Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Katastrofální prodeje Alfy Giulia: Nikdo jí nechce

Bortí se Marchionneho sen? Alfa Romeo Guilia napodobuje značku Maserati, boom na nejdůležitějším trhu se nekoná. Právě naopak...
Zpět na článek
20. 6. 2017 13:00
20. 6. 2017 14:03
20. 6. 2017 13:51
20. 6. 2017 14:09
20. 6. 2017 14:14
20. 6. 2017 15:00
20. 6. 2017 15:19
20. 6. 2017 21:54
20. 6. 2017 14:19
20. 6. 2017 14:33
20. 6. 2017 22:24
20. 6. 2017 14:30
20. 6. 2017 15:13
20. 6. 2017 15:47
20. 6. 2017 16:03
20. 6. 2017 16:13
20. 6. 2017 16:56
20. 6. 2017 19:43
20. 6. 2017 20:55
20. 6. 2017 22:21
20. 6. 2017 22:24
20. 6. 2017 22:23
20. 6. 2017 22:38
20. 6. 2017 15:14
20. 6. 2017 17:29
20. 6. 2017 18:49
20. 6. 2017 20:23
21. 6. 2017 00:59
21. 6. 2017 01:33
21. 6. 2017 10:23
21. 6. 2017 17:15
20. 6. 2017 13:00
Otázka
Alfu nebo BMW M 3 ??? A je to jasné proč to lidé tolik nekupují.
Rozbalit vlákno
6
20. 6. 2017 14:03
Re: Otázka
Podla mna je problem v tom, ze giulia sa dlho pripravovala, narychlo ukazali nadupanu QV verziu ktoru potom bolo vidno vsade aby nalakala ludi, ale realita bola opacna. QV sa okukalo a ked po roku a pol prisli normalne verzie, auto bolo prakticky stare a este aj horsie vyzeralo ako top verzia. Ked sa k tomu prirata premrstena cena, niet divu ze ju nik nechce.
20. 6. 2017 15:12
Re: To bude tím že ji nemají v ESHOPu na ALZA jako TESLA ;)
nj soudruzi :-)
si jako klikneš [odkaz] [odkaz] jó a přivezou ti ji normálka domů před barák nóó ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
20. 6. 2017 16:55
Re: To bude tím že ji nemají v ESHOPu na ALZA jako TESLA ;)
Teba za tento spam platia, alebo si len postihnuty?
Avatar - Beefcake
20. 6. 2017 17:04
Re: To bude tím že ji nemají v ESHOPu na ALZA jako TESLA ;)
To 75D a 100D znamena vykon v konoch a typ paliva ?
Avatar - _Karel_
20. 6. 2017 18:57
Re: To bude tím že ji nemají v ESHOPu na ALZA jako TESLA ;)
>:-[] :yes:
26. 6. 2017 12:54
Re: To bude tím že ji nemají v ESHOPu na ALZA jako TESLA ;)
Alfu.
Preco si kupovat horsie auto?
20. 6. 2017 13:03
no teď trochu férovosti
Je to asi tady zbytečné, jen pro doplnění. Např. BMW řady 3 v USA začíná na ceně o téměř 5000 USD nižší.

Samozřejmě prodeje Giulie by byly super kdyby byly vyšší, ale upřimně, vzhledem k nastavené ceně je to nereálné. Jde tedy jen o to, jak vychází ekonomika. Ono obecně je známé, že prémiové značky díky vzájemnému soupeření dost zrovna v USA bojují s nadprodukcí a s tím i poklesem cen a tedy i s minimalizací marží. A ať se nám to líbí nebo ne, FCA chce po Alfě, aby byla prémiovým produktem i s tím ohledem její produkce probíhá v Itálii, nikoliv v Mexiku a podobně, jako je tomu u tzv. prémiové produkce.

Tedy neomlouvám tím některé mouchy a rel. nízké prodeje (ty měly být jistě větší a nejspíš se ještě s nějakou podporou rozjedou), které to auto má, ale i přes ně si nemyslím, že by i tam bylo vnímáno jako přímá konkurence levným autům.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 13:09
Re: no teď trochu férovosti
Nikdo z jmenovnaých není levnou značkou.

MB, BMW, Lexus nebo Cadillac sou vše prémiové značky.

Alfa se neprodává ani dobře v Evropě... v USA nemá šanci díky několikaleté absenci na trhu, špatné pověsti fiatu, kde samotný fiat a i většina amerických značek FCA končí na chvostu v tabulkách spolehlivosti a sou na tyto vozy neustále recally a to občas i vč samotného Maserati.
20. 6. 2017 20:10
Re: no teď trochu férovosti
Přesně tak je to narychlo splácanej fiat.
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2017 05:49
Re: no teď trochu férovosti
Ne to žvaníš. Je to pěkně nadlouho = nejlepší podvozek ve třídě = udělaná Alfa ;-)
20. 6. 2017 13:34
Re: no teď trochu férovosti
Zásadní otázkou je, zdali má Alfa image a pověst na cenu, kterou za Giulii chce. Odpověď je (bohužel) v článku. A je uplně jedno, zdali to, co si zákaznící myslí, je objektivní, nebo subjektivní.
20. 6. 2017 13:42
Re: no teď trochu férovosti
Z teba by mali urobiť hovorcu ČSSD :-)
20. 6. 2017 15:26
Re: no teď trochu férovosti
3er se snad montuje v Mexiku? Až (nebo jestli?) bude Alfa jednou stavět novou továrnu, uvidíme, kde bude. Osobně nejsem zrovna za výrobu mimo zemi původu, srovnáváš však jablka a hrušky.

Máš ale pravdu, že se v USA bojuje celkem tvrdě. A v minulosti i, dá se říct, bez ohledu na marži. Šlo o titul nejprodávanějšího, zbytek byl vedlejší. Avšak ani v USA nemá moc smysl koukat u BMW na základní cenu.
Avatar - Jaros71
21. 6. 2017 00:40
Re: no teď trochu férovosti
Moc si nemyslím , že cílem Alfy je primárně USA... :-)
Značka tam roky nebyla , a návrat stojí peníze a čas..
Alfa je exkuzivní zboží..nikdy se nebude prodávat jako rohlíky , tedy třeba VW..
21. 6. 2017 09:38
Re: no teď trochu férovosti
Vzhledem k tomu, že mají sedan a nemají kombík, mi přijde, že musí sázet na trhy mimo EU+EFTA. A v USA máš asi ten nejvýznamnější trh pro podobná auta, navíc celkem otevřený. Kde je mimo EU+EFTA Alfa etablovaná?

Samozřejmě, neměli by čekat zázraky. Nemusí být nutně primárním trhem, ale je to podle mne model, s kterým chtějí expandovat a podle toho je postavený. Takže tam budou chtít uspět a bude to asi důležité pro budoucnost modelu/ značky.
20. 6. 2017 13:08
Těžko se tomu divit
Za mě nic překvapivého. Sice fanoušci AR a novináři jásají jaké je to krásné auto, ale jen málo kdo z nich má na to, aby šel a koupil si ho. Na to samé dojel např. i SAAB.

AR prostě nemá extrémně konzervativnímu segmentu luxusních sedanů co nabídnout. Tedy nic, co by chlapíka pravidelně po třech letech točícího třeba BMW, přimělo kopnout do vrtule, přihodit pár tisíc EUR nebo USD a naskočit do neodladěného modelu značky, která má image umírajícího koně co mu sem tam odpadne nějaká ta podkůvka...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Bubáq
20. 6. 2017 13:26
Re: Těžko se tomu divit
To není pravda. Stačí se svézt.... a hloupost vypuštěná do diskuze o tom, že Guilia nemá co nabídnout, je odhalena až na kost.
Opravdu to vypadá, že za nízkými prodeji stojí jednak obecná zkušenost zákazníků s novými modely uvedenými na trh (ty potřebují 1 rok na vychytání základních much) a druhak zveřejněné statistiky spolehlivosti a spokojenosti zákazníků. Za mě: je to škoda.
20. 6. 2017 14:16
Re: Těžko se tomu divit
Moje dojmy z QV? Moc nepřesvědčila oproti přímé konkurenci. Přední náprava by potřebovala doladit. Nejsem žádný profesionální závodník, ale ten předek je trochu více vymekly, nemyslím tlumení, myslím tuhost nápravy a její usazení v cele konstrukci vozu. Rychlá je neskutečně, ale má drobné nevýhody v jízdním projevu. Ale tisíc lidi, tisíc názorů a dojmů.
20. 6. 2017 15:05
Re: Těžko se tomu divit
Neříkám, že nepřináší nic nového, nebo zajímavého. Ale povězte mi někdo, čím přesvědčí onoho snového zákazníka (točí každé dva až čtyři roky nové auto), kterého si současná značka nadbíhá jak jen může, aby přešel k Alfě. Resp. aby si vůbec všiml Alfy, aby si do ní sedl a projel se. A bude to stačit? Je opravdu tak dobrá? A když už se to povede, dostane do ruky ceník na jedné A4 a tím to končí.

Jemu je fuk, jestli to auto jde o kousek líp, nebo hůř, kolik to žere atd. Pokud ho jeho současné BMW/MB/Volvo/Lexus... nečím nevytočí a dealer mu udělá dobrou nabídku, prostě si ho zas koupí. To je realita konzervativního trhu. AR přeju hodně štěstí, ale nevěřím tomu ani za mák
20. 6. 2017 15:26
Re: Těžko se tomu divit
Ano stačí se svézt. Já se svezl a že by to byla taková pecka, to teda říct nemůžu. Ano, na okreskách je to zábavný, mimo ně ale nepřilíš kultivované, málo pohodlné, v interiéru, který se designově fakt nepovedl je i řada nedomyšleností a infotainment taky nic moc. A ani z toho pověstného italského vnějšího designu jsem si v tomto případě na zadek nesedl. Zadek vůbec italský šmrnc nemá, předek sice trochu ano, ale ty proporce jako taky takové divné. Za mě třeba Volvo S/V 90 je v globálu mnohem lepší package, o D3 už ani nemluvím.
20. 6. 2017 18:00
Re: Těžko se tomu divit
Svezes se a co? Neco je lepsi neco horsi nez treba v bmw, stoji to vic nez bmw a za dva roky to bude stat podstatne min nez bmw. Tomu se asi nerika dobra koupe.
Proto jsem upozornoval, ze to auto ma spis sanci jako qv nez ve standardni variante.
Je to relativne maly auto pro rodinu a postrada image svych konkurentu.
26. 6. 2017 11:49
Re: Těžko se tomu divit
Image? ako napr. 4 krouzky pro teplousky?
20. 6. 2017 21:03
Re: Těžko se tomu divit
Ťažko povedať. Bol som sa povoziť naschvál. Páči sa mi to auto. Mám rad benzín zadný nahon a sedany. Preto mám benzínovú trojku aktuálnu. Veľmi som bol zvedavý na alfu. Prvé sklamanie - predajca mi vedel zohnať len naftu. Ale aspoň zadokolku a automat.
Ako zle auto to nie je. Ale za moji 3-ku by som ho nevymenil. Podobí výrazne lacnejšie - interiér - zbytočne je tvrdšie - v bežnej verzii menej zábavná zadokolka ako BMW - nemalo veľa km a už povrzával interiér. Nejazdilo asi zle - BMW mi ale viac vyhovuje. Pôsobí robustnejšie a menej papierovo, je zábavnejšie a komfortnejšie na extrémnych dierach. Sedadla alfa tiež nič moc. Teda voči 3-ke.
Páčilo sa mi na Alfe aj pár veci - odozva na plyn pedál lepšia - aj napriek turbonafte voči turbobenzinu - najlepšia vec. Potom sa mi páčil menší priemer volantu aj strmšie riadenie. A tiež sa mi páči exteriérový design. Interiér je OK ale pôsobí lacno. A to ani trojka nie je výkvet.
V skratke - nie je to konkurencia pre BMW. Vidím to na konkurenciu pre mazdu 6, bohužiaľ drahšiu s jedinou výhodou - zadný nahon.
Škoda. Čakal som viac.
V podstate za podobný peniaz je lexus IS.
20. 6. 2017 13:10
Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Móda kufrovitých aut odezněla. V pořadí jsou SUVka všeho vzhledu, malá, levná, drahá a i italská. Prostě poptávka po SUV je nepřekonatelná. Tak to je. Ovšem pouze z pohledu na nové vozy. V ojetinách sem tam kufr ještě prodáte.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 13:28
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
v USA ne.

Protože se línej, tak ti sem hodím jenom čísla Cadilalcu a Lincolnu a něco mezi prémií a minastreamem je i Buick..

Kufrové
CTS - 4 213 ks
CT6 - 4 383 ks
ATS - 6 024 ks

Regal - 5494 ks
LaCrosse - 10 151 ks
Verano - 3 211 ks

Continetal - 5 273 ks
MKZ - 12 102 ks

Opravdu kufry už nikdo nekupuje?

Ale jo, kupuje, ale ne od FCA
>:D >:D >:D >:D >:D
20. 6. 2017 13:53
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
No jo, ale UŠouni jsou trochu švihlí. Uvažme, že diskutujeme o Evropě. Chtěli položit VW a také se jim to nepovedlo. Jejich zpožděná mentalita se projevuje i jinde, např. v militarismu.
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 13:59
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
A proto byli do poloviny 70. let ve všem oproti Evropě napřed >:D >:D

Evropa je zas švihlá svými kombíky a naftou.

Každej je nějak švihlej
20. 6. 2017 15:23
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Jak napřed? Jejich auta korodují, mají špatné jízdní vlastnosti, lupou, vržou a nehorázně si sjíždí pneumatiky. Možná s Kubou v jedné úrovni. :-)
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 20:40
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Všechny vynálezy co se týče komfortu a bezpečnosti měly jako první v 50-70. letech americké značky, zjeména pak Cadillac, Oldsmobile a Chrysler.
20. 6. 2017 14:35
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Zkus to s prodeji za poslední měsíc ;-)
20. 6. 2017 16:06
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Co jsem v USA viděl, tak sedan je tam velmi oblíbené auto v tzv. kompaktech, tedy nízkých autech. Američané nekupují kombíky a hatchbacky. Giulia to tedy splňuje. A protože je ve srovnání s BMW3 a MB C velmi dobrá, je to vina reklamy. Např. 500 jde na dračku, ačkoliv je drahá, protože jí předcházelo množství velmi vtipně-inteligentních (i dlouhých) reklam.
20. 6. 2017 16:12
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Jestli to nebude tim, ze Alfa vypada, jako roztekla kostka masla.
21. 6. 2017 07:39
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Muj ciste osobninazor je ten, ze at uz Alfa jezdi jakkoliv, tak hlavni je vzhled a kvalita. A zde proste alfa kralovala s modely 155,156 a pro me nejkrasnejsi alfa vech dob 159 a Brera. Skalni priznivci znacky, kteri oceni spickovejizdni vlastnosti a koupi si alfu jako novou, tech moc neni. A beznych lidi, kteri kupuji nova auta nezajima tolik podvozek jestli je o neco lepsi nebo o neco horsi nez treba u Audi nebo BMW. A me osobne se zadna nova alfa nelibi, ale 159 bych si klidne koupil kdybych na ni mel. Ruku na srdce, par skalnich fanousku znacky a milovniky spickovych podvozku proste Alfu neuzivi. Alfa musi zaujmout masy, jinak opravdu skonci jako SAAB. A sposta milovniku Alfy kupuje auto z druhe ruky, takze opet pro Alfu zadny kseft :-( A at uz jezdi giulia nebo treba Stelvio jakkoli skvele tak moc lidem do oka nepadla a tito lide skonci u konkurence
21. 6. 2017 11:16
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Alfa to je Fiat, nebo se pletu? Takže Fiat kvalitka >:D
21. 6. 2017 12:09
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Opakuji - je to věc reklamy.
22. 6. 2017 13:49
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Fiat 500 samozrejme na dracku nejde, to je popularni fiatacka legenda. Prodeje v USA jsou daleko za planovanymi ocekavanimi a pres chrleni novych a novych odvozenin se propadaji. Fiat po uvedeni sliboval, ze bude v USA prodavat 50.000 kusu rocne, priblizil se k tomu jenom jeden rok, v roce 2012 prodal 43.000), momentalne je na nejakych triceti tisicich kusech ve vsech odvozenych variantach dohromady.
Puvodni vize byt uspesnejsi nez Mini se v dlouhodobe perspektive asi nepodari, protoze Mini je svebytna znacka a styl, 500vka je jeden model. Jinak aktualne i po propadu v minulem roce Mini stale prodava o polovinu vice vozu nez 500 komplet.
22. 6. 2017 16:11
Re: Protože každý chce něco jinačího - SUV !
Třeba v Kalifornii jich jezdí opravdu mnoho už kolik let. Prodejny Fiatu jsou vidět.
20. 6. 2017 13:13
Foktovy fabulace a účelové lži
Nástěnkář Hondy se opět projevil. AR zvedla své prodeje meziročně o téměř 2000% a pomalu buduje svou pozici na trhu.
Za květen/17 pak prodala 883ks Giulií a skončila v první dvoustovce.

Spekulace jsou tedy vycucané z hondího prstu a navíc se ještě nezačalo prodávat Stelvio. Tolik aut jako v květnu AR neprodala za celý loňský rok.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Atlis
20. 6. 2017 13:22
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Ono nie je až tak ťažké zodvihnúť predaje aj 10tis percent ak jeden rok predáš nula a druhý 10tis aút, všakže...
20. 6. 2017 14:32
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Ano, je potřeba vnímat relevanci a to co předvedl Fokt je absolutně neprofesionální panflet.
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 13:22
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Od nuly se vždy krásně klesá, ale autor neprovnával o kolik stouply prodeje (tady u nás taky Chevrolet krásně stoupá vid pajo, taky z nuly a ještě je to šedý dovoz) ale provnával kolik toho v USA prodá Lexus, Cadillac, Mercedes, BMW a kolik Alfa.

Abysme se bavili konkrétně, tak letos Alfa prodala za 5 měsíců 2702 ks aut, z toho 220 ks 4C a zbytek Giulií.

Najdi si čísla Lexusu, Cadilalcu, Mercedesu, BMW....a víc prodá i Jaguar >:D
Avatar - Brumbal
20. 6. 2017 13:26
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Tak Cadillac neni auto ale gauc s propracovanou moznosti odkladat Colu >:D
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 13:32
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
určitě, třeba ATS-V a CTS-V sou nejrychlejšími gauči na světě >:D >:D >:D
Avatar - Brumbal
20. 6. 2017 15:27
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Nejrychlejsi nejsou protoze nemeli v interieru seriovej gauc s odkladacem pro napoje a BigMc ale pouze Recara s lesenim za zady. S takovou vybavou by Cadillac v USA neuspel ani u vychrtliku natoz u obeznich mastnych koblizku ktery ma fans club USA Cadillac prevazne nejvice >:D
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 20:44
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
krom Recara si tam můžeš nechat dát i voybčejný, ventilovaný a vyhřejvaný sesle. Mimochodem coly se tam vejda maximálně plechovka, v tom je Superb, kam se vejde celá 1,5 L PET daleko víc gaučáková kára pro kobliháře. akorát poněkud víc drncá >:D >:D
Avatar - wakantanka
20. 6. 2017 13:37
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Ale no tak, koľko rokov sa Alfa v USA nepredávala? Chýba predajná a servisná sieť. Cenovo konkurenciu nepodlieza, aj preto sú predaje tam kde sú.
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 13:45
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
prodejní a servisní sít maj přeci od Chrysleru >:D >:D >:D
Avatar - wakantanka
21. 6. 2017 10:22
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
No neviem, ale pokiaľ viem, tak v USA to funguje trošku inak ako v Europe, teda prevládajú tzv. local dealers, ktorí si vyberajú jednotlivé modely od rôznych výrobcov.
20. 6. 2017 14:11
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Ano, AR to má s jedním modelem, který startuje.
20. 6. 2017 14:27
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Jaguar má SUV v prodeji a tvoří větší část prodejů, hádej jak to bude po nástupu Stelvia? Mimochodem, prodeje Caddilacu na to kolik má řad nejsou žádná sláva a v případě prodejů Giulie kolem 1000ks/m to není špatné pro někoho, kdo na trhu tak dlouho pauzíroval.
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 14:33
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
jenže Cadillac prodává celkem masivní počty aut v Číně.
20. 6. 2017 14:36
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
A to je argument? Až ti to nevyjde v Čině, tak vycouváš do Indie nebo J.A.R.? ;-)
20. 6. 2017 14:38
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
To sem nepleť. Naprosto jiná story, jinak sem někdo naveze VW Santanu.
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 14:54
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
FCA tam neprodává dohromady nic.

Jinak Cadillac chystá XT4, menší suv/crossover.
20. 6. 2017 13:38
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Nechapu co ma spolecneho nastenkar, porovnani prodeju letosniho roku s fabulacemi a ucelovou lzi.
V clanku je jasne konstatovano, ze za letosek v porovnani s D3 prodala AR opravdu kolovy a pravda takova je. Jestli za jeden mesi prodala najednou vice je sice hezke, ale nikdo nevi co za tim stoji, nebyla nejake akce ve stylu 24 hodin Opel??? >:D
Dulezite je ze prodeje AR za moc nestoji a o tom clanek referuje, nic vic, nic min. Uvidime co proda AR za cely rok. Pochybuji ze by pan redaktor mel potrebu nejak AR schazovat a psat na konci roku neco jineho nez ciste porovnani prodeju za rok s konkurenci.
20. 6. 2017 14:13
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Co má společného? Nadpis zní jasně:

"Katastrofální prodeje Alfy Giulia: Nikdo jí nechce"

Když bych byl AR positive, pak vyzdvihnu poslední měsíc a píšu jak roste, když jsem negative, pak vezmu data za prvních 5 měsíců, kdy prodej Giulie teprve nabíhal a Stelvio tam ještě není a voilá, máme tu katastrofu.

U pana redaktora Fokta žádné novum.
Avatar - twistedTSD
20. 6. 2017 13:47
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Tak procenta nabíhají velmi jednoduše, když před rokem neprodávali prakticky nic. :-) Ale jako jo, na nějaké objektivní zhodnocení je ještě brzy.
Avatar - Brumbal
20. 6. 2017 14:53
Re: Foktovy fabulace a účelové lži
Tak reditel svetrikoveho koncernu Fiat muze nakazat Ferrari zakaznikum, jestli chcete Ferrari musite vlastnit Fiat Panda, Alfu Giuliu, Maserati Quattroporte a Jeep Compass, pak vas nevyskrknem s poradniku o 488 GTB >:D
20. 6. 2017 13:51
Holt Italove...
Diskuze jsou plne tech, kteri obhajuji superovost Alfy a jinych italskych znacek, nicmene realita je pak takova, ze to nikdo nekupuje. Uplne podobne je na tom Maserati, taky velke reci, velke oci, velke plany, ale ty neplni ani na 50 %.

Ono ve finale na trhu nevyhrava ten nejlepsi, ale ten, co umi nejlepe prodat. Italove si nesou z minulosti ne dobre jmeno a je dost jedno zda ta auta jsou uz dobra ci ne, ale proste to v lidech je. A ted si rekneme - co delaji Italove proto, aby toto zmenili? Odpoved je lehka - nic.

V podstate receno ty znacky nejsou nikde videt. Nikdo poradne ani nevi, ze ta auta jsou. Nikdo ani nevi ze se daji koupit, to uz se musi clovek hodne pidit o tom, zda to je ci neni. A pak - jak pracuji na tom, aby si zlepsili jmeno. Ja nic nezaznamenal. Proste naprosto katastrofalni v tomto smeru. Oni si sedi na zadku, neco udelaji, co muze byt ve finale i dobre, ale pak si asi mysli, ze za nimi pobezi davy a budou jim nohy libat, aby jim neco prodali, jenzte tak to nechodi a chodit nebude.

Neresim tedy, zda je Alfa dobra ci spatna. V necem dobra, v necem spatna. Nicmene cenova politika je postavena tak, jako by byla Alfa roky v dobre kondici, trh ji vnimal jako kvalitni a srovnatelnou znacku s D3 atd. A to je proste spatne. Ano mohli to s jednou generaci zkusit jinak, dostat se do lidi, ukazat, ze to funguje a pak jit dal. Jenze jit rovnou do boje s D3 je proste dost nerealne.

Takze jak to vsechno dopadne? Nijak. Po relativnim "boomu" prijde pad a stagnace a nejake planovane prodeje zustanou v naprostem nedohlednu. A ne ani tak proto, ze by to bylo spatne auto, ale proto, ze jeste nepochopili, ze samotny kvalitni produkt je fajn zaklad, ale kdyz to nechteji a neumi prodat a nechteji pracovat se zakazniky, komunikaci apod. tak proste prodaji velke kulove.

Nemci to pochopili davno. Frantici taky. Korejci nedavno a jak funguji. Italove si jedou porad to svoje nic...
Rozbalit vlákno
11
20. 6. 2017 14:15
Re: Holt Italove...
hmm, napr. v DE chodi v TV reklama na Giuliu relativne casto.
20. 6. 2017 14:22
Re: Holt Italove...
V něčem máš pravdu, ale obecně srovnávat korejský mainstream, který nastoupil spíš z lowcostových vod nejde.
AR má nějakou svojí hodnotu, technicky Giulii připravila tak, aby byla schopná obstát proti nejprodávanějším modelům D3 a Jagu. Bohužel vyjma top specifikace zapomněla na jakýsi běžný top.
Další věcí je, že stejně jako Jag udělala chybu v nástupu modelů. Pro obě automobilky by bylo lepší, pokud by přišla nejdřív s SUV a až pak se sedany. To první obecně přitáhne zájemce a to druhé je doplní.
20. 6. 2017 14:30
Re: Holt Italove...
"italské značky nikdo nekupuje"
- je to sotva pár dní, kdy byla na auto.cz uveřejněná tahle čísla:
6. Fiat 383.134
11. Škoda 301.189

Takže on to někdo kupuje ;-)

Souhlasím ale v tom, že je to hodně o lidech a marketingu. Už jsem mohl mít další nový Fiat 14 dní zpátky, kdyby nebyli prodejci naprosto neschopní troubové. :no:
20. 6. 2017 14:48
Re: Holt Italove...
Tak a teď tam ještě napiš, něco k těm datům, jde o prodeje kde ? Celkové? To žasnu, protože Fiat je de facto matka a Šáde člen koncernu, který musí poslouchat, čili za mne je k tomu Fiatu neskutečně blízko a to pomíjím, že před 89. a akvizicí VW pro svět de facto neexistovala, takže pokud je to 383 ku 301 tisícům, tak za mne super úspěch škody - a to žádnou nevlastním.......
20. 6. 2017 14:53
Re: Holt Italove...
proc ta skodovka v tom prehledu? ma nejakou souvislost? navic uprimne reginalni ceska znacka proda skoro to, co mega italksa automobilka, kterea je doma na trhu, co je nasobne vetsi, nez ten cesky, takze tam moc zazrak nevidim, navic ja mel spise namysli ty luxusnejsi znacky italskych aut - alfa, lancia, maserati, nez ten meinstrim ala hyundai.

Proste kaslou na to, aby si zlepsili jmeno a neco prodali. Tak holt prodaji to, co prodaji.
Avatar - iudex
20. 6. 2017 14:57
Re: Holt Italove...
A ešte to skús v kontexte, nielen absolútne čísla, ale trend. Pozri si predaje Fiatu a Škody pred niekoľkými rokmi. Fiat bol pred dekádou úplne iná liga ako Škoda, predával takmer milión áut ročne (v Európe), kdežto Skoda sa plácala na ani nie polovičnej úrovni. Dnes ho tá Škoda dobieha a tipujem, že nasledujúci rok Fiat predbehne.
Takže áno, Fiat niekto stále kupuje, ale je to čoraz menej ľudí a celkovo idú predaje Fiatu dolu vodou.
20. 6. 2017 22:28
Re: Holt Italove...
Zklamu Tě, ale prodeje Fiatu stále stoupají...tak tipuj!
Avatar - Emel
20. 6. 2017 22:58
Re: Holt Italove...
No stále... stoupají od roku 2014.
20. 6. 2017 21:45
Re: Holt Italove...
Pěkně napsáno,
nejlépe ziskovou automobilkou je Ferrari jaké mají reklamy atd ? :-)
20. 6. 2017 22:32
Re: Holt Italove...
Goes: Maserati pro Tvou informaci v roce 2012 prodalo 6.288 aut a za loňský rok už 42.100. Pokud píšeš o čr, pak ano FCA vidět moc není.
21. 6. 2017 12:44
Re: Holt Italove...
Když p.Marchione v r.2007 nastoupil, vyrojilo se spousta nových typů - založil úspěch prodeje na výrobku. To bývalo dříve normální, ale tehdy už ne. A úspěch se dostavil. Ale proč nedal všem těm výrobkům reklamu a pak zrušil všechny výroby? Teď nedávno začal prakticky od nuly, začal preferovat luxusnější typy, smetl Lancii, .... Je to dobře?
20. 6. 2017 13:53
článek převzatý z Jalopnik.com a je na tom podobně Jaguar XE
Článek je převzatý z jalopnik.com .
Je z toho spíš cítit, že přání je otcem myšlenky. Giulia má velmi podobné prodeje jako Jaguar XE. Beru v potaz měsíce duben a květen, kdy byla plně na trhu. (data carsalesbase.com).
Bavíme se samozřejmě o trhu v USA na který zdrojový článek reaguje.
Howgh,
Radovan
Rozbalit vlákno
0
20. 6. 2017 13:59
trošku si zaplácám
od začiatku som mal pocit, že džulka nezaberie, neviem to identifikovať, ani podložiť faktami, tak to tak berte, ale jednak sedan, jednak vrávoranie alfy nad priepasťou, jednak povesť a dokonca mne aj dizajn hovorí, že sa to bude kupovať zriedka. Všetci híkali, vychvaľovali a ja nebudem túto alfu haniť, ani som ju neskúšal, ani nebudem, ale niečo na nej chýba. Samozrejme aj očakávania boli neprimerané, lebo to nie je model, ktorý by mohol zachrániť značku, to skôr stelvio, ale mám obavu, že ani to nebude letieť. Ťažko sa to dá uchopiť, nie je to také jasné, ale markione nemá na to, aby držal alfu aj maserati - jedno padne alebo predá.
Rozbalit vlákno
1
20. 6. 2017 14:50
Re: trošku si zaplácám
Ono už to Stelvio mi zní jako Stévie a to je myslím nějaký sukulent :-))).......pro cukrovkáře.
20. 6. 2017 14:09
Prodeje
Zas tak černě to nevidím. V Evropě už Giulia přeskočila v prodejích XE a v USA prodeje taky rostou a za květen už je taky před XE, který je podle mě hlavní soupeř pro porovnání, protože ani Sergio si určitě nemyslel, že budou hned z kraje atakovat D3. Ne že by to bylo ideální, ale každý soudný musel vědět, že si Alfa bude muset svoji pozici postupně budovat. Otázka je, jak se povede v Číně.

Alfa, pokud chce dlouhodobě uspět, musí akceptovat, že současné generace Giulie a Stelvia především budují pozice, aby mohly příští generace dělat pořádná prodejní čísla.
Rozbalit vlákno
5
20. 6. 2017 14:14
Re: Prodeje
Ano, tohle je naprosto jasný pohled, žádné zleva a zprava, ale napřímo. :yes:
Avatar - iudex
20. 6. 2017 15:00
Re: Prodeje
Nie, nepreskočila. Viď tu: [odkaz] XE je síce o málo, ale stále pred Giuliou.
20. 6. 2017 15:19
Re: Prodeje
tam jde o to že JAG má brutálně silný březen kdy se v UK prodává strašně moc aut.... v jiných měsících je myslím vždy za alfou.... ale nevím, kontrolovat to zpětně nebudu.... uvidíme na konci celého roku....
20. 6. 2017 21:54
Re: Prodeje
No jo, ale to je první kvartál, který je zkreslený tradičním britským prodejním super-březnem. Jinak už od listopadu Giulia XE pravidelně poráží každý měsíc a přeskočila ho i zatím celkově za 2017.

[odkaz]
[odkaz]
21. 6. 2017 12:16
Re: Prodeje
Ale - opakuji - zásadní je dobrá reklama !

Jsou dva nesprávné extrémy:

1. dobrý výrobek se prodá sám.
2 dobrý marketing prodá cokoliv.

Na 1. je málo fajnšmekrů.
Na 2. je málo diletantů.
20. 6. 2017 14:19
Více na TN.cz
Dobrá bulvární srágora..
Prodeje nejsou zázračné a ani nebudou, ale tento (navíc okopírovaný) článek je pěkná škvára. :no:

Nic to nemění na tom, že se za letošní třetinu roku prodalo cca 8500 Giulií. V nějaké statistice bylo uvedeno, že se v prémiové střední třídě prodá na Evropské půdě až 80% kombiků. Takové Audi letos prodalo přes 50000ks A4. Když z toho seberu kombíky, tak jsem někde nad 10 tisíci kusy a to není tak obrovský rozdíl. (nevyrábět Sportwagon byl samozřejmě obří omyl)

A co třeba nebohý Jaguar XE? Ten je na tom i s kombíkem ještě hůř. Neměl by zavřít továrnu? Nikdo ho přeci nechce!
8-s
Rozbalit vlákno
20
20. 6. 2017 14:24
Re: Více na TN.cz
Místo kombíků ve střední třídě tu jsou SUV. Na příkladu F-Pace a věřím i na Stelviu to bude vidět nejlíp.
20. 6. 2017 14:33
Re: Více na TN.cz
To ano, ale pořád to nic nemění na tom, že 80% A4, 3er, C, V60 atd. jsou kombíky.
Už jsem to psal v minulosti xkrát, že bez kombíku nemají moc velké šance udělat díru do světa.

Co se týče USA, tak se stačí podívat na statistiky minulosti. To co prodali letos za třetinu roku v americe, tak to prodávali za celý rok v relativně úspěšných 80-90.letech a pokud si udrží tento trend, tak to budou letos největší prodeje v celé historii Alfy Romeo na US půdě.
20. 6. 2017 14:37
Re: Více na TN.cz
Ty prodeje kombíků ale fungují v zásadě díky fleetovým nákupům, tam AR ani Jag nemají moc šancí.
Avatar - Emel
20. 6. 2017 14:50
Re: Více na TN.cz
Proč myslíš? Jako že manažeři potřebují k výkonu práce nutně kombík? S tímhle pohledem nesouhlasím, kombík chtějí lidi kvůli rodině a pak jestli něco, tak by fleety měly naopak podporovat prodej sedanů.

Já bych si eventuálně rád projel Giulii SW, o Stelvio nezavadím pohledem. Ale každému dle jeho gusta.
20. 6. 2017 21:24
Re: Více na TN.cz
Klasický požadavek zaměstnance za posledních x-let je stále stejný...kombík. Měl ho předtím a chce ho i teď. ;-)
Avatar - Machýrek
20. 6. 2017 23:34
Re: Více na TN.cz
Zamestnanec by to SUV chtel taky, jenze vi, ze ho nedostane, tak radsi voli kombi, protoze to je vic auta, nez sedanu a kdyz je to zadarmo.
Avatar - speedfred
20. 6. 2017 21:37
Re: Více na TN.cz
ja SUV moc nemusím,ale Stelvio je krásne a asi aj dobre jazdí-pozri test R. Chvála
Avatar - Emel
20. 6. 2017 21:53
Re: Více na TN.cz
Pro mě Stelvio ten sex-appeal Giulie prostě nemá, je to taková brambora s tlustým zadkem. Samozřejmě, kombík od Giulie mohl taky dopadnout všelijak, ale některé vizualizace se mi líbily

[odkaz]
Avatar - speedfred
20. 6. 2017 22:36
Re: Více na TN.cz
kombajn by mohol byť fajn,ale asi nebude lebo Stelvio.
sedan/kombi u mňa vyhráva sedan.
21. 6. 2017 00:08
Re: Více na TN.cz
Jsou to pitomci, konkretne tahle vizualizace vypada moc dobre.
Kombi maji podle me uspech taky proto, protoze jsou casto hezci nez sedany/limuziny.
20. 6. 2017 21:41
Re: Více na TN.cz
Do světa, kde se kombi moc neprodávají, ano. V EU je to už horší. Proto některé automobilky zkouší sázet na SUV/ crossovery. Doufají, že to v EU uspokojí zájemce o kombi a zároveň to bude celosvětově použitelnější.
20. 6. 2017 14:52
Re: Více na TN.cz
Alfa se prodává de facto v Evropě jen v Itálii, jinde to jsou drobky..........už známe italskou "kvalitu".
20. 6. 2017 22:24
Re: Více na TN.cz
Je mi líto odborníku, ale většina měsíční produkce se prodá mimo itálii.
21. 6. 2017 09:43
Re: Více na TN.cz
Milý odborníku, nauč se číst, psal jsem v Evropě........ ;-\
20. 6. 2017 21:40
Re: Více na TN.cz
Počkej, XE snad jako kombi není. Nebo mi něco uteklo?

Nezdá se mi, že by to bylo 80 %. Kombi nevídám (alespoň mi to nepřijde) tak často, abych tipoval takhle vysoká čísla (samozřejmě bude záležet na oblasti). Třeba v ČR to bylo dříve jasné. Potřeboval jsi kombi, abys z toho mohl udělat N1.
21. 6. 2017 07:30
Re: Více na TN.cz
XE kombík není a ani nebude. Jag s breakem pod XF nepůjde, nahrazují ho E-Pace a F-Pace. Tím bude modelová politika full.
Ještě letos se představí R6 v benzínu a naftě, nový V8 (kupovaný od BMW...XE Project 8 je posledním modelem s kompresorem, ostatní připravovaná SVR a R už budou s biturbem, pokud se podíváš na YT, tak testovaná auta už znějí spíš jako M5).
Příští rok nové XJ + FL XE.
21. 6. 2017 10:36
Re: Více na TN.cz
Myslel jsem si to. XE se týkalo prohlášení designera (kombi nebude), které někteří mylně vztáhli i na XF.
Avatar - wakantanka
21. 6. 2017 10:27
Re: Více na TN.cz
XE je aj v kombíku? Ja mám za to, že namiesto kombíka postavili F-Pace a jediný Jaguár v kombíku je XF.
Avatar - white label
21. 6. 2017 13:27
Re: Více na TN.cz
Jaguar s XE v kombíku je na tom tak zle, že se klidně vsadím, že neprodá ani kus. ;-)
20. 6. 2017 14:30
Acura ILX
Mimochodem Foktem zmiňované Acury ILX se v květnu prodalo o 13ks míň než Giulie a propad je ročně více než třetinový. Znamená to snad, že by Acura měla zmizet z US trhu? ;-)
Rozbalit vlákno
0
20. 6. 2017 14:34
Někoho to překvapuje?
Mne ne, taloši si už drahně let myslí, že stačí udělat hezký design a bude se to prodávat, jenže doba je jinde, každý už ty jejich křápy zná a sypat do toho dokola chechtáče se mu nechce, a tuplem amíkům.
Holt takové rejžo už to nikdy nebude, pokud chtějí značku zachránit , znamenalo by to vyrábět kvalitu a dlouhodobě ji držet, ale na to nemají sílu, Alfa skončí, buď úplně, nebo jak bylo zmíněno v čajně............
Rozbalit vlákno
10
20. 6. 2017 14:39
Re: Někoho to překvapuje?
Můžeš mi prosím uvést nějakého "západního" výrobce automobilů, který v 21. století vyrábí, jak ty uvádíš, křápy?
20. 6. 2017 14:54
Re: Někoho to překvapuje?
Rencek třeba.............
20. 6. 2017 14:57
Re: Někoho to překvapuje?
Děkuji. To mi jako vysvětlení textu stačí.
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 14:57
Re: Někoho to překvapuje?
BMW a VW koncern >:D >:D >:D
Avatar - Brumbal
20. 6. 2017 16:25
Re: Někoho to překvapuje?
Tak jiste, hlavne ze pravej Barrichello ma soukromy vuz Audi RS6 >:D >:D
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 20:48
Re: Někoho to překvapuje?
Tak to mu fakt nezávidím ;-)
20. 6. 2017 21:40
Re: Někoho to překvapuje?
Škoda mluvit a psá....t ale pan Surcuf má evidentně postavený barák z hoven a slámy expert >:D
21. 6. 2017 09:44
Re: Někoho to překvapuje?
Další zoufalý obdivovatel nekvalitního braku............, víc k tomu nemám.
Avatar - white label
21. 6. 2017 13:25
Re: Někoho to překvapuje?
Zkus se zeptat třeba Ady, nebo Holdena...
20. 6. 2017 14:55
Jako alternativu k trojce vítám
XE i Gulii, ale aby se mohly prodávat líp než etalon třídy, musí stát míň. Proto jich člověk moc nepotká. A pokud se prodávají ještě dráž, potom mně asi nikdo nepřinutí si je pořídit a je to škoda...
Rozbalit vlákno
0
20. 6. 2017 15:13
ROFL
tak pan Fokt asi soutěží s panem Baborským ze Světa motorů kdo v červnu napíše větší sra*ku o Alfě.... Baborského test Stelvia je ovšem silný kalibr, původní a s fotkama.... takže nějaké obšlehnuté hovadiny pana Fokta nestačí....

Neva, snad příště.... :yes:

jen trocha suchých čísel....
leden 70
únor 412
březen 484
duben 634
květen 883

to jsou prodeje Giulie v USA.... myslím že je celkem zjevné že se to teprv rozjíždí....

Giulia v USA začíná na 38.000USD, BMW 3 na 33.500.... takže i nižší prodejní čísla Alfě můžou Alfě přinést nějaké ty zisky....

Prostě auto je dobré a pozitivně hodnocené, všechno je na začátku.... na trollení na internetu je myslím času dost.... ale tak co už, proklik je proklik, tak to dnes je....
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
20. 6. 2017 15:47
Re: ROFL
tak to su neskutocne cisla na 300 milionovy stat ... to ako ked u nas phaeton predaval kedysi jedno auto mesacne...

neviem ale pozri kolko v usa predava konkurencia giulie a razom ta ten optimizmus prejde
20. 6. 2017 16:03