Vnější kabát vypadá svěže a dospěle, má to sportovní šmrnc. Interiér je hravý a příjemný na pohled při zachování ergonomie. Bravo Polo. To se povedlo. Jen nechápu proč tam cpou ty 1,0 MPi bez turba. To bude pro řidiče masochistu. Pro mě bu 1,5 EVO.
len dufam ze zaklad bude mat este klasicke budiky.. lebo ten digitalny cirkus je podla mna nie je moc pekny ... ale je to zrejme len vysada gti verze ;-)
mne kusok vadi ze uz to nie ja take zlate kompaknte ňuňu ... uz to neposobi tak kompaktne hravo ... uz to naopak vyzera ozaj ako golfik ... cim sa kusok straca akesi caro tycho malych vozov ktorych krasa spocivala vzdy prave v akejsi rozmerovej kompaktnosti ... tie dnesne male vozy sa ale z generaciu az nebezpecne zvacsuju ak si to niekto vsima ... a ani nechcem vidiet toto polo stat vedla toho spred 20 rokov... ktore bude vedla neho razom sikovnym az hravo posobiacim stylovym miniautom ;-)
rozhodne sa mi to paci viac ako baby leon ... aj ked kusok ta klasicka siluea pola akoby uz tu zmizla a vidim tu uz viac siluetu rozplacnuteho golfa ... keby to nemalo to male zadne okienko pri C stlpiku tak poviem ze by to kludne mohol byt aj golfik ;-) .. ale nie ok ... chapem ze tieto nove male auta uz proste dnes male moc nie su takze co spravime ( akurat ze tym akosi stracaju na hravosti a krase )... chapem polo uz muselo nahanat konkurentov aj v tomto smere a uz asi nemoze a nechce byt stale jedno z tych najmensich v triede ... a zrejme casom poziciu sikovneho pola uz prevezme nastupca UP-u tak to vidim
ale je fakt pekne... proste baby golf.... len to chce nejaky stvorvalec slusny aj pre beznych zakaznikov ( mimo tych kdejakych gti verzii ) a slo by to :yes:
tříválec je na prd...bez diskuze!
Nový 1.5 TSI bude slušný...nějakou tu 1.2 atmosferu by to chtělo taky.
Digi display se mi taky nelíbí.
Klasické sportovní tubusy by byly lepší.
Jinak moc pěkný deesign , karoserie i interieru.
Ibiza se mi zdá o fous hezčí , ale auta jsou si dost podobná..jako bratříčci , že ? :-)
Občas se nějaký blázen fakt najde??
Tříválec patří do sekačky nebo do člunu >:-[]
Ale chápu , že někdo peníze nemá a je to sociální motor pro chudé.
Jenže , až se ten krám podělá , a on se podělá , tak to ten chudák draze zaplatí.. >:D
Jojo, jesli si nejakej prachac kupuje Polo jako jediny auto, urcite bude shanet 6valec. Ale pro vetsinoveho kupce, jako 2. nebo 3. auto do rodiny pojizdwjici po meste bude 3 valec azaz.
Já bych Polo bral jako jediné auto, klidně s 1.0 TSI, a to ne na popojíždění po městě, ale na všechny typy silnic. Takový motor je plnohodnotným pohonem pro Focus, tak proč ne pro Polo...
Vzhledem k tomu, že snímky auta už jsou k vidění snad dva měsíce, tak se žádné překvapení nekoná.
Z venku stále v rozpacích. Přední část nějak nepasuje na zbytek a působí na mě nějak latinsky. Aktuální generace se s proporcemi popasovává lépe.
Interiér v prezentační výbavě velmi dobrý, ovšem chtěl bych vidět základní verzi bez barevného dekoru a toho displeje... ;-)
aktualna generacia totiz nie je este tak rozplacnuta ... ma svoje proporcie ktore su ake su... tato nova je proste uz podstatne sirsia .. je aj kusok dlhsia.. je to kasnou zrazu akesi roztecene .. ako ked si vezmes rusku zmrzlinu a nechas ju polhodinu na stole mimo mraznicky.. tiez sa kusok uz roztecie kazdym smerom. aj do dlzky aj do sirky... proste tie male auta uz stracaju svoje kompaktne tvary... su uz rozplacnutejsie dlhsie macatejsie robustnejsie .. uz to nie su take sikovne stihle "kvadre" ale skor akesi placate stvorce ... ale co spravis.. treba si na to asi zvyknut ze proporcie malych aut uz proste sa menia rovnako ako sa menia aj dalsie veci a priority vo svete aut.,.. auto to proste bude pekne len uz kusok take kasmou "roztecene" ale asi ako kazde dnesne uz nove male auto... casom to tak vidim ze kto bude chciet nieco sikovne s primeranymi nerozplacnutymi proporciami tak bude uz skor lovit vo vodach swiftu.. UPu... ;-)
Nová generace je jistě o hodně lepší než stará..ale zase bude stát o dost více.
Zvětšení auta je anopak fajn , spíš mě vadí že je víc a víc placaté..nižší.
5 CM DO VÝŠKY BYCH PŘIDAL.
Konečně vw po desetiletích zjistil, že navigace by měla být co nejblíže v zorném poli řidiče. Fakt sem nikdy nepochopil koncern a jeho navigace umístěné někde dole u šaltrpáky... A novináři se mohli roztrhat nad noblesou jak bylo vše tak jak má být, prostě tam měli bordel a je to >:D celkově musím uznat že za mě celkem fajn, je to tam znát zlepšení, ale nic světoborného z čeho bych si měl sednou na zadek... :-!
Kolik lidí si Polo bude brát s navigací???
Máš Garmin s doživotní aktualizací zdarma od 3 tis...
Jinak umístění nahoře je fajn , lépe je vidět na rádio a infotaiment.
Hlavně 6,5' display má stále tlačítka a ne ten dotykový humus jako 8'
Stejně jako u Golfa, kdy předchozi generace vypadala lepe. Bočni profil a zadni čast jsou fajn a docela se mi libi, ale ten předni kukuč, už je o dost slabši, ale to i u toho golfa. Interier takhle z foto si netroufam hodnotit a i na extrier jsem zvědavej v realu, třeba překvapi. Jinak mi přijde, že koncern je snad jediny nebo jeden z mala, ktery jede na vlně ostrych rysu a hran. Buď je to nějakou dobu out nebo mi něco unika. Každopadně u Seatu to chapu, ale u VW bych čekal jemnějši linky.
krasou toto nove polo uz bohuzial s predchodcami tazko zrovnavat.. vidim tu az prilis genetickych zasahov ktore z noveho pola uz robia skor auto porovnatelne s golfom 5 ako s nejakym predoslym polom...
Polo ide stále podľa všetkého v nezmenenom. Vizuálne sa teda nič nemenilo. Konzervatívne, neurazí ani nepoteší. Stále to vnímam ako auto pre staršiu generáciu. Moc sa chlapci z Wolfsburgu nevytiahli. Nezmení to ani červený plast v interiéri či mladý ľudia na propagačných obrázkoch. Uvidíme do akej miery sa bude dať individualizovať ale konkurencia je v tomto ohľade inde. Motory okej. :yes: za 2.0 tsi pre GTI. Rád by som videl váhový rozdiel medzi TSi a EcoBoostom 1.5 o kolko bude ST-cko lahsie na predok.
male auta dnes uz nahanaju nizsiu strednu... skutocny dovod doteraz nepoznam aky je lebo male auto by malo byt hlavne malym autom ... tu byt najvacsi uz nie je podla mna zrovna vyhra ... a ak aj zvazime fakt ze clovek tiez nerastie z roka na rok o 5cm na vysku tak ozaj neviem preco je dnesne nove polo clio alebo rio uz tak obrovske.. ... clovek sa v priemere mozno zvacsil na vysku za tych 20 rokov o 2cm.. ale polo na dlzku o 35 cm ... proste su to vsetko uz take rozplacnute megahatche .... razom aj to 20 rocne polo alebo nejaka 15 rovna fabia su proporcne tak paradne a krasne vozy ... ze nam za nimi este raz bude asi ozaj smuto... ;-\
co mi ale vadi viac je odklon od 4 valcov v koncerne v tejto triede... uz nech je tu upsizing a nove motory :yes:
Rapid Spaceback je jasný hatchback a každý hb je vlastně/svým způsobem "polokombi". A i o třídu menší Fabia kombi má o poznání větší kufr, než Rapid Spaceback.
Jaký cross-over??? Maximálně tak ve verzi Scoutline (s přimhouřením oka):
[odkaz]
Rapid je "na dně" nižší střední, nové Polo bude na vrcholu třídy malých aut.
Představ si, že viděl! To je šok, co? Je to jen o třídu větší hb, než současné Polo a na kompaktní hb nemá RaSb žádný mimořádný objem kufru.
Pokud je Spaceback kompaktní "polokombi", pak je stejně tak kompaktní "polokombi" třeba i Focus hb, a to prakticky už od první generace. ;-)
Velikostí kufru vybočuje, i přesto že není obrovský, proto jsem řekl polokombi. Pokud vezmu klasický hatchback Fabii, tak ta má objem 330l a SB má 415l. A pokud se na něj podíváš z boku, tak "třetím oknem"jasně připomíná kombi :-)
A proč bereš jako měřítko o třídu menší hb (Fabii, Polo)?
A s tím třetím oknem si děláš srandu, ne? Takže potom třeba Focus hb je taky "polokombi"? [odkaz]
A (o třídu menší) Polo nakonec taky: [odkaz]
P.S. Neděláš náhodou v marketingu, nebo tiskového mluvčí Zemanovi?
I když, podle nicku, spíš Babišovi volebního agenta... >:D;-) (nic ve zlém) :-)
Klidně si to můžeme srovnat i s Focusem... Který je v každém směru větší než Rapid, ale pořád mu na něj chybí 52 litrů... Jinak nejsi ty takový ten klasický český diskutér, co všude dotáhne Babiše a Zemana? Nic ve zlém >:D
S litry v kufru se dá "čarovat", viz rezerva apod. Podívej se na objem kufru Focusu předchozí generace, nebo na objem kufru Civicu hb, to je taky polokombi?
Objem kufru Spacebacku není na poměry hb nižší střední žádná anomálie, prostě tzv. "lepší průměr". ;-)
Vždyť ty ani nevíš co chceš :D... Když jsem ho srovnal s Fabii, tak to bylo špatně, protože Fabia je menší, když to srovnám s autem, který je dokonce o něco větší než Rapid, tak to zase nic nedokazuje, protože se s tím dá "čarovat.."
Achjo.. S čím bys to teda chtěl prosím srovnat? Se Superbem? Nebo bude lepší Multivan?
Jak bys teda chtěl tu velikost kufru dokázat, když ona velikost je nic nevypovídající?
Nejdřív jsi to zkoušel s auty o třídu menší a teď ti zase došly argumenty. Papírový objem kufru Focusu mezigeneračně klesl na podprůměr třídy, přesto, že auto celkově mírně narostlo, takže to není třídní měřítko ani průměr.
Zemana do diskuse teď taháš ty, já psal o Ovčáčkovi, který je nesrovnatelně zajímavější. ;-)
Přestává mě to bavit.. Ještě řekni že jsem s politikou začal já >:D ... Pokud budeš pozorně číst, tak zjistíš, že jsem nemluvil o Zemanovi, ale to je jedno...Leon, Cee'd, Golf, Mégane, všechny mají menší kufr než Rapid, větší je potom jen Civic, nebo 308... Takže Spaceback je stále nadprůměr.
Já tady přímo politiku tahat nechtěl, jen toho Ovčáčka a koblihy. >:-[]
S nadprůměrem nemám problém (viz můj "lepší průměr), ale na "polokombi" to nestačí, jsou prostě kompalktní hb, které mají i víc a nikoho nenapadne říkat jim proto polokombi. Takže prosklení C sloupku, ani objem kufru RaSb není nic anomálního.
Ale marketingově bych tomu rozuměl, viz "spaceback".
Takže klidně si tomu tak říkej, ovšem nejsem tu sám, koho si o tom nepřesvědči, viz diskuse. ;-)
A pokud tě to už nebaví, tak prostě nereaguj...
Jak pise WL, pomerovani s fabii je zcestne, potreba srovnat s beznou nizsi stredni. Ze ma SB velky kufr je taky zcestne, obyc Honda civic minule generace mela 477l v HB, teda pardon, v polo-kombi baleni.
Zkratka tocis se kolem bludu, rapid SB je klasicky HB, nic vic, nic min.
Presne jako u Seatu, problem rozlisit jestli to je Ibiza nebo Leon. Stejne tak Rapid Octavie, nebo vsechny Audi v predesle generaci. Uniformita dosahla maxima. Nevim proc je nejvetsi matra studovanych dizajneru zachovavat jednolity dizajn u znacek. Do jiste miry ano, ale tohle je uz moc.
ale starou belu ústup :-)
to si povíme v roce 2020 a potom 2025 a tak dále
pro EV není infrastruktura a plná hybridizace je moc drahá a bude probíhat pomalu
mild hybridizace se týká dieselů stejně jako benzínů tož tak :-)
diesel byl na vývoj drahý a teď je zase levný protože stačí dodat SCR a plní to všechny normy které potřebuješ :-)
Vedení koncernu vývoj malého dieselu zastavilo, takže to lze brát jako hotovou věc (pokud svůj názor nepřehodnotí). Polo a další malé vozy koncernu pravděpodobně o diesel v následujících letech přijdou, SCR evidentně zas tak levné není. O hybridizaci nebo EV nemluvím.
Malé auto s dieselem ideálně na dálnice? Tak to pak jo >:-[]
Pro jízdu na dálnicích se vyplatí připlatit za každý centimetr rozvoru navíc. Po dlouhé cestě je totiž znát, jestli auto jelo rovně, nebo jestli ho člověk musel neustále řídit.
to je prave ten problem novych malych aut... ze uz chcu byt aj rodinne aj na dialnice aj supersportove aj na neviem co vsetko .. len uz takymi sikovnymi a proporcne peknymi malymi autami davno nie su.. zlate 20 rocne polo... je v nom viac krasy ako v tomto novom aj ked tazko to vysvetlim ale je to tak... to nove je samozrejme tiez pekne ale uz mi bohuzial nepride tak sikovne a nechyti tak za srdce ako tie starsie kusky.. neviem
S tím starým Polem souhlas. Známí ho mají. Vypadá furt dobře a protože je opravdu malé, skvěle se s ním parkuje. Mají v něm litrový čtyřválec, výkon to má asi 50 koní. Ale těch 150 km/h to jede, když náhodou potřebuješ, protože to nic neváží. Hlavně to drží, servis naprosto minimální. A při pohledu do interiéru vidíš, že to má čalounění v místech, kde ho dnes mají tak možná Mercedesy.
proste to boli este take skutocne male a sikovne vozy ... ja som s tym polom o ktorom pises jazdil 2 roky ... mal som kusok z r 96 ... ale mame v rodine aj kusok z r 99 kde uz su ine budiky a par dalsich vylepseni .. aj ked ten vacsi a viditelnejsi facelift tejto generacie prisiel az kdesi v r 2000/2001 ( nova maska aj vacsie svetla plus komplet novy interier aj tubusy a la lupo ) ... pritom suhlas tieto starsie vozy neboli ani nahodou nijako osizene a ani menej kvalitne hoci boli mensie ako tieto nove kusky ... boli teda uz tiez moc dobre konstrukcne zvladnute... a parkovalo sa s nimi vynikajuco ... to boli este skutocne male vozy s ktorymi si sa vopchal do kazdej medzery ... zaroven velmi hrave a lahucke... kdeze su tie casy
na co by som ho kupoval ked jedno take uz bude mat otec.. ;-) len co pojde felda z domu tak tetine polo z r 99 uz bude jeho ;-) .. a to je za par tyzdnov.. potom nafotim ;-) a porovnam obe generacie tu co mam teraz a tu starucku ktoru bude mat otec
od mojho pola r.v. 2016 bolo polo z r. 99 kratsie o nejakych 25cm... a kufrom mensie o 35 litrov a razvorom o 7cm ;-) .. prelozene do sucasnej reci jedna sa defakto uz o miniauto
Tady řešíš každý centimetr...v jakékoliv diskuzi a vždy je to "Jaaaaj, súčasné dlhé, hlúpe". Když jsi si vybíral, tak si na tu hloupost delších aut nějak zapomněl a vzal jedno z největších.
Jedeš to stále dokola už leta, nechceš změnit pisničku? ;-)
Btw: borate by jsi v tom starém Polu nechtěl, viď? :-)
Dávám VW jedno obrovské plus za interiér, který není jen generickým VW interiérem, ale posunul se trochu kupředu a vypadá svěže. :yes: A další za verzi GTI. Držím palce, ať rozdrtí ekoFieSTu >:-[] . Vnější design dospělý a vyvážený, dávám za něj známku 2.
uspech je tu isty... akurat to uz nie je take kompaktne sikovne akoby som cakal .. ale zacinaju to byt vsetko do jedneho take navzajom si hodne podobne megahatche tieto velke "male" vozy ;-)
ono uz to potom nie su male vozy ale skor take medzikompakty .... len pevne verim ze za 10 rokov nebudu male vozy atakovat uz passata a mondeo a podobne kusky
Vypadá to dospěle a neošizeně. Fakt je to pěkné. Jasně, ve fotogalerii nejsou žádné základní verze, ale i tak. Malému Polu sedí designová jednoduchost více než Golfu.
Tohle nové Polo mě utvrzuje v tom, že nůžky mezi VW a Škodou se rozevírají. Bohužel.
aj tak je nizko... navigaciu mame v mitsu takto prilepenu na skle ak sa jazdi mimo slovensko a neviem si predstavit zeby sme museli cumiet kdesi dole na uroven volantu do palubky ... takze stejne seriozne navigacie je lepsie dokupit zvlast a umiestnit ich v zornom poli na sklo .. nema problema :yes:
Blbost, nikam nečumíš, obvykle jen na těžších křižovatkových uzlech. je to v takové výšce, aby jsi měl nerušený rozhled.
Lep si na sklo co chceš, já bych si tam nic nelepil.
pozerat dole na palubku na displej v rovine volantu je vzdy mimo zorneho pola... o tom debatit nebudem .. to ti povie kazdy trener autoskoly ... takze navigacia je vzdy lepsia na skle ked nemusis sklapat zrak ;-) .. a to ze automobilky ju riesia priamo do palubky este neznamena ze je to najlepsie a jedine riesenie... kto chce serioznu navigaciu ten su ju rad dokupi .. my mame garmin ... na tu jednu dve cesty za rok sa proste da na sklo kde je vyborne na ociach ... jak pre sofera tak aj pre spolujazdca ... mat to kdesi dole pri volante je fakt nemyslitelne ... hoc je to samozrejme frajerskejsie a na pohlad efektnejsie "cistejsie" riesenie...
Nerozumím tomu nadšenému hýkání nad interiérem Pola. Vždyť už z těch renderů je zřejmé, že to bude hodně podobné tomu, co je v Ibize a tu kritizují všichni hlavně za ošizený interiér. Mě to neuráží, s rozumným displayem a android auto/carplay je to aspoň použitelné jako navi "zadarmo".
Jinak se nekoná žádné velké překvapení, zvětšená šířka a rozvor se mi narozdíl od většiny zde líbí, znamená to výrazně víc prostoru pro posádku, což je největší slabina současných Fábií aspol.
S motorem 1.5 TSI bych se nové Polo nestyděl vyměnit za 5roku starého Golfa, kdybych teda nepotřeboval kufr na kočárek :-)
VW si u Pola ošizený interiér nedovolí. Může to vypadat podobně jako Ibiza, ale jde i o materiály a zpracování. A tam bude VW lepší, protože koncernová hierarchie.
S tim interierem souhlas a proto raději k němu nic nepišu a počkam si na žive setkani. Ta podobnost s Ibizou je tam docela značna. Hlavně ta ne zrovna oku lahodici mohutna lišta.
Zavisi ako sa na to pozeras. 2 dospeli + 2 deti na autosedackach a potrebujes este kocik, tak sa do fabie vazne nevlezies. Kym som nepotreboval druhu autosedacku, ze stacilo vajce, tak som sa vedel odviezt - sice prakticky bez batoziny, ale podvozok v kufri, vajce na sedacke a nacvaknes na seba ked treba. Hovorime o fabii sedan. Kombik na tom nie je ovela lepsie a s kocikom by som mal problem tiez. Bez neho by to uz ako tak slo, ale zase kupit si dobrovolne fabiu, by musel byt mega vyhodny kauf, aby som do takeho siel.
Tak to si mal hneď napísať, že píšeš o dve generácie starej Fabii I., ktorá naozaj priestorom neoslňovala. Skús sa posadiť do tej súčasnej, pokiaľ nemáš 190 cm a 100 kíl, vojdeš sa aj dorazu. Ak ale chceš, aby Ti deti neokopávali sedačku, tak to si bude žiadať 7er v Long verzii. ;-)
Ani v dvojke nie je miesta, v trojke som nesedel, ale ani to nemienim skusat. Stale je to skodovka. Nejde len o okopavanie sedaciek, ale aj o nejakom tom komforte na zadnych sedadlach.
Som rad, ze si si zobral z celeho prispevku to najpodstatnejsie. Fabia z roku 2017 je zrejme uz o niekolko tried vecsie auto a teda by som z vyssie uvedenym problem nemal. Ibaze by to tak nebolo?
Při cca 180cm se za sebe ve fabii 2 vlezou. Sice rezerva pro kolena vzadu neni nějak velka, ale da se. Jinak od kdy jsou fabia a spol, tedy B segment brany jako primarně rodinna auta ?
Při dnešním růstu rozměrů malých aut by se o rodinném použití už dalo uvažovat. V podstatě rozměrově (ne vždy prostorově) dorovnávají segment C z přelomu tisíciletí.
Krátká Fabia je tak na hraně, ale kombi už jako rodinné auto nemá problém. Sám mám jako "rodinný" vůz Clio Grandtour a je dost velké. Pokud mé děti nebudou měřit 180 cm, pak asi nebude nikdy problém...
Na základě propagačních renderů si nedovolím hodnotit, jak je nebo není ošizený, a tudíž hodnotím jen design. S Ibizou bych taky neměl problém, kdyby byly použité materiály a dekory na vyšší úrovni...Uvidí se po novinářské prezentaci.
Mne tedy dnes naprosto odrovnal pojem kabina. Myslím, že kabina může být třeba u traktoru, ale zde to sedí. Kdo chce ušetřit, stejnou techniku, krom nabídky 1.8TSI, má kristalická českokřišťálová Fabia III. Bohužel však u ní chybí ta kabina, má líbivější interiér tž s navigací v zorném poli.
Exterier ala Golf, nic prevratneho. Na ulici zapadne mezi ostatnimi jen co na nej po tydnu sedne trochu prachu a spiny.
Interier ala Ibiza trochu mimo. Ty hranate linky pusobi trochu zaostale a v levnejsich variantach to bude vypadat dost lacine, podobne jako Ibiza.
Nejmodernejsi techniku neni nikde videt. Konkurence uz davno pochopila, ze dehet do takto malych aut proste nepatri. Hybrid nikde a elektro take ne.
Ergonomie konecne po letech zaostavani za konkurenci na prumeru. Konecne bude na displej navi videt.
Celkove prumerne auto, ktere neprekvapi, nezaujme, ale asi ani nezklame. Jsem zvedav jestli nepujde dolu kvalita materialu, ani bych se nedivil.
Tento článek si nastudujte. Tohle je příklad moderní techniky. Například dealeři piva fasují Fabie 1.4 TDI - čili ano, patří tam, když je zákazníci berou.
S dehtem bude za par let konec, coz je jedine dobre. Nevidim duvod, proc by mi mel nekdo neustala poustet saze do sani vetraku. To ze si nekdo dobrovolne kupuje dunici vibrujici herky je mozne, ale neni to znamka moderni techniky.
Ta 1,5 snad apson bude zrat malo, kdyz uz ty parametry nejsou zadna vyhra. Ikdyz to se ukaze az pri skutecnem provozu a porovnanim s konkurenci. Prozatim byly TSI znamy pro svou abnormalne velkou nespolehlivost a to ve vsech objemech.
Je ale fakt, ze tech cca 90KW je asi na Polo akorat, vice vykonu nema cenu. Snad nebude podvozek toho GTI takova bida jako u Golfa, ze ho prevalcuje i konkurence v zakladu rozdilem tridy.
[odkaz]
Starý diesly čmoudí..to je fakt.
Moderní diesel např. se vstřikováním močoviny je čistší než všechny benzíny..
Ale do Pola patří jasně benzín , je to malé auto hlavně do města.
takže dorovnání se k tomu, co dnes dělají i ostatní je revoluce... Nu, i když u VW asi vlastně jo.
Jinak z fotek to ani zvenčí, ani zevnitř moc zajímavě nepůsobí. Asi bude lepší počkat si na skutečné fotky, namísto tovární grafiky, a to zejména u interiéru.
Tak za mňa celkom pozitívne prekvapenie (aspoň tieto prezentačné top verzie, základ bude iste menej pôsobivý). Pri článku s fotkami detailov som myslel, že to bude trochu fádnejšie, ale v kontexte celkových proporcií je to skutočne pekné a vydarené auto. Síce stále zastávam názor, že exteriérovo to vyhráva Ibiza (FR, na ktorú nestačí ani Polo R-line), ale interiér je iná káva a tam je už z renderov jasné, že Polo bude jasne nad Ibizou s jej strohým až skromným interiérom. A verzia GTI vyzerá parádne, s týmto lookom a hlavne s dvojlitrovým TSI si viem predstaviť, že odoberie zákazníkov niektorým kompaktným hothečom.
Po včerajšej skúsenosti so základným Arteonom (ktorý bol o hodne menej atraktívny, ako nadupaná promo verzia) síce definitívny názor na Polo nevyslovím, ale to, čo vidím, ma celkom pozitívne prekvapilo. Uvidíme cenu, tá to nadšenie môže ešte silno schladiť, zatiaľ ale za 1 a o budúcom najpredávanejšom aute triedy mám celkom jasno.
A aby mělo Polo navrch,
tak museli designeři Ibizy zákeřně přesunou display pod větráky. >:D >:D >:D
Jinak v Ibize jsem seděl a spokojenost. Venku před autosalonem jsem viděl vedle sebe novou a starou Ibizu, a ta nová vypadala vedle té staré značně větší, hlavně ta šířka zepředu je rozdíl.
Ved to vyzerá akoby to malo íst nie na európsky ale na menej náročný juhoamerick trh :no: Divím sa, že niekto je ochotný za takúto nezaujímavú vec dat peniaze...hold nie každý má vkus.
Auto vypadá zvenčí i zevnitř parádně, a hlavně - není znehodnoceno el. P brzdou!!! :-):-):-):yes::yes::yes: Měl jsem vážné obavy, že nové Polo zahájí pronikání tohoto antiřidičského technického zločinu i do segmentu B!
polo bude zase trhak niet pochyb... stejne ale verim v prichod nejakych 4 valcov do buducna... ono razom to nove rio uz tak paradne nie je ani v kabine ked vidim nove polo.. takze opat vw tu asi bude na spici triedy aj nadalej ... a uz ten interier ktory mam este v sucasnom pole je fakt velmi dobry .. som maximalne spokojny s jeho spracovanim... a jednoznacne poraza aj sucasnu novsiu fabiu ... najviac sa mi asi paci ten masivny kozeny volant z golfu... a budiky ktore ma polo asi najkrasjie a najprehladnejsie v triede.. a to som vlastne zistil az ked som do neho sadol.. ozaj ukazkove budiky aj volant... uz v cliu to taka hitparada nebola ani vo fieste ci riu .. ale to je uz na inu debatu ... skratka polo ma kabinu ozaj tip top a to nove predpokladam bude este dalej ako to sucasne .. ( ak ho nezmyselne neosklbu kvoli setreniu ) .. takze da sa povedat ze nove polo bude podla ocakavania asi opat takym tym pomyselnym kralom segmentu :yes:
Prakticky každé v posledních 10 letech, Polo se dlouhodobě drží mezi nejprodávanějšími auty světa, vloni třeba 8 místo celosvětově a ve třídě malých aut s velkým náskokem jednička segmentu.
[odkaz]
inak prave ten cierny B stlpik bol na sucasnom pole akysi krajsi a vyraznejsi .. aspon mne sa na sucasnom paci ako vynika na kasni .. je taky leskly cierny a uplne hladky na dotyk ... na novom je uz ale kusok nenapadny lebo je rieseny inak .. stal sa uz vlastne sucastou oboch dveri a tak to uz nie je taky jedoliaty hladky celok ako u predoslej generacie ... lebo v predoslom pole B stlpik nebol deleny ani prednymi ani zadnymi dverami ... [odkaz] co mi prislo ako vcelku stylovy detail ;-)
Myslím, že současné i toto nové Polo jsou velice střídmá a elegantní auta, pro někoho nuda, pro někoho přesná trefa do toho jak má malé auto vypadat aniž by vypadalo směšně nebo přeplácaně.
No v tehle třidě bych řekl, že střidmosti je tak trochu škoda a trochu větši odvaz či spiše hravost by se šikla. Jinak mi zatim z fotek nepřijde vzhled jako zdařili, hlavně předni čast je podobně jako u Golfa takova žaboidně placata a k tomu ta linka. No nepusobi to na mě zrovna pohlednym dojmem. V teto třidě z poslednich novinek je podle mě paradni nova C3. Atraktivni a přitom ne kyčovity vzhled, navic bych řekl, že i designově je tenhle model povedeny a mě osobně se i dost libi. Je sice fakt, že jako chlap, bych se v ni zrovna chlapsky necitil, ale věřim, že minimalně ženskym se musi hodně libit.
A čim, snad ne prodeji ? Ja si par aut teto třidy prolezl a projel a třeba posledni Polo na mě v ničem nějaky zvlaštni dojem neudělalo, tak že bych o něm prohlasil, že je to kral třidy. Spiš jsem byl z auta jako z celku docela zklamany. Jestli je u VW ne pomyslny, ale opravdovy kral třidy, tak je to Golf, ale určitě ne Polo.
ide o to ako ti auto sadne v praxi ( kedze male auta su auta na kazdy den .. tu clovek az tak styl netuzi nahanat ) ... v zasade su male auta velmi podobne... a aj 10 rocne punto sa moc nelisi od noveho balena... tu ozaj auta nestarnu az tak ako v inych segmentoch kde 5 rokov rozdielu medzi dvoma vozmi je uz brutalne citit... u mna zavazil aj dojem z kabiny... vyborne sedacky posed.. priam ukazkovy... rovnako budiky aj volant povazujem v pole za moc podarene veci .. tym netvrdim ze inde su skarede ale porovnaj si napriklad uz len volant balena alebo i20tky s polom a pocitis v rukach rozdiel ... to iste budiky alebo vyplne dveri... dokonaly celok sa sklada z mnostva vhodne posadenych detailov ... ale ano ja viem.. nie je to len o vzhlade ... lebo napriklad mazda 2 je tiez moc pekna ale co z toho ked je zase kabinou uzka ... takze vzdy je to aj o tom co ti sadne a co sa ti paci a co ti vyhovuje .. mne sa mazda 2 pacila hadam asi najviac ( a je aj krajsia ako polo ) .. ale bola v kabine tesna .. cenou draha a vo vysledku aj menej vybavena ... ja som bol naopak sklamany z konkurencie pola .. navzdory tomu ze som skusal aj mnoho novsich aut ako to vybehove polo ( swift, baleno, corsa, fabia, rio, i20 ) .. tak na neho pocitovo v kabine a vnimenej kvalite akoby stale a nadalej nestihali... az na tu spominau mazdu 2 ktora je dnes v segmente malych aut asi top... ale zase je mala a draha... a asi aj preto predava v eu docela mizerne cisla ;-\
Jistěže prodeji, jiné objektivní měřítko oblíbenosti daného modelu než prodeje neexistuje. A zrovna Golf král třídy není, protože v nižší střední již dlouho dominuje Corolla a Golf je jasná dvojka.
Golf je jasně a dlouhodobě nejprodávanější hb na světě, a to že není první na světě i celkově (jako model) je dáno tím, že VW variantu sedan (mimo Evropu velmi oblíbenou) nenabízí pod stejným názvem, jako to dělá třeba Ford u Focusu.
Ohledně prodejů Corolly, sečti Corolla+Auris a srovnej s Golf+Jetta...a najednou máš poněkud jinou "jasnou dvojku". ;-)
P.S. Polo naopak nemá pro variantu sedan jiný název.
No jo, to je to tabulkovani. Pravdou však je, že 2 nebo 3 roky byl dle tabulek nejprodavanějšim autem na světě Focus. To, že si modely každy vyrobce označuje jinak je pouze na nich. Jinak u Jetty se ani nedivim, pro použiti jineho nazvu. Byť jasně vychazi z Golfa, tak je to docela jine auto a tim nemyslim jen karosařskou variantu. Jetta je jinak laděna, jizdně dosti zaludna oproti golfu nebo např. interier nedosahoval jeho urovně. Což třeba zrovna u focusu neni a rozdilnosti, krom karosařskych variant nejsou.
Neni to dlouho, co se tu někdo ohaněl tim, že to jak je auto dobre se pozna podle prodeju. Tak jsem si z něj dělal srandu, že jsem měl nejprodavanějši auto v evropě a to mi nestačilo, tak jsem pořidil nejprodavanějši auto na světě a zaroveň začal studovat astronomii. To jako připrava pro dalšiho nastupce. Ta Corolla je pěknou ukazkou toho, jakou to ma vypovidajici hodnotu o samotnem autě.
To je trochu demagogie. V USA se prodává poměrně zásadní množství aut, která u nás nekoupíš. U nás se prodává poměrně velké množství aut, které v USA nekoupíš.
Trh ČR je co se týče složení modelů +- identický s celou Evropou. Pokud se bavíme o oblibě toho-kterého modelu, je podle mě nejvíc relevantní Evropský trh. Stejně jako američan nebude posuzovat oblibu Corolly podle toho, kolik se jí prodá v Evropě.
Ty celosvětové prodeje jsou jen o tom, co všechno pod jeden název schováš a nic nevypovídají o prodeji aktuálního modelu. V tomto případě Pola. Prodeje Pola můžeš s konkurencí porovnat jen v Evropě a tam Polo snad jednička segmentu nikdy nebylo. Motá se kolem třetího místa.
Celosvětové prodeje zahrnují to samé jako celoevropské prodeje. Samozřejmě v řadě případů obsahují více generací daného modelů tak jak se generace postupně střídají v různých zemích v různou dobu, ale vždy obsahují pouze a jenom Polo nebo třeba Fiestu. Když se začne letos prodávat nová Fiesta, tak celoevropské statistiky budou letos zahrnovat jak současnou tak novou Fiestu a totéž čeká Polo v příštím roce. Takže zcela srovnatelné.
Bezinový tříválec s automatem v kombíku velikosti Octavie? Zní to rizikově, ale Peugeot se velmi snažil a skutečně jde o velmi povedenou kombinaci. Převodovka řadí rychle a čistě, motor je velmi kultivovaný jak na volnoběh, tak i zhruba do 120 km/h. Pod plynem se projeví typický tříválcový zvuk a ve vyšších rychlostech se zvýší hlučnost, ale všude jinde jde o extrémně kultivované pohonné ústrojí. Převodovka drží motor v pracovním režimu mezi 2000 až 3000 otáčkami, což je pro něj naprosto ideální. Nemá příliš smysl se držet výš a pod touto hranicí by řidič pocítil turboefekt. Nad 2000 ot. je ale znát i slušná dynamika, auto nadprůměrně dobře a svižně akceleruje. Kdo tedy touží po kombinaci benzinového motoru s automatem a potrpí si na vytříbenosti, je to velmi dobrá volba. Například v kultivovanosti je na tom i lépe než Octavia.
Re: Něco pro hatery fanaticky zaměřené na tříválce
Doporučoval bych příště uvozovky, aby bylo jasné, že jde o citaci. A určitě třeba odkaz na zdroj - říká to František z Autosalonu nebo Rasťo Chvala? ;-)
Re: Něco pro hatery fanaticky zaměřené na tříválce
Ja ti to kludne potvrdim, aj ked mierne odlisne. Auto nema problem akcelerovat aj nad 120 a aj pri 160 mu nedochadza dych a vie ist aj viac. Zvuk je za mna ok, mne sa vyslovene paci. Akurat automat vie zrazit otacky aj pod 2000 (podla situacie), ale staci jemne naznacit, ze tam chces nizsi kvalt a podradi si + podla zatazenia zvycajne pod 2000 uz neklesne.
EDIT: Rasto Chvala ten motor v teste rozobral a aj na zaklade jeho testu som ten motor zobral.
Tak VW neprekvapil a udelal dalsi auto bez napadu - nekdo tomu rika konzervativni. Ale kdyz to udela VW, tak je to bomba a skvele auto. Kdyby, ale takovy vuz vypustil treba Renault, Peugeot nebo Citroen, tak by se hned psalo o tom, ze maji design z pocatku 90. let minuleho stoleti a auto by bylo predem odsouzene k nezdaru. No nic - musi se uznat, ze sila loga je mocna zbran na penezenky stadoidnich konzumentu (nekdo rika klientu).
Když vidím Ibizu a tohle (oboje IMHO super) jsem hodně zvědavej na budoucí Fabii.( teda jestli půjde stejným směrem) . Širší, nižší, větší rozvor a varianta kombi...no.. to bude zajímavé
Polo se povedlo, i ti velmi zapřísáhlí jsou v narážkách měkčí. Šlo jednoduchou cizelací povedeného předchůdce, příjemným interiérem a slušnou nabídkou motorizací.
A ona nám celá třída supermini vypadá velmi pěkně, všichni francouzi jsou výborní (až na lví budíky!), Ford, Nissan, Škoda, Suzuki, Kia...
Jednodušší je ukázat na starší kousky (Fiat nebo sice revidovaná, avšak stále podobná Corsa) nebo ty co nebyly koncepčně dělány pro Evropu (Jazz).
Ae obecně si vybere ve třídě snad každý, takže kdo je tady šéf? ;-)
v nizsej strednej triede je to sice tiez nabite ale predsa len malych aut je viac kedze v nizsej strednej chyba suzuki aj mitsu ... no a v italii maju stale este aj malu lanciu Y...... navyse malych aut ma suzuki hned dve ( swift, baleno ) ... a obecne k malym vozom uz kludne mozeme zaratat aj znacku mini ( v 5 dveraku urcite ) ... takze ked tak ratam je to tu poctom aut najnabitejsie zo vsetkych segmentov .. zaroven kedze tu nie je ani tolko kombikov a inych karosarskych variacii tak z toho dovodu su si takmer vsetky male vozy ozaj aj rozmerovo ovela blizsie ako v nizsej strednej triede kde su rozmery vozov predsa len vo vacsich odchylkach ( kratky golf vs astra kombi to je dlzkovo fedakto rozdiel triedy ) .... suma sumarum male vozy su stale to co v eu frci... a bude frcat vzdy bez ohladu na mnozstvo SUVecok na trhu.. akurat sa obavam o spominane male kombiky ( fabia, clio ) ale to uz je asi skoda riesit.. takisto zmizli male kabria ( punto, 206, micra a podobne ) ale opat asi je skoda sa v tom uz vrtat.. zmenili sa proste uz priority vyrobcov ale napriek tomu som rad ze male vozy su stale ( aspon pre mna ) asi ten najatraktivnejsi a najnapinavesji segment ktory asi najradsej sledujem a porovnavam ;-)
:-)
Ona taky tahle třída vyrostla tak, že už jsou to normální auta, ne jen městská přibližovadla.
A v zásadě jo - je to Polo. "Jemná cizelace" se od "auta bez nápadu" liší jen v detailu. Asi to bude fajn auto.
Ještě doplnit normální motor... a prokázat spolehlivost - a dokonce ani já nebudu rýpat.
Súčasný dizajn koncernu VW je absolútna svetová špička
Pokiaľ ide o mainstreamové značky, nie je na svete automobilka, ktorá by sa dizajnom exteriéru aj interiéru dokázala vyrovnať značkám koncernu VW. A je jedno, či sa jedná o dizajn karosérie alebo interiéru.
Navyše je zaujímavé, že to platí bez ohľadu na segment trhu - od mini áut veľkosti Up až po Passaty, Superby a Sharany. Dokonca aj v segmente trhu, kde VW vstúpil len nedávno - pick-up Amarok je skvelý ako po dizajnérskej, tak teraz aj po motorickej stránke (dízlový šesťvalec).
Značky koncernu VW sa nemusia porovnávať s inými značkami a robiť ramená - ako Hyundai. Hrajú si svoju vlastnú ligu.
Re: Súčasný dizajn koncernu VW je absolútna svetová špička
A tohle jsou přesně výlevy, co mě nutí opakovat své katastrofické zkušenosti s několika vozy "koncernu"...
Jak mi jinak nový Polo nevadí. Já si ho nekoupím, ale kdyby to dostalo ještě nějakej normální motor, přiměřenej typu a velikosti auta, tak by to začalo být pochopitelný, proč si to někdo koupí, ;-)
Pamatuji si jak přišla Fábie III a lidi zběsile kupovali, recenze psali jak je to "parádní podvozek". Nyní po třech letech vlastně přišlo vystřizlívění :-) Palubka občas vrže, stístněný interiér, různé pazvuky od motoru a podovzek vlastně nic moc.
Když se dívám na Polo, vidím padární exteriér, až na postaru upevněná zrácatka a typické "lowcost" chyby koncernu - malé přední okno a nesmyslně nízké auto, takže i se 180cm bude problém nemít oči v úrovni horní hrany předního okna :-)
Co ale ukazuje více na šetření je interiér, tvrdý plast, tvrdý plast, tvrdý plast a ozdobá lišta to nezachrání.
Nevím pro koho auto je, ale pro mladou rodinu nebo starší lidi určitě ne :-)
Pak je tu cena, 300tis.kč s motorem 1.0 MPI, který opravdu patří do Citigo a ne do segmentu B :-) , za tu cenu mám u konkurence silnější motor a lepší výbavu....