku - benzín, s priamym vstrekom - benzín a dízel, zoberme vzorku od EU3 , po EU 6 a zhodnoťme ako sa vyvíjali ich emisie. Pri tomto porovnaní naprieč emisnými normami by malo zmysel riešiť dízel s/bez dpf. S tými číslami je to vždy ošemetné, stačí keď si zoberieš za "etalón" niečo horšie , alebo lepšie a hneď máš štatistiku akú si chcel >😒]
protože pisou
"some GDI engines emit just as many soot particles as unfiltered diesel cars did in the past"
tedy porovnavaj primovstrikove benziny s dyzlama bez filtru, a vyvodily zaver, ze nektere benzinaky na tom jsou podobne jako ty dyzly bez filtru. přitom ale zadnej dyzl nezmerili, nebo aspoň neuvadej zadny hodnoty.
stim etalonem to je jak pises, ale jeszlize 2 ruzny mereni vykážou o 3 rady rozdilny výsledky tak to ja nehodnoverny.
to ze primovstrikove benziny pridukuji vic PM nez naftaky s s filtrem sem nikdy nerozporoval
"some GDI engines emit just as many soot particles as unfiltered diesel cars did in the past"
tedy porovnavaj primovstrikove benziny s dyzlama bez filtru, a vyvodily zaver, ze nektere benzinaky na tom jsou podobne jako ty dyzly bez filtru. přitom ale zadnej dyzl nezmerili, nebo aspoň neuvadej zadny hodnoty.
stim etalonem to je jak pises, ale jeszlize 2 ruzny mereni vykážou o 3 rady rozdilny výsledky tak to ja nehodnoverny.
to ze primovstrikove benziny pridukuji vic PM nez naftaky s s filtrem sem nikdy nerozporoval
Teď už to snad musí být jasný i úplným ňoumům, že to bylo jen veřejné tajemství a dělali to všichni.
Ostatní se drželi předpisů A VÝJIMEK které nedokonalé předpisy umožňovaly.
Někteří z nás pláčou na špatném hrobě.
Chyba byla u EK, v EP a v metodikách a samotném NEDC.
Teď je malér a honem se to nějak pytlíkuje, klasika.
U benzínů humbuk není ale je VEŘEJNÝM TAJEMSTVÍM, že již několik let mnohokrát překračují povolené množství částic (benzínové přímovstřiky) ... takže se nenápadně ale honem vozidla osazují BPF.
Spíš bych udělal prohlídku úředníků kteří mají emise v EU na starosti. A zavřel bych je pro nekonání.
primovstrikove benziny mají radove vic PM nez naftaky s filtrem, ale stavajici limity (snad az na výjimky) plni.
ty stále papouskujes studii z roku 2013, kde se uvadi, ze normu euro 6c, ktera vstupuje v platnost v zari 2017, stavajici benzinaky (v roce 2013) nesplni., ale zaroven se v clanku konstatovalo, ze stavajici normu (euro 6b) plni.
naftaky neplnily emise snad nikdy, a proto se kvůli nim zavadi faktor konformity, coz zveda limity emisi. a protože se limity v ramci spravedlnosti zvedaj i u benzinaku, nove limity fakticky splni i benzinak s euro 3
a novy benzinovej limit NOx je na urovni benzinovy euro3
[odkaz]
jestli oznacuje primovstriove benziny bez filtru sazometama, jak oznacujes naftaky bez filtru??
v době nastupu tdi před 20 lety se CO2 ještě neresila.
Graficky to najdeš na greencarcongress.com
je to zelený web a opravdu tam dieselu nenadržují 😄
VW Golf 1,4 Euro 4 1200
Opel Insignia 1,6 Euro 5 1000
Volvo V60 1,6 Euro 5 300
Opel zafira 1,6 Euro 5 270
Citroën C4 1,2 Euro 6 380
VW Golf VII 1,4 Euro 6 290
průměr flotily GDI 750
Peugeot 4008 1,6 Euro 5 45
benzíny emitují 10x až 100x více jemných částic než diesely s DPF
nejlepší z benzínů emituje 6x více jedovatých organických sloučenin než diesely
naftalen, chrysen, benzol(b)fluoranthen, indeno(1,2,3-cd)pyren, benzo(a)antracen, benzo(k)fluoranten, benzo(a)pyren, dibenzo(ah)antracen
Ve skutečnosti nemůžou navrhovat motor na 1,5 násobek (tedy by neměli), protože riziko je to reálné. I když je někdo toho názoru, že je nadhodnocené. Byl i názor, že by měl být jedna a je to problém automobilky, pokud má PEMS odchylku třeba 30 % v její neprospěch, protože by ta odchylka stejně dobře mohla být 30 % v její prospěch.
Jenže 6b pro zážehové motory neobsahuje limity na pevné částice (nebo ho řádově zvedli, aby se do něj motory vlezly, teď už si nevzpomenu) a měl by tam být i rozdíl v metodice. Tohle se odsunulo do 6c, právě protože s tím byly problémy. Teď nevím, jestli změn v metodice nebylo víc, ale 6b by v podstatě mělo být na úrovni 5.
u benzinovych neprimovstriku se vpodstate nic nemeni oz od euro 4, tedy od roku 2005.
u naftaku je zasadni rozdil mezi euro5 a euro6b v oxidech dusiku, kdy doslo k poklesu limitu o vice nez polovinu - na uroven benzinovych euro4. a presto s tim mají naftaky stále problém, i když to benzin plnil uz od 2005.
a jeztlize naftak bude moct mit nove podle WLTP 168mg NOx/km a benzinak 126, a benzinova euro4 mela 150, tak se rikam, kde je ten pokrok, když naftak bude moct mit legalne vic nez 15 roku starej benzinak
Ale ty můžeš tvrdit svoje výmysly a lži dál, nakonec máme demokracii, že.
od letošního zari nove homologovany primovstrokovy benzinaky nejspis s filtrama, o tomhle se psalo uz před 4 lety.
soucasnu normu euro 6b s prehledem plni, nebo svycari pisou ze ne??
Schválně jsem se podíval do normy a je úsměvné, že tu tabulku s limity mají na dvou místech a na jednom z nich, ta norma je dokonce novější (jak původním vydáním, tak aktualizací), vůbec tenhle limit nemají a mají tam pořád poznámku o tom, že ho určí do 9/2014. 😄 Naposledy to nařízení aktualizovali loni, kvůli RDE. Přitom to druhé naposledy aktualizovali v roce 2012 a je to tam. Včetně té výjimky pro první tři roky. Také tam píší, že nejpozději do této doby má přijít metoda pro měření pevných částic v provozu. 😄 To už asi nestihnou. RDE sice už mají, ale limit na pevné částice v normě pořád chybí.
Jinak přesně jak píšeš, i v blbým SM psali dlouho před DG o tom, že auta jsou nastavený aby poznaly test. Když to věděli i redaktoři SM, určitě to věděli i ti, co to mají vědět. Pravděpodobnost, že ostatní automobilky si neulehčily práci stejně jako VW je mizivá a vše ukazuje docela jasně. Motory s nižšími emisemi od nastartování přesně po dobu, kterou trvá emisní test, motory s nižšími emisemi dokud se nepohne volant....
Vím, že snad v roce 2011 výzkumák (JRC) pod Komisí vydal zprávu o testech Euro 3 až 5 dieselů, snad všechny měly mnohem vyšší hodnoty (i když byl vidět pokrok) a mluvili tam právě i o obcházení měření. Nikdo se nějak neměl k činnosti. Takový tichý souhlas. Byla by sranda, kdyby se vyrojily žaloby na úřady. Protože se o tom vědělo a nic se s tím nedělalo - regulace selhala. O téhle stránce toho skandálu se však spíš mlčí. Nechají si věšet bulíky na nos a když se jim do rukou dostanou důkazy, otočí se k tomu zády.
Dříve se myslím objevily nějaké zprávy o tom, že to VW úřady posvětily. Už jsem tu historku zapomněl, ale měli si snad stěžovat, že limit nezvládnou, a tohle bylo řešení. Nevím, co je na tom pravdy, ale přijde mi to komické. 😄
Ad poslední odstavec - přesně to si myslím taky - politici s velkou slávou udali limity, a když jim lobisté automobilek řekli, že to není příliš reálné, vytvořili jim mezery. Vlk se nažral.....
Vzpomínám si, že tam zmínili zajímavé výsledky. Například, že v NEDC se zahřátým motorem byly emise NOx vyšší než se studeným - člověk by čekal opak. Nebo že má klimatizace značný vliv na emise NOx.
Pomíjím, že na Nagyovou nikdo 250 úřadníků a policistů neposlal. Tak vysoké číslo není zdaleka běžné.
[odkaz]
nebo Fiat
[odkaz]
Suma sumarum: plebejci sa tu handrkujete zatial co v skutocnosti Vas do zadnice horucim roxorom picha cela EU kvoli takemu nezmyslu ako emisie.