"Dávám si závazek, že jej postavíme proti superbu. Snad se mi povede splašit srovnatelné specifikace, protože tohle bude hodně zajímavý souboj!" - Nie, nebude. Verím totiž tomu, že nejako sa Vám to už zariadiť určite podarí, aby Superb odišiel neporazený... Test Golf vs. Octavia Vám dáva jasný návod, ako na to...
Myslím, že tentokrát to i přes to, že to bude od Auto.cz, Volkswagen Group, to Supík probendí... >:-[]
Jinak je insignia paráda, téměř v plné palbě po slevě z 953 tis na 740 tis. :yes: za ty prachy jde ledacos auto odpustit, např. užší sedák (na mé tělo), jinak mne nic nanapadá
Neni to hazeni hrachu na stenu? Skoda je bozi auto a kdo pochybuje necht si cte jinde. "V jednoho boha verit budes"
Me zklamalo, ze porovnavaji zase naftu - pritom mohli vzit 1.5 benzin na obou stranach. Ja jsem taky pokukoval po Mondeo/Inisignia a musim rici, ze cenova nabidka na pekne vybevenou inisgnii byla zajimava, ale pak prisel japonsky sach-mat (Corolla).
Dobrý den, jak jsem psal v úvodu, měli jsme přislíbený naftový kousek a podle něj jsem hledal konkurenta... Jednalo se o předsériové vozy, moc jsme si nemohli vybírat. No a nakonec u nás přece jenom přistála ta patnáctistovka:) Je ale fakt, že v insignii to nebyl úplně blbý motor. Moc nejel, to je fakt, ale dalo se jezdit do sedmi a půl...
Díky,
Machi
Napriklad nejake vune do interieru a vzduchovy filtr da az pod baterii, tazke z 5 minutove servisni operace budou 2 hodiny a 2000franku. Tak se vydelava na servisnich prohlidkach.
Pokud si pamatuju, jednou měli u známého v servisu snad Scénika či jiného frantíka. Nedokázali přijít na to, jak vytáhnout cosi běžně měněného - asi vzduchový filtr. Tož zavolali do Renaultu a bylo jim doporučeno - flexou vyříznout okýnko do plechu!
Nevěřil jsem vlastním očím.
U dieselu se meni naftovy filtr kazdou prohlidku a na Meganu 2 je filtr nekde dolu mezi naraznikem a prednim kolem. Takze kolo dolu, podbeh dolu a rukama smatrat po pameti, ktere palivove trubky odpojit. C4 ma taky neco - vzduchac nebo brzdovou kapalinu pod necim. Musis demontovat treba skrtici klapku, aby si nalil brzdovku. Jak co komplikovat, v tom jsou mistri.
V pomlouvání Francouzů jste mistři. Zkuste si vyměnit blbý termostat na benzínové Vectře. To filtr dostupný pod nárazníkem u C4 je naprostá hračka pro děti.
A to ještě musíte spěchat, aby vám ten Opel neshnil pod rukama. Protože orezlý už je v katalogu.
Před nedávnem jsem měl poprvé tu čest seznámit se s Mondeem ve variantě kombi a musím řict, že navzdory kritickým recenzím mě naopak mile překvapilo. Byla to je jedna ze základnějších verzí se slabou naftou, navíc jsem bohužel celý den byl pouze v pozici spolujezdce, takže jen dojmy bez jízdních vlastností.. Především kvalita interiéru byla nad očekávání a subjektivně působila lépe než v Passatu. O plastovém obložení dveří v Superbu ani nemluvě. Stejné dojmy jsem měl i z jízdy. Komfort a odhlučnění lepší jak u výše zmíněných "etalonech". Jediné co bych hned vyměnil jsou velmi krátké přední sedáky. Pro osoby vyšších postav dle mého nedostatečné. Ani se mi nechce věřit, že Insignia má sesle ještě o 2cm kratší :-O
Mondeo není primárně nekvalitní, ale celkové sladění vyznívá rozpačitě. Sedačky jsou jedny z nejhorších ve třídě a to i ve vyšších stupních výbavy. Nepodrží, nepodepřou...úděs! Komfort a odhlučnění je bez diskuze lepší, ale o to horší je necitlivost celého auta. Asi jako rozdíl v sexu s ochranou a bez.
Hmm, zvlastni, nebudu tvrdit ze jsou ty sedadla dobra (vysoke ukotveni = spatne, nemoznost prodlouzeni = spatne), ale pri svych 181cm musim rict ze i po 800km z toho auta nevylezu polamanej, ale naopak me vubec nic neboli. Jestli se nepletu tak je ford i prezentoval jako ergonomicke. Nedovedu si teda predstavit jak budou ergonomicky fungovat na kohokoliv vyssiho nez jsem ja (i u me je to na(za) hranou, hlavne kvuli te delce sedaku), ale za me to uplna tragedie, aspon vysledkem po dlouhe ceste, neni. ;-)
bejvavalo. Superb II komfort. Superb III jeden velky pruser. Jediny rozdiel medzi nimi dvomi, ze tu dvojku poznam s kozenymi sedackami. SupIII je firemny lowcost. Vazne je to tragedia a dobrovolne do toho uz nesadnem.
Obyc latkove sedackyv obou generacich jsou perfektni. Nemaji bocni vedeni ale na delsi cesty jsou skvele pohodlne. Nicmene co mam ted v MB E je totalni parada. Je jedno jestli tam sedim hodinu nebo 14 hodin, bez prehaneni.
V Mondeu jsem sice neseděl, ale docela mě na jeho interiéru irituje tohle, stejně jako u Edge: [odkaz] ...Ta tlačítka mi přijdou jak z nějakého Favoritu. :-)
Design je to nejmensi co je na nich spatne, spatne je predevsim rozlozeni. Kdyby v tom byla nejaka logika (klima dola, radio nahore) tak prosim, ale mit to takhle, ze je klima vsude dokola, uprostred radio... na to si clovek nezvykne snad nikdy. 8-s
EDIT: a jeste vetsi nesmysl je mnozstvi cudlu na volantu. :-|
je to vcelku možné,pretože tam k tomu digi displaju potrebuješ kdejaké džojstiky aby si to vsetko preklikal :-) , + dalsie tlačítka iba na ovládanie adapt. tempomatu.
za mňa má veľmi dobrý multifunkčný volant P 508
mne sa páči, že insignia ide s cenou vocpoda, ako zákazník mám voľbu a ak nemusím mať trebárs automatickú klímu alebo iné prkotiny, ušetrím, ak potrebujem plnú paľbu beriem vyššie verzie. V čom je problém?
U Opelu to pochopili a nabízejí i výkonné verze kombinované se střídmější výbavou. Kdo chce hodně příplatkové výbavy, stejně mu v salonu dají takovou slevu, že cena bude dost blízko té holobytové.
Ke 170k dieselu je logické zvolit automat, pro manuál zde kromě ceny nevidím jediný důvod. Tím je pořešeno zmíněné občasné chcípnutí motoru.
Karoserie liftback dává ve střední třídě větší smysl než sedan a kdo nechce kombi... Vedle Superbu je exotičtější, ale zároveň klasičtější oproti francouzským konkurentům. :yes:
Insignii v podstatě není co vytknout (a pokud ano, lze to změnit zvolením toho správného příplatku), skoro každému padne do oka a současně je praktická.
V roli potenciálního kupce bych spíš bral 1,5T s manuálem, kde bych čekal i trochu té zábavy za volantem. Opel jede! Snad už vydělají víc než 40€ na autě. ;-)
Chceš tým povedať, že keď to skapína po preradení na dvojku tak je to nie je neduh, ale charakterová vlastnosť, ktorá keď prekáža sa vyrieši automatom?
2,0 nafta s manuálem je z mého pohledu masochismus, kdo chce diesel, měl by zainvestovat i do automatu - zvlášť, když je tady povedený osmikvalt Aisin. Jinak to chcípání je neomluvitelné, jen myslím, že rozumný kupec se s takovým chováním vůbec nesetká. Samozřejmě nejlepší motor bude 2,0 Turbo, s šestiválcem se počítat zřejmě už nedá, škoda.
Mno, mne automat dáva najviac zmyslu v aute s motorom, ktorý netrpí nadmierou výkonu a krútiaceho momentu, resp. využiteľných otáčok, kedy najviac odbremeňuje vodiča od sústredenia sa na najvhodnejší moment preradenia. "Silné" auto ti toho má reálne odpustiť viac, akurát to bude vykúpené vyššou spotrebou. :-)
Veľký a silný diesel či benzín predsa nutne nepotrebuje automat, ak už tak len kvôli pohodliu či emisiám. Odpustí toho vodičovi podstatne viac ako iný motor, ktorý na to aby má úzke spektrum využiteľných otáčok. Tam sa ten automat šikne skôr. A to že motor tejto Insignie neviem z akého dôvodu skapíňa po preradení na 2 je na zamyslenie. Toto riešiť automatom mi príde ako si škrabať ľavé ucho pravou rukou. :-)
Jo taks to myslel... No ja tvrdim, ze kdyz diesel, tak kazdopadne radeji s automatem a pokud mozno HDM, ten dokaze hromadu neduhu dieselu zakamuflovat... A zvlast v aute kategorie Passat/Mondeo/Insignia, tam bych o manualu osobne neuvazoval vubec.
Nejlepší koupě Mondea je 9-12 měsíců starý s cca 24.tis. km. Za cenu kolem 650tis. Kč vč. DPH seženete verzi Titanium, 180k diesel, automat, AWD, navi, LED přední světla, senzory vpředu/vzadu, vyhřívaní přední sedačky/volant/sklo. Za pár tisíc se k tomu dá přikoupit prodloužená záruka až na 7let/200.tis. km (tam je potřeba, aby auto mělo už 5 letou záruku, což některá mají), a servis do 90.tisk km, ale to moc lídí neví ... podle mě je ta cena celkem úžasná, za podobný peníz by byl problém koupit takhle slušně vybavenou Octávii natož Superba.
U opelu jsou cenikove ceny takovy dobry zacatek, od ceho se odrazit. Pokud clovek vezme prodejce k autu a zacne porovnavat s konkurenci, cena se odpouta od cenikovych cisel smerem dolu.
Verzi Vignale jsem řídil a sedadla mi přišla naprosto v pohodě - a to mám skoro metr devadesát a 85 kilo. Naopak v trojkovém Mondeu, kterým jezdím standardně, mám pocit, že sedačky byly dělané pro zápasníky sumo. Insignia možná má lepší sedačky než Mondeo, ale Mondeo je nemá tak špatné, jak autor píše.
Mondeo je má z mého pohledu přesně tak špatné, jak je napsáno. V minulé generaci jsem se usadil na první dobrou, te'd když v něm náhodou jedu mi trvá usazení dost dlouho.
Ono je spíš z principu ošemetné porovnávat kvalitu tvaru sedadel. Je to jako s oblečením - jsou značky, jejichž střih mi nesedne, ač vyrábějí 10 velikostí. Neprohlásím však, že to šijí blbě.
Nakonec z toho neplyne nic jiného, že pokud si chceš o autu udělat obrázek, musíš do něj sednout a jet s ním ;-) Testy a diskuze jsou sice fajn, ale sto lidí, sto chutí.
Vzhledově mám přesně opačný pocit. Předchozí všude chválené emotivní Mondeo mi přijde zavalité, nevyvážené a zevnitř laciné. Nová generace, která to tu schytává horem spodem je naopak o světelné roky dále.
Předchozí Mondeo mohlo být vnímáno jakkoliv, ale nedal se mu upřít vynikající podvozek a na FWD i příjemné řízení. Stejně tak sedadla bohatě dimenzovaná.
Jednoduše tahle generace zaspala nástup konkurence a ani cena to neospravedlňuje.
Říká se 100 lidí = 100 chutí, ale zajímalo by mě z jaké zkušenosti hodnotíte, přináším tu mou kdy obě generace Mondea jsou stále doma:
1. Mondeo liftback MKIV 2.0 Duratec 107kW (benzín) - 2010-2015 (momentálně už jezdí spíš jezdí otec):
- tvrdší naladění podvozku, jízdní vlastnosti velmi dobré, ale že bych to stavěl na piedestál, to ne a to jsme zvyklý motor čas od času protáhnout
- chybí pocit bytelnosti jako u MKIII
- v interiéru více místa než v MKV
2. Mondeo liftback současné generace 1.5 Ecobbost 118kW - 2015-doteď
- v zatáčkách podrží stejně dobře jako předch.generace, ale komfortnější, tišší, celkově o třídu lepší svezení vč. pružnějšího motoru (umím atmosféru vytočit a využít její potenciál, ale dělat to často někdy obtěžuje - vysoké otáčky navazují u spolujezdců pocit 3. kosmické rychlosti..)
- pocitově bytelnější než MKIV
- sedáky možná mírně kratší, ale při přesedání mezi oběma generacemi to nějak nevnímám (73kg, 184 cm) - možná jsem si už zvykl, ale přijde mi to velmi podobné. Asi je to tím starším modelem, ale po přesednutí do staršího se mi sedí pocitově dokonce hůř :-)
- ještě mám SYNC 2 = pomalý infotainment, ale co ovládám častěji na to mám tlačítka (teplota, tempomat, telefon, apod.) a zbytek jede bez problémů, tzn. nemám problém
- srovnával jsem i s aktuální generací superbu a tam mi přišel interiér lepší, ale to čelní sklo superbu.. měl jsem pocit že ho mám u nosu
- v interiéru méně místa které usoupilo vnějšímu designu (když jsou vedle sebe, MKIV vypadá jako dědeček :-) )
Co se týká interiéru, pak naprosto souhlasím. Vnější design je otázkou vkusu, mě se líbí nové víc, ale to trojkové taky nedělá ostudu. V čem však bylo trojkové Mondeo vynikající, je kompromis mezi komfortem a citem v řízení. Respektive to ani nebyl moc kompromis, obojí je na skvělé úrovni.
Mám stejný názor, pokud je teda relevantní, měl jsem v USA půjčeného Fusiona Platinum (Vignale), najel jsem s ním bez mála 10t mil, nekdy 1000 mil v kuse a musím říct, že jsem ze sedadel vylejzal bez jakýkoliv bolesti a byly fakt pohodlný, samozřejmě můžou bejt trošku odlišný ... ale jak tu někdo psal, každýmu sedne něco jinýho ;-)
Ešte pán redaktor by som dodal svetla, ktore ma opel teda od mondea neporovnatelne a myslim, ze ich zrovnavaju s mercedesackymi, co je etalon medzi svetlami. V jej triede teda konkurenciu nema, ak by ste to nahodou aj pri superbe zabudli. Este by stal za zmienku aj onstar assist, co je fakt velmi dobra vec a tiez nikto nic podobne neponuka. Inak super test, a ja som zvedavy strasne na kombinaciu tohto dieselu s 8st automatom, dufam, ze ho otestujete. Dakujem
O 8°ZF se už dlouhé roky ví, že je TOP. Včera jsem obhlídnul novou 5ku a naživo super, konečně pěkná 5er, po E60 >:D , co bylo mezi tím mě vůbec nebralo - destilovaná nuda.
Kdyby se mnou souhlasil kazdy, to by byla na silnicich docela nuda. ;-)
Kazdopadne kde u vnejsiho vzhledu se muzeme bavit o svych subjektivnich nazorech, u vnitrniho vzhledu a omaku neni o cem se bavit, tam je e60 (stejne jako snad vsechno od BMW z te doby) tragicka.
Dobrý den, musím se omluvit a zastydět, v noci jsem s insignií nejel. S Astrou ale ano a bylo to perfektní. Poprvé na mě nikdo neblikal, nikoho jsem s automatickým přepínáním neoslňoval. A insignia by měla mít podle mě dvojnásobný počet diod, takže vykreslování by mělo být ještě o hodně lepší.
A onstaru jsem už jednou psal, bylo to myslím v testu mokky. A teď nedávno v souvislosti s podobným systémem ve Škodovce - ten oplácký funguje daleko líp,
díky,
Machi
Jo a pokud bude taková verze k dispozici, samozřejmě rádi otestujeme!
Vypada to, že nova Insignia se velmi povedla a Opel mohl mit dobře nakročeno, ale zřejmě bohužel. Velka škoda prodeje tehle značky pod PSA. Jinak jsem ještě Insignii neviděl, ale na fotkach vypada velice dobře, stejně tak již letite Mondeo a oba jsou tak ozdobou teto třidy. Jen u Insignie a vlastně všech poslednich oplu mi trochu nesedi vzhled interieru a to zvlašť oproti předchozim generacim.
Ono to je velmi subjektivne, mne sa to naopak velmi paci aj zvonku aj zvnutra, fakt vydarene. Hlavne sa mi paci, ze tam montuju fakt veci ako vo vyssej triede, vid tie svetla a sedacky, lebo neni ani masazna sedacka ako masazna sedacka. Head up displej, ziadne sklicko ako v ovela drahsom tiguane napr. atd.. vozit som sa tiez este nebol, ale videl som nazivo a vyzera fakt paradne. Inak chlapi aj ja som myslel, ze aisin, ale sa mi zda, ze som niekde cital ze je to oplacka produkcia aj ked sa mi to moc nechce verit. Jednej veci ale nepochopim, ved gm ma vlastne 8, 9 aj 10 stupnove automaty (cadillac, chevrolet) , tak preco tam nemontovali vlastnu produkciu. Asi uz vedeli ze ich predaju co sa mi mimochodom tiez moc nepozdava, ale uvidime
Je to novy model, takže až tak se te vrchovate připlatkove vybavě nedivim. Navic lecos už naznačila nova Astra. Každopadně je to potěšujici a je fajn, že zakaznik ma z čeho vybirat a zač utracet.
Mě spiš, ale šlo o samotny vzhled a celkovou architekturu palubky, ktera mě sice nějak neuraži, ale ani nenadchla. Přesněji řečeno, ja tu v Insignii ještě neviděl, ale soudim dle nove Astry nebo Mokky X.
A jsou ty převodovky GM určené pro příčné uložení (sám nemám ponětí)? Klidně by mohlo být oboje pravda - jak Aisin, tak vlastní produkce. Mohli by mít licenci a vyrábět si ji sami. Chrysler má takhle licenci na 8HP, pokud vím.
Myslím, že váš problém s vypnutou/zapnutou klimatizací spočíval jen v blbě přeložených slovech. Nemělo tam být místo "vypnout" "zapnout", ale "vypnuto" "zapnuto", tzn. tlačítko zobrazovalo aktuální stav, nikoliv povel k vykonání akce.
To je bohužel častý jev strojového překládání a nejen v autech...
Nevím, jestli je to věc překladu nebo čtení, ale podle mého soudu podobnou logiku měl Mercedes už před patnácti lety - bylo tam mechanické tlačítko "AC OFF", když nesvítilo, tak byl režim klimatizace plně automatický (tzn. chlazení zapnuté) a když se stlačilo a tedy se na něm rozsvítila kontrolní dioda, tak se vypnulo chlazení. Má to svou logiku. Já třeba funguju prakticky jen v automatickém režimu, jediné, co běžně ladím, je pouze zvolená teplota, implicitně mám chlazení zapnuté a na to nepotřebuju mít kontrolku. Pouze tedy zejména v zimě manuálně přidávám ofuk na přední sklo nebo zapínám vyhřívání zrcátek/zadního skla.
hele, ma ji uz od listopadu, jeste jsem ji neridil (jsme spolu jeste na zadnou delsi cestu nejeli), takze nevim ;-). ale jedna vec je jista - kazdy automat radi jak podnapily jedinec nebo zena (vubec nepremysli dopredu - jako treba ze vidim, ze az to auto v protismeru prejede, tak slapnu na plyn a predjedu ten kamion, ale aby mi dve vteriny pred seslapnutim plynu podradil, to ne >:D )
... ale jinak jeste k te a4ce - jako je to uvnitr designove pekne, ciste az na ten kretensky pridelany displej. a jinak je to auto oproti passatu takove male a uvnitr stisnene. pro dva lidi dobre, vzadu uz to je tak pro jedince do 180cm. auto jako takove jede samozrejme moc hezky, je tichounke a v detailu samozrejme lepsi nez passat. bavime-li se pak o tom, ze ma stejny 2,0tdi (byt podelne) a jen predokolku, pak to auto jako takove z hlediska sluzebniho ucelu na par presne definovanych let moc navic nedava. zakladni 40l nadrz oproti 65l v passatu je vopruz.
Nebyl jsem na ni koukat, ale mám pocit, že v nové generaci je vzadu míň místa, než v předešlé. ;-\
Za nádrž 40l by někdo měl dostat nafackováno, emisní zgarb. Mb to pokud vím má stejně, ale bez příplatku dává větší.
coz to audi zdarma dava take vetsi, ale sef to netusil a prodejce se mu o tom zapomnel zminit... tak si ted trha posledni zbytky vlasu, ze tam ma jenom tu malou ;-)
Zmenšování nádrží ve snaze snížit spotřebu, to je neskutečná pitomost a ukázka, jak je systém nemocný. Nestačilo by doporučení, že lidé nemají zbytečně tankovat plnou? >:-[] Nakonec, zbytečné zajížďky a zastávky u pumpy spotřebu nevylepší.
... takze je potreba opet doporucit, aby tankovali radsi plnou >:-[] ... no jasne, ze je to cele pitomost, ale to by se musel nejprve komplexne zamyslet nekdo, kdo z principu veci komplexne uvazovat nedokaze (politik).
Na druhou stranu nemám problém s tím, že to automobilky tímhle stylem ojebávají - standardně malou, volitelně velkou. Vadí mi však, že se ty velké nějak smrskávají. Pořád se musím smát, když si vzpomenu na Bentaygu s W12... 85 litrů. >:D 150 by neškodilo v takovém tanku.
To u MB je naprosto logické (a řekl bych, že je to u klimatizace celkem běžné). Rozsvícená kontrolka je pozitivní, tedy ano/ zapnuto/ ... A popisek je AC OFF, tedy klimatizace vypnutá. Je klimatizace vypnutá? Ano, je vypnutá = svítí. Je to v podstatě záporná otázka, indikace je tedy otočená (vypnuto místo zapnuto). Bavíme se však o diodě, nikoli o textu, který se dle stavu mění.
no jiste, ja proti tomu nic nenamitam, v podstate stejnou logikou to bylo resene v astre g, ktera mela automatickou klimatizaci (tam teda indikace vyple klimatizace byla formou hlaseni na panelu, pokud bylo chlazeni normalne aktivni, tak to tam nic nepsalo). je to logicke - indikuju ten nestandardni rezim pouziti a ne ten standardni. tedy neprekvapuje me to ani u insignie. pokud je to tam spatne napsano, tak zrejme nevhodny preklad do cestiny (to se stava bezne, to ve svem passatu kolikrat koukam, ktery trouba to prekladal - treba hlaska o zapnutem zapalovani u naftoveho motoru me dostala ;-) ), a nebo tahle inverzni logika jen nedosla panu redaktorovi.
A proto mám rád věci v angličtině. Jsou výjimky, ale většinou mají slušní výrobci anglické verze dobré.
To je úsměvné, ale celkem pochopitelné. I u zážehového motoru je ten termín, řekl bych, spíš přežitek. Zapalování řídí počítač, ty ho jen požádáš, aby laskavě nastartoval motor. :-)
zaujimavy suboj zraloka proti bielej velrybe... ;-) ...
inak v tej sedej farbe ale ani insignia nie je zase az taka krasavica... popravde optima sa mi paci viac aj mazda 6... proste su charizmatickejsie ... ale inak chvalim posun opla tymto dynamickym a stihlejsim smerom :yes:
Abych pravdu řekl, zezadu se mi líbí více Mondeo než Insignia, a to právě proto, že se nesnaží křečovitě působit štíhle. A taky má poslední okénko pravé, ne falešné.
No, já u té Insi nějakou zvláštní křeč nevidím. [odkaz]
Tvůj názor respektuju, ale pro mě osobně Insignia Mondeo zvenku i uvnitř válcuje. Doufám, že mi zkušební jízda nepokazí dojem.
No, ještě k těm fotkám z galerie. Problém je v tom, že v reálu se k autu obvykle neplazím, neskáču po zadku ani se nešoupu po kolenou....nýbrž k němu úplně normálně dojdu ve stoje. A stejným způsobem si ho i prohlížím. A v tu chvíli z Mondea vidím tohle.[odkaz] No a to mi nijak zvlášť ladný nepřijde. Jasně, při tomhle pohledu se změní i Insignia....no ale viděl jsem ji a pro mě je výsledek jasný. S tvým závěrem nicméně musím souhlasit. Jinak bych ten Jeep Renegade, co mě včera málem sejmul na přechodu před Vinohradským divadlem, musel nutně považovat za výplod své fantazie. >:-[];-)
Tak tomu jsem se od srdce zasmál, cituji: Začínám být zvědavý na kombík. Dávám si závazek, že jej postavíme proti Superbu. Snad se mi povede splašit srovnatelné specifikace, protože tohle bude hodně zajímavý souboj! konec citátu. A já dodávám: Hádejte, kdo ten test vyhraje??? >:D >:D >:D >:D >:D
tady na acz superb, to je jasne. ale z toho bych si hlavu nedelal, to se pak radsi mrknu do diskuze a neco se o obou autech dozvim, protoze vitez a porazeny v prehrsli subjektivnich kriterii objektivne stejne neexistuje. je mi vlastne uplne jedno, ze v tomto konkretnim testu je vitez opel nad fordem. mne zajimaji v textu uvedene konkretni vlastnosti. novou insignii jsem tedy jeste nevidel, tu bych si dovedl predstavit jako pristi povoz, ktery nafasuju po soucasnem passatu, tak se po ni pokukuju. na mondeo nekoukam, to soucasne je z hlediska mych individualnich kriterii naprosty propadak (vzhledove humpolacky mastodont s naprosto nehospodarnym vyuzitim vnitrniho prostoru, z cehoz nejvetsi fail pro me, ktery tu z neznamych duvodu nikdo nikde nezminuje, je chybejici prostor na nohy vpredu u spolujezdce - kdyz me veze kolega, tak si se svymi 180-ti cm posouvam sedacku tak dozadu, ze si za me normalni dospely nesedne. a to jen proto, ze si chci nohy normalne natahnout a nemit je pokrcene s koleny div ne na brade).
Zena ma od ledna Mondeo ( Fusion ) model 2017. 2,5 benzin ( 125 kw ) , 6r. hydrodyn.automat. Sync 3...
A je to paradni auto. Vzdy kdyz s tim jedu, tak mi da zapomenout na mou naftu v manualu. Motor tichoucky, vic nez naprosto dynamicky dostacujici, hydrod. automat radi lehce, neznatelne. Rozjezdy plynule, bez cukani. Sedacky nejsou na prvni pohled buh vi jak komfortni, ale musim uznat, tak jak i jini psali, ze i po hodne dlouhe jizde neni clovek rozlamany a unaveny. Na vic, mne jde sedacka elektricky stahnout az temer na podlahu a sedak zvednout aby pekne podporil stehna, takze za me jednoznacne velice pohodlny a prijemny posaz. Rozhodne ne jak pise redaktor. Co se tyce plastu a zpracovani, no tak tady by to chtelo mozna trochu vice zabrat, ale rozhodne to neni zadna katastrofa! Naopak, v aute jako v celku, se clovek citi velice prijemne, temer premiove. Stejne tak se i ridi. Za me ma Mondeo v moji specifikaci 4,5* . A benzinovy motor 2,5l s 6 stupnovym hydroautomatem bych nevymenil za diesel ani kdyby diesel stal polovinu benzinoveho auta! A to plati i o Ecoboostu 1.5turbu.
Ty nedostatky asi vyniknou hlavne v primem srovnani s Insignii, samo o sobe Mondeo neni spatne.
Za me skoda, ze se nedostalo na Mazdu 6, tam by to pro me bylo zajimavesi. S tou 2.5 a automatem souhlas, to nam v Evrope trochu chybi (i kdyz treba zrovna Mazda 6 podobnou konfiguraci umi).
Na vic, v testu to vypada na modelovy rok 2016, tedy jeste predfaceliftovy. Facelift 2017 ma mirne zmeny na prednich svetlech a hlavne v interieru je misto paky automatu otocny ovladac. A SYNC 3. Mezi Mazdou 6 a Fusionem jsem se rozhodoval pri koupi. Ve fusionu jsem se proste citil lip. Vyhral tedy on.
Ted jsem koukal jeste na ceník a je to teda neskutecny. 2.0 Turbo 260 koni, 4x4 a automat, druha nejvyssi vybava a cenovka 850k vcetne DPH. Priplatit sraci za navi (25k), destovy a svetelny senzor (6k) a je to. Zminovana Mazda 6 2.5 Revolution Top stoji podobne, vybavena je sice trochu lepe, ale ma o 70 koni min a nema 4x4. Na druhou stranu Mazda je opravdu prijemna na rizeni, a rozdil 0-100 je jen 0,6s... tezka volba.
Takze 900 tis. Neboli podobna cena jako veskera konkurence. Nechci ti brat iluze, ale ackoli Opel diky nadvaze a podivnym konim nikdy myslim netrhal rekordy, tech 260 koni bude o dva levely jinde nez 2.5 v Mazde, nedejboze 280 k Superbu a Passatu. Mazda nema proti tomuhle nic, nema nic ani o uroven niz.
Opel se prodavat nebude, zase ho neco zabije. Stejne jako Astru, coz je taky super auto ale jen do chvile, nez si ho ma nekdo koupit realne.
"O level niz" je co? 1.8TFSi 132 kW? Tomu ta Mazda docela vyrazne ujede. Nebo nejake ty 1.5 Turbo v Oplu a Mondeu? Dtto.
Ad. Cenovka - Superb zacina s 2.0 tfsi 206 kW 4x4 s DSG ve vybave Style (tj nejblizsi konfigurace tomu Opelu) na 1.065.000 dle konfiguratoru, coz je rozdil pres 200 tisic.
Edit. Ale s tim, ze ma Opel divny kone, je to asi pravda, protoze podle tohodle je ta Mazda z nuly na sto dokonce rychlejsi:
O level niz je 162 kw TSI. A ta 2.5 bude srovnatelna prave az s 1.8TSI. A ze by tomu docela vyrazne ujela, to se mi nezda. Nejak ji chybi kone i kroutak k tomu, aby to bylo mozne.
Anebo hodnoty psane vyrobcen. Brat za sve co nam nakuka vyrobce, jeste u casu z 0 na 100, nema cenu. Idealni resit az realne srovnani v testu, se stejnym ridicem, ve stejny den a stejnych podminkach nekde na letistni plose a i tam hledet spis na pruzne zrychleni nez na udaj 0-100.
Mondeo koupeno 6/2015, s obrovskou ztrátou prodano 10/2016. Kvůli sedadlům. Bolest zadku po 100 km, po 200 km peklo, po 300 nenávist. Sedi se na úzkém pásu zadku, stehna jsou ve vzduchu, děs. Na druhou stranu nic pohodlnější z pohledu jizdy, úžasného ticha a noblesy jsem neřídil. Teď si vozim zadek v ergoseats VW. Jsou výborná, ale ten tvrdý podvozek, rány a hrkaní... chce to zkusit. Mondeo pro lidi 190 cm, 100 kg neni kvůli sedadlům vhodné.