Ojetiny
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Fabia s najetými 1.265.581 km: Velké finále! Proč je v tak dobrém stavu?
58 komentářů
jk 81
3
Je to kvalitně postavené auto stejně jako octavia 1 , golf 4..... tak proto. Dnes je jiná doba výrobci aut šetří všude kde to jde.
jhamil
7
Je samozřejmě moc hezké, že auto najezdilo takové množství kilometrů. Škoda že něco takového nemůže říct třeba třeba majitel Fabie II TSI 77 kw rok 2012, kterému 2 krát vyměnili rachotící řetěz, ale ve cca 100 000 km už ho raději rachotit neslyšeli. Zároveň auto začalo taky žrát olej. Majitel jej raději prodal, než aby to dále řešil. Toto už ovšem Škoda auto mediálně hlásat nebude. Tož asi tak.
pumpkin
4
A nie je to len taký tradičný sentiment? Pred takými siedmymi rokmi bola poslednou kvalitne postavenou škodovkou Felicia a všetko novšie už bolo zlé. Podľa mňa o dva roky tu budú ódy na Roomester.
Đawson
1
Roomster je ze stejné éry jako oct 2 a fábia 2.. tam už se co se týče mechanické stránky někde začalo šetřit, každopádně stále ne tolik, jako dnes.
twistedTSD
1
Můj tip je, že i trojková oktávka nebo fabie při dobré údržbě milion km zvládnou. O upadající kvalitě se v diskusích píše v jednom kuse, ale tak horké to nebude. Spíše je potíž v tom, že takový 1.6/2.0 TDI CR DPF už si investic vyžádá více a mnohem dražších než 1.9 TDI PD, a četnost oprav bude značně záviset na stylu jízdy nebo kvalitě paliva. A samozřejmě je tu taky spousta hovadin typu bluetooth ventilky, které v článku dobře popsaný jev "je to stará plečka a investovat do ní nemá cenu" ještě uspíší.
Blatouch
Jak na takovy clanek reagovat ?
Snad takhle - automobilky musi byt skutecne velmi ale velmi vdecne za to, jak se neustale vice prosazuje ekoterorismus zamereny na majitele aut. Po de facto zniceni klasickych motoru jsou dalsim stadiem elektroauta a investice s tim vsim spojene - nemluve o obtiznem praktickem pouzivani elaut.
A pritom ropy je dostatek, ekologicka stopa auta na benzin / naftu (cistou, bez bioslozek) srovnatelna a samotny automobilismus se na proudkci skodlivych latek lidstvem podili jednotkami procent. A ted nas jeste automobilky (politici) diky neuveritelne a zbytecne slozitosti dnesnich aut (napr. aktivni ventilky), umelych kurvitek a neustale novymi normami nuti zbytecne a predcasne nakupovat stale nova a nova auta.
Snad takhle - automobilky musi byt skutecne velmi ale velmi vdecne za to, jak se neustale vice prosazuje ekoterorismus zamereny na majitele aut. Po de facto zniceni klasickych motoru jsou dalsim stadiem elektroauta a investice s tim vsim spojene - nemluve o obtiznem praktickem pouzivani elaut.
A pritom ropy je dostatek, ekologicka stopa auta na benzin / naftu (cistou, bez bioslozek) srovnatelna a samotny automobilismus se na proudkci skodlivych latek lidstvem podili jednotkami procent. A ted nas jeste automobilky (politici) diky neuveritelne a zbytecne slozitosti dnesnich aut (napr. aktivni ventilky), umelych kurvitek a neustale novymi normami nuti zbytecne a predcasne nakupovat stale nova a nova auta.
Něco na tom je. Z automobilů se, zejména vlivem až absurdních regulací, začíná stávat zcela spotřební zboží, které bude nejlepší po záruce vyhodit. Jenže to je všechno, jen ne ekologické.
Regulací? Nebo požadavků lidí? Vždyť to jsou lidi sami, kteří chtějí měnit auta co nejčastěji a nepotřebují jedno auto na patnáct let, jako tomu bylo dříve...
Ale auto je spotřební zboží. Není to investice, mazlík ani člen rodiny. To jen čechům bude dalších 20 let trvat, než to pochopí a začnou se podle toho chovat.
Pro mě to mazlík je a bude. A že dosavadním mazlíkům, koupeným u nás v rodině (téměř) od nova, nedělá problém 10 let bezproblémového provozu, mi vyhovuje a nevidím důvod na tom něco měnit. Pokud je auto mnohdy druhou největší zátěží rodinného rozpočtu po bydlení, mám na něj jiné nároky než na pračku. A nezapomínejme na dost podstatný fakt, že ne každý u nás na nové auto dosáhne a volí starší ojetinu.
Já ale tohle nerozporuju, až na toho mazlíka tedy. To, že je to spotřebák pro mě neznamená, že ho po dvou letech nutně pošlu dál, ale že do něj nepromítám zásadní emoce nebo nedejbože vlastní osobnost a zůstávám čistě v rovinětechnicko ekonomické.
Takže je potřeba si kontinuálně během užívání auta hlídat náklady a hodnotu, co za ně dostávám. Auto je stejné zboží jako hifi systém, telefon nebo notebook. Někdy se vyplatí koupit ho použité a za chvíli se ho zbavit, jindy je výhodnější nakoupit ho nové a držet ho co nejdéle. A někdy je nejlepší ho vůbec nevlastnit, nevázat do něj vlastní peníze a jen si ho pronajímat za garantovanou cenu... Každá situace má jiné optimální řešení.
Jenže zatím je to tak, že většina Čechů má vlastnictví auta, jako status quo. A čím lepší auto, tím líp. Dokud se tenhle způsob uvažovaní nezmění, budou lidé utrácet za auta a jejich provoz nesmyslné peníze (nejlépe za olítané dieselové Passaty nebo Mondea), v hospodách a na netu lamentovat nad tím, že "se to furt sere" a plácat nesmysly o tom, že poslední pořádná Škodovka byla OI s TDI, byť by v tom dnes sami jezdili jen z donucení.
Takže je potřeba si kontinuálně během užívání auta hlídat náklady a hodnotu, co za ně dostávám. Auto je stejné zboží jako hifi systém, telefon nebo notebook. Někdy se vyplatí koupit ho použité a za chvíli se ho zbavit, jindy je výhodnější nakoupit ho nové a držet ho co nejdéle. A někdy je nejlepší ho vůbec nevlastnit, nevázat do něj vlastní peníze a jen si ho pronajímat za garantovanou cenu... Každá situace má jiné optimální řešení.
Jenže zatím je to tak, že většina Čechů má vlastnictví auta, jako status quo. A čím lepší auto, tím líp. Dokud se tenhle způsob uvažovaní nezmění, budou lidé utrácet za auta a jejich provoz nesmyslné peníze (nejlépe za olítané dieselové Passaty nebo Mondea), v hospodách a na netu lamentovat nad tím, že "se to furt sere" a plácat nesmysly o tom, že poslední pořádná Škodovka byla OI s TDI, byť by v tom dnes sami jezdili jen z donucení.
Každý k tomu přistupuje jinak. Pro mě je auto koníček, baví mě ho řídit, baví mě kolem něj trávit čas třeba při běžné údržbě a v rámci možností se snažím mu dopřát kvalitní péči. Nejde o nějaký společenský status, vždyť je to plečka. :-) ...Což nicméně neznamená, že jezdím vylítaným Passatem a hrozně mě baví cpát do něj desítky tisíc ročně.
Řekl bych, že zaměňuješ svůj pohled na auto (nic proti němu) za nějakou obecnou pravdu, jak by to mělo být. Zkrátka někteří si auto kupují nejen jako přibližovadlo, ale jako předmět, který jim dělá radost, a pak za něj klidně vyhazují zcela iracionální částky.
Neříkám, že můj přístup je obecná pravda. A není auto jako auto. Chápu, že jsou auta, pro která je označení "spotřebák" urážkou a racionalita u nich nehraje roli. Nicméně Fabia je typickou ukázkou auta, která od začátku až do konce bylo vyvíjeno a vyráběno jako 100%ní spotřebák se vším, co k tomu patří. A nevidím na tom cokoliv negativního. Díky tomu mohla nabízet spoustu práce za rozumné peníze. Naopak ji slouží ke cti, jak dobře svou roli ve své době plnila.
Nicméně, anebo spíš právě proto se tu rozčilovat nad tím, že auta jsou už "jen spotřebák", mi přijde totálně absurdní. Auta typu Fabia, stejně jako 95% ostatní automobilové produkce na globálním trhu, prostě spotřebák jsou a nikdy tomu nebylo jinak a to i přesto, že se nám občas marketing snaží vnucovat opak. Ostatně tak tomu je od dob Fordu typ A... >:D
Nicméně, anebo spíš právě proto se tu rozčilovat nad tím, že auta jsou už "jen spotřebák", mi přijde totálně absurdní. Auta typu Fabia, stejně jako 95% ostatní automobilové produkce na globálním trhu, prostě spotřebák jsou a nikdy tomu nebylo jinak a to i přesto, že se nám občas marketing snaží vnucovat opak. Ostatně tak tomu je od dob Fordu typ A... >:D
Jo, to je fakt, konkrétně fabku mi přijde těžké považovat za víc než spotřebák.Mě přišlo, žes to původně myslel spíš obecně. :-)
speedfred
tento víkend je pomaly motoršportová udalosť roku,a Vy nás tu zásobujete nejakou Fábiou.
Porsche si ide asi po dalsie víťazstvo.
Ďakujeme.
Porsche si ide asi po dalsie víťazstvo.
Ďakujeme.
Koncern vw jako koncern vw, prostě držáky. >:-[]
však práve,koncern vedie a pisalkovia asi chrápu asi po dlhej štreke na Crafteri (asi ich tá parádna dodávka unavila).
Lotterer stojí, ta hybridní hujda nevydržela. Jediná jistota je jedničková Fabia v dieselu. >:-[]
kua,zatiaľ vedie celkove poradie voz LMP2...asi mu to nevydrží ale predsa.
Čo sa stalo s Toyotami?
Čo sa stalo s Toyotami?
Jj, letos je Waterloo pro hybridy jak Toyoty, tak Porsche, samé poruchy, Japíci jsou tajemní jak hrad v Karpatech, takže jenom spekulace v médiích, nic potvrzeného.#2 asi má šanci vyhrát, ale nesmí se ten vergl podělat v poslední hodině, kdyby vyhrál LMP2 tak by to byla pro LMP1 největší ostuda za posledních x let.
[odkaz]
[odkaz]
Th0r
Je to už doufám poslední díl. Víc už nesnesu. Mám rád ironii a černej humor, ale už to stačilo. Děkuju za pěkný počtení :yes:
Poslední díl hlásil Machala už u minulého. Je to rebel.
>:D :yes:
ale ak zvazis ze tie budiky a komplet palubku ma krajsiu a hodnotnejsiu ako novy ignis tak je to sila... fabia I. bolo kazdopadne jedno z top aut v danej dobe... a dodnes vyzera lepsie a ma krajsiu a hodnotnejsiu kabinu ako mnohe o xy rokov novsie vozy ... akoze takato skoda uz nebude.. fabia I. je asi najpodarensejsia skoda v novodobej historii skodovky za mna ... prelomovy model... este z nej bude raz legenda co sa fabii II ani III uz urcite nepostasti a ani octavii 3 alebo citigu .... :yes:
ale ak zvazis ze tie budiky a komplet palubku ma krajsiu a hodnotnejsiu ako novy ignis tak je to sila... fabia I. bolo kazdopadne jedno z top aut v danej dobe... a dodnes vyzera lepsie a ma krajsiu a hodnotnejsiu kabinu ako mnohe o xy rokov novsie vozy ... akoze takato skoda uz nebude.. fabia I. je asi najpodarensejsia skoda v novodobej historii skodovky za mna ... prelomovy model... este z nej bude raz legenda co sa fabii II ani III uz urcite nepostasti a ani octavii 3 alebo citigu .... :yes:
Mal som tú česť: Ignis, SX4, ... palubovka ako zo sololitu a dunela ako bandaska. Zbytok "čalúlenia", samozrejme, to isté.
A ešte mi klampiari povedali, že plechy sú na tom ako z papiera.
Jednoducho "Road to the hell"!
;-\ ;-\ ;-\
A ešte mi klampiari povedali, že plechy sú na tom ako z papiera.
Jednoducho "Road to the hell"!
;-\ ;-\ ;-\
ignis je pre mna sklamanie ( inak zatial ich ani moc nevidim nikde ) ;-\ ... vcera som ale uz videl aj ten novy swift v bordovej farbe a musim priznat ze ani tu nejasam.. asi som divny ale sucasny swift je pre mna jasne stylovejsi a krajsi ako ten novy ktory mi prisiel uz docela nenapadny s podivnym kukucom a akoby to bolo take uz tuctove vajicko.. uz tie proporcie sucasneho styloveho swiftu akosi nema .. nema uz taku tu swiftovsku kasnu s peknou rovnnou strechou ani tak usmievavy kukuc ako tie posledne dve generacie ... mam suzuki rad ale momentalne sa mi paci od nich uz len vitara a scross a baleno... ignis a swift mi uz moc paradne fakt nepridu... nic v zlom ale nove polo uz noveho swifta uplne zvalcuje... to bude debakel... pritom ten sucasny swift sa sucasnemu polu mohol kludne postavit zoci voci a hanbu si urcite nespravil .... zlate baleno s vitarou a Scrossom ... tam to podla mna suzuki este zvlada fajn :yes:
Ta ked prides niekedy do KE tak ich uvidis celkom dost...dokonca 4wd allgrip...velmi sikovne auto do mesta... No nieje to vw ale clovek s mozgom v hlave rozmysla trosku inak...
martin.filak
Hergot tak kolik má ten motor papírově kW? V předchozích článcích, různě po netu a i v prvním odtavci je 74... a na závěr 77... jste tam hodili na stolici jiný čipnutý motor nebo jak? Nebyl mezi verzemi 74 kW a 77 kW i nějaký rozdíl? Nebo pro ochcávku měl vyšší papírový výkon a pro fobii "naoko" snížený?
webpaja
O téhle ojetině 4 čánky na main page?
Milá úchylná redakce, tolik zajímavých motoristických akcí a vy si tu onanujete nad Fábií? Nečekal bych tolik ubohosti od někoho, kdo musel začínat jako milovník motorismu. :-!
Milá úchylná redakce, tolik zajímavých motoristických akcí a vy si tu onanujete nad Fábií? Nečekal bych tolik ubohosti od někoho, kdo musel začínat jako milovník motorismu. :-!
Kdyby byla šance, že se redakce nechá ovlivnit výtkami dlouhodobých čtenářů, už by se tak dávno stalo.
Hele Pájo, v klidu, beru to jako detektivní seriál, něco jako kriminálka Las Vegas... třeba v příštím díle bude nějaké ještě větší zjištění...mrtvola v kufru....stopy spermatu na sedadle řidiče od předjížděni prémiových aut ve městě... nebo kdo ví...neojeta rezerva >:D
Spousta akcí, spousta možných článků a místní škodomilná redakce nás neustále dokola oblažuje cinty o olítané Fabii?
Tohle je neskutečný sešup, co předvedli za pár měsíců. :-!
Tohle je neskutečný sešup, co předvedli za pár měsíců. :-!
Naprostý souhlas, to kam to Máchala dotáhl je neuvěřitelné. Měl jsem od někoho o něm zvěsti, jak nastoupil, nepletly se...
Bulvární plátek a oddělení propagace Škody auto.
Bulvární plátek a oddělení propagace Škody auto.
Prostě se to čte, jinak by to tam neviselo.
Zetti
No, v devadesatkach jsem lital nejakych 60 tis. rocne a myslel jsem ze v aute bydlim. Jezdil jsem 2x tydne Mnichov a neco okolo v dobe kdy se dalo jezdit rychlostmi 200+. Obchodne. Jet v prumeru 500 km denne 20 dni v mesici, 10 let, uprimne....radsi toho nechame. Plebs uveri a votogouuu
No jestli jste jel dvakrát týdně mnichov tj. 2x800km (z Prahy) tak jste musel najet víc jak 60.000km jen na této trase vychází mi to někam k 70.000km (za 44 týdnů). Jinak ten Mnichov se dá bez problémů otočit osobákem během jednoho dne a 200kmh můžete jet i dnes
Jezdím taky kolem 60-80.000km/rok a v autě rozhodně nebydlím. Je to v intervalu 60-1200km/den a to trávím dny (min. dva v týdnu)jen v kanceláři.
Při popisovaném použití bych to viděl jako reálné. myslím že jeden řidič ji měl přidělenou ale neodřídil sám celou tu porci.
Jezdím taky kolem 60-80.000km/rok a v autě rozhodně nebydlím. Je to v intervalu 60-1200km/den a to trávím dny (min. dva v týdnu)jen v kanceláři.
Při popisovaném použití bych to viděl jako reálné. myslím že jeden řidič ji měl přidělenou ale neodřídil sám celou tu porci.
Nicco
Jako pekny, ale uz by to vazne chtelo neco jineho nez naftu a Skodovku (navic vlastnenou Skoda a.s.). Takhle to vypada, ze nic jineho nenatoci vic a ze vas plati - i kdyz treba neprimo - Skodovka.
vabis
Takze kdo mate ocucany bonbon s 300-400 tkm tak klid, jak vidite to nejlepsi Vas teprve jeste ceka . I kdyz vzhledem upravam pocitadelek nadpolovicni vetsiny techto aut, bude v klubu skoromilionaru majitelu vic, nez si myslime. U nekterych landcruiseru nebo naftovych ecek jsou tyto najezdy ale zcela bezne. Kouzlo je zde v tom, ze se to najelo "po kupe" . Zivotnost auta udava i pocet studenych startu atd , hlavni komponenty jsou take vymeneny, proto nevidim problem. Nicmene i po podeleni dvema jako index prehaneni neni realny probeh nekterych dilu tak spatny. F1 v nekterych motoricacich patrila jeste do tech solidnich aut. Spis je zarazejici volba mestskeho auta pro tento ucel, zajimava to firma.
Maxipes Fik
Za mě dooost zajímavý článek. Hlavně po technické stránce. Ano, auto dokáže najezdit neuvěřitelné porce km, a nemusí to být dokonce ani dieselová škoda. A pořád se dá relativně "rozumně" držet při životě. Definitvní konečná je pro něj až koroze.
Na druhé straně, buďmě upřímní, z článku jasně vyplývá, že udržovat to auto z ekonomického hlediska ztratilo smysl už stovky tisíc km zpátky. Bylo by zajímavé hodit si ty investice do grafu v porovnání se zbytkovou hodnotou auta. A vedle toho třeba očekávané náklady na provoz, údržbu a amortizaci v případně pořízení nového srovnatelného auta.
Kromě toho, jakkoliv je to auto technicky schopné další služby, tak jediné čím plní dnešní měřítka je dynamika. Nevím jak vy, ale já bych takovým autem rodinu fakt vozit nechtěl.
Na druhé straně, buďmě upřímní, z článku jasně vyplývá, že udržovat to auto z ekonomického hlediska ztratilo smysl už stovky tisíc km zpátky. Bylo by zajímavé hodit si ty investice do grafu v porovnání se zbytkovou hodnotou auta. A vedle toho třeba očekávané náklady na provoz, údržbu a amortizaci v případně pořízení nového srovnatelného auta.
Kromě toho, jakkoliv je to auto technicky schopné další služby, tak jediné čím plní dnešní měřítka je dynamika. Nevím jak vy, ale já bych takovým autem rodinu fakt vozit nechtěl.
Já jsem teda hluboce přesvědčenej, že čistě ekonomicky vycházelo to držení při životě líp, než někdy v půlce koupě nové fabie. Ale vážně jen ekonomicky.
Těžko tu diskusi vést dál, aniž bychom si tu analýzu udělali, což bohužel vzhledem k chybějícím cenám v článku nelze.
Ale vzpomínám si, že už u zmiňované OII s 500 tis km ta analýza k dispozici byla a tam bylo názorně vidět, jak brutálně se zvedají náklady na údržbu a opravy po ujetí cca. 200 tis. km. Mám pocit, že pak servisní náklad na 1km narostl na více, než dvojnásobek oproti stavu okolo 100 tis. km nemluvě o tom, že to auto pak mělo mnohem víc neplánovaných servisních prostojů. A ta křivka už dolů nešla, naopak. Ostatně, ono to bude mít svůj důvod, proč jsou operativní leasingovky ochotny nasmlouvat auta klidně na 4 nebo 5 let, ale jen hoooodně nerady překračují 200 tis. km.
Ale vzpomínám si, že už u zmiňované OII s 500 tis km ta analýza k dispozici byla a tam bylo názorně vidět, jak brutálně se zvedají náklady na údržbu a opravy po ujetí cca. 200 tis. km. Mám pocit, že pak servisní náklad na 1km narostl na více, než dvojnásobek oproti stavu okolo 100 tis. km nemluvě o tom, že to auto pak mělo mnohem víc neplánovaných servisních prostojů. A ta křivka už dolů nešla, naopak. Ostatně, ono to bude mít svůj důvod, proč jsou operativní leasingovky ochotny nasmlouvat auta klidně na 4 nebo 5 let, ale jen hoooodně nerady překračují 200 tis. km.
Marekx
Vzhledem k tomu, že manželka odjezdila postupně dvě Fabie I (1.4 MPi 50kW a 2.0 MPi / 85kW) a čím blíže to mělo k 200tkm, tím více to bylo nespolehlivé auto i přes veškerou vzornou údržbu. Jinak tomu nebylo ani u mé OI s motorem 2.0/85kW. Zbavil jsem se toho všeho a přešel k Japoncům a ty auta kromě pravidelných výměn oleje a filtrů nic nechtějí. Všeobecně zrovna u Fabie I platí, čím více toho ve výbavě má, tím více se sere. Navíc je také velký rozdíl, zda auto jezdí pouze dálkové a nebo poskakuje hlavně po městě. Jediné, co je u Fabie I držák jsou staré benzínové motory řady MPi a naftové TDi, tady nemám výhrad. Jinak to auto v článku bylo nějak často opravované po nehodách :-) Očividně pod pojmem měkčený plast si každý představuje také něco jiného, protože mě nenapadá, kde že měla Fabie ten měkčený plast.
Celá palubní deska(vrchní část (jako u i u mercedesu), částečně obložení dveří. Co si tak pamatuju.
butches
Tuhle reklamu Škoda připravovala již dlouho.Dealeři koncernu VW toto věděli již před víc než rokem. Již mnohokrát omílaná Octavia s 500 tis. km byla to samé v bledě modrém. Dealeři, kteří si o svých zákaznících nemyslí, že jsou tupci, jim řekli pravdu.
Je to celé vtip, hlavně pro mechaniky a majitele, kteří neustále na "nerozbitných" škodovkách stále něco řeší a auta mají poctivých sotva 200 tis. km!
Je to celé vtip, hlavně pro mechaniky a majitele, kteří neustále na "nerozbitných" škodovkách stále něco řeší a auta mají poctivých sotva 200 tis. km!
PetrStary
Hele taky mi od nich fabka lítá a jsem na 600 tisc, taky už jsem provedl x krát rozvody, výměnů hlavy válců atp.. ale drží, sice jsem koupil uplně první generaci, kde si musíte koupit svoje vlastní rádio >:D ale držák jak prase
Tom37
Tuhle fábku jsem měl krásných 11 let před půl rokem jsem jí dal do autobazaru na prodej a pořizoval místo ní jedničkovou octávku. Bylo to parádní vozítko kdybych jí měl ve verzi kombi rozhodně by k prodeji nešla,ale musel jsem pořídit větší vůz i tak jsem s výběrem spokojen. Tyhle jedničkové verze jsou opravdu povedené. :yes:
toy2007
na svoji Fabii nedám dopustit, díly jsou levné a je to auto styl hodně muziky za málo peněz. Sice to není elegán, ale spíš takový pracant. Na svoji první Fabii jsem si půjčil u [odkaz] splatil a teď pomalu šetřím na novější model.
×
Sdílení komentáře
×