Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?
Ještě mi tam chybí (mluvím z vlastní zkušenosti) foukání do chladícího systému. Třikrát jsem měnil prasklou hadici, než mi to docvaklo a nechal vyměnit těsnění pod hlavou. Pak už byl klid. Přitom příznaky jako emulze atd. nic, jen to rychlé zahřátí chladící kapaliny.
Jojo, zazil jsem to same.
Mimochodem, v clanku je zninen rover, ale pro motory trpici na tesneni nemusime chodit daleko. Skodovacke OHV jim taky dost trpelo. Na druhou stranu, vymena byla jednodussi, nemusely se rozebirat rozvody >:D
Při cca 60 000 výměna termostatu. Po 70 000 km mi odešlo těsnění pod hlavou u Peugeotu, cena opravy cca. 10 000 včetně výměny rozvodů. Voda si normálně chodí do oleje a obráceně, takže jsem úbytek chladící kapaliny nezaregistroval, ale po poradě s jiným technikem jsem zjistil, že je olej v expanzní nádržce na chladící kapalinu.
Začalo to tím, že jsem párkrát auto uvařil - termostat v ***i a servis neřešil proč- nechal jsem ho vyměnit a po roce rozežral olej těsnění v termostatu. Závěr - reklamace termostatu, která asi neprojde a výměna těsnění pod hlavou, oleje, chadící kapaliny a další nepředpokládané závady