Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mondeo 2.0 TDCi vs. Opel Insignia 2.0 CDTI – Je Insignia opravdu skvělá?

Na adresu nového opelu střední třídy to byla zatím samá chvála. Potvrdí kvality i proti zavedenému Fordu Mondeo?
Zpět na článek
9. 6. 2017 13:41
9. 6. 2017 13:43
9. 6. 2017 13:45
9. 6. 2017 13:49
9. 6. 2017 15:03
9. 6. 2017 15:36
9. 6. 2017 15:44
9. 6. 2017 15:56
10. 6. 2017 08:01
10. 6. 2017 11:46
12. 6. 2017 11:21
12. 6. 2017 11:24
9. 6. 2017 14:03
9. 6. 2017 22:28
9. 6. 2017 14:21
9. 6. 2017 22:26
9. 6. 2017 13:42
9. 6. 2017 13:44
9. 6. 2017 13:54
9. 6. 2017 15:05
9. 6. 2017 13:48
9. 6. 2017 13:56
9. 6. 2017 13:58
9. 6. 2017 16:05
10. 6. 2017 04:44
11. 6. 2017 17:36
12. 6. 2017 08:49
12. 6. 2017 09:34
12. 6. 2017 11:37
9. 6. 2017 14:32
9. 6. 2017 14:57
9. 6. 2017 15:34
9. 6. 2017 17:41
9. 6. 2017 15:56
9. 6. 2017 18:20
9. 6. 2017 19:21
10. 6. 2017 12:13
10. 6. 2017 17:15
11. 6. 2017 12:01
9. 6. 2017 18:07
9. 6. 2017 20:29
9. 6. 2017 20:45
9. 6. 2017 14:03
9. 6. 2017 14:06
9. 6. 2017 14:18
9. 6. 2017 14:18
9. 6. 2017 14:26
9. 6. 2017 14:30
9. 6. 2017 15:29
9. 6. 2017 15:32
9. 6. 2017 16:11
12. 6. 2017 08:50
13. 6. 2017 07:53
9. 6. 2017 14:20
9. 6. 2017 14:32
9. 6. 2017 14:29
9. 6. 2017 14:39
9. 6. 2017 20:13
9. 6. 2017 16:12
9. 6. 2017 18:56
11. 6. 2017 11:49
11. 6. 2017 23:15
11. 6. 2017 23:59
9. 6. 2017 20:29
9. 6. 2017 21:48
10. 6. 2017 02:16
10. 6. 2017 14:49
11. 6. 2017 15:30
11. 6. 2017 17:25
11. 6. 2017 19:45
11. 6. 2017 20:39
11. 6. 2017 21:34
13. 6. 2017 07:56
Avatar - Anonym
9. 6. 2017 13:26
Srovnaní Insignia vs. Superb
"Dávám si závazek, že jej postavíme proti superbu. Snad se mi povede splašit srovnatelné specifikace, protože tohle bude hodně zajímavý souboj!" - Nie, nebude. Verím totiž tomu, že nejako sa Vám to už zariadiť určite podarí, aby Superb odišiel neporazený... Test Golf vs. Octavia Vám dáva jasný návod, ako na to...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hittman
9. 6. 2017 13:39
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
Myslím, že tentokrát to i přes to, že to bude od Auto.cz, Volkswagen Group, to Supík probendí... >:-[]
Jinak je insignia paráda, téměř v plné palbě po slevě z 953 tis na 740 tis. :yes: za ty prachy jde ledacos auto odpustit, např. užší sedák (na mé tělo), jinak mne nic nanapadá
Avatar - Jenik3
9. 6. 2017 13:40
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
Neni to hazeni hrachu na stenu? Skoda je bozi auto a kdo pochybuje necht si cte jinde. "V jednoho boha verit budes"

Me zklamalo, ze porovnavaji zase naftu - pritom mohli vzit 1.5 benzin na obou stranach. Ja jsem taky pokukoval po Mondeo/Inisignia a musim rici, ze cenova nabidka na pekne vybevenou inisgnii byla zajimava, ale pak prisel japonsky sach-mat (Corolla).
9. 6. 2017 13:41
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
Mondeo asi podobnou specifikaci mezi novinářskými vozy nemá.
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 13:42
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
Porovnání nafty je logické, ve střední třídě ji preferuje většina.
9. 6. 2017 13:51
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
JJ, zatím tomu tak je. ;-)
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
Dobrý den, jak jsem psal v úvodu, měli jsme přislíbený naftový kousek a podle něj jsem hledal konkurenta... Jednalo se o předsériové vozy, moc jsme si nemohli vybírat. No a nakonec u nás přece jenom přistála ta patnáctistovka:) Je ale fakt, že v insignii to nebyl úplně blbý motor. Moc nejel, to je fakt, ale dalo se jezdit do sedmi a půl...
Díky,
Machi
Avatar - Jenik3
9. 6. 2017 18:37
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
Tak si priste reknete cilene o benzin, protoze benzin ma sve misto pod sluncem i v teto tride. Naftu nechme nakladnim vozidlum.
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 13:41
Re: Srovnaní Insignia vs. Superb
Předběhl jsi mě. Doufám, že na rádoby souboj nedojde. 8-s
9. 6. 2017 13:41
One GM
Recept na to, jak postavit skvělé auto na jedněch základech pro celý svět zvládl GM mnohem lépe! :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Hittman
9. 6. 2017 13:43
Re: One GM
Je otázka, co s tím autem udělá Peugeot...
9. 6. 2017 13:45
Re: One GM
Dá mu budíky nad volant a na jinak skvělý základ vymyslí nějakou typickou francouzskou vychytávku.
Avatar - Hittman
9. 6. 2017 13:49
Re: One GM
To by mne omyli... chválím právě to, že se nezbavili všech tlačítek pro základní ovládání klimy a rádia...
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 15:03
Re: One GM
>:-[] :yes: třeba řazení : jednička dozadu, dvojka dopředu.....
9. 6. 2017 15:36
Re: One GM
Napriklad nejake vune do interieru a vzduchovy filtr da az pod baterii, tazke z 5 minutove servisni operace budou 2 hodiny a 2000franku. Tak se vydelava na servisnich prohlidkach.
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 15:44
Re: One GM
Pokud si pamatuju, jednou měli u známého v servisu snad Scénika či jiného frantíka. Nedokázali přijít na to, jak vytáhnout cosi běžně měněného - asi vzduchový filtr. Tož zavolali do Renaultu a bylo jim doporučeno - flexou vyříznout okýnko do plechu!
Nevěřil jsem vlastním očím.
9. 6. 2017 15:56
Re: One GM
U dieselu se meni naftovy filtr kazdou prohlidku a na Meganu 2 je filtr nekde dolu mezi naraznikem a prednim kolem. Takze kolo dolu, podbeh dolu a rukama smatrat po pameti, ktere palivove trubky odpojit. C4 ma taky neco - vzduchac nebo brzdovou kapalinu pod necim. Musis demontovat treba skrtici klapku, aby si nalil brzdovku. Jak co komplikovat, v tom jsou mistri.
10. 6. 2017 08:01
Re: One GM
V pomlouvání Francouzů jste mistři. Zkuste si vyměnit blbý termostat na benzínové Vectře. To filtr dostupný pod nárazníkem u C4 je naprostá hračka pro děti.
A to ještě musíte spěchat, aby vám ten Opel neshnil pod rukama. Protože orezlý už je v katalogu.
Avatar - Beefcake
10. 6. 2017 11:46
Re: One GM
Termostat sa zdaleka nemeni tak casto ako pal.filter, ak vobec.
A hlavne z principu byva niekde to najblizsie k bloku motora, nie ?
Avatar - simon_sez
12. 6. 2017 11:21
Re: One GM
na vymenu peloveho filtru vo Forde Focus mk2 musis odmontovat plynovy pedal >:D
12. 6. 2017 11:24
Re: One GM
To mas pravdu, ale za tym su Anglani nie Nemci.
9. 6. 2017 14:03
Re: One GM
Tady jsou nějaké informace a spy fotky:

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
9. 6. 2017 22:28
Re: One GM
Ta boční silueta se mi ani trošku nelíbí. :-( Vzadu to zase bude tak pro děti.
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2017 14:21
Re: One GM
Jestli narážíš na 508, ta by ještě měla být zcela samostatným modelem, ne? Jedině, že by i ona byla součástí dřívější spolupráce, jako Crossland X.
Avatar - Blue Sun
9. 6. 2017 22:26
Re: One GM
Spíš aby to v rámci faceliftu nějak nezmršili u Insignie.
9. 6. 2017 13:42
Mondeo
Před nedávnem jsem měl poprvé tu čest seznámit se s Mondeem ve variantě kombi a musím řict, že navzdory kritickým recenzím mě naopak mile překvapilo. Byla to je jedna ze základnějších verzí se slabou naftou, navíc jsem bohužel celý den byl pouze v pozici spolujezdce, takže jen dojmy bez jízdních vlastností.. Především kvalita interiéru byla nad očekávání a subjektivně působila lépe než v Passatu. O plastovém obložení dveří v Superbu ani nemluvě. Stejné dojmy jsem měl i z jízdy. Komfort a odhlučnění lepší jak u výše zmíněných "etalonech". Jediné co bych hned vyměnil jsou velmi krátké přední sedáky. Pro osoby vyšších postav dle mého nedostatečné. Ani se mi nechce věřit, že Insignia má sesle ještě o 2cm kratší :-O
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Hittman
9. 6. 2017 13:44
Re: Mondeo
Insignia dle článku má sesle delší
9. 6. 2017 13:54
Re: Mondeo
V tabulce uvádí Ford 480mm, Opel 460mm ... obojí je tedy zoufale málo 8-s
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 15:05
Re: Mondeo
Nějak jsi přehlídl, že Opel má vysouvací sedák. Takže těch 460 je minimum. No problem. ;-)
9. 6. 2017 13:48
Re: Mondeo
Mondeo není primárně nekvalitní, ale celkové sladění vyznívá rozpačitě. Sedačky jsou jedny z nejhorších ve třídě a to i ve vyšších stupních výbavy. Nepodrží, nepodepřou...úděs! Komfort a odhlučnění je bez diskuze lepší, ale o to horší je necitlivost celého auta. Asi jako rozdíl v sexu s ochranou a bez.
Avatar - Verny_2013
9. 6. 2017 13:56
Re: Mondeo
Sedačky aktuálního Mondea, jsou nejhorší nejen ve své třídě, ale pominu-li favorita tak asi úplně nejhorší v jakých jsem kdy seděl.
9. 6. 2017 13:58
Re: Mondeo
Ano, všeobecně se generačně neskutečně zhoršily.
Avatar - fOE
9. 6. 2017 16:05
Re: Mondeo
Hmm, zvlastni, nebudu tvrdit ze jsou ty sedadla dobra (vysoke ukotveni = spatne, nemoznost prodlouzeni = spatne), ale pri svych 181cm musim rict ze i po 800km z toho auta nevylezu polamanej, ale naopak me vubec nic neboli. Jestli se nepletu tak je ford i prezentoval jako ergonomicke. Nedovedu si teda predstavit jak budou ergonomicky fungovat na kohokoliv vyssiho nez jsem ja (i u me je to na(za) hranou, hlavne kvuli te delce sedaku), ale za me to uplna tragedie, aspon vysledkem po dlouhe ceste, neni. ;-)
10. 6. 2017 04:44
Re: Mondeo
Rozlámaný z nich taky nijak extrémně nejsem, ale nemožnost podepřít stehna, ramena je zbytečná. Předchozí křesla byla velmi slušná, nevím proč.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 6. 2017 17:28
Re: Mondeo
Pro mě trochu komická diskuze.. tady na tomto serveru.

Z novýho Superba moc rád vystupuju už po hodině a půl jízdy... něco málo přes 100 km...

Je fakt, že s novým Mondeem relevantní zkušenost nemám.
11. 6. 2017 17:36
Re: Mondeo
To ale neni problem auta, ale tveho fyzickeho stavu. Ja sedim v aute 8-9 hodin v KUSE 5x, 6x tydne.. a zadne problemy, ani sebemensi nemam.
12. 6. 2017 08:49
Re: Mondeo
Jestli něco Supu nechybí, tak je pohodlí na sedačkách. Za tohle ho kritizovat těžko.
12. 6. 2017 09:34
Re: Mondeo
bejvavalo. Superb II komfort. Superb III jeden velky pruser. Jediny rozdiel medzi nimi dvomi, ze tu dvojku poznam s kozenymi sedackami. SupIII je firemny lowcost. Vazne je to tragedia a dobrovolne do toho uz nesadnem.
12. 6. 2017 11:37
Re: Mondeo
Obyc latkove sedackyv obou generacich jsou perfektni. Nemaji bocni vedeni ale na delsi cesty jsou skvele pohodlne. Nicmene co mam ted v MB E je totalni parada. Je jedno jestli tam sedim hodinu nebo 14 hodin, bez prehaneni.
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2017 14:32
Re: Mondeo
V Mondeu jsem sice neseděl, ale docela mě na jeho interiéru irituje tohle, stejně jako u Edge: [odkaz] ...Ta tlačítka mi přijdou jak z nějakého Favoritu. :-)
9. 6. 2017 14:57
Re: Mondeo
Ve Favoritu byly tlačítka velikosti kostek domina, takže nějaký oční problém.
Avatar - white label
9. 6. 2017 15:04
Re: Mondeo
Kdybys napsal třeba z výtahu [odkaz] bylo by to docela trefné, ale zrovna z Favoritu je úplně mimo. [odkaz] ;-)
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2017 15:34
Re: Mondeo
Nechytejte mě za slovo. >:D Už ani nevím jak uvnitř Favorit vypadal, prostě mi to připomíná minulé tisíciletí...Výtah je dobré přirovnání. :-)
9. 6. 2017 17:41
Re: Mondeo
Tak tyhle tlačítka jsou jen u nejvyšší verze audia, takže je vůbec nemusíš mít. Mondeo má několik druhů audia.
Avatar - fOE
9. 6. 2017 15:56
Re: Mondeo
Design je to nejmensi co je na nich spatne, spatne je predevsim rozlozeni. Kdyby v tom byla nejaka logika (klima dola, radio nahore) tak prosim, ale mit to takhle, ze je klima vsude dokola, uprostred radio... na to si clovek nezvykne snad nikdy. 8-s

EDIT: a jeste vetsi nesmysl je mnozstvi cudlu na volantu. :-|
Avatar - guze
9. 6. 2017 18:20
Re: Mondeo
Je to hlavně o zvyku ....
Avatar - fOE
9. 6. 2017 19:21
Re: Mondeo
Zvyknout se da na vse, to ale neznamena ze je to dobre. ;-)
Avatar - guze
10. 6. 2017 12:13
Re: Mondeo
Zvyknout na vse se rozhodne neda, to je muj nazor, nicmene tyto tlacitka jsem po par dnech mackal po pameti, toto zvykani opravdu nebolelo >:D
Avatar - fOE
10. 6. 2017 17:15
Re: Mondeo
Tak to gratuluji, ja si nezvykl ani po roce ;)
Avatar - guze
11. 6. 2017 12:01
Re: Mondeo
Chápu , každému sedne něco jiného ;-)
Avatar - speedfred
9. 6. 2017 18:07
Re: Mondeo
tie tlačítka sa aspoň dobre stláčajú,peklo sú tlačítka na volante ako píše fOE
Avatar - Hittman
9. 6. 2017 20:29
Re: Mondeo
Zajímavé je, že verze s klasickými budíky má i jiný volat a dle mého s lepšíma tlačítkama..
Avatar - speedfred
9. 6. 2017 20:45
Re: Mondeo
je to vcelku možné,pretože tam k tomu digi displaju potrebuješ kdejaké džojstiky aby si to vsetko preklikal :-) , + dalsie tlačítka iba na ovládanie adapt. tempomatu.
za mňa má veľmi dobrý multifunkčný volant P 508
9. 6. 2017 13:43
výbava insignie ok
mne sa páči, že insignia ide s cenou vocpoda, ako zákazník mám voľbu a ak nemusím mať trebárs automatickú klímu alebo iné prkotiny, ušetrím, ak potrebujem plnú paľbu beriem vyššie verzie. V čom je problém?
Rozbalit vlákno
19
9. 6. 2017 13:52
Re: výbava insignie ok
Bez autoklimy si auto na cestování neumím představit. Ta by měla být samozřejmostí, ale stačí jednoduše jít o stupeň výš.
9. 6. 2017 14:50
Re: výbava insignie ok
no veď práve, máš voľbu a to je plus, nie mínus.
Avatar - white label
9. 6. 2017 14:57
Re: výbava insignie ok
Skutečná/úplná volba je o tom, že si to (např. automat. klimu) můžu zvolit nezávisle na ostatní/další výbavě.
Avatar - Dzakobo
9. 6. 2017 14:11
Re: výbava insignie ok
U Opelu to pochopili a nabízejí i výkonné verze kombinované se střídmější výbavou. Kdo chce hodně příplatkové výbavy, stejně mu v salonu dají takovou slevu, že cena bude dost blízko té holobytové.

Ke 170k dieselu je logické zvolit automat, pro manuál zde kromě ceny nevidím jediný důvod. Tím je pořešeno zmíněné občasné chcípnutí motoru.

Karoserie liftback dává ve střední třídě větší smysl než sedan a kdo nechce kombi... Vedle Superbu je exotičtější, ale zároveň klasičtější oproti francouzským konkurentům. :yes:

Insignii v podstatě není co vytknout (a pokud ano, lze to změnit zvolením toho správného příplatku), skoro každému padne do oka a současně je praktická.
V roli potenciálního kupce bych spíš bral 1,5T s manuálem, kde bych čekal i trochu té zábavy za volantem. Opel jede! Snad už vydělají víc než 40€ na autě. ;-)
Avatar - wakantanka
9. 6. 2017 20:42
Re: výbava insignie ok
Chceš tým povedať, že keď to skapína po preradení na dvojku tak je to nie je neduh, ale charakterová vlastnosť, ktorá keď prekáža sa vyrieši automatom?
Avatar - Dzakobo
9. 6. 2017 21:48
Re: výbava insignie ok
2,0 nafta s manuálem je z mého pohledu masochismus, kdo chce diesel, měl by zainvestovat i do automatu - zvlášť, když je tady povedený osmikvalt Aisin. Jinak to chcípání je neomluvitelné, jen myslím, že rozumný kupec se s takovým chováním vůbec nesetká. Samozřejmě nejlepší motor bude 2,0 Turbo, s šestiválcem se počítat zřejmě už nedá, škoda.
Avatar - wakantanka
10. 6. 2017 08:41
Re: výbava insignie ok
Mno, mne automat dáva najviac zmyslu v aute s motorom, ktorý netrpí nadmierou výkonu a krútiaceho momentu, resp. využiteľných otáčok, kedy najviac odbremeňuje vodiča od sústredenia sa na najvhodnejší moment preradenia. "Silné" auto ti toho má reálne odpustiť viac, akurát to bude vykúpené vyššou spotrebou. :-)
10. 6. 2017 11:34
Re: výbava insignie ok
Sorry, ale ted jsem te vubec nepochopil.
Muzes mi to nejak lip vysvetlit..?
Avatar - wakantanka
10. 6. 2017 20:40
Re: výbava insignie ok
Veľký a silný diesel či benzín predsa nutne nepotrebuje automat, ak už tak len kvôli pohodliu či emisiám. Odpustí toho vodičovi podstatne viac ako iný motor, ktorý na to aby má úzke spektrum využiteľných otáčok. Tam sa ten automat šikne skôr. A to že motor tejto Insignie neviem z akého dôvodu skapíňa po preradení na 2 je na zamyslenie. Toto riešiť automatom mi príde ako si škrabať ľavé ucho pravou rukou. :-)
10. 6. 2017 21:29
Re: výbava insignie ok
Jo taks to myslel... No ja tvrdim, ze kdyz diesel, tak kazdopadne radeji s automatem a pokud mozno HDM, ten dokaze hromadu neduhu dieselu zakamuflovat... A zvlast v aute kategorie Passat/Mondeo/Insignia, tam bych o manualu osobne neuvazoval vubec.
Avatar - wakantanka
11. 6. 2017 07:55
Re: výbava insignie ok
Sú dni, keď aj ja osobne uvažujem o aute s automatom, čiže nič proti. :-)
11. 6. 2017 17:29
Re: výbava insignie ok
Zalezi, kolik najedes. Pokud beznych 20 tis rocne, neni pro automat duvod.
Avatar - wakantanka
11. 6. 2017 18:57
Re: výbava insignie ok
Záleží aj kde tie kilometre najazdíš. >:D
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 19:03
Re: výbava insignie ok
Preference automatu má dost malou souvislost s nájezdem.
9. 6. 2017 17:44
Re: výbava insignie ok
Nejlepší koupě Mondea je 9-12 měsíců starý s cca 24.tis. km. Za cenu kolem 650tis. Kč vč. DPH seženete verzi Titanium, 180k diesel, automat, AWD, navi, LED přední světla, senzory vpředu/vzadu, vyhřívaní přední sedačky/volant/sklo. Za pár tisíc se k tomu dá přikoupit prodloužená záruka až na 7let/200.tis. km (tam je potřeba, aby auto mělo už 5 letou záruku, což některá mají), a servis do 90.tisk km, ale to moc lídí neví ... podle mě je ta cena celkem úžasná, za podobný peníz by byl problém koupit takhle slušně vybavenou Octávii natož Superba.
Avatar - Jenik3
9. 6. 2017 18:42
Re: výbava insignie ok
U opelu jsou cenikove ceny takovy dobry zacatek, od ceho se odrazit. Pokud clovek vezme prodejce k autu a zacne porovnavat s konkurenci, cena se odpouta od cenikovych cisel smerem dolu.
Avatar - Dzakobo
9. 6. 2017 21:53
Re: výbava insignie ok
U nové Insignie by tahle strategie nemusela fungovat, protože je objektivně ve většině aspektů lepší než konkurence...
Avatar - Jenik3
9. 6. 2017 23:19
Re: výbava insignie ok
Prekvapive to fungovalo. Z cenikove ceny asi 15% dolu: sedan + benzin 1.5.
11. 6. 2017 00:39
Re: výbava insignie ok
Tak to je podobný u Monďase ... dá se 14 %
9. 6. 2017 13:48
Sedadla v Mondeu
Verzi Vignale jsem řídil a sedadla mi přišla naprosto v pohodě - a to mám skoro metr devadesát a 85 kilo. Naopak v trojkovém Mondeu, kterým jezdím standardně, mám pocit, že sedačky byly dělané pro zápasníky sumo. Insignia možná má lepší sedačky než Mondeo, ale Mondeo je nemá tak špatné, jak autor píše.

Fordy to na tomhle webu nemají lehké :-!
Rozbalit vlákno
11
9. 6. 2017 13:49
Re: Sedadla v Mondeu
Mondeo je má z mého pohledu přesně tak špatné, jak je napsáno. V minulé generaci jsem se usadil na první dobrou, te'd když v něm náhodou jedu mi trvá usazení dost dlouho.
9. 6. 2017 13:55
Re: Sedadla v Mondeu
Ono je spíš z principu ošemetné porovnávat kvalitu tvaru sedadel. Je to jako s oblečením - jsou značky, jejichž střih mi nesedne, ač vyrábějí 10 velikostí. Neprohlásím však, že to šijí blbě.
9. 6. 2017 13:57
Re: Sedadla v Mondeu
Když si příjemně sednu obecně ve většině aut a vrcholný model Fordu mě nechá na holičkách, pak nebudu hledat chybu v sobě ;-)
9. 6. 2017 14:00
Re: Sedadla v Mondeu
Nakonec z toho neplyne nic jiného, že pokud si chceš o autu udělat obrázek, musíš do něj sednout a jet s ním ;-) Testy a diskuze jsou sice fajn, ale sto lidí, sto chutí.
9. 6. 2017 14:03
Re: Sedadla v Mondeu
JJ, určitě. Celkově je s ním kolega spokojený, ale je to vyrovnáno cenou, za kterou auto je.
9. 6. 2017 13:57
Re: Sedadla v Mondeu
Vzhledově mám přesně opačný pocit. Předchozí všude chválené emotivní Mondeo mi přijde zavalité, nevyvážené a zevnitř laciné. Nová generace, která to tu schytává horem spodem je naopak o světelné roky dále.
9. 6. 2017 14:00
Re: Sedadla v Mondeu
Předchozí Mondeo mohlo být vnímáno jakkoliv, ale nedal se mu upřít vynikající podvozek a na FWD i příjemné řízení. Stejně tak sedadla bohatě dimenzovaná.
Jednoduše tahle generace zaspala nástup konkurence a ani cena to neospravedlňuje.
9. 6. 2017 14:43
Re: Sedadla v Mondeu
Říká se 100 lidí = 100 chutí, ale zajímalo by mě z jaké zkušenosti hodnotíte, přináším tu mou kdy obě generace Mondea jsou stále doma:
1. Mondeo liftback MKIV 2.0 Duratec 107kW (benzín) - 2010-2015 (momentálně už jezdí spíš jezdí otec):
- tvrdší naladění podvozku, jízdní vlastnosti velmi dobré, ale že bych to stavěl na piedestál, to ne a to jsme zvyklý motor čas od času protáhnout
- chybí pocit bytelnosti jako u MKIII
- v interiéru více místa než v MKV

2. Mondeo liftback současné generace 1.5 Ecobbost 118kW - 2015-doteď
- v zatáčkách podrží stejně dobře jako předch.generace, ale komfortnější, tišší, celkově o třídu lepší svezení vč. pružnějšího motoru (umím atmosféru vytočit a využít její potenciál, ale dělat to často někdy obtěžuje - vysoké otáčky navazují u spolujezdců pocit 3. kosmické rychlosti..)
- pocitově bytelnější než MKIV
- sedáky možná mírně kratší, ale při přesedání mezi oběma generacemi to nějak nevnímám (73kg, 184 cm) - možná jsem si už zvykl, ale přijde mi to velmi podobné. Asi je to tím starším modelem, ale po přesednutí do staršího se mi sedí pocitově dokonce hůř :-)
- ještě mám SYNC 2 = pomalý infotainment, ale co ovládám častěji na to mám tlačítka (teplota, tempomat, telefon, apod.) a zbytek jede bez problémů, tzn. nemám problém
- srovnával jsem i s aktuální generací superbu a tam mi přišel interiér lepší, ale to čelní sklo superbu.. měl jsem pocit že ho mám u nosu
- v interiéru méně místa které usoupilo vnějšímu designu (když jsou vedle sebe, MKIV vypadá jako dědeček :-) )
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 15:10
Re: Sedadla v Mondeu
Tak to slyším prvně - že někomu připadá MkIII bytelnější než MkIV. Hbitější, lehčí - to jo. Ale bytelnější - tomu nerozumím.
9. 6. 2017 14:04
Re: Sedadla v Mondeu
Co se týká interiéru, pak naprosto souhlasím. Vnější design je otázkou vkusu, mě se líbí nové víc, ale to trojkové taky nedělá ostudu. V čem však bylo trojkové Mondeo vynikající, je kompromis mezi komfortem a citem v řízení. Respektive to ani nebyl moc kompromis, obojí je na skvělé úrovni.
Avatar - guze
9. 6. 2017 18:18
Re: Sedadla v Mondeu
Mám stejný názor, pokud je teda relevantní, měl jsem v USA půjčeného Fusiona Platinum (Vignale), najel jsem s ním bez mála 10t mil, nekdy 1000 mil v kuse a musím říct, že jsem ze sedadel vylejzal bez jakýkoliv bolesti a byly fakt pohodlný, samozřejmě můžou bejt trošku odlišný ... ale jak tu někdo psal, každýmu sedne něco jinýho ;-)
9. 6. 2017 14:03
Dotaz
Ešte pán redaktor by som dodal svetla, ktore ma opel teda od mondea neporovnatelne a myslim, ze ich zrovnavaju s mercedesackymi, co je etalon medzi svetlami. V jej triede teda konkurenciu nema, ak by ste to nahodou aj pri superbe zabudli. Este by stal za zmienku aj onstar assist, co je fakt velmi dobra vec a tiez nikto nic podobne neponuka. Inak super test, a ja som zvedavy strasne na kombinaciu tohto dieselu s 8st automatom, dufam, ze ho otestujete. Dakujem
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hittman
9. 6. 2017 14:06
Re: Dotaz
Mám dojem, že je od ZF, stejnou používá i BMW, uvidíme to sladění s motorem...
Avatar - Dzakobo
9. 6. 2017 14:18
Re: Dotaz
Pro příčné uložení i BMW používá převodovku Aisin, u Opelu čekám to samé.
9. 6. 2017 14:18
Re: Dotaz
Je to 8.st.Aisin.To 8.st ZF jsem měl možnost vyzkoušet v posledním BMW 7 a 5 je to špička. :yes:
Avatar - Dzakobo
9. 6. 2017 14:26
Re: Dotaz
O 8°ZF se už dlouhé roky ví, že je TOP. Včera jsem obhlídnul novou 5ku a naživo super, konečně pěkná 5er, po E60 >:D , co bylo mezi tím mě vůbec nebralo - destilovaná nuda.
9. 6. 2017 14:30
Re: Dotaz
Tak já s ní jezdil v úterý.Sedan 530d xDrive.Skoro plná výbava a jezdí skvěle. :yes:
Předváděčka po slevě za 2M.
Avatar - white label
9. 6. 2017 15:29
Re: Dotaz
Jj, E60 co jí světla nakreslil korejský praktikant...a palubku dodala Desta, hotová Destailovaná krasavice... ;-)
Avatar - white label
9. 6. 2017 15:32
Re: Dotaz
Jj, E60 co jí světla nakreslil korejský praktikant..., hotová destilovaná krasavice... ;-)
Avatar - fOE
9. 6. 2017 16:11
Re: Dotaz
Princip opakovani podtruje pointu, a tady je jeho pouziti zcela na miste. :yes: >:-[]
12. 6. 2017 08:50
Re: Dotaz
Nemůžu souhlasit, E60 vypadá stále moderně a když je v M Paketu, tak se rád stále ohlédnu ;-)
Avatar - fOE
13. 6. 2017 07:53
Re: Dotaz
Kdyby se mnou souhlasil kazdy, to by byla na silnicich docela nuda. ;-)
Kazdopadne kde u vnejsiho vzhledu se muzeme bavit o svych subjektivnich nazorech, u vnitrniho vzhledu a omaku neni o cem se bavit, tam je e60 (stejne jako snad vsechno od BMW z te doby) tragicka.
Re: Dotaz
Dobrý den, musím se omluvit a zastydět, v noci jsem s insignií nejel. S Astrou ale ano a bylo to perfektní. Poprvé na mě nikdo neblikal, nikoho jsem s automatickým přepínáním neoslňoval. A insignia by měla mít podle mě dvojnásobný počet diod, takže vykreslování by mělo být ještě o hodně lepší.
A onstaru jsem už jednou psal, bylo to myslím v testu mokky. A teď nedávno v souvislosti s podobným systémem ve Škodovce - ten oplácký funguje daleko líp,
díky,
Machi

Jo a pokud bude taková verze k dispozici, samozřejmě rádi otestujeme!
Avatar - miromen
9. 6. 2017 14:20
A co dal
Vypada to, že nova Insignia se velmi povedla a Opel mohl mit dobře nakročeno, ale zřejmě bohužel. Velka škoda prodeje tehle značky pod PSA. Jinak jsem ještě Insignii neviděl, ale na fotkach vypada velice dobře, stejně tak již letite Mondeo a oba jsou tak ozdobou teto třidy. Jen u Insignie a vlastně všech poslednich oplu mi trochu nesedi vzhled interieru a to zvlašť oproti předchozim generacim.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - praděda7
9. 6. 2017 14:27
Re: A co dal
Já bych šel tak daleko, že kdyby oběma autům sebrali "odznáčky", tak by je mohli prohlásit za bráchy.... ;-)
Avatar - miromen
9. 6. 2017 14:32
Re: A co dal
Je fakt, že jista podobnost tam je a i rozměrově to jsou třidně oba pořadni kusanci. Nejsou nahodou oba z juesej >:-[]
Avatar - praděda7
9. 6. 2017 15:43
Re: A co dal
To by se dalo zjistit, ale nedivil bych se.... ;-)
9. 6. 2017 14:29
Re: A co dal
Ono to je velmi subjektivne, mne sa to naopak velmi paci aj zvonku aj zvnutra, fakt vydarene. Hlavne sa mi paci, ze tam montuju fakt veci ako vo vyssej triede, vid tie svetla a sedacky, lebo neni ani masazna sedacka ako masazna sedacka. Head up displej, ziadne sklicko ako v ovela drahsom tiguane napr. atd.. vozit som sa tiez este nebol, ale videl som nazivo a vyzera fakt paradne. Inak chlapi aj ja som myslel, ze aisin, ale sa mi zda, ze som niekde cital ze je to oplacka produkcia aj ked sa mi to moc nechce verit. Jednej veci ale nepochopim, ved gm ma vlastne 8, 9 aj 10 stupnove automaty (cadillac, chevrolet) , tak preco tam nemontovali vlastnu produkciu. Asi uz vedeli ze ich predaju co sa mi mimochodom tiez moc nepozdava, ale uvidime
Avatar - miromen
9. 6. 2017 14:39
Re: A co dal
Je to novy model, takže až tak se te vrchovate připlatkove vybavě nedivim. Navic lecos už naznačila nova Astra. Každopadně je to potěšujici a je fajn, že zakaznik ma z čeho vybirat a zač utracet.
Mě spiš, ale šlo o samotny vzhled a celkovou architekturu palubky, ktera mě sice nějak neuraži, ale ani nenadchla. Přesněji řečeno, ja tu v Insignii ještě neviděl, ale soudim dle nove Astry nebo Mokky X.
9. 6. 2017 20:13
Re: A co dal
A jsou ty převodovky GM určené pro příčné uložení (sám nemám ponětí)? Klidně by mohlo být oboje pravda - jak Aisin, tak vlastní produkce. Mohli by mít licenci a vyrábět si ji sami. Chrysler má takhle licenci na 8HP, pokud vím.
Avatar - Wolfsteen
9. 6. 2017 14:39
Překlad infotainmentu
Myslím, že váš problém s vypnutou/zapnutou klimatizací spočíval jen v blbě přeložených slovech. Nemělo tam být místo "vypnout" "zapnout", ale "vypnuto" "zapnuto", tzn. tlačítko zobrazovalo aktuální stav, nikoliv povel k vykonání akce.
To je bohužel častý jev strojového překládání a nejen v autech...
Rozbalit vlákno
23
9. 6. 2017 15:25
Re: Překlad infotainmentu
To ale nic nemění na tom, že je to špatně >:D
Re: Překlad infotainmentu
Jo, to by dávalo smysl... Totálně mě to popletlo, ani po týdnu jsem nevěděl, jak to vlastně je a pokaždé čekal na studený vzduch...
Machi
9. 6. 2017 16:25
Re: Překlad infotainmentu
Nevím, jestli je to věc překladu nebo čtení, ale podle mého soudu podobnou logiku měl Mercedes už před patnácti lety - bylo tam mechanické tlačítko "AC OFF", když nesvítilo, tak byl režim klimatizace plně automatický (tzn. chlazení zapnuté) a když se stlačilo a tedy se na něm rozsvítila kontrolní dioda, tak se vypnulo chlazení. Má to svou logiku. Já třeba funguju prakticky jen v automatickém režimu, jediné, co běžně ladím, je pouze zvolená teplota, implicitně mám chlazení zapnuté a na to nepotřebuju mít kontrolku. Pouze tedy zejména v zimě manuálně přidávám ofuk na přední sklo nebo zapínám vyhřívání zrcátek/zadního skla.
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 16:41
Re: Překlad infotainmentu
Zdar, tak už má šéf tu A4? :-)
A pokud jo - cuká, cuká?
9. 6. 2017 17:15
Re: Překlad infotainmentu
hele, ma ji uz od listopadu, jeste jsem ji neridil (jsme spolu jeste na zadnou delsi cestu nejeli), takze nevim ;-). ale jedna vec je jista - kazdy automat radi jak podnapily jedinec nebo zena (vubec nepremysli dopredu - jako treba ze vidim, ze az to auto v protismeru prejede, tak slapnu na plyn a predjedu ten kamion, ale aby mi dve vteriny pred seslapnutim plynu podradil, to ne >:D )
9. 6. 2017 17:24
Re: Překlad infotainmentu
... ale jinak jeste k te a4ce - jako je to uvnitr designove pekne, ciste az na ten kretensky pridelany displej. a jinak je to auto oproti passatu takove male a uvnitr stisnene. pro dva lidi dobre, vzadu uz to je tak pro jedince do 180cm. auto jako takove jede samozrejme moc hezky, je tichounke a v detailu samozrejme lepsi nez passat. bavime-li se pak o tom, ze ma stejny 2,0tdi (byt podelne) a jen predokolku, pak to auto jako takove z hlediska sluzebniho ucelu na par presne definovanych let moc navic nedava. zakladni 40l nadrz oproti 65l v passatu je vopruz.
Avatar - _Karel_
9. 6. 2017 17:34
Re: Překlad infotainmentu
Nebyl jsem na ni koukat, ale mám pocit, že v nové generaci je vzadu míň místa, než v předešlé. ;-\
Za nádrž 40l by někdo měl dostat nafackováno, emisní zgarb. Mb to pokud vím má stejně, ale bez příplatku dává větší.
9. 6. 2017 18:27
Re: Překlad infotainmentu
coz to audi zdarma dava take vetsi, ale sef to netusil a prodejce se mu o tom zapomnel zminit... tak si ted trha posledni zbytky vlasu, ze tam ma jenom tu malou ;-)
9. 6. 2017 21:03
Re: Překlad infotainmentu
Zmenšování nádrží ve snaze snížit spotřebu, to je neskutečná pitomost a ukázka, jak je systém nemocný. Nestačilo by doporučení, že lidé nemají zbytečně tankovat plnou? >:-[] Nakonec, zbytečné zajížďky a zastávky u pumpy spotřebu nevylepší.
9. 6. 2017 21:32
Re: Překlad infotainmentu
... takze je potreba opet doporucit, aby tankovali radsi plnou >:-[] ... no jasne, ze je to cele pitomost, ale to by se musel nejprve komplexne zamyslet nekdo, kdo z principu veci komplexne uvazovat nedokaze (politik).
Avatar - Beefcake
10. 6. 2017 11:48
Re: Překlad infotainmentu
Tankujte stale za 500 a ceny paliva aj velkost nadrze vam mozu byt ukradnute :-)
10. 6. 2017 12:45
Re: Překlad infotainmentu
... i do babety? ;-)
Avatar - Beefcake
10. 6. 2017 23:44
Re: Překlad infotainmentu
Do babety najma.
Ale tam mozes aj za 50 :-)
11. 6. 2017 07:23
Re: Překlad infotainmentu
tak ja to priste zkusim za pade. vcera jsem to udelal podle tve rady za petistovku a nateklo mi to az do bot ;-)
Avatar - woody-alien
11. 6. 2017 07:31
Re: Překlad infotainmentu
Co takhle nejdřív zkusit dražší pumpu ? >:-[]
11. 6. 2017 09:20
Re: Překlad infotainmentu
Dobrej nápad, zajedu s babetou na dálnici, tam to maj dražší. >:-[]
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 09:22
Re: Překlad infotainmentu
Písni kam jedeš, babetu na dálnici bych rád viděl >:D
13. 6. 2017 19:58
Re: Překlad infotainmentu
to vis a budou tam na me cekat i policajti ;-)
11. 6. 2017 20:36
Re: Překlad infotainmentu
Na druhou stranu nemám problém s tím, že to automobilky tímhle stylem ojebávají - standardně malou, volitelně velkou. Vadí mi však, že se ty velké nějak smrskávají. Pořád se musím smát, když si vzpomenu na Bentaygu s W12... 85 litrů. >:D 150 by neškodilo v takovém tanku.
9. 6. 2017 20:57
Re: Překlad infotainmentu
To u MB je naprosto logické (a řekl bych, že je to u klimatizace celkem běžné). Rozsvícená kontrolka je pozitivní, tedy ano/ zapnuto/ ... A popisek je AC OFF, tedy klimatizace vypnutá. Je klimatizace vypnutá? Ano, je vypnutá = svítí. Je to v podstatě záporná otázka, indikace je tedy otočená (vypnuto místo zapnuto). Bavíme se však o diodě, nikoli o textu, který se dle stavu mění.
9. 6. 2017 21:38
Re: Překlad infotainmentu
no jiste, ja proti tomu nic nenamitam, v podstate stejnou logikou to bylo resene v astre g, ktera mela automatickou klimatizaci (tam teda indikace vyple klimatizace byla formou hlaseni na panelu, pokud bylo chlazeni normalne aktivni, tak to tam nic nepsalo). je to logicke - indikuju ten nestandardni rezim pouziti a ne ten standardni. tedy neprekvapuje me to ani u insignie. pokud je to tam spatne napsano, tak zrejme nevhodny preklad do cestiny (to se stava bezne, to ve svem passatu kolikrat koukam, ktery trouba to prekladal - treba hlaska o zapnutem zapalovani u naftoveho motoru me dostala ;-) ), a nebo tahle inverzni logika jen nedosla panu redaktorovi.
11. 6. 2017 20:28
Re: Překlad infotainmentu
A proto mám rád věci v angličtině. Jsou výjimky, ale většinou mají slušní výrobci anglické verze dobré.

To je úsměvné, ale celkem pochopitelné. I u zážehového motoru je ten termín, řekl bych, spíš přežitek. Zapalování řídí počítač, ty ho jen požádáš, aby laskavě nastartoval motor. :-)
13. 6. 2017 20:01
Re: Překlad infotainmentu
to je samozrejme pravda (ze je to prezitek i u benzinaku), ale zejmena u toho naftaku je to v kazdem pripade principialni nesmysl.
9. 6. 2017 14:57
Naftové biturbo
Od úterý jde zadávat do výroby naftové biturbo 154 KW jak pro LB,tak combi.
Rozbalit vlákno
2
9. 6. 2017 15:50
Re: Naftové biturbo
Kde?? Mas aj link na nejaky cennik?? Lebo na SVK ani CZ cenniku som nenasiel ;-\ , dik
9. 6. 2017 16:34
Re: Naftové biturbo
V to úterý to bylo pouze v interním systému prodejců.Ceník ještě není.
9. 6. 2017 15:37
hmotnosti nesedi
Mondeo Insignia
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1383 / 647 1507 / 603
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2017 16:12
vcelku
zaujimavy suboj zraloka proti bielej velrybe... ;-) ...

inak v tej sedej farbe ale ani insignia nie je zase az taka krasavica... popravde optima sa mi paci viac aj mazda 6... proste su charizmatickejsie ... ale inak chvalim posun opla tymto dynamickym a stihlejsim smerom :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2017 18:56
Re: vcelku
Abych pravdu řekl, zezadu se mi líbí více Mondeo než Insignia, a to právě proto, že se nesnaží křečovitě působit štíhle. A taky má poslední okénko pravé, ne falešné.

PS: když žralok, tak tenhle: [odkaz] :-)
Avatar - woody-alien
11. 6. 2017 11:49
Re: vcelku
No, já u té Insi nějakou zvláštní křeč nevidím. [odkaz]
Tvůj názor respektuju, ale pro mě osobně Insignia Mondeo zvenku i uvnitř válcuje. Doufám, že mi zkušební jízda nepokazí dojem.

Jo, a když už žralok, tak [odkaz] ;-)
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 23:15
Re: vcelku
Spíš tady to vynikne: [odkaz] Nějak mi více imponuje ta velká a přitom ladná zadnice Mondea, než sedanovitější Insginia...Ale 100 lidí, 100 chutí. :-)
Avatar - woody-alien
11. 6. 2017 23:59
Re: vcelku
No, ještě k těm fotkám z galerie. Problém je v tom, že v reálu se k autu obvykle neplazím, neskáču po zadku ani se nešoupu po kolenou....nýbrž k němu úplně normálně dojdu ve stoje. A stejným způsobem si ho i prohlížím. A v tu chvíli z Mondea vidím tohle.[odkaz] No a to mi nijak zvlášť ladný nepřijde. Jasně, při tomhle pohledu se změní i Insignia....no ale viděl jsem ji a pro mě je výsledek jasný. S tvým závěrem nicméně musím souhlasit. Jinak bych ten Jeep Renegade, co mě včera málem sejmul na přechodu před Vinohradským divadlem, musel nutně považovat za výplod své fantazie. >:-[] ;-)
9. 6. 2017 20:29
Srovnání
Tak tomu jsem se od srdce zasmál, cituji: Začínám být zvědavý na kombík. Dávám si závazek, že jej postavíme proti Superbu. Snad se mi povede splašit srovnatelné specifikace, protože tohle bude hodně zajímavý souboj! konec citátu. A já dodávám: Hádejte, kdo ten test vyhraje??? >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
9. 6. 2017 21:48
Re: Srovnání
tady na acz superb, to je jasne. ale z toho bych si hlavu nedelal, to se pak radsi mrknu do diskuze a neco se o obou autech dozvim, protoze vitez a porazeny v prehrsli subjektivnich kriterii objektivne stejne neexistuje. je mi vlastne uplne jedno, ze v tomto konkretnim testu je vitez opel nad fordem. mne zajimaji v textu uvedene konkretni vlastnosti. novou insignii jsem tedy jeste nevidel, tu bych si dovedl predstavit jako pristi povoz, ktery nafasuju po soucasnem passatu, tak se po ni pokukuju. na mondeo nekoukam, to soucasne je z hlediska mych individualnich kriterii naprosty propadak (vzhledove humpolacky mastodont s naprosto nehospodarnym vyuzitim vnitrniho prostoru, z cehoz nejvetsi fail pro me, ktery tu z neznamych duvodu nikdo nikde nezminuje, je chybejici prostor na nohy vpredu u spolujezdce - kdyz me veze kolega, tak si se svymi 180-ti cm posouvam sedacku tak dozadu, ze si za me normalni dospely nesedne. a to jen proto, ze si chci nohy normalne natahnout a nemit je pokrcene s koleny div ne na brade).
Avatar - conductor
10. 6. 2017 02:16
Mondeo 2017
Zena ma od ledna Mondeo ( Fusion ) model 2017. 2,5 benzin ( 125 kw ) , 6r. hydrodyn.automat. Sync 3...
A je to paradni auto. Vzdy kdyz s tim jedu, tak mi da zapomenout na mou naftu v manualu. Motor tichoucky, vic nez naprosto dynamicky dostacujici, hydrod. automat radi lehce, neznatelne. Rozjezdy plynule, bez cukani. Sedacky nejsou na prvni pohled buh vi jak komfortni, ale musim uznat, tak jak i jini psali, ze i po hodne dlouhe jizde neni clovek rozlamany a unaveny. Na vic, mne jde sedacka elektricky stahnout az temer na podlahu a sedak zvednout aby pekne podporil stehna, takze za me jednoznacne velice pohodlny a prijemny posaz. Rozhodne ne jak pise redaktor. Co se tyce plastu a zpracovani, no tak tady by to chtelo mozna trochu vice zabrat, ale rozhodne to neni zadna katastrofa! Naopak, v aute jako v celku, se clovek citi velice prijemne, temer premiove. Stejne tak se i ridi. Za me ma Mondeo v moji specifikaci 4,5* . A benzinovy motor 2,5l s 6 stupnovym hydroautomatem bych nevymenil za diesel ani kdyby diesel stal polovinu benzinoveho auta! A to plati i o Ecoboostu 1.5turbu.
Rozbalit vlákno
2
11. 6. 2017 10:21
Re: Mondeo 2017
Ty nedostatky asi vyniknou hlavne v primem srovnani s Insignii, samo o sobe Mondeo neni spatne.
Za me skoda, ze se nedostalo na Mazdu 6, tam by to pro me bylo zajimavesi. S tou 2.5 a automatem souhlas, to nam v Evrope trochu chybi (i kdyz treba zrovna Mazda 6 podobnou konfiguraci umi).
Avatar - conductor
11. 6. 2017 20:30
Re: Mondeo 2017
Na vic, v testu to vypada na modelovy rok 2016, tedy jeste predfaceliftovy. Facelift 2017 ma mirne zmeny na prednich svetlech a hlavne v interieru je misto paky automatu otocny ovladac. A SYNC 3. Mezi Mazdou 6 a Fusionem jsem se rozhodoval pri koupi. Ve fusionu jsem se proste citil lip. Vyhral tedy on.
10. 6. 2017 14:49
cena
NA ZAVER MATE ZLE UVEDENU CENU MONDEO V ZAKLADE U DIESLU :-) i ked povecme kdo by si kupil radčik insigniu nez mondeo :-)
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2017 10:17
Zprevodovani Mondea
Diky za test, precetl jsem jednim dechem. :yes:

Jedna vec me zarazila - Mondeo vazne toci pri 130kmh 2700? To je u nafty celkem fiasko...
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2017 15:30
Cenovka
Ted jsem koukal jeste na ceník a je to teda neskutecny. 2.0 Turbo 260 koni, 4x4 a automat, druha nejvyssi vybava a cenovka 850k vcetne DPH. Priplatit sraci za navi (25k), destovy a svetelny senzor (6k) a je to. Zminovana Mazda 6 2.5 Revolution Top stoji podobne, vybavena je sice trochu lepe, ale ma o 70 koni min a nema 4x4. Na druhou stranu Mazda je opravdu prijemna na rizeni, a rozdil 0-100 je jen 0,6s... tezka volba.
Rozbalit vlákno
5
11. 6. 2017 17:25
Re: Cenovka
Takze 900 tis. Neboli podobna cena jako veskera konkurence. Nechci ti brat iluze, ale ackoli Opel diky nadvaze a podivnym konim nikdy myslim netrhal rekordy, tech 260 koni bude o dva levely jinde nez 2.5 v Mazde, nedejboze 280 k Superbu a Passatu. Mazda nema proti tomuhle nic, nema nic ani o uroven niz.

Opel se prodavat nebude, zase ho neco zabije. Stejne jako Astru, coz je taky super auto ale jen do chvile, nez si ho ma nekdo koupit realne.
11. 6. 2017 19:45
Re: Cenovka
"O level niz" je co? 1.8TFSi 132 kW? Tomu ta Mazda docela vyrazne ujede. Nebo nejake ty 1.5 Turbo v Oplu a Mondeu? Dtto.

Ad. Cenovka - Superb zacina s 2.0 tfsi 206 kW 4x4 s DSG ve vybave Style (tj nejblizsi konfigurace tomu Opelu) na 1.065.000 dle konfiguratoru, coz je rozdil pres 200 tisic.

Edit. Ale s tim, ze ma Opel divny kone, je to asi pravda, protoze podle tohodle je ta Mazda z nuly na sto dokonce rychlejsi:

[odkaz]
[odkaz]
11. 6. 2017 20:39
Re: Cenovka
O level niz je 162 kw TSI. A ta 2.5 bude srovnatelna prave az s 1.8TSI. A ze by tomu docela vyrazne ujela, to se mi nezda. Nejak ji chybi kone i kroutak k tomu, aby to bylo mozne.
11. 6. 2017 21:34
Re: Cenovka
Mazda 6 ale i s tím 2.5 váží hluboko pod 1400 Kg, což udělá strašně moc...

Superb 2.0 162 kW paradoxně má pořád lepší zrychlení na stovku než tahle Insignia. Něco je špatně - pravděpodobně automat.
Avatar - fOE
13. 6. 2017 07:56
Re: Cenovka
Anebo hodnoty psane vyrobcen. Brat za sve co nam nakuka vyrobce, jeste u casu z 0 na 100, nema cenu. Idealni resit az realne srovnani v testu, se stejnym ridicem, ve stejny den a stejnych podminkach nekde na letistni plose a i tam hledet spis na pruzne zrychleni nez na udaj 0-100.
12. 8. 2017 22:30
Sedadla Mondeo
Mondeo koupeno 6/2015, s obrovskou ztrátou prodano 10/2016. Kvůli sedadlům. Bolest zadku po 100 km, po 200 km peklo, po 300 nenávist. Sedi se na úzkém pásu zadku, stehna jsou ve vzduchu, děs. Na druhou stranu nic pohodlnější z pohledu jizdy, úžasného ticha a noblesy jsem neřídil. Teď si vozim zadek v ergoseats VW. Jsou výborná, ale ten tvrdý podvozek, rány a hrkaní... chce to zkusit. Mondeo pro lidi 190 cm, 100 kg neni kvůli sedadlům vhodné.
Rozbalit vlákno
0