Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda má nový čistý turbodiesel 2,2 MZR-CD (136 kW, 400 Nm)

Nový turbodiesel se do nových Mazd dostane na začátku roku 2009. Hlavním kandidátem pro jeho instalaci jsou modely CX-7 a Mazda6.
Zpět na článek
9. 9. 2008 10:08
9. 9. 2008 10:46
9. 9. 2008 11:33
neregistrovaný "RIO2"
9. 9. 2008 11:52
9. 9. 2008 11:57
9. 9. 2008 12:00
9. 9. 2008 12:27
9. 9. 2008 14:15
9. 9. 2008 14:28
9. 9. 2008 14:58
9. 9. 2008 15:02
9. 9. 2008 19:09
9. 9. 2008 17:48
neregistrovaný "babo"
9. 9. 2008 11:54
9. 9. 2008 12:03
neregistrovaný "RIO2"
9. 9. 2008 12:25
9. 9. 2008 12:29
neregistrovaný "RIO2"
9. 9. 2008 15:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 9. 2008 18:46
9. 9. 2008 23:10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 9. 2008 11:56
10. 9. 2008 21:00
neregistrovaný "MazdaCXdriver"
9. 9. 2008 17:02
9. 9. 2008 12:22
9. 9. 2008 12:27
9. 9. 2008 15:13
neregistrovaný "Gilth"
9. 9. 2008 17:33
neregistrovaný "yaroukh"
9. 9. 2008 13:04
9. 9. 2008 15:02
9. 9. 2008 16:59
9. 9. 2008 13:21
neregistrovaný "Gilth"
9. 9. 2008 15:22
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 9. 2008 21:03
neregistrovaný "MazdaCXdriver"
9. 9. 2008 17:50
neregistrovaný "babo"
10. 9. 2008 08:12
neregistrovaný "Gilth"
10. 9. 2008 21:13
neregistrovaný "MazdaCXdriver"
10. 9. 2008 21:39
neregistrovaný "rexi"
2. 10. 2008 11:52
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 10:08
+1000%
Až doteraz to bolo dobré auto so špatným motorom, resp. špatné auto s dobrým motorom. Ktovie...ale vďaka tomu dízlu sa konečne dostane tam, kam patrí.
Rozbalit vlákno
29
neregistrovaný "RIO2"
9. 9. 2008 11:33
Re: +1000%
Nemožem s tebou súhlasiť. Môj potenciálny švagor ho má a je to super auto s perfektným motor. Odporúčam tak týždeň pojazdiť a potom komentovať. ;-) Ale diesel mu určite pomôže v predajoch.
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 11:52
Re: +1000%
Tyždeň som s ním síce nejazdil ale skúsenosť mám. Ja proti CX-7 nič nemám, skôr naopak, ale kombinacia 2,3 Turbo s takto veľkým a ťažkým autom mi nepríde šťastná. A práve preto ho na cestách napriek výbornej cene výdať tak málo.
Avatar - Ondore
9. 9. 2008 11:57
Re: +1000%
Už chápem, v tomto kontexte absolútny súhlas ;-)
Avatar - micaello
9. 9. 2008 12:00
Re: +1000%
Neviem, ako v SR, ale na cestach v CZ CX-7 vidiet velmi mnoho, az som obcas sam prekvapeny, kolko ich za den spotkam :yes:
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 12:27
Re: +1000%
No ja ich som ich od začiatku predaja stretol 4. Ale možno málo jazdím. :-)
Avatar - Ricardo
9. 9. 2008 14:15
Re: +1000%
Podle mých informací je naopak poptávka po CX-7 větší než co stačí dodávat dovozce, nazvdory jedinému motoru 2.3 benzín turbo.
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 14:28
Re: +1000%
Tak ja mam skôr informácie opačného rázu. Ako boli spočiatku na ne div že nie poradovníky, teraz sú okamžite k dodaniu.
Avatar - micaello
9. 9. 2008 14:58
Re: +1000%
Asi su u Vas iny ludia :-) , v CR stale poradniky su, dodacie lhuty cca. 3-4mesiace. Inac predaje za tento rok: 488ks, minuly rok 157ks. Niesu do toho zaratane samozrejme kusy dovezene z USA, ktorych je tiez celkom dost... A comu sa podivujem, poslednou dobou vidam na silniciach cim dal viac CX-9 :-) . Inac, moje cesty - Praha a pak dialnica Praha-Ostrava.
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 15:02
Re: +1000%
V celku logicky realitu českého trhu neovládam. Asi by sa oplatilo zájsť na Slovensko. V BB maju myslim rovno 4.
Avatar - Ricardo
9. 9. 2008 19:09
Re: +1000%
Asi má Slovensko lepší kvótu a nebo tam není cena tak zajímavá.
neregistrovaný "babo"
9. 9. 2008 17:48
Re: +1000%
perfektny motor v mazde? Ktory s tych, co ma? 2.0 benzin? Ne. 2.0 diesel? Tiez nie. 2.5 benzin? nie.... tak uvidime, co ta nova nafta, v benzine je to ale stale bieda (skoda)
Avatar - Ondore
9. 9. 2008 11:54
Re: +1000%
Zložité je jedoduché a jednoduché je zložité. :-) Sorry, ale neviem, čo si chcel povedať, čo je dobré auto a zlý motor a naopak? A akéže auto to má rio-v budúci švagor? :-)
V každom prípade súhlasím, diesel pomôže. U mňa bola minulý rok CX-7 na zozname, ale bral by som ju jedine s dieselom, čiže som kúpil iné...
neregistrovaný "RIO2"
9. 9. 2008 12:03
Re: +1000%
CX 7. mne sa s tým auto jazdí super. ťah výborný, podvozok drží, výbava výborná. neviem podľa mňa je to dobré auto. a spotreba... nuž v tejto kategórii asi medajlu nezobere ale 260 koní nečo zožere. ale neni to až taká tragédia. jazdí v priemere tak 10-11. Toš moja skúsenosť.
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 12:25
Re: +1000%
Ja Ti to všetko verím, ale práve tá spotreba, ktorá nám v reále vychádza vyššia ako kedysi v A8 3.7 a nutnosť tankovať 98-čku ma núti a CX-7 uvažovať ako uvažujem.
neregistrovaný "RIO2"
9. 9. 2008 12:29
Re: +1000%
vieš čo, dáva 95 a nie je problém. povedali mu aj v servise že kludne môže.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 9. 2008 15:20
Re: +1000%
Predpokladam, ze to bol servis v BA.... tam mi tvrdili veci ako napriklad ze na Mazdu3 sa neda/nesmie montovat alarm...., ze sa neda/nesmie montovat na Mazdu 2.... Ak tankuje 95 do motora, kde je minimum 98, tak automaticky porusuje zaruku. Ono, zistit, ze motor bezal na nespravny benzin, nie je az taky problem.
Avatar - Ghostyx
9. 9. 2008 18:46
Re: +1000%
Neplacej nesmysly! :no: Minimum je tam 95 s tim, ze o neco bude snizen vykon. Je to i na vnitrni strane krytu nadrze u kazde CX-7 jasne napsano. Pro plnej vykon se doporucuje 98 a vic... :-!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 9. 2008 23:10
Re: +1000%
Hlavne, ze sa vieme ovladat, vsak....
Si si isty, ze reagujes na spravny prispevok?

Ja nikde nepisem o tom, co a kde ma CX-7 napisane. Len hovorim, ze ak vyrobca predpisuje pre motor benzin s min. okt. cislom 98, tak tankovanim 95 porusujes zaruku. To je ako liat do auta nespravny olej... za znicenie motora si mozes sam.
Avatar - Ghostyx
10. 9. 2008 11:56
Re: +1000%
Jsem naprosto v kidu hochu, ale pro ty "mene chapajici" to zopakuji znovu... >:D Minimalni oktanove cislo je tam 95 s tim, ze o neco bude snizen vykon a motor to v zadnem pripade neposkodi a zadnou zaruku s tim neporusujes. Jen tak na okraj, pro ruskej trh se dodava naprosto identicka verze CX-7 a u nich je vyrobcem doporucena primo ta 95, protoze u nich moc stanic, kde by meli 98 a vic, krome velkych mest, neni... Pro plnej vykon v EU vyrobce doporucuje 98 a vic, ale to co vyrobce doporucuje neznamena, ze to je minimum se kterym motor umi bez poskozeni pracovat... Chapes uz? Nevim, jak bych ti to jeste mel jinak napsat, abys uz to konecne pochopil! :no:
neregistrovaný "MazdaCXdriver"
10. 9. 2008 21:00
Re: +1000%
Ako sa to vezme, je sice pravda ze na veku nadrze pise min 95 ale je mozne ze to znamena min 95 v nevyhnutnej situacii? teda napriklad na najblizsiu benzinku s 98? Tiez sme do auta dali raz 95 a to nie celu nadrz a necitil som nejaku vaznu zmenu ale riskovat problemy teda nemienim.
Teda prajem nech auto bezi v pohode aj na 95 ale ja nechcem riskovat pokial na to nie som odkazany...
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 17:02
Re: +1000%
Kľudne môže...ale ako dlho?
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 12:22
Re: +1000%
No napísal som to asi kostrbato, ale čo som tým chcel povedať sa hádam vyjasnilo. ;-)
Moj otec bol na tom nápodobne. Viac menej mu jednu v TN aj držali, ale nakoniec od toho upustil. Možno ten desiel ju dostane späť do hry.
Avatar - da_b0mb
9. 9. 2008 12:27
Re: +1000%
Ja to pochopil spravne. CX-7 se uz i tak dobre prodava, ale diesel. motor doufam prodeje zvedne jeste mnohem vic. Spoustu potencialnich zakazniku ten 2.3T mohl od koupe odradit...Diesel mel byt v nabidce hned od zacatku. Myslim, ze se tim Mazda pripravila o slusnej zisk...Snad to ted dozene ;-)
neregistrovaný "Gilth"
9. 9. 2008 15:13
Re: +1000%
Dovolim si nesouhlasit. O benzinovou CXku byl(je) takovy zajem ze i da se rict po roce prodeje v Evrope jsou veskere vyrobni kapacity rozprodany. Pripadny nabizeny diesel by tedy pouze stepil klientelu, k navyseni prodeje by ale z kapacitnich duvodu nemohlo dojit...
neregistrovaný "yaroukh"
9. 9. 2008 17:33
Re: +1000%
To "štěpení klientely" zní hrozivě. >:D
9. 9. 2008 15:02
Re: +1000%
moj ujo ma Cx-7 a ta 2.3 je super motor...ale myslim ze aj tato dvadvojka bude super a urcite pomoze cx-7 v predajoch :yes:
Avatar - jurajos
9. 9. 2008 16:59
Re: +1000%
Motor je to bezpochyb vynikajúci...len je podľa mňa v špatnom aute...o tom vlastne bol aj môj prvý príspevok. ;-)
9. 9. 2008 12:39
Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Zajímalo by mě jestli je to úplně nový motor a nebo jestli došlo k úpravě nynější 2,0 MZR-CD... Snad dodá Denso solidní vstřikovače a nebo si je objednají u Bosche. :-)
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Gilth"
9. 9. 2008 13:21
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Je to uplne novy motor, komplet vyvoj Mazdy...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 9. 2008 15:22
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
To mas ako s tvrdenim, ze nova 2.5 MZR je len prevrtana 2.3 MZR..., co samozrejme nie je pravda....
Avatar - WinDiesel
9. 9. 2008 13:26
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Denso a 2000 barů, motor půjde i do Mazdy 5.
Avatar - skejpa
9. 9. 2008 16:05
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
jo, to si myslim ze hodne zapomneli... mazda 5 s tim bude taky o dost sympatictejsi... ale na CX-7 by se podle me hodilo jeste neco silnejsiho. nejaky 3.0d... ale i tohle asi zvedne prodeje... a v mazde 6 ani nemluve...
9. 9. 2008 23:15
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Mazda nepoužila ani benzínovou V6 natož dieslovou. Má pro to několik důvodů - CX-7 má být obratný crossover a snažili se snížit váhu a těžiště jak to jen šlo, pak taky není kam tu V6 narvat a natož pak dieslovou...Mazda používá pouze jednu V6 a to v CX-9. Tam je místa dost :-)
Avatar - skejpa
10. 9. 2008 09:39
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
ale 2.2d nebude zrovna sprinter... narozdil od 2.3T...
10. 9. 2008 10:08
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
MOžná jo a možná taky ne - uvidíme až zvěřejní průběh toč. momentu a výkonu a taky hlavně až někde na lavici změří reálný výkon a toč. moment...136 kW je celkem dost, Mazda není obézní jako Volvo XC90 D5, které je o myslím o 300 kg těžší a výkon mají stejný, moment taky.
Avatar - skejpa
10. 9. 2008 20:41
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
no sem zvedavej :-)
Avatar - micaello
10. 9. 2008 12:48
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Jen doplnim, ze stejnou V6 montuje i do US verze Mazdy6.
Avatar - skejpa
10. 9. 2008 20:42
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
ktera je mimochodem mnohem hezci nez ta evropska >:D
neregistrovaný "MazdaCXdriver"
10. 9. 2008 21:03
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Tak pozor V6 motor 3,7 okolo 270 koni ma aj americka mazda 6
9. 9. 2008 23:32
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Tak už jen doufejme že to není převrtaný 2,0 MZR-CD s nálepkou nový, ale že použije komplet hliníkovou konstrukci. Trochu jsem nepochopil tah MB, který sestrojil svůj "supermoderní" OM651 s blokem z litiny...
Avatar - Shr3k
10. 9. 2008 19:47
Re: Nový diesel a nebo nový/starý diesel?
Je to v podstatě 2.0 MZR-CD, ale:
s prodlouženým zdvihem, hořejší blok je litina (odlehčená aktuální konstrukce), spodek hliníková slitina, víko ventilů plastové, DOHC - dvě vačky s ozubenými koly s šikmým ozubením, dole dva vyvažovací elementy, vše pohánené řetězem.
Avatar - micaello
9. 9. 2008 15:15
Doplnujici info
Jeste by nebylo na skodu dopsat, ze se chystaji tri vykonove verze 2.2 MZR-CD a to:
125 hp & 310 Nm
163 hp & 360 Nm
185 hp & 400 Nm
Je to ofiko info :-)
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "babo"
9. 9. 2008 17:50
Re: Doplnujici info
no nejake take info som cital, ale trochu ine vykony (to je ale jedno). Otazka je, kedy sa dostanu na trh
Avatar - micaello
10. 9. 2008 12:45
Re: Doplnujici info
Mazdy6 s timto motorem budou u prodejcu ofiko behem ledna/januara 2009. U CX-7 je predpokladano zari/september 2009, ale to je zatim informace neoficialni.
Avatar - WinDiesel
9. 9. 2008 18:46
Re: Doplnujici info
Mám pocit že to bude jinak. 2,0 MZRCD byl velmi nedávno upraven (03/2008) a má velmi podobné výkonové parametry jako Tebou zmíněné 2 spodní motorizace. Myslím že se u dvou spodních výkonů jedná o 2,0 MZRCD a 2,2 MZRCD bude pouze ve 185/400. Smysl by to dávalo pouze tehdy, kdyby 2,0 MZRCD úplně zrušili a náhradou by se stal motor 2,2 MZRCD ve 3 výkonových provedeních.
neregistrovaný "Gilth"
10. 9. 2008 08:12
Re: Doplnujici info
Ano bude nahrazen... proto to dava smysl ;-)
Avatar - Shr3k
10. 9. 2008 19:39
Re: Doplnujici info
Tak je to ještě trochu jinak.
Avatar - Shr3k
10. 9. 2008 19:38
Re: Doplnujici info
Máš ve svých "ofiko info" chybu, 125 koní bude mít 2.0 MZR-CD, který má aktuálně ve 103kW verzi stop stav a nelze jej objednat. ;)

Navíc já přidám ofiko info, že další generace dvoulitrového dieselu bude mít twinturbo.
neregistrovaný "MazdaCXdriver"
10. 9. 2008 21:13
Re: Doplnujici info
Inac takto ja myslim ze diesel bude ale osobne by som ho nevolil a nech mi nikto nehovori ze motor 2,3T sa do cxka nehodi to je blbost urcite odporucam vyskusat aj dlhodobo a potom hodnotit, pretoze nemyslim ze je nutne mat velky motor na velke auto... A este jedna vec spotreba je sice horsia ale na druhej strane ked mam porovnat povedzme BMW X3 3,0d,MB ML 320 CDI alebo ine exponaty, tak mi vychadza jedna vec a tu si moze kazdy overit sam, len skuste pozriet cenniky v danych motorizaciach a porovnajte ten rozdiel a berte tiez ohlad na to ze aj 3,0d aj 320CDI su slabsie motory... Takze no comment.
V zavere teda jedna vec Mazda CX-7 je vynimocne auto za este lepsiu cenu, ja sa tesim ked pride do ponuky 2,5 DISI motor a dufam ze bude aj v CXku. Pri takejto predstave viem uz aj ake dalsie auto v garazi bude nasledovat...
neregistrovaný "rexi"
10. 9. 2008 21:39
Re: Doplnujici info
u mě byla cx-7 na posledním místě z suv do 1mil Kč, protože jsem chtěl diesel. Po zkušební jízdě jsem však rázem na všechny ty neohrabané rachtající plechovky zapomněl a jiné auto už nechtěl. mezi 95 a 98 jsem nezaznamenal rozdíl (kdo pozná úbytek cca 10kw u auta které má 190kw?) a spotřeba v poměru k výkonu mi přijde víc než dobrá.
Avatar - Shr3k
2. 10. 2008 11:52
Aktuální info
Tři verze:
92 kW/125 k při 3500, 310 Nm při 1800-2600
120 kW/163 k při 3500, 360 Nm při 1800-3000
136 kW/185 k při 3500, 400 Nm při 1800-3000

Výkony sedan (hatchback):
Max. rychlost: 195, 212, 218
Zrychlení 0-100: 10.7, 8.9, 8.3
Spotřeba: 7/4.7/5.5, 7/4.7/5.5, 7.1/4.7/5.6
Pohotovostní hmotnost: 1445 (1485)

Výkony kombi:
Max. rychlost: 192, 210, 216
Zrychlení 0-100: 10.9, 9.2, 8.5
Spotřeba: 7/4.8/5.5, 7/4.8/5.5, 7.2/4.8/5.7
Pohotovostní hmotnost: 1500, 1500, 1510
Rozbalit vlákno
0