Zbrusu nové kupé BMW řady 8, které ideově navazuje na osmičku E31 z let 1989 až 1999, si světovou premiéru odbude už zítra. V předstihu přinášíme první základní info včetně fotek.
popravde lexus LC sa mi paci z fotiek viacej ... tie ladviny su akesi divne velke a zaroven aj akoby nejak zalomene ... skor by som bol za styl akoby kusok retro ako ukazalo kedysi bmw Z8... to by mi k bmw sedelo... lebo tento technodizajn proste lexus zvlada daleko lepsie a citit z neho aj vacsu exkluzivitu
urcite to bude famozne auto o tom skoda debat.. ale k celkovej genetike bmw mi ozaj takyto technodizajn nesedi .. naopak... lexus by zase nevyzeral dobre v snahe hrat sa na nejake to retro.. lebo ten je znamy zase svojim japonskym technodizajnom...
za mna lexus LC vyzera ovela prirodzenejsie... to radsej mohli reinkarnovat Z8 a vsadit viac na aristokraciu a retro ako na modernu ktora bmw proste nejde ( na i3,i8 tiez ten technodizjan nic moc ).. lebo Z8 sa ozaj mohla kedysi porovnavat aj s astonom povedzme s DB7 v tych casoch .... tento kusok ale nebude podla mna stacit ani na lexusa uz..
Z8 stala kedysi 5-6 melonov.. a porovnavat sa mohla aj s DB7 ( uvidime aka bude cenovka tohto kusku a kto bude konkurentom ) ... ja naopak u bmw by som radsej videl taky ten ich retro dizajn ( maju z coho cerpat ) ... lebo tento ich technostyl a la i8 sa mi tu moc nepaci.. alebo teda len par detailov ( maska.... zadne veko kufra ) ako celok samozrejme linie su pekne a zboku je to parada ... ale aston je celkovo exkluzivitou aj aristokraciou dalej.. a mam citak ze uz aj lexus
Veľmi by som sa divil, keby sa na tomto podpísal Kabaň: vývoj auta netrvá mesiac ani dva a Kabaň je v BMW len veľmi krátko, to nemal moc šancu zasiahnuť, ten vlak už bol dávno rozbehnutý.
nesranduj.... Jozko je v bmw len par tyzdnov.. a tento koncept na ktory sa pozerame sa predpokladam vyvijal uz nejake aspon dva roky dozadu... to Jozko vtedy este mal plnu hlavu starosti s Kodiaqom a Karoqom a neajkymi tymi faceliftami dalsich skodoviek .. takze tazko by stihal este popri tom odskakovat k bmw na nejaku tu bokovku aby si este co to prilepsil ;-)
Taky to tam vidím. Ten mohutný prolis ve dveřích a extrémní převis kufru přes zadní kolo je přesně Kabáňův styl. Časově to ale nesedí. Leda že by to dělal "na fušku" o víkendech. To by pak sedělo i to že ho od Škodovky vyhodili.
Možno by som ešte počkal. Toto nie je finálna verzia, iba koncept a som presvedčený, že reál bude o dosť triezvejší. Napr. tie zadné partie sú tak extravagantné, že pre praktické auto si to moc neviem predstaviť. Tiež maskované vozy vyzerali tvarovo jednoduchšie a triezvejšie, viď Autoexpress. Detaily maskovaním schováš, ale základnú líniu karosérie nie a tá je napohľad iná: [odkaz]
aby to v seriovke nakoniec nebola nejaka ta klasicka bmw nuda... hadam masku nejako este prepracuju a aj to veko kufra... linia je ok... kazia to proste niektore nevkusne "detaily" ... zadok je tiez divny to veko kufra je des suhlas...
Nevím, jsem trochu rozpačitý z toho čumáku. Tím, jak jsou ledviny nízko, vzniká ten výrazný "powerbuldge", to mi trochu vadí, ale možná to dělá jen ta jedna fotka. Pak ještě ten až moc astonovský tvaR lišty, kolem bočního okénka v C-sloupku, jinak zbytek auta je ok. Přesto, zatím bych čistě z estetického pohledu, dal přednost DB11.
presne tak.. tie ladviny su megavelke s nizko polozenym taziskom a zaklonenim akoby do zeme co spolu so svetlami kdesi nad nimi to posobi presne ako pises ... proste agresivne ale nie elegantne ani nejako moderne a exkluzivne.. ;-\ ... ta maska snad v seriovke bude ina.. lebo taketo "nasavacie" mega-radiatory kazia inak celkovo vyborne linie a krasne proporcie auta
O tom co píšeš, s tím já problém nemám, jen aby bylo jasno. Mně se velký ledviny líbí, zejména, mají-li takový hrubý žebrování. Mě vadí čistě jen ten výrazný nárůst hmoty kapoty na krátké délce, které je vynucené mj i posazením těch ledvin. Pokud by bylo plynulejší líbilo by se mi to víc. Zadek je naopak vyřešený moc pěkně.
chapem... 30cm za maskou je kapota zrazu o 30cm vyssia... proste akasi konvexna krivka vznika hnad za maskou.. akasi bublina... ale ono je to asi aj tym ze maska je akoby na urovni naraznika... teda hodne nizko... no a tam kde by mala byt skutocne maska mas prave tu krivku ktora sa dviha a vytvara to zaoblenie... smerujuce az kdesi do stredu kapoty
Až na ten dlouhý....předlouhý...zadní převis. Já bych preferoval kratší, snad stejnou délku jako přední převis...t.j. cca - 150mm. Nevím, co by to udělalo s chassis balance, ale vizuálně by to prospělo...si myslím....
[odkaz]
Ta fotka takhle přesně z profilu je strašně zavádějící a taky mě přišel ten převis zpočátku moc. Podívej se ale na nějakou fotku zadku z úhlu - jde vidět že blatník ve skutečnosti končí na té první šikmé hraně a to co se z profilu jeví jakože přesahuje se odehrává až někde vprostřed vozu. Velmi zajímavé a atraktivní řešení!
Ano, přesně tak jsem se na to v jednu chvíli taky díval. To ale neřeší fakt, že zadní převis je ve skutečnosti dlouhý. Chtělo by to trochu "Zagata" a ten zadek elegantně "chopnout off". :-!
Spíš ne = tohle neni o umu ale o trakci. Nevim jaký budou výkony a pohon, ale teoreticky velkej těžkej V12 vpředu + zadní pohon = velkej převis tam prostě bejt musí
Jako postavit takovýhle auto s nedostatečnou trakcí a dohánět ty nedostatky elektronikou? Ne to neni dobrý řešení :-!
Musí tam bejt i prostor pro tuning = krouťák 1000 Nm a podobný šílenosti = lepší to rovnou dobře postavit. ASR je doplněk = ne řešení. Řešení je postavit dobře auto = což tady nejspíš udělali. Prostě konstrukce nad design = u mě dobrý :yes::-)
Proč ne? Integra Type R měla bílá kola přímo z fabriky a vypadaly super. A ten kluk z FM, co prodával vloni M135i (teď má M2) je měl na ni a vypadaly taky moc dobře. :-! [odkaz]
Tož já měl tu Type R asi 4 roky a s bílými koly žádný problém nebyl. (Bílá kola byl Type R trade mark). Umýval jsem ji každý týden a prach s brzdových destiček se dal prakticky sfouknout. Žádné násilí. Lakování bylo velice kvalitní a povrchově ošetřeno tak, že prach neměl vůbec šanci se do povrchu "zažrat". Měl jsem nabílo nalakované i zástěrky za koly. moc ji to šiklo... ;-)
Jj 1čka taky má trochu problémy s trakcí = a tam samozřejmě nejde o výkony který budou tady a ani o rozložení hmotnosti jako u 8my, kde vpředu bude V12
Prekrasne? Za sebe: ty vole vubec!
Me to prijde jakoby se na klasicke markanty bmw vrhnulo hejno designeru toyoty a predevsim lexusu a vysledek je dost strasny, asi jako u tech toyot a lexusu. Brrr, doufam ze realita teda bude vypadat jinak, tahle slatanina za me ee.
EDIT: Ale zatim jen koncept, tak nadej zustava. :-)
Krasne GT!!! C ploupek se trochu podoba uchvatnemu Astonu DB11. Nebude tak prakticke jak plne 4mistne kupe od Mercedesu S-Coupe ale za to bude vic pro ridice :-)
zlata Z8...... voci nej je toto ozaj velka slabota ;-) .. ta maska je doslova az priserna.. to uz snad ani nie su ladviny ale nejake balvany... mohli byt mensie a inak prevedene... iny tvar.. ine rebrovanie... inak naklonene.. v inej vyske.. neviem... celok paradny ale ta maska je ako past na oko...
Z8 je krasna ale je to retro. Jednou za cas tokovou specialku BMW vyrobi pro film, nebo aby pripomeli model 507. Radsi nez M1 na kterou nedojde by mohli pustit do serie 3.0 CSL Hommage, to by byla vetsi bomba jak velke coupe 8er :-)
ono porovnavat design luxusneho coupe s dvojmiestnym roadsterom je dost tazko .... toto nema byt nastupca z8 ale povodnej 8-er e31, ktore v tej dobe tiez bolo dost futuristicke auto vymykajuce sa z tedajsieho designu BMW
Není to špatné, ale na původní 8er to nemá ani náhodou!
Netrvrdím, že ten design nové osmičky je špatný, to ani náhodou, ale vzhled původní generace z konce 80. let je pro mě nesrovnatelně přitažlivější! :-O
Re: Není to špatné, ale na původní 8er to nemá ani náhodou!
auta mali kedysi dusu... boli akesi krajsie... tie dnesne ju bohuzial mnohe uz nemaju... co si budeme klamat.. era tych najkrajsich aut je uz davno fuc ... dnes auta musia mat hlavne megamasky.. megarozmery... mega svetla.. megakola.. megaobliny. .. ale vo vysledku su to vlastne vsetko take amorfne a nafuknute zrudicky ... ktore sa s mnohymi starsimi kuskami nedaju uz fakt zrovnavat... tie starsie vozy mali proste dusu.. mali charizmu... boli akesi kompaktnejsie a vedeli vykuzlit lepsi dizajn . neboli take tucne ani rozplacnute ani prerastene .... ved taka nova 7micka uz posobi hodne chladne a az pompezne a gycovo .. pritom 7er z 90 rokov bola daleko charizmatickejsia pekne stihla ... a ovela menej nafuknuta ... s lepsimi proporciami aj z pohladu masky .. svetiel.. pomeru dlzky k sirke a tak dalej... celkovo bola krajsia
Re: Není to špatné, ale na původní 8er to nemá ani náhodou!
:yes: No nebyla to paráda? Jsem rád, že jsem od roku 1970 až do roku 1977 takové auto vlastnil. Kapku tomu snížít střechu a byl by to fešák i dnes. :yes:
We know that BMW has filed trademarks for the 850i, 860i and even M850i, so these will likely come with big, powerful engines. But we can also assume a wide range of particularly powerful drives, since the 840i and 840d basic models are powered by straight-six-cylinder engines. In addition, the V8-powered BMW 850i offers more than 450 hp with even more performance and prestige for all who place particular emphasis on superior driving performance.
Nebo-li R6, V8, V12. O třiceti turbech ani zmínka.
Interiér Lexusu je naprostá pecka. Není přeplácaný a kýčovitý tak jako poslední interiéry v M-B. Přitom je nápaditý a originální. A má krásně sladěné různé materiály. Tady to nevypadá, že by se mu interiér BMW jen přiblížil.
Interier AMG GT ma jednu obrovsku chybu, a to ze radiacu paku (viem ze je to AT, ale aj tak) ma posunutu extremne dozadu - podla mna je to po volante druhy zakladny ovladaci prvok v aute, a ak je ergonomicky extremne zle vyrieseny, tak zbytok interieru to uz nedozenie
S-Coupe je dvoudveřová S-Klasse, krásné úhledné kupé, u kterého je ale zjevné, z čeho vychází. 8er je designově jinde, nemá se sedmičkou společného nic, design je svébytný a na takové úrovni, že se může stavět i aktuálnímu designovému vrcholu mezi GT kupé, Astonu DB11. :-):yes:
Pro mně by mohli ubrat ještě z těch příliš výrazných vstupů a výdechů vzduchu v předním a zadním nárazníku, tohle je přílišné (zbytečné) drama, tj. seriové nárazníky by mohli být civilnější, a na to nejspíš dojde, bude to podobná změna jako mezi 4er concept a 4er. Každopádně tu vidíme exterier 8er, na tvarech se nic nezmění, rozhodně to vypadá o řád lépe, než se zdálo z těch malůvek zveřejněných před pár dny, pro mně to má až ten astonovský nádech, není to dvoudveřová 7er. :-);-)