Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb před 15 lety: V základu stála i 1,2 milionu korun, měla však V6

Jan Mička Jan Mička 4. 6. 2017
33
95
Zobrazit náhledy (33)
Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006 Škoda Superb 2001-2006
Novodobá Škoda Superb první generace se začala vyrábět koncem roku 2001. Dobový ceník odhaluje, kolik vůz tehdy stál a jakou měl výbavu.

Informace o cenách máme na Auto.cz rádi a soudě podle oblíbenosti těchto článku jste na tom podobně i vy, naši čtenáři, dnes se ale namísto do současnosti zabrousíme do minulosti – konkrétně o více než patnáct let nazpátek. Tehdy se, konkrétně na konci roku 2001, začala vyrábět první novodobá vlajková loď automobilky Škoda Auto, model Superb, přičemž pohled do jeho dobového ceníku napovídá, že je současné provedení vlastně levnější.

Kompletní dobový ceník první generace Škody Superb najdete v galerii, proto si shrneme jenom to nejdůležitější. V březnu roku 2002 vůz začínal na částce 689.900 korun (současná generace s 1.4 TSI/110 kW stojí 640.900 Kč), přičemž se jednalo o linii Classic s atmosférickým benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 85 kW. Tento motor se vyskytoval pouze u linie Classic, zájemci o silnější zážehové provedení mohli sáhnout po osmnáctistovce turbo (110 kW) za 736.900 Kč, a vyznavači nafty mohli pořídit devatenáctistovku TDI PD s 96 kilowatty. Ta byla také u linie Classic nejdražší, stála nejméně 782.900 Kč.

Základní linii Classic nechyběla manuální klimatizace (Climatronic šel objednat za 17.400 Kč), výškově nastavitelná přední sedadla a bederní opěrou, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka, příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, čtyři airbagy (hlavové byly bez rozdílu linie za 13.000 Kč), tónovaná skla nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Připlatit jste si museli za tempomat (13.000 Kč), litá šestnáctipalcová kola stála 25.000 Kč, o palec větší už 40.000 Kč, zapomenout jste mohli na navigaci nebo elektricky ovládaná přední sedadla.

Škoda Superb v roce 2002 - základní ceny linie Classic
MotorVýkon [kW]Cena [Kč]
2.085689.900
1.8 T110736.900
1.9 TDI PD96782.900

Prostřední výbava Comfort byla zajímavější hlavně díky širší paletě nabízených motorů. Základní cena 813.900 Kč za tehdejší 1.8 T (110 kW) téměř odpovídá dnešní 1.8 TSI/132 kW s automatickou převodovkou ve výbavě Ambition, před patnácti lety jste se však museli spokojit pouze s manuálem. Sympatická je cena 924.900 Kč za benzinový šestiválec 2.8 30V/142 kW – za podobnou cenu (917.900 Kč) dnes máte Superb 2.0 TSI/162 kW s automatickou převodovkou a ve výbavě Style.

Vznětový šestiválec 2.5 TDI/114 kW pak superb právě ve výbavě Comfort poprvé vyhnal nad milion korun, v kombinaci s automatem stál vůz dokonce 1.061.900 Kč. V dnešní době je cenovým ekvivalentem verze 2.0 TDI/140 kW Laurin & Klement s pohonem všech kol a převodovkou – stojí 1.050.900 Kč a jde o druhou nejdražší verzi celé nabídky.

Škoda Superb v roce 2002 - základní ceny linie Comfort
MotorVýkon [kW]Cena [Kč]
1.8 T110819.900
2.8 V6 30V142924.900
2.8 V6 30V (A)142998.900
1.9 TDI PD96859.900
2.5 TDI V61141.004.900
2.5 TDI V6 (A)1141.061.900

Zatímco v dnešní době se u Škody Superb v provedení liftback setkáváme pouze se dvěma případy ceníkové základní ceny nad milion korun, před patnácti lety tomu tak nebylo. U vrcholné výbavy Elegance byl kupříkladu jenom jediný motor, který jste si mohli mít za méně než milion – osmnáctistovka turbo s ceníkovou cenou 956.900 korun. Šestiválec 2.8 30V stál 1.067.900 v kombinaci s manuálem, automat jeho cenu vyhnal vysoko nad 1,1 milionu korun. Lehce nad pomyslnou hranou se držela devatenáctistovka TDI PD/96 kW, milionovou hranici překročila o necelé tři tisíce, šestiválec TDI se však nestyděl přehoupnout přes 1,2 milionu korun, a sice v kombinaci s automatickou převodovkou.

Pravdou nicméně zůstává, že jste s linií Elegance dostali velmi slušně vybavené auto. Ve standardu nechyběla sedmnáctipalcová kola, dřevěný vnitřní dekor, malý kožený paket, výsuvné ostřikovače světlometů, které byly standardem pro bixenonové svítilny, automatická klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední i zadní sedadla, rádio s CD přehrávačem nebo tempomat. Tehdy ještě frčely vestavěné telefony, takže jste za 24.500 korun mohli mít i manažerskou Nokii 6210. Asi největší „zářez“ však stejně udělala vestavěná navigace – stála 76.000 Kč.

Škoda Superb v roce 2002 - základní ceny linie Elegance
MotorVýkon [kW]Cena [Kč]
1.8 T110956.900
2.8 V6 30V1421.067.900
2.8 V6 30V (A)1421.141.900
1.9 TDI PD961.002.900
2.5 TDI V61141.147.900
2.5 TDI V6 (A)1141.204.900

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ano
| 6. 6. 2017
Tak jsem si to zkusil Nová Insignia 125kW, nejnižší výbavový stupeň, metalíza + navigace a jsem na 811.300Kč. Nejvyžší výbava + 125kW + nic volitelného - metalíza (jen základní modrá) 889.900. Ceníkovejch, neuvažuju slevy ať srovnáváme srovnatelné tedy ceníkovou cenu.
Avatar - Hittman
Ano
| 6. 6. 2017
Dealer ti dá slevu cca 200 tis u Insignie, u Superbu tak 8%. Prostě to mám černé na bílém, diody, ortopedy, metalíza, 18" kola, bez head up, atd prostě za 740 tis s DPH. Dej mi email, pošlu ti to. Superb o 100 tis více a se skromnější výbavou.
Avatar - Hittman
můj verdikt
| 6. 6. 2017
Mám dojem, že u 2,5 TDI V6 multitronik nikdy nebyl, ale Tiptronik 5ti stupňový.
Avatar - Barry Lyndon
vw v krizi
| 5. 6. 2017
>:D :yes:
Avatar - _Karel_
můj verdikt
| 5. 6. 2017
A proč ne? Kdybych to přirovnal k motorkám, je to takový laciný choper. Kawasaki Ninja mu určitě ujede, ale že by s tím majitel nejezdil rád....
Radost za volantem nemusí být jen o rychlém projíždění zatáček.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku