1. generace pěkný vzhled a slušný motory krom 2.5 tdi, to byla katastrofa
2. otřesný dlouhý škaredý úzký jezvčík, jenom v provedení Combi byl docela pěkný, sedan byl hrozný, ale zas měl nejlepší motory 3.6 6 válec v benzínu
3. generace vzhled nejlepší, konečně superb co dástál svému jménu, ale ty motory, v týhle kategorii mít jako vrcholnou motorizaci dvoulitr a základ 1.4 to je směšné
>:-[] kámo co hulíš? Nejvyšší výbava Insi 125kw s manuálem začíná na 840, bez automatu, bez metly, bez kupy další výbavy. Sup s 2,0TDI je o několik desítek tisíc dražší. Nic tragickýho - co se týče rozdílu cen.
Nějakou aktuální slevu opelu neberu v potaz, porovnávejme ceníkové ceny.
My jsme na podzim 1986 po 11 letech přesedlali ze Š 100 Standard na pětirychlotní Š 130 L (cena 69 000 Kč) a fakt jsem si tehdy připadal, jako bych přesedl do Mercedesu! >:D >:D >:D Nikdy nezapomenu to napětí a rozechvění, když otec na dálnici poprvé slavnostně zařadil pětku! >:D >:D >:D
Favorit 136 L jsme potom koupili v říjnu 1988 (cena 84 600 Kč), což byla jedna z prvních sérií pro soukromé zájemce. Zážitek v té době fakt úžasný (konečně auto srovnatelné s tehdejší západní konkurenc´í!), jenže naše nadšení postupně mírně opadalo, když jsme začali zjišťovat, jak mizerné to auto mělo dílenské zpracování (i řadu konstrukčních nedodělků). Ty jsem pak ale postupně odstraňoval postupnou montáží zdokonalených dílů z novějších ročníků. :-):yes:
ano zadne sklo sme mali vyhrievane to je dobra poznamka... a nahodou to bola super vec.... ale opierky na prednych sedackach sme nemali ... sused mal 120GLSku a ten mal uz inu olejovu vanu ... 5st prevodovku.. otackomer.. a dalsie ficury.. dokonca aj nejake ine kryty kol mal... k tomu aj opierky vpredu na sedackach... a neviem ci aj nejake autoradio uz nemal... co mi otec spominal tak ked sme my kupovali 105L-ku v 86tom tak uz sa pomaly cakalo na favorita... mnohi ludia uz vyckavali aj mozno rok dopredu na tuto ocakavanu prevratnu skodovku ...
No, že byl první Superb relativně měkký je celkem pravda. Že by se tam něco řešilo jen tak nějakou domádo navařenou trubkou mi přijde značně nevěrohodné, navíc kdybych chtěl posílit torzní tuhost karoserie, tak mi asi moc nepomůže trubka v prahu, spíš bych musel posílit principiálně měkčí střechu a sloupky. Ale o tomto reálně nic nevím. Reálně vím pouze to, že jsem s tím autem jezdil a jezdilo dobře. V předokolce s 1,9TDI 74kW drželo tachometrových 190km/h na dálnici a tam to bylo velice pohodlné svezení (odmyslím-li tenzvuk motoru) a do naší vesničky v kopcích a serpentinách se s tím jelo také úplně normálně (tady by se projevila spíše ta torzní tuhost, ne na dálnici). Takže jestli tys nedokázal jet rychleji než 150-160 na dálnici, tak hledej chybu ve svém konkrétním voze (pneu? pérování? atd.) nebo rovnou v sobě ;-).
Stačilo napsat "Prmiň Karle, já pochopil tvou větu "Nejvyšší výbava Insi 125kw" , že tím insi myslíš stupeň výbavy a né model auta" A bylo by to vyřešený :-)
Nevím, proč Opel měl pojmenován stupeň výbavy stejně, jako model, ale budiž....Už se těším na Škodu Octavia Octavia TDI >:D
Ono je vůbec otázkou, proč 2.5 TDI? 1.8T stál (po započítání rozdílu ve výbavě) zhruba o 160 tisíc méně, měl o fous lepší dynamiku, nezatěžoval tolik už tak přetížený předek a o dva litry vyšší spotřebu vyvažoval levnějšími náklady na pojištění, údržbu a pneumatiky.
120 GLS som bol kupovat s nebohym otcom v Tuzexe , musel na to tvrdo vydriet v Lybii stavali tam cesty a komunisti smradlavy ich vyplacali bonami...nemalo to ani radio len pripravu a radio kazetak sme dokupili...Mohol radsej kupit Ladu alebo UNO ale nechcel tam nechat viac bonov tak sme capli GLs ku... Ucil som sa na nej jazdit a 2 x skoncila v jarku opravy boli vtedy lacne... Casy sa posunuly a vsetko je uz inde a inak a za ine dukaty...Dnes ludom nestacia 2l motory a 150 kw , neviem co mala ta GLS asi 40 kw pocitam...
Tak se omlouvám za svou nechápavost. Jaká je realita, když Hitman píše o ospravedlňování ceny nového Supa a píše, že NOVÁ insi je o hodně levnější? Budu vděčný za vysvětlení.
Přesně, ono ovšem hlavně záleželo, o jaký ročník se jednalo. Brutálně nedotáčivé kvůli hrozné staré audiňácké koncepci byly všechny, ale u prvního ročníku se ta prodloužená kastle kroutila jako had. Jel jsem s tím tehdy přes Německo a nedalo se s tím bezpečně jet rychleji než 150-160 km/h, doslova jsem to honil, aby se to udrželo ve svém pruhu! Škoda potom potají zareagovala a do prahů začala vevařovat speciální trubky z vysokopevností oceli (nikde se o tom ale nepsalo), aby karoserie získala aspoň trochu slušnou pevnost v krutu. Až potom také bylo možné zavést do výroby sklopné zadní opěradlo... :-O:-O:-O
Jednička dvojka co se týče optiky designu tak možno souhlasit, ale ten dvojkový "jezevčík" poskytoval tak o 200% lepší zážitky za volantem, co se týče ovladatelnosti a jízdních vlastností. Jednička je sice po létech pěkný, ale úplně tupý koncernový dělník na přepravu.
Když naprosto nechápeš, o čem se ostatní baví, tak na to nereaguj. Stává se ti to pořád a pořád. Je to trapné. Nejsem zdaleka jediný, kdo tě na to upozorňuje. Naposledy Emel pod NCAP.
Co ti provedla 2.5 tdi? Ja s tim sestivalcem najezdil docela dost, nikdy zadnej problem, ted u novyho majitele ma kolem 200 a uplne v pohode. Kdyz ten tiptronic konecne podradil, docela to i jelo.. Prumerna spotreba tusim 6,9.
Bože ty trubko všech trubek, můžeš mi ukázat, kde jsem napsal jediný slovo o 2,5TDI??? Abych mohl kecat....
Proč sem ty ........ lezeš debatovat, když neustále nechápeš, co ostatní píšou? Já nenapsal o 2,5TDI ani řádku.
reklama pracuje a je potřeba ospravedlnit tu nehoráznou cenu za takové auto. S novou Insignií se téměř v plné palbě nedostanete ani na 800 tis. s 125 kW.
3.6tka mela ten vykon jenom proto, ze byla orezana aby nekonkurovala Passatum. V Passat variante s 200kW jezdila velmi slusne a zrala srovnatelne s tim dvoulitrem.
Prodloužený čínský Passat se prodával dřív než Superb. Já jsem měl (a mám) doma katalog aut pro rok 2000 a tam už byl. Vzhledově byl jako Passat B5 (před faceliftem), rozvor natažený o 10 cm. Až teprve pak přišel Superb s o 10 cm nataženým rozvorem.
Tady to je i v češtině:
[odkaz]
tak taka 105L-ka stala v 86 tom u nas zhruba 60tisic kcs ... najdrahsi bol rapid s 1,3kou s 5st manualom... ale tam uz neviem kolko stal.. mozno aj 80 tisic
"...v týhle kategorii mít jako vrcholnou motorizaci dvoulitr a základ 1.4 to je směšné"
Mluvíte o motorech s 206 kW a 110 kW. Teď si to srovnejte s tím, co měly za výkon 2.0 MPI a 3.6ka. Není to vůbec směšné, odpovídá to době a i ten 1.4 TSI jede velice pěkně.
Na to by asi nedošlo, ale je fajn vědět, že i tahle možnost je. Jinak jedničkový Sup stejně nikdy nebude "autem pro radost" ve smyslu enormních jízdních zážitků, takže whatever. A samozřejmě, teď prostě nemůžu/nechci živit 2.8 benzín.
ja to vidim tak ze coskoro budeme mat motory nie s vypinamim valcov ale so zapinanim valcov... >:D ... kedze uz budes mat v praxi viac tych vypnutych ako tych zapnutych
Asi takhle, kdybych si měl vybrat některou ze základních motorizací nabízených v Superbech, byla by to (na 95 %) nejnovější 1.4 TSI...Jinak, nedávno mě dokonce chvíli hlodala myšlenka na koupi jedničkového Supu 2.8 V6, jako auta pro radost (vyhrabal jsem katalog, u něhož jsem jako kluk nadšeně slintal). Prý je celkem spolehlivý, odolný, snese LPG a po bazarech se to válí za pár korun . :-) A jakkoli dynamikou ho dnešní dvoulitr strčí do kapsy, takové kouzlo už prostě nemá.
Tak jsem si to zkusil Nová Insignia 125kW, nejnižší výbavový stupeň, metalíza + navigace a jsem na 811.300Kč. Nejvyžší výbava + 125kW + nic volitelného - metalíza (jen základní modrá) 889.900. Ceníkovejch, neuvažuju slevy ať srovnáváme srovnatelné tedy ceníkovou cenu.
Dealer ti dá slevu cca 200 tis u Insignie, u Superbu tak 8%. Prostě to mám černé na bílém, diody, ortopedy, metalíza, 18" kola, bez head up, atd prostě za 740 tis s DPH. Dej mi email, pošlu ti to. Superb o 100 tis více a se skromnější výbavou.
A proč ne? Kdybych to přirovnal k motorkám, je to takový laciný choper. Kawasaki Ninja mu určitě ujede, ale že by s tím majitel nejezdil rád....
Radost za volantem nemusí být jen o rychlém projíždění zatáček.
Já se nehádám o tom, co je levnější a co ne, takže tady to se mne netýká, jen se mi líbilo, že místo uznání toho, že si něco špatně pochopil (přesně tak, jak jsem to napsal) přešel do protiútoku >:D Ale vaše věc...
Ty máš na těch obrázkách nějakej clickbite ne? >:D Už jsem na ně dávno přestal klikat...
B5 neni Sup a zkušenost s 1 kusem vs statisíce = to má hodnotu nula celá nula nula.. ;-)
Zajímavý že seš už druhej kdo tenhle spolehlivostí prokazatelně naprosto katastrofální motor a s Multitronicem snad nejhorší kombinaci všech dob brání = stejnejma slovama: Že ten jeho 1 kus byl v pořádku = shodou okolností zrovna oba na ACZ :-)
I ty nejtotálnější nejporuchovější šmejdy nemaj poruchovost 100% = což nic nemění na tom že to sou.. ;-)
Co myslíš co udělaj se Supem když koruna spadne na 23 kč za € jak včera padlo v ekonomický debatě v OVM nebo dokonce ke 20 kč/€ jak prognózoval Babišův poskok Michl? A Insignia docela výrazně zlevní? ;-)
To bych si pak musel skočit nacenit i toho Supa, protože nejsme jelita a nebudeme porovnávat ceníkovou cenu jednoho auta s vyjednanou cenou druhého, viď?
Nicméně nerozporuji, že je Superb dražší, že dostaneš nižší slevu - ale ten rozdíl není nijak propastný. A Insignia " v téměř v plné palbě " nestojí pod 800tis. - ani s aktuální slevou. Jen tak pro zajímavost jsem si tu 2,0d 125kw naklikal - aniž bych se extra rozšoupl 1,1mil., po slevě 1mil. Dal jsem tedy vrcholnou výbavu a zaklikával relativně rozumně. Žádný led matrix, žádný zbytečný asistenty, kola jen 18"..... Milion po slevě.
A teď mudruj! ;-)
To by šlo = a už se těšim až to jednou, aspoň jednou takhle uděláš ty :-)
Ale viz ten odkaz kterej sem mu dal = byla by to furt kravina = ona Insignia 125 kW v nejvyšší výbavě totiž nezačíná na 840 t. ale 749 + je fakt levnější než Sup. A to tam eště neni započítanej kurz kterej třeba klesne na 23 kč za € nebo možná i na 20 kč/€ jako předpovídá poradce ministra financí ;-)
Jj finta pojmenovat výbavu a auto stejně = ta se fakt povedla :yes::yes: >:D
Já než si teda vzít 2.0 MPI 85 kW, tak radši 1.4 TSI 110 kW. Kdybych měl Supa v L&K s 1.4, tak by mi to vadilo, ale jako základ je to v pohodě, nehledě na to, že to pojede líp jak ten dvoulitr...
To boli zaujimave casy svojim sposobom... Mi sme tiez mali S 100 a potom 120 Gls to bola ina liga... Favorit som jazdil chvilu ako sluzobak a pamatam plechove zatvaranie dveri a naklanal sa v zakrute ako Citroen stara kacka...Dnes si vozim * na E cku a vazim si toho urcite viac ako ludia co nafasuju Superba a kritizuju ho ze nema 6 valec nie je ako Audi atd... ludia si lahko zvyknu na lepsie a rychlo zabudaju na horsie...
Řikejte si takhle u vás v rodině a sobě rovnym = už sem tě o to žádal několikrát 8-s
A začni svou omezenost řešit tam kde je problém = já s ní nemám nic společnýho :-!
Protože to bez nápovědy evidentně nedáš = začni na zakázanym autowebu z kterýho sou tu blokovaný odkazy článkem: Nový Opel Insignia má české ceny. Stojí méně než dosud a méně než Škoda Superb
No dneska by je s tim poslali do už i v Číně. Sup 1 se nakonec prodával o něco dřív než ten čínskej pašík = ale je možný že máš pravdu = a je dobře že tyhle extrémy už sou pryč. Dle všech slušnejch zdrojů fakt špatný auto
Záleží na verzi, 120 kW byla téměř bez problémů. 110 a 114 kW byli docela průšvih. Jinak sup 1 měl skvělé jízdní vlastnosti na dálnici a dlouhých přesunech, to je dnes již nedostižné, tam byl i primárně určen, až mne tu někdo napadne, že se s ním nedali řezat zatáčky..