Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Dinar
Klobouk dolů!
| 10. 6. 2017 14:41
:-) :yes: :yes:
Klobouk dolů!
| 11. 6. 2017 11:59
Vedel by som si predstaviť značku TATRA ako teslu nášho regiónu,
Avatar - petr164
Klobouk dolů!
| 12. 6. 2017 19:31
Nejste sám. V týmu tato představa existuje též.
Avatar - narona
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 10. 6. 2017 16:29
než neustálá snaha o sporťáky. Třeba přibližovadlo do města... :-) Myslím si že by to pak mohli i malosériově vyrábět a kupce by určitě našlo.
Avatar - rokyta.p
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 10. 6. 2017 17:18
Na zisk to stejně primárně není. Sporťák je alespoň bavil. Super jak všechno jen FMMI - Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství. Kdežto FS Fakulta strojní a jeji veeeleslavný institut dopravy (= Jan Daněk a jeho hnus) zhola nic !!! Ti mají na okenním parapetu 1 reflektor a 1 blatník od Auto Tichy to je vše. Gratulace schopnému vedení FMMI :-!
Avatar - aproximus
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 10. 6. 2017 19:01
neznám pozadí, ale měl jsem za to, že na tom projektu dělají lidi napříč fakultami ...
Avatar - rokyta.p
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 10. 6. 2017 20:31
Ten projekt není zdaleka první. Nějaká Tatra Beta na baterky, skládačky Kaipanu, solární auta jak by skibob s cyklo koly atd, tam to celkem kvete mnoho let. Ale všechno FMMI. Strojárna, která má obory z dopravní techniky (včetně automobilové) se chodí dívat leda na opuštěné lokomotivy stojící v kopřivách za moravskoslezskými chemickymi závody. Proto jsem taky přešel na letadla. Zda někdo pomohl s elektromotorem (asi jo) je jedno. Strojaři si na žádný z těchto projektů nikdy nemohli ani sáhnout. A dělal to jmenovitě Prof. Jan Daněk. Tak aby to budoucí studenti věděli a vybrali si správnou fakultu.
Avatar - speeder75
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 10. 6. 2017 21:00
Konkrétně do tohoto projektu byli zapojeni i strojaři.
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 11. 6. 2017 07:38
Dokonce i strojaři ? Sice neznám oblasti působení jednotlivých fakult ale konstrukci elektromobilu bych už podle názvu očekával především od strojařů a elektrotechniků. Co má s touhle činností společného metalurgie a materiálové inženýrství ?
Avatar - petr164
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 12. 6. 2017 19:35
Aha, pán netuší, že pro vývoj podvozku a bodykitu je právě metalurgie zásadní věc.
Avatar - petr164
Lepší by bylo nějaké použitelnější vozítko
| 12. 6. 2017 19:33
Začít takto umožňuje snadno přejít na jednodušší dvoukolku. Tohle je testbed s kompletním designem a vývojem včetně testů, což je ověření něčeho směřujícího k sériím, nikoli nutně takto sportovního střihu.
DESIGN...
| 10. 6. 2017 18:27
Škoda, že tak dobré technice nenechali udělat i slušivý kabátek. Tenhle mix čehosi s čímsi by neobstál ani jako čínský plagiát >:D Silueta by celkem ušla, zadek s přimhouřením oka taky, ale kdo vymyslel tu přední matlaninu, to je po designerské stránce propadák na plný čáře... Takovej mix japonského sporťáku s anglickou náturou...

Ale za techniku :yes:
Avatar - aproximus
DESIGN...
| 10. 6. 2017 19:02
mě poděsil hlavně profil. tam je ta tvarová disharmonie vyloženě do očí bijící. předek je ok.
Avatar - petr164
DESIGN...
| 12. 6. 2017 19:30
Ano, ale - jakoby se zhlédli u BMW, kde u menších kupátek o hmotové harmonii nelze hovořit vůbec.
paráda
| 10. 6. 2017 20:33
s ohledem na skromné podmínky je to parádní výsledek zejména nadšeného přístupu celého týmu. Chtěl bych se zeptat, jestli už se nějak posunulo případné praktické využití, resp. jestli už někdo alespoň naznačil zájem využít vyvinutou techniku v praxi - naposledy, když jsem o tom s p. Tomčíkem diskutovali, tak byla odezva "zvenku" spíše slabá až odmítavá, což je nepochopitelné zklamání už s ohledem na skutečnost, kdo všechno má jinak elektromobility plnou hubu...
Přeji hodně sil pro další boj na všech frontách.
Potlesk a dotaz
| 10. 6. 2017 20:34
Tleskám :yes: :yes: :yes: a mám dotaz - vzhledem k tomu, že jsou použity 4 pomaluběžné motory s velkým krouticím momentem, rozumím tomu tak (v textu to nikde není uvedeno), že vůz nemá žádnou převodovku ani variátor, ale kola jsou přímo na osách elektromotorů, případně je každý elektromotor ke "svému" kolu připojen přes stálý převod?
Že bych se někdy konečně dočkal svého snu, že motory budou integrovány přímo do disků kol :-) ?
Potlesk a dotaz
| 11. 6. 2017 07:21
Vzhledem k parametrům motorů bych si taky tipnul přímý pohon kol bez mezipřevodu. Výhodou je určitě jednodušší konstrukce, jako nevýhoda mi naopak přijde charakteristika těchto konkrétních motorů, které dosahují maxima výkonu až poměrně vysoko - až při cca 55% svých provozních otáček. To je mnohem později než u běžně používaných rychloběžných synchronních i asynchronních motorů u zavedených výrobců elektromobilů.

A údiv pana redaktora nad vysokým momentem mi přijde poněkud úsměvný. Aniž bych chtěl zpochybňovat obecně dobrou akceleraci elektromobilů, je potřeba si uvědomit, že dynamiku dělá výhradně výkon - hodnota momentu ji nijak zásadně neovlivní. Protože z hlediska zrychlení stejnou roli jako moment motoru hraje i průměr kol nebo případný mezipřevod. K těmto paramtrům se ale odborní redaktoři nikdy nevyjádří, vždy se jen docela diletantsky rozplývají nad udanou hodnotou momentu
Avatar - petr164
Potlesk a dotaz
| 12. 6. 2017 19:29
Ehm dovolím si podotknout, že není výkon jako výkon a ten rozhodující je na hřídeli kola za všemi převody. Krouťák není o akceleraci, ale o schopnosti udržet záběr, což je po dosažení požadované rychlosti to podstatné.
Avatar - Ada je tady
Hezké, ale...
| 11. 6. 2017 05:34
... úplně k ničemu. Jako zatím všechny elektromobily. To i vozítko na 2 ploché baterky, které jsem z Merkuru postavil před 50 lety umělo hezky akcelerovat, ale baterky vydržely jen pár rozjezdů. Študentíci by měli spíše pracovat na dodávce, která bude umět jezdit po městě s rezervou celý den bez dobíjení. :-!
Avatar - petr164
Všechny palce hore!
| 12. 6. 2017 19:25
Tihle nadšenci zaslouží obrovské uznání za entuziasmus, s nímž vytváří to, na co se nezmůže kdejaká korporace, za technickou a technologickou zdatnost a v neposlední řadě na školu hrou v podobě praxe, s níž pak lze projektovat a produkovat se znalostí věci kdeco. Mimochodem, parametry SCX vůbec nejsou špatné a dojezd je jen o kapacitnějších akumulátorech s větší hustotou energie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku