V Moskvě Avia vystavuje model 4x2 plnící emisní normu Euro 5. Podle informací z automobilky jde o předehru k chystanému představení nového vozidla Euro 6 v České republice.
Chápu, že prostředky na modernizaci jsou omezené. Otázka je, zda to musí být tak okatě vidět. Ledaže byl záměr designu, udělat dvě kabiny v jedné. To bych potom chápal, proč na zaoblený základ někdo přilepil hranatý čumák. . ;-)
Tak dělali, co mohli. Vzhledem k extrémně malé produkci musely být i prostředky vynaložené na facelift extrémně nízké, aby se to vůbec mohlo vyplatit (podle mě se to teda ani tak nevyplatí, ale to je jen můj názor). Že se pokusili o trochu hranatější předek, chápu. Šlo zřejmě hlavně o to, alespoň trochu zakrýt původní kulaťoulinkatý korejský Daewoo design. Jak bude tato kabina vypadat na T 810 teda nevím nevím...
Prečo si ľudia stále pletú pojmy lacné a škaredé? To nie je to isté. Peniazmi sa dá ospravedlniť jednoduchosť úprav alebo rozsah modernizácie, ale ťažko nepekné tvary. Ledaže by ušetrili 50 tisíc za dizajnéra a predné čelo nechali robiť vrátnika...
Někdo řekl že to bude mít bodovky z koupelny ptáček, protože to je levnější, než vyvíjet světlo s parabolou. Budky stejně berou z Indie, protože Ashok si odvezl lisovnu do cikánova, tak možná že I celý FL svěřili studiu Bombai design centre >:-[]
Ono co mam informace jim hlavně v celém areálu v avii zbylo asi tak 200 hotových budek a vůbec celkově z tam ponechaných dílů by šlo okmažitě smontovat tak 100 nákladáků :-)
Mě se to líbí, světla super, lesklá část masky s tradičním logem taky, výhrady mam ke spodní části masky mezi světly, to bych si představoval jinak. Ale pěkný facelift :yes:
Původní anglický návrh nebyl nejhorší. Zaoblený design působil jednoduše a hravě, vzbuzoval pozitivní emoce, pomohl Avii s vývozem do zahraničí. Jednoduchost a hravost je nyní nahrazeno za agresivitu, celkově působí kabina opravdu nesourodě. Designér nevyužil potenciál původní zaoblené kabiny, která činila tento vůz mezi konkurencí výjimečným. Ale snad se pletu. Přeji Avii, ať se na trhu chytne a ať má mnoho spokojených zákazníků...
Nie je.
Značka Avia je mimo Česko a Slovensko úplne neznáma. Nikto netuší, že pred 100 rokmi nejaká česká firmička, vyrábala kusovo lietadlá, či čo. Takže ako značka, sa bude musieť od začiatku vybudovať. Tatra je už značka, aj v zahraničí etablovaná.
Ale není, probíhla vývoz do Francie, Alžíru, Maroka a v novodobé historii se prodaly stovky až tisíce kusů do Ruska, Británie, Polska, Madarska, Bulharska atd.
Naopak silniční Tatry nikdo až do zavedení Phoneixu neznal a leckde nezná. A prodávat silniční modely pod specialistou na terénní a armádní vozy je asi jako kdyby ted UAZ nebo LandRover začal prodávat 5 metrové sedany >:D
Na západe a v Afrike sa Avie predávali ako Renaulty a veľmi málo. V obrovskom trhu Sojuzu sa stratrili ako ihla. V Maďarsku a Bulharsku si na ne tiež nikto nespomenie. Proste choď za hranice, povedz Avia a nikto si to nespojí s náklaďákom. Ani ľudia z branže. A vybudovať povedomie o Avii bude stáť prachy.
Značka Tatra je známa a je jedno či v teréne, alebo na ceste. Aj z Dakaru. V zahraničí sa aj úspešne predáva.
Tatra by bola skrátka výrobcom a značkou nákladných áut. Špeciálnych, aj malých cestných. Predávať cestné pod inou značkou bude vyvolávať problémy u potenciálnych zákazníkov. Tak čo ste Tatra alebo Avia? ja chcem tatru. A čo tá Avia vlastne je? No víte, před sto lety...
Strnad si to ošéfuje, pár kusá dodá armádě na rozvovz housek a zásobování a jako pdopůrná vozidla, něco dodá hasičům atd, něco vyexportuje a 2-3 tis kousků má doma a to mu stačí, to fabriku uživí.
záleží ako to nacenia a akú predajnú a servisnú sieť k tomu pridajú. Ale ako nosič kontajnerov či vyklápač čo sa motá celý svoj život okolo komína by to nemuselo byť márne. Zvlášť keď najhoršiu súčasť auta (motor) nahradil americký Cummins, ktorý bol predtým len za mastný príplatok.
No Cumminsy dávali už aj do predchodcu, teda stará sklopná kabína, malé kolesá, ale ako vravím za mastný príplatok. Ale je fakt, že netuším kedy vyradili z ponuky svoj vlastný motor. :-) za mňa ale urobili len dobre :-)
pokud bude založena na solidní mechanikcé bázi, mimo elektronických kurvítek, tak to v Rusku vyjde, tam si musí řidič poradit ve stepi sám, ne volat servis, Proto v Rusku skončily západní auta, našlapaná elektronikou.( Vyjma MKD) Mimo Moskvu a velka centra nepoužitelné....
Nemáš celkom pravdu, väčšina motorov do nákladných áut už posledných minimálne 15 rokov má minimálne riadiacu jednotku pre CR. Toto už len tak jednoducho v stepi nespravíš :-) Ale je fakt, že čím menej elektroniky, tým v divočine lepšie, to áno.
Ledaže by pridali ťahače extra ťažkých nákladov, to je doplnok výrobného programu pre malosériového špecialistu. Ja keď vidím nejaký nadrozmerný náklad, obvykle ho ťahá FAUN.
Inak neviete jak dopadla posledná dizajnérska súťaž Tatry?