S novou generací modelu A8 dorazí do vozů Audi technologie mild-hybrid, přičemž se bude poléhat na 48voltovou palubní sít. Co přinese řidiči a čím se liší od hybridů jiných značek?
Netuším proč vymýšlejí takové kočkopsy. Když už tam mají výkonný 48 V akumulátor, proč proboha do toho cpou ještě ten prehistorický dvanáctivoltový.
Dyť i ten klasický startér by bylo daleko lepší vyrábět přímo v provedení na 48 V a vyššímu napětí přizpůsobit i elektroniku nebo v nejhorším pro napájení elektroniky tam dočasně prásknout malý měnič 48/12 V.
Re: VW AUDI v roce 2017 konečně objevilo baterky :))))))
Nepochopil. Ono totiž na 12 V je tam celá palubní síť. Řekněme že toto je 1. krok na cestě k přechodu na kompletních 18 V. Zatím by to bylo moc drahé, musí se takových mild hybridů vyrábět víc aby se to zlevnilo. A jednou bude i startér na 48 V nebo žádný startér.
Re: VW AUDI v roce 2017 konečně objevilo baterky :))))))
Četl jsem myslím, že to auto má dva startéry. 12 V pro studené starty (k tomu bude sloužit ta 12 V baterie - asi aby nemuseli tahat startovací proud přes měnič) a 48 V startér-generátor, který využívá stop/ start. Kdo ví, proč pro produkční verzi zvolili tohle řešení (že by u studeného motoru nevěřili řemenu?). V konceptu Q8 byl jen měnič; baterie i startér byly 48 V, pokud si dobře vzpomínám (byl to také výkonnější systém).
Re: VW AUDI v roce 2017 konečně objevilo baterky :))))))
Nakonec to tedy asi vidím stejně. Pokud z nějakého důvodu usoudili, že potřebují samostatný startér pro studené starty, tak se jim nemuselo chtít dělat 48 V. Použili to, co k tomu motoru normálně montují. Ale kdo ví. Možná není problém v řemenu, třeba ta 48 V Li-ion v mrazu nestačí. Možná by to příliš kompromitovalo její využití k pohonu, kdyby měli zajistit, že bude mít dostatek sil. Možná by ji museli udělat větší. Stop/ start si může stav baterie ohlídat.
Re: VW AUDI v roce 2017 konečně objevilo baterky :))))))
presne tak, to je první co me taky napadlo.
jestli tam ma byt 12V palubni sit, tak je daleko jednodussi udelat menic z 48V na 12V na dejme tomu 50A jen na palubni spotrebice, nez na 500A pro starter
Re: VW AUDI v roce 2017 konečně objevilo baterky :))))))
nemá to uplnou logiku vozit další tezkou baterku jen kvůli velkym startovacim proudum.
nejspis chteli zajistit, aby jsi v pripade vybiti "hybridni" baterky nastartoval.
vypada, ze to je sity horkou jehlou, ale nemyslim, si, ze vyvojari jsou pitomci, nejaky důvod tam bude. a ani si nemyslim, ze hlavni důvod je ten, se by museli přemotávat starter na 48V
Re: VW AUDI v roce 2017 konečně objevilo baterky :))))))
Oni tam ale 48 V startér mají. Místo klasického alternátoru je 48 V startér-generátor. Stop/ start má startovat motor právě pomocí 48 V startéru. 12 V se má používat jen pro studené starty.
A napsal jsem to špatně. Napsal jsem, že je tam 12 V baterie, aby měnič nemusel. Ale myslel jsem spíš, je tam 12 V baterie, takže měnič nebude muset. Jako nejlepší tip mi zatím přijde, že je problém ve 48 V baterii, jak jsem spekuloval v jiném příspěvku.
a likvidace motoru jménem Stop start v jiném podání. Zákazníkovi u Audi je putna, zda ušetří dvě deci na sto nebo ne, ten má jiné priority než důchodce ve fabii.
No přesně tak, úspora naprosto minimální. Celá hybridní technologie pokud nedokáže dojet na baterie nabité doma každý den aspoň do práce a zpět je k ničemu. Koho zajímá, jestli auto žere 9 nebo 11l. V kategorii aut vyšší střední a luxusních fakt nikoho. Asi nikdo nechce prušvih, co bude stát na pumpě každých 400km, ale úsporu 10% neřeší nikdo.
zajímavé je, že když by majitelům aut a pořizovací cenou kolem 1,5-2mil mělo být jedno, kolik auto žere, že si 80% z nich pořídí dieselového chrochtáka/smradláka
(ale já vím, ono je to kvůli dojezdu, aby se nemuseli obtěžovat tankováním >:D )
redukce jedu NOx na volnobeh u dyzlu je neucinna, takza ne volnobeh dyzl vypousti vic jedu nez nez při zatizeni.
vypinani motoru, zejména dyzlovych, je proto na miste, i když jim to samozrejme neprospiva, ale to je věc toho dunihlava co toho dyzla musí mit, ja ty jedy cuchat nechci
jj, nadane a genialni deti jsou jiné a nemaji to jednoduche.
co je pro ne prirozene, na to ti ostatní koukaji jako kdyby spadli z visne, takze je často nechapou a nekteri primitivove je i slovne napadaji a urazeji.
poznal jsem to ja, ted to poznavaj i moje deti ;-) .
bod 5)
"Nejprve je ovšem nutno v systému vytvořit teplotu alespoň 180 stupňů, aby se z močoviny začal uvolňovat žádoucí amoniak. To znamená, že například na volnoběh a při malém zatížení motoru to nefunguje vůbec nebo jen málo"
a NOx krome toho ze je jedovaty, tak je jako sklenikovy plyn 200x ucinnejsi nez CO2.
Jak nízké to zatížení musí být, aby teplota klesla tak nízko? A nejsou náhodou nějak ohřívané? Chápu, že je teplota problém pro pasivní regeneraci filtrů, obzvláště těch obyčejných a bez aditiva, ale to jsou vyšší teploty. Ostatně, prakticky celý NEDC představuje nízkou zátěž (auto je odstáté, startovní teplota je někde kolem 20 °C) a právě v tomhle cyklu výrobcům nejvíc záleží na emisích.
Nejlepší by měl být kombinovaný systém LNT+SCR. LNT je tam právě pro nízké teploty, ale nějak si nevzpomínám, že by se mluvilo o nízké zátěži. O studených startech ano.
Zajímavé je, že ho umístili před filtr pevných částic. Řada filtrů potřebuje k oxidaci pevných částic NO2 (jde o pasivní regeneraci za nižších teplot). Normálně se tedy ještě před filtrem mění poměr NO:NO2 ve prospěch NO2, aby ho bylo dost. I teplotu potřebuje filtr vyšší. Tak nějak bych tedy čekal opačné uspořádání. PSA používá (nebo alespoň používalo) aditivum, které by mělo snížit teplotu potřebou pro oxidaci kyslíkem (pořád by měla být třeba vyšší teplota než pro oxidaci NO2), ale přišlo mi, že tam pořád mají katalyzátor pro oxidaci NO (i když to není jeho jediná funkce, dochází v něm i k oxidaci CO a uhlovodíků).
Start Stop se pouziva uz drahne let a nikdy jsem neslysel, ze by motor oddelal. Vsichni vi, ze motoru skodi ale nikdo vlastne nevi jak. Dnesni motory nic nevydrzi a pritom 300, 500 tisic km daji v pohode. Pri slusne spotrebe a vykonu o kterem se tem jednoduchym starsim ani nezdalo :-)
Hybridní technologie je v tomto pojetí technicky zajímavá, otázka ovšem bude, nakolik bude přínosná v reálném provozu. Ony běžné mild hybridy nijak zvlášť nefungují.
Naproti tomu nový motor 2.0 s CNG vypadá zajímavě. Kompozitové nádrže by vyřešily velký koncernový problém s rezavěním, výkon dostečný, systém chlazení trysek snad bude fungovat. Pěkné.
Pro mě je teda g-tron daleko zajímavější informací než MHEV a jsem zvědavej, kdy to bude, A4 g-tron už visí ve vzduchu snad dva roky...
Z hlediska ekologie je provoz na CNG taky daleko zajímavější než o pár procent nižší spotřeba na benzín... O penězích nemluvě. Bude to dobrá náhrada za plynového passata (pokud teda nedojde na slova všech doomsayerů a nevybouchnou mi do té doby ty ocelové nádrže pod zadkem). :-)
Dříve VW používal ocelové nádrže a rezavěly jim, což vedlo k předčasným výměnám. Pokud to servis a případně nějaký ekvivalent STK flákal, bylo zaděláno na problém. Vzpomínám si, že to byl problém u Caddy, ale asi i u dalších. V nových modelech je však už roky nepoužívají. Alespoň předpokládám, že i OIII má kompozitové, jako G7.
Mam prave pocit, ze O3 mala este donedavne prave tie tazsie ocelove a preto aj nizsiu kapacitu nadrze ako Golf. Ale to si len pamatam z clanku, CNG ide mimo mna.
Pro menší modely připravuje Audi LHFV (low hybrid foot vehicle). Auto bude mít v podlaze pro cestující otevírací poklopy a vozidlo půjde rozjíždět s pomocí lidské energie.
Je to echt německé, jako Audi vždycky: tady velmi důležitý kousek a ještě tady a tady také. Jako když kočička s pejskem dělali dort: "Když se tam dá tisíc dobrých věcí, tak budeme mít tisíckrát lepší dort."
Asi budem musiet pozriet do original Audi PRka, lebo robit 48V system len koli pokrocilemu start-stopu a nevyuzit ten el.motor na posilenie systemoveho vykonu, sa mi zda prinajmensom divne. Toboz, ked sa tu este uvadza, ze tento system nebudu kombinovat s EAV / E-Laderom.
Ak je toto cele prelozene spravne a tych 48V nebude pouzitych aj na pohon ( proste mnou predpokladany kratky E-boost v nizkych otackach spalovacieho motora ) tak potom budem musiet dat Audi :no::-!
Len koli spotrebe taketo saskarne...lol
Článek jsem po pravdě ani nečetl (takže nevím, co tu napsali). Má to být 48 V hybrid; z definice tedy nepůjde jen o S/S, ale bude sloužit i k pohonu (a jinde o tom psali přesně v tom duchu). Koukl jsem se po tiskové zprávě a nějak jsem nic nenašel. Jen nic moc vizualizaci.
To je reklamní masáž VW koncenu? respektive Audi? Proč nezařazují i motory z jiných automobilek? Zajímaly by mně i motory japonců a amíků, ale neustále je tady jen VW!!!
Prijde mi, ze pri naveseni elektromotoru na motor se dost zabiji potencial hybridu.. Proc nedaji motor primo na prevodovku? Vzhledem k tomu, ze pri rozjezdu maji auta nejvetsi spotrebu, pomohlo by to asi nejvic... Zaroven by slo rekuperovat i s vypnutym motorem..