Tak to vím docela přesně, před 15 roky jsem měl v dodávkovém Ducatu čtyřválec 2,8 idtd s 90 kW a v obytňáku 2,8 JTD 94 kW. A zatímco v plechovém Ducatu takový výkon stačil, v obytňáku bylo těch 94kW už tehdy zoufale málo
Domnivam se, ze to vzhledem k urceni auta jezdi celkem v pohode. Camper je na kochacku, nikdo si nechce rozlit otevrevrene okurky a rozbit piva ;-) Sranda byvala do tahlych kopcu spise takova dobre lozena Avia A31 atd. Navic od nejakych 80 km/h zacina mit dost vliv i aerodynamika nastavby, nejen aktualni pocet Nm.
Tak ten výkon potřebuješ hlavně na dálnici kde se na kochačku moc nejezdí a nehrozí ani to rozlití okurek. Já měl kdysi 94 kW s alkovnou a dynamika fakt nic moc, stačilo mírné stoupání nebo protivítr a motor se trápil.
Teď jezdím se 140 kW bez alkovny a přijde mi to docela solidní i na kochačku i když potřebuju zrychlit. Přesto je dost poznat rozdíl mezi prázdným autem a plně naloženým s nalitou vodou atd.
Takže za sebe bych s výkonem asi níž nešel
Na silvestra sem uhanel do amsterdamu po nemecke dalnici chvilkama i 105kmh >:D obytnak fiat ducato rok 85 2.5d 4 valec cca 54kw v novote >:D na vyletech se ale preci nespecha!
S alkovnou jsme dali s podobným Ducatem 2.3 přes tachometrových 160 km/h, ale to mi věřte, celé auto sebou poskakovalo včetně celé kuchyňské výbavy. Ideální cestovní rychlost je kolem 110 km/h, kdy motor na 6 RS netočí ukrutně vysoko. Spotřeba je holt s alkovnou nad 11 L cestovním tempem
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Aha, tak to je škoda, já se loni projel s Transitem 2.2 a kdyby měl kratší převodovku, bylo by to v pohodě, horší je, když se za takové auto připojí třeba vlek se závoďákem...
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Myslím že dost na vině je ta hmotnost. Čím větší motor, tím míň zbývá na užitečné zatížení do celkových 3,5 tun a u obytňáků je to fakt na hraně. Nicméně když už je to taková mizérie, mohli tam dát aspoň nejvýkonnější verzi
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Problémom je hmotnosť, ale nie motora , ale príslušenstva, ktorým sú tie autá ovešané. Markíza 30-40kg, klima nadstavby 35kg, soláry, sat, tv a kopa ďalších blbovín, ktorými sa tieto autá obvešavájú a k tomu fakt, že zákazník chce najväčšie možné auto (7 + metrov) a samozrejme do 3,5 tony. Toto sa tak nejako vylučuje ;-)
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Problém je hmotnost motoru, čím výkonnější verze tím je obvykle i těžší a na ty ostatní bebechy pak zbývá mnohem míň. Proto výrobci volí slabší motory, a samozřejmě je pak auto i trochu levnější ale to spíše v uvozovkách
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Omyl, velkosť obytiek rastie,podobne ako aj nároky zákazníkov. Motory sa zmenšujú naprieč automobilkami. Koľko je rozdiel medzi 2,3 a 3,0 vo váhe? 100kg to asi nebude. Výrobcovia ponúkajú aj vyššiu max hmotnosť ako 3,5t , ale o to málokto stojí, pretože vp C, mýto, atď atď. Jedna 7metrov dlhá búda mi pred domov stojí ;-)
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Pokud tvrdíš že hmotnost motoru nehraje roli pak vůbec nechápu proč tam nemontují rovnou ty nejsilnější verze. Při prakticky trvalé celkové váze kolem 3,5 t je nesmysl požívat slabší motory
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Ty toho zjevně o obytných autech málo víš, že?
Ten motor ti stále dělá třeba čtyřicet, padesát tisíc. Fakt máš pocit, že to je částka, kterou nejde poznat?
Nebo se prostě jen potřebuješ hádat za každou cenu?
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
No ušetřit 40-50 tisíc ze dvou miliónů (tedy nějaké 2% ceny) a pak si deset let v každém kopci nadávat kvůli lakomosti mi nepřijde jako velká výhra.
A proč hádat ? Normálně diskutujeme. Určitě netvrdím že se v obytňákách vyznám, však s nimi jezdím teprve dvacet let.
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Řekneme si, kolik procent lidi si kupuje nový obytňáky. Pokud to nejsou pravověrní dobrodruhové, obytnak si častěji půjčují. Obytnak pro 6 na den v hlavní sezóně kolem 3500/den.
Tudíž se spis dívejte na půjčovny, které tyto auta kupuji
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
S tými pár dňami je to zložité, niekto je s tým preč vždy keď sa dá, a poznám jedného, ktorému obytka stála rok bez pohybu. Nemal čas. Po x rokoch predal a kúpil nové >:D
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Mně spíš přijde, že by si klidně půjčovali, ale do vlastnictví je tlačí realita půjčování - dostupnost a výběr, o stavu nemluvě. Pokud to nedokážeš slušně využít, vlastnictvím masivně přeplatíš. Dražších koníčků můžeš mít víc, takže se snadno můžeme bavit o desítkách milionů v háji (respektive o tom, že se nemůžeš věnovat všemu, čemu bys chtěl a na co bys měl čas). A lidí, kterým na tom nesejde, zase tolik není (to je alespoň můj dojem). Kolikrát pak to, co si koupili, pronajímají. Výjimkou bývají lidé, kterým se to nějak daří dostat do nákladů jejich podnikání.
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Technický stav v požičovni by som ako problém nevidel (často tam máš max 3-4 ročné kusy, ešte častejšie 1-2 ročné) horšia je dostupnosť, kedy si letnú dovolenku rrezervuješ pol roka vopred. Za ten čas sa môže veľa zmeniť
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Víš co, tam jde o fakt, že při půjčování máš k dispozici vždy poměrně nové vozy (záleží samozřejmě na půjčovně) a auta v dobrém technickém stavu. Nemusíš se o nic starat po celý rok, proste prijdes zaplatíš 30k za 8 dní a jedeš
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Budeš sa čudovať, ale na západ od nás dosť. A požičiavanie má jeden nemalý háčik. Auto si rezervuješ na leto pol roka vopred a to fakt môže byť u niekoho problém...
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Kukám na katalóg fiatu a tam ten motor už ani nevidím, možno zostal vyhradený len pre iveco, alebo bohvie čo je za tým. Zmenšovanie motorov nezastavíme ;-)
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
ono to s tou cenou je dosť ošemetné. Hlavne vzhľadom k tomu čo všetko máš už aj v cene od. Kopa vecí, ktorá je dnes štandardom bolo nie tak dávno neskutočným luxusom. Niekde sa šetriť musí >:D
Re: Je vidět, že v tomto oboru nemáte zkušenosti, včetně red
Papierové emisie, downsizing, nič. Máš to naprieč celý priemyslom. MB tiež nahradil V6 R4 a tak ďalej a tak ďalej. Píšem, že prolémom nie je samotný motor , ale mix nárastu veľkosti a vyššiej výbavy ako bolo obvyklé 10-15 rokov naspäť. 3:0 sa postupne vypratala zo samostatného DUCATA, takže do obytky na jeho podvozku si tiež nekúpiš. Za nezmysel to považuješ ty, drvivá väčšina frčí na 2,3 96kW
Nevim, jaky byl ucel teto recenze, ale autor ocividne vubec nerozumi problematice obytnych automobylu - ocividne sedel za volantem podobneho vozidla poprve (a podle zaujeti i naposledy)
Porovnavat obytny automobil z hlediska jizdnich vlastnosti je asi jako delat test silnicnich kol na single tracku - ano, ma to dve kola stejne jako MTB a mozna i podobny retez a pedaly (i kdyz uplne jine), jinak se ale jedna o uplne jiny prostredek. Stejne tak u obytnaku - taky ma 4 kola, motor a podvozek - daleko vice nez jizdni vlastnosti je ale dulezite soustredit se na vnitrni vybavu, kapacitu akumulatoru, celkove zpracovani interieru, velikost a pristupnost garaze atd...
Verim, ze za investici do zapujceni vozidla (nebo zapujceni v ramci marketingove akce Adrie) mohla vzniknout mnohem prinosnejsi a obsahlejsi recenze...
Testovaný kousek nebyl vybaven ani jedním pomocníkem a couvat se skoro sedmimetrovým obytňákem jenom na zrcátka prostě nešlo. Dozadu nevidíte vůbec nic, vzdálenost se kvůli dlouhatánskému převisu odhaduje velmi špatně. Bez asistence další osoby (dobrý, ještě můžeš!) je parkování hodně velké dobrodružství.
>:-[] >:-[] >:-[]
Nešlo=neumím. Tak proč to testujete, když s tím neumíte. To už bez kamer a senzorů neumíte ani couvat a ještě s tak velkými zrcátky? Motor je také dostatečný akorát je třeba si uvědomit s čím jedu, spotřeba odpovídá.
Napadlo mě to samé... Sám mám 7.5m dlouhou Daily a tahám vlek, v práci jezdím s náklaďákem a občas táhnu nějaký stroj na podválu a dříve jsem jezdil s návěsem, takže v tom obytném Transitu mi byla couvací kamera pro smích. A jak už jsem psal, s výkonem problém nebyl, jen ten stálej převod.
Ano nešlo=neumím a co jako? Redaktor popisuje svoje zkušenosti jako "běžného" řidiče osobáku, tzn. simulace reálného světa, kdy se člověk jezdící v běžném osobáku půjčí obytňák. Ne každý jezdí s dodávkou nebo náklaďákem...
Já teda nevím, ale ta auta mají krásně viditelnou zadní hranu. Stačí nebýt tupan a couvá se s tím nádherně. Pomocník se ale vždycky hodí, spíš ovšem k tomu, aby odháněl lidi a hlídal prostor, kam couvám.
Až ti jednou při vyjíždění z pozemku vběhne pod kola malý dítě, vzpomeneš si na to, jak ti bylo k ničemu vidět zadní hranu.
U auta za 2.3 M chybí asistent, co se dá domotovat za 6 tisíc...
To však nezaručí, že k nehodě nedojde. Ani kamera, ani senzory. Je to samozřejmě neštěstí, ale děti, které se nezvládnou pohybovat v provozu, nemají chodit bez doprovodu.
Pořád jsou situace, kdy se další člověk hodí. I s osobním autem. A jen tak se to nezmění, pokud někdo nepřijde s kamerou, která by se zvládla pohybovat nezávisle. Výhoda člověka je právě to, že si může stoupnout na místo, ze kterého dobře vidí. A případně lidi varovat.
jéžišmarjá někdy mám pocit, že sis na mně zasedl, a že cokoliv napíšu musíš rozporovat. když nepomůže ani kamera ani parkovací senzory, za volantem sedí člověk, který se pípnutí lekne a šlápne naplno na plyn, potom se dívám v televizi na špatný film a je na čase ho vypnout.
dobrou noc milé děti...
:-) Nezasedl. A souhlasím s tím, že by to za ty peníze měla být samozřejmost. Jen si nemyslím, že je to samospásné. Senzory nebyly navržené na hlídání zbloudilých chodců a při couvání necivíš neustále do monitoru. Člověk navíc je skvělá věc.
bavorácký systém je kombinací parkovací kamery a zvukového "doprovodu" a přijde mi naprosto bezchybný. parkovací kameru jako takovou /tzn. přenáší přímo to co vidím vzadu/ jsem moc nechápal nikdy, stačí mi to tak jak to je.
každopádně, vynechat u takové obludy z příplatkové výbavy parkovací senzory se mi zdá až neuvěřitelně nepředvídavé. takové auto nakonfiguruje jen někdo, kdo nikdy neřídil.
I mně vyhovuje, ale nic to nemění na tom, že se na display nedívám neustále a zvukový signál je ze senzorů, které ti mají pomoci odhadnout vzdálenost od auta, případně zdi, ne tě varovat před chodci. Je to celkem primitivní technika, která má své slabiny (nemají moc rády sloupky, rampy, nebo myslím věci, které se vůči autu nehýbou - jako třeba při rozjezdu po nastartování; záleží, jaký druh to je). A i kdyby k tomu byly určené - na kontrolu mrtvého úhlu se také slepě nespoléhám.
Se samotnou kamerou nemám problém. U podobného auta je ti vnitřní zrcátko k ničemu (no, leda tak ke kontrole vnitřního prostoru; co třeba děti dělají na zadních sedadlech), i kdyby tam bylo, a otočení ti nijak nepomůže, protože dozadu prostě zevnitř vidět není. Pamatuji si, jak jsem měl na vozíku (přes deset metrů dlouhý prcek) kamery, když jsem s ním prvně jel Eurotunelem. Protože se mi rozhodně nechtělo nájezd pokazit a způsobit zpoždění.
Možná taková auta řídí dlouho a nikdy mu to nechybělo. Osobně nerad couvám, kam nevidím, takže kameru chci, když tu techniku máme. Seeing is believing. :-) Senzory jsou fajn, ale u podobných krabic se celkem snadno odhaduje, kde končí (jelikož jsou to krabice).
Taky dobrý.... A jelikož řidič běžného osobáku dnes neumí couvat bez zrcátek (kdysi se říkalo, že to má v oku, když zrcátka nebyla nebo byla tak malá, že v nich nebylo nic vidět), většinou neumí dnes ani se zrcátky a potřebuje senzory nebo kamery.
Z dnesnich aut neni totiz diky zakulacenym tvarum a sirokym sloupkum, dverim apod. nic videt. U meho MB E nejen ze vubec nevis nic o zadku, ale nevis ani kde poradne konci predek. A na pokus omyl je to docela drahe auto.
Nějaký pátek dozadu rozhodnutí soudu, auto vběhlo řidiči pod kola, neměl šanci ho vidět, díky senzorům by tu šanci měl. I když ho osvobodili, určitě se mu lehce nežije s takovým prožitkem...
Problém senzorů je, že v tom leknutí, protože tě to překvapí, můžeš přišlápnout akcelerátor. A než šlápneš na brzdu, může být pozdě. Navíc si rády popípávají naprosto zbytečně, takže ruší a můžeš se je i snažit ignorovat, pokud je rovnou nevypneš (jedna věc je například parkování do řady, kdy mají sloužit k indikaci vzdálenosti, druhá věc je třeba couvání ze dvora, kdy se ničemu nesnažíš přiblížit a za autem žádná pevná překážka nemá být; funkce hlídající blížíce se provoz by samozřejmě bodla, i tak nerad strkám zadek, kam nevidím). U kamery se zase v tu chvíli můžeš dívat do zrcátka a moc času na reakci nemáš, pokud vběhne přímo za auto.
Když rohy nejsou vidět, tak si odhad musíš vybudovat a je to něco specifického pro to auto. Moc starších aut projetých nemám, ale přijde mi, že jsou na tom dnes mnohem hůř. Mimo kabinu kolikrát chybí referenční body, kterých by ses chytil. Prostě vidíš z karoserie kulové. Samozřejmě si můžeš držet velký odstup, to není umění.
A uberal. Bohuzial ;-\ ;-\ ;-\
Inu odborníci z Auto.cz
Uvidíme s jakou přijde redakční obhájce Ikarlos. Příště vyjde třeba test zahradního traktůrku? Protože Machala bude potřebovat posekat zahradu? Nebo čeho se ještě dočkáme?
Není nad dobu, kdy jsme byli rádi i za obytňáky na podvozcích Barkas, Žuk, Škoda 1203, ti movitější pak na Aviích. Co autor nepochopil, že s takovým autem se nehoní rychlostní limity na dálnici, ale užívá cesty,,, kochá krajinou.....
Proč si myslíš že obytňáky slouží pouze ke kochání ? Co třeba početné skupiny lidí používající tyhle auta jako zázemí při pravidelných sportovních akcích (například motokrosy apod.) - Ti se nekochají, jen v pátek ráno vyrazí aby přejeli co nejrychleji přes republiku do místa akce a v neděli večer zase honem zpátky. To nemá s kocháním nic společného.
A co se týká tvé vysněné doby, je strašně fajn že už je to dávno pryč
je vidět, že jsi s ničím podobným nejel. Sežeň si dodávku stejné velikosti, nalož ji po střechu něčím lehkým třeba polystyrénem a pak s tím zkus zatočit a rychle poznáš co je vysoké těžiště a co by to ve vyšší rychlosti udělalo, kdybys chtěl na dálnici objet náklaďák. Taky je třeba se zamyslet jak to asi brzdí. Samozřejmě někteří jedinci toto neřeší a myslí si, že když to jede tak to přece musí i zatočit a zabrzdit.
Nikdy nejel ?? Pro tvou informaci, s obytňákama jezdím skoro dvacet let - a mám s nimi najetých přes 200 tis. km a to celoročně, v létě i v zimě včetně zasněžených silnic, a občas tahám i těžký přívěs. Takže nějaké teoretické spekulace na mě moc neplatí
Nechci se dohadovat kdo má více nacouváno, než druhý najeto dopředu. Tvůj příspěvek jsem pochopil tak, že 96 kW ti nestačí abys jel co to dá na druhý konec republiky, jelikož ti kochání nestačí. Pro mě za mě měj klidně obytňák s 500 kW a naháněj se s i8, ale v zatáčce nebo mít tě za kufrem bych tě mít nechtěl. Můj příspěvek jsem myslel tak, že 96 kW v pohodě stačí a pokud budeš ochoten respektovat spotřebu jde s tím jet i na hranici limitů, pouze máš jízdní a brzdné vlastnosti asi jako parník. Jinak to co uvádíš, že máš najeto s obytňákem za dvacet let, jsem ještě nedáno dělal s vysokou dodávkou, mnohdy s přívěsem za rok a půl a nikdy jsem po celé Evropě nepotkal obytňák co by jel i na dálnici více jak 120 a na to i 96 kW stačí. Asi to bude tím, že většinou jezdím po Evropě a dálniční střelce s obytňákem na českých dálnicích tudíž moc nepotkávám. Samozřejmě chápu, že ne českých dálnicích, kde se jezdí pořád brzda plyn, protože někdo pomalejší pořád drží levý pruh, tak na to opravdu bude asi 96 kW málo.
Hele asi je zbytečná polemika když má každý svou pravdu. To co píšu si necucám z prstu ale mám reálné srovnání protože jsem s 94 kW autem jezdil čtyři roky a teď mám auto o polovinu silnější a jezdí se mi s ním strašně dobře aniž bych musel do zatáček po dvou kolech jak si asi myslíš.
Prostě s 96 kW jsi brzda provozu a pokud nechceš být, budeš ten motor furt drhnout. Na dálnici ho na těch stodvacet rozjedeš, ale stačí protivítr nebo táhlé stoupání a rychlost padá. O nějaké kochačce na dálnici nemůže být řeč. A stejně tak na okresce občas potřebuješ předjet a zase ty koně potřebuješ, alepoň krátkodobě
Na druhé straně musím konstatovat, že nabídka aut se silnějšími motory jde celkově do kytek, moc velký výběr dnes fakt není
Rasťo Chvála nedávno zavesil na net príjemné video o karavanistike. Tiež nie je odborníkom na karavany, ale myslím že to veľmi fajn zhodnotil. (Celkovo ja všetky jeho testy mám rád)
[odkaz]
PS: Akurát pri tomto teste nerobil kríženie náprav >:D
Víš co, tam jde o fakt, že při půjčování máš k dispozici vždy poměrně nové vozy (záleží samozřejmě na půjčovně) a auta v dobrém technickém stavu. Nemusíš se o nic starat po celý rok, proste prijdes zaplatíš 30k za 8 dní a jedeš
Koukám, že se tady zase rozjela bouřlivá diskuze. Nevím jak vám, ale mně se teda dost líbí. Kdybych už neměl svůj obytňák z [odkaz] tak bych o něm snad i uvažoval. Hlavně ten interiér vypadá fakt překrásně.
Abych pravdu řekla, tak mi takový karavan příjde až moc pohodlný. Na dovolené chci být vždycky co nejblíž k přírodě, a tak většinou s manželem nakoupíme outdoor výbavu a stan z https://armik.cz/ a vyrazíme autem někam stanovat. Minulý rok jsme tímto stylem projeli celé Chorvatsko a bylo to super.