Je to na splátky dlhov za diaľnice. Uvedomte si že Taliani stavali diaľnice už po vojne, pekne postupne. Chorváti to po osamostatnení 1996 museli zvládnuť za pár rokov.
Se podívej do německa. Rozhodli se ulevit svým daňovým poplatníkům, kteří dálnice stavěli "ze svého" a mají na krku žalobu za diskriminaci. Těžko chorvat může platit jinak než čech.
Urcite, ale mne by zajimalo, jak je to s Chorvaty, ja si neumim predstavit, ze by platili jako cizinci, to by bylo pro ne preci strasne drahe. Pri rocnim probehu 40 tis. km, z toho 20 tis. na dalnici, to vychazi na 40 tis. CZK za rok. To prece neni mozne. Na jejich webu jsem nic nenasel.
Ja v tom vidim slusny regulacni potencial, proste neni to nafukovaci zeme, maji prebytek turistu, tak at plati. Funguje to vsude a se vsim viz treba ceny skodovek na ceskem trhu.
Ok, takze 8 200,- na auto, 4 lidi, naklad na jednoho 2050,-. Autobusem by to stala - zpatecka minimalne 1000,- (beru student agency, flixbus a dalsi) s neporovnatelnym komfortem, letecky by to bylo take mnohem vice (od 3000,- s Wizzair z Katowic) - s tim, ze ve Splitu by bylo treba zajistovat MHD anebo pujceni auto do cilovky.
Somewhere ti vysvětlí, že to jsou zanedbatelné náklady a jednou za rok to přece bez problémů zaplatíš >:D
Ve Villachu jsem loni bral asi za 1,09Euro takže to by mohlo být těch 27,- a když je v ČR letos cena +- stejná tak tam bude asi taky. Chorvatsko nevím tam jsem nebyl
Je to brano jako vydelek na turistech, jak z nich dostat dalsi penize. Cesta po chorvatske dalnici zhruba k Trogiru vyjde tam a zpet na temer na 1 600 CZK, tedy cena rocni dalnicni znamky v CR.
Celkove naklady na ruzne dalnicni poplatky, bez paliva, z Prahy do Trogirou na tydenni dovolenou jsou pres 3 000 CZK - coz neni urcite malo, protoze to je nejakych 10 - 20 % celkovych nakaldu na pobyt. Tak se odiraji "vitani" turiste, kteri prinaseji penize.
letos v kvetnu cesty Praha - Trogir na 1 tyden pobytu na mori.
Nafta 5 000 CZK, rozlicne poplatky za dalnice a tunely - 2 700 CZK !!! A to jsme z Karlovace jeli po stare navstivit Plitvice a usetrili tak dalsich cca. 500 CZK za dalnicni poplatky, jinak by to bylo 3 200 CZK !!!.
Zejmena Slovinci a Chorvati uz nevi, jak by turisty jeste vice odirali. Divil bych se, kdyby sami platili tolik, jako turiste - tedy nejake 2 CZK za 1 km dalnice.
Ceny nafty - to by mne zajimalo, kde se da v Rakousku koupit nafta za 27 CZK nebo v Chorvatsku za 30 CZK (nemyslim zvyhodnena do lode).
Nedavno jsem o necem podobnem uvazoval, Chorvati maji drazsi dalnice nez treba Portugalci nebo Spanele nebo Francouzi, dokonce snad i nez Italove a pritom maji mnohem nizsi mzdy. Jezdi vubec mistni po dalnicich nebo je to brano jen jako sluzba pro turisty?
"To ale není vše. V době turistické sezony mezi prvním červencem a posledním zářím, kdy jsou dálnice nejvyužívanější, se ministr dopravy Oleg Butković rozhodl ceny zvýšit o dalších deset procent"
5+10=15
Ale hlavne že máš arogantné zelené rečičky.
A jelikož finanční situace Chorvatských autocest, které většinu dálnic spravují, je nelichotivá, přistoupila vláda ke zvýšení cen asi o pět procent – podle konkrétního úseku.
200kč na dovolené,která stojí 10-20-30 000 kč,tak to opravdu už má cenu řešit jestil nejet přes okrsky...bože..kdo ty články objednává a kdo je cílovka
...ja že sa ktoviečo deje, a ono ide o zvýšenie cien o 5%. To je to výrazné zdraženie? Akože fakt je niekto schopný toto riešiť pri ceste k moru 1x v roku? Takí paštikári snáď už ani nie sú...