Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Audi MHEV (Mild-hybrid): Tak trochu jiný hybrid. Podle Audi!

57 komentářů

kalousek
Netuším proč vymýšlejí takové kočkopsy. Když už tam mají výkonný 48 V akumulátor, proč proboha do toho cpou ještě ten prehistorický dvanáctivoltový.
Dyť i ten klasický startér by bylo daleko lepší vyrábět přímo v provedení na 48 V a vyššímu napětí přizpůsobit i elektroniku nebo v nejhorším pro napájení elektroniky tam dočasně prásknout malý měnič 48/12 V.
peny
Tak ještě že tě tady máme. Nechceš poslat do Audi životopis? Možná tě vezmou na pozici hlavního inženýra.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tak už s tím Kalouskem dejte pokoj, jistě existují i problémy za které nemůže 😄
Kharl.ANTIDIESEL
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D
kalousek
Peny: jako že bych měl dělat ve fabrice ? No fuj ... 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nepochopil. Ono totiž na 12 V je tam celá palubní síť. Řekněme že toto je 1. krok na cestě k přechodu na kompletních 18 V. Zatím by to bylo moc drahé, musí se takových mild hybridů vyrábět víc aby se to zlevnilo. A jednou bude i startér na 48 V nebo žádný startér.
kalousek
A proč by tu palubní síť nemohli napájet jen přes měnič, s vynecháním 12 V aku ?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nemoze tam byt ta 12V baterka kvoli nejakej nestabilite napatia?
kalousek
To mě napadlo taky, ale s nestabilitou napětí si myslím moderní elektronika hravě poradí taky

Podle me jen byli líní vyrobit startér na 48 V
Avatar - wakantanka
wakantanka
Alebo to bude cele len a hlavne o peniazoch. 😄 Takto tam hodia nejaky starter z koncernoveho regalu. 😄
kalousek
jo tak nějak
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no ono je tam v tuto chvíli těch měničů až moc
je to otázka času aby byly všechny komponenty v nabídce 48 V verze
měnič = ztráty
kalousek
Měnič by stačil jeden 48/12 V a pokud se použije pouze pro elektroniku a pár diod k osvětlení, ztráty moc velké nebudou.
topten
menic je levnej a jednoduchej, často je vyhodnejsi mit další menic nez tahnout další drat, jestliže tam je jiné napeti (zde 48V).
_MT_
Četl jsem myslím, že to auto má dva startéry. 12 V pro studené starty (k tomu bude sloužit ta 12 V baterie - asi aby nemuseli tahat startovací proud přes měnič) a 48 V startér-generátor, který využívá stop/ start. Kdo ví, proč pro produkční verzi zvolili tohle řešení (že by u studeného motoru nevěřili řemenu?). V konceptu Q8 byl jen měnič; baterie i startér byly 48 V, pokud si dobře vzpomínám (byl to také výkonnější systém).
_MT_
Nakonec to tedy asi vidím stejně. Pokud z nějakého důvodu usoudili, že potřebují samostatný startér pro studené starty, tak se jim nemuselo chtít dělat 48 V. Použili to, co k tomu motoru normálně montují. Ale kdo ví. Možná není problém v řemenu, třeba ta 48 V Li-ion v mrazu nestačí. Možná by to příliš kompromitovalo její využití k pohonu, kdyby měli zajistit, že bude mít dostatek sil. Možná by ji museli udělat větší. Stop/ start si může stav baterie ohlídat.
topten
presne tak, to je první co me taky napadlo.
jestli tam ma byt 12V palubni sit, tak je daleko jednodussi udelat menic z 48V na 12V na dejme tomu 50A jen na palubni spotrebice, nez na 500A pro starter
_MT_
A proto tam asi bude ta 12 V baterie - aby měnič nemusel zvládat startovací proud (a nebo ta 48 V baterie).
topten
nemá to uplnou logiku vozit další tezkou baterku jen kvůli velkym startovacim proudum.
nejspis chteli zajistit, aby jsi v pripade vybiti "hybridni" baterky nastartoval.
vypada, ze to je sity horkou jehlou, ale nemyslim, si, ze vyvojari jsou pitomci, nejaky důvod tam bude. a ani si nemyslim, ze hlavni důvod je ten, se by museli přemotávat starter na 48V
_MT_
Oni tam ale 48 V startér mají. Místo klasického alternátoru je 48 V startér-generátor. Stop/ start má startovat motor právě pomocí 48 V startéru. 12 V se má používat jen pro studené starty.

A napsal jsem to špatně. Napsal jsem, že je tam 12 V baterie, aby měnič nemusel. Ale myslel jsem spíš, je tam 12 V baterie, takže měnič nebude muset. Jako nejlepší tip mi zatím přijde, že je problém ve 48 V baterii, jak jsem spekuloval v jiném příspěvku.
Avatar - Hittman
Hittman
a likvidace motoru jménem Stop start v jiném podání. Zákazníkovi u Audi je putna, zda ušetří dvě deci na sto nebo ne, ten má jiné priority než důchodce ve fabii.
kesumb
No přesně tak, úspora naprosto minimální. Celá hybridní technologie pokud nedokáže dojet na baterie nabité doma každý den aspoň do práce a zpět je k ničemu. Koho zajímá, jestli auto žere 9 nebo 11l. V kategorii aut vyšší střední a luxusních fakt nikoho. Asi nikdo nechce prušvih, co bude stát na pumpě každých 400km, ale úsporu 10% neřeší nikdo.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
zajímavé je, že když by majitelům aut a pořizovací cenou kolem 1,5-2mil mělo být jedno, kolik auto žere, že si 80% z nich pořídí dieselového chrochtáka/smradláka

(ale já vím, ono je to kvůli dojezdu, aby se nemuseli obtěžovat tankováním >😁 )
Avatar - Hittman
Hittman
Jedno je jim deci sem deci tam, ne tři litry sem, tři litry tam.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
až taková že je to holota?
topten
redukce jedu NOx na volnobeh u dyzlu je neucinna, takza ne volnobeh dyzl vypousti vic jedu nez nez při zatizeni.
vypinani motoru, zejména dyzlovych, je proto na miste, i když jim to samozrejme neprospiva, ale to je věc toho dunihlava co toho dyzla musí mit, ja ty jedy cuchat nechci
Avatar - Hittman
Hittman
Tak se odstěhuj na do And a neotravuj tady většinu svýma kecama. Děkujeme
topten
doba, kdy komunisti prestehovavali cely narody je doufam pryc, tak nevim proc bych se mel stehovat
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Omezenou většinu je potřeba dennodenně cepovat z pozice osvícené menšiny. Za mě topten :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jj, topten je mimořádně osvícený. Vo tom žádná.
kyklop
Vždy bol iný ako ostatné deti >😒]
topten
jj, nadane a genialni deti jsou jiné a nemaji to jednoduche.
co je pro ne prirozene, na to ti ostatní koukaji jako kdyby spadli z visne, takze je často nechapou a nekteri primitivove je i slovne napadaji a urazeji.
poznal jsem to ja, ted to poznavaj i moje deti 😉 .
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdepak mimořádně = jen prostě víc než ty 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kecáš kraviny ale viditelně tě to baví
nu což - blahoslaveni budiž chudí duchem
topten
[odkaz]

bod 5)
"Nejprve je ovšem nutno v systému vytvořit teplotu alespoň 180 stupňů, aby se z močoviny začal uvolňovat žádoucí amoniak. To znamená, že například na volnoběh a při malém zatížení motoru to nefunguje vůbec nebo jen málo"

a NOx krome toho ze je jedovaty, tak je jako sklenikovy plyn 200x ucinnejsi nez CO2.

ses hloupej nebo jen neinformovanej???
_MT_
Jak nízké to zatížení musí být, aby teplota klesla tak nízko? A nejsou náhodou nějak ohřívané? Chápu, že je teplota problém pro pasivní regeneraci filtrů, obzvláště těch obyčejných a bez aditiva, ale to jsou vyšší teploty. Ostatně, prakticky celý NEDC představuje nízkou zátěž (auto je odstáté, startovní teplota je někde kolem 20 °C) a právě v tomhle cyklu výrobcům nejvíc záleží na emisích.

Nejlepší by měl být kombinovaný systém LNT+SCR. LNT je tam právě pro nízké teploty, ale nějak si nevzpomínám, že by se mluvilo o nízké zátěži. O studených startech ano.
topten
skoda, ze sem na tom seminari nebyl, zajímala by me spousta dalších nezodpovězených otázek (nebo nezverejnenych/nezverejnitelnych odpovedi).
_MT_
Zajímavé je, že ho umístili před filtr pevných částic. Řada filtrů potřebuje k oxidaci pevných částic NO2 (jde o pasivní regeneraci za nižších teplot). Normálně se tedy ještě před filtrem mění poměr NO:NO2 ve prospěch NO2, aby ho bylo dost. I teplotu potřebuje filtr vyšší. Tak nějak bych tedy čekal opačné uspořádání. PSA používá (nebo alespoň používalo) aditivum, které by mělo snížit teplotu potřebou pro oxidaci kyslíkem (pořád by měla být třeba vyšší teplota než pro oxidaci NO2), ale přišlo mi, že tam pořád mají katalyzátor pro oxidaci NO (i když to není jeho jediná funkce, dochází v něm i k oxidaci CO a uhlovodíků).
andy2214
Start Stop se pouziva uz drahne let a nikdy jsem neslysel, ze by motor oddelal. Vsichni vi, ze motoru skodi ale nikdo vlastne nevi jak. Dnesni motory nic nevydrzi a pritom 300, 500 tisic km daji v pohode. Pri slusne spotrebe a vykonu o kterem se tem jednoduchym starsim ani nezdalo 😄
Horst Fuchs
Hybridní technologie je v tomto pojetí technicky zajímavá, otázka ovšem bude, nakolik bude přínosná v reálném provozu. Ony běžné mild hybridy nijak zvlášť nefungují.
Naproti tomu nový motor 2.0 s CNG vypadá zajímavě. Kompozitové nádrže by vyřešily velký koncernový problém s rezavěním, výkon dostečný, systém chlazení trysek snad bude fungovat. Pěkné.
scadar
Pro mě je teda g-tron daleko zajímavější informací než MHEV a jsem zvědavej, kdy to bude, A4 g-tron už visí ve vzduchu snad dva roky...
Z hlediska ekologie je provoz na CNG taky daleko zajímavější než o pár procent nižší spotřeba na benzín... O penězích nemluvě. Bude to dobrá náhrada za plynového passata (pokud teda nedojde na slova všech doomsayerů a nevybouchnou mi do té doby ty ocelové nádrže pod zadkem). 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Koncernový problém s rezavěním?
_MT_
Dříve VW používal ocelové nádrže a rezavěly jim, což vedlo k předčasným výměnám. Pokud to servis a případně nějaký ekvivalent STK flákal, bylo zaděláno na problém. Vzpomínám si, že to byl problém u Caddy, ale asi i u dalších. V nových modelech je však už roky nepoužívají. Alespoň předpokládám, že i OIII má kompozitové, jako G7.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Takže jen nádrže? Tak to si nedovolím rozporovat, já to pochopil všeobecně, což se mi moc nepozdávalo. Dík!
P.S. Posílám Ti SZ
_MT_
Jop, nádrže.
Redmex
Mam prave pocit, ze O3 mala este donedavne prave tie tazsie ocelove a preto aj nizsiu kapacitu nadrze ako Golf. Ale to si len pamatam z clanku, CNG ide mimo mna.
_MT_
O3 má stejnou kapacitu jako Golf, 15 kg.
Provocateur
Pro menší modely připravuje Audi LHFV (low hybrid foot vehicle). Auto bude mít v podlaze pro cestující otevírací poklopy a vozidlo půjde rozjíždět s pomocí lidské energie.
kalousek
Tohle už dávno vymysleli Flintstouni. Jen se to na nějakou dobu přestalo používat
starý_kluk
Je to echt německé, jako Audi vždycky: tady velmi důležitý kousek a ještě tady a tady také. Jako když kočička s pejskem dělali dort: "Když se tam dá tisíc dobrých věcí, tak budeme mít tisíckrát lepší dort."
wondog
Tak to bude slusna revolucia pokial ten generator ako sa pise v texte vyraba prud a nie napatie
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Asi budem musiet pozriet do original Audi PRka, lebo robit 48V system len koli pokrocilemu start-stopu a nevyuzit ten el.motor na posilenie systemoveho vykonu, sa mi zda prinajmensom divne. Toboz, ked sa tu este uvadza, ze tento system nebudu kombinovat s EAV / E-Laderom.
Ak je toto cele prelozene spravne a tych 48V nebude pouzitych aj na pohon ( proste mnou predpokladany kratky E-boost v nizkych otackach spalovacieho motora ) tak potom budem musiet dat Audi :no: :-!
Len koli spotrebe taketo saskarne...lol
_MT_
Článek jsem po pravdě ani nečetl (takže nevím, co tu napsali). Má to být 48 V hybrid; z definice tedy nepůjde jen o S/S, ale bude sloužit i k pohonu (a jinde o tom psali přesně v tom duchu). Koukl jsem se po tiskové zprávě a nějak jsem nic nenašel. Jen nic moc vizualizaci.
Daa001
To je reklamní masáž VW koncenu? respektive Audi? Proč nezařazují i motory z jiných automobilek? Zajímaly by mně i motory japonců a amíků, ale neustále je tady jen VW!!!
_MT_
Audi teď mělo nějakou akci, kde představovali techniku.
povalecka
Nene martika jako matrice, rekl bych 😉
Papezja
Prijde mi, ze pri naveseni elektromotoru na motor se dost zabiji potencial hybridu.. Proc nedaji motor primo na prevodovku? Vzhledem k tomu, ze pri rozjezdu maji auta nejvetsi spotrebu, pomohlo by to asi nejvic... Zaroven by slo rekuperovat i s vypnutym motorem..