Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Balsam
1. Je to hnusnejšie jak cesta do roboty.
2. Každý už vie, vrátane Japoncov, že cez vodík cesta nevedie, tobôž nie globálne. Len na ACZ zaspali dobu a ešte stále prežívajú boom vodíkového pohonného systému...
2. Každý už vie, vrátane Japoncov, že cez vodík cesta nevedie, tobôž nie globálne. Len na ACZ zaspali dobu a ešte stále prežívajú boom vodíkového pohonného systému...
Uz neví co by, tak berou Mendelejevou periodickou tabulku prvků od jedničky..
pak zkusi Helium? Toho je malo, tak 3 = Lithium, aha to už máme, tak nič... atd... >:-[]
pak zkusi Helium? Toho je malo, tak 3 = Lithium, aha to už máme, tak nič... atd... >:-[]
Elektromobily na baterie jsou jen přechodným a dlouhodobě neudržitelným řešením. Do budoucna bude něco na způsob palivových článků nutné.
Keby si netrepal. Voziť so sebou elektráreň je blbosť. Baterky sú stále ľahšie a ich parametre sa zlepšujú. Nepotrvá veľmi dlho a autá na baterky v dojazde dotiahnu klasiku a postupne ju prekonajú.
Vozit s sebou chemickou fabriku (akumulátor) je blbost ;-) . Budoucnost patří superkondenzátorům :-! …
Vodík má jednu obrovskou výhodu, kterou baterie nikdy mít nebudou. Dá se skladovat ve velkém. Svítí slunce a nevíme, co udělat s nadbytek elektřiny z fotovoltaiky? Nevadí, nadbytek protáhneme přes vodu a vyrobený vodík uskladníme. Vodík se dá převážet, tahat přes potrubí, uskladnit, vytvořit rezervy, tahat potrubím, atd. Zajímavý byznys to může být pro rovníkové oblasti, kde ni neroste, ale mají moře a slunečního svitu nadbytek.
Dalším problémem baterií je nabíjení. Výrobci se kasají, jak jejich baterie půjdou nabít za půl hodiny, za 10 minut, za pár vteřin... No jsem zvědavý, co na to rozvodná síť, až budou elektromobily převládat. Vtipné to bude hlavně v noci, kdy v Německu Slunce nesvítí a elektřinu tahají z okolních států. V ČR na to nejsme připravení s rychlostí vývoje a modernizace rozvodů a uzlů asi nikdy nebudeme.
Dalším problémem baterií je nabíjení. Výrobci se kasají, jak jejich baterie půjdou nabít za půl hodiny, za 10 minut, za pár vteřin... No jsem zvědavý, co na to rozvodná síť, až budou elektromobily převládat. Vtipné to bude hlavně v noci, kdy v Německu Slunce nesvítí a elektřinu tahají z okolních států. V ČR na to nejsme připravení s rychlostí vývoje a modernizace rozvodů a uzlů asi nikdy nebudeme.
Podľa toho čo píšeš vieš o vodíku absolútny prd.
A ty snad o něm něco víš? Co z toho, co napsal o vodíku, je naprosto mimo? Vodík je celkem nebezpečný, ale v minulosti jsme to už dělali. Říká ti něco svítiplyn? Vodík lze skutečně distribuovat podobně jako zemní plyn. A taková distribuční soustava představuje ohromnou zásobárnu. Což samozřejmě znamená, že dokáže bez mrknutí oka vyhladit výkyvy. Efektivita distribuce potrubím je myslím vyšší než u elektřiny. Bavíme se samozřejmě o stlačeném vodíku, ne o zkapalněném.
A energetické nároky na tu přepravu a skladování, nemluvě už vůbec o výstavbě takové distribuce, taky znáš?
Vodík je nejhorší možná alternativa za ropná paliva (a i s odhlédnutím od toho, že je z velké části rovněž získáván z fosilních paliv)...
Vodík je nejhorší možná alternativa za ropná paliva (a i s odhlédnutím od toho, že je z velké části rovněž získáván z fosilních paliv)...
Jak jsem napsal, distribuce (přeprava + skladování) potrubím je velmi efektivní. Výstavba je samozřejmě problém. Taková síť by stála neskutečné peníze a proto proběhly studie o využití stávající sítě používané k distribuci zemního plynu.
Má své slabiny, ale pokud se bavíme o syntetických palivech, je nejjednodušší a měl by tedy být nejefektivnější. Z vodíku můžeš dál udělat třeba metan, který je vhodnějším palivem, ale bude tě to stát další energii a celková účinnost bude nižší.
Má své slabiny, ale pokud se bavíme o syntetických palivech, je nejjednodušší a měl by tedy být nejefektivnější. Z vodíku můžeš dál udělat třeba metan, který je vhodnějším palivem, ale bude tě to stát další energii a celková účinnost bude nižší.
K vodíku potřebuješ vodu a energii. A ta jde získat ze soláru, biomasy, uhlený elektrátny, jaderný, z ropy, plynu , vodní elektrárny atd.
Dokud nepůjde dobít baterku u elektromobilu za 3 minuty a najet na to 500 km, tak nemůže nikdy elektromobil předstihnout vodík >:D >:D >:D
Dokud nepůjde dobít baterku u elektromobilu za 3 minuty a najet na to 500 km, tak nemůže nikdy elektromobil předstihnout vodík >:D >:D >:D
Na to bych si nevsadil a to z celkem prostého důvodu. I tak bude dojezd celkem drahý a bude znamenat značnou hmotnost navíc, přičemž většinou tak daleko nejezdíme. Pokud někdo bude nabízet extra dlouhý dojezd, tak bych to čekal spíš za (mastný) příplatek (a to si rozmyslíš).
Mirai dotankeuješ za 3 minuty, Teslu nabiješ bez Superchargeru za 6 hodin. Krapet rozdíl. Navíc Mirai stojí o 1,5 mega méně >:D
1. Design je vec vkusu a ja sa do prace tesim, lebo ma bavi...
2. Kto kazdy? Predpokladam, ze ako argument uvedies Mercedes, ktory od toho upustil, ale to urobil z dovodu penazi. Nie z dovodu technologie... Mimochodom, kolko generacii uz ma auto na baterky a kolko vodikove?
2.1 A ano, kazdy vedel, ze je hybrid hlupost a rozmar Japoncov a teraz ich ma kazda automobilka...
2. Kto kazdy? Predpokladam, ze ako argument uvedies Mercedes, ktory od toho upustil, ale to urobil z dovodu penazi. Nie z dovodu technologie... Mimochodom, kolko generacii uz ma auto na baterky a kolko vodikove?
2.1 A ano, kazdy vedel, ze je hybrid hlupost a rozmar Japoncov a teraz ich ma kazda automobilka...
1. To nikto nerozporuje ak si si nevšimol. Je zakázané vysloviť názor?
2. Dôvod je irelevantný, stačí si porovnať, koľko výrobcov sa venuje vývoju elektromobilov na baterky (alebo súvisiacich technológií) a koľko vodíkovým systémom. Výrobcovia investujú do toho, z čoho očakávajú profit. Vodík to asi nebude
2.1 ˇKto povedal že hybrid je hlúposť? Maximálne nejaký tebe podobný "expert". Hybrid je solídna prestupná stanica a ak alternatíva sa rozhodne udrží ešte dosť dlho. Tak netrep hlúposti.
2. Dôvod je irelevantný, stačí si porovnať, koľko výrobcov sa venuje vývoju elektromobilov na baterky (alebo súvisiacich technológií) a koľko vodíkovým systémom. Výrobcovia investujú do toho, z čoho očakávajú profit. Vodík to asi nebude
2.1 ˇKto povedal že hybrid je hlúposť? Maximálne nejaký tebe podobný "expert". Hybrid je solídna prestupná stanica a ak alternatíva sa rozhodne udrží ešte dosť dlho. Tak netrep hlúposti.
1. Samozrejme, ze nie je. Len by som ocakaval aj uvedenie dovodov. To je vsetko.
2. Dovod je irelevantny? Prosim...?! Kolko vyrobcov sa pred 20timi rokmi venovalo hybridu? A co ked ten profit nie je v kratkodobom horizonte? Kolko firiem si moze dovolit tolko investovat do novych technologii a razit cestu? Je jasne, ze je lahsie ist s davom, nez proti prudu.
2.1 Ja vlastnim hybrid, takze mne to nemusis vysvetlovat ;) Ale ten nazor (nie moj) nie je unikat.
2. Dovod je irelevantny? Prosim...?! Kolko vyrobcov sa pred 20timi rokmi venovalo hybridu? A co ked ten profit nie je v kratkodobom horizonte? Kolko firiem si moze dovolit tolko investovat do novych technologii a razit cestu? Je jasne, ze je lahsie ist s davom, nez proti prudu.
2.1 Ja vlastnim hybrid, takze mne to nemusis vysvetlovat ;) Ale ten nazor (nie moj) nie je unikat.
Áno, dôvod je irelevantný. Relevantné je, čo považujú výrobcovia za životaschopné. Vodík nie je budúcnosť. Výroba nie je lacná, podľa technológie nemusí byť ani čistá, skladovanie je extrémne náročné, doprava tiež. Energetická účinnosť nič moc, niekto to tu už počítal, do výroby vrazíš oveľa viac energie ako z vodíka dostaneš späť. Naviac pomerne veľká produkcia tepla, čo, okrem iného, taktiež poukazuje na menšiu účinnosť ako by sa žiadalo. Cesta elektromobilov "na baterky" je oveľa jednoduchšia a schodnejšia. Siete existujú - stačí ich postupne rozširovať a skvalitňovať, vývoj "bateriek" beží naplno paralelne v mnohých vývojových centrách. Nie, vodík to naozaj nebude. Nie, ke´d je životaschopný iný typ elektromobilu. Mal by navrch, keby sa čistý vodík dal lacno a vo veľkom ťažiť - ale to sa nedá. Tie výhody nie sú nijak zvlášť viditeľné...
Možná by ses divil. Rozdíl je v tom, že si za tím Toyota šla. O prvním Priusu a jiných raných hybridech (jako Audi duo, když zůstanu u stejného období) toho vím příliš málo. Ani o trzích (v dané době), na kterých s nimi začínaly (to může hrát velkou roli; viz podpora vodíku v Japonsku, z které nejaponské automobilky moc těžit nebudou, ale domácí se mají o co opřít). Pro nějaké hlubší zamyšlení, proč Toyota vytrvala a uspěla a jiné to vzdaly. Nemluvě o prototypech, které veřejnost neviděla.
Na takový výzkum se dávají dotace/ granty. I proto automobilky palivové články zkoumaly a asi nadále zkoumají.
Na takový výzkum se dávají dotace/ granty. I proto automobilky palivové články zkoumaly a asi nadále zkoumají.
IPace
"Dojezd [km] asi 500" tahle cast v tabulce je nejlepsi, pac v CR diky absenci cerpacek ktere by zvladali tlak 700 bar, je jich jaksi takovej nedostatek, ze vlastne vubec neexistuji a do nadrzi Toyoty Mirai tedy v CR majitel stezi dostane pulku toho co by skutecne mohl, dojezd je pak jaksi take stezi pulka toho co uvadi Toyota, vivat Neratovice >:D
kdys sem se v mnichove dival na cerpacce kolik stoji vodik, tak me napadla jedina vec..... "blazni" >:D loni chteli za kilo vodiku na cerpacce v Mnichove 11 eur, tedy cca 3 kacky na kilak
kdys sem se v mnichove dival na cerpacce kolik stoji vodik, tak me napadla jedina vec..... "blazni" >:D loni chteli za kilo vodiku na cerpacce v Mnichove 11 eur, tedy cca 3 kacky na kilak
3_diamanty
ze tento podivny dizajn je originalny ale rad by som vedel preco vodikove auto nemoze vyzerat povedzme ako normalny yaris alebo corolla ale preco musi mat takyto ufo dizajn... co je za tym? nedava totiz logiku takyto dizajn ziadnu
Samozrejme, že ak majú odlišný pohon, chcú naň viac upozorniť patrične odlišným dizajnom. Ibaže japonský vkus je trošku mimo toho európskeho...
Druhá vec je, že auto s takýmto pohonom potrebuje oveľa výkonnejšie chladenie, všimni si voči bežným autám enormne veľké vstupy vzduchu.
Druhá vec je, že auto s takýmto pohonom potrebuje oveľa výkonnejšie chladenie, všimni si voči bežným autám enormne veľké vstupy vzduchu.
_Karel_
Mirai pro mě od představení byl čistým ztělesněním nevkusu. Buď ho řádně učesali, nebo nějak stárnu, nebo je to barvou, ale v té bílé to zepředu není taková tragédie. Samozřejmě pořád v rámci designu Toyoty, což je v posledních desetiletích (z mého pohledu) na dohled designového dna - až na výjimky.
Lexus - i když se neztotožňuji stoprocentně a se vším, tak jeho snahu o odlišný, netradiční design stravuji nepoměrně líp.
Lexus - i když se neztotožňuji stoprocentně a se vším, tak jeho snahu o odlišný, netradiční design stravuji nepoměrně líp.
drack2
Rozhodne neni dobre psat, ze destilovanou vodu lze pit... vypitim si muze kdokoliv zpusobit i celkem vazne tezkosti.
"První příznaky požití destilované vody je slabost, bolest hlavy, celková únava a křeče... Může dojít k poškození střevní výstelky."
"První příznaky požití destilované vody je slabost, bolest hlavy, celková únava a křeče... Může dojít k poškození střevní výstelky."
Záleží, jak moc je čistá. Její pití nelze doporučit, ale nějaké vážnější následky v kratším horizontu by neměly být pravděpodobné, pokud se bavíme o vodě s nízkým obsahem minerálů a ne o vysoce čisté destilované vodě pravděpodobně určené pro průmyslové využití (tam bys mohl litovat záhy po konzumaci).
pavlik123
1. Vyloženě hezké to není, design je spíše účelový a sází na efektivitu v provozu. I přesto je to hežčí než nudná, fádní a tak trochu připosraná evropská produkce. Mnohem lepší než Francouz a určitě lepší než někteří němci.
2. Kdy bude odpověď jiných automobilek ? Za stejnou cenu v sériové výrobě ? Evropa opět začne v roce 2025 mluvit o hypotetickém konkurentovi, kdy toto auto již bude ve své 2 a 3 generaci ? Amerika má elektromobily na baterky, japonsko má hybridy a vodiková auta. Evropa má smradlavé zastaralé Diesely a jediné co zatím umí opravdu mnohem lépe je vytvářet "luxusní a hodnotné" interiéry. I tak dostává takový vůz facku v podobě problémů se spolehlivostí. To není pro Evropu dobrá vizitka. Rychlá auta ? Japonsko je lepší. Elektromobily ? USA je lepší. Hybridy a vodík ? Japonsko opět vyhrává.
Nepřijde mi to jako dobrá vyhlídka.
2. Kdy bude odpověď jiných automobilek ? Za stejnou cenu v sériové výrobě ? Evropa opět začne v roce 2025 mluvit o hypotetickém konkurentovi, kdy toto auto již bude ve své 2 a 3 generaci ? Amerika má elektromobily na baterky, japonsko má hybridy a vodiková auta. Evropa má smradlavé zastaralé Diesely a jediné co zatím umí opravdu mnohem lépe je vytvářet "luxusní a hodnotné" interiéry. I tak dostává takový vůz facku v podobě problémů se spolehlivostí. To není pro Evropu dobrá vizitka. Rychlá auta ? Japonsko je lepší. Elektromobily ? USA je lepší. Hybridy a vodík ? Japonsko opět vyhrává.
Nepřijde mi to jako dobrá vyhlídka.
kraksna [odkaz] ;-) od ní se zásadně rači držet dál :-) Každopádně teď se aktuálně na panevropský úrovni řeší kyjanid v laufu z močky [odkaz] takže kdo se přidá?? >:D >:D >:D >:D >:D
kyanid AdBlue - chcete se někdo přidat?? :))
Dobrý den vážená paní eurokomisařko !!
jako nejvíce kompetentní osobu (díky Vašim zkušenostem z problému VW dieselgate) se na Vás dotazuji s podnětem k objasnění problému jménem : EXHALACE ZBYTKOVÝCH KYANIDOVÝCH SLOUČENIN DIESELOVÝCH spalovacích motorů €jronormy €URO 6 při použití AdBlue - Močoviny AUS 32 [odkaz] Základním problémem jsou šokující informace kolující napříč Evropou o neschopnosti exhalačního systému vozidel normy €JRO 6 (se systémem přídavného vstřikování močoviny AdBlue) 100% kontroly dávkování této sloučeniny zapříčiňující následky v podobě exhalací kontaminovaných sloučeninami na bázi KYANIDU !!
OTÁZKA ZNÍ :
Jak moc €vropská komise odsouhlasila automobilkám míru inhalátu na bázi KYANIDU evropským národům, vycházejících z výfuku nejen osobních automobilů se systémem DIESEL €URO 6 AdBlue ?
S vřelým pozdravem Váš €urobčan Karel Havel.
email: Aig.Karel.Havel@atlas.cz
heslo: matlala582
Ale AdBlue? Dokážeš ten mechanismus popsat? Reaguje (přebytečný) amoniak s oxidem uhelnatým? Není k tomu potřeba katalyzátor?